abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126524243
Dit is het Giro topic

pi_126524298
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 10:58 schreef OProg het volgende:

[..]

Wigging. :')

Maar goed, onbegrijpelijk inderdaad dat je iemand als kopman in de Giro zet die het jaar daarvoor het eindklassement won in Parijs-Nice, Ronde van Romandië, de Dauphiné en de tour. :')

[..]

Contador was geschorst en Andy heeft al twee jaar niks laten zien. Geef jij dan eens aan welke geweldige concurentie dat dan moet zijn.

[..]

:')

[..]

Uran had vorig jaar alle vrijheid.

En Porte op de Giro zetten. :')
Die heeft in 2010 een goede Giro gereden en de witte trui gewonnen maar er is daarna vrij weinig te zien geweest waardoor je zou denken dat het een goed idee is hem als kopman uit te spelen.
Het is meer een wonder dat hij dit jaar ineens weer boven komt drijven.

Porte heeft de laatste maanden wel laten zien dat hij gewoon sterk rijd en in ieder geval de bergen ook wat beter kan verdragen dan Wiggins. Daarnaast is zijn time-trial ook gewoon prima. Wiggins kan prima op een straf tempo een berg oprijden, maar tempoversnellingen heeft hij wel erg veel moeite mee.

Froome lijkt mij als ploegmaat een stuk sympathieker dan Wiggins, dus waarom zou die laatste dan zoveel meer steun krijgen van zijn ploeggenoten?
pi_126524435
Geesink :')

Dat zijn de echte kenners.
U MAD?
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:07:23 #4
14505 OProg
A Life in Music
pi_126524489
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:02 schreef Syntix het volgende:

[..]

Porte heeft de laatste maanden wel laten zien dat hij gewoon sterk rijd en in ieder geval de bergen ook wat beter kan verdragen dan Wiggins.
Jouw posts hebben een prima ' :') ' gehalte inderdaad.

Porte is de afgelopen twee jaar 34e geworden in de tour en in drie andere grote rondes was 68e zijn beste plek.

Geloof je nou echt dat indien je een vormpiek hebt in Nice twee maanden terug, die hij dan ook won, dat je dat gewoon even de plannen om kan gooien om twee maanden later ineens in topvorm in de Giro te staan?

quote:
Daarnaast is zijn time-trial ook gewoon prima. Wiggins kan prima op een straf tempo een berg oprijden, maar tempoversnellingen heeft hij wel erg veel moeite mee.
Dat is echt heel wat anders dan geen goede klimmer zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_126524493
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:06 schreef de_boswachter het volgende:

De TT niet snappen :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_126524543
Is dit het Giro of het waar is Gesink topic?
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:09:03 #7
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_126524547
_O- TT
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 15 mei 2013 @ 11:09:23 #8
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_126524567
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:06 schreef de_boswachter het volgende:

_O-
pi_126524576
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De TT niet snappen :').
Te erg dit.
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:12:22 #10
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_126524685
quote:
Froome lijkt mij als ploegmaat een stuk sympathieker dan Wiggins, dus waarom zou die laatste dan zoveel meer steun krijgen van zijn ploeggenoten?
Omdat zijn ploegmaats tegenwoordig zijn naam als belediging gebruiken. Uran zei gisteren nog dat ze in de Giro allemaal ploegmaats waren en dus geen Froome's.

Al vraag ik me dan af of Uran als goede ploegmaat zijn omkooppremies voor het weggeven van grote overwinningen ook deelt met de rest.

Denk iig. dat Froome niet lang meer bij Sky gaat blijven, die situatie is onhoudbaar. Al kun je je afvragen hoe goed Froome nog zal zijn als hij daar weg is, dat heb je dan ook weer.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:13:03 #11
14505 OProg
A Life in Music
pi_126524713
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:00 schreef Knalerwtje het volgende:
Sky is tactisch gewoon heel sterk, maar niet onoverwinnelijk als de koers onvoorspelbaar wordt gemaakt.
Dat las is gisteren ook weer, dat het tactisch zo slim was van Sky. Komop zeg, dat is net zoiets als een goede counter in het voetbal uitspelen en dan zeggen dat het tactisch zo slim is.

Wat er gisteren gebeurde - de meesterknecht vooruit sturen - is al zo oud als het wielrennen. Nu breekt Wiggins dan en is er de mazzel dat er geen andere ploeg zo sterk is om Uran terug te gaan halen en het nooit echt los onploft daarachter. Daardoor halen ze de overwinning binnen. Maar ook omdat Uran individueel gewoon sterk is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:14:27 #12
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_126524762
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:08 schreef Boezeidekoe het volgende:
Is dit het Giro of het waar is Gesink topic?
Dit is het waar is de Giro? topic :+
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_126524962
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:07 schreef OProg het volgende:

[..]

Jouw posts hebben een prima ' :') ' gehalte inderdaad.

Porte is de afgelopen twee jaar 34e geworden in de tour en in drie andere grote rondes was 68e zijn beste plek.

Geloof je nou echt dat indien je een vormpiek hebt in Nice twee maanden terug, die hij dan ook won, dat je dat gewoon even de plannen om kan gooien om twee maanden later ineens in topvorm in de Giro te staan?

[..]

Dat is echt heel wat anders dan geen goede klimmer zijn.
Jij schat Wiggins op dit moment hoger in dan Porte voor een Giro? Het ziet er toch al maanden niet best uit bij Wiggins. Natuurlijk kunnen ze bij Sky niet opeens alles omgooien en zeker niet Wiggins zomaar opzij zetten, maar een beetje realistisch en objectief kijken naar de kwaliteiten van Wiggins mag wel. Overigens, prestaties uit het verleden bieden geen...
pi_126525031
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:12 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Omdat zijn ploegmaats tegenwoordig zijn naam als belediging gebruiken. Uran zei gisteren nog dat ze in de Giro allemaal ploegmaats waren en dus geen Froome's.

Al vraag ik me dan af of Uran als goede ploegmaat zijn omkooppremies voor het weggeven van grote overwinningen ook deelt met de rest.

Denk iig. dat Froome niet lang meer bij Sky gaat blijven, die situatie is onhoudbaar. Al kun je je afvragen hoe goed Froome nog zal zijn als hij daar weg is, dat heb je dan ook weer.
Die quote van Uran zou je ook anders kunnen interpreteren... Volgens mij heeft Porte bijvoorbeeld totaal geen probleem met Froome.
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:21:14 #15
394255 nabroer
De lange adem
pi_126525052
Dat gezeik over Geesink. met zijn huidige en recente manier van klimmen, zal hij zeker geen Top 5 rijden. Geenk rijdt mninimaal een tandje te groot. Op de macht naar boven en daarmee haalt hij geen Top 5.

Verder dat domme gelul in de media, als een sporter meedoet gelijk lullen alsof hij of zij wel effe de eerste plaats pakt. B.v. types als V Nieuwkerk maar ook de jongens en meiejes van het Sportjournaal.

Vanochtend op Radio 1, de presenatatoren: "houd u al rekening met de eerste plaats van Anouk". Wat een gelul. Wees blij dat Nederland mee doet met die Oostblokkers. Al hebben we daar behoorlijk wat toeslagen voor betaald.

Ik verwacht op het einde van de Giro een mindere Nibali in de bergen. Kijk het verleden er maar op na!
pi_126525333
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:21 schreef nabroer het volgende:
Geenk rijdt mninimaal een tandje te groot. Op de macht naar boven en daarmee haalt hij geen Top 5.
Tandje te groot? Op de macht naar boven?

Als iemand dat niet doet is het Gesink wel
pi_126525369
quote:
Dat gezeik over Geesink.[..]
Haha..

Je hebt het er maar moeilijk mee hè?
Gesink die een tandje te groot rijdt. Als er iemand in de bergen met een muizenverzet rijdt is het Gesink wel, hij moet nog uitkijken dat hij niet omvalt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the coolest little capital of the world
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:34:12 #18
14505 OProg
A Life in Music
pi_126525546
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:19 schreef Syntix het volgende:

[..]

Jij schat Wiggins op dit moment hoger in dan Porte voor een Giro? Het ziet er toch al maanden niet best uit bij Wiggins. Natuurlijk kunnen ze bij Sky niet opeens alles omgooien en zeker niet Wiggins zomaar opzij zetten, maar een beetje realistisch en objectief kijken naar de kwaliteiten van Wiggins mag wel. ...
Snap je nou echt niet dat een voorbereiding op zo'n ronde al in de winter van start gaat?

Het werkt over het algemeen niet om zomaar iemand op basis van prestaties - een vormpiek in Nice en die hij doortrekt naar het Baskeland die in April af is gelopen is - hem gewoon maar als kopman in de Giro uit te gaan spelen een maand later terwijl je iemand die Tour, Dauphine en Romandie het jaar evoor won op de bank heb zitten.

Of wil je nu echt op basis van twee hele verschillende wedstrijden een vergelijking gaan maken?

Sorry hoor, over realistisch en objectief kijken gesproken. :')

quote:
Overigens, prestaties uit het verleden bieden geen
Ok. :')
pi_126525666
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:28 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Tandje te groot? Op de macht naar boven?

Als iemand dat niet doet is het Gesink wel
Precies. Kon hij maar ook op macht rijden. Dan kon hij nog eens wat beter tegen tempowisselingen, toch een zwakte van hem.
pi_126525759
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:34 schreef OProg het volgende:

[..]

Snap je nou echt niet dat een voorbereiding op zo'n ronde al in de winter van start gaat?

Het werkt over het algemeen niet om zomaar iemand op basis van prestaties - een vormpiek in Nice en die hij doortrekt naar het Baskeland die in April af is gelopen is - hem gewoon maar als kopman in de Giro uit te gaan spelen een maand later terwijl je iemand die Tour, Dauphine en Romandie het jaar evoor won op de bank heb zitten.

Of wil je nu echt op basis van twee hele verschillende wedstrijden een vergelijking gaan maken?

Sorry hoor, over realistisch en objectief kijken gesproken. :')

[..]

Ok. :')
Jij pakt gegevens van Porte over 2011 en 2012 erbij :') Dan zou Froome ook niet goed genoeg zijn als kopman of wel? Je ziet in de winter toch ook al dat Wiggins gewoon niet goed genoeg is als kopman in tours met vele bergetappes? Je zag het vorig jaar al in de tour dat hij niet super is bergop (bergaf overigens ook niet ;)).
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:41:00 #21
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_126525789
quote:

[..]

Porte heeft de laatste maanden wel laten zien dat hij gewoon sterk rijd en in ieder geval de bergen ook wat beter kan verdragen dan Wiggins. Daarnaast is zijn time-trial ook gewoon prima. Wiggins kan prima op een straf tempo een berg oprijden, maar tempoversnellingen heeft hij wel erg veel moeite mee.

Als teletekst supporter kan ik begrijpen dat je met dit soort onzin komt. Kom op zeg Ritchie Porte als de grote kopman zien :')

Laat die eerst maar eens een grote ronde in de top tien eindigen zonder dat hij een kwartier cadeau krijgt. Dan pas kan hij naar voren worden geschoven.

Wat betreft het sympathiek zijn van een kopman, Armstrong was ook een klootzak als kopman, maar zijn ploeggenoten gingen voor hem door het vuur. Zo gaat dat nou eenmaal binnen een ploeg. Waarbij de ploegleider uiteindelijk bepaald. Als die roept dat je je terug moet laten zakken, heb je het als renner daar helaas maar mee te doen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_126525809
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:41 schreef Redefine het volgende:

[..]

Als teletekst supporter kan ik begrijpen dat je met dit soort onzin komt. Kom op zeg Ritchie Porte als de grote kopman zien :')

Laat die eerst maar eens een grote ronde in de top tien eindigen zonder dat hij een kwartier cadeau krijgt. Dan pas kan hij naar voren worden geschoven.

Wat betreft het sympathiek zijn van een kopman, Armstrong was ook een klootzak als kopman, maar zijn ploeggenoten gingen voor hem door het vuur. Zo gaat dat nou eenmaal binnen een ploeg. Waarbij de ploegleider uiteindelijk bepaald. Als die roept dat je je terug moet laten zakken, heb je het als renner daar helaas maar mee te doen.
:') daar hield ik al op.
pi_126525905
quote:
Dat gezeik over Geesink. met zijn huidige en recente manier van klimmen, zal hij zeker geen Top 5 rijden. Geenk rijdt mninimaal een tandje te groot. Op de macht naar boven en daarmee haalt hij geen Top 5.
Lol soms vraag ik me af of mensen wel naar Gesink kijken als ze dit roepen.
Al rijdt er iemand met een koffiemolentje rijdt is het Gesink wel _O-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:51:00 #24
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_126526146
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:40 schreef Syntix het volgende:

[..]

Jij pakt gegevens van Porte over 2011 en 2012 erbij :') Dan zou Froome ook niet goed genoeg zijn als kopman of wel? Je ziet in de winter toch ook al dat Wiggins gewoon niet goed genoeg is als kopman in tours met vele bergetappes? Je zag het vorig jaar al in de tour dat hij niet super is bergop (bergaf overigens ook niet ;)).
Tsja als je geen wielrennen kijkt dan kun je dat denken. En dat zeg ik puur omdat je zoiets alleen maar kunt zeggen als je niet gekeken hebt.

Buiten Froome om, was Wiggins meerdere malen de beste klimmer. Dus over niet goed klimmen vorig jaar was geen sprake.

Is Wiggins daarom ook een van de beste klimmers? Nee zeker niet, want het parcours lag hem goed en de concurrentie was beperkt.

Echter is er geen reden om Wiggins daarom te passeren als kopman voor deze ronde. Zeker niet voor nobodies als Porte.

Froome heeft ook pas zijn sporen verdiend met die ene Vuelta. Laat Porte maar eens zoiets laten zien.

Overigens vind ik het wel heel stom van Sky om de klasseringen van zowel Uran als Henao zo om zeep te helpen. Maar ja dat is nu eenmaal de strategie van Sky. En dat is nou net waarom jij altijd zo op die ploeg zit te fappen.
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:51:09 #25
14505 OProg
A Life in Music
pi_126526151
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:40 schreef Syntix het volgende:

[..]

Jij pakt gegevens van Porte over 2011 en 2012 erbij :')
Op welke basis wil jij dan een afweging gaan maken? De waarde die de wattagemeter aangeeft bij het testen drie hoog achter bij de fysio? :')

quote:
Dan zou Froome ook niet goed genoeg zijn als kopman of wel?
Feitelijk gezien is het feit dat Froome al een paar keer ineens boven is komen drijven zonder veel wedstrijdritme en dan laat zien wat hij heeft laten zien om het zwak uit te drukken ronduit bijzonder.

quote:
Je ziet in de winter toch ook al dat Wiggins gewoon niet goed genoeg is als kopman in tours met vele bergetappes?
Jij weet hoe zo'n voorbereiding gaat wil je zeggen?

quote:
Je zag het vorig jaar al in de tour dat hij niet super is bergop.
Met of zonder hulp van Froome, dat is dan ook de reden dat op Peyragudes gewoon nog bijna 20 seconden op Nibali pakt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')