abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:54:03 #1
331553 Schalks.
Ik wil eruit Houten Achtbaan 1
pi_126480932
Serietopic zonder spoilers is hier te vinden

Het gaat hier dus over de serie Game of Thrones, maar dan wel met de kennis van de eerste vijf boeken uit de A Song of Ice and Fire reeks. Verzoek om alles over The Winds of Winter dus wel achter spoilers te houden!

Game of Thrones of een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie Song of Ice and Fire/Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, en momenteel is seizoen 3 bezig.

De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa XMens Origin, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

Ook Carolyn Strauss schijnt behoorlijk betrokken te zijn bij dit project en is iemand die van alles gedaan heeft voor HBO met betrekking tot de Sopranos en Six Feet Under.

http://www.youtube.com/user/GameofThrones

- http://www.reddit.com/r/gameofthrones/ Reddit
- http://awoiaf.westeros.org/ A wiki of fire and ice, heel veel info (heel veel spoilers ook)
- http://wicnet.tumblr.com/ Tumblr met leuke plaatjes
- http://winteriscoming.net/ Engelse fanbase
- http://www.winteriscoming.nl/ Nederlandse fan base
- http://img11.imageshack.us/img11/6163/mapkz.png (copy/paste deze link) Grootste kaart die er te vinden is, met speculaties
- http://www.youtube.com/pl(...)51E9307&feature=plcp Extra's vanaf de blu-ray box
- http://www.youtube.com/user/GameofThrones HBO kanaal over GoT

OP gestyled door door .aeon
--------------------------------

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:47 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ze splitsen meteen al op, bij Winterfell. Inderdaad Maester Luwin's idee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 15:48 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Ik moet nog steeds aan Ramsay wennen, had zo'n ander beeld voor ogen bij hem. Veel onbehouwener, lelijker, viezer, dommer, boerser.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 15:51 schreef Matty___ het volgende:

[..]

en vooral groter en dikker.

[ Bericht 2% gewijzigd door Schalks. op 14-05-2013 20:25:25 ]
and then...
pi_126484208
Pas de OP aan aub. ADWD is géén spoiler meer :')
pi_126484665
Waarom überhaupt een introductie over wat Game of Thrones is als dit het topic is voor de boeklezers.
pi_126489897
Vind dit seizoen behoorlijk saai om te kijken nu ik de boeken al gelezen heb. Ik ga me nu vooral ergeren aan hoe slecht sommige dingen (zoals decor) zijn. :')

Het tweede seizoen was ook niet heel erg goed, maar toch lijkt 3 nog erger. Terwijl seizoen 1 juist geweldig was. :P
  dinsdag 14 mei 2013 @ 19:32:59 #5
403186 Walder_Frey
Dirty old man
pi_126491045
quote]0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:31 schreef Maisnon het volgende:
jammer dit
[/quote]

Waarom zo onaardig meiske?? Kom maar gewoon bij ome Walder op schoot zitten hoor :9~
pi_126491181
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 19:11 schreef maurisioo het volgende:
Vind dit seizoen behoorlijk saai om te kijken nu ik de boeken al gelezen heb. Ik ga me nu vooral ergeren aan hoe slecht sommige dingen (zoals decor) zijn. :')

Het tweede seizoen was ook niet heel erg goed, maar toch lijkt 3 nog erger. Terwijl seizoen 1 juist geweldig was. :P
Seizoen 1 was dan ook bijna 100% trouw aan het boek O+ Denk wel dat GoT gewoon heel veel opbouw heeft, en ook nodig heeft, voor het verhaal maar dat doet het niet echt goed in een tv serie. Die hele Bran reis duurde ook eeuwen in het boek en er gebeurde eigenlijk nooit wat. Daar moeten ze allemaal zooi bij bedenken om het wat opvulling te geven, dat is nou niet altijd even leuk om te zien, zeker niet als je de boeken wel hebt gelezen.

Andersom is het ook wel zo dat je sommige dingen weer wel in context kan plaatsen als je de boeken wel hebt gelezen. Al dat gezeik in het normale topic over scenes die niets toevoegen, terwijl je weet dat ze wel wat toevoegen, en soms nog iets belangrijks ook. :P

[ Bericht 26% gewijzigd door Timwonnacott op 14-05-2013 19:44:49 ]
  dinsdag 14 mei 2013 @ 19:57:31 #7
28033 Pek
je moet wat
pi_126492622
Laten we wel wezen, de boeken zijn niet best dus de serie zal niet veel beter zijn. :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 20:14:39 #8
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_126493811
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 19:57 schreef Pek het volgende:
Laten we wel wezen, de boeken zijn niet best dus de serie zal niet veel beter zijn. :P
Wat? :') .
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 20:21:28 #9
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126494288
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 19:35 schreef Timwonnacott het volgende:
Andersom is het ook wel zo dat je sommige dingen weer wel in context kan plaatsen als je de boeken wel hebt gelezen. Al dat gezeik in het normale topic over scenes die niets toevoegen, terwijl je weet dat ze wel wat toevoegen, en soms nog iets belangrijks ook. :P
Ergens vind ik dit wel jammer. Sommige dingen wil ik nog helemaal niet weten. Die wil ik lezen, en dan liefst bij een derde herlezing of zo, dat je dan ineens zo'n WAT!?!? moment hebt.
Dat Theon ontmand was, was bijv. ook maar een hint in boek 5, die een heleboel lezers niet eens hadden opgepikt (zo bleek uit diverse topics op ASOIAF forum). Of dat de vrouw van Robb Stark zwanger was. Dat Sansa omdat ze het noorden kan claimen, als Robb er niet meer is, zo interessant was voor LF. Uberhaupt vind ik dat er veel te vaak naar wordt gehint dat "Robb er straks niet meer is". Zo halen ze toch een deel van de verrassing weg straks.

Ik zit m'n man, die de boeken niet gelezen heeft, te pesten met de gelijkenis tussen haar- en oogkleur van Daenerys en Brienne. (Overigens zijn er geruchten, dus helemaal uit de lucht gegrepen is dat idee ook weer niet...) ;)

Ik moet even een quote uit het vorige deel zoeken, er was nog iets dat ik wilde tikken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gwywen op 14-05-2013 20:37:13 ]
  dinsdag 14 mei 2013 @ 20:24:17 #10
331553 Schalks.
Ik wil eruit Houten Achtbaan 1
pi_126494473
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 17:01 schreef MAHL het volgende:
Pas de OP aan aub. ADWD is géén spoiler meer :')
Had het een en ander al aangepast, maar dit nu ook.
and then...
  dinsdag 14 mei 2013 @ 20:52:20 #11
28033 Pek
je moet wat
pi_126496642
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:14 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Wat? :') .
Het stelt allemaal niet zoveel voor toch? GRRM sleept er continu nieuwe nutteloze characters bij om het maar een "epos" gevoel te geven. Wat het natuurlijk niet is. :{
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_126498213
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:21 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ergens vind ik dit wel jammer. Sommige dingen wil ik nog helemaal niet weten. Die wil ik lezen, en dan liefst bij een derde herlezing of zo, dat je dan ineens zo'n WAT!?!? moment hebt.
Dat Theon ontmand was, was bijv. ook maar een hint in boek 5, die een heleboel lezers niet eens hadden opgepikt (zo bleek uit diverse topics op ASOIAF forum). Of dat de vrouw van Robb Stark zwanger was. Dat Sansa omdat ze het noorden kan claimen, als Robb er niet meer is, zo interessant was voor LF. Uberhaupt vind ik dat er veel te vaak naar wordt gehint dat "Robb er straks niet meer is". Zo halen ze toch een deel van de verrassing weg straks.

Ik zit m'n man, die de boeken niet gelezen heeft, te pesten met de gelijkenis tussen haar- en oogkleur van Daenerys en Brienne. (Overigens zijn er geruchten, dus helemaal uit de lucht gegrepen is dat idee ook weer niet...) ;)

Ik moet even een quote uit het vorige deel zoeken, er was nog iets dat ik wilde tikken.
Mja, wordt er naar gehint omdat je het al weet, of zou je dat totaal niet hebben opgepikt als het niet wist :P
pi_126499767
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:52 schreef Pek het volgende:

[..]

Het stelt allemaal niet zoveel voor toch? GRRM sleept er continu nieuwe nutteloze characters bij om het maar een "epos" gevoel te geven. Wat het natuurlijk niet is. :{
ik vind het wel een redelijke epic, erg subtiel en momenten, en die extra karakters vond ik bij de eerste read ook vervelend, Dorne en de Ironman, maar bij de 2e en 3e reread zag ik de meerwaarde er wel van. het zuiden en westen van westeros zijn er ook nog en de verhalen in de eerste 3 boeken hebben ook gevolgen op die delen van GRRM's universe. het verhaal is gewoon mega groot als je het goed wilt vertellen, denk dat na AFFC en ADWD wel op de top zijn kwa omvang van het verhaal, Tis nu afbouwen naar de climax. Het is ook super fijn geschreven vind ik, leest lekker weg, de reden waarom veel mensen ook de subtiliteiten missen.
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_126508956
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:21 schreef Gwywen het volgende:

[..]

He wat? :D

Ben wel pas halverwege het vierde boek, dus daar kan het ook aan liggen.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:53:15 #15
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126510586
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:38 schreef Funzel het volgende:

[..]

He wat? :D

Ben wel pas halverwege het vierde boek, dus daar kan het ook aan liggen.
Omdat ze zo groot is en omdat ze ergens wel Targaryentrekjes heeft - er wordt door GRRM althans naar haar uiterlijk gehint op een soortgelijke manier als hoe er naar andere familietrekken wordt gelinkt. Als je goed leest zie je dat GRRM soms hetzelfde trucje uithaalt in een hele andere context of drie boeken later of zo, waardoor je de link aanvankelijk helemaal niet legt, en dingen bij de derde herlezing pas op zijn plek vallen.
Je moet de boekjes van Dunk & Egg gelezen hebben om die hint van Brienne te snappen. Het is misschien vergezocht, maar er zijn wel meer vergezochte dingen in GRRM's boeken die achteraf waar blijken te zijn. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_126511458
Hmm ja zo klinkt het wel logisch. Ben benieuwd. :)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:59:37 #17
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126511741
Waarom zet ik 't eigenlijk in spoilertags, het is slechts een vermoeden, geen feit of zo 8)7
pi_126517543
Als het wel waar is dan is het een leuke verwijzing, echt impact op het verhaal heeft het niet :P
pi_126528129
Too many secret Tagaryens!
  woensdag 15 mei 2013 @ 12:48:12 #20
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_126528297
Vraagje: had Robb ook in het boek Talisa bezwangerd, ik ben hem even kwijt.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_126528471
quote:
5s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:48 schreef Pagan het volgende:
tis onzeker of Jayne zwanger is in het boek.
  woensdag 15 mei 2013 @ 12:57:12 #22
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_126528615
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:53 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

tis onzeker of Jayne zwanger is in het boek.
Okee, thanx!
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_126529406
Was ook iemand die een samenvatting van alle episodes (dus ook de nog niet uigezonden) had geschreven en wat er in voorkwam, iemand enig idee waar die staat? Ben ik nu wel benieuwd naar.
pi_126530767
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:53 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Omdat ze zo groot is en omdat ze ergens wel Targaryentrekjes heeft - er wordt door GRRM althans naar haar uiterlijk gehint op een soortgelijke manier als hoe er naar andere familietrekken wordt gelinkt. Als je goed leest zie je dat GRRM soms hetzelfde trucje uithaalt in een hele andere context of drie boeken later of zo, waardoor je de link aanvankelijk helemaal niet legt, en dingen bij de derde herlezing pas op zijn plek vallen.
Je moet de boekjes van Dunk & Egg gelezen hebben om die hint van Brienne te snappen. Het is misschien vergezocht, maar er zijn wel meer vergezochte dingen in GRRM's boeken die achteraf waar blijken te zijn. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze manier van schrijven maakt voor mij de boekenserie zo leuk, geen simpel vermaak :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_126541298
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:16 schreef MAHL het volgende:
Was ook iemand die een samenvatting van alle episodes (dus ook de nog niet uigezonden) had geschreven en wat er in voorkwam, iemand enig idee waar die staat? Ben ik nu wel benieuwd naar.
ik heb hem hier gezien. http://www.reddit.com/r/asoiaf

maar klopte weinig van als ik het me goed herinner.
pi_126541845
quote:
5s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:48 schreef Pagan het volgende:
In het boek is er geen Talisa.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  woensdag 15 mei 2013 @ 20:15:05 #27
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_126549127
Waar is Quaithe eigenlijk gebleven? Vond ik altijd wel een interessant personage, de hele tijd in de buurt van Dany aan het chillen met af en toe wat vage profeties. Laten ze haar pas weer in Mereen opduiken? Lijkt me zo vaag om haar zo lang out of the picture te laten; dan weet niemand meer wie ze is straks.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_126549258
quote:
3s.gif Op woensdag 15 mei 2013 20:15 schreef Zhenar het volgende:
Waar is Quaithe eigenlijk gebleven? Vond ik altijd wel een interessant personage, de hele tijd in de buurt van Dany aan het chillen met af en toe wat vage profeties. Laten ze haar pas weer in Mereen opduiken? Lijkt me zo vaag om haar zo lang out of the picture te laten; dan weet niemand meer wie ze is straks.
Makkelijk op te lossen in de 'Previously on Game of Thrones'.
  woensdag 15 mei 2013 @ 21:33:21 #30
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_126553900
quote:
14s.gif Op woensdag 15 mei 2013 20:17 schreef MAHL het volgende:

[..]

Makkelijk op te lossen in de 'Previously on Game of Thrones'.
True, maar dat is altijd wel de easy way out :P
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')