Wat is het probleem precies met Geschiedenis?quote:Op maandag 13 mei 2013 21:57 schreef Jmsls het volgende:
Geen stress voor Nederlands, gaat makkelijk worden.Geschiedenis daarentegen ..
Ik ben te laat begonnen met leren, dus wordt nu elke dag een hoofdstuk leren.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:58 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Wat is het probleem precies met Geschiedenis?
Wanneer heb je dat? Als je een beetje goed kan leren, twee keer vier uur leren en dan heb je het onder de kniequote:Op maandag 13 mei 2013 21:59 schreef Jmsls het volgende:
[..]
Ik ben te laat begonnen met leren, dus wordt nu elke dag een hoofdstuk leren.
21 april, ik probeer samenvattingen te maken en wat examens te maken dus dat moet in ong. acht uur wel lukken. Maar wordt een beetje klote in combinatie met biologie en aardrijkskunde. Maar no stress.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:00 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Wanneer heb je dat? Als je een beetje goed kan leren, twee keer vier uur leren en dan heb je het onder de knie
Ik heb morgen aardrijkskunde (vwo) en heb pas sinds dit jaar aardrijkskunde, wish me luckquote:Op maandag 13 mei 2013 22:01 schreef Jmsls het volgende:
[..]
21 april, ik probeer samenvattingen te maken en wat examens te maken dus dat moet in ong. acht uur wel lukken. Maar wordt een beetje klote in combinatie met biologie en aardrijkskunde. Maar no stress.
Republiek of Verenigde Staten? En succes.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:04 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ik heb morgen aardrijkskunde (vwo) en heb pas sinds dit jaar aardrijkskunde, wish me luck
Moet goed komenOm je wat moed in te spreken, vier uur geleerd voor een se geschiedenis (helft van de ce stof ongeveer) en had een 7.7
Combinatie, laatste hoofdstuk Republiek en eerste drie V.S.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:05 schreef Jmsls het volgende:
[..]
Republiek of Verenigde Staten? En succes.
Huh, vreemd. Bij ons was er tijdgebrek en is een groot deel van de V.S. niet eens in de les behandeld.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:05 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Combinatie, laatste hoofdstuk Republiek en eerste drie V.S.
Het was eigenlijk de bedoeling dat het geheel over de V.S. ging hoor, ook tijdgebrek dusquote:Op maandag 13 mei 2013 22:06 schreef Jmsls het volgende:
[..]
Huh, vreemd. Bij ons was er tijdgebrek en is een groot deel van de V.S. niet eens in de les behandeld.echt typisch voor mijn school ..
Wacht, gedetailleerde vragen? Fuck ..quote:Op maandag 13 mei 2013 22:10 schreef AppleBite het volgende:
Republiek is erg leuk, maar zeer gedetailleerde vragen, dat is vervelend.
Als je vwo doet, gun ik je die gedetailleerde vragen.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:14 schreef jordyqwerty het volgende:
Ik hoop meer op gedetailleerde vragen, verbanden zoeken
quote:Op maandag 13 mei 2013 22:17 schreef Jmsls het volgende:
[..]
Als je vwo doet, gun ik je die gedetailleerde vragen.
nohquote:Op maandag 13 mei 2013 22:37 schreef arachide. het volgende:
Omg, mijn moeder komt net mijn kamer binnen. het stinkt hier naar rook blablabla. En ik zei nog dat je vriend niet meer boven mocht roken vanwege jouw longen. Er is hier gister nog gerookt!
Had ik net uit het raam staan paffen.
Een vriend van mij heeft deze week: nl, ak, niks, tehatex, latijn/economie. Superzuurquote:Op maandag 13 mei 2013 22:09 schreef De-Haas het volgende:
Morgen natuurkunde, is wel te doen. Dan vrijdag Latijn en Economie op één dag, dat wordt strijden.
Ik had 2 jaar geleden zoiets:quote:Op maandag 13 mei 2013 22:38 schreef arachide. het volgende:
[..]
Een vriend van mij heeft deze week: nl, ak, niks, tehatex, latijn/economie. Superzuur
quote:Op maandag 13 mei 2013 22:43 schreef AppleBite het volgende:
Wat luisteren(luisterden) jullie qua muziek onder het leren?
Bonobo ofzoquote:Op maandag 13 mei 2013 22:43 schreef AppleBite het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fuck dit, mijn antwoorden zijn ook goed.#TeamMiley
Goede smaak.quote:
quote:Op maandag 13 mei 2013 22:46 schreef arachide. het volgende:
Vage vraag heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fuck dit, mijn antwoorden zijn ook goed.
Wat had jij daar?
quote:Op maandag 13 mei 2013 22:46 schreef arachide. het volgende:
Ik weet niet zo. Het is verplicht om 'migratie' op te nemen in je antwoord.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fuck dit, mijn antwoorden zijn ook goed.
Waar zie je dat staan?quote:Op maandag 13 mei 2013 22:47 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik weet niet zo. Het is verplicht om 'migratie' op te nemen in je antwoord.
Kunnen jullie dat dan?quote:Op maandag 13 mei 2013 22:43 schreef AppleBite het volgende:
'De juiste oorzaken zijn:'quote:
Ik heb listenonrepeat, na een tijdje is het systematisch in mijn systeem geramd en is het puur ter afsluiting van buitengeluidenquote:Op maandag 13 mei 2013 22:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
Kunnen jullie dat dan?![]()
Bij mij op de studie wordt het sterk afgeraden om met muziek te luisteren, dan raak je de concentratie kwijt enzulks. Net als een nette kamer en blablabla. Eerste college ging daar over.
Hehe, dan doe ik het helemaal fout.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
Bij mij op de studie wordt het sterk afgeraden om met muziek te luisteren, dan raak je de concentratie kwijt enzulks. Net als een nette kamer en blablabla. Eerste college ging daar over.
staat niet in de vraag. Maar ik vind mijn antwoord ook plausibel.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
'De juiste oorzaken zijn:'
blabla
blabla migratie blabla
Er staat nergens 'Een voorbeeld van een juist antwoord is:'.
Oh ik zag het nietquote:
Nee, maar zo gaat dat. De docenten moeten het correctiemodel volgen.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:50 schreef arachide. het volgende:
[..]
staat niet in de vraag. Maar ik vind mijn antwoord ook plausibel.
Ik ben net begonnen.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:50 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Oh ik zag het niet
Ik had daar dezelfde antwoorden
Wat had jij bij waardoor in welvarende landen dat toch kan verschillen?
Ik had doordat landeren andere definities van 'steden' hebben, maar staat niet in het correctievoorschrift
Welke verschillende definities van 'steden' hebben we dan?quote:Op maandag 13 mei 2013 22:50 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Oh ik zag het niet
Ik had daar dezelfde antwoorden
Wat had jij bij waardoor in welvarende landen dat toch kan verschillen?
Ik had doordat landeren andere definities van 'steden' hebben, maar staat niet in het correctievoorschrift
Die examenmaker mag mijn welgevormde kadetjes kussen.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, maar zo gaat dat. De docenten moeten het correctiemodel volgen.
Dat is het lastige, in de juiste richting denken. Geen wonder dat ik een 4,7 had op AK.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:51 schreef arachide. het volgende:
[..]
Die examenmaker mag mijn welgevormde kadetjes kussen.
In Ijsland heb je bijvoorbeeld bij 500 mensen al een stad, in de V.S. ligt dat veel hoger.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:51 schreef Etsu het volgende:
[..]
Welke verschillende definities van 'steden' hebben we dan?
Dan maar hopen op een fantastische N-normquote:Op maandag 13 mei 2013 22:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat is het lastige, in de juiste richting denken. Geen wonder dat ik een 4,7 had op AK.
Ik zie het verband met 'welvarend' niet helemaal?quote:Op maandag 13 mei 2013 22:53 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
In Ijsland heb je bijvoorbeeld bij 500 mensen al een stad, in de V.S. ligt dat veel hoger.
Beredeneer hoe grote verschillen in urbanisatiegraad tussen welvarende landenquote:Op maandag 13 mei 2013 22:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik zie het verband met 'welvarend' niet helemaal?
antwoord: er zijn ook welvarende landen met een grote argrarissche sectorquote:Op maandag 13 mei 2013 22:56 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Beredeneer hoe grote verschillen in urbanisatiegraad tussen welvarende landen
kunnen ontstaan.
Zijn beide welvarende landen?
Weet ik veel man, je zal vast wel gelijk hebben.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:56 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Beredeneer hoe grote verschillen in urbanisatiegraad tussen welvarende landen
kunnen ontstaan.
Zijn beide welvarende landen?
Ik gooi gewoon spotify playlist aan, en dan vrij zacht zetten (dat als je ingespannen met een vraag bezig bent, het niet hoort), en ik ga aan de andere kant van de kamer zitten (anders ga ik de hele tijd nummers switchen haha).quote:Op maandag 13 mei 2013 22:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, vaag antwoordquote:Op maandag 13 mei 2013 22:59 schreef arachide. het volgende:
[..]
antwoord: er zijn ook welvarende landen met een grote argrarissche sector
Dat is wel erg vergezocht vind ik zelf.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:59 schreef arachide. het volgende:
[..]
antwoord: er zijn ook welvarende landen met een grote argrarissche sector
Alleen dat tweede, neem ik aan.quote:Op maandag 13 mei 2013 23:10 schreef Sebesse het volgende:
• Moet je een autoriteit in de te samenvattende tekst ook aanhalen ín de samenvatting?
Bijvoorbeeld:
Professor de Hoog meldt dat wild in de Veluwe op grote schaal vergiftigd wordt.
Of alleen:
Het wild in de Veluwe wordt op grote schaal vergiftigd.
(Voorbeeld verzin ik even ter plekke.)
• Tevens, moet je ook je eigen naam vermelden in de samenvatting? Een user meldde dat in het havo Nederlands topic.
Ik kon in het correctievoorschrift voor de samenvatting van 2012-I ook geen verwijzingen naar autoriteiten vinden.quote:
Autoriteiten moet je niet opnoemen, kost alleen maar woorden. Ik heb geleerd dat je je samenvatting moet beginnen met titel en auteur. En dan de samenvatting zelf.quote:Op maandag 13 mei 2013 23:14 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Ik kon in het correctievoorschrift voor de samenvatting van 2012-I ook geen verwijzingen naar autoriteiten vinden.![]()
(Of bedoelde je alleen mijn tweede vraag?)
Ik bedoel dat je dat professor blabla weg kan laten.quote:Op maandag 13 mei 2013 23:14 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Ik kon in het correctievoorschrift voor de samenvatting van 2012-I ook geen verwijzingen naar autoriteiten vinden.![]()
(Of bedoelde je alleen mijn tweede vraag?)
Ik heb veel kunnen invullen, en 50% daarvan was, geloof ik (hoop ikquote:Op maandag 13 mei 2013 23:16 schreef Etsu het volgende:
[..]
Autoriteiten moet je niet opnoemen, kost alleen maar woorden. Ik heb geleerd dat je je samenvatting moet beginnen met titel en auteur. En dan de samenvatting zelf.
En je naam hoeft er niet onder.
Hoe ging M&O trouwens?
quote:
Dat wordt klagenquote:
Ik moet vandaag een KBA inleveren. Alleen was je daar waarschijnlijk niet naar op zoek.quote:
KroketBAkker of wat is het?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik moet vandaag een KBA inleveren. Alleen was je daar waarschijnlijk niet naar op zoek.
Stomme grappenmaker ben je ook.
Kosten-Baten Analysequote:
Owhquote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kosten-Baten Analyse
Minder erg dan examens, eerlijk toegegeven.
Ik wou ook echt slapen, van alles geprobeerd maar op 1 of andere manier bleef M&O en Nederlands in mijn hoofd spokenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:36 schreef genster het volgende:
[..]
Ik half 6...
Mijn ogen stonden niet toe dat ik ging slapen.
Ja, precies. Echt vervelend om dan maar niet in slaap te raken. Hopen dat ik een beetje wakker ga blijven vanmiddag. Succes alvast met je examenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:39 schreef nodig het volgende:
[..]
Ik wou ook echt slapen, van alles geprobeerd maar op 1 of andere manier bleef M&O en Nederlands in mijn hoofd spokenMoet wel zeggen dat ik maandagavond prima geslapen heb (ook om kwart over 2 pas maar dat is nog steeds het ''vakantieritme'')
Dankjequote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:44 schreef genster het volgende:
[..]
Ja, precies. Echt vervelend om dan maar niet in slaap te raken. Hopen dat ik een beetje wakker ga blijven vanmiddag. Succes alvast met je examen
als je thuiskomt van je examen nederlands en je ploft op de bank, probeer dan maar 'fit' te blijvenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:48 schreef nodig het volgende:
[..]
DankjeJij ook! Maar wat wel raar is dat ik om kwart over 9 wakker werd en ook gewoon fit ben
Vrij makkelijk vergeleken met andere examens imho, hier en daar wel een beetje vaag geformuleerde vragen maar achquote:
Het is wel handig om het in te delen in alinea's ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:17 schreef Spatieloos het volgende:
Help. hoe zit het met alinea's in de samenvatting, moet je die hebben? Zoja, hoe groot?
Is wel een goede naam voor een kloon; Alinealoos.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:17 schreef Spatieloos het volgende:
Help. hoe zit het met alinea's in de samenvatting, moet je die hebben? Zoja, hoe groot?
equote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zijn er mensen die vanmorgen examen hadden?
tehatex mensen, wat dat dan ook is.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Da's voor mensen die niet kunnen rekenen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:19 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
e
[..]
tehatex mensen, wat dat dan ook is.
Altijd alinea's in een samenvating! (Tenzij het een samenvatting van 10 zinnen is) Je krijgt een aantal punten die erin moeten dan moet je kijken welke bij elkaar passen en zo alinea's bepalen. Het liefst 3 alinea's en even grootquote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:17 schreef Spatieloos het volgende:
Niks.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:02 schreef Spatieloos het volgende:
Wat kan je als voorbereiding doen op Nederlands? ik heb nog een half uur en dan vertrekt mijn bus, dus houd het kort
Ik ben wel blij met dit weer. Is het tenminste niet zo heet in die gymzaal. Vorig jaar was het 28 graden en zat ik echt te zweten daar.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:20 schreef SiIk het volgende:
Zo onderweg gaan voor Natuurkunde. Hoop dat het droog blijft onderweg. Weinig zin om afgeleid te worden door koude natte kleren.
Waar is de 25+ graden met zon van de afgelopen jaren?
Vorig jaar ook examen gedaan?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:23 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Ik ben wel blij met dit weer. Is het tenminste niet zo heet in die gymzaal. Vorig jaar was het 28 graden en zat ik echt te zweten daar.
Ik heb het examen 'Daft Punk-album beoordelen' gemaakt, was goed te doenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Da's waar, liever wat frisser dan zo bloedheet.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:23 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Ik ben wel blij met dit weer. Is het tenminste niet zo heet in die gymzaal. Vorig jaar was het 28 graden en zat ik echt te zweten daar.
Ben je nog altijd trots dat Roosmarijn je naam op de radio noemde?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik heb het examen 'Daft Punk-album beoordelen' gemaakt, was goed te doen
Dat eerste.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:25 schreef haan33 het volgende:
als ze bij samenvatten 3 voorbeelden geven, moet je ze dan in een zin met komma's zetten of gewoon elk hun eigen zin?
Wacht wat, deed ze dat?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ben je nog altijd trots dat Roosmarijn je naam op de radio noemde?
De KBA is trouwens ook goed te doen, bakt goeie Kroketteketetten.
Maar, on a serious note, AK was welk niveau?
Dat is echt een killing, ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:02 schreef De_Nater het volgende:
Ik ga mentaal dood op vrijdag om hopelijk binnen drie dagen weer weder op te staan... Economie en latijn op één dag...
Over welke schrijver gaat Latijn dit jaar?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:02 schreef De_Nater het volgende:
Ik ga mentaal dood op vrijdag om hopelijk binnen drie dagen weer weder op te staan... Economie en latijn op één dag...
Senecaquote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:08 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Over welke schrijver gaat Latijn dit jaar?
Sadistenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:06 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat is echt een killing, ja.Dat ze zoiets durven te doen.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:13 schreef Maisnon het volgende:
Ik was bij Latijn altijd van het in elkaar puzzelen omdat ik niet zo goed was met vervoegingen. Hadden we een keer een proefwerk over herten die tegen een boom in slaap vielengod weet wat ik daarvan gemaakt heb
Herkenbaarquote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:13 schreef Maisnon het volgende:
Ik was bij Latijn altijd van het in elkaar puzzelen omdat ik niet zo goed was met vervoegingen. Hadden we een keer een proefwerk over herten die tegen een boom in slaap vielengod weet wat ik daarvan gemaakt heb
Ik zou een moord doen om in plaats van m en o, maatschappijwetenschappen of filosofie te doen... Dus nee. Helaas niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:11 schreef Etsu het volgende:
Niemand hier die maatschappijwetenschappen heeft?
Da's echt zo'n leuk vakMaar wel behoorlijk pitttig.
Havo of vwo?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:14 schreef Heliosphan het volgende:
Ik heb maatschappijwetenschappen! Het is nogal jammer dat je voor het examen zo ontzettend veel feitenkennis moet hebben in plaats van inzicht. Je moet echt definities, kenmerken etc. exact kunnen oplepelen.
Die rijtjes zijn nog simpel, maar stijlfiguren als chiasme aanwijzen... Dat is killing.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:15 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Herkenbaar
Had ik toch die rijtjes maar moeten leren...
vwo. Welke benaderingen bedoel je? De theorieën over massamedia/criminaliteit? Een 5,9 zou ik geen probleem vinden!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:16 schreef Etsu het volgende:
[..]
Havo of vwo?
Ik had op SE een 5,9 en op CE ook een 5,9 (dankzij een norm van 1,6)Het is echt veel feiten kennen, ja. Maar je moet ze ook kunnen toepassen op de teksten hoor. 1 tip: ken die benaderingen goed, daar komt ieder jaar wel wat van terug.
Sociaal economisch, sociaal cultureel en nog 2 andere geloof ik.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:20 schreef Heliosphan het volgende:
[..]
vwo. Welke benaderingen bedoel je? De theorieën over massamedia/criminaliteit? Een 5,9 zou ik geen probleem vinden!
Spanning is nog niet verdwenen, je hebt te intensief geblokt, kan van alles zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:44 schreef arachide. het volgende:
Waarom kan ik tot 2 uur na mijn examen gewoon helemaal niks uitvoeren
Spanning is wel weg nu. Ik denk dat mijn hersens drie uur nadenken niet zo tof vinden. Denkenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:46 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Spanning is nog niet verdwenen, je hebt te intensief geblokt, kan van alles zijn.
En ik ga mijn beroep maken van denkenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:52 schreef arachide. het volgende:
[..]
Spanning is wel weg nu. Ik denk dat mijn hersens drie uur nadenken niet zo tof vinden. Denkenoverschatte bezigheid
Filosofie?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:54 schreef De_Nater het volgende:
[..]
En ik ga mijn beroep maken van denken
Jazeker.quote:
Die pennen vlekken bij mij altijdquote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:51 schreef arachide. het volgende:
Mijn erasmus universiteit pen ging vandaag leeg tijdens mijn examen.
Die pen herinnert me aan mijn doeltoen heb ik hem maar naast mijn examen gelegd. Bijgelovig alles
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:36 schreef Thorb het volgende:
[..]
Die pennen vlekken bij mij altijd
Ging je AK nog goed, daar zag je tegen op toch?
Verder lukt het mij ook niets te doen op een examendag, mja.
Nee, VUquote:
Ik heb maatschappijwetenschappen, maak me er niet echt druk om, sta een 8.1 (gemiddelde examenonderwerpen (cijfers dit jaar) is: 9,0) dus gemiddelde zal waarschijnlijk niet veranderen. Vind de moeilijkheidsgraad persoonlijk wel meevallen, zijn een paar begrippen die je telkens moet toepassen op een bepaalde tekst of bron. Ga waarschijnlijk meer last hebben van het oneindige stampen van die rijtjes, als er iets saai is ....quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:11 schreef Etsu het volgende:
Niemand hier die maatschappijwetenschappen heeft?
Da's echt zo'n leuk vakMaar wel behoorlijk pitttig.
Netjes.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:08 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Ik heb maatschappijwetenschappen, maak me er niet echt druk om, sta een 8.1 (gemiddelde examenonderwerpen (cijfers dit jaar) is: 9,0) dus gemiddelde zal waarschijnlijk niet veranderen. Vind de moeilijkheidsgraad persoonlijk wel meevallen, zijn een paar begrippen die je telkens moet toepassen op een bepaalde tekst of bron. Ga waarschijnlijk meer last hebben van het oneindige stampen van die rijtjes, als er iets saai is ....
Amsterdam vanwege locatie ten opzichte van mediapark en kranten, en het feit dat ze religieuze filosofie behandelen op de VU sprak mij wel aan. Ben ook zeer benieuwd naar boeddhistische filosofie.quote:
Ik had uiteenzetting.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:50 schreef haan33 het volgende:
Nederlands ging best nice
Alleen die eerste tekst was heel verwarrend, leek wel of die Roos steeds van mening veranderde
Het was een betogende tekst toch?
Alleen haar visie kwam duidelijk naar voren toch?quote:
Ja wel redelijk duidelijk maar ik twijfelde sowieso over die vraagquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:51 schreef haan33 het volgende:
[..]
Alleen haar visie kwam duidelijk naar voren toch?
DIe vraag waarbij je tekstfragment 2 en 3 moest gebruiken, wat een zaadvraagquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:52 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja wel redelijk duidelijk maar ik twijfelde sowieso over die vraag
Oh ja klopt, die vond ik ook vervelend, 3 was duidelijk op z'n teentjes getrapt en 2 was juist kieskeuriger geworden door de tekstquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:52 schreef haan33 het volgende:
[..]
DIe vraag waarbij je tekstfragment 2 en 3 moest gebruiken, wat een zaadvraag
En waarom die chick wel vlees at maar haatte op de bio-industrie?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:53 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Oh ja klopt, die vond ik ook vervelend, 3 was duidelijk op z'n teentjes getrapt en 2 was juist kieskeuriger geworden door de tekst
Je kan haten op de bio-industrie maar wel vlees eten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:53 schreef haan33 het volgende:
[..]
En waarom die chick wel vlees at maar haatte op de bio-industrie?
Ja, dus ik snap niet echt dat ze zo'n simpele vraag erin zetten, maarja toch weer een puntquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:54 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Je kan haten op de bio-industrie maar wel vlees eten.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:54 schreef haan33 het volgende:
[..]
Ja, dus ik snap niet echt dat ze zo'n simpele vraag erin zetten, maarja toch weer een punt
Alinea 10 was een nuance?
219quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:57 schreef haan33 het volgende:
Hoeveel woorden had jij bij de samenvatting?
189, ik heb veel komma's tussen het aantal stappen gezetquote:
komma's tellen niet mee als woordenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:59 schreef haan33 het volgende:
[..]
189, ik heb veel komma's tussen het aantal stappen gezet
Nee maar in plaats van: de eerste oorzaak. De tweede oorzaak. De derde orzaak. heb ik gewoon alles in 1 zin geproptquote:
Oh zo. Correctievoorschrift is er.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:00 schreef haan33 het volgende:
[..]
Nee maar in plaats van: de eerste oorzaak. De tweede oorzaak. De derde orzaak. heb ik gewoon alles in 1 zin gepropt
ik op 30quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:13 schreef Toto69 het volgende:
Tekstverklaren 19 punten,
Samenvatting 13 punten
32 punten kom ik op uit
Samenvatten en tekstverklaren hebben niks met taalberheersing te maken vriend.quote:
'Vriend', ga dan niet haten op mensen die een woordenboek gebruiken als je geen eens een fucking samenvatting kan maken waar je alleen voor de antwoorden hoeft te markeren en dan op te schrijven.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:31 schreef haan33 het volgende:
[..]
Samenvatten en tekstverklaren hebben niks met taalberheersing te maken vriend.
Spelling, formulatie en woordenschat. Die doen er toe
Ik welquote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:46 schreef Paksoi het volgende:
Bij het nakijken kun je toch niet meer precies nagaan wat jouw antwoorden waren?
Ik onthoud ook altijd heel lang de opgaven/mijn antwoorden. Zeker als ik de opgave niet wist . Je bent er toch 3 uur met de volste concentratie mee bezig.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:50 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik welik heb echt alles onthouden
Ooit eens gehad, dat ik een proefwerk economie gemaakt had en iemand uit m'n klas was ziek dus die moest hem inhalen. Een week later vroeg diegene of ik nog iets wist wat er in kwam, ik kon uiteindelijk de helft van het proefwerk letterlijk herinneren en heb al die vragen toegestuurd
Het erge is dat ik na een uurtje weg was vandaagquote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:54 schreef _-_ het volgende:
[..]
Ik onthoud ook altijd heel lang de opgaven/mijn antwoorden. Zeker als ik de opgave niet wist . Je bent er toch 3 uur met de volste concentratie mee bezig.
Das wel handig ja, ik heb mijn examen nog 2-3 keer nagekeken ook eigenlijk, ik heb het niet 'zomaar' ingeleverd. We mochten de kladversie om half 5 ophalen maar ik had geen kladversie dus dan houdt het op. Heb je nu ook examens of niet?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:58 schreef JoelBaka het volgende:
Ik schreef mijn antwoorden altijd in mijn vragenboekje, meerkeuze omcirkelen en verder kort maar krachtig opschrijven. Dan heb je een geheugensteuntje en met 4 woorden weet je gelijk al dat lulverhaal van 10 zinnen weerMaar dan moet je wel de volle 3 uur uitzitten. (Wat ik sowieso aanraad, liever alles nog even goed nakijken en rustig werken en desnoods je examen twee keer maken als je echt heel snel klaar bent.) Op mijn nieuwe school mag je als je eerder weggaat je spullen laten liggen en op het einde ophalen dus dat kan ook.
Ik denk het nietquote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:42 schreef Spatieloos het volgende:
geen idee of me NEderalands goed ging :/
Heb alleen nog maar natuurkunde gehad vanmiddag, overleefd. Denk een 6je ofzo. Volgende week pas de volgende weer, dus ik doe het lekker rustig aanquote:
Deze reactie verwachte ik nadat ik op invoeren had gedrukt, uiteraard te lui om het te veranderen.quote:
verwachtte*quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:11 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Deze reactie verwachte ik nadat ik op invoeren had gedrukt, uiteraard te lui om het te veranderen.
De N-term zit altijd tussen de 0 en de 2. Het is afhankelijk van hoe moeilijk het examen was. Dus als veel mensen het examen slecht hebben gemaakt zal het hoger zijn dan wanneer veel mensen het goed hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:26 schreef Spatieloos het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat je je cijfer kan berekenen met
(behaalde punten / maximale punten) * 9 + Nterm
maar wat is de Nterm ongeveer, 0-2? 0.5-1.5 ? of kan ik gewoon 1 gebruiken?
ik zit ook kiele kiele met natuurkunde, vond m erg lang en tegenvallen eigenlijkquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:24 schreef Nutkicker22 het volgende:
Durf niet met zekerheid te zeggen maar ik denk wel dat ik minstens een voldoende heb voor Natuurkunde. Volgende week pas weer examen en dan staan er Engels en Wiskunde B op het programma.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:24 schreef Nutkicker22 het volgende:
Durf niet met zekerheid te zeggen maar ik denk wel dat ik minstens een voldoende heb voor Natuurkunde. Volgende week pas weer examen en dan staan er Engels en Wiskunde B op het programma.
Ik heb vorig jaar eindexamen vmbo-t gedaan, nu zit ik in 4 vwo dus mag ik helaas pas over twee jaar weer aan de bakquote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:01 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Das wel handig ja, ik heb mijn examen nog 2-3 keer nagekeken ook eigenlijk, ik heb het niet 'zomaar' ingeleverd. We mochten de kladversie om half 5 ophalen maar ik had geen kladversie dus dan houdt het op. Heb je nu ook examens of niet?
Trek maar vast 4 punten af voor spelling/interpunctie. Dat wordt namelijk streng gecontroleerd.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:53 schreef genster het volgende:
Tussen een 7 en een 8 voor Nederlands examen HAVO met steng nakijken.
16 vd 19 punten bij samenvatten. (Was echt easy)..
Ben ik ook bang voor, ja. Is ook nadrukkelijk gezegd. Hopen dat de norm het weer beetje recht gaat zetten dan.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:52 schreef LETMEIN het volgende:
[..]
Trek maar vast 4 punten af voor spelling/interpunctie. Dat wordt namelijk streng gecontroleerd.
Het zal waarschijnlijk wel meevallen door de norm. En je weet nooit hoe ze zullen nakijken.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:27 schreef MBGFC het volgende:
Examens super slecht begonnen. Onvoldoende op NL (zo rond de 4 schat ik) en onverwacht een onvoldoende gehaald op AK (zo rond de 4,5 of 5 denk ik). Vrijdag ook nog economie op het programma waar ik al helemaal een onvoldoende op zal halen. Nog veel werk voor de boeg.. de zenuwen nemen langzaamaan de overhand.
Haal het ce gemiddelde omhoog met Engels?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:15 schreef Sucuk het volgende:
M&o 25 punten en nl ook 25 punten. Eindcijfers zitten gewoon goed maar ben bang dat ik het niet ga redden ivm norm van 5.5 gemiddeld van alle CE cijfers regel.
ekte ekte bèta-baas jijquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:32 schreef _-_ het volgende:
Latijn vrijdag![]()
Lekker de komende 2 dagen mezelf opsluiten in mijn kamer en dan vrijdag een onvoldoende halen
Het zijn meestal de examens die makkelijk en goed lijken te zijn gegaan, waarop je je verkijkt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:25 schreef InstaBuilding het volgende:
Makkelijker dan verwacht, hier maak ik mij geen zorgen om.
M&O was gewoon janken gister.
Ben wel goed in Engels/Nederlands hoorquote:
Ben ik van plan. Engels , wiskunde en geschiedenis en misschien nog economie. Ben echt bang om te zakken. Ik denk nu al dat ik het niet meer ga halen... duits is ook drama, reken op minimaal 3. De eerder genoemde vakken ben ik wel goed in.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:26 schreef LETMEIN het volgende:
[..]
Haal het ce gemiddelde omhoog met Engels?
Ik denk ook al dat ik ga zakken man, ik voel je pijnquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:46 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ben ik van plan. Engels , wiskunde en geschiedenis en misschien nog economie. Ben echt bang om te zakken. Ik denk nu al dat ik het niet meer ga halen... duits is ook drama, reken op minimaal 3. De eerder genoemde vakken ben ik wel goed in.
Tot nu toe:
*m&o: 5.2 (ga ik uit met norm 1)
*NL 5.1 (ga ik uit met norm 0.2)
* Duits 2.9/3.0 ( ga ik uit met norm 0)
Duits moet ik nog maken overigens. Waarom ga ik van 3 uit? Omdat ik niet weet of ik het in 2,5 uur af kan krijgen..
Positief blijven.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:54 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ik denk ook al dat ik ga zakken man, ik voel je pijn
Ja weet ik wel. Ben gewoon al bang dat ik twee vijven of zelfs al wat lager heb gescoord en het is maar afwachten wat de rest wordtquote:
Ik heb hoge se cijfers. Zo oneerlijk deze regeling.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:54 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ik denk ook al dat ik ga zakken man, ik voel je pijn
Waarom? Misschien waren je SE's wel te makkelijk. Niet om af te geven op jou verder, maar dan snap je m'n punt. Vind het wel goed dat de eisen iets strenger zijn, eigenlijk. Krijgt je diploma wat meer waarde. Wel lullig voor je natuurlijk. Komt vast nog wel goed. Beetje goeie normering op een paar toetsen en je bent er overheen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:46 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ik heb hoge se cijfers. Zo oneerlijk deze regeling.
Nee dat begrijp ik, maar als je je vanaf 4HAVO suf werkt en dit als dank krijgt voor je inzet... voelt het toch kut.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:49 schreef Push. het volgende:
[..]
Waarom? Misschien waren je SE's wel te makkelijk. Niet om af te geven op jou verder, maar dan snap je m'n punt. Vind het wel goed dat de eisen iets strenger zijn, eigenlijk. Krijgt je diploma wat meer waarde. Wel lullig voor je natuurlijk. Komt vast nog wel goed. Beetje goeie normering op een paar toetsen en je bent er overheen.
Dit.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:49 schreef Push. het volgende:
[..]
Waarom? Misschien waren je SE's wel te makkelijk. Niet om af te geven op jou verder, maar dan snap je m'n punt. Vind het wel goed dat de eisen iets strenger zijn, eigenlijk. Krijgt je diploma wat meer waarde. Wel lullig voor je natuurlijk. Komt vast nog wel goed. Beetje goeie normering op een paar toetsen en je bent er overheen.
Zou ik je cijfers mogen weten?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dit.
Ik was ook teringbang voor mijn gemiddelde, en uiteindelijk 8 examens gehad waarvan 5 onvoldoende. En toch een 5,5 gemiddeld. Kom op, dat moeten jullie wel beter kunnen. Geen zorgen. Die regeling lijkt streng, maar is het eigenlijk niet.
Ofcourse.quote:
quote:Toen we met een schoolreisje afgelopen februari naar de apenheul gingen, heb ik per ongeluk mijn surinaamse natuurkunde docent met een baviaan verwisseld. Kan gebeuren zou je zeggen, maar ik mocht niet meer aan cse deelnemen. Mag dit zomaar?
Vooral op het VMBO. Op havo en vwo staan vandaag o.a. Fries en Russisch op het programmaquote:
Oh kut, helemaal vergeten dat ik ook russisch en fries deed!quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:53 schreef SiIk het volgende:
[..]
Vooral op het VMBO. Op havo en vwo staan vandaag o.a. Fries en Russisch op het programma
Oja, Engels schrijfvaardigheid natuurlijk vandaag! Succes alvast, hoe laat moet je?quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:56 schreef scholiertjes0203132314 het volgende:
[..]
Staatsexamen engels voor mij :/
Om 13:30 begint hetquote:Op woensdag 15 mei 2013 10:57 schreef SiIk het volgende:
[..]
Oja, Engels schrijfvaardigheid natuurlijk vandaag! Succes alvast, hoe laat moet je?
Wat precies is een staatsexamen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:56 schreef scholiertjes0203132314 het volgende:
[..]
Staatsexamen engels voor mij :/
Huh... zijn die CE cijfers gemiddeld 5.5? Je zou zeggen van niet... die informatica werd niet meegerekend he?quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:06 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ofcourse.
Nederlands: 4,8
Engels: 4,6
WIskunde A: 7,1
Geschiedenis: 5,2
Economie: 5,2
M&O: 6,2
Maatschappijwetenschappen: 5,9
Aardrijkskunde: 4,7
Doordat ik ook informatica erbij heb genomen en daarmee heb afgesloten met een 8, is dat mijn keuzevak geweest en aardrijkskunde mijn 2de keuzevak. Deze wordt niet mee gerekend in het gemiddelde, waardoor je op een 5,5 uitkomt.
Nergens om zorgen over te maken dus.
Reken maar uit. AK telt niet mee en INF idd ook niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:24 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Huh... zijn die CE cijfers gemiddeld 5.5? Je zou zeggen van niet... die informatica werd niet meegerekend he?
Wow, je bent van 4 vmbo even naar 4 vwo gegaan? Zeker netjes! Ben je zo dik geslaagd dan vorig jaar?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:42 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar eindexamen vmbo-t gedaan, nu zit ik in 4 vwo dus mag ik helaas pas over twee jaar weer aan de bakDus momenteel ben ik hier om tips te geven en lekker mee te lurken
Toon ook eens respect voor de kunstzinnige medemens die vandaag kunst algemeen examen heeft gemaaktquote:Op woensdag 15 mei 2013 10:53 schreef SiIk het volgende:
[..]
Vooral op het VMBO. Op havo en vwo staan vandaag o.a. Fries en Russisch op het programma
Zonder AK kom je uit op 5.57 dus das inderdaad genoegquote:Op woensdag 15 mei 2013 12:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Reken maar uit. AK telt niet mee en INF idd ook niet.
Zo zie je maar hoe goed sommigen zijn dat ze tegen een luxe probleem aanlopen daar wij de gemiddelde examencursist ervoor moeten ploeteren omdat ooit te bereiken.quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:47 schreef Toto69 het volgende:
Wow, je bent van 4 vmbo even naar 4 vwo gegaan? Zeker netjes! Ben je zo dik geslaagd dan vorig jaar?
quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:50 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Zo zie je maar hoe goed sommigen zijn dat ze tegen een luxe probleem aanlopen daar wij de gemiddelde examencursist ervoor moeten ploeteren omdat ooit te bereiken.
Zo zie je maar weer dat de examenkandidaten van nu nergens druk om hoeven te maken.quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:48 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Zonder AK kom je uit op 5.57 dus das inderdaad genoeg
Jazeker, mijn enige vak waar ik met een onvoldoende het examen in ga. En er zijn ook maar weinig examen om te leren omdat het pas sinds 2010 wordt afgenomen, hoe leer jij het?quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:14 schreef Toto69 het volgende:
Morgen Spaans. Nog meer mensen met Spaans hier?
4 examens is toch zat om te oefenenquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:05 schreef hevigehengst het volgende:
[..]
Jazeker, mijn enige vak waar ik met een onvoldoende het examen in ga. En er zijn ook maar weinig examen om te leren omdat het pas sinds 2010 wordt afgenomen, hoe leer jij het?
Ik leer het niet want dat is niet mogelijk, ik heb een paar oefenexamens gemaakt en meer kan je niet doen. Veel succes!quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:05 schreef hevigehengst het volgende:
[..]
Jazeker, mijn enige vak waar ik met een onvoldoende het examen in ga. En er zijn ook maar weinig examen om te leren omdat het pas sinds 2010 wordt afgenomen, hoe leer jij het?
Dacht dat dat morgen wasquote:Op woensdag 15 mei 2013 12:48 schreef franckribery22 het volgende:
[..]
Toon ook eens respect voor de kunstzinnige medemens die vandaag kunst algemeen examen heeft gemaakt![]()
Waar men overigens pijne oren kreeg van de muziek die 'niet zachter gezet kon worden' (volgens school) en pijne handen van het volschrijven van vele kantjes kunstzinnig geneuzel...
Nah, niet dik maar netjes en stabielquote:Op woensdag 15 mei 2013 12:47 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Wow, je bent van 4 vmbo even naar 4 vwo gegaan? Zeker netjes! Ben je zo dik geslaagd dan vorig jaar?
Hartstikke netjesquote:Op woensdag 15 mei 2013 19:54 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Nah, niet dik maar netjes en stabiel(6x7 1x9) Maar na 1 periode havo werd ik een beetje depressief omdat het voor mijn gevoel gewoon vmbo-t klas 5 was. (Ik zat me nog steeds constant te vervelen.) Dus toen gaan babbelen met mensen op school en bam die maandag kon ik in 4 vwo beginnen
Ik heb veel gedoe gehad met school dus nu eindelijk een keer dik mazzel
(En ik wil een universitaire studie doen dus na de havo zou ik dan alsnog vwo gaan doen, nu is het een iets sneller en prettiger traject.)
Ga jij alle historische context leren? Of alleen wat de stoa inhoud (apateia, summum bonum e.d)?quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:30 schreef Neraice het volgende:
Ben wel een beetje zenuwachtig voor Latijn en eco morgen.
Eén keertje doorlezen vind ik wel voldoende. Focus me meer op de stoa inderdaad en de teksten natuurlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:39 schreef Heliosphan het volgende:
[..]
Ga jij alle historische context leren? Of alleen wat de stoa inhoud (apateia, summum bonum e.d)?
Wel veel tijd ingestoken. Heb geprobeerd om de teksten zo goed mogelijk te kennen, zodat ik daar punten op kan scoren. Vraag me alleen af hoe effectief het is geweest.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:40 schreef Neraice het volgende:
[..]
Eén keertje doorlezen vind ik wel voldoende. Focus me meer op de stoa inderdaad en de teksten natuurlijk.
Al veel gedaan?
Manisch depressief.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:24 schreef Iwanius het volgende:
Zo te lezen vallen de examens dit jaar in bepaalde vakken reuze mee. Of stel ik het iets te rooskleurig voor? Hoe voelen jullie je er zelf zo gemiddeld over?
Die met die radio en dat jochie. Zo hard onzin lopen lullen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:25 schreef Threatened het volgende:
Net kunst gehad had het veel erger verwacht in vergelijking met vorige examens!
Gelukkig geen architectuur daar breek ik namelijk altijd mn nek over 😜
Huh, wat?quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:49 schreef arachide. het volgende:
[..]
Die met die radio en dat jochie. Zo hard onzin lopen lullen.
En dat portret van die donkere vrouw. Ik moest ernaar staren
Vol zelfvertrouwen, iets te veel zelfs misschien.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:24 schreef Iwanius het volgende:
Zo te lezen vallen de examens dit jaar in bepaalde vakken reuze mee. Of stel ik het iets te rooskleurig voor? Hoe voelen jullie je er zelf zo gemiddeld over?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |