abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126535857
quote:
Echtpaar onderneemt stappen na traumatiserend gebrul Artis-zeeleeuw

AMSTERDAM - 'Ik ben getraumatiseerd door het geschreeuw van de zeeleeuw Fernandez,' vertelt de 80-jarige mevrouw Nevenzeel die naast Artis woont. 'Ik ben van Joodse komaf en moest tijdens de oorlog onderduiken. Nu moet ik weer onderduiken, want ik doe mijn ramen en deuren niet meer open.' Nevenzeel stapte naar de Raad van State om iets te veranderen aan het beleid van Artis..

In 2010 was het een mooie zomer aan het Entropotdok in Amsterdam. 'Het was die zomer zo warm,' aldus Nevenzeel. 'Maar ik kon mijn deuren niet openzetten.' Elke keer als Nevenzeel en haar 84-jarige man wilden genieten van de zon werd hun rust verstoord door het geschreeuw van de zeeleeuw Fernandez. De mannetjeszeeleeuw, overgebracht van de dierentuin in Berlijn naar het Amsterdamse Artis, maakte het geluid om de vrouwtjeszeeleeuwen het hof te maken. 'De hele dag door schreeuwde hij. We werden er helemaal gestoord van. We namen contact op met Artis, maar we kwamen van een koude kermis thuis. Het was nou eenmaal natuurlijk gedrag en men legde zich erop toe dat natuurlijk gedrag moest worden gestimuleerd.'

Fernandez weg
Daarom werd Fernandez maart 2013 verhuisd naar een dierentuin in Tenerife, maar de angst in huize Nevenzeel is gebleven. 'We hebben de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Wij zijn zo bang dat er binnenkort weer een nieuwe mannetjeszeeleeuw geplaatst wordt en we weer opgesloten zitten,' zegt mevrouw Nevenzeel stil. 'Maandag konden we bij de Raad van State langskomen. Daar waren mensen van Artis, de gemeente en politieagenten.

'Ik had een brief geschreven en deze opgelezen,' licht haar man toe. Graag zou het echtpaar zien dat er een voorziening bedacht wordt waardoor de geluidsoverlast afneemt. 'Iemand benoemde een geluidswal als optie. Maar dit duurt natuurlijk ook weer jaren.' De zeeleeuwen afschaffen vindt meneer Nevenzeel ook een optie.

Nieuwe milieuvergunning
De hoorzitting komt op een gevoelig moment. Artis kan met de vernieuwde milieuvergunning het huidige parkeerterrein vervangen voor dierenverblijven, waaronder een nieuwe parkeergarage geplaatst zal worden. Deze dierenverblijven komen dan een stuk dichterbij bij de omliggende woningen te liggen. 'Hier hebben wij geen last van, dit is op een andere plek,' vertelt de 80-jarige vrouw. 'Maar ik kan me voorstellen dat dit verschrikkelijk is voor de omliggende bewoners van het parkeerterrein, het geluidsoverlast komt veel dichterbij.'

Uit-knop
De gemeente zegt niet veel te kunnen doen. 'Een dier heeft geen uit-knop,' werd tijdens de hoorzitting gezegd. Nevenzeel hoopt op een positiever bericht. Over zes weken zal er meer bekend worden. 'Lawaai van bijvoorbeeld de bouw heeft ook een grens. Ik hoop dat deze hoorzitting meer kan bewerkstelligen dan alleen een waarschuwing voor Artis', zegt meneer Nevenzeel..
http://www.parool.nl/paro(...)Artis-zeeleeuw.dhtml

Ik hoop dat de zeeleeuw snel van Tenerife wordt overgebracht naar Nuremberg en dat hij daar zijn verdiende loon krijgt.

"Zeeleeuw betrapt op brengen van de Hitlergroet"

[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 15-05-2013 15:45:57 ]
PWBF
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:41:46 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_126535924
Je zou er haast antisemitisch van worden zeg, dat gezeik over die oorlog :r
pi_126535983
Niet alleen door die oorlog, maar de geluidsoverlast is inmiddels verholpen en ze blijven doorzeiken. Aandacht te kort van oude eenzame mensen, zielig.
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:43:11 #4
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_126535989
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:41 schreef BasEnAad het volgende:
Je zou er haast antisemitisch van worden zeg, dat gezeik over die oorlog :r
Ja. Elke keer weer. Wordt joden iets ontnomen, dan menen ze er toch recht op te hebben want: "in 1944 werd mijn opa vermoord in Sobibor, of wil je soms dat dit nog een keer gebeurd!!??". :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_126535998
Waarom in godsnaam de oorlog er bij halen om je punt te maken. Zullen wel zeikerds zijn.
Goede TT ^O^ .
blablablabla
pi_126536028
Gelijk weer de Jood-kaart spelen, godsamme zeg wat laag :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_126536034
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:40 schreef Nielsch het volgende:
Ik hoop dat de zeeleeuw snel van Tenerife wordt overgebracht naar Nuremberg en dat hij daar zijn verdiende loon krijgt.
Daar ging mijn koffie _O-
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:44:07 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_126536035
Hebben ze in Amsterdam geen lokaal suffertje dat we die onzin hier allemaal moeten lezen?
Buitengewoon trieste dierentuin ook. Kan niet in de schaduw staan van bijvoorbeeld Emmen, Burgers Zoo, Rhenen en de Apenheul bijvoorbeeld.
pi_126536038

PWBF
pi_126536041
Daarom werd Fernandez maart 2013 verhuisd naar een dierentuin in Tenerife, maar de angst in huize Nevenzeel is gebleven. 'We hebben de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Wij zijn zo bang dat er binnenkort weer een nieuwe mannetjeszeeleeuw geplaatst wordt en we weer opgesloten zitten,' zegt mevrouw Nevenzeel stil. 'Maandag konden we bij de Raad van State langskomen. Daar waren mensen van Artis, de gemeente en politieagenten.

'Ik had een brief geschreven en deze opgelezen,' licht haar man toe. Graag zou het echtpaar zien dat er een voorziening bedacht wordt waardoor de geluidsoverlast afneemt. 'Iemand benoemde een geluidswal als optie. Maar dit duurt natuurlijk ook weer jaren.' De zeeleeuwen afschaffen vindt meneer Nevenzeel ook een optie.

^ Zeik Zeik Zeik
pi_126536045
Die mevrouw uit het oogpunt van respect een zeeleeuw cadeau doen bij de volgende oorlogsherdenking.
Digo
pi_126536052
Ik denk dat de directeur van Artis stiekem antisemitisch is en op deze meneer via de zeeleeuw die mevrouw probeert terug te pakken. Misschien dat Geert daar wat kamervragen over kan stellen?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:44:28 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_126536056
Is er zoiets als een godwin award?

Deze vrouw kan hem namelijk direct krijgen :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_126536094
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef BasEnAad het volgende:
Hebben ze in Amsterdam geen lokaal suffertje dat we die onzin hier allemaal moeten lezen?
Jawel, heet het Parool en daar komt dit bericht dan ook uit.
PWBF
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:45:17 #15
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_126536106
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef videonatic het volgende:

^ Zeik Zeik Zeik
Afschaffen ook... :') Nederlands in 1 woord. :+
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 15 mei 2013 @ 15:45:54 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_126536138
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Is er zoiets als een godwin award?

Deze vrouw kan hem namelijk direct krijgen :')
Nog niet, maar bij deze in het leven geroepen. ^O^
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_126536139
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef Nielsch het volgende:

[ afbeelding ]
_O- _O-
blablablabla
pi_126536162
quote:
10s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zeeleeuw Fernandez, het moet godverdomme niet gekker worden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:46:29 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_126536170
Zeurbejaarden :r

Joodse zeurbejaarden die onterecht Godwinnen :r :r :r
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:46:31 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_126536176
Ik vraag me hier af of ze er zelf mee kwam of omdat de journalist, gezien de leeftijd er naar vroeg.

Maar het echtpaar heeft mag ik aannemen steun gezocht bij de rest van de buurt?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:46:39 #21
37295 Luigi
mario pls
pi_126536182
Godskolere hey :').

De moeder aller zeik Nederlanders is gevonden hoor. En verrassing, het is een Jood :D.
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:46:48 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_126536189
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef videonatic het volgende:

^ Zeik Zeik Zeik
Hopelijk besluit artis om er 10 zeeleeuwen bij te nemen.

Serieus, als je de hierbij de tweede wereldoorlog gaat aanhalen met 'weer onderduiken' verdien je het gewoon.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_126536213
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef BasEnAad het volgende:
Buitengewoon trieste dierentuin ook. Kan niet in de schaduw staan van bijvoorbeeld Emmen, Burgers Zoo, Rhenen en de Apenheul bijvoorbeeld.
Vandaar ook het nauwe samenwerkingsverband tussen deze dierentuinen ;) ?
pi_126536234
quote:
14s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:46 schreef Dagonet het volgende:
Ik vraag me hier af of ze er zelf mee kwam of omdat de journalist, gezien de leeftijd er naar vroeg.

Maar het echtpaar heeft mag ik aannemen steun gezocht bij de rest van de buurt?
Jahaa, dat konden ze in de oorlog niet!

:')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:47:28 #25
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_126536236
Maar is die zeeleeuw nu naar Tenerife gegaan vanwege deze klacht? Ik snap de gevolgtrekking in deze twee zinnen niet:

quote:
Het was nou eenmaal natuurlijk gedrag en men legde zich erop toe dat natuurlijk gedrag moest worden gestimuleerd.'

Daarom werd Fernandez maart 2013 verhuisd naar een dierentuin in Tenerife
Of is Tenerife een partyeiland voor zeeleeuwen? ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')