quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:47 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ze splitsen meteen al op, bij Winterfell. Inderdaad Maester Luwin's idee.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:48 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds aan Ramsay wennen, had zo'n ander beeld voor ogen bij hem. Veel onbehouwener, lelijker, viezer, dommer, boerser.
quote:
Seizoen 1 was dan ook bijna 100% trouw aan het boekquote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:11 schreef maurisioo het volgende:
Vind dit seizoen behoorlijk saai om te kijken nu ik de boeken al gelezen heb. Ik ga me nu vooral ergeren aan hoe slecht sommige dingen (zoals decor) zijn.![]()
Het tweede seizoen was ook niet heel erg goed, maar toch lijkt 3 nog erger. Terwijl seizoen 1 juist geweldig was.
Wat?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:57 schreef Pek het volgende:
Laten we wel wezen, de boeken zijn niet best dus de serie zal niet veel beter zijn.
Ergens vind ik dit wel jammer. Sommige dingen wil ik nog helemaal niet weten. Die wil ik lezen, en dan liefst bij een derde herlezing of zo, dat je dan ineens zo'n WAT!?!? moment hebt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:35 schreef Timwonnacott het volgende:
Andersom is het ook wel zo dat je sommige dingen weer wel in context kan plaatsen als je de boeken wel hebt gelezen. Al dat gezeik in het normale topic over scenes die niets toevoegen, terwijl je weet dat ze wel wat toevoegen, en soms nog iets belangrijks ook.![]()
Het stelt allemaal niet zoveel voor toch? GRRM sleept er continu nieuwe nutteloze characters bij om het maar een "epos" gevoel te geven. Wat het natuurlijk niet is.quote:
Mja, wordt er naar gehint omdat je het al weet, of zou je dat totaal niet hebben opgepikt als het niet wistquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:21 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ergens vind ik dit wel jammer. Sommige dingen wil ik nog helemaal niet weten. Die wil ik lezen, en dan liefst bij een derde herlezing of zo, dat je dan ineens zo'n WAT!?!? moment hebt.
Dat Theon ontmand was, was bijv. ook maar een hint in boek 5, die een heleboel lezers niet eens hadden opgepikt (zo bleek uit diverse topics op ASOIAF forum). Of dat de vrouw van Robb Stark zwanger was. Dat Sansa omdat ze het noorden kan claimen, als Robb er niet meer is, zo interessant was voor LF. Uberhaupt vind ik dat er veel te vaak naar wordt gehint dat "Robb er straks niet meer is". Zo halen ze toch een deel van de verrassing weg straks.
Ik zit m'n man, die de boeken niet gelezen heeft, te pesten met de gelijkenis tussen haar- en oogkleur van Daenerys en Brienne. (Overigens zijn er geruchten, dus helemaal uit de lucht gegrepen is dat idee ook weer niet...)![]()
Ik moet even een quote uit het vorige deel zoeken, er was nog iets dat ik wilde tikken.
ik vind het wel een redelijke epic, erg subtiel en momenten, en die extra karakters vond ik bij de eerste read ook vervelend, Dorne en de Ironman, maar bij de 2e en 3e reread zag ik de meerwaarde er wel van. het zuiden en westen van westeros zijn er ook nog en de verhalen in de eerste 3 boeken hebben ook gevolgen op die delen van GRRM's universe. het verhaal is gewoon mega groot als je het goed wilt vertellen, denk dat na AFFC en ADWD wel op de top zijn kwa omvang van het verhaal, Tis nu afbouwen naar de climax. Het is ook super fijn geschreven vind ik, leest lekker weg, de reden waarom veel mensen ook de subtiliteiten missen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:52 schreef Pek het volgende:
[..]
Het stelt allemaal niet zoveel voor toch? GRRM sleept er continu nieuwe nutteloze characters bij om het maar een "epos" gevoel te geven. Wat het natuurlijk niet is.
He wat?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:21 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik zit m'n man, die de boeken niet gelezen heeft, te pesten met de gelijkenis tussen haar- en oogkleur van Daenerys en Brienne. (Overigens zijn er geruchten, dus helemaal uit de lucht gegrepen is dat idee ook weer niet...)![]()
Omdat ze zo groot is en omdat ze ergens wel Targaryentrekjes heeft - er wordt door GRRM althans naar haar uiterlijk gehint op een soortgelijke manier als hoe er naar andere familietrekken wordt gelinkt. Als je goed leest zie je dat GRRM soms hetzelfde trucje uithaalt in een hele andere context of drie boeken later of zo, waardoor je de link aanvankelijk helemaal niet legt, en dingen bij de derde herlezing pas op zijn plek vallen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:38 schreef Funzel het volgende:
[..]
He wat?
Ben wel pas halverwege het vierde boek, dus daar kan het ook aan liggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tis onzeker of Jayne zwanger is in het boek.quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:48 schreef Pagan het volgende:
Vraagje: had Robb ook in het boek Talisa bezwangerd, ik ben hem even kwijt.
Okee, thanx!quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:53 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
tis onzeker of Jayne zwanger is in het boek.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:53 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Omdat ze zo groot is en omdat ze ergens wel Targaryentrekjes heeft - er wordt door GRRM althans naar haar uiterlijk gehint op een soortgelijke manier als hoe er naar andere familietrekken wordt gelinkt. Als je goed leest zie je dat GRRM soms hetzelfde trucje uithaalt in een hele andere context of drie boeken later of zo, waardoor je de link aanvankelijk helemaal niet legt, en dingen bij de derde herlezing pas op zijn plek vallen.
Je moet de boekjes van Dunk & Egg gelezen hebben om die hint van Brienne te snappen. Het is misschien vergezocht, maar er zijn wel meer vergezochte dingen in GRRM's boeken die achteraf waar blijken te zijn.
Deze manier van schrijven maakt voor mij de boekenserie zo leuk, geen simpel vermaakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beneath the gold, the bitter steel
ik heb hem hier gezien. http://www.reddit.com/r/asoiafquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:16 schreef MAHL het volgende:
Was ook iemand die een samenvatting van alle episodes (dus ook de nog niet uigezonden) had geschreven en wat er in voorkwam, iemand enig idee waar die staat? Ben ik nu wel benieuwd naar.
In het boek is er geen Talisa.quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:48 schreef Pagan het volgende:
Vraagje: had Robb ook in het boek Talisa bezwangerd, ik ben hem even kwijt.
Makkelijk op te lossen in de 'Previously on Game of Thrones'.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:15 schreef Zhenar het volgende:
Waar is Quaithe eigenlijk gebleven? Vond ik altijd wel een interessant personage, de hele tijd in de buurt van Dany aan het chillen met af en toe wat vage profeties. Laten ze haar pas weer in Mereen opduiken? Lijkt me zo vaag om haar zo lang out of the picture te laten; dan weet niemand meer wie ze is straks.
True, maar dat is altijd wel de easy way outquote:Op woensdag 15 mei 2013 20:17 schreef MAHL het volgende:
[..]
Makkelijk op te lossen in de 'Previously on Game of Thrones'.
Wel, ik neem aan dat als je Theon later helemaal gehavend ziet dat het dan voor de meeste mensen ook wel duidelijk is. Deze martelscenes laten weinig aan je verbeelding over...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:33 schreef GI het volgende:
[..]
In de boeken ben ik het compleet met je eens. Maar hoe vertel je zo'n verhaal geloofwaardig in een serie ?
Absoluut, en dat is ook de reden waarom ik ze zo graag herlees, je ontdekt steeds nieuwe dingen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:47 schreef Kirov het volgende:
[..]
Deze manier van schrijven maakt voor mij de boekenserie zo leuk, geen simpel vermaak
Waarom heb ik steeds de neiging om bij Add a comment iets in te vullenquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:07 schreef MAHL het volgende:
http://www.happyplace.com(...)p-season-3-episode-7
Dat zal wel, anders zouden ze er niet zoveel aandacht aan gevenquote:Op donderdag 16 mei 2013 11:28 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Absoluut, en dat is ook de reden waarom ik ze zo graag herlees, je ontdekt steeds nieuwe dingen.
[..]
Waarom heb ik steeds de neiging om bij Add a comment iets in te vullen
Die ketting die Tyrion aan Shae gaf, zou dat trouwens DE ketting zijn?
Dat gaat dus nooit lukken, je mag blij zijn als deel 6 er over 3 jaar is...quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:52 schreef Young_David het volgende:
Game of Thrones wordt 7 seizoenen
http://io9.com/game-of-th(...)ding-to-pr-508275905
Dat betekent dat A Feast for Crows en A Dance with Dragons samen seizoen 5 worden met elementen daarvan al in seizoen 4. Winds of Winter word seizoen 6 en Dream of Spring Seizoen 7.
Als dat het tempo is mag GRRM volgend jaar zomer wel met deeltje 6 komen en twee jaar later met Deel 7 ... oftewel, flink doorpennen.
7 of 8 seizoenen, het gaat niet gebeuren dat ADOS vroeg genoeg uitkomt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:52 schreef Young_David het volgende:
Als dat het tempo is mag GRRM volgend jaar zomer wel met deeltje 6 komen en twee jaar later met Deel 7 ... oftewel, flink doorpennen.
Dat denk ik niet, want de makers (Weiss en Benioff) zijn door GRRM uitvoerig geïnformeerd over hoe het verhaal af gaat lopen, voor het geval dat.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:04 schreef Young_David het volgende:
Misschien krijgen boek en serie wel een totaal ander einde
Ze proberen alle narren te elimineren uit de serie.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:33 schreef Poemgirl het volgende:
Waarom knielde ze? Dat ze bleef staan was juist het mooie in het boek. Dat ze weigert te knielen voor een Lannister. En de slaapkamer scene.. Ik had beter verwacht.
Overall best een leuke aflevering.. Ondertussen weet de hele wereld hoe Carice haar tieten er uitzien![]()
Volgende week![]()
vond de khaleesiboobs er ook niet heel joviaal uit zienquote:Op maandag 20 mei 2013 13:56 schreef Franknfurter het volgende:
Ja maar Khaleesiboobs zijn meer dan welkomDie uitgezakte hollandse tieten van Carice hebben we vaak genoeg gezien
Ik dacht eerst ook bij deze, dus ik zat al op het puntje van mijn stoel....maar helaasquote:Op maandag 20 mei 2013 11:39 schreef Kirov het volgende:
Ging Joffrey nou bij zijn eigen huwelijk de pijp uit of was dat deze?
De timing was ook wel zo natuurlijk, net na de bloedzuigers. Ik wist gelukkig nog dat Robb voor Joffrey de pijp uitgaatquote:Op maandag 20 mei 2013 15:02 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Ik dacht eerst ook bij deze, dus ik zat al op het puntje van mijn stoel....maar helaas
Tuurlijk niet, Tyrion moet nog gevangen genomen worden enzo, de strijd om zijn leven, vader vermoorden... Ik denk dat hij doodgaat rond episode 6/7/8?quote:Op maandag 20 mei 2013 15:11 schreef Kirov het volgende:
Het betekend dus wel dat Joffrey's dood rond aflevering 9 van volgend seizoen komt.
Hopelijk krijgen we volgende aflevering Coldhands te zien
Volgend seizoen. Niet dezequote:Op maandag 20 mei 2013 15:13 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, Tyrion moet nog gevangen genomen worden enzo, de strijd om zijn leven, vader vermoorden... Ik denk dat hij doodgaat rond episode 6/7/8?
Amerikanen zijn wel fan van Shock and Awequote:Op maandag 20 mei 2013 16:07 schreef Timwonnacott het volgende:
Trailer voor EP 9, zit helemaal niets in wat wijst op de RW ze gaan voor de maximale schok![]()
Ik denk eigenlijk dat de meeste serie kijkers vooral blij zullen zijn om van Catelyn af te zijn.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:10 schreef Kirov het volgende:
[..]
Amerikanen zijn wel fan van Shock and Awe
Dan komen ze bedrogen uitquote:Op maandag 20 mei 2013 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat de meeste serie kijkers vooral blij zullen zijn om van Catelyn af te zijn.
Ja en je zag ze uit het torenraam van Queens Crown kijken dus ik ben blij dat dat er allemaal inzit, hopelijk inclusief meer met verborgen stapstenen, onweersbui, heel de mikmakquote:Op maandag 20 mei 2013 16:18 schreef Kyubey het volgende:
Zag ik daar net Bran in Orell mode?
Summer of Hodor?
Je zag alleen een stukje waar Edmure weg word gedragen voor z'n bedding. Wel leuk, denken mensen dat het echt een gezellige bruiloft wordt hahaquote:Op maandag 20 mei 2013 16:07 schreef Timwonnacott het volgende:
Trailer voor EP 9, zit helemaal niets in wat wijst op de RW ze gaan voor de maximale schok![]()
Roslin was toch juist knap?quote:Op maandag 20 mei 2013 17:24 schreef Franknfurter het volgende:
Volgens mij is Roslin helemaal niet zo 'net niet lelijk' maar gewoon lelijk
Ik vond ze prima, maar ze zagen er inderdaad anders uit dan de vorige keer.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:26 schreef Kroelo het volgende:
[..]
vond de khaleesiboobs er ook niet heel joviaal uit zienbeetje uitgezakte theezakjes, en volgens mij waren het ook niet haar eigen borsten
Ja dat komt nog denk ik, niet door white walkers maar door wightsquote:Op maandag 20 mei 2013 19:17 schreef maurisioo het volgende:
Vond de scene van Sam behoorlijk tegenvallen. In de boeken werden ze toch omsingeld door White Walkers en die werden door die raven toch kapotgepikt zodat ze konden worden gered door die man met die zwarte handen?
Hahaha, ja dat viel mij ook al op. Ze doen het echt lijken alsof alle spanning in de andere verhaallijnen gaat zitten (gevechten enzo) en dat intussen Edmure & co de time of their lives gaan hebben in de Twinsquote:Op maandag 20 mei 2013 17:17 schreef Remy669 het volgende:
[..]
Je zag alleen een stukje waar Edmure weg word gedragen voor z'n bedding. Wel leuk, denken mensen dat het echt een gezellige bruiloft wordt haha
Vooral door Edmure in de serie eigenlijk een slap rolletje te geven t.o.v zijn rol en zijn lordship van de riverlands in de boeken naar mijn gevoel krijg ik van de serie het gevoel dat het geen belangrijke verhaallijn isquote:Op maandag 20 mei 2013 19:41 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Hahaha, ja dat viel mij ook al op. Ze doen het echt lijken alsof alle spanning in de andere verhaallijnen gaat zitten (gevechten enzo) en dat intussen Edmure & co de time of their lives gaan hebben in de Twins
Maar opzich wel logisch om Edric weg te laten.. Voegde niet veel toe aan het verhaal, behalve de lijn die nu prima ingevuld kan worden door Gendryquote:Op maandag 20 mei 2013 20:27 schreef Sloggi het volgende:
Ze zijn lekker creatief met Gendry en Stannis.
Nou vind ik carice ontzettend kut, maar haar tieten zijn erg mooi.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:56 schreef Franknfurter het volgende:
Ja maar Khaleesiboobs zijn meer dan welkomDie uitgezakte hollandse tieten van Carice hebben we vaak genoeg gezien
Vervelend voor ons, maar volkomen logisch vanuit het oogpunt van HBO. Het draait uiteindelijk allemaal om de kijkcijfers.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:31 schreef Kyubey het volgende:
Wat is dezen. Door een Amerikaanse feestdag wordt Game of Thrones een week uitgesteld
Tenzij het Benjen is (wat dacht ik niet het geval is) kennen we Coldhands' identiteit niet, dus dan krijgen we niets bevestigd.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:56 schreef Anshur het volgende:
Volgende aflevering krijgen we dus waarschijnlijk semi-bevestiging over de identiteit van Coldhands. Of ze moeten hem onherkenbaar maken?
Die kunnen ze dus redelijk onherkenbaar maken.quote:He looks like a wight dressed in the black of the Night's Watch with a scarf concealing his face
Het lijkt me nu ook wel zeker dat hij niet meer terug zal komen in de boeken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:02 schreef Luuksor het volgende:
[..]
Maar opzich wel logisch om Edric weg te laten.. Voegde niet veel toe aan het verhaal, behalve de lijn die nu prima ingevuld kan worden door Gendry
Ik voorspel trauma'squote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:22 schreef Sitethief het volgende:
Hihi, en maar zeuren in het andere topic dat er geen zak gebeurt, Be Careful What You Ask For...
Volgens mij ook. Het is in ieder geval iemand die erg oud is, dus dan valt Benjen af.quote:
Edric in de serie had niets toegevoegd, dit is een goede oplossing zo.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het lijkt me nu ook wel zeker dat hij niet meer terug zal komen in de boeken.
Grappig dat ze na 2 seizoenen de opbouw van een boek c.q. seizoen niet doorhebbenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:22 schreef Sitethief het volgende:
Hihi, en maar zeuren in het andere topic dat er geen zak gebeurt, Be Careful What You Ask For...
En maar blijven zeuren over de ''saaie'' stukkenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:41 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Grappig dat ze na 2 seizoenen de opbouw van een boek c.q. seizoen niet doorhebben
Eerst de fundering leggen in 8 afleveringen om die binnen 2 afleveringen volledig te laten instorten
Vooral de hoop op epische battles en zombies vond ik schattig.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:42 schreef Kirov het volgende:
[..]
En maar blijven zeuren over de ''saaie'' stukken
Dat wordt denk ik de cliffhanger. Mance met zijn leger en "the biggest fire the north has ever seen". Wat dat laatste is kan ik me niet meer herinneren, moet echt de boeken eens opnieuw gaan lezen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:46 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Vooral de hoop op epische battles en zombies vond ik schattig.
De bestorming van de Muur ben ik zeer benieuwd naar...lijkt me niet makkelijk. Al zal dat wel volgend seizoen worden.
Moet er niet eerst een aanval aan de zuidkant van Castle Black komen? Waar Ygrette het loodje legtquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:49 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat wordt denk ik de cliffhanger. Mance met zijn leger en "the biggest fire the north has ever seen". Wat dat laatste is kan ik me niet meer herinneren, moet echt de boeken eens opnieuw gaan lezen.
Wat dat betreft moet het komende seizoen wel erg goed worden, staat nog veel te gebeuren.
Ze komen steeds dichterbij de waarheid in het andere topic.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:17 schreef een user het volgende:
Laat Jon Snow maar dood gaan, of dat Joffrey Tywin af laat makenIn ieder geval iets dat je niet verwacht. Teveel badguys doodgegaan dit seizoen.
Maar toch, maar toch...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:18 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Ze komen steeds dichterbij de waarheid in het andere topic.
Zoete zomerkinderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |