Dat ondervang ik door de melding bij de belastingdienst.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:08 schreef Palomar het volgende:
Moet je ook niet een speciaal kenteken hebben (exportkenteken oid?). Want normaal gezien is het strafbaar om als Nederlander in een auto met buitenlands kenteken te rijden. Of vang je dat al af met die formulieren die je al hebt genoemd?
Inderdaad. Rijdend importeren is het leukstquote:Op maandag 13 mei 2013 19:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
leuk projectdit wil ik natuurlijk volgen.
BPM is 81710,16 euro, maar vanwege de leeftijd mag ik daar 100,466% vanaf trekken. Tevens betaal je geen BPM over bestelauto's (ik denk dat het ding officieel en bestelauto wordt) uit de periode van 1 januari 1993 tot en met 30 juni 1997.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:43 schreef r8v2 het volgende:
Ding heeft al EU-goedkeuring dus zou bij RDW weinig problemen op moeten leveren.
Oja en BPM aftikken.
Juist als ie van buiten de EU komt wel. En die BX is te jong, gegarandeerdquote:Op maandag 13 mei 2013 20:00 schreef daNpy het volgende:
CvO hoeft niet als hij ouder is als een bepaald bouwjaar dacht ik. Of van buiten de EU.
Ja, ik bedoelde idd dat je wel een CvO nodig had buiten de EU. Staat er alleen verkeerdquote:Op maandag 13 mei 2013 20:13 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Juist als ie van buiten de EU komt wel. En die BX is te jong, gegarandeerd.
Volgens de verzekeringspapieren wel (groene kaart e.d.), het RDW heeft er alleen wat moeite mee.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:01 schreef 2cv het volgende:
Met groene platen ben je in Frankrijk/België verzekerd ?
Wat hij zegt.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:24 schreef Fer het volgende:
Je meldt alleen dat jij die week in een buitenlandse auto rijdt. Die auto kan geleend, gehuurd, of op verzoek bereden zijn (ingehuurd als chauffeur bijvoorbeeld). Verder kan de belastingdienst je niet zoveel maken, als je niet op de openbare weg gepakt worden met de auto, buiten de opgegeven periode.
Je kan de auto gesloopt, verkocht, terugegeven hebben. Zolang er geen NL registratie is die niet belastingplichtig.
https://mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/bpm.doquote:Als degene aan wie de vrijstelling is verleend of een inwonend gezinslid na de periode van 2 weken in Nederland gebruik blijft maken van het motorrijtuig, moeten de bpm en de mrb vóór het verstrijken van deze periode op aangifte worden voldaan. In dat geval vervalt de vrijstelling en zijn beide belastingen verschuldigd vanaf de gemelde aanvangsdatum.
Oftewel: niks geen melding maken. Maar ik denk dat ik het morgen even napluis.quote:Melding kortstondig gebruik
Woont u in Nederland en wilt u maximaal 14 dagen in Nederland rijden met een:
• personenauto met een buitenlands kenteken die u leent, huurt of leaset?
• motor met een buitenlands kenteken die u leent, huurt of leaset?
• bestelauto met een buitenlands kenteken die u leent, huurt of leaset?
En brengt u de auto of motor binnen maximaal 14 dagen weer terug naar het buitenland? Dan moet u dit 'kortstondig gebruik' digitaal melden bij de Belastingdienst.
Dat heeft er niets mee te makenquote:Op maandag 13 mei 2013 22:20 schreef 2cv het volgende:
Ik breng het ding niet terug, dus aan/afmelden zou volgens dat verhaaltje niet nodig zijn.
Een maat van me die wél Frans spreek heeft gebald en gemaildquote:Op maandag 13 mei 2013 22:45 schreef densmee het volgende:
Je hebt toch wel meer info voordat je dat tering gaat rijden
Ik heb samen met mijn pa al 35+ auto's van Zweden naar NL gereden (op Zweedse platen) zonder ook maar een keer aangehouden te wordenquote:Op maandag 13 mei 2013 22:58 schreef blup het volgende:
Gewoon in belgie groene platen erop, die worden daar geloof ik erkend.
Het is niet als hier met kurzzeit kentekens.
alhoewel, http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=19094
hij doet ook niet helemaal zoals het hoort volgens mij
Dus wel als je er netjes melding van maakt en het dus niet langer dan twee weken is...quote:Op maandag 13 mei 2013 23:20 schreef Japppo het volgende:
Heb ik laatst nog gedaan, was wel import uit België maar dat is verder niet anders. Goedkope BPM aangifte kun je regelen via berekenbpm.nl. Ook al is de auto vrij oud, bpm aangifte moet je altijd doen. (Ook als het bedrag ¤ 0,- is.)
Voor zover ik weet mag je niet met Franse kentekenplaten in Nederland rijden (officieel) Succes!
Paar jaar geleden moest je idd nog 10% betalen.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:11 schreef r8v2 het volgende:
81710,16 euro? Dat zijn er 10.
Ik dacht dat je na 10 jaar nog steeds een restbedrag moet betalen, alleen als de (volgens de nu nog geldende regels) auto 26 jaar of ouder is krijg je vrijstelling. Hoe het precies met bedrijfswagens zit weet ik niet.
Geen idee of het nog steeds zo is, maar dat gold volgens mij alleen bij schorsing en voor auto's jonger dan 15 jaar.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:53 schreef 2cv het volgende:
Ohja, iemand gaf mij de tip om de auto NIET aan te geven bij de belastingdienst en in NL (dus vanaf Hazeldonk) te rijden op groene platen. Reden: als het ding b.v. 3 maanden in de stalling staat (en hij gaat eerst een poosje de stalling in) kan de belastingdienst met terugwerkende kracht 3 maanden wegenbelasting vorderen. Klopt dat ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |