Dat ondervang ik door de melding bij de belastingdienst.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:08 schreef Palomar het volgende:
Moet je ook niet een speciaal kenteken hebben (exportkenteken oid?). Want normaal gezien is het strafbaar om als Nederlander in een auto met buitenlands kenteken te rijden. Of vang je dat al af met die formulieren die je al hebt genoemd?
Inderdaad. Rijdend importeren is het leukstquote:Op maandag 13 mei 2013 19:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
leuk project dit wil ik natuurlijk volgen.
BPM is 81710,16 euro, maar vanwege de leeftijd mag ik daar 100,466% vanaf trekken. Tevens betaal je geen BPM over bestelauto's (ik denk dat het ding officieel en bestelauto wordt) uit de periode van 1 januari 1993 tot en met 30 juni 1997.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:43 schreef r8v2 het volgende:
Ding heeft al EU-goedkeuring dus zou bij RDW weinig problemen op moeten leveren.
Oja en BPM aftikken .
Juist als ie van buiten de EU komt wel. En die BX is te jong, gegarandeerd .quote:Op maandag 13 mei 2013 20:00 schreef daNpy het volgende:
CvO hoeft niet als hij ouder is als een bepaald bouwjaar dacht ik. Of van buiten de EU.
Ja, ik bedoelde idd dat je wel een CvO nodig had buiten de EU. Staat er alleen verkeerdquote:Op maandag 13 mei 2013 20:13 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Juist als ie van buiten de EU komt wel. En die BX is te jong, gegarandeerd .
Volgens de verzekeringspapieren wel (groene kaart e.d.), het RDW heeft er alleen wat moeite mee.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:01 schreef 2cv het volgende:
Met groene platen ben je in Frankrijk/België verzekerd ?
Wat hij zegt.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:24 schreef Fer het volgende:
Je meldt alleen dat jij die week in een buitenlandse auto rijdt. Die auto kan geleend, gehuurd, of op verzoek bereden zijn (ingehuurd als chauffeur bijvoorbeeld). Verder kan de belastingdienst je niet zoveel maken, als je niet op de openbare weg gepakt worden met de auto, buiten de opgegeven periode.
Je kan de auto gesloopt, verkocht, terugegeven hebben. Zolang er geen NL registratie is die niet belastingplichtig.
https://mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/bpm.doquote:Als degene aan wie de vrijstelling is verleend of een inwonend gezinslid na de periode van 2 weken in Nederland gebruik blijft maken van het motorrijtuig, moeten de bpm en de mrb vóór het verstrijken van deze periode op aangifte worden voldaan. In dat geval vervalt de vrijstelling en zijn beide belastingen verschuldigd vanaf de gemelde aanvangsdatum.
Oftewel: niks geen melding maken. Maar ik denk dat ik het morgen even napluis.quote:Melding kortstondig gebruik
Woont u in Nederland en wilt u maximaal 14 dagen in Nederland rijden met een:
• personenauto met een buitenlands kenteken die u leent, huurt of leaset?
• motor met een buitenlands kenteken die u leent, huurt of leaset?
• bestelauto met een buitenlands kenteken die u leent, huurt of leaset?
En brengt u de auto of motor binnen maximaal 14 dagen weer terug naar het buitenland? Dan moet u dit 'kortstondig gebruik' digitaal melden bij de Belastingdienst.
Dat heeft er niets mee te maken .quote:Op maandag 13 mei 2013 22:20 schreef 2cv het volgende:
Ik breng het ding niet terug, dus aan/afmelden zou volgens dat verhaaltje niet nodig zijn.
Een maat van me die wél Frans spreek heeft gebald en gemaild Ik ben wel gek, maar niet zo gek dat ik met zo'n klein beetje info zo'n tocht onderneem.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:45 schreef densmee het volgende:
Je hebt toch wel meer info voordat je dat tering gaat rijden
Ik heb samen met mijn pa al 35+ auto's van Zweden naar NL gereden (op Zweedse platen) zonder ook maar een keer aangehouden te worden .quote:Op maandag 13 mei 2013 22:58 schreef blup het volgende:
Gewoon in belgie groene platen erop, die worden daar geloof ik erkend.
Het is niet als hier met kurzzeit kentekens.
alhoewel, http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=19094
hij doet ook niet helemaal zoals het hoort volgens mij
Dus wel als je er netjes melding van maakt en het dus niet langer dan twee weken is...quote:Op maandag 13 mei 2013 23:20 schreef Japppo het volgende:
Heb ik laatst nog gedaan, was wel import uit België maar dat is verder niet anders. Goedkope BPM aangifte kun je regelen via berekenbpm.nl. Ook al is de auto vrij oud, bpm aangifte moet je altijd doen. (Ook als het bedrag ¤ 0,- is.)
Voor zover ik weet mag je niet met Franse kentekenplaten in Nederland rijden (officieel) Succes!
Paar jaar geleden moest je idd nog 10% betalen.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:11 schreef r8v2 het volgende:
81710,16 euro? Dat zijn er 10 .
Ik dacht dat je na 10 jaar nog steeds een restbedrag moet betalen, alleen als de (volgens de nu nog geldende regels) auto 26 jaar of ouder is krijg je vrijstelling. Hoe het precies met bedrijfswagens zit weet ik niet.
Geen idee of het nog steeds zo is, maar dat gold volgens mij alleen bij schorsing en voor auto's jonger dan 15 jaar.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:53 schreef 2cv het volgende:
Ohja, iemand gaf mij de tip om de auto NIET aan te geven bij de belastingdienst en in NL (dus vanaf Hazeldonk) te rijden op groene platen. Reden: als het ding b.v. 3 maanden in de stalling staat (en hij gaat eerst een poosje de stalling in) kan de belastingdienst met terugwerkende kracht 3 maanden wegenbelasting vorderen. Klopt dat ?
Met zoeenquote:
Wat zijn dat voor arbeiders tijdenquote:Op woensdag 15 mei 2013 20:21 schreef 2cv het volgende:
Ja
7:00u hier zijn tenzij er een correctie komt.
Ik zal de vorige eigenaar van mijn Aerodeck eens vragen hoe hij dat heeft gedaan. Die heeft hem 2 jaar geleden uit Z-Frankrijk gehaald.quote:Op woensdag 19 maart 2014 03:33 schreef 2cv het volgende:
» Er is al 302 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Ik heb geklikt
Het ding staat al bijna een jaar in een schuur in Nederland. Nog wel op Frans kenteken. Ik ben al bezig met het opknappen van het ding (eerst de distributieriem vervangen, als die knapt, loopt de motor in de soep en ben ik minder blij).
Na het opknappen moet het ding een Nederlands kenteken krijgen. Kan iemand mij uit eigen ervaring vertellen hoe dat precies gaat/moet ?
Ik heb wel het één en ander gelezen, maar sommige dingen zijn wat onduidelijk. Zo kan ik een ééndagskenteken aanvragen om naar/van het keuringsstation te rijden, maar dat kan alleen als ik een afspraak maak voor het keuren en dan moet het ding wel verzekerd zijn (er zit dus geen verzekering bij dat kenteken). Maar voor een importkeuring hoef ik geen afspraak te maken ...
De Franse APK is verlopen. Dus moet er een Nederlandse APK op. Dat kan ik door het RDW laten doen, maar wat als zij hem afkeuren ? Moet het ding dan verplicht op een aanhanger terug naar huis ? Of mag hij dan alsnog gewoon over de weg ? En wat als ik het ding niet APK laat keuren door het RDW ? Krijg ik dan de volgende dag automagisch een boete wegens een verlopen APK ? Mijn eigen voorkeur gaat overigens uit naar het APK keuren bij de RDW. Dan ben ik er maar meteen van af. Misschien is het duurder, maar minder gedonder (als hij in 1 keer goedgekeurd wordt natuurlijk).
En wat het keuren voor het kenteken betreft: ik wil dat het een bestelauto wordt. Maar volgens deze regels kan dat niet, omdat het ding achterin (teveel) ruiten heeft.
En hoe gaat het bepalen van de BPM precies ? Volgens deze pagina gaat dat aan de hand van de cataloguswaarde (die ik niet weet). Gelukkig mag ik er volgens deze pagina en deze pagina wel meer dan 100% van af trekken (ongeacht of het een bestelauto of personenauto wordt dus). En om nou zomaar een bedrag in te vullen (450 euro, echt fantastisch ) en daar 100% af te trekken lijkt mij niet verstandig omdat je nooit weet of die verzonnen cataloguswaarde later nog van invloed is op b.v. de verzekering.
Ik denk al.. welke gek gaat er nou zo'n oud topic kicken...quote:Op woensdag 19 maart 2014 03:33 schreef 2cv het volgende:
De Franse APK is verlopen. Dus moet er een Nederlandse APK op. Dat kan ik door het RDW laten doen, maar wat als zij hem afkeuren ? Moet het ding dan verplicht op een aanhanger terug naar huis ? Of mag hij dan alsnog gewoon over de weg ? En wat als ik het ding niet APK laat keuren door het RDW ? Krijg ik dan de volgende dag automagisch een boete wegens een verlopen APK ? Mijn eigen voorkeur gaat overigens uit naar het APK keuren bij de RDW. Dan ben ik er maar meteen van af. Misschien is het duurder, maar minder gedonder (als hij in 1 keer goedgekeurd wordt natuurlijk).
En wat het keuren voor het kenteken betreft: ik wil dat het een bestelauto wordt. Maar volgens deze regels kan dat niet, omdat het ding achterin (teveel) ruiten heeft.
Oja nog zoiets idd. Van de Belastingdienst website:quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:04 schreef Alexxxxx het volgende:
achterruiten afplakken of overschilderen telt toch niet, maar je moet de ramen vervangen door een blinde plaat voor het een bedrijfswagen mag zijn?
Dat wordt dus personenwagen .quote:Zijruiten
Heeft de bestelauto meer zijruiten dan is toegestaan? Dan moet u deze vervangen door panelen van ondoorzichtig materiaal. Dit mogen geen glazen panelen zijn, ook niet voor een deel. U moet de panelen rechtstreeks aan de carrosserie vastlassen of -lijmen, bijvoorbeeld met speciale carrosserielijm. U mag de panelen niet plaatsen in de bestaande raamrubbers of vastzetten aan de carrosserie met bijvoorbeeld popnagels, schroeven, klemmen of bouten en moeren. Voor de afwerking van de las- of lijmconstructie mag u wel een deel van het raamrubber laten zitten.
Ja Sjoerd is tof.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:05 schreef 2cv het volgende:
Vandaag net de groene kaart inzake de verzekering op chassisnummer binnen gekregen. Google geeft zo een paar hits. Uiteindelijk heb ik het apparaat verzekerd bij Advies Verzekerd. het was de goedkoopste die ook nog de telefoon aannam Maar het as wel een goeie: geen domme belmiep aan de lijn die alles op moest zoeken/na moest vragen maar iemand die alles zelf deed/regelde/wist etc. en zonder overbodig geslijm duidelijke, concrete, eerlijke antwoorden gaf. Erg fijn
Dus als je nog aan kunststof ramen kan komen ervoor, deze zwartmaakt en vastlijmt is het toegestaan. Of wil je hem orgineel laten?quote:Zijruiten
Heeft de bestelauto meer zijruiten dan is toegestaan? Dan moet u deze vervangen door panelen van ondoorzichtig materiaal. Dit mogen geen glazen panelen zijn, ook niet voor een deel. U moet de panelen rechtstreeks aan de carrosserie vastlassen of -lijmen, bijvoorbeeld met speciale carrosserielijm. U mag de panelen niet plaatsen in de bestaande raamrubbers of vastzetten aan de carrosserie met bijvoorbeeld popnagels, schroeven, klemmen of bouten en moeren. Voor de afwerking van de las- of lijmconstructie mag u wel een deel van het raamrubber laten zitten
Dat is ook een bestelwagen met ruiten ?quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:27 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ik zal de vorige eigenaar van mijn Aerodeck eens vragen hoe hij dat heeft gedaan. Die heeft hem 2 jaar geleden uit Z-Frankrijk gehaald.
Krijg ik meteen de papieren mee ? Dan is meteen er na schorsen een optie ja.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:50 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik denk al.. welke gek gaat er nou zo'n oud topic kicken...
Volgens mij mag je de kortste route naar huis rijden.. maar voor het beste advies zou ik even de Rdw bellen..
Automagische ( ) boetes mogen niet (meer) http://tweakers.net/nieuw(...)es-uitschrijven.html
(ik geloof dat er een termijn van 2 weken aan vast zit, voor je een boete mag krijgen vanwege de apk, maar ook dat weet ik niet helemaal zeker.. iig krijg je hem niet meer zomaar thuis)
Je ruiten moeten in dat geval voorzien worden van folie.. (behalve 1 rechter ruit ivm eventuele dode hoek) Er zit toch al folie op..?
1992quote:
Zie cursief.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:53 schreef r8v2 het volgende:
Doet er niet toe eigenlijk voor de BPM-aangifte, die moet je toch doen ondanks dattie inderdaad waarschijnlijk op 0 euro uitkomt.
Stappenplan:
- Achterste ruiten ondoorzichtig maken
- Afspraak voor importkeuring maken (hoezo kom je erbij dat dat niet hoeft?) Hierom
- Eendagskenteken aanvragen voor keuringsdag (kan je ook verzekeren, bel tussenpersoon of zoek online)
- Importkeuring laten doen
- APK meteen bij RDW laten doen
- Naar huis rijden
- Wachten op kentekenplaten
- Normale verzekering bellen en het kenteken verzekeren
Klaar. Of je moet groene platen/trailer kunnen regelen.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:04 schreef Alexxxxx het volgende:
achterruiten afplakken of overschilderen telt toch niet, maar je moet de ramen vervangen door een blinde plaat voor het een bedrijfswagen mag zijn?
Shitquote:Op woensdag 19 maart 2014 17:46 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Oja nog zoiets idd. Van de Belastingdienst website:
[..]
Dat wordt dus personenwagen .
Nee, je bent gewoon als eerst aan de beurt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:06 schreef r8v2 het volgende:
Ja, de hele ochtend wachten is beter dan gewoon een afspraak maken .
Niet per se als eerste maar je bent wel snel aan de beurt inderdaad. Maar natuurlijk is een afspraak maken beter.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:26 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Nee, je bent gewoon als eerst aan de beurt.
Ligt er aan, ik had mijn auto en wilde hem zo snel mogelijk keuren. Eerst volgende moment voor een afspraak was 2 weken verder. Wanneer je de eerst volgende werkdag wilt keuren dan zou ik zonder afspraak gaan, wanneer je er geen haast bij hebt kan je beter een afspraak maken.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Niet per se als eerste maar je bent wel snel aan de beurt inderdaad. Maar natuurlijk is een afspraak maken beter.
Nee, ik dacht dat het specifiek over het importeren uit Frankrijk ging..quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:54 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat is ook een bestelwagen met ruiten ?
Dan nog mag het niet van glas zijn. En reken maar dat meneer de keurmeester dat checkt .quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:59 schreef 2cv het volgende:
[..]
[..]
Shit
Pluspunt: alle ruiten zijn vlak.
Het is meer dat een vlakke ruit simpel te vervangen is door een ander materiaal...quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:15 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Dan nog mag het niet van glas zijn. En reken maar dat meneer de keurmeester dat checkt .
Jij snapt hetquote:Op donderdag 20 maart 2014 19:06 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Het is meer dat een vlakke ruit simpel te vervangen is door een ander materiaal...
Als ie bol was geweest zie dat dan maar eens in een ander materiaal te krijgen..
Iets met een gescheurde ruit van een toerbootje...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |