abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 mei 2013 @ 21:09:52 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126449703

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Voor onze core-stabiliteit doen we de mei-planking-challenge. Doe je mee?
SPOILER
Facebook groep

[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 14-05-2013 13:46:58 ]
F means you're fucked
  maandag 13 mei 2013 @ 21:10:55 #2
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126449790
Oh, en slacker *O* *O*
F means you're fucked
  maandag 13 mei 2013 @ 21:12:06 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126449881
Bwuh... morgen een hele dag met vergaderingen, de eerste om08.15, en dus had ik me voorgenomen om extra vroeg naar mijn werk te gaan om dan meteen te gaan rennen. Maar nu kan dat dus niet door die stomme spier... -O- Ik heb maar besloten om verstandig te zijn en iig t/m woensdag rust te nemen en dan mss donderdag tussen de middag een klein dribbel-rondje te doen om te zien hoe het gaat.
  maandag 13 mei 2013 @ 21:12:45 #4
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126449939
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:12 schreef Brighteyes het volgende:
Bwuh... morgen een hele dag met vergaderingen, de eerste om08.15, en dus had ik me voorgenomen om extra vroeg naar mijn werk te gaan om dan meteen te gaan rennen. Maar nu kan dat dus niet door die stomme spier... -O- Ik heb maar besloten om verstandig te zijn en iig t/m woensdag rust te nemen en dan mss donderdag tussen de middag een klein dribbel-rondje te doen om te zien hoe het gaat.
Da's wel verstandig inderdaad ja...en da's nooit leuk :{
F means you're fucked
pi_126450441
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:12 schreef Brighteyes het volgende:
Wel goed dat je in ieder geval naar je lichaam luistert. En beter dan dat je straks helemaal een paar weken stil moet zitten.. :)
Heb er zelf ook nog wel wat moeite mee om goed te luisteren, loop snel door pijntjes heen. Gelukkig tot nu toe wel goed gegaan.
pi_126450549
Dat fietspad op de kijkduin is zo heftig he. Heb er een keer gelopen in Februari, maar de wind was zo snijdend en koud...
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
  maandag 13 mei 2013 @ 21:21:35 #7
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_126450637
Mijn lelijk ging over de runkeeper.com site...

@GotC geen bitchslap. Wel een oefening om ervoor te zorgen dat de balans beter wordt door m'n bilspieren meer te kunnen activeren. Die man heeft een oefening, echt, zoooo simpel en bam, je hebt pijn in je ass. En dat moet er dan voor zorgen dat ik stabieler ga kunnen staan op een been.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Moderator maandag 13 mei 2013 @ 21:23:35 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_126450794
YUR, mag ik een wijziging in de OP? Wil je mij bij de IJsselsteinloop van dit weekend op 5km zetten, in plaats van 10km? O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 13 mei 2013 @ 21:24:36 #9
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126450872
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:23 schreef Guppyfriend het volgende:
YUR, mag ik een wijziging in de OP? Wil je mij bij de IJsselsteinloop van dit weekend op 5km zetten, in plaats van 10km? O+
Speciaal voor jou doe ik dat wel :P
F means you're fucked
pi_126450921
Mijn pees van knie naar scheenbeen is verplaatst waardoor ik ook niet echt stabiel sta (stond) op een been. De oefeningen die ik daarvoor doe, doen ook pijn in mijn kont inderdaad :D je voelt precies waar die 'stabiliteitsspier' loopt als je de goede oefeningen hebt gekregen :Y
pi_126451022
Tegenwind vind ik eigenlijk vaak wel fijn, heb dan het gevoel dat ik veel beter afkoel. Als ik dan meewind heb loop ik ook wel weer fijn, maar krijg je het wel meteen vet warm enzo. Dus ben er nog niet helemaal over uit wat ik fijner vind. Voor pure snelheid waarschijnlijk wel meewind, maar toch...
pi_126451185
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:26 schreef Jero_nimo het volgende:
Tegenwind vind ik eigenlijk vaak wel fijn, heb dan het gevoel dat ik veel beter afkoel. Als ik dan meewind heb loop ik ook wel weer fijn, maar krijg je het wel meteen vet warm enzo. Dus ben er nog niet helemaal over uit wat ik fijner vind. Voor pure snelheid waarschijnlijk wel meewind, maar toch...
Tijdens de training is het heerlijk om met flinke tegenwind te lopen, althans dat vind ik. Met een wedstrijd is het natuurlijk fijner om goed meewind te hebben i.v.m. de eindtijd.
  maandag 13 mei 2013 @ 21:32:29 #13
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126451432
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:21 schreef slacker_nl het volgende:

@GotC geen bitchslap. Wel een oefening om ervoor te zorgen dat de balans beter wordt door m'n bilspieren meer te kunnen activeren. Die man heeft een oefening, echt, zoooo simpel en bam, je hebt pijn in je ass. En dat moet er dan voor zorgen dat ik stabieler ga kunnen staan op een been.
Nice, dat zijn de beste oefeningen. Wanneer starten je beginnerslessen trouwens?
  maandag 13 mei 2013 @ 21:34:24 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126451562
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:21 schreef slacker_nl het volgende:

En nu ben ik nieuwsgierig.... wat voor oefening? O~)
pi_126451575
Tegenwind O+ mits geen windkracht 7 ofzo véél beter dan wind mee, dat is zó warm!

Pizza was heerlijk, quality time met Mr.Mo nog even uitbreiden door een rondje WoW ( :') ) en daarna lekker vroeg slapen O+ :P
Ja doei.
pi_126451759
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Loop je met de Marikenloop nog wel 10? (Kan je volgens mij ook niet meer aanpassen nu)
Zal je mijn nummer pm'en, en aan TG ook, lijkt me leuk jullie te ontmoeten als het lukt :)

Wil in september ook in Arnhem gaan lopen maar ga even kijken hoe het de komende maanden gaat en of ik heel misschien voor de 6EM kan gaan of toch voor de 3EM.

quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:34 schreef motorbloempje het volgende:
Tegenwind O+ mits geen windkracht 7 ofzo véél beter dan wind mee, dat is zó warm!

Pizza was heerlijk, quality time met Mr.Mo nog even uitbreiden door een rondje WoW ( :') ) en daarna lekker vroeg slapen O+ :P
Pizza :9
Geniet van jullie quality time :D
  maandag 13 mei 2013 @ 21:40:15 #17
92409 Twinky
Little star.
pi_126451976
Zo, ik ben weer terug van een heerlijk weekendje weg met ons Volkswagenbusje O+ O+
Er stond wel een hardlooprondje in de agenda maar het bed van ons busje is erg hard, en mijn lijf vond het niet fijn. Dus heb ik ervoor gekozen een rustdagje te doen, want ik denk dat dat uiteindelijk beter is voor mijn lijf :)

Desondanks heb ik dit weekend een heel stuk van Born to Run gelezen (en op mijn Xero Shoes slippertjes gewandeld). Ik vind het hele idee wel interessant dat je voeten slapper worden van al die ondersteuning enzo. Ik heb sinds ik kind was al megaplatvoeten, en daarvoor keiharde steunzolen.

Heel logisch eigenlijk dus: door die ondersteuning verandert er niks, platvoeten worden nooit meer beter, eigenlijk alleen maar slapper omdat ze nooit meer hun best moeten doen om normale voeten te zijn.

Door de dunne slippersandaaltjes van Xero Shoes ben ik me bewuster geworden van de grond en ook mijn voeten. Ik merk dat ik zere knieen krijg als ik mijn voeten niet corrigeer, en als ze al zeer doen en ik ga corrigeren, wordt de pijn minder. Eigenlijk wil ik dus proberen om deze zomer te proberen mijn platvoeten te verminderen, door de spieren in mijn voeten te trainen, onder andere door op de Xero's te lopen en daarbij te corrigeren.

Ook heb ik dit weekend af en toe achter de hond aan gerend op de slippers, en een beetje gevoeld hoe dat dan is, soort van barefoot te rennen. In ieder geval heel anders dan op die dikke vette schoenen, en ik houd het niet lang vol zonder dat van alles (voeten, enkels) zeer gaat doen. Maar wel interessant om te proberen hoe dat dan is, zo te rennen.

Ik denk gewoon dat een beetje experimenteren voor mij wel eens zou kunnen helpen om uiteindelijk beter te kunnen hardlopen, op welke schoenen dan ook.

Naast de lessen van mijn hardloopmeneer. Vandaag moest ik mijn staart vastbinden aan de grond. :D
  maandag 13 mei 2013 @ 21:43:55 #18
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_126452269
Grrrr. Ik kan niet quoten.. @GotC morgen.

quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:34 schreef Quoi het volgende:

[..]

En nu ben ik nieuwsgierig.... wat voor oefening? O~)
Je ligt op je zij. Knieen 90 graden (foetushouding), lichaam licht voorovergebogen, heupen, borst etc wijzen richting grond. Dan til je je knie op, niet je voet, je knie. Het vergt wat oefening om het goed te doen. Als de fysio mijn heup fixeerde dan was het BAM, daar is de pijn (lees je voelt het branden in je billen). Je weet dat je het fout doet als je drie herhalingen hebt gedaan maar geen reactie voelt. Dan ben je iets anders aan het trainen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 13 mei 2013 @ 21:44:38 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126452317
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:40 schreef Twinky het volgende:

Naast de lessen van mijn hardloopmeneer. Vandaag moest ik mijn staart vastbinden aan de grond. :D
:D Zijn daar beelden van? Moet je es aan hem vragen.

Volkswagenbusje O+
  maandag 13 mei 2013 @ 21:48:13 #20
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126452604
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:40 schreef Twinky het volgende:
Zo, ik ben weer terug van een heerlijk weekendje weg met ons Volkswagenbusje O+ O+
Er stond wel een hardlooprondje in de agenda maar het bed van ons busje is erg hard, en mijn lijf vond het niet fijn. Dus heb ik ervoor gekozen een rustdagje te doen, want ik denk dat dat uiteindelijk beter is voor mijn lijf :)

Desondanks heb ik dit weekend een heel stuk van Born to Run gelezen (en op mijn Xero Shoes slippertjes gewandeld). Ik vind het hele idee wel interessant dat je voeten slapper worden van al die ondersteuning enzo. Ik heb sinds ik kind was al megaplatvoeten, en daarvoor keiharde steunzolen.

Heel logisch eigenlijk dus: door die ondersteuning verandert er niks, platvoeten worden nooit meer beter, eigenlijk alleen maar slapper omdat ze nooit meer hun best moeten doen om normale voeten te zijn.

Door de dunne slippersandaaltjes van Xero Shoes ben ik me bewuster geworden van de grond en ook mijn voeten. Ik merk dat ik zere knieen krijg als ik mijn voeten niet corrigeer, en als ze al zeer doen en ik ga corrigeren, wordt de pijn minder. Eigenlijk wil ik dus proberen om deze zomer te proberen mijn platvoeten te verminderen, door de spieren in mijn voeten te trainen, onder andere door op de Xero's te lopen en daarbij te corrigeren.

Ook heb ik dit weekend af en toe achter de hond aan gerend op de slippers, en een beetje gevoeld hoe dat dan is, soort van barefoot te rennen. In ieder geval heel anders dan op die dikke vette schoenen, en ik houd het niet lang vol zonder dat van alles (voeten, enkels) zeer gaat doen. Maar wel interessant om te proberen hoe dat dan is, zo te rennen.

Ik denk gewoon dat een beetje experimenteren voor mij wel eens zou kunnen helpen om uiteindelijk beter te kunnen hardlopen, op welke schoenen dan ook.

Ik zat er pas ook aan te denken, gewoon af en toe schoenen uit en dan rondje(s) voetbalveld.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  maandag 13 mei 2013 @ 21:48:17 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126452613
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:43 schreef slacker_nl het volgende:
Grrrr. Ik kan niet quoten.. @GotC morgen.

[..]

Je ligt op je zij. Knieen 90 graden (foetushouding), lichaam licht voorovergebogen, heupen, borst etc wijzen richting grond. Dan til je je knie op, niet je voet, je knie. Het vergt wat oefening om het goed te doen. Als de fysio mijn heup fixeerde dan was het BAM, daar is de pijn (lees je voelt het branden in je billen). Je weet dat je het fout doet als je drie herhalingen hebt gedaan maar geen reactie voelt. Dan ben je iets anders aan het trainen.
Heb de aanwijzingen even aan Mr Q gegeven en die heeft het zojuist perfect uitgevoerd.
  maandag 13 mei 2013 @ 21:52:40 #22
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126452931
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:48 schreef Quoi het volgende:

[..]

Heb de aanwijzingen even aan Mr Q gegeven en die heeft het zojuist perfect uitgevoerd.
Is het wel een oefening om zomaar te doen? Of specifiek voor slacker vanwege balans e.d.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  maandag 13 mei 2013 @ 21:54:21 #23
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_126453039
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:52 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Is het wel een oefening om zomaar te doen? Of specifiek voor slacker vanwege balans e.d.
Kan je gewoon doen hoor, je activeert gewoon je glutes.
  maandag 13 mei 2013 @ 21:55:28 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126453146
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:52 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Daarom zet ik ook een dummy in ;)
pi_126453168
Vandaag zou de inschrijving starten van de loop waar ik m'n eerste HM hoop te gaan lopen.. is 'ie nergens te vinden/kun je nog niet inschrijven :P.
Get stoned
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')