abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126585127
TROS hoopt dat Anouk Songfestival niet wint
TROS-directeur Peter Kuipers is verguld met het feit dat Anouk naar de finale van het Eurovisie Songfestival mag, maar ziet een overwinning niet zitten vanwege de hoge kosten die daarmee gepaard gaan.

Foto: ANP
De festiviteiten rondom het liedjesfestijn kostten Duitsland en Azerbeidzjan de afgelopen edities elk 35 miljoen euro, schrijft Telegraaf donderdag.
"Een land is op zijn minst 10 miljoen euro kwijt", laat Sietse Bakker van de Europese Omroeporganisatie EBU weten aan de krant. TROS en AVRO zenden het Songfestival in 2014 gezamenlijk uit.

In 2016 moeten de omroepen volledig gefuseerd zijn. De publieke omroepen van de gastlanden zijn verantwoordelijk voor de productiekosten van het Eurovisie Songfestival. Bovendien moeten omroepen die de liedjeswedstrijd uitzenden daarvoor uitzendrechten betalen aan EBU.
Als Nederland zaterdag de finale van het Eurovisie Songfestival zou winnen, dan is dat voor het eerst in 38 jaar. Anouk plaatste zich dinsdag met haar nummer Birds voor de finale. In 2004 slaagde Nederland er voor het laatst in zich te kwalificeren voor de finale, toen met het duo Re-Union.
pi_126585570
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 15:41 schreef MolFan het volgende:
TROS-directeur Peter Kuipers is verguld met het feit dat Anouk naar de finale van het Eurovisie Songfestival mag, maar ziet een overwinning niet zitten vanwege de hoge kosten die daarmee gepaard gaan.

De festiviteiten rondom het liedjesfestijn kostten Duitsland en Azerbeidzjan de afgelopen edities elk 35 miljoen euro, schrijft Telegraaf donderdag.
"Een land is op zijn minst 10 miljoen euro kwijt", laat Sietse Bakker van de Europese Omroeporganisatie EBU weten aan de krant. TROS en AVRO zenden het Songfestival in 2014 gezamenlijk uit.

In 2016 moeten de omroepen volledig gefuseerd zijn. De publieke omroepen van de gastlanden zijn verantwoordelijk voor de productiekosten van het Eurovisie Songfestival. Bovendien moeten omroepen die de liedjeswedstrijd uitzenden daarvoor uitzendrechten betalen aan EBU.
Als Nederland zaterdag de finale van het Eurovisie Songfestival zou winnen, dan is dat voor het eerst in 38 jaar. Anouk plaatste zich dinsdag met haar nummer Birds voor de finale. In 2004 slaagde Nederland er voor het laatst in zich te kwalificeren voor de finale, toen met het duo Re-Union.
Absolute faal weer.
pi_126587146
Is dit ook het livetopic voor vanavond?
pi_126587186
Om de geruchtenmachine eens te voeden:

SVT, de Zweedse Songfestivalorganisator heeft op hun site de landen geplaatst die doorgaan naar de finale. In tegenstelling tot de meeste andere media is die lijst niet op volgorde van het voorlezen of op alfabetische volgorde. De vraag is dan ook of dit misschien de echte uitslag is, of pure willekeur? :)

quote:
Länderna som gick till final:

Danmark: "Only Teardrops" – Emmelie de Forest
Ukraina: "Gravity" – Zlata Ognevich
Nederländerna: "Birds" – Anouk
Litauen: "Something" – Andrius Pojavis
Moldavien: "O mie" – Aliona Moon
Irland: "Only Love Survives" – Ryan Dolan
Estland: "Et uus saaks alguse" – Birgit Õigemeel
Ryssland: "What If" – Dina Garipova
Vitryssland: "Solayoh" – Alyona Lanskaya
Belgien: "Love kills" – Roberto Bellarosa

Länderna som åkte ur:

Montenegro: "Igranka – Who see
Serbien: "Ljubav je svuda" – Moje 3
Cypern: "An Me Thimáse" – Despina Olympiou
Kroatien: "Mižerja" – Klapa s Mora
Slovenien: "Straight Into Love" – Hannah
Österrike: "Shine" – Natália Kelly
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_126587263
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 15:41 schreef MolFan het volgende:

Alsof er een kans is dat dat gaat gebeuren. Leuk liedje hoor, maar de grootste favoriet wint vrijwel altijd en dat zijn wij niet.
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:30:24 #257
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_126587509
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:25 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Alsof er een kans is dat dat gaat gebeuren. Leuk liedje hoor, maar de grootste favoriet wint vrijwel altijd en dat zijn wij niet.
Dit is een interessante analyze

http://sofabet.com/2013/0(...)-kind-of-year-is-it/
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_126587527
De Tros spoort niet, die willen volgend jaar weer falen met een avondvullende shit met dezelfde C-"artiesten" als voorgaande jaren. En ons dus weer compleet voor lul op de ESF-kaart zetten.
Ik lag ook in een deuk toen ik hoorde dat Dries Roelpummel claimde dat Anouk niet ver komt en hij het volgend jaar beter kan................wie denkt die wandelende gele zwembroek met zonder stem wel wie die is :+
Afijn, het is heerlijk nu eens niet dat zichzelf zo enorm geweldig vindende BN gepeupel van het kaliber Jantje Shit wat nog nooit iets betekend heeft voor de Nederlandse muziek eens flink te zien balen. Zelf kunnen ze niks behalve met de snufferd op tv commentaar leveren en ze hebben ooit eens iets gezongen wat dikke Bertha prachtig vond maar omdat Anouk iets kan wat zij never ever nooit ooit kunnen presteren kunnen ze het niet hebben en denken beter te kunnen _O_
Ik heb niks met Anouk hoewel ik het nummer zeker kan waarderen maar echt, als ze zaterdag wint (vrees van niet maar ze eindigt wel hoog) ga ik jubelend met mijn vlaggetje-wat-ik-niet-heb bij de Appie staan zwaaien en ga zwaar aan de champagne (hoewel ik dat laatste vast beter eerst kan doen alvorens bij de Appie voor lul te gaan staan _O- ) :P
Oh, en ik heb niet gezegd bij welke Appie hoor (iig niet bij mij in de buurt O-))
Waar het stinkt is het warm.
pi_126588297
quote:
11s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:24 schreef Fred_B het volgende:

SVT, de Zweedse Songfestivalorganisator heeft op hun site de landen geplaatst die doorgaan naar de finale. In tegenstelling tot de meeste andere media is die lijst niet op volgorde van het voorlezen of op alfabetische volgorde. De vraag is dan ook of dit misschien de echte uitslag is, of pure willekeur? :)

[..]

Denemarken en oekraine bovenaan als favorieten... Hmmm. Zou kunnen dus. :P dan zou Anouk eerste kunnen worden haha
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:48:41 #260
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_126588413
quote:
Zeker interessant, en zegt ook wel wat. Al ben ik het totaal niet eens met hem dat 2011 kwalitatief jaar was en 2012 een heel erg goed jaar. Dat is wat te gemakzuchtig: zo van Zweden en Albanië waren goed en er deden weinig echt slechte mee dus was het goed etc.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:52:21 #261
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_126588577
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:48 schreef Redefine het volgende:

[..]

Zeker interessant, en zegt ook wel wat. Al ben ik het totaal niet eens met hem dat 2011 kwalitatief jaar was en 2012 een heel erg goed jaar. Dat is wat te gemakzuchtig: zo van Zweden en Albanië waren goed en er deden weinig echt slechte mee dus was het goed etc.
onzin, 2011 was stukken beter dan 2012, ik draai uit 2011 nog regelmatig nummers, oa bosnie, wit rusland , oekraine en georgie, uit 2012 draai ik helemaal niets. VOor dit jaar is mijn favoriet tot nu toe Moldavie, de jurkentruc is weliswaar gejact uit wicked, de zangeres en het liedje zijn erg goed en de act ziet er goed uit. Dat domme cliche/jatnummer uit Denemarken mag van mij in ieder geval NIET winnen.

voor mij de winnaar tot nu toe.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_126588698
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:30 schreef knoblaucha6 het volgende:
De Tros spoort niet, die willen volgend jaar weer falen met een avondvullende shit met dezelfde C-"artiesten" als voorgaande jaren. En ons dus weer compleet voor lul op de ESF-kaart zetten.
Ik lag ook in een deuk toen ik hoorde dat Dries Roelpummel claimde dat Anouk niet ver komt en hij het volgend jaar beter kan................wie denkt die wandelende gele zwembroek met zonder stem wel wie die is :+
Afijn, het is heerlijk nu eens niet dat zichzelf zo enorm geweldig vindende BN gepeupel van het kaliber Jantje Shit wat nog nooit iets betekend heeft voor de Nederlandse muziek eens flink te zien balen. Zelf kunnen ze niks behalve met de snufferd op tv commentaar leveren en ze hebben ooit eens iets gezongen wat dikke Bertha prachtig vond maar omdat Anouk iets kan wat zij never ever nooit ooit kunnen presteren kunnen ze het niet hebben en denken beter te kunnen _O_
Ik heb niks met Anouk hoewel ik het nummer zeker kan waarderen maar echt, als ze zaterdag wint (vrees van niet maar ze eindigt wel hoog) ga ik jubelend met mijn vlaggetje-wat-ik-niet-heb bij de Appie staan zwaaien en ga zwaar aan de champagne (hoewel ik dat laatste vast beter eerst kan doen alvorens bij de Appie voor lul te gaan staan _O- ) :P
Oh, en ik heb niet gezegd bij welke Appie hoor (iig niet bij mij in de buurt O-))
Moeten ze volgend jaar niet met de avro samen?
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:56:39 #263
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_126588789
anouk mag van mij natuurlijk ook winnen, het was een mooie ingetogen act en goed liedje. bij de TROS vrezen ze al voor de kosten die ze moeten maken als Anouk wint, vandaar dat ze wellichtg volgend jaar met Roelvink uit willen komen, om er maar zeker van te zijn dat het na de halve finale afgelopen is.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_126588808
Favorieten zijn niet altijd de winnaar ;) Rockafeller Street was DE favoriet en werden 20ste ofzo? :')
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:59:42 #265
pi_126588956
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

onzin, 2011 was stukken beter dan 2012, ik draai uit 2011 nog regelmatig nummers, oa bosnie, wit rusland , oekraine en georgie, uit 2012 draai ik helemaal niets. VOor dit jaar is mijn favoriet tot nu toe Moldavie, de jurkentruc is weliswaar gejact uit wicked, de zangeres en het liedje zijn erg goed en de act ziet er goed uit. Dat domme cliche/jatnummer uit Denemarken mag van mij in ieder geval NIET winnen.
Zal wel winnen helaas. Niet omdat het nummer zo goed is, maar bij gebrek aan ´opvallender´ en omdat het heel goed binnen het frame van Eurovisie past. Eigenlijk is het al best cool dat een nummer als Euphoria vorig jaar gewonnen heeft.

Ik vond 2011 eigenlijk ook een beter jaar. En ik vond 2010 ook een behoorlijk goed jaar met Satellite, Playing with Fire, We could be the same
  donderdag 16 mei 2013 @ 17:00:07 #266
pi_126588972
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:57 schreef MolFan het volgende:
Favorieten zijn niet altijd de winnaar ;) Rockafeller Street was DE favoriet en werden 20ste ofzo? :')
haha dit was inderdaad waar. Gek moment was dat wel :P
  donderdag 16 mei 2013 @ 17:08:53 #267
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_126589458
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Zal wel winnen helaas. Niet omdat het nummer zo goed is, maar bij gebrek aan ´opvallender´ en omdat het heel goed binnen het frame van Eurovisie past. Eigenlijk is het al best cool dat een nummer als Euphoria vorig jaar gewonnen heeft.

Ik vond 2011 eigenlijk ook een beter jaar. En ik vond 2010 ook een behoorlijk goed jaar met Satellite, Playing with Fire, We could be the same
De zangeres van Moldavie is echt erg goed, ook het liedje is wat meer toegankelijk dan bv het liedje van Anouk. In 2011 was itt 2012 de winnaar wel echt bagger (azerbeijan) over het algemeen was 2011 beter. Ik baal van de 1e halve finale alleen dat de maanmannen nite door zijn en wel bv die bagger van bijvoorbeel Belgie en die andere hopeloze zanger met die ontblote bovenlichamen,
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 16 mei 2013 @ 17:19:58 #268
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_126589993
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
voor mij de winnaar tot nu toe.
Jij kunt blijkbaar niet goed lezen :|W

Edit: ik zie wel dat er nog ergens het woord slecht :P

Ergo, ik deel zijn conclusie dat 2012 goed was en 2011 slecht absoluut niet. Vorig jaar was op een enkele uitzondering na een aanfluiting.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 16 mei 2013 @ 17:21:25 #269
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_126590048
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:19 schreef Redefine het volgende:

[..]

Jij kunt blijkbaar niet goed lezen :|W
ik lees in soundbites. :+
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 16 mei 2013 @ 17:25:08 #270
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_126590212
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ik lees in soundbites. :+
Vooruit dan maar ;)

Het is juist wel grappig, omdat ik verder je hele mening gewoon deel. Inclusief je opmerking over Denemarken.
  Moderator donderdag 16 mei 2013 @ 17:53:16 #271
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_126591296
quote:
11s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Als je de lijst zo bekijkt zou die heel goed op basis van het aantal stemmen gerangschikt kunnen zijn.
Ik moet me er geloof ik maar bij neerleggen dat Denemarken gaat winnen met dat vervelende formule-liedje dat helaas ook nog eens direct in je kop gaat zitten en er niet meer uit wil. Gebeurde zoiets maar met die fluit, en dan in de kop van de "zangeres".
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_126591504
Vanavond Roemenië aanmoedigen *O* :+ :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 16 mei 2013 @ 18:05:59 #273
pi_126591797
Noorwegen *O* :9~
  Moderator donderdag 16 mei 2013 @ 18:15:52 #274
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_126592174
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:58 schreef TLC het volgende:
Vanavond Roemenië aanmoedigen *O* :+ :P
CEZAR 8-)

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_126592257
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2013 18:15 schreef Gert het volgende:

[..]

CEZAR 8-)

[ afbeelding ]
Godsammelazurus :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')