In deze situatie weet ik geeneens zo zeker of dat wel zo zwart wit is, gezien de inhaler van de vrachtwagen (Mr. rood) op het moment dat hij van baan wisselt met een bijzondere manoeuvre bezig is.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:45 schreef Tsurany het volgende:
Rekening houden met invoegers? Oh die mensen die jou voorrang moeten verlenen en niet andersom? Moet je maar geen vrachtwagens in halen met invoegen
Precies je moet achter die vrachtwagen blijven hangen met invoegen zodat als die auto's achter je een mooie lange file vormen op de invoegstrook................quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:45 schreef Tsurany het volgende:
Rekening houden met invoegers? Oh die mensen die jou voorrang moeten verlenen en niet andersom? Moet je maar geen vrachtwagens in halen met invoegen
Ja, jij bent fout als invoeger op het moment dat jij over de blokmarkering gaat, de rechter rijstrook in en hij vanaf links de rechter rijstrook in gaat.quote:
En ik was een heel stuk sneller. De invoegstrook loopt ook nog eens omhoog, dus pas toen ik ~100 reed, (vrachtwagen 90) zag ik de vragewagen pas en reed ik er pal naast. MAKKELIJK ervoor uitkomen dus.. De auto achter mij had het zelfs nog gekund ware het niet dat die het ongeluk bijna zag gebeuren en flink afstand hield.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:54 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Precies je moet achter die vrachtwagen blijven hangen met invoegen zodat als die auto's achter je een mooie lange file vormen op de invoegstrook................
Als je met invoegen er voorbij kan omdat je auto gewoon een stuk sneller is, dan moet je dat omwille van de doorstroming ook gewoon doen!
Maar vanwege zijn sneller rijbaanwisseling had ik amper mogelijkheid om nog in t voegen, er was simpelweg 'opeens' geen ruimte meer op die rechterrijstrook.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, jij bent fout als invoeger op het moment dat jij over de blokmarkering gaat, de rechter rijstrook in en hij vanaf links de rechter rijstrook in gaat.
Op het moment dat ik naar links ging de rechterrijstrook op, zat hij nog op de linkerrijstrook. Toen ik al met 2 wielen over de blokmarkering was duwde hij me gewoon weer terug..quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
Uitvoeger gaat voor invoeger. Jij moet dus anticiperen op de persoon die de vrachtauto inhaalt, niet andersom.
Maar als al mijn vier wielen al over de blokmarkering heen zijn (als is het maar een centimeter)?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, jij bent fout als invoeger op het moment dat jij over de blokmarkering gaat, de rechter rijstrook in en hij vanaf links de rechter rijstrook in gaat.
Dode hoek. Daarom ook dat de invoeger moet opletten...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:57 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Maar vanwege zijn sneller rijbaanwisseling had ik amper mogelijkheid om nog in t voegen, er was simpelweg 'opeens' geen ruimte meer op die rechterrijstrook.
[..]
Op het moment dat ik naar links ging de rechterrijstrook op, zat hij nog op de linkerrijstrook. Toen ik al met 2 wielen over de blokmarkering was duwde hij me gewoon weer terug..
TENZIJ deze meneer gebruik wilde maken van genoemde invoegstrook omdat het OOK een uitvoegstrook wordt na een tijdjequote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:59 schreef kiwiko het volgende:
Komop jongens............. iedere lampelul weet toch dat je als er een invoegstrook is je niet terug gaat naar de rechterbaan totdat de invoegstrook weg is...........
Dat is zooooooooo ongeloveloze basiskennis.
Ik lette op, daarom ging het goed. Maar echt chill zat ik daar nietquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dode hoek. Daarom ook dat de invoeger moet opletten...
Valt me ook op dat ik het dat de laatste maanden steeds vaker zie. Erg lachen als ze dan half in paniek raken, proberen hun telefoon weg te doen en in alle zelfgecreëerde commotie verkeerd schakelen of hun handrem vergeten waardoor jij bijna hun kofferbak induiktquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:58 schreef Caland het volgende:
Mensen die achter een stoplicht maar direct de mobiel erbij pakken waardoor je weer moet toeteren als het groen is. Bijna dagelijks maak ik het mee de laatste tijd
https://maps.google.nl/?l(...)12,0.032315&t=h&z=16quote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:02 schreef kiwiko het volgende:
ja en dan is er een heeeeule lange strookEn is er echt wel veel tijd om alsnog die strook te pakken.
Ik vind het dan wel toevallig dat in de gevallen dat er mensen naar me seinen, er nou net geen oneffenheden of drempels in de weg zitten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 01:10 schreef BlackLining het volgende:
Ik begin toch echt het idee te krijgen dat jullie twee oneffenheden in de weg aannemen voor seinen. Als een auto over een drempel of iets van een doorgebroken doomwortel rijdt, lijkt het alsof die seint. Dat is waarschijnlijk gewoon wat jullie zien.
Zo niet, is het hoogstwaarschijnlijk gewoon verzonnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |