Is dat een tanktas?quote:
Altijd met MF plaatjes. Shift + clickquote:
Nog steeds kapoetquote:Op maandag 13 mei 2013 21:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Altijd met MF plaatjes. Shift + click
Bij mij welquote:
Het is motozoom maar google gaf als eerste plaatje een van MF.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
Nok es met linken van die kutplaatjes van MF; werkt hier niet, en we hoeven geen topics met grattisjh MF reklame.
Einde bericht.
Noes, dat is newschool, die ninja turtles. De hero turtles, dat waren de echte bazen van de club.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:54 schreef yurian het volgende:
[..]
![]()
Hey, liijkt wel wat op deze ... http://www.wired.com/geekmom/2013/03/tmnt-backpack/
[ afbeelding ]
Hero Turtles? Beetje voor mijn tij vrees ik want ik ken ze nietquote:Op maandag 13 mei 2013 21:57 schreef Skv het volgende:
[..]
Noes, dat is newschool, die ninja turtles. De hero turtles, dat waren de echte bazen van de club.
Teenage Mutant Hero Turtles (later veranderd in 'ninja turtles').quote:Op maandag 13 mei 2013 22:14 schreef yurian het volgende:
[..]
Hero Turtles? Beetje voor mijn tij vrees ik want ik ken ze niet
Things That Make You Go Hmmmm...quote:
Okee weer wat geleerd...quote:Op maandag 13 mei 2013 22:15 schreef Skv het volgende:
[..]
Teenage Mutant Hero Turtles (later veranderd in 'ninja turtles').
quote:
Heb het filmpje al vaker gezien maar blijft leuk.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]Wat de neuk zeg.
Kwam trouwens nog dit filmpje tegen. Beetje je gemiddelde reisfilmpje, maar die stukken tussenin dat je hem zelf ziet zitten_! Bedacht me wel dat ik ook vaak zo op de motor zit als ik een lekker muziekje op heb. 2:35 bijvoorbeeld
Jaquote:Op maandag 13 mei 2013 23:24 schreef klawie het volgende:
is het erg als ik de ninja turtels niet ken ;p
Nee. Het wordt pas erg als je de hero turtles niet kent.quote:Op maandag 13 mei 2013 23:24 schreef klawie het volgende:
lol die ook nietquote:Op maandag 13 mei 2013 23:37 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee. Het wordt pas erg als je de hero turtles niet kent.
Ja!quote:Op maandag 13 mei 2013 23:24 schreef klawie het volgende:
Scheelt veel inderdaad. Wel de eerste 150 a 200 km even rustig aan hea, anders kunje meteen je kuip ook vervangenquote:Op maandag 13 mei 2013 23:54 schreef klawie het volgende:
vandaag me voorband vervangen hij rijd gelijk een stuk beter
Er zit weinig kuip op zo'n ZR-7, dat scheeltquote:Op dinsdag 14 mei 2013 03:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Scheelt veel inderdaad. Wel de eerste 150 a 200 km even rustig aan hea, anders kunje meteen je kuip ook vervangen
Daar heb jij dan weer gelijk in. En daarnaast is het maar een Kawasaki natuurlijk. Trek bij nader inzien maar open dat gasquote:Op dinsdag 14 mei 2013 06:09 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Er zit weinig kuip op zo'n ZR-7, dat scheelt
Wel een goede tip trouwens
lol cultuurbarbaarquote:Op maandag 13 mei 2013 23:24 schreef klawie het volgende:
misschien niet met feit dat ze tegen verkeer in draaide?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:57 schreef Salatrel het volgende:
Je hield er rekening mee maar je knalde er nog bijna bovenop? Je had een 5,5 voor rekenen?
Dat ze me niet had gezien hield ik rekening mee.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:57 schreef Salatrel het volgende:
Je hield er rekening mee maar je knalde er nog bijna bovenop? Je had een 5,5 voor rekenen?
Dat is best vaak de laatste tijd he?quote:
Valt op zich wel mee.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is best vaak de laatste tijd he?
Ah, hij wilt ook gaan rijden?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:23 schreef Anne het volgende:
Zo meteen even een ritje op de motor maken, samen met m'n vader.
Je had ook last van je vingers toch? Het moet allemaal wel veilig blijven natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:20 schreef lipjes het volgende:
[..]
Valt op zich wel mee.
Trouwens, als mijn knie nog erger wordt dan is het geen motorrijden meer voorlopig
Vanochtend al moeite met mijn voet op het stepje te krijgen, schakelen ging nog moeilijker.
20e wilde ik nog een tourrit rijden, maar heb er een hard hoofd in dat me dat gaat lukken
Ja ik schakel op het moment met maar 3 vingers (pink, ringvinger en middelvinger).quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:24 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Je had ook last van je vingers toch? Het moet allemaal wel veilig blijven natuurlijk.
zou je dat nou wel doen? voor je het weet pikt de buurvrouw je parkeerplek inquote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:23 schreef Anne het volgende:
Zo meteen even een ritje op de motor maken, samen met m'n vader.
Bel de webshopquote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:17 schreef Salatrel het volgende:
als ik vandaag olie bestel zou het er dan vrijdag al zijn?
ja maar jij gaat ook bijna elke week wel een keer bijna op je plaatquote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:21 schreef lipjes het volgende:
[..]
Bel de webshop
Tevens haal ik altijd mijn olie bij de lokale motorboer
Ik glij nooit wegquote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja maar jij gaat ook bijna elke week wel een keer bijna op je plaat
Hoe bedoel je?quote:
Dat gaat nietquote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zou je dat nou wel doen? voor je het weet pikt de buurvrouw je parkeerplek in
check, foto kan ik vanavond pas leveren.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:21 schreef 1517 het volgende:
heeft er hier iemand een africa twin?
Zou diegene een foto willen maken van zijn spatbord voor?
en dan voornamelijk hoe die vast zit aan de vork?
Ken je het bestaan van Google?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:21 schreef 1517 het volgende:
heeft er hier iemand een africa twin?
Zou diegene een foto willen maken van zijn spatbord voor?
en dan voornamelijk hoe die vast zit aan de vork?
heb een XL600R en wil een laag spatbord monteren. Zag laatst een africa twin bij de dealer staan maar was totaal vergeten foto's te maken van de bevestigingspunten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
check, foto kan ik vanavond pas leveren.
Zit vast met boutjes aan de poten, en daar overheen zitten de kappen die de poten afdekken.
Hebbie ook een twin dan?
Oh echt reuze bedankt! Had ik nog niet gedaan namelijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Ken je het bestaan van Google?
https://www.google.nl/sea(...)GSUcfWFujS0QWZl4G4CA
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:37 schreef 1517 het volgende:
Anne, als je niks nuttigs heb toe te voegen blijf dan lekker weg
Hier heb ik dan weer wel wat aanquote:
Idd verrekte handig zo'n Haynes. Alleen staat het hier op de pc en is mn printer kapoet, das weer iets minder handig dan een fysiek boekjequote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:04 schreef BlackLining het volgende:
Inderdaad gewoon even de Haynes van de AT erbij pakken. Best handigPlaatjes zijn vaak een beetje slechte kwaliteit, maar wellicht heb je er wat aan. Ik heb ook een GSX-R750 Haynes hier liggen die ik nodig heb om de vering van de GSF600 aan te passen
Mijn laptop zit altijd helemaal onder de olie en het vet als ik klaar ben met sleutelen jaquote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:05 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Idd verrekte handig zo'n Haynes. Alleen staat het hier op de pc en is mn printer kapoet, das weer iets minder handig dan een fysiek boekje
plakkertjes op veelgebruikte paginasquote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mijn laptop zit altijd helemaal onder de olie en het vet als ik klaar ben met sleutelen jaschiet niet echt op.
Al vraag ik me af of een fysiek boekje wel handig is tijdens het sleutelen. Ik ken mezelf, ben nog voordat ik de tank eraf heb volledig zwart van smeer en vet, dus zo'n boekje zou het ook niet lang overleven denk ik.
Ik denk alleen dat ik wel eens wat veelgebruikte info (torquespecs, toleranties, etc) ga uitprinten om te plastificeren en in de schuur op te hangen. Zit nu elke keer de klepspeling op te zoeken in de Haynes van ruim 200 pagina's, dat is niet echt handig.
BlackLining heeft hem digitaal, dat is moeilijk plakken hoorquote:
2e alinea van zijn postquote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:19 schreef whY... het volgende:
[..]
BlackLining heeft hem digitaal, dat is moeilijk plakken hoor
Anne, kom er maar in!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:51 schreef Salatrel het volgende:
misschien een extreem domme vraag maar is de fitting van koplampjes voor de motor dezelfde als voor de auto?
Top! heb de haynes gedownload en is inderdaad wat ik zocht. Foto is opzich niet meer nodig.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:02 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Misschien heb je hier wat aan? Tis dan wel een alp maar dat verschilt niet zoveel met een twin qua montage dacht ik. Edit: Ook voor twin zag ik
[ link | afbeelding ]
Bitje klein. Klikken en dan op foto-emmer weer klikken
Ik heb daar werkelijk waar nog nooit bij stilgestaan!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:51 schreef Salatrel het volgende:
misschien een extreem domme vraag maar is de fitting van koplampjes voor de motor dezelfde als voor de auto?
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:51 schreef Salatrel het volgende:
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:34 schreef Salatrel het volgende:
Ik moet ook nog steeds ff die haynes vandaan toveren voor de tenere
Ze dacht gewoon: ik zal die asociale toetetaar eens even voor z'n gore flikker rijden, het is verdomme altijd hetzelfde liedje met die stomme k*tmotorrijders..quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:02 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dat ze me niet had gezien hield ik rekening mee.
Dat ze ineens tegen het verkeer in ging rijden hield ik geen rekening mee aangezien die kans daarop zo gigantisch klein is.
Over het algemeen stoppen ze uit schrik, of geven ze een spuit gas en zijn ze weg.
Mooi, was ik toch een beetje nuttig geweest vandaag.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:11 schreef 1517 het volgende:
[..]
Anne, kom er maar in!
[..]
Top! heb de haynes gedownload en is inderdaad wat ik zocht. Foto is opzich niet meer nodig.
Lijkt er op dat ik opzoek moet naar een verbindstuk tussen de vorken om daar bevestigingspunten op te monteren. Meer werk dan ik dacht.
Zo iets zoek ik dus:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo denkt mijn zwager ook.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:18 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ze dacht gewoon: ik zal die asociale toetetaar eens even voor z'n gore flikker rijden, het is verdomme altijd hetzelfde liedje met die stomme k*tmotorrijders..
Of zoiets..
En toen heb je het uitgemaakt?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:26 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Zo denkt mijn zwager ook.
Helaas.Hij is er nog zo een die denkt dat het gevaarlijk is en dat je als motorrijder al met 1 been in het graf staat. Verder vind hij motorrijders irritant en let ook totaal niet op hun
En zo kom ik weer terug bij mijn ex vriendin. Ik op de brommert naar de stalplek, zij erachter aan met mn 323F. Kruising, ik wacht, ik zie haar in mijn spiegels dichterbij komen en... BOEM! Daar lag ik met schade aan mijn motor en schade aan mijn auto en een hevig huilende vriendin.![]()
Dat duurde idd niet lang daarna!quote:
Mijn vriendin heeft alles in hoesjes gedaan zodat als het hoesje te vet is ik maar een hoesje hoef te vervangen en het papier er zo weer terug in kan doen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mijn laptop zit altijd helemaal onder de olie en het vet als ik klaar ben met sleutelen jaschiet niet echt op.
Al vraag ik me af of een fysiek boekje wel handig is tijdens het sleutelen. Ik ken mezelf, ben nog voordat ik de tank eraf heb volledig zwart van smeer en vet, dus zo'n boekje zou het ook niet lang overleven denk ik.
Ik denk alleen dat ik wel eens wat veelgebruikte info (torquespecs, toleranties, etc) ga uitprinten om te plastificeren en in de schuur op te hangen. Zit nu elke keer de klepspeling op te zoeken in de Haynes van ruim 200 pagina's, dat is niet echt handig.
Waarschijnlijkquote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:18 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ze dacht gewoon: ik zal die asociale toetetaar eens even voor z'n gore flikker rijden, het is verdomme altijd hetzelfde liedje met die stomme k*tmotorrijders..
Of zoiets..
Mijn ex vond het ook gevaarlijk, daarom verbood ze het me.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:26 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Zo denkt mijn zwager ook.
Helaas.Hij is er nog zo een die denkt dat het gevaarlijk is en dat je als motorrijder al met 1 been in het graf staat. Verder vind hij motorrijders irritant en let ook totaal niet op hun
En zo kom ik weer terug bij mijn ex vriendin. Ik op de brommert naar de stalplek, zij erachter aan met mn 323F. Kruising, ik wacht, ik zie haar in mijn spiegels dichterbij komen en... BOEM! Daar lag ik met schade aan mijn motor en schade aan mijn auto en een hevig huilende vriendin.![]()
Motor eerstquote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:04 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dat duurde idd niet lang daarna!![]()
Is toch niet normaal!? En je brommert op de grond en een deuk in de auto, met als bonus een jankende vrouw.Een man kan maar 1 ding tegelijk verwerken
Dat zei ik toch helemaal nietquote:
Zo kwam het overquote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:07 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat zei ik toch helemaal niet?
Mijn vader rijdt al motor sinds z'n minimaal 16e jaar.
Die gaat denk ik niet bij iemand achterop!
Dat weet ik toch heul niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Tssj. Van de week, volgens mij, riep ik nog dat er niemand achterop mag bij mij.
Dat deed ik ook.quote:
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:09 schreef WallyPower118 het volgende:
net ff de DOT code van mn bandjes bekeken..
1707 en 2607..
Je weet heul niet hoe groot mijn vader is! Ik pas ook op zijn motor!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:09 schreef Salatrel het volgende:
Shit op die verlaagde alp zou je pa met zijn knieen in zijn nek zitten als die zijn voeten op de passagiersteppies zet
En daarna niet meer?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:10 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dat deed ik ook.![]()
Eerst motor checken, was gelukkig enkel een verbogen kentekenplaat met dito spatbord. Daarna het koekblik eens bekeken, deuk op bumper/motorkap (boeiend) en daarna eens bij vriendin lief gekeken. Dat jankte enkel, dus het leefde nog.
even voor mijn geheugen, de laatste twee decimalen staan voor het jaartal toch?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:09 schreef WallyPower118 het volgende:
1707 en 2607..
maar ook achterop?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Je weet heul niet hoe groot mijn vader is! Ik pas ook op zijn motor!
Oké, hij is inderdaad redelijk lang, maar d'n Draeck past ook op mijn brommert heur.
Denk dat ik dit seizoen der nog ff op afmaak, dan zijn ze ook helemaal op.quote:
Nouja, je weet ongeveer hoe een vrouw inelkaar steekt dus ik had die avond wel een leuke avond.quote:
Wat veur brommert heb je?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:14 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Denk dat ik dit seizoen der nog ff op afmaak, dan zijn ze ook helemaal op.![]()
Bovendien heb ik nog wat tijd om te beslissen wat mn nieuwe rubber gaat worden.
(Pirelli, Michelin, Contineltal, Dunlop of Metzeler?)
Als ik een ongeluk zou krijgen en de eerste mensen rennen naar me toe, zou serieus mijn 1e vraag zijn "Hoe is het met mijn motor"quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:10 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dat deed ik ook.![]()
Eerst motor checken, was gelukkig enkel een verbogen kentekenplaat met dito spatbord. Daarna het koekblik eens bekeken, deuk op bumper/motorkap (boeiend) en daarna eens bij vriendin lief gekeken. Dat jankte enkel, dus het leefde nog.
Pilot road 2 & 3 zijn lekkere banden maar bij de 3 is mijn ervaring dat deze nogal "Vallen" in de bochten en dat het rubber opzet, verder hebben deze prima grip (4 van de 6 motoren zijn hiermee uitgerust bij ons).quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:14 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Denk dat ik dit seizoen der nog ff op afmaak, dan zijn ze ook helemaal op.![]()
Bovendien heb ik nog wat tijd om te beslissen wat mn nieuwe rubber gaat worden.
(Pirelli, Michelin, Contineltal, Dunlop of Metzeler?)
Dan zou ik voor Pirelli gaan of Michelin. Pirelli is alleen kut met regen, Michelin heeft van alles wat.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:19 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Honda CBR600RR
achtermaat is een 180/55
voor is 120/70
Het idee van een motorband is toch juist dat ie in de bocht valt?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:20 schreef lipjes het volgende:
[..]
Als ik een ongeluk zou krijgen en de eerste mensen rennen naar me toe, zou serieus mijn 1e vraag zijn "Hoe is het met mijn motor"
Behalve als vriendin achterop zit dan natuurlijk.
[..]
Pilot road 2 & 3 zijn lekkere banden maar bij de 3 is mijn ervaring dat deze nogal "Vallen" in de bochten en dat het rubber opzet, verder hebben deze prima grip (4 van de 6 motoren zijn hiermee uitgerust bij ons).
Road 2 heb ik persoonlijk geen ervaringen mee, mijn broer vond ze geweldig.
Volgende die ik ga testen zijn de Dunlop Roadsmarts
Ik rij eigenlijk niet in de regen, dan pak ik wel t blik.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:21 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dan zou ik voor Pirelli gaan of Michelin. Pirelli is alleen kut met regen, Michelin heeft van alles wat.
In dat geval lekker zacht rubber met niet al teveel profiel. Meeste gripquote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:27 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Ik rij eigenlijk niet in de regen, dan pak ik wel t blik.
Dus dat is niet echt een probleem.
Zelf heb ik een keer gereden op een motor met een Metzeler Racetec K3, die vond ik wel heel erg lekker rijden. Dus ik ben best wel benieuwd naar de Sporttec M5
Das dus weer het andere probleem..quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In dat geval lekker zacht rubber met niet al teveel profiel. Meeste grip
Pirelli is daar inderdaad erg goed in, maar slijt als de ziekte. Twee keer gas geven en hij is alweer op.
Slijtvastheid?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:30 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Das dus weer het andere probleem..
Ik ga der mee naar school, das 80 km snelweg per keer, dus ze moeten wel goed tegen afvlakken kunnen
Dan sowieso kijken naar banden met dubbele compound met die snelweg kilometers.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:30 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Das dus weer het andere probleem..
Ik ga der mee naar school, das 80 km snelweg per keer, dus ze moeten wel goed tegen afvlakken kunnen
Vallen als in je hebt het idee dat de motor ineens omvaltquote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het idee van een motorband is toch juist dat ie in de bocht valt?
De mijne gaat er binnenkort juist onderuit omdat ie dat niet meer doetEn anders moet je een plattere band nemen. 180/55 is ook een vrij plat bandje toch? Mits de velg niet te smal is, dan zal ie wel flink opbollen met 180 breedte.
Mijn PR2 begint in rap tempo grip te verliezen. Steeds vaker dat ie een uitstapje maakt de in bochtIs ie nog niet meteen helemaal weg, maar wel een waarschuwing dat ik echt op het randje zit met dat ding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.helaas weinig reallife dingen erover...
en over het sportieve rubber van Continental hoor ik eigenlijk nooit iemand...
Motor kan niet zomaar omvallen. Centrifugaalkracht is te grootquote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:33 schreef lipjes het volgende:
[..]
Vallen als in je hebt het idee dat de motor ineens omvalt
Had ik met mijn pirelli's niet, maar die waren spelglad in de regen
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:35 schreef WallyPower118 het volgende:
Maar niemand hier heeft dus ervaring met Metzeler? Want de professionals op internet zijn er erg positief over. en sommige technologieėn achter zijn best interessant.
zoals hun multitension karkas..Tja.. ik heb wel Metzeler eronder, een Tourance, maar ik ben er niet zo te spreken over. Maar das dan ook weer een allroad band. Grip is verder wel goed, maar ik haat dat nerveuze gewiebel op de rechte stukken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.helaas weinig reallife dingen erover...
True, maar het gevoel heb je wel.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Motor kan niet zomaar omvallen. Centrifugaalkracht is te groot
Snap wel wat je bedoeld, maar ik vind dat wel lekker. Moet je er wel even goed vertrouwen inkrijgen natuurlijk. Maar dan kun je hem veel sneller omgooien voor lekkere bochtencombinaties.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:35 schreef WallyPower118 het volgende:
Maar niemand hier heeft dus ervaring met Metzeler? Want de professionals op internet zijn er erg positief over. en sommige technologieėn achter zijn best interessant.
zoals hun multitension karkas..Vriend van mij zweert tegenwoordig bij Continental Sport Attack 2 onder zijn Gixxer 1000. Maar Continental heeft zich een tijd vrij stil gehouden voor wat betreft motorbanden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.helaas weinig reallife dingen erover...
en over het sportieve rubber van Continental hoor ik eigenlijk nooit iemand...
Feit is nou eenmaal dat er zoveel banden zijn en zoveel motoren dat de lijst combinaties eigenlijk eindeloos is. Je zult dus altijd wat moeten gokken. Wat uitzoeken over huidige compounds, slijtagepatronen en opwarmsnelheden kan helpen, maar verder dan een educated guess ga je niet komen met de bandenkeuze.
Banden verschillen, motoren verschillen, band X kan onder motor Y een compleet ander gedrag hebben dan onder motor Z. Dan heb je nog de rijstijl, ondergrond, omgevingstemperatuur, klimaat en dat soort zaken. Soms werkt een combinatie van twee banden goddelijk, soms rijd het als een omgevallen regenton.. Valt niet veel over te zeggen helaas.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ik heb die ook, achter. Geen klachten hier, maar wat weet ik ervan.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:36 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Tja.. ik heb wel Metzeler eronder, een Tourance, maar ik ben er niet zo te spreken over. Maar das dan ook weer een allroad band. Grip is verder wel goed, maar ik haat dat nerveuze gewiebel op de rechte stukken.
Dus kort gezegd:quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vriend van mij zweert tegenwoordig bij Continental Sport Attack 2 onder zijn Gixxer 1000. Maar Continental heeft zich een tijd vrij stil gehouden voor wat betreft motorbanden.
Feit is nou eenmaal dat er zoveel banden zijn en zoveel motoren dat de lijst combinaties eigenlijk eindeloos is. Je zult dus altijd wat moeten gokken. Wat uitzoeken over huidige compounds, slijtagepatronen en opwarmsnelheden kan helpen, maar verder dan een educated guess ga je niet komen met de bandenkeuze.
Banden verschillen, motoren verschillen, band X kan onder motor Y een compleet ander gedrag hebben dan onder motor Z. Dan heb je nog de rijstijl, ondergrond, omgevingstemperatuur, klimaat en dat soort zaken. Soms werkt een combinatie van twee banden goddelijk, soms rijd het als een omgevallen regenton.. Valt niet veel over te zeggen helaas.
Ik heb teveel in dat bandenwereldje rondgehangen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb die ook, achter. Geen klachten hier, maar wat weet ik ervan.
Ik wacht nog op mijn vakantiegeld. Maar als dat binnen is komt er een neue remschijf voor, want die is bijna op.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:47 schreef Skv het volgende:
Bandjes besteld, spiegels besteld, protectors voor in mn broek besteld en zometeen een rugzak kopen. Vakantiegeld gaat hard op zo.
Ik heb het ook nog niet binnen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:48 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik wacht nog op mijn vakantiegeld. Maar als dat binnen is komt er een neue remschijf voor, want die is bijna op.
Jezus, heb je een hunebed opgepikt onderweg?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:49 schreef Danger.Mouse het volgende:
En zo haal nog eens wat uit de vetberg in je voorste sprocketcover
[ afbeelding ]
Tevens een kettingloze motor nu. Voorste sprocketbout wil er niet af, morgen komt de 27mm dopsleutel binnen. Vrijdag nieuwe ketting laten klinken
Hangt er vanaf waar je het besteld natuurlijk. NL webshops zijn wel zo snelquote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:17 schreef Salatrel het volgende:
als ik vandaag olie bestel zou het er dan vrijdag al zijn?
Ik wacht vooral op de belastingteruggave. Vier cijfers voor den kommaquote:
Zul je dadelijk zien dat ik de enige ben die de rit kan rijden, juist omdat ze niet sleutelt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:55 schreef Danger.Mouse het volgende:
Iedereen lekker sleutelen aan z'n brommer voor de rit
Wanneer ga je nou eens met je brommer op vakantie?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:55 schreef BlackLining het volgende:
Al verdwijnt dat waarschijnlijk linea recta naar mijn de-facto spaarrekening voor vakanties
Dat zou best eens deze zomer kunnen gaan gebeurenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:57 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wanneer ga je nou eens met je brommer op vakantie?
Verstandig. Lang weekendje kan ook hoor wat dat betreftquote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:58 schreef BlackLining het volgende:
Ik wil eerst eens gewoon een weekje gaan. Kijken hoe dat bevalt. Met bagage enzo, zo veel en lang rijden op een motor, kijken of een Bandit daarvoor geschikt is qua rijcomfort, etc.
Mja, preciesquote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:59 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Verstandig. Lang weekendje kan ook hoor wat dat betreft
Slechts een voor fietskettingen die je met een beetje kracht zelf nog krom kan buigenquote:
Banden en wiellagers zijn het belangrijkste, omdat die het meest te lijden hebben onder de extra last. Een week voor de rit naar Griekenland deze Juli gaat de Alp bijvoorbeeld voor beiden weg, zoiets wil ik niet aan het toeval overlaten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:02 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb namelijk een hekel aan reizen voorbereiden, en ik wil even kijken of ik met de motor zonder voorbereiding net zo makkelijk wegkom als met de auto zonder voorbereiding.
Ik heb er wel eentje te leen, anders.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:05 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Slechts een voor fietskettingen die je met een beetje kracht zelf nog krom kan buigen
Ach, zolang je je paspoort bij je hebt is het goed. De rest mag je vergeten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:06 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Banden en wiellagers zijn het belangrijkste, omdat die het meest te lijden hebben onder de extra last. Een week voor de rit naar Griekenland deze Juli gaat de Alp bijvoorbeeld voor beiden weg, zoiets wil ik niet aan het toeval overlaten.
Een checklist maken van dingen die mee moeten is ook aan te raden. Kan je niks over het hoofd zien.
Voor een kleine vakantie maakt het niet echt uit inderdaad. Maar precies zoiets als je paspoort zie je gauw over het hoofd, omdat het zo voordehandliggend is. In aanloop naar Groot Brittanniė vorig jaar overkwam mij dat bijnaquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ach, zo lang je je paspoort bij je hebt is het goed. De rest mag je vergeten.
Ik heb wel eens in Zwitserland gestaan om me daar te realiseren dat dat paspoort nog thuis lag jaquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:12 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Voor een kleine vakantie maakt het niet echt uit inderdaad. Maar precies zoiets als je paspoort zie je gauw over het hoofd, omdat het zo voordehandliggend is. In aanloop naar Groot Brittanniė vorig jaar overkwam mij dat bijna
Ze doen het graties, net als het uitlenen van de motortrailert.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:07 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik heb er wel eentje te leen, anders.
Daar hebben ze ook gewoon wegen hoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb wel eens in Zwitserland gestaan om me daar te realiseren dat dat paspoort nog thuis lag ja
Dat lijkt me trouwens ook een machtig mooie bestemming voor de motor. ZwitserlandIs sowieso een geweldig land. Maar daarvoor zal er wel een allroad moeten komen.
haha, ja dat weet ikquote:
Idem, vorig jaar een halfjaar stage gehad, in de avonduren opdrachten onder payrollcontract, vanaf september een vaste baan en twee eigen bedrijfjes.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik wacht vooral op de belastingteruggave. Vier cijfers voor den kommaVorig jaar een tijdje twee banen gehad. Dan tikt het erg hard door.
Al verdwijnt dat waarschijnlijk linea recta naar mijn de-facto spaarrekening voor vakanties
Fransenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:20 schreef Dekatria het volgende:
Ik ontmoette in Harwich deze zomer 2 Achterhoekers die met de motor ook door Zwitserland gereden waren, en die drukten me op het hart om uit Frans-Zwitserland weg te blijven. Eén van hun was bij het oversteken van een houten brug aldaar omvergegleden met de motor, en ipv dat de mensen hielpen werden mensen eerder boos omdattie in de weg lag.
Fransen
ik zeg alleen maar hypotheekrenteaftrekquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:20 schreef Skv het volgende:
[..]
Idem, vorig jaar een halfjaar stage gehad, in de avonduren opdrachten onder payrollcontract, vanaf september een vaste baan en twee eigen bedrijfjes.Krijg iets van 1750 terug. Althans, dat hoop ik.
Ik huur een studio'tje.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:33 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik zeg alleen maar hypotheekrenteaftrek
Dit kan zovaak gezegd worden als je wilt, het blijft gewoon waarquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:34 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Het is dat er in Frankrijk zoveel Fransen wonen, anders was het een heel leuk land
gaan zij toch met de auto en jij op de motor? kan je mooi je bagage bij hun kwijt.... ga jij vast op het strand liggen bakken totdat zij er zijnquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit kan zovaak gezegd worden als je wilt, het blijft gewoon waar
En toch weer elk jaar collectief die kant op in blik op vakantieIk vrees dat ik er ook weer tussen rij dit jaar.. Krijg mijn vrienden maar niet op de motor
Ik heb 073 en 281 (of iets in die richting, '91 en '93 iig)quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:09 schreef WallyPower118 het volgende:
1707 en 2607..
Trek die ellende er nou eens onderuit danquote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:00 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb 073 en 281 (of iets in die richting, '91 en '93 iig)
Je kon zelf geen ketting opleggen?quote:
Dat doe je snel zeg. Had je toevallig een tabbladje open staan met die zoekopdracht?quote:
Jawel, heb ik gedaan. Alleen liep niet soepel en zoals het hoort. Dus vanmiddag even langs Motoport geweest en de ketting is zo goed als af. Dus nieuwe besteld, maar kan hier nu niet op rijden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je kon zelf geen ketting opleggen?
En straks nog APK ook. Hebben ze jou ff goed van achter genomenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:22 schreef Skv het volgende:
Godverdegodver. MRB-vrijstelling voor oldtimers is aangepast.
Vrijstelling is nu vanaf 40 jaar (ipv 26 jaar). Er is een aangepaste regeling voor alles tussen de 26 en 40 jaar, waardoor je maximaal 30 euro per kwartaal betaalt voor je auto/motor etc.
Nu is de volle mep voor een motor hier 28 Euro (dus onder die 30). Ergo: ik ga vanaf 2014 ineens de volledige mep aan belasting betalen voor m'n ouwe bakje.En al die oude koekblikken krijgen wel gewoon korting (die betalen hetzelfde als ik voor mn motor straks).
Naja, van 0 naar 120 Euro is wel een aaridge verhoging natuurlijk. Tenzij die 25%-norm is meegenomen (zie de edit).quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En straks nog APK ook. Hebben ze jou ff goed van achter genomen![]()
Ach ja, zuur. Maar ben blij dat je een motor hebt. Wegeneblasting voor motoren stelt nauwelijks iets voor gelukkig
quote:Dit alternatief beoogt nog meer dan de alternatieven, genoemd in mijn brief van 15 april jl., de liefhebber
te ontzien terwijl het de huidige vrijgestelde veelrijder (dat zijn bijna altijd diesel- en LPG-rijders)
gerichter raakt. Hoewel onder de overgangsregeling een kwarttarief MRB moet worden betaald, blijven
de gevolgen voor de zwaardere autos, ook bijvoorbeeld bussen en vrachtautos, beperkt door het
maximum van ¤ 120 per jaar. Voor motoren komt het kwarttarief neer op circa ¤ 30 per jaar.
dde radio stond aanquote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:47 schreef Anne het volgende:
Volgens mij nam de buuf net een wraakactie op mij ivm SD z'n actie laatst.
Ze reed mij bijna van m'n brommert.
Scheelde echt maar een haartje en ik zat eigenlijk te wachten op de klap achter en in mijn hoofd ging het al van "great.. ik laat 'm gewoon vallen voordat ik mijn knie weer verneuk". Maar de klap kwam gelukkig niet.
Ze reed overigens wel met een knalrode kop weg, dus ik denk niet dat het met opzet was, dat durft ze waarschijnlijk geeneens, maar ze zal nu wel hopelijk wat beter kijken als ze hier achteruit uit d'r parkeerplaats rijdt. Want alleen over je rechterschouder kijken werkt niet. Gebruik dan gewoon je achteruitkijkspiegel, dan had ze me namelijk wel gezien.
Sowieso.. mijn motor hoor je eigenlijk toch ook wel aankomen, hoop ik toch...
klopt de bandenboer zei 150 niet crossen heb de helft gister nog gereden en de rest doe ik onderweg naar nijmegen ;pquote:Op dinsdag 14 mei 2013 03:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Scheelt veel inderdaad. Wel de eerste 150 a 200 km even rustig aan hea, anders kunje meteen je kuip ook vervangen
over een week of 2 ben ik daarquote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:05 schreef BlackLining het volgende:
Hmm, dit vind ik nou leuke borden om tegen te komen
Rechtdoor!
ik heb een tijdje in zuid-Afrika gewoondquote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:44 schreef BlackLining het volgende:
Hoe komen jullie er trouwens op om voor een eerste grote motorvakantie juist de UK uit te kiezen? Ik zou een land pikken waar men gewoon rechts rijd..
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:05 schreef BlackLining het volgende:
Hmm, dit vind ik nou leuke borden om tegen te komen
Rechtdoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:49 schreef Salatrel het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ik heb het indertijd gekozen omdat ik wilde ervaren hoe het was om met de motor de boot te nemen, en vanwege m'n opa.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:44 schreef BlackLining het volgende:
Hoe komen jullie er trouwens op om voor een eerste grote motorvakantie juist de UK uit te kiezen? Ik zou een land pikken waar men gewoon rechts rijd..
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/quote]
Daar rij je ook langs over 2 weken, als 't goed is![]()
Ja, zo ver was ik welquote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:50 schreef Salatrel het volgende:
toch veel single track dus dat zit je sowieso midden in de strook
Zoals ik zeg, met de motor is alles gewoon in het spiegelbeeld denken; geen stuur wat aan de verkeerde kant zit, immers. Het is alleen met het wegrijden van een stop ergens even jezelf tot de orde roepen, want dan stuurt je automatisme je vaak de verkeerde weghelft op.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, zo ver was ik wel
Ik vond het vooral in steden en op grote parkeerpleinen vrij kut. En die ga je hoe dan ook wel tegenkomen. Maar goed, dat was met een auto die tot overmaat van ramp nog een automaat was ook, zal inderdaad wel verschil in zitten. Ik was er ook wel redelijk snel aan gewend, maar ja.
Vooral even na de stops ja, daar had ik nou moeite mee. Maar goed, dan wil je wegrijden, knal je met de rechterhand tegen de deur aan om te schakelen, sta je vervolgens met een klap stil als je je automaat probeert te ontkoppelen en ga je vervolgens met de ruitenwissers op standje maniak weer naar de goeie kantquote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:55 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, met de motor is alles gewoon in het spiegelbeeld denken; geen stuur wat aan de verkeerde kant zit, immers. Het is alleen met het wegrijden van een stop ergens even jezelf tot de orde roepen, want dan stuurt je automatisme je vaak de verkeerde weghelft op.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:01 schreef Gummiebeer het volgende:
Daarnet in de binnenstad van Enschede 2 dikke burnout's gemacht. Dat kan wel met een Alp![]()
Kleding stinkt nog naar rubber en de plukken rubber sprongen van de band af. Zo'n Metzeler rookt trouwens ook flink zeg.
Dit alles natuurlijk ter compensatie van een kleine pik (en ik werd een bitje aangemoedigt door vrouwlijk schoon) en ik wil graag een neue achterband
Mijn leven zit hier vol van.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:26 schreef lipjes het volgende:
Ondertussen zoveel goede film-momenten gemist
Het is VOORJAAR ja! Komt lipjes weer aan met sneeuwquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:30 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja en daarom had ik standaart een cam op de motor die aanstond
We zitten nog steeds onder de 20 graden of niet danquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:39 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Het is VOORJAAR ja! Komt lipjes weer aan met sneeuw
Met een pijpje (moment) over de inbus krijg je ze wel los, ff flink kracht zetten. Voor het mooie gebruik je weer nieuwe bouten om de schijf vast te zetten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:41 schreef klawie het volgende:
weet iemand hoe je de boutjes van je remschijf los krijgt moet je eerst warm stoken ofzo en moet je nieuwe boutjes gebruiken ?
en als je een kettingset wilt bestellen wat is het verschil tussen open en dicht
True helaas.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:41 schreef lipjes het volgende:
[..]
We zitten nog steeds onder de 20 graden of niet dan
heb ik geen nieuwe boutjes nodig??quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:43 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Met een pijpje (moment) over de inbus krijg je ze wel los, ff flink kracht zetten. Voor het mooie gebruik je weer nieuwe bouten om de schijf vast te zetten.
Kettingen kan je aanschaffen als oneindig, dwz, dan is de ketting al geklinkt, Met open ketting moet je zelf klinken met een kettingpons. Open is wel sneller klaar, met dichte ketting moet je meestal de achterbrug verwijderen.
[..]
True helaas.
Het blijft een crime met die stopverkeerslichten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:00 schreef BlackLining het volgende:
Oh, ik was daar al lang door rood gegaan.
Houdoe
Daar ben ik zelf ook al regelmatig doorheen gegaanquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:00 schreef BlackLining het volgende:
Houdoe
Als je poser wilt doen wel, anders gewoon de oude boutjes gebruiken, mits niet teveel beschadigd (kosten: 2,79 veur een setje bouten).quote:
En toch zou ik niet graag op m'n muil gaan met zo'n rugtas.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:11 schreef Skv het volgende:
n.a.v. mijn vraag over die tassen van gisteren heb ik vandaag deze gekocht:
[ afbeelding ]
http://www.axioluggage.com/fuse_ltgrey.html
De Swift 2.0 is net iets aerodynamischer maar die is wel heel erg duur. Deze was een prikkie. Merkte er op de snelweg niks van (met 120, harder rij ik niet met mn huidige houten wielen).
Heb je nog wat gehoord over/van die gozer die met 230 over dat dijkje knalde?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:00 schreef BlackLining het volgende:
Houdoe
Ligt in het kanaal.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Heb je nog wat gehoord over/van die gozer die met 230 over dat dijkje knalde?
Nee ik ook niet, maar het alternatief is een nóg kuttere rugtas. Deze heeft in ieder geval een stevige plaat en zachte kussentjes tussen de inhoud van de tas en mijn rug. Moet in ieder geval wat spullen mee kunnen slepen een een tanktas gaat voor geen meter op mijn ranke tankje.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:13 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
En toch zou ik niet graag op m'n muil gaan met zo'n rugtas.
Vind die dingen zo'n gezwel op de motorquote:
Das ook niet alles. Heb ook zo'n gezwel achter de alp, het piept, rammelt en zit in de weg met opstappen. Maar toch noodzakelijk, er kan nogal wat in. Beetje dubbel dus.quote:
Das ook niet alles. Heb ook zo'n gezwel achter de alp, het piept, rammelt en zit in de weg met opstappen. Maar toch noodzakelijk, er kan nogal wat in. Beetje dubbel dus.quote:
[ afbeelding ]quote:
Verkopen aan een ontwetende als nieuw!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:21 schreef whY... het volgende:
Mijn motor staat weer voor de deur! Dashboard is als nieuw met 0km op de teller! (gloedjenieuwe teller en dashboard)
en nu marktplaats opquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:21 schreef whY... het volgende:
Mijn motor staat weer voor de deur! Dashboard is als nieuw met 0km op de teller! (gloedjenieuwe teller en dashboard)
Dat gaat niemand geloven niequote:
Ja, of iets met kindjes of een vrouw die anti-motor isquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:24 schreef klawie het volgende:
[..]
is een verjaardag kado geweest maar door medische reden nooit op kunnen rijden
gewoon zeggen dat de ketting kapot was, en dat je geen tijd/zin/kunde had om er een nieuwe op te zettenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:24 schreef klawie het volgende:
[..]
wel raar voor een nieuwe motorquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:25 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
gewoon zeggen dat de ketting kapot was, en dat je geen tijd/zin/kunde had om er een nieuwe op te zetten
lol idd we zouden zo oplichters kunnen wordenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:24 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ja, of iets met kindjes of een vrouw die anti-motor is
Bekende kwaalquote:
quote:
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:24 schreef klawie het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:24 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ja, of iets met kindjes of een vrouw die anti-motor is
Ha! Ja om medische reden kan ik niet rijden op een nieuwe motor uit 1992 (toen was ik twee...) en daarom zitten er wel gebruikte remmen opquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:25 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
gewoon zeggen dat de ketting kapot was, en dat je geen tijd/zin/kunde had om er een nieuwe op te zetten
is van je vader/schoonvader met problemen geweest en steeds met het verplaatsen zijn de remmen gaan slijten je hebt hem gehad maar tis toch niks voor jouquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:27 schreef whY... het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ha! Ja om medische reden kan ik niet rijden op een nieuwe motor uit 1992 (toen was ik twee...) en daarom zitten er wel gebruikte remmen op
Wha ! Das de beste tot noch toequote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:29 schreef klawie het volgende:
[..]
is van je vader/schoonvader met problemen geweest en steeds met het verplaatsen zijn de remmen gaan slijten je hebt hem gehad maar tis toch niks voor jou
De mijne stond op 92.000 Dus die had ik ook op nul kunnen rijden dit seizoen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:32 schreef BlackLining het volgende:
Ik verwacht binnen enkele maanden ook weer een nieuwe fiets te hebben met de teller op 00.000
94.500 alweer hier.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:36 schreef whY... het volgende:
[..]
De mijne stond op 92.000 Dus die had ik ook op nul kunnen rijden dit seizoen.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:35 schreef whY... het volgende:
[..]
Wha ! Das de beste tot noch toe
Beter krijg ik de nieuwprijs min de remmen dan.
Dollar tekens hiero, echte swag![]()
maaruh, eigenlijk wil ik wel even houden nog
Heeft altijd binnen gestaan en nooit mee gereden. Je opa wilde nog één keer een laatste ritje maken op zijn oude brik, maar de remmen waren stuk. Daarom voor dat ritje omgewisseld en daarna uit emotioneel oogpunt maar niet meer teruggezet.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:27 schreef whY... het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ha! Ja om medische reden kan ik niet rijden op een nieuwe motor uit 1992 (toen was ik twee...) en daarom zitten er wel gebruikte remmen op
Die van mij stopt op 99.999quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:36 schreef whY... het volgende:
[..]
De mijne stond op 92.000 Dus die had ik ook op nul kunnen rijden dit seizoen.
Begint die niet gewoon weer op nul dan?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:39 schreef lipjes het volgende:
[..]
Die van mij stopt op 99.999
Oude digitale teller
Neequote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Begint die niet gewoon weer op nul dan?
Had maar een Bandit gekocht.quote:
Aai dat is helemaal klote, heb ik aardig mazzel gehad dan, rij meer banden lek dan op, 5de al denk ik.quote:Op woensdag 15 mei 2013 02:11 schreef BlackLining het volgende:
Een lampje voor een lekke band, wat een luxe zeg
Mijn fiets heeft een andere manier om dat te laten merken. Die gaat gewoon met het rubber naar boven
LHS vandaag.... midden in de nacht op man.... 7:30 is toch geen tijd om op te staanquote:Op woensdag 15 mei 2013 02:34 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aai dat is helemaal klote, heb ik aardig mazzel gehad dan, rij meer banden lek dan op, 5de al denk ik.
1x was wel toppunt 2 nieuwe banden binnen een maand ofzo.
Daarom wil ik er nu wel eens een prop in volgens mij is dat prima voor beetje woon werk verkeer.
Maar snel ff pitten 8.45 wekker op me vrije dag godver.
ik heb het ook.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:59 schreef BlackLining het volgende:
Vandaag veel te veel zitten lezen over motorvakanties
Nu wil ik ook
Das toch heul geen midden in de nacht joh! Hier ging die 4:50quote:Op woensdag 15 mei 2013 07:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
LHS vandaag.... midden in de nacht op man.... 7:30 is toch geen tijd om op te staan
blij dat ik geen vroege diensten meer draaiquote:Op woensdag 15 mei 2013 07:49 schreef whY... het volgende:
[..]
Das toch heul geen midden in de nacht joh! Hier ging die 4:50![]()
pfff, tis 10 voor 8, ik ben al 120 km van huis, huiliequote:Op woensdag 15 mei 2013 07:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
LHS vandaag.... midden in de nacht op man.... 7:30 is toch geen tijd om op te staan
Ik probeer vriendin over te halen voor een motorvakantie dit jaar.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:59 schreef BlackLining het volgende:
Vandaag veel te veel zitten lezen over motorvakanties
Nu wil ik ook
Dikwijls is dat toch ook als je het contact aanzet?quote:Op woensdag 15 mei 2013 07:50 schreef Sounddragon het volgende:
Ik was vanmorgen 5 km van huis toen mijn olielampje Iiet blijken dat hij het nog deed
mwoah, ik moest deze week 1300 km gaan rijden, dus zondag alles al gecheckt en bijgevuld waar nodig, en er lag geen olie onder.de motor voor ik wegreed, dus heel ernstig kon het niet zijn, maar tis toch effe schrikken als hij ineens aanfloept.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:40 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dikwijls is dat toch ook als je het contact aanzet?
Zal wel een opluchting zijn geweest toen je olie in orde bleek.
3M Sticker jonge!quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:49 schreef handboek het volgende:
Ik heb net een dashcam binnen gekregen. Alleen blijft hij met de zuignap niet op het windscherm van mijn zzr zitten. Hoe zetten jullie camera's op de motor vast? Spanbanden?
Ik heb een donker ruitje dus dan zie je niets als je hem op de tank zet....quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:29 schreef lipjes het volgende:
[..]
3M Sticker jonge!
En de meeste zetten hem achter het scherm op de tank.
Denk ook niet dat je schermpje daarvoor gemaakt is, staat nogal... bol...
Op de helm dan in zo een geval.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:30 schreef handboek het volgende:
[..]
Ik heb een donker ruitje dus dan zie je niets als je hem op de tank zet....
Mijn helm is ook bol.. Dus wordt werken met duc-tape en tai-rips.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:33 schreef lipjes het volgende:
[..]
Op de helm dan in zo een geval.
Of op een plaats die vlak is.
Enne, zekeren die handel voor je em kwijt bent
Als je maar zorgt dat de camera dicht genoeg bij het ruitje staat wel. Dan past hij de exposure wat aan.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:30 schreef handboek het volgende:
[..]
Ik heb een donker ruitje dus dan zie je niets als je hem op de tank zet....
En daarom, M3.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:35 schreef handboek het volgende:
[..]
Mijn helm is ook bol.. Dus wordt werken met duc-tape en tai-rips.
Mijn ruitje is zwart. Het mooie is wel dat net boven de koplamp het ruitje niet bol is waardoor de zuignap nu gewoon werktquote:Op woensdag 15 mei 2013 15:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als je maar zorgt dat de camera dicht genoeg bij het ruitje staat wel. Dan past hij de exposure wat aan.
Dezer is ook door een donker ruitje gefilmd. Ik vind het inderdaad nog steeds niet top hoor, maar het werkt wel
quote:
voor 10 dollar of 30 euro heb je geen drift hoorquote:Op woensdag 15 mei 2013 15:53 schreef Maegrim het volgende:
Ik zoek me rot naar een betaalbare Drift Helmet Mount, in amerika zijn ze 10 dollar maar door de schaarste hier vaak een euro of 30
Net even zitten passen op m'n oude helm, misschien plak ik er wel gewoon een flat surface mount op... hoe heb jij dat gedaan Deka?
[..]
daarom staat er ook 'helmet mount' achterquote:Op woensdag 15 mei 2013 17:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
voor 10 dollar of 30 euro heb je geen drift hoorgeen echte in ieder geval
MOUNT dat is wat er staatquote:Op woensdag 15 mei 2013 17:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
voor 10 dollar of 30 euro heb je geen drift hoorgeen echte in ieder geval
quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:49 schreef Salatrel het volgende:
hier inschrijven voor de allroad editie van de rit
Bij ons ging het op moeder dag al over niks andersquote:Op woensdag 15 mei 2013 17:49 schreef Salatrel het volgende:
hier inschrijven voor de allroad editie van de rit
Toch wel handig MFquote:Op woensdag 15 mei 2013 18:01 schreef lipjes het volgende:
en 10 3M stickers liggen klaar.
Vanavond de cam maar weer bevestigen
Die losse kits ijn erg duur voor wat je ervoor krijgt, gelukkig worden de standaard helmmounts met bevestiging meegeleved. Ik gebruik die 'strapmount' met die ogen voor een riem eraan, die ik met klitteband aan m'n helm vast heb gezet. Wel handig ivm veiligheid dattie niet vast-vast zit.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:53 schreef Maegrim het volgende:
Ik zoek me rot naar een betaalbare Drift Helmet Mount, in amerika zijn ze 10 dollar maar door de schaarste hier vaak een euro of 30
Net even zitten passen op m'n oude helm, misschien plak ik er wel gewoon een flat surface mount op... hoe heb jij dat gedaan Deka?
[..]
quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:15 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Die losse kits ijn erg duur voor wat je ervoor krijgt, gelukkig worden de standaard helmmounts met bevestiging meegeleved. Ik gebruik die 'strapmount' met die ogen voor een riem eraan, die ik met klitteband aan m'n helm vast heb gezet. Wel handig ivm veiligheid dattie niet vast-vast zit.
Ik wil wel even wat picca's schieten als je wil?
Zo, echt hč? Het is hier teeeeeringlekkāh! Helaas moet ik zo met de auto weg..quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:54 schreef klawie het volgende:
t zonnetje schijnt ik ga effe een stukje rijden nu het nog kan ;p
OK, here goes:quote:
Is'ie niet bijgeleverd dan? Ik kreeg wel een nieuwe bij de Ghost, plus nog twee mounts met van dat 3M plakspul eraan.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:32 schreef Maegrim het volgende:
ach so
da's praktisch hetzelfde als die helmet mount die hier slecht te krijgen is ja
nee helaas, ik heb dit erbij gehad:quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:33 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Is'ie niet bijgeleverd dan? Ik kreeg wel een nieuwe bij de Ghost, plus nog twee mounts met van dat 3M plakspul eraan.
Eentje voor je meenemen zaterdag?
Ah, zo te zien dezelfde die ik bij de Ghost kreeg - de mount die ik nu gebruik kreeg ik toentertijd bij de HD170 (ze zijn zo wijs geweest die clip hetzelfde te laten, goddank). Dan is volgens mij die curved je enige optie.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:37 schreef Maegrim het volgende:
[..]
nee helaas, ik heb dit erbij gehad:
[ afbeelding ]
curved, flat en goggles mount
goggles mount is niet praktisch om klittenband op te doen, hij is niet vlak in het midden
quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:41 schreef Maegrim het volgende:
de flat op dezelfde plek als bij jou gaat em worden denk ik, die curved is meer voor op de bovenkant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |