Asociale mensen niet eens in het water springenquote:Omstanders helpen niet, Nederlandse drenkeling overleden - HLN.be
De politie gaat onderzoeken of de dood van een drenkeling in Roermond in de Nederlandse provincie Limburg te wijten is aan mensen die aan de kant stonden te kijken en niets deden. Het gaat om een 58-jarige invalide visser, die vrijdag met zijn scootmobiel in het water van de Maasnielderbeek viel.
Volgens de politie waren daar veel mensen bij, maar probeerde niemand de voor zijn leven vechtende man uit het water te halen. Wel belden mensen het alarmnummer 112. Uiteindelijk hebben de gealarmeerde hulpdiensten de man eruit gehaald en gereanimeerd. Hij werd naar het ziekenhuis gebracht, waar hij dinsdag overleed.
De politie probeert de omstanders te achterhalen. Volgens onbevestigde berichten werd de visser door een grote karper in het water getrokken.
Bron: www.hln.be
quote:Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
In theorie wel ja.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:20 schreef Elan het volgende:
Waarom is het relevant dat die gene een Nederlander was.
Als je een Turk of een Duitser ziet verzuipen hoor je net zo goed gewoon te helpen.
Omdat het een Belgische website is.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:20 schreef Elan het volgende:
Waarom is het relevant dat die gene een Nederlander was.
Als je een Turk of een Duitser ziet verzuipen hoor je net zo goed gewoon te helpen.
Oh dat had ik niet gezien.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:21 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Omdat het een Belgische website is.
Dat. Het lijkt helemaal nergens op.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh dat had ik niet gezien.
Evengoed niet relevant natuurlijk maar die omstanders moeten zich echt kapot schamen. Of het moet zo'n gevalletje bystanders effect zijn maar dan nog is het bizar dat echt niemand iets deed,
Je bent verplicht om iemand die dreigt dood te gaan hulp te verlenen anders ben je strafbaar. Maar buiten de wettelijk straf is het van mens tot mens natuurlijk om je kapot te schamen dat omstanders zo'n man aan zijn lot overlaten.quote:
Ja, je hebt ook recht op geluk, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bent verplicht om iemand die dreigt dood te gaan hulp te verlenen anders ben je strafbaar. Maar buiten de wettelijk straf is het van mens tot mens natuurlijk om je kapot te schamen dat omstanders zo'n man aan zijn lot overlaten.
WTF voor karpers zwemmen daar rondquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:15 schreef Woestijnvos het volgende:
Het gaat om een 58-jarige invalide visser, die vrijdag met zijn scootmobiel in het water van de Maasnielderbeek viel.
Volgens onbevestigde berichten werd de visser door een grote karper in het water getrokken.
Zo is het.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bent verplicht om iemand die dreigt dood te gaan hulp te verlenen anders ben je strafbaar. Maar buiten de wettelijk straf is het van mens tot mens natuurlijk om je kapot te schamen dat omstanders zo'n man aan zijn lot overlaten.
quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:24 schreef Zapata het volgende:
daarom altijd gewoon doorlopen. kunnen ze je ook niks verwijten.
Ik heb wel eens een vis uit het water gehaald terwijl de rest van de omstanders er ook maar bij stond te kijken.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:26 schreef trovey het volgende:
[..]![]()
Iedereen daar heeft gedacht: Een andere springt er wel in...tot hij definitief kopje onder ging.Was er maar eentje geweest die wat initiatief had genomen en de rest was in actie gekomen....been there done that...al was het met een dier te water wat ik eruit haalde.
Euhm, je hoeft de scootmobiel toch niet te redden?quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:27 schreef Lpunt het volgende:
Het is wel zielig voor die man zeg. Maar hoe wil je in je eentje iemand met een scootmobiel uit het water vissen? Als ik dat zou zien, zou ik het denk ik niet eens kunnen want zo'n scootmobiel + oude man weegt al meer dan ik weeg.
Die kost maar dan zo'n man anders. Zul je zien dat je daar weer gezeik en een rekening over krijgt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:28 schreef mootie het volgende:
[..]
Euhm, je hoeft de scootmobiel toch niet te redden?
Daar zit iemand toch in vast?quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:28 schreef mootie het volgende:
[..]
Euhm, je hoeft de scootmobiel toch niet te redden?
Degene die ik eruit haalde zou verdrinken .quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:28 schreef Zapata het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een vis uit het water gehaald terwijl de rest van de omstanders er ook maar bij stond te kijken.
Hij zit niet vast aan de scootmobiel hoor.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:27 schreef Lpunt het volgende:
Het is wel zielig voor die man zeg. Maar hoe wil je in je eentje iemand met een scootmobiel uit het water vissen? Als ik dat zou zien, zou ik het denk ik niet eens kunnen want zo'n scootmobiel + oude man weegt al meer dan ik weeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |