abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 mei 2013 @ 09:59:57 #1
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_126466826
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif

[warning]Voor rellen, trollen of schelden in dit topic worden vanaf heden streng notes uitgedeeld.

>> Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg <<
[/warning]
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 14 mei 2013 @ 10:06:11 #2
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_126467015
Niet echt een irritatie, maar meer een :')
Vanochtend onderweg naar mijn werk, rijd ik over een 80 weg waar je bij een groot kruispunt met stoplichten uitkomt. Net voor de stoplichten worden het twee stroken voor rechtdoor en na de kruising moet je weer meteen invoegen.
Ik sta helemaal alleen op de rechterstrook. Komt er een auto aan die links naast me gaat staan. Is prima, al erger ik me daar wel al aan als ik er maar alleen sta.
Wordt het groen, kan dat wijf niet eens optrekken :')
En ze stopte ook nog allemaal auto's op die achter haar reden :') ____!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_126467677

Zo reed ik vanmorgen (Blauw). Ik wilde invoegen op een niet al te lange invoegstrook. Ik rij ~110 (trek nog op) en kom prachtig voor die vrachtwagen uit (die zwarte).

Vervolgens komt er zo'n ouwe lul in zn (rode) waggie die nog even die vrachtwagen wilde inhalen (~130kmh) om vervolgens vol te moeten remmen om 2 banen naar rechts te gaan en aan te sluiten bij de trager rijdende uitvoegers. ZONDER daarbij rekenening te houden met de invoegers, waardoor hij mij niet alleen de mogelijkheid ontneemt om in te voegen maar me zelfs bijna rechts de berm inrijd :/

VIEZEVUILEOUDELULLEVERJERIJBEWIJSINJOHSCHEELFOSSIEL!

zo.
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_126467999
hahahaha :) dat is ook echt een ergernis. MOET naar rechts, MOET naar rechts.......... niet rekening houdend met mensen die toch echt in moeten voegen op die baan. :) :)

Maargoed in zijn voordeel spreekt dan weer wel dat hij zodra de mogelijkheid er is hij naar rechts gaat......... dat doen er ook niet heel veel :D
pi_126468149
Rekening houden met invoegers? Oh die mensen die jou voorrang moeten verlenen en niet andersom? Moet je maar geen vrachtwagens in halen met invoegen :6
pi_126468479
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:45 schreef Tsurany het volgende:
Rekening houden met invoegers? Oh die mensen die jou voorrang moeten verlenen en niet andersom? Moet je maar geen vrachtwagens in halen met invoegen :6
In deze situatie weet ik geeneens zo zeker of dat wel zo zwart wit is, gezien de inhaler van de vrachtwagen (Mr. rood) op het moment dat hij van baan wisselt met een bijzondere manoeuvre bezig is.

Iemand die hier licht op kan schijnen?
pi_126468496
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:45 schreef Tsurany het volgende:
Precies je moet achter die vrachtwagen blijven hangen met invoegen zodat als die auto's achter je een mooie lange file vormen op de invoegstrook................

Als je met invoegen er voorbij kan omdat je auto gewoon een stuk sneller is, dan moet je dat omwille van de doorstroming ook gewoon doen!
  FOK!fotograaf dinsdag 14 mei 2013 @ 10:56:08 #8
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_126468550
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:54 schreef eP2e het volgende:
Iemand die hier licht op kan schijnen?
Ja, jij bent fout als invoeger op het moment dat jij over de blokmarkering gaat, de rechter rijstrook in en hij vanaf links de rechter rijstrook in gaat.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_126468558
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:54 schreef kiwiko het volgende:

[..]

Precies je moet achter die vrachtwagen blijven hangen met invoegen zodat als die auto's achter je een mooie lange file vormen op de invoegstrook................

Als je met invoegen er voorbij kan omdat je auto gewoon een stuk sneller is, dan moet je dat omwille van de doorstroming ook gewoon doen!
En ik was een heel stuk sneller. De invoegstrook loopt ook nog eens omhoog, dus pas toen ik ~100 reed, (vrachtwagen 90) zag ik de vragewagen pas en reed ik er pal naast. MAKKELIJK ervoor uitkomen dus.. De auto achter mij had het zelfs nog gekund ware het niet dat die het ongeluk bijna zag gebeuren en flink afstand hield.
pi_126468602
Uitvoeger gaat voor invoeger. Jij moet dus anticiperen op de persoon die de vrachtauto inhaalt, niet andersom. ;)
pi_126468606
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ja, jij bent fout als invoeger op het moment dat jij over de blokmarkering gaat, de rechter rijstrook in en hij vanaf links de rechter rijstrook in gaat.
Maar vanwege zijn sneller rijbaanwisseling had ik amper mogelijkheid om nog in t voegen, er was simpelweg 'opeens' geen ruimte meer op die rechterrijstrook.

quote:
6s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
Uitvoeger gaat voor invoeger. Jij moet dus anticiperen op de persoon die de vrachtauto inhaalt, niet andersom. ;)
Op het moment dat ik naar links ging de rechterrijstrook op, zat hij nog op de linkerrijstrook. Toen ik al met 2 wielen over de blokmarkering was duwde hij me gewoon weer terug..
pi_126468622
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar als al mijn vier wielen al over de blokmarkering heen zijn (als is het maar een centimeter)?
  dinsdag 14 mei 2013 @ 10:58:28 #13
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_126468629
Mensen die achter een stoplicht maar direct de mobiel erbij pakken waardoor je weer moet toeteren als het groen is. Bijna dagelijks maak ik het mee de laatste tijd :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_126468651
Komop jongens............. iedere lampelul weet toch dat je als er een invoegstrook is je niet terug gaat naar de rechterbaan totdat de invoegstrook weg is...........

Dat is zooooooooo ongeloveloze basiskennis.
pi_126468657
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:57 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Maar vanwege zijn sneller rijbaanwisseling had ik amper mogelijkheid om nog in t voegen, er was simpelweg 'opeens' geen ruimte meer op die rechterrijstrook.

[..]

Op het moment dat ik naar links ging de rechterrijstrook op, zat hij nog op de linkerrijstrook. Toen ik al met 2 wielen over de blokmarkering was duwde hij me gewoon weer terug..
Dode hoek. Daarom ook dat de invoeger moet opletten...
pi_126468670
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:59 schreef kiwiko het volgende:
Komop jongens............. iedere lampelul weet toch dat je als er een invoegstrook is je niet terug gaat naar de rechterbaan totdat de invoegstrook weg is...........

Dat is zooooooooo ongeloveloze basiskennis.
TENZIJ deze meneer gebruik wilde maken van genoemde invoegstrook omdat het OOK een uitvoegstrook wordt na een tijdje :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:59 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dode hoek. Daarom ook dat de invoeger moet opletten...
Ik lette op, daarom ging het goed. Maar echt chill zat ik daar niet :P

Ik snap gewoon niet dat mensen niet anticiperen en even ACHTER die vrachtwagen hangen wachtende op het verschijnen van de in/uitvoegstrook..t kost je wat, 13 seconden? :)
pi_126468762
ja en dan is er een heeeeule lange strook :D En is er echt wel veel tijd om alsnog die strook te pakken.
pi_126468810
*

[ Bericht 100% gewijzigd door kiwiko op 14-05-2013 11:05:45 ]
pi_126468837
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:58 schreef Caland het volgende:
Mensen die achter een stoplicht maar direct de mobiel erbij pakken waardoor je weer moet toeteren als het groen is. Bijna dagelijks maak ik het mee de laatste tijd :')
Valt me ook op dat ik het dat de laatste maanden steeds vaker zie. Erg lachen als ze dan half in paniek raken, proberen hun telefoon weg te doen en in alle zelfgecreëerde commotie verkeerd schakelen of hun handrem vergeten waardoor jij bijna hun kofferbak induikt }:| trap ik niet meer in.
pi_126468851
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:02 schreef kiwiko het volgende:
ja en dan is er een heeeeule lange strook :D En is er echt wel veel tijd om alsnog die strook te pakken.
https://maps.google.nl/?l(...)12,0.032315&t=h&z=16
(Tilburgseweg en dan de A27 op naar het zuiden).
lang genoeg; mwah. Probleem is dat het altijd bij het uitvoegende verkeer traag/stilstaat. Dus invoegers hebben een halve strook, uitvoegers staan stil :P

Meneer kwam gewoon nogal lomp opeens 2 rijbanen naar rechts..
pi_126469418
Ik ben het met je eens :)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:43:20 #22
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_126470231
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 01:10 schreef BlackLining het volgende:
Ik begin toch echt het idee te krijgen dat jullie twee oneffenheden in de weg aannemen voor seinen. Als een auto over een drempel of iets van een doorgebroken doomwortel rijdt, lijkt het alsof die seint. Dat is waarschijnlijk gewoon wat jullie zien.

Zo niet, is het hoogstwaarschijnlijk gewoon verzonnen.
Ik vind het dan wel toevallig dat in de gevallen dat er mensen naar me seinen, er nou net geen oneffenheden of drempels in de weg zitten.
pi_126470620
misschien staan je koplampen verkeerd????
pi_126470815
Gister heb ik me erg geërgerd aan een bestuurder (geen idee wat het was, vond het te eng om te kijken). Met 15 over de drempels, heel hard afremmen... waar je 60 mag 35 rijden. Ik wil gaan inhalen en zit er ongeveer met 1/3 naast gaat hij/zij naar rechts. Ik moest dus de berm in (die ze net hadden 'weggehaald (?)' het gras omdat het water altijd bleef staan. Dus het was zand) en ineenkeer ging die auto harder rijden... de auto achter mij was net als mij gaan inhalen dus ik kon niet naar voor en naar achter. Zat wel even te zweten.. Ben me doodgeschrokken.
pi_126470856
Vanmorgen vroeg op de snelweg was er weer zo iemand die zolang doorrijdt op de zijstrook(rechts) omdat hij niet weet waar hij moet afslaan. Laat nou net een Politie auto in burger ook in de buurt zijn want even later zagen we hem aan de kant staan. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')