abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126435231
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_126435269
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 15:11 schreef As1981 het volgende:
Zo wat een bevalling om een afspraak te regelen op korte termijn bij een kinderarts. Maar na 5 ziekenhuizen gebeld te hebben kunnen we donderdagmiddag terecht.
Ik denk dat ik niet goed kijk, maar ik kan niet vinden waarom K naar de kinderarts moet?
pi_126435755
Heb het denk ik ook niet zo heel duidelijk neergezet. Maar we kwakkelen al 9 weken met zijn ogen. Na twee kweekjes en zalfjes en wekelijks contact met de huisarts de afgelopen negen weken hebben we nu een verwijsbrief gekregen voor de kinderarts. Echter konden we ergens tussen eind mei en eind juli terecht. Tot ziekenhuis nummer vijf. Gelukkig wonen we in de buurt van veel ziekenhuizen.

Oh en het kader van slechte moeders. Ik wilde Kyan een zetpil geven want hij gilde het uit van de pijn. Heb ik ze gevonden blijkt het dat we paracetamol in tabletten hebben gekocht vanaf drie maanden.
Dus moeder en man opdracht gegeven naar huis te komen zodra ze konden. Na 50 min was hij zo uitgeteld dat zodra hij de zetpil kreeg hij direct was vertrokken.
pi_126437244
He wat vervelend, gedoe met zijn oogjes! Toch wel heel fijn dat je dan een zkh hebt gevonden waar je wat sneller terecht kunt!

En verkeerde tabletten en zulks kopen, dat overkomt mij regelmatig :')
pi_126437609
Mij ook hoor suiker. Maar vooral vervelend als je het nu nodig hebt. Mijn oudste heeft amper last gehad van de prikjes. Die heeft er geen minuut meer om geslapen :D dus het is even wennen.
pi_126438376
Zo vervelend die wachttijden bij ziekenhuizen, fijn dat je er toch een hebt gevonden waar je op korte termijn heen kunt. Was er iets uit die kweekjes gekomen eigenlijk?

Ik zag een superschattige foto van de meiden van Kyara O+

Vandaag voor het eerst naar het cb geweest, alles zag er prima uit :). En ik heb een reuzebaby :+ 58 cm en 5200 gram bij 4,5 week oud :o
pi_126439707
Zo! Dat is netjes zeg!! Ik ben nu wel heel benieuwd hoe F eruit gaat komen :D Dan is hij 5 weken en een dag. 58 cm! Dus jij zit al in de 62 of passen de meeste 56's nog?
  maandag 13 mei 2013 @ 18:28:27 #8
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126439777
Goede stats L0t! Wat een reus! :o
pi_126440749
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:26 schreef Suikertante het volgende:
Zo! Dat is netjes zeg!! Ik ben nu wel heel benieuwd hoe F eruit gaat komen :D Dan is hij 5 weken en een dag. 58 cm! Dus jij zit al in de 62 of passen de meeste 56's nog?
Nee 56 past gelukkig nog prima, broekjes maat 50 ook nog wel, ik snap niets van die maten :')
pi_126441973
F_r, net even gekeken naar de stats van eva toentertijd. In lengte is ze haar al voorbij. Eva was wel zwaarder.

As, wat achterlijk dat het zo moeilijk is om op korte termijn een afspraak te maken. Gelukkig toch nog 1 gevonden. Heb je vrede met dit ziekenhuis? Ik bedoel, je hebt niet voor niets eerst 4 andere gebeld.
pi_126442023
En l0t jeumig :o jij hebt echt een reuzenbaby
pi_126445796
Valt toch wel mee met de reuze baby van lot. Oke het is geen kleintje maar ze is ook niet begonnen met een baby van net 3000 gram toch?

Ja er is twee keer wat uit de kweek gekomen maar de zalf die zou moeten werken helpt dan de eerste drie dagen. Dus ben benieuwd wat dekinderarts gaat zeggen.
En ja hoor Danic ik heb er vrede mee. De reden voor eerst vier andere ziekenhuizen is de afstand. Maar ik ga er vanuit dat ze proffesioneel zijn. Zou alleen nooit naar het RvP gaan als ik een keus heb.
Maar nu was de keus of verder weg of langer wachten. Dus dan is die snel gemaakt :D

Normaal gelukkig nooit problemen met lang wachten in het ziekenhuis.
pi_126446097
Oh ga je naar het rvp?
Das idd wel een beetje uit de richting. Kan me voorstellen dat dat niet je 1e keus is.
pi_126446315
Nee ik ga niet naar het rvp die stond niet eens op mijn lijstje. Daar zou ik dus nooit heen gaan. Staat er misschien niet zo duidelijk.
pi_126446376
Oh dan las ik het verkeerd. Sorry
  maandag 13 mei 2013 @ 20:37:29 #16
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126447328
Fijn dat je in ieder geval ergens terecht kan As.
pi_126454589
Ff vraagje. Die curves van groeigids.nl zijn veranderd ten opzichte van 2 jaar geleden.
Het gekke is dat ik dus geen lijntje krijg te zien, alleen een stipje op de plek van de gegevens van vandaag. De voorgaande twee metingen staan daar niet bij, dus geen lijntje.
Wat doe ik verkeerd?

Ik zie dus dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:22:07 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126455094
Geen idee, zie je de metingen wel terug onder metingen of zo?
pi_126455276
Bij mij bleek dat ik niet goed had opgeslagen en wel de datum, maar geen lengte. Misschien jij wel, maar ik tip t toch even ;)

L0t, snel alle kleine kleertjes aantrekken nu t nog kan! :D
pi_126455830
Kyara, ik zie alle drie de metingen wel geregistreerd op de site, dus ze staan er wel. Het wordt alleen niet juist verwerkt in de grafiek lijkt wel. Het gekke is dat ik die van Eva ook heb bijgewerkt en dat dat wel goed is gegaan.

Suiker, thanks! Ik wilde net zeggen dat ik alles had ingevuld toen me opviel dat er stond dat ze 3 weken oud was, terwijl het er 6 zijn. Haar geboortedatum stond verkeerd :?

Maar voor de liefhebber (ben ik altijd wel) hierbij de grafiekjes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_126456809
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:24 schreef Suikertante het volgende:
Bij mij bleek dat ik niet goed had opgeslagen en wel de datum, maar geen lengte. Misschien jij wel, maar ik tip t toch even ;)

L0t, snel alle kleine kleertjes aantrekken nu t nog kan! :D
Gelukkig heb ik ook al veel leuks in 62 ;)

Groeispurtje zo te zien danic :)
pi_126458629
Poeh, ben je aan het werk heb je spontaan geen tijd meer om te fokken.

Maar ik heb wel iets meegekregen!

Want wat fijn goed groeiende baby's :) ik mag donderdag weer naar het cb:) Ben benieuwd :)

En vervelend Ash van de ogen. Wel fijn dat je nu een afspraak hebt. Hopelijk valt er makkelijk wat aan te doen.

Verder is het toch bizar hoe ver baby's hun vuist in hun mond kunnen doen zonder te kotsen. ;)
pi_126464538
Moeten wij eens proberen he loj ;)

Mooie stats Danic! :)

Hmm om zes uur werd ik wakker van Djen. Maar net toen ik op wilde staan was ze stil. Slaapt nog steeds .. maar ik benvanaf die tijd wakker. Klein slaapkopje van me :)
pi_126464815
Egopost pff mini vannacht van slag, 3, 4, 5 en 6 uur wakker. Normaal wordt hij heel gezellig wakker, dan gaat ie kletsen en kraaien tot je komt. Maar nu echt keihard huilend wakker heel zielig.

Beetje verhoging maar niet echt koorts en ontzettend snotterig. Dus misschien een beetje ziekjes en niet lekker en dat ie daarom niet kan slapen. Maar mèn wat ben ik nou moe en ik moet nog een hele dag. :O
pi_126465107
Ohh zielig Zolena! Heb je nog kans om een dutje te doen vandaag?

Ik baal als een stekker. Sinds ik 32 uur ben gaan werken moest F.leur genoodzaakt overstappen naar de flexopvang bij het kdv. Maar ik heb geen goed gevoel bij de leidster. Zo kut! Heel de opvang en alle andere leidster vind ik super, maar net dit ene meisje heb ik mijn twijfels bij.
Ik twijfel er niet aan dat ze goed is voor F., al vind ik haar wel heel jong en onervaren. Het ligt er vooral aan dat ze zo stil is en niet enthousiast naar mij toe, ze stelt geen vragen en doet niet leuk/vrolijk/blij :{ Ik ben al een paar keer huilend weggereden, terwijl ik dat voorheen nooit had.

Gisteren was F ook naar de opvang, maar andere dag dus andere leidster. Deze was kei leuk! Op een gegeven moment was ik even alleen met haar, dus ik dacht als ik nog ooit iets wil zeggen dan moet ik het nu doen. En toen heb ik dus verteld hoe ik me voel bij die ander. Ze gaf aan dit aan te kaarten bij de niet-leuke-leidster.
Maar nu zit ik dus te denken dat ik het gewoon zelf tegen haar had moeten zeggen, en niet via die andere leidster. En nu moet ik haar vrijdag onder ogen komen en ik ben heel bang dat het een geforceerde 'enthousiaste' bedoeling gaat worden in de toekomst.

Leuke leidster is er ma tm do en niet-leuke leidster is er alleen op vrijdag. En mijn kind moet weer net bijna alle keren op vrijdag :( :'(

*zucht* ;(
  dinsdag 14 mei 2013 @ 08:22:40 #26
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126465149
Vermoeiende nacht Zolena. Sterkte vandaag!

Mooie stats Lot en Danic!

As, fijn dat je toch nog snel bij een kinderarts terecht kan.

Wat vervelend, Kwisted! Ik zou het toch nog even bij de niet-leuke-leidster aankaarten. Hoe moeilijk dat ook is! Dan heb je het haar in ieder geval ook zelf verteld en niet alleen via-via. Ik snap dat het rot is om F. dan achter te laten :*. Het is zo enorm belangrijk dat je je goed voelt bij de opvang!

Met E. gaat 't weer prima. Gister heeft de HA de oortjes gecheckt en die zien er weer goed uit ( *O* ). Ze is heel knuffelig en komt af en toe echt even wat liefde halen O+. Komt ze naar me toe gehopst (kruipen kan ik het niet noemen :') ) en legt ze d'r hoofdje op m'n been, of dan gaat ze met haar hoofd tegen mijn hoofd/schouder aan 'schuren'. Heel lief! Ik denk trouwens dat ze niet zo goed tegen ons wasmiddel kan. Ik heb sinds kort Omo en gister had ze weer met haar hoofdje tegen schouder aan gewreven en haar hele voorhoofd was rood :'). Ook haar ruggetje is weer wat geïrriteerd dus maar weer even terug naar Neutral.

Ze wordt ook zo slim trouwens! Als ik aan haar vraag: 'waar is papa?' dan kijkt ze meteen naar P! Andersom werkt het ook ;) dus ze weet ook dat ik 'mama' ben. O+
  dinsdag 14 mei 2013 @ 08:29:11 #27
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126465217
Kwisted, wat vervelend! Ik ben het eens met Soesa, zou het ook even aankaarten bij de niet leuke leidster. Sowieso jammer dat er maar 1 leidster is.

Lief Soesa! O+

Sterkte Zolena! En beterschap voor je mini.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 08:53:38 #28
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126465590
oh ja, en over hoeveel weken je kind nu precies is..... Ik bedenk met nu dat ik precies weet hoeveel weken zwangerschapsverlof ik nog heb en ik ben voor mijn verlof bevallen. Dus met nog 1 week verlof te gaan, zijn mijn meisjes dus 15 weken! en ja, dat bedenk ik nu pas 8)7

Hoe weten jullie trouwens welke sprongetjes er zijn? Moet ik daarvoor oei ik groei kopen of is er ook een site of een app of zo.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 08:55:46 #29
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126465632
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 08:53 schreef Kyara het volgende:
oh ja, en over hoeveel weken je kind nu precies is..... Ik bedenk met nu dat ik precies weet hoeveel weken zwangerschapsverlof ik nog heb en ik ben voor mijn verlof bevallen. Dus met nog 1 week verlof te gaan, zijn mijn meisjes dus 15 weken! en ja, dat bedenk ik nu pas 8)7

Hoe weten jullie trouwens welke sprongetjes er zijn? Moet ik daarvoor oei ik groei kopen of is er ook een site of een app of zo.
Er is een app voor in ieder geval iPhone :Y. Die gebruik ik, en ik weet ook nooit hoeveel weken mijn dame is ;). Volgens mij trouwens ongeveer 41 weken nu ik erover nadenk. Net zolang als dat ze in de buik heeft gezeten!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 08:57:22 #30
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126465656
Bijzonder moment Soesa!

ik heb geen iPhone. Wel een iPad
  dinsdag 14 mei 2013 @ 09:00:09 #31
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126465705
Eigenlijk wel een beetje ja :) O+

Ik weet eigenlijk niet of elke app die op de iPhone kan ook op de iPad kan :?. Ik vind het wel een fijne app eigenlijk. Je kan ook precies zien hoeveel dagen je nog een baby met een donderwolk boven haar hoofd hebt ;).
pi_126465867
As wat een gedoe zeg! Fijn dat het gelukt is.
Kwis dat is echt rot -O-
Lot goed hoor van je meisje *O*
Soesa wat lief! En ik had er nooit bij stilgestaan dat ze ook op jouw kleding kunnen reageren! Had ze die reactie al vroeg of is dat later begonnen?
Danic ik vind grafiekjes ook leuk om te zien :Y
  dinsdag 14 mei 2013 @ 09:24:56 #33
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126466119
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 09:09 schreef Fieder het volgende:
As wat een gedoe zeg! Fijn dat het gelukt is.
Kwis dat is echt rot -O-
Lot goed hoor van je meisje *O*
Soesa wat lief! En ik had er nooit bij stilgestaan dat ze ook op jouw kleding kunnen reageren! Had ze die reactie al vroeg of is dat later begonnen?
Danic ik vind grafiekjes ook leuk om te zien :Y
Ik had 'r ook niet bij stilgestaan maar het was iets te toevallig. Eerst was er nog niets aan de hand en na wat geknuffel was haar hele voorhoofdje rood. Vanochtend was het wel weggetrokken.
E. heeft eigenlijk al vanaf haar geboorte een hele gevoelige huid, droog en op sommige plekjes wat eczeem. We smeren ons echt een ongeluk en dat houdt het onder controle, gelukkig hebben we geen hormoonzalf meer nodig. Op wasmiddel had ze nog niet eerder gereageerd maar ik kijk er op zich niet van op. Ik kan zelf ook niet tegen alle wasmiddelen, al gaat 't tegenwoordig eigenlijk wel goed (zolang ik maar van Ariël afblijf ;) ).
pi_126466983
Tante soesa elke app kan je ook op de iPad zetten maar als ze alleen gemaakt zijn voor de iPhone komen ze op die grote. Je kan het wel vergroten maar dan is het net of zit je op een ouderwetse computer best vaag :D
pi_126467198
De donderwolkkalender kun je zo op google vinden Kyara. Google maar eens op oei ik groeikalender en dan afbeeldingen. Anders kan ik hem je nog wel mailen. Staat er op de site van oei ik groei geen korte beschrijving per sprong? In het boek staat het wel heel uitgebreid hoor. Misschien dat je hem via bol.com tweedehands of marktplaats op de kop kunt tikken?

Zolena succes vandaag dan.

Kwisted dat is kut .. een goed gevoel lijkt me heeeeel belangrijk? Is er geen mega flexibele gastouder in de buurt of heb ik dat geluk alleen? (Ook al maken we daar tot op heden geen gebruik van). Scheelt ook nog eens in de kosten denk ik!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 10:33:44 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126467774
Bedankt voor de tip Twinkle! Ik wil eigenlijk geen boek kopen omdat ik dat zonde van het geld vind. EN dan met name omdat het hier vast 1 grote sprong is want gecorrigeerd of niet gecorrigeerd en zo. Maar vind het wel leuk om af en toe eens te kijken. Ik ga wel even googlen en anders kom ik er nog even bij je op terug voor het mailen. :*

Vandaag gedoucht met de meiden. Was even wat planning en organisatie maar toch goed gelukt. Ze moesten alleen vaak op elkaar wachten :)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:30:54 #37
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126469683
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:33 schreef Kyara het volgende:
Bedankt voor de tip Twinkle! Ik wil eigenlijk geen boek kopen omdat ik dat zonde van het geld vind. EN dan met name omdat het hier vast 1 grote sprong is want gecorrigeerd of niet gecorrigeerd en zo. Maar vind het wel leuk om af en toe eens te kijken. Ik ga wel even googlen en anders kom ik er nog even bij je op terug voor het mailen. :*

Vandaag gedoucht met de meiden. Was even wat planning en organisatie maar toch goed gelukt. Ze moesten alleen vaak op elkaar wachten :)
Maar heb je dan juist niet meer aan info over de sprongen + 'wat ze na zo'n sprong kunnen' dan aan de kalender? Die zal bij jouw dames toch niet kloppen. Anyway, ik vond het boek echt te uitgebreid en heb dat snel teruggegeven aan mijn schoonzus. De app vind ik eigenlijk ideaal, korte en krachtige info.

Wat leuk dat je met J&D hebt gedoucht! Ik vind het al een hele organisatie met 1 baby, laat staan met 2 ;). Leuk!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:36:57 #38
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126469980
Niet tegelijk hoor! Dat zou gevaarlijk worden. En niet praktisch want geen handen meer vrij om in te zepen.

Ik ga de app wel even bekijken. Meer dat het grappig is om een beetje te volgen. Ik geloof eerlijk gezegd niet zo heel erg in sprongen, meer in het boek van Steven Pont over ontwikkelingsgebieden waarin kinderen dan zitten. (is echt een tip trouwens: Mensenkinderen van Steven Pont over de ontwikkelingspsychologie van kinderen van 0-4 jaar).

Ik wil trouwens wat kleding (baby en zwangerschap) aan een blijf van mijn lijf huis doneren maar ik kan dus echt niks terugvinden he. Ik snap dat ze het graag geheim willen houden maar ik kan niet eens een telefoonnummer vinden.
pi_126470110
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:36 schreef Kyara het volgende:

Ik wil trouwens wat kleding (baby en zwangerschap) aan een blijf van mijn lijf huis doneren maar ik kan dus echt niks terugvinden he. Ik snap dat ze het graag geheim willen houden maar ik kan niet eens een telefoonnummer vinden.
Hier heb je een nummer van een blijf van me lijf huis in leeuwarden die kunnen je vast vertellen waar je moet zijn :)

http://www.huiselijkgeweld.nl/organisaties/organisatie?id=161
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:39:59 #40
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126470124
Dat het niet tegelijk was had ik wel begrepen :o. Dat kan alleen als je een soort octopus bent ;)

Klinkt interessant, ik zal eens kijken :Y. Ik geloof ook niet zozeer in die sprongen maar het is wel leuk om te volgen. Ik merk ook dat als ik denk 'wat is er toch met je' dat er dan vaak een donderwolkperiode aanbreekt ;). De vaardigheden neem ik helemaal met een korreltje zout maar tóch klopt het vaak wel. Het is wel grappig.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:44:32 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126470280
Thanx Sam! Heb inmiddels al een gebeld maar daar hebben ze geen babykleding nodig, alleen dameskleding maar dat heb ik niet over op dit moment.

Heb eigenlijk ook geen zin om elke opvang af te bellen om te leuren met mijn spullen eigenlijk.
pi_126470619
Kunnen ze je geen algemeen nummergeven of eentje in de buurt? ikging er eigenlijk vanuit dat hun dat wel zouden hebben

http://jjruiter.home.xs4all.nl/lijf.html Misschien staat er hier een op bij jou in de buurt anders kan je het ook nog aan het leger des heils geven? of bij een tiennermoederhuis?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:56:56 #43
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126470850
Euh, die link he. Ik zie als netnummer bij Nijmegen 080 staan. Ooit, heel lang geleden, toen telefoonnummers nog geen 10 cijfers hadden (waarschijnlijk kan jij je dat niet eens herinneren, zolang geleden), was dat inderdaad het netnummer van Nijmegen. Inmiddels is dat 024. Ik denk dat die site dus niet meer zo up to date is ;)

Ik heb een huis hier in de buurt gebeld. Volgens mij zijn het allemaal verschillende stichtingen met verschillende namen die die opvang regelen (en dus ook met verschillende namen). Leger des heils is ook een optie inderdaad.
pi_126471114
Zolena dan word je echt gebroken wakker he, balen zeg! Ik zie daar wel een beetje tegenop als ik straks weer moet gaan werken, nu kan ik gewoon bijslapen als F slaapt dus maak ik me er nog niet zo druk om. Hoe voel je je nu? En gaat 't met de kleine nu weer goed?

Tante, fijn dat de oortjes van E weer helemaal in orde zijn! En wat gaaf dat ze echt woorden snapt en erop reageert O+

Kyara leuk dat je dat vraagt, want door alle tips ik ga wel gauw de app downloaden! :D Maar dat boek van Steven Pont klinkt eerlijk gezegd ook meer als mijn boek. Ga ik dus ook even bekijken!
En over kleding doneren, ik kwam er via de verloskundige achter dat ik tegenover zo'n huis woon (eigenlijk is het een klooster, maar ze vangen dus ook vrouwen op die daar dan tijdelijk wonen na de bevalling). Dus misschien kun je het als laatste poging via de verloskundige proberen? Die heeft meestal wel adressen.

Kwisted dat lijkt me inderdaad een rotsituatie. Gelukkig heb je wel het idee dat je kroost veilig is daar, maar vooral als je leuker gewend was is het dan een tegenvaller.. ik zou ook even zelf met haar praten, ook al is het mosterd na de maaltijd, dan is alles in elk geval uitgesproken en open en niet zo geforceerd.

Het lijkt wel of F steeds vaker honger heeft. Overdag komt hij minder vaak, maar overdag en dan met name als hij wakker is gebleven heeft hij na 1,5 uur alweer honger. Dan ga ik eerst alle andere dingen uitsluiten en na een half uur geef ik hem dan toch maar de fles die hij dan helemaal leegtrekt. Doordat hij in de nacht maar één keer komt zit ik nog wel op 7 voedingen dus dat is prima, maar in de eerste weken zat er dus een vaster ritme in dan nu!

Verder heb ik net mijn tweede therapiesessie gehad tegen de verzakking, ik heb het gevoel dat ik er nu al iets aan heb. Maar ik moet vaker plat en daar hou ik niet van. En dan echt plat, niet een beetje half liggend, maar plat plat.

Ohja! Nog één ding: :D Ik heb mijn zoon gisteren aan mijn oma voorgesteld O+ Ze heeft alzheimer dus ze snapte er geen hout van maar vond het prachtig. Ze vond hem heel mooi en ze is héél eerlijk dus dat is een eerlijk compliment ;) Er lag ook een cadeautje klaar van haar: de Jip en Janneke omnibus *O*. Ze heeft er meteen uit voorgelezen, zo leuk!
pi_126471471
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:03 schreef Suikertante het volgende:

Ohja! Nog één ding: :D Ik heb mijn zoon gisteren aan mijn oma voorgesteld O+ Ze heeft alzheimer dus ze snapte er geen hout van maar vond het prachtig. Ze vond hem heel mooi en ze is héél eerlijk dus dat is een eerlijk compliment ;) Er lag ook een cadeautje klaar van haar: de Jip en Janneke omnibus *O*. Ze heeft er meteen uit voorgelezen, zo leuk!
ohhhh O+ O+
  dinsdag 14 mei 2013 @ 12:14:14 #46
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126471597
oooh wat lief Suiker! Wij moeten ook nog steeds met de meiden naar mijn oma. Maar die woont niet in de buurt en M kan dan niet mee (want in bejaardentehuis dus 1 kamer en dan vol met snuisterijen die kapot kunnen....niet echt handig met een ondernemende dreumes). Even inplannen dus.

Bedankt voor de tip. Kan idd de verloskundige nog even proberen.
pi_126472163
Ohhh Suiker wat lief!! O+ En wat fijn dat F maar 1 keer komt 's nachts! Hoe laat komt hij 's avonds voor het slapen en 's ochtends voor de eerste fles?

Zolena, sterkte vandaag, hopelijk kun je er vanavond een beetje vroeg in.

Kwisted, lastig idd, ik zou het ook moeilijk vinden om die leidster daar zelf op aan te spreken want hoe breng je zoiets.. Maar om scheve gezichten te voorkomen is het misschien wel netter om het toch nog even bij haarzelf aan te kaarten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 08:22 schreef Tante_Soesa het volgende: Komt ze naar me toe gehopst (kruipen kan ik het niet noemen :') ) en legt ze d'r hoofdje op m'n been, of dan gaat ze met haar hoofd tegen mijn hoofd/schouder aan 'schuren'.
Ohh wat schattig! Lijkt me zo leuk die bewustwording van je kind.

J. wilde maar niet slapen vanochtend terwijl ze maar bleef gapen en gewoon rode oogjes had van de slaap. 5 minuten in de drager en ze was vertrokken, ideaal! O+
pi_126472268
Dank voor de sterkte wensen, hoop koffie en het gaat nog. Mini had vanmorgen 37,6 en was eigenlijk best vrolijk dus we hebben hem gewoon naar het kdv gebracht, ook nog niks gehoord dus geloof dat het goed gaat. Hoop dat het vannacht beter gaat in ieder geval.

Lot wat een reuzenbaby! Goed zeg. :)

Kwisted, ik zou het ook uitleggen aan de leidster zelf inderdaad. Precies benoemen wat je hier ook zegt, het is best duidelijk wat je dwars zit en daar zou ze als ze wil ook iets aan kunnen doen. Maar als het niet verbetert zou ik inderdaad ook naar een andere opvang zoeken. Lijkt me niks als je je er niet lekker bij voelt.

Ik vond de oei-ik-groei sprongetjes kalender in het begin heel geruststellend. Mini sjagerijnig, kalender kijken, ah donderwolkje, ligt het niet aan ons in ieder geval. :+ Nu doe ik er niet zoveel meer mee.

Hopsende E. , klinkt ontzettend schattig soesa O+

Suiker misschien wisselt je mini van ritme, of groeispurtje ofzo. Is hier ook soms, heeft hij ineens veel meer honger. Na anderhalf uur zou ik ook even uitstellen, maar na 2 uur moet kunnen. Het is ook elke keer als je denkt dat je het ritme snapt, dan verandert het... Maar misschien ligt dat aan mij en ben ik gewoon niet zo snel van begrip 8-) En wat ontzettend leuk met je oma.

En ook positief nieuws hier, eten gaat steeds beter. *O* In het kader van de aanhouder wint zeg maar. Was eerst drama, maar nu gaat er steeds meer supersnel in (behalve bloemkool :{w :D )
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:06:03 #49
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126473321
Suiker, klinkt als groeispurtje of misschien wel als regeldagen. Dan willen ze vaker en vaak ook kleinere beetjes drinken. Doen volgens mij zowel bv als kv kindjes!
En wat een ontzettend lief verhaal, met je oma! En Jip & Janneke O+

Zolena, wat fijn dat eten steeds beter gaat! Dat moest hier ook even op gang komen maar toen het kwartje eenmaal was gevallen... :Y) . Nu kan ze echt zo genieten van d'r broodje of groenten 's avonds. Ik vind het ook zo gezellig om samen een broodje te eten :D en continue van alles van de grond af te rapen want eten is leuk maar gooien met je eten is stiekem veel leuker :')
pi_126473433
Kv kindje hier en die had idd ook regeldagen!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:24:46 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126474060
:W ik kom ook weer eens wat meelezen!

Suiker, had je echt een verzakking joh? :o wat naar! Fijn dat de therapie al helpt. En wat klinkt dat tof, dat je demente oma dan toch wel fijn kan voorlezen aan dr achterkleinzoon (ook al beseft ze dat niet) O+

Kyara, is een kringloopwinkel anders geen idee?

Wij zijn vanochtend naar het consultatiebureau geweest, ik dacht voor de prikjes maar dat is over een maand pas (phew! ;) ). E is helemaal goed en gemiddeld bevonden O+ Nu 3880 gram en 55 cm, lekker gegroeid dus! (ok, niet vergeleken bij reuzebaby van L0t, maar toch oO< ) De arts zei ook dat ze best sterk was, maar dat had ik al door want ze zit constant met haar hoofd omhoog als je haar op je arm hebt!
pi_126474189
Super toch LB *O* En ze zijn ook op een ander gewicht begonnen he ;) Heb je nog een leuke foto van je meisje? Ben benieuwd :)
pi_126474276
Ohhh weet je dat ik helemaal niet gedacht heb aan regeldagen? Ik denk omdat hij 's nachts nog steeds zo zoet slaapt! Maar hij stopt ook ALLES in zijn mond wat in de buurt komt.

L0t normaal gesproken is dit ongeveer het ritme: 3:30 (die doe ik), 7:30 (dan staat vriend op en slaap ik uit :Y) ), 10:30, 13:30, 18:00, 21:00, 0:00 (en dan gaan we naar bed).

Zolena wat fijn dat het weer beter gaat! Ook qua eten :)

LB die verzakking zit er nog hoor, ik kan het zelfs zien aan de buitenkant, zeg maar :{ Maar ik voel wel dat het minder zwaar en ongesteldheidsgevoelerig is nu ik vaker lig en de oefeningen doe. Dus ik heb goede hoop ;) Sowieso zou een deel zichzelf moeten oplossen in een paar weken na de bevalling.
Leuk zo'n sterke meid O+
pi_126474471
Lekker joh Suiker, zo'n ritme! Hier echt totaal geen ritme, heb ook geen idee hoe ik dat erin zou moeten brengen, ik doe maar net hoe het uitkomt op een dag :').
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:36:56 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126474515
Whoa, wat irritant suiker :{ Toch maar veel liggen dus!

Ik ben vandeweek zo dapper geweest om toch maar eens met een spiegeltje te kijken hoe ik uit de strijd ben gekomen, maar dat viel me echt alles mee! :o Ik moest zelfs even heel goed kijken waar de knip was gezet :D Oh en het vloeien is ook bíjna over, ik ben al een aantal dagen over op gewoon maandverband ipv de grote kotex-nachtdingen die ik voor de zekerheid toch nog maar groot had ingeslagen :') Die geef ik dan wel aan de vriendin die over een paar weken is uitgerekend :+

En hier nog 2 fotootjes O+
SPOILER
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:38:31 #56
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126474571
Oh en ritme hebben we hier ook niet echt hoor :N

's Nachts wel, dat bepalen wij namelijk nog steeds omdat madam anders gewoon doortukt, maar overdag is het gewoon kijken wanneer ze aangeeft dat ze honger heeft. En dat wisselt nogal! Bovendien is het sowieso wat verspreid omdat ik haar steeds eerst de borst geef, dan nog een flesje na, en eventueel nog een keer de borst als ze nog niet tevreden is.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:44:06 #57
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126474790
Wát een popje LB O+. Dat is een eleganter poephoofd dan dat van mijn dame :D :')

Ritme heeft hier ook wel echt even geduurd. Pas toen we overstapten naar flesjes kwam er echt een ritme eigenlijk.
pi_126474801
Lief!! O+ En ook al veel haartjes!

Hier de warzone ook bekeken maar viel me alles mee idd. Heb wel nog steeds veel last van de plaats waar de knip is gezet, vooral bij lang staan maar kan er niets raars aan zien..
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:48:18 #59
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126474974
Lieve foto's LB!

ik moet zeggen dat ik soms meer last heb van de knip van januari 2012 dan van de ks een jaar later :@

Ritme is er hier ingedrild in het ziekenhuis. Soms half uurtje eerder of later mar over het algemeen houden ze het ritme wel aan. Behalve 's nachts (dan is het volledig op verzoek, Ik maak ze wel wakker als ze nog slapen bij bepaalde voedingen omdat het anders een puinhoop wordt. Bij sommige voedingen maak ik ze wel wakker omdat het anders een puinhoop wordt)
pi_126475127
LB Ik zie nu pas je plaatje!! En je foto's, wat een snoepie (vooral op die eerste O+)!!

Het is overdag ook niet altijd even netjes maar die nachten aan wel ongeveer zo. En die midden in de nacht is soms wat eerder of later, maar op de een of andere manier zijn die van 0:00 en 7:30 altijd wel redelijk stipt, heel fijn!

Ik heb echt meteen in de spiegel gekeken hoe ik eruit zag, maar iedereen zei dat het zo netjes gedaan was en ik had een subtotaalruptuur dus ik was ook erg nieuwsgierig. En het is echt bizar hoe netjes het is geworden. Ik ben zo'n 2,5 week na de bevalling overgestapt op Tena minimagic. Ik denk dat deze twee dingen voordelen zijn van het manueel verwijderen van de placenta :Y)
En ik heb ook na een week of twee stiekem onder de douche gevoeld of het van binnen ook normaal was en dat was het dus niét. Het ging steeds raarder aanvoelen en toen bleek het dus een verzakking te zijn.
pi_126475329
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:48 schreef Kyara het volgende:
ik moet zeggen dat ik soms meer last heb van de knip van januari 2012 dan van de ks een jaar later :@
Wow dat is lang! Waar heb je precies last van dan als ik vragen mag? Heeft de huisarts er al eens naar gekeken?
pi_126476186
Oh LB wat een popje, lief! Nog echt zo'n pasgeboren kuiken uit het ei-look O+
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:30:36 #63
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126476936
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:55 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Wow dat is lang! Waar heb je precies last van dan als ik vragen mag? Heeft de huisarts er al eens naar gekeken?
Beetje eigen schuld. M werd opgenomen op de kinderafdeling en toen ben ik meteen heen en weer gaan lopen tussen kraam en neo. Nou ja, schuifelen en uithijgen tegen de muur want fluxus. Toen is 1 van de hechtingen open gaan staan. Was echt heel erg pijnlijk (en dat besef ik me na de ks eigenlijk nog veel meer) maar ze kunnen er niks aan doen, moest echt helen. Bij de nacontrole na 6 weken was het nog steeds open.

Nu voel ik het soms bij de sex en bij fietsen (en als het koud is :') ). Is gewoon een gevoelige plek.
pi_126477225
Oja daarom mag ik niet in de kleermakerszit geloof ik!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:42:19 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126477433
Zojuist voor het eerst samen met mn baby boodschappen gedaan O+ zo grappig al die eerste keren! Zaterdag zat ik voor het eerst alleen met haar in de auto, ook wel even een WTF-momentje!
pi_126478440
Ik kom even binnenstormen met goed nieuws *O*

Alles is helemaal goed met Noa 😊

Ze hebben de fimpjes geanalyseerd en ze heeft slaap myoclonieen in haar active sleep en in haar deep sleep maar omdat haar ogen open blijven als ze slaapt ziet het er raar uit.
(in deep sleep word je nl ook niet wakker als iemand keihard in zijn handen klapt waardoor het lijkt alsof ze weg is).

De echte aanvallen kunnen ze niet verklaren maar omdat ze het verder goed doet en die niet meer heeft gehad de laatste tijd laten ze dt voor wat het is.

In oktober weer voor controle en behalve als ze een echte aanval heeft hoeven we ons geen zorgen te maken ze doet het nl heel goed. *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2013 15:04:21 ]
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:03:13 #67
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126478507
Oooh wat een goed nieuws Logi! Fijn! *O*
pi_126478606
Ja we zijn zo blij! *O*
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:11:54 #69
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126478870
Heel goed nieuws Logi *O*! Ik ben blij voor jullie!
pi_126478901
Logi, wat een geweldig nieuws! *O* *O* O+
pi_126479020
Logi ik ben zo blij voor jullie *O* ... Dat ze er geen beschadigingen aan over heeft gehouden tot nog toe *O* ... Laten we idd hopen dat die grote enge aanvallen nooooit meer terug komen. Wat een opluchting moet dit zijn voor jullie!

Hier voel ik de knip wel als ik er over heen wrijf, maar het doet geen pijn meer :) . Hoogstens wat gevoelig met koud weer. Na een kleine week was het voor mijn gevoel ook volledig genezen. Ik weet nog wel dat ik 2 weken na de bevalling op de fiets zat en toen ik af stapte dacht: WTF ik heb die hele knip tijdens het fietsen niet eens gevoeld? :D .. Terwijl ik van tevoren dacht dat dat nog wel een tijdje gevoelig zou blijven. Wel nog steeds altijd glijmiddel tijdens de seks maar hee ... als dat alles is ;)
En in het begin de kraamverzorgster en mijn man: Jaa ze hebben het echt heel netjes gehecht hoor!! En ik alleen maar het gevoel hebben dat het een groot rampgebied daar was. Heb het pas na 2 weken met een spiegeltje durven te bekijken en je ziet inderdaad helemaal niks meer :)

Maar hoe zit dat eigenlijk met een volgende natuurlijke bevalling? Bestaat er dan een kans dat het alsnog open scheurt?
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:19:13 #72
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126479215
Logi, wat een goed nieuws!! *O*
pi_126479426
Twink ja enorm opgelucht alleen wel heel raar hoe wakker ze lijkt terwijl ze gewoon slaapt :D

En wbt de knip, ik ben bij de eerste ingeknipt en daarna 3 natuurlijkw bevallingen gehad zonder schrammetje :)
pi_126479891
Supernieuws Logi, wat een opluchting voor jullie! O+

quote:
17s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:30 schreef Kyara het volgende:

[..]

Beetje eigen schuld. M werd opgenomen op de kinderafdeling en toen ben ik meteen heen en weer gaan lopen tussen kraam en neo. Nou ja, schuifelen en uithijgen tegen de muur want fluxus. Toen is 1 van de hechtingen open gaan staan. Was echt heel erg pijnlijk (en dat besef ik me na de ks eigenlijk nog veel meer) maar ze kunnen er niks aan doen, moest echt helen. Bij de nacontrole na 6 weken was het nog steeds open.

Nu voel ik het soms bij de sex en bij fietsen (en als het koud is :') ). Is gewoon een gevoelige plek.
Auw, klinkt naar :X

Volgens mij is een hechting hier ontstoken geweest, zat op een gegeven moment echt een pijnlijk bultje maar heb het even aangekeken en nu is het weg geloof ik, misschien dat ik daar nog wat last van heb. Afwachten maar.. Hoop er over een jaar toch wel vanaf te zijn ;(
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:35:42 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126480042
Ik heb de eerste nacht in het ziekenhuis heel ongemakkelijk geslapen, de knip en het gebied eromheen was heel gezwollen en branderig, maar het was niet in me opgekomen dat paracetamol daar misschien tegen zou kunnen helpen :') dus dat heb ik de volgende ochtend pas genomen toen een verpleegster het aanbood O+
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:36:40 #76
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126480089
vast wel L0t. Hier was het na een maand of 2 ook wel klaar met de continue pijn hoor. Alleen af en toe voel ik het wel. Maar al die spieren daar hebben daarna natuurlijk ook nog wel wat de lijden gehad met een tweelingzwangerschap he, dus dat kan ook nog meespelen.

2 weken na de bevalling alweer fietsen :o ik durfde na 2 maanden pas weer op de fiets :X
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:37:09 #77
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126480110
Ik had voorgeschreven pcm. En ook wel nodig ook.
pi_126480252
Hmm nou 2 maanden is nog wel te overzien gelukkig :).

SPOILER
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:42:50 #79
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126480399
Rustig beginnen en kijken waar het schip strandt?
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:43:06 #80
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126480411
Ik was binnen 5 maanden weer zwanger dus dat is uiteindelijk ook gewoon gelukt (eerder dan fietsen zelfs nog)
pi_126480601
Positief denken maar idd *O*

En het idee dat ik over 4 maanden al weer zwanger zou zijn is gewoon BIZAR :D Maar dat zal het voor jou ook vast geweest zijn ;)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:49:20 #82
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126480716
Ja, ik zou je ook voor gek hebben verklaard hoor :D

resultaat van verkeerd rekenen :')
En het stomme is dat mijn vader ook het resultaat is van verkeerd rekenen door mijn opa. Die is geboren op de 1e verjaardag van mijn oom..... bij ons zit er dan iig nog 2 weken langer tussen :D
pi_126481419
Ik zat nu na 2 weken ook weer op de fiets.
Zin in seks ook al, terwijl ik na de 1e bevalling daar echt niet aan moest denken.
Maar dan moet ik wel gestopt zijn met vloeien en voorlopig lijkt mijn lijf daar geen zin in te hebben. Ondanks medicijnen van de gynaecoloog. Nog tot morgenmiddag slikken en dan zou er binnen enkele dagen een doorbraakbloeding moeten komen, dus ff afwachten of dat de oplossing is.
pi_126482316
Logi, wat fiiiijjjnnnn!!!

LB, dat koppie trekt die van mij ook :D Dat poepen zo lief kan zijn :@

Seks :9 ik kan niet wachten :@ maar dat komt vast ook doordat ik geen rampgebied heb, alleen een buikscheur. Stiekem ben ik daar wel heel blij mee eigenlijk.

Zojuist voor het eerst buiten geweest met de kleine mup in de wagen. Ik denk dat ik 100 meter gered heb :')
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 16:32:12 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126482810
Ooh fijn he, weer even buiten zijn? Heeft bij mij bijna 3 weken geduurd, ik was zo gelukkig toen ik de straat op liep O+

Had je ook veel bekijks?
pi_126482902
Fijn Logi!!!! *O* Dikke :* vor Noa!

Spirit, leuk voor het eerst naar buiten! 100 meter omdat je last had van je lijf bedoel je?

LB echt een modellen koppie heeft je kleintje! Mooi hoor! :)

Oh en ik moet nog even terug komen op een foto van Tico met een hele blije baby, die foto kreeg niet genoeg reactie! Zo gaaf is die!

Ik heb ook een knip en die voel ik ook tijdens de seks :{ Doet geen pijn, maar het is niet meer hetzelfde als voorheen. Gelukkig verder nooit geen last van.

Offtopic, ik ben voor het eerst ooit verse asperges aan t maken, hoop dat ze lukken :9~
pi_126483000
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 15:35 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb de eerste nacht in het ziekenhuis heel ongemakkelijk geslapen, de knip en het gebied eromheen was heel gezwollen en branderig, maar het was niet in me opgekomen dat paracetamol daar misschien tegen zou kunnen helpen :') dus dat heb ik de volgende ochtend pas genomen toen een verpleegster het aanbood O+
:o Ik bedenk dat dus pas nu ik dit lees...
pi_126483047
Ik heb vorige week seks gehad. Na 3 weken dus. Ik bloedde niet meer dus dacht dat het kon.
Alles er om heen was fijn (vooral het klaarkomen :P ) maar de seks zelf was net alsof ik geneukt werd door een cactus :') En de dag erna bloedde ik weer alsof ik dood ging en das nog niet over. Dus een volgende keer moet nog even wachten ;(

Goeie binnenkomer ook! Whehehehe 8-)
Hoi ik heb dus ook een baby! Ze heet Féline en is geboren op 16 april O+

Hier samen met haar grote zus.

En hier nog geen 24 uur oud O+

Ze is qua uiterlijk een kopie van haar grote zus.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_126483050
Even zonder bijlezen hoor, ik moet er echt aan geloven dat mijn baby nu bijna 1 is ;( , en moet ook na gaan denken over verjaardagscadeau's, maar ik weet het echt niet!
Ze krijgt: een loopfiets, houten keukentje, houten poppenwagen en de grote regenboog van Grimms O+
verder wil ik de keukenspulletjes van de IKEA. Maar daarnaast? Ik heb kleding en houten speelgoed op de lijst staan, maar verder weet ik het echt niet!
Wat geven / vragen jullie voor de eerste verjaardag?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_126483059
Kwisted, wat voor asperges at je hiervoor dan?!

En wat fijn van het goede nieuws over Noa Logi!

Edit: Tally, wat een lieve foto met grote zus! Mooie naam ook O+ welkom!
pi_126483209
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 16:32 schreef LadyBlack het volgende:
Ooh fijn he, weer even buiten zijn? Heeft bij mij bijna 3 weken geduurd, ik was zo gelukkig toen ik de straat op liep O+

Had je ook veel bekijks?
Nee, ik ben samen met man de straat uit gestrompeld en toen weer terug :@ Maar we wonen in een stad, dus dan heb je dat contact toch minder met de buurt. Pijn door keizersnede overigens. De wond trekt enorm aan de rechterkant.

Tally, moest dat nou?! :( Nou durf ik niet meer ;(
Ow en de foto's zijn te groot om met iPad te bekijken ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_126483322
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 16:37 schreef Tally het volgende:
Ik heb vorige week seks gehad. Na 3 weken dus. Ik bloedde niet meer dus dacht dat het kon.
Alles er om heen was fijn (vooral het klaarkomen :P ) maar de seks zelf was net alsof ik geneukt werd door een cactus :') En de dag erna bloedde ik weer alsof ik dood ging en das nog niet over. Dus een volgende keer moet nog even wachten ;(
Bemoedigend ;(

Lieve foto's! O+ Gaat het goed met haar? :)
pi_126483565
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 16:37 schreef Marjolijntje het volgende:
Even zonder bijlezen hoor, ik moet er echt aan geloven dat mijn baby nu bijna 1 is ;( , en moet ook na gaan denken over verjaardagscadeau's, maar ik weet het echt niet!
Ze krijgt: een loopfiets, houten keukentje, houten poppenwagen en de grote regenboog van Grimms O+
verder wil ik de keukenspulletjes van de IKEA. Maar daarnaast? Ik heb kleding en houten speelgoed op de lijst staan, maar verder weet ik het echt niet!
Omdat Zoë al zoveel gekregen had voor haar eerste verjaardag hebben wij een besteksetje en beker gekocht en haar naam in laten graveren. :)
pi_126483621
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 16:40 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Nee, ik ben samen met man de straat uit gestrompeld en toen weer terug :@ Maar we wonen in een stad, dus dan heb je dat contact toch minder met de buurt. Pijn door keizersnede overigens. De wond trekt enorm aan de rechterkant.

Tally, moest dat nou?! :( Nou durf ik niet meer ;(
Ow en de foto's zijn te groot om met iPad te bekijken ;(
Ik ben vandaag (precies 4 weken na de keizersnede) weg geweest om te shoppen O+
Op k-dag zo was 2 weken O+ zijn we de vrijmarkt overgegaan *O*

En die foto's ken jij al ;)
pi_126483976
Ik geloof dat wij na een maand weer seks hadden.

Tally wat een leukerd! En die vergelijking met de cactus :x

Even ego: Djenna ROLT! Mijlpaal voor ons .. wel zonder spreidbroek maar toch :p ... nu ze het ontdekt heeft is ze de hele tijd aan het rollen.. en lachen en kirren en doen :D
pi_126484132
Bij Zoë (ook een keizersnede) hadden we na 2 weken weer seks en daar heb ik eigenlijk nooit last mee gehad. Ging allemaal meteen goed en hebben we het goed ingehaald B-) Want ja we waren toch vaak wakker in de nacht na de fles ging de kleine wel slapen maar wij konden niet meteen in slaap komen (ik zei komen whehehehe 8-) )
Nu had ik ook het gevoel dat ik op een gegeven moment verkrampte. En dat werd bevestigd toen mijn man riep dat ik hem zeer deed :+
pi_126484571
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 16:59 schreef Tally het volgende:
Bij Zoë (ook een keizersnede) hadden we na 2 weken weer seks en daar heb ik eigenlijk nooit last mee gehad. Ging allemaal meteen goed en hebben we het goed ingehaald B-) Want ja we waren toch vaak wakker in de nacht na de fles ging de kleine wel slapen maar wij konden niet meteen in slaap komen (ik zei komen whehehehe 8-) )
Nu had ik ook het gevoel dat ik op een gegeven moment verkrampte. En dat werd bevestigd toen mijn man riep dat ik hem zeer deed :+
Na dit voorgelezen te hebben durft m'n man niet meer :')
Sarcasme. Herken het.
pi_126484602
quote:
Marjo houten puzzels zijn leuk, ook voor later. Boekjes, badboekjes, badspeeltjes, buitenspeeltjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_126485374
Tally wat een leuk meisje!
pi_126485511
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 17:07 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Na dit voorgelezen te hebben durft m'n man niet meer :')
Sommige dingen moet je ook gewoon niet zeggen doosch :(
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 17:22 schreef papillion het volgende:
En ze is nog veel leuker geworden O+
Zal van de week een nieuwe foto maken.
pi_126486010
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 17:24 schreef Tally het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 17:22 schreef papillion het volgende:

En ze is nog veel leuker geworden O+
Zal van de week een nieuwe foto maken.
Ben benieuwd!
pi_126486083
Tally wat een schatje O+

Twink *O*
pi_126486356
Tally wat een scheetjes!!

En Djenna rolt? :o Wow! Vind het nu nog wel heel makkelijk dat F stil blijft liggen :@

Kwisted hier zijn nog steeds geen asperges in onze supermarkt! Dus ik ga binnenkort maar eens langs de groentenman. Misschien moet ik maar pinksterasperges maken :9~

Logi!!! *O* Wat een opluchting/feest moet het bij jullie zijn!!

En nu vier weken na totaalruptuur plus verzakking is de seks alweer leuk maar hij komt er niet in hoor.. dat lijkt me nog erg pijnlijk. Maar gelukkig kun je zat andere dingen doen :9 Overigens heb ik nog wel het gevoel dat ik de helft van het gevoel mis bij het klaarkomen. Nu we er toch open over praten ;) Maar dat schijnt ook normaal te zijn, en komt vanzelf weer terug als die spieren weer herstellen. Ik bemerk nu inderdaad al verbetering, de eerste keer schrok ik er best wel van. Ik was toen bang dat mijn baarmoeder heel pijnlijk zou verkrampen, want dat heb ik een keer gelezen :X Het tegenovergestelde bleek dus waar :{ Dit was trouwens ook de reden dat ik twee weken heb gewacht, maar mijn vriend vond geen reet aan de eenzijdige seks dus toen moest ik er toch aan geloven :D.

Ik wil trouwens héeel graag weer fietsen, maar dat werd me nog ernstig afgeraden door de huisarts die laatst even heeft gekeken. Ik wil het graag mooi laten genezen dus ik wacht er nog maar even braaf mee.
pi_126486917
Ik had er heel naïef niet bij stil gestaan dat fietsen pijnlijk kon zijn. Einde van de kraamweek wilde ik enthousiast weer op de fiets stappen en voelde het toch wel 'n beetje ongemakkelijk en beurs. Gelukkig was het door de sneeuw geen fietsweer en vooral veel gelopen.

Heb nog wel na 4,5 maand nog steeds last onder aan mijn schaambot. Na een stuk wandelen, of na even strijken last. Of heel stom bij verkeerd op de toilet gaan zitten.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 18:10:08 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126487360
Ik heb me aangemeld voor de sprongenwekker van de oei ik groei website. Nu waarschuwen ze me vooraf. :+ Ze gaan trouwens uit van de UD. Ik denk dat ik maar een aparte ticker moet maken voor de gecorrigeerde leeftijd :')
pi_126487699
Kyara, we zijn hier bij de laatste oei ik groei sprong. Wil je hem van me lenen anders?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 18:20:32 #107
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126487810
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 18:18 schreef bitterend het volgende:
Kyara, we zijn hier bij de laatste oei ik groei sprong. Wil je hem van me lenen anders?
oh, dat is wel lief! Dat wil ik wel.

Je hebt ook speciale prematurentickers *O*
pi_126491010
Suiker Djenna is inmiddels 6,5maanden dus ik vond het wel een keer tijd worden :+. Maar wijt het ook aan de spreidbroek hoor. Met het ding aan lukt het nog niet :+

Ze probeert zichzelf trouwens wel omhoog te trekken tot zit. Dan legt ze haar handjes op de beugel en trekken maar. Maar lukt nog niet. Als ik 1 vinger geef trekt ze zich wel op tot zit :)

Hoe is het trouwens met het harnas bij jullie Kyara? Vervloek je het ding al? :+

Coco hoe bevalt het werken nu icm je gezinnetje?
pi_126491840
Oh Twinkle dat is raar, ik had een maand of 4 in mijn hoofd :@ Maar dan nog: een mijlpaal is een mijlpaal :)
pi_126491963
Oh sprongen.. Ik was ze bijna alweer vergeten, de volgende staat hier weer te gluren volgens mij, rond de 47 weken toch ofzo?
pi_126493251
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 17:08 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Marjo houten puzzels zijn leuk, ook voor later. Boekjes, badboekjes, badspeeltjes, buitenspeeltjes.
Dankjewel! Boekjes en badspeelgoed had ik al, houten puzzels zet ik erbij!
pi_126493455
Die sprongen-app, ik heb nu de uitgerekende datum ingevuld, maar alle signalen van de eerste sprong lijken sinds gister plaats te vinden. Dat duurt volgens de app nog 19 dagen. Als ik de geboortedatum in had gevuld zou het nog maar 2 dagen duren.
Hoe werkt dat bij de andere moeders wiens kind wat vroeger is geboren, klopt het dan inderdaad met de uitgerekende datum of geldt dat niet altijd?
pi_126494077
Hier bijna vier weken te vroeg en ik heb eigenlijk nooit gekeken naar de gecorrigeerde leeftijd Suikertante. In elk geval bij de laatste paar sprongen niet, in het begin komen die sprongetjes veel korter op elkaar dus loopt het een beetje in elkaar over vond ik. Het is ook maar een indicatie. De 19 weken sprong duurde hier bijvoorbeeld een eeuw terwijl we van die 26/27/28 (?) weken onrust niks gemerkt hebben.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 20:24:04 #114
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_126494456
Lab wat een schatje!
pi_126494570
Is de gecorrigeerde leeftijd die van de uitgerekende datum?
Er wordt in de app letterlijk naar de uitgerekende datum gevraagd, daarom heb ik die ingevuld. Maar jij kijkt dus gewoon vanaf de geboortedatum?
Verwachtte inderdaad niet het op de dag af klopt maar het zou me bij een deel van de ontwikkelingen toch verbazen als het nog 19 dagen duurt.
pi_126494790
Onze kinderartsen spreken niet meer van de gecorrigeerde leeftijd. Bij jullie dus wel Kyara? Prematuren mogen qua ontwikkeling wel wat achterlopen, maar dat heel erg benoemen in het aantal weken dat ze te vroeg zijn doen ze bij ons in het zkhs niet.

Morgen is de Grote Dag trouwens O+

Vraag aan de keizersnede-dames: is het vloeien ook zo wisselend bij jullie? Ik denk steeds: ah, het is over! en dan barst het weer los, echt geen peil op te trekken. Bij mijn vaginale bevalling werd het gewoon steeds minder tot het stopte, dit is heel anders.
pi_126494997
Tally, wat een leukerds! O+
pi_126495045
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:29 schreef L-E het volgende:
Onze kinderartsen spreken niet meer van de gecorrigeerde leeftijd. Bij jullie dus wel Kyara? Prematuren mogen qua ontwikkeling wel wat achterlopen, maar dat heel erg benoemen in het aantal weken dat ze te vroeg zijn doen ze bij ons in het zkhs niet.

Vraag aan de keizersnede-dames: is het vloeien ook zo wisselend bij jullie? Ik denk steeds: ah, het is over! en dan barst het weer los, echt geen peil op te trekken. Bij mijn vaginale bevalling werd het gewoon steeds minder tot het stopte, dit is heel anders.
Dat heb ik inderdaad ook. De ene keer heb ik niets. En zo heb ik weer kraamverband nodig :')
pi_126495225
En over seks: er gebeurt echt wel het een en ander hier, maar wij wachten met de serieuze shit tot er weer een Mirena in zit. Slechte ervaringen met condooms, en god, wat zijn we bang om weer zwanger te raken. Zoiets willen we echt nóóit meer mee maken. Dus nog even geduld.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 20:50:18 #120
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126496501
quote:

Vloeien was zeker heel wisselend en duurde ook langer dan bij mijn vaginale bevalling. Sex hier pas later dus, wilde zeker geen infectie oplopen want het vloeien kan wel gestopt zijn maar dat wil nog niet zeggen dat het helemaal dicht is daarbinnen.

Ik heb trouwens nog steeds best veel last van het litteken en de huid erom heen. Dat valt me echt wel tegen. Ook plooit het veel minder mooi en makkelijk terug als de vorige keer.
pi_126496818
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:50 schreef becky27 het volgende:

[..]

Vloeien was zeker heel wisselend en duurde ook langer dan bij mijn vaginale bevalling. Sex hier pas later dus, wilde zeker geen infectie oplopen want het vloeien kan wel gestopt zijn maar dat wil nog niet zeggen dat het helemaal dicht is daarbinnen.

Ik heb trouwens nog steeds best veel last van het litteken en de huid erom heen. Dat valt me echt wel tegen. Ook plooit het veel minder mooi en makkelijk terug als de vorige keer.
Wat voor last? Heb je ook zo'n gek dood gevoel daar?

Ik vind de terugplooi van de buik in zijn geheel mee vallen, maar rondom het litteken blijft het dik. Niet rood of pijnlijk, dus niet ontstoken ofzo, volgens de gyn is dat gewoon onderhuids littekenweefsel en kan het tot een half jaar duren eer dat wegtrekt. Maar goed, hier is het pas drie weken geleden, ik moet niet zo ongeduldig zijn.
pi_126497278
Hier zat ze al in de sprong of was ie voorbij en dan kreeg ik die sprongenwekker pas.. dus beetje achterhaald.. ondanks dat ze met 39+3 geboren is. Sprongenwekker ingevuld op uitgerekende datum.

O gats zie nu dat de gelukkige huisvrouw morgen weer op tv komt. Voor de bevalling kon ik daar prima naar kijken. Maar sinds de bevalling maakt hij me serieus misselijk.. krijg er spontaan een paniekaanval van bij die ene bepaalde scene.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 21:00:41 #123
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126497293
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:54 schreef L-E het volgende:

[..]

Wat voor last? Heb je ook zo'n gek dood gevoel daar?

Ik vind de terugplooi van de buik in zijn geheel mee vallen, maar rondom het litteken blijft het dik. Niet rood of pijnlijk, dus niet ontstoken ofzo, volgens de gyn is dat gewoon onderhuids littekenweefsel en kan het tot een half jaar duren eer dat wegtrekt. Maar goed, hier is het pas drie weken geleden, ik moet niet zo ongeduldig zijn.
Dat duurt ook echt wel even voordat het dikke rondom het litteken weg is. En dat 'dode gevoel' duurt ook lang, dat begint hier nu na 5 maanden weg te trekken.
Maar het litteken en de huid er om heen doet gewoon nog pijn, bij aanraking en dus bij het dragen van kleding. Het litteken onderhuids zit ook gedeeltelijk verticaal van litteken tot navel, dat was bij mij netjes weggetrokken maar nu is het best wel weer dik.... of het ligt aan mijn eetgewoontes....
pi_126497358
quote:
Oh ik kijk nu pas wat dat eigenlijk is, die regenboog van Grimms! Wat mooi! O+
pi_126497394
Ik heb nog steeds een dood gevoel waar mijn ks litteken zit. Ik maak sowieso veel littekenweefsel aan.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 21:04:05 #126
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126497625
ff spammen hoor, mijn knapperd ;)
pi_126497739
Becky wat een lekker bekkie! :D En dat spekarmpje O+
pi_126498141
Dat mondje becky! O+
pi_126498284
Ik zie toch duidelijk spekjes bij d'r hoor becky O+

[ Bericht 47% gewijzigd door F_r op 14-05-2013 21:17:56 ]
pi_126498462
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 21:01 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Oh ik kijk nu pas wat dat eigenlijk is, die regenboog van Grimms! Wat mooi! O+
Gaaf he! Faye krijgt hem van mijn oma, zo tof O+

Becky, wat een leukerd!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 21:12:49 #131
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126498464
Ja joh begint een beetje te komen, morgen effe wegen, ben benieuwd. Met vier maanden 5.4 kilo dus niet heeel klein maar gewoon een lichtgewichtje. Baby van een collega is vier maanden en 8.2 kilo :o
pi_126499076
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 21:12 schreef becky27 het volgende:
Ja joh begint een beetje te komen, morgen effe wegen, ben benieuwd. Met vier maanden 5.4 kilo dus niet heeel klein maar gewoon een lichtgewichtje. Baby van een collega is vier maanden en 8.2 kilo :o
Dat is vrij licht ja ean woog bij 4mnd 5,7
pi_126499939
Hoe doet ze het nu Becky, met andere voeding en alles? Vrolijk meisje nu?

Edit: 8,2 kg?!?!?!?! Wtf, dat weegt mijn jochie van bijna zeven maanden nog niet eens.
pi_126500518
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 21:25 schreef Mineola het volgende:

Edit: 8,2 kg?!?!?!?! Wtf, dat weegt mijn jochie van bijna zeven maanden nog niet eens.
R was bij 6 maanden 8712gr ;)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 21:31:41 #135
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126500659
quote:

Ja, bij ons spreken ze zeker nog van gecorrigeerde leeftijd. Nou zijn ze natuurlijk wel wat verder als je het vergelijkt me baby's die inderdaad op 11 maart geboren zijn maar 4 weken ziekenhuis was eigenlijk gewoon baarmoeder simulatie waarin ze eigenlijk geen andere ontwikkeling hebben doorgemaakt dan groeien.

Oei ik groei gaat overigens uit van de uitgerekende datum.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 21:34:08 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126500944
Wat een knapperd Becky!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 21:35:25 #137
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126501098
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 21:30 schreef bitterend het volgende:

[..]

R was bij 6 maanden 8712gr ;)
Das toch ff wat anders al bij vier maanden. Kindje komt van 3700 gram en zal echt wel meer dan 500 gr aankomen in twee maanden.
pi_126501203
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 21:35 schreef becky27 het volgende:

[..]

Das toch ff wat anders al bij vier maanden. Hij komy
Weet ik. Ik had het tegen Mineola ;)
pi_126502952
quote:

Ik denk dat Faye daar nu bijna aan zit :D Die is nu 11 maanden!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 21:48:39 #140
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126503062
quote:

Ja het gaat zo goed met haar. Ze is van een huilbaby naar lachbaby gegaan. Er is iets geweest in de bv wat voor het huilen zorgde en waarschijnlijk geen koemelk. Met kinderartsen veelvuldig besproken wat het kon zijn maar daar komen we wrs niet achter. Met een half jaar gaan we over op hypoallergene als het goed gaat. Verder zijn, behalve de reflux, alle medische dingen afgesloten. Geen fysio of manuele therapie meer, geen veelvuldige bezoeken aan het ziekenhuis meer dus dat is wel fijn hoor.
pi_126503204
Ik snap je niet helemaal geloof ik, bitterend...? Voor zes/zeven maanden lijkt het me ook heel normaal, maar voor vier maanden vind ik het nogal veel.

Wat fijn om te lezen Becky!
pi_126503921
quote:

Mijne woog met 4 mnd al 9 kilo :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 14 mei 2013 @ 21:56:28 #143
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126504046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 21:55 schreef Morretje het volgende:

[..]

Mijne woog met 4 mnd al 9 kilo :P
Ja dat klopt! Das helemaal veel! :o Wat was het geboortegewicht? En is het dan ook bijgetrokken? (niet dat dat moet hoor maar ik ben daar dan benieuwd naar. Ik woog zelf 10.3 kilo toen ik 2,5 was).
pi_126504466
Jij bent ook erg lang en slank becky en noortje is ook een lichtgewicht of niet?
Wel fijn dat het zo goed met haar gaat.
pi_126504654
Wat een verhaal zeg Becky van die voeding! Verwacht je toch niet. Maar super dat het nu zo goed gaat :)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:01:46 #146
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126504731
Nou lang valt wel mee hoor, 174 cm en 58 kilo of zo? Noortje is nu 3 en bijna 100 cm en ik denk 13,5 a 14 kilo. Maar ze hebben mijn bouw, dat is wel duidelijk.
pi_126504995
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:01 schreef becky27 het volgende:
Nou lang valt wel mee hoor, 174 cm en 58 kilo of zo? Noortje is nu 3 en bijna 100 cm en ik denk 13,5 a 14 kilo. Maar ze hebben mijn bouw, dat is wel duidelijk.
Oke lengte valt mee idd maar gewicht is wel weinig hoor. ik ben 1.75 maar echt veel zwaarder hoor.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:04:22 #148
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126505117
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:01 schreef Suikertante het volgende:
Wat een verhaal zeg Becky van die voeding! Verwacht je toch niet. Maar super dat het nu zo goed gaat :)
Ja echt heel fijn, tis echt een pretletter en weer veel te vlug met alles, rollen, willen kruipen, zelf de fles vasthouden en zo... O+ O+
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:28:41 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126507992
Bram was met 3,5 maand ruim 7 kilo.

Oh en ik dacht zondag, ik koop ff rompers zonder mouwen voor de zomer ook alvast. 74/80. Eh... De rompers bij de v&d die met z'n 3 aan een haakje zitten vallen nogal smal. En klein.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126511689
Ja klopt. V&D valt sowieso vaak klein.

Wat een lekkere spekkies lees ik overal. Weet natuurlijk nog niet hoe het met Rosalie gaat verlopen, maar ik heb hier nog nooit echte spekarmpjes of stevige pootjes gezien.

Becky (of anderen uiteraard) hebben jullie tips om het Rosalie zo gemakkelijk mogelijk te maken. We hebben dus een vermoeden van verborgen reflux en hebben de tip gekregen om jbpm te gebruiken (deden we al) en haar bedje schuin te zetten.
Donderdag naar de osteopaat. Dit aankijken tot de afspraak van 29-5 op het cb.

Maar ze heeft echt last. Ze spuugt en geeft golven terug can fles tot fles. Vaak komt het er ook niet uit, maar hoor je een harde *gloep* en gilt ze het vervolgens uit. Ze heeft echt pijn. Ik dacht dat ik die krampjes erg vond, maar dit vind ik erger. Aan krampjes komt binnen 3 mnd een einde en kan je actief wat doen. Naar nu weet ik het niet. Tips zijn echt van harte welkom.
pi_126512233
ook hier kleine Jan spam, sorry... ;)

Hooray for boobies!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 23:04:55 #152
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126512307
Gewoon naar de ha stappen voor medicatie! Wij hebben vloeibare Losec, echt heel fijn. Het lijkt niet eens op verborgen reflux want als ze zoveel spuugt is het gewoon reflux. En reflux doet pijn en die pijn is zo makkelijk te verhelpen. Dat geemmer met johannesnogwattes zet volgens mij geen zoden aan de dijk.
pi_126512429
zie een gewichtsdiscussie, Jan is van 25 oktober en weeg nu 8,6 kg. lengte is 69 zo uit m'n hoofd
Hooray for boobies!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 23:06:26 #154
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126512441
Wat ook kan helpen is haar op haar linkerzij leggen tijdens en na het drinken. Dan stroomt de melk sneller de maag in. Dat was een tip van de logopediste.
pi_126513829
Oh dat laatste vind ik frappant. Omdat ik links ben ligt ze altijd met haar hoofd op mijn rechterarm. En ze draait dus zelf tijdens het drinken altijd al op haar linkerzij. Ik moet dan echt zorgen dat de fles nog goed in haar mond kan, omdat die dan wat klem komt tussen mij en haar in.
Ik krijg haar ook het beste gekalmeerd op haar linkerzij. Zou ze dit echt ook al zelf sturen :o
Goed om te weten.
En ik twijfel wat dit betreft over de ha. Toen ik vertelde dat Rosalie maar 1 of 2x per week poepte, adviseerde hij te stimuleren met de thermometer en sinaasappelsap :') ze was toen 2 of 3 weken oud ofzo.
Dus hoop dat hij reflux geen onzin vindt.

En het feit dat ze nu zeggen 'verborgen' reflux is omdat ze niet projectielspuugt, maar alleen mondjes teruggeeft en teruggloept. Wel veel hoor. Projectielspugen heeft ze maar 2x gedaan ofzo.
pi_126514033
En een andere huisarts Danic?
pi_126514179
Ja zou ook kunnen. Hoewel dat hier niet heel makkelijk gaat en deze erom bekend staat goed met kinderen te zijn.
Soms is hij ook gewoon heel doortastend.

Nou ja, eerst donderdag maar de osteopaat afwachten en dan verder plan maken.
Maar als iemand nog tips heeft zoals dat liggen op de linkerzij wat becky zei.....graag!
pi_126519915
Danic gaf jij geen bv? Bedoelde hij niet dat jij sinaasappelsap moet drinken?
Tegen mij werd gezegd dat ik t om die reden juist niet moet drinken.

F is trouwens net geen 8 maanden en weegt 7800gr bij een lengte van 74cm. Lang en smal dus net als moeder en vader wat dat betreft
  woensdag 15 mei 2013 @ 07:50:34 #159
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_126519918
Mijn kerel woog gisteren bij 4mnd en 1wk wel 8050 gram! Het is een grote stevige jongen, maar echt geen ontzettende dikkerd. Mijn ervaring is dat ze met 4 maanden wat meer afvlakken qua groei.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_126519925
Super mooie foto trouwens spockje!!
  woensdag 15 mei 2013 @ 07:55:57 #161
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_126519960
Valt wel mee toch?

Upload vanaf mobiel, geen idee of het erg groot is....
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 15 mei 2013 @ 08:07:28 #162
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126520056
Dat zie je er idd niet aan af Isis!

E is 9,5 maand en woog met 9 maanden 8979 gram bij 72 cm. Best gemiddeld geloof ik. Bij 4 maanden: 7270 gr bij 66 cm :D
pi_126520098
Leuke foto's O+ Isis, heb je die collage met een app gemaakt?

Danic wat rot. Geen verdere tips helaas.

Logi *O* wat een geweldig nieuws!!

En seks... Wat is dat?? Een paar keer geprobeerd maar het is nog pijnlijk omdat ik onbewust mijn bekkenbodemspier aantrek. Ontspannen lukt niet. Dat in combi met maandenlang slaapgebrek en af en aan ziek zijn zorgt dat de zin ver te zoeken is momenteel... -O-

Laatst gemeten gewicht van de mini was 7,6. Toen was hij 9,5 maand geloof ik. Volgende week weer CB, dus ben zelf ook benieuwd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126520439
Spockjuh, wat een prachtige foto van Jan. Dat licht precies op zijn gezichtje, heel mooi gevangen! Hij scheelt maar een paar dagen met mijn zoontje dus dat is altijd leuk vergelijken vind ik :) Een vrolijk jochie is het geloof ik?!
Mijne sliep trouwens vannacht van 20-6 zonder een kik! woei! Ok, hij zat blijkbaar vol met eten door late fles op het kdv, veel groente van papa en bv van mij binnen 2u, zo bleek vanmorgen :@ maar toch!

Isis, wat een knapperd! Gewicht zie je er idd niet vanaf nee, lijkt qua spekjes erg op de mijne. Is hij ook lang?

Danic, naar lijkt me dat spugen, zowel voor haar als voor jou. Hopelijk kunnen de osteopaat en je huisarts iets betekenen.
pi_126520461
Spockje wat een mooie foto O+

Twinkle draaien wat goed. *O* Mini hier wil alleen maar van buik naar rug draaien nog steeds. Dat doet ie wel heel soepel, maar van rug naar buik :{w hij wil helemaal niet op zijn buik liggen dus waarom zou hij dat nou proberen. :')

Sex heeft hier ook wel een week of 8 geduurd. Ik durfde eerst ook niet, en de eerste keren was het ook nog niet heel prettig. Maar inmiddels geen problemen meer :+

Oh en M. was met 6 maanden 8,5 kilo, maar de normale lijn grafiek is best breed hè, dus eigenlijk is iedereen best normaal.

En M is toch wel behoorlijk ziek geworden. Bij het kdv belden ze niet omdat ie weliswaar verhoging had maar verder niet lastig :') hij sliep namelijk gewoon. Dus vonden ze het niet nodig te bellen. Op zich zit daar ook wel wat in. Maar had wel willen weten dat het slechter ging eigenlijk. Gisteravond had ie 40 graden koorts. Heb toen toch maar paracetamol gegeven. En vannacht er uit om er nog 1 te geven, was beetje bang voor koortstuip terwijl ik lig te slapen. Nu slaapt ie nog steeds. Mini houdt wel van slapen als hij ziek is.
  woensdag 15 mei 2013 @ 08:38:25 #166
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_126520475
Lekker bezig... :@
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 15 mei 2013 @ 08:38:55 #167
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_126520487
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 08:38 schreef __Isis__ het volgende:
Phaidra, inderdaad met een app, heb je echt in 10 seconden een collage. Ik gebruik meestal Instacollage Free. Gratis dus en werkt echt fijn en simpel. :)

Spockjuh wat een mooie foto! O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 15 mei 2013 @ 08:40:35 #168
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_126520510
Dank Mineola, hij is 64,5 cm, dat is een fractie boven het gemiddelde volgens het CB en gewicht bijna plus 2
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 15 mei 2013 @ 08:42:32 #169
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_126520542
Ach Zolena wat sneu, beterschap voor M!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_126520640
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 08:40 schreef __Isis__ het volgende:
Dank Mineola, hij is 64,5 cm, dat is een fractie boven het gemiddelde volgens het CB en gewicht bijna plus 2
Oeh, dat is wat andere verhoudingen dan de mijne: lengte +1, gewicht gemiddelde!
pi_126522258
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 08:36 schreef Mineola het volgende:
Spockjuh, wat een prachtige foto van Jan. Dat licht precies op zijn gezichtje, heel mooi gevangen! Hij scheelt maar een paar dagen met mijn zoontje dus dat is altijd leuk vergelijken vind ik :) Een vrolijk jochie is het geloof ik?!
Mijne sliep trouwens vannacht van 20-6 zonder een kik! woei! Ok, hij zat blijkbaar vol met eten door late fles op het kdv, veel groente van papa en bv van mij binnen 2u, zo bleek vanmorgen :@ maar toch!

Isis, wat een knapperd! Gewicht zie je er idd niet vanaf nee, lijkt qua spekjes erg op de mijne. Is hij ook lang?

Danic, naar lijkt me dat spugen, zowel voor haar als voor jou. Hopelijk kunnen de osteopaat en je huisarts iets betekenen.
yep, huilt alleen maar als we niet opschieten met zijn eten of als ik weer eens te ver zijn nageltjes knip... ;) verder altijd vrolijk en onderzoekend. Ideaal tot nu toe maar het is natuurlijk nog wachten op de eerste tandjes of virusje
Hooray for boobies!
pi_126522949
F was om half 7 wakker en lag er om half 9 alweer in haha. En ze slaapt nog steeds! Het kind begint steeds langer te slapen!

En hoera voor het rollen van Djenna!!

SPOILER
pi_126523141
Mooie fotootjes weer! O+
LB je mini *O*
Logi wat een geweldig nieuws, wat een opluchting
Rollende Djenna wat goed!
Tally een cactus? ;( hier na 10 weken durf ik nog steeds niet, ik ben vanbinnen zo kapot geweest en het is zo gevoelig :'( De buitenkant is juist helemaal ok
Becky wat fijn dat het zo geod gaat
Danic jouw mini ook reflux? Wat zielig ;( osteopaat is iig een goede zet! Dat van die linkerzij wist ik ook niet
pi_126523633
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 21:48 schreef becky27 het volgende:

[..]

Ja het gaat zo goed met haar. Ze is van een huilbaby naar lachbaby gegaan. Er is iets geweest in de bv wat voor het huilen zorgde en waarschijnlijk geen koemelk. Met kinderartsen veelvuldig besproken wat het kon zijn maar daar komen we wrs niet achter. Met een half jaar gaan we over op hypoallergene als het goed gaat. Verder zijn, behalve de reflux, alle medische dingen afgesloten. Geen fysio of manuele therapie meer, geen veelvuldige bezoeken aan het ziekenhuis meer dus dat is wel fijn hoor.
Wat fijn om te lezen becky dat het nu gewoon zo goed gaat!

@Spockjuh en isis, zijn jullie mannen al gereserveerd. Zon schattige mannetjes mogen wel mijn mijn mijntje daten.
  woensdag 15 mei 2013 @ 10:52:56 #175
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_126523904
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 10:45 schreef papillion het volgende:

[..]

@Spockjuh en isis, zijn jullie mannen al gereserveerd. Zon schattige mannetjes mogen wel mijn mijn mijntje daten.
:D
Nog niet, er worden hier alleen maar jongetjes geboren de laatste tijd. Hoewel dat natuurlijk ook een optie is ;)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_126524038
Becky wat goed!

En kwisted.
SPOILER
pi_126524143
Hehe Isis, je zou overigens het echt niet zeggen dat die op 8 kilo zit.

Mijntje is nu bijna 6 kilo denk ik. De laatste keer wegen was eind vorige maand (dus net voor de 4 maand) en nu is ze 4,5 maand. Toen was ze 5458 gram en 59 centimeter.
pi_126524790
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 21:56 schreef becky27 het volgende:

[..]

Ja dat klopt! Das helemaal veel! :o Wat was het geboortegewicht? En is het dan ook bijgetrokken? (niet dat dat moet hoor maar ik ben daar dan benieuwd naar. Ik woog zelf 10.3 kilo toen ik 2,5 was).
Geboortegewicht was 4350, dus verdubbeld in bijna 4 mnd :D
Bij 6 maand woog hij 10,4kg, hij stijgt nog iets boven de bv-curve uit :+
pi_126524874
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 10:45 schreef papillion het volgende:

[..]

we kunnen je op de wachtlijst zetten mochten er een paar gegadigden uitvallen... ;)
Hooray for boobies!
pi_126524949
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:17 schreef Spockjuh_ het volgende:
we kunnen je op de wachtlijst zetten mochten er een paar gegadigden uitvallen... ;)
Wellicht dat 'n foto 'n paar plekken kan schelen.

woensdag 15 mei 2013 @ 11:19:41 #181
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126524996
dames en heren, die foto's zorgen er wel voor dat ik de pan uitrammel ja!
pi_126525001
Danic, is een draagdoek geen optie? Zo lang mogelijk rechtop dus? Hier geen ervaring met reflux, maar heb wel eens gelezen dat overdag een draagdoek (dus ook voor slaapjes) zorgde dat de nachten ook ok waren..
Verder geen tips, klinkt echt heel zielig voor je meisje.. :{
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:22:50 #183
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126525118
Zo, wat een flinke baby's zitten er weer tussen O+
M's 1e half jaar was zijn slanke periode (-1 lijn) en daarna werd hij bol (+1 lijn). Meisjes zitten ongecorrigeerd net iets onder het groene gedeelte. Gecorrigeerd iets boven gemiddeld den ik.

Mooie foto's van Jan! En Isis wat een lekker ventje! Je ziet niet echt dat hij zo'n bolle is :D

Papi, mooie foto ook! O+

Iemand (Twinkle?) vroeg of we het tuigje al zat zijn. Ja! Qua onhandigheid raak je er aan gewend. En ook qua kleding is het wel te doen. Maar onze dames zijn spugertjes dus het tuigje is flink onder gespuugd. Met als gevolg dat het keihard is bij de schouders en stinkt :r Maar, we zijn op de helft. Nog 3 weekjes en dan is het hopelijk ook helemaal klaar.
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:24:17 #184
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126525259
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:19 schreef Morretje het volgende:
Danic, is een draagdoek geen optie? Zo lang mogelijk rechtop dus? Hier geen ervaring met reflux, maar heb wel eens gelezen dat overdag een draagdoek (dus ook voor slaapjes) zorgde dat de nachten ook ok waren..
Verder geen tips, klinkt echt heel zielig voor je meisje.. :{
Is wel een goeie!
Ik ben niet echt een type voor een doek, maar we hebben ook een beco.
Daar zou ze met 8 weken wel in kunnen. Dat is over een ruime week.
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:27:13 #186
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126525287
Isabel zat ook al snel in de wipstoel hoor. Wordt misschien niet aangeraden maar was wel een goede oplossing.
pi_126525290
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 07:50 schreef Kwisted het volgende:
Danic gaf jij geen bv? Bedoelde hij niet dat jij sinaasappelsap moet drinken?
Tegen mij werd gezegd dat ik t om die reden juist niet moet drinken.

F is trouwens net geen 8 maanden en weegt 7800gr bij een lengte van 74cm. Lang en smal dus net als moeder en vader wat dat betreft
Nee dat lukte niet, dus fv hier. Het moest dus echt in de fles.
pi_126525375
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:18 schreef papillion het volgende:

[..]

Wellicht dat 'n foto 'n paar plekken kan schelen.

[ afbeelding ]

wow wie is die mooie deerne denkt Jan.

hallo ik ben Jan, how you doing?

kriebeltjes in het buikje!!
Hooray for boobies!
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:30:30 #189
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126525401
Ik zet mijn spugertjes ook in de wipstoel. Wel op een hele platte stand maar op een kleed op de grond gaat niet altijd (dan worden ze vast geplet door een dikke dreumes) en samen in de box wordt ook een beetje krap.
pi_126525646
Oh wat een súperfoto's allemaal! Over het gewicht kan ik niet echt meepraten, heb nog geen flauw idee wat normaal is en ook niet wat F nu weegt. Volgende week weer naar het consultatiebureau, dan komen we het te weten!

Vandaag is F precies een maand :o Ik kan me niet voorstellen dat ik al 30 nachten flesjes geef, maar tegelijk is hij al zo gegroeid en zo alert geworden! Als ik wakker word en hem ophaal dan wordt hij echt een beetje wild en maakt hij hele grote ogen, hij grijpt zich vast aan alles om hem heen (hij gooit dus ook alles van de commode af bij het verschonen), en als ik zijn neus kriebel beweegt hij zijn handen naar zijn gezicht. Het is echt een verschil.

En de wipstoel is binnen! Hij is daarin nog wel een héél klein frummeltje O+
SPOILER
pi_126525924
Ego: Net thuis van vakantie !
Zie Tally voorbijkomen !
Tally *O*

Nu uitpakken en bijlezen :* :W
Tot strakkies !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_126527041
Mooie babies! Mooie stats! Ach, ieder kind doet het op zijn eigen manier :)
Iemand kan net zo lang zijn als mij en net zoveel wegen, en er toch dikker of dunner uit zien als mij. Het zegt helemaal niks.

KZ, hoe was je vakantie?

Suiker, ik heb gehoord dat de Baby Bjorn Wipper echt heul fijn is .. dus ik hoop dat je er nog veel plezier van zult hebben! :) .. Wat een klein prupke zo he :D .. En wat een bos HAAR! :o

Och god Kyara ja met dat spugen .. Ieuw. Daar hebben wij gelukkig niet veel last van maar kan me voorstellen dat je er dan al helemaal klaar mee bent. Volgende week mogen we weer naar het ziekenhuis. Ik ben benieuwd .. hoop dat het allemaal op lijn ligt!

Papi! O+

Kwisted, klote situatie. Alleen de situatie ontlopen lijkt me ook niet handig. Stel dat er een zieke is op andere dagen, dan bestaat misschien wel de kans dat zij daar voor in komt vallen? Zit je nog met hetzelfde probleem. Blijft shit ... weet ook niet hoe ik dit zou handelen :{
pi_126530151
Totaal nog niet bijgelezen. Zie wel hierboven de foto's staan van papillion, suiker en spock O+

papillion: het is idd niet goed tegen het rammelen O+
Spock: wat een fotogenieke baby heb jij :Y
suiker: kleine rooie <3

Kz: welkom terug van vakantie? Wat het leuk?

Kennissen van ons (hoorde ik vandaag) laten hun kindje (nu iets ouder dan 1) niet vaccineren. Stond ik echt van te kijken. Ik kende tot nu toe niemand in het echt die anti-vaccinaties zijn.
pi_126530387
Coco in mijn omgevibg ken ik ookeen stel die zwaar tegen vaccineren is. Allemaal prima, moet ieder voor zich weten. Heb een keer daar discussie over gehad met hun en zij gaven mij echt het gevoel dat ik een slechte moeder was kmdat ik dit wel liet doen. Zo jammer! Ik ben meer het typ van levem en laten leven.. ieder moet het op zon manier doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Zo jammer hoe zij hun mening opdrongen mvagoed..
pi_126530701
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Coco in mijn omgevibg ken ik ookeen stel die zwaar tegen vaccineren is. Allemaal prima, moet ieder voor zich weten. Heb een keer daar discussie over gehad met hun en zij gaven mij echt het gevoel dat ik een slechte moeder was kmdat ik dit wel liet doen. Zo jammer! Ik ben meer het typ van levem en laten leven.. ieder moet het op zon manier doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Zo jammer hoe zij hun mening opdrongen mvagoed..
Oh ja, leven en laten leven. Ik was zelf gewoon verrast. Op de een of andere manier had ik van hen nooit verwacht (maar goed, alsof dat per se een 'soort' mensen moet zijn aan wie ja dat af kunt zien :+ ), dus was echt een een 'huh'-momentje :D
pi_126532667
KZ welkom terug *O*

Pff L huilt al de hele dag }:| als ik hem neerleg krijst hij maar als ik m probeer te dragen gaat ie huilen, schoppen en slaan en nu weet ik het even niet meer :'( hij huilt nu boven en ik beneden
  woensdag 15 mei 2013 @ 14:44:27 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126533180
Ach fieder... :*

Even 'resetten' helpt hier vaak wel. Dus even verschonen bijvoorbeeld.

Gisteren was E heel moe maar viel maar niet in slaap, dus om beurten rondlopen afgewisseld met steeds maar weer de borst, en uiteindelijk ging ze echt keihard knockout O+

Heb je anders eventueel een draagdoek of -zak?
pi_126533731
Even lekker naar buiten feeder. Verstand op nul en wandelen? Stukje rijden met de auto. En verschonen helpt hier vaak ook inderdaad. Maar bij echt overstuur (mijn oudstr had dat dagelijks) hielpen alleen de eerste twee opties.
pi_126533862
Dar wilde ik net zeggen As. De buitenlucht zal jullie beiden goed doen denk ik.
pi_126533980
Ja ik ga maar een stuk lopen idd. :) heb even wat gegeten en L ff weggelegd en nu voel ik me al wat beter
Ik schaam me altijd een beetje met zo'n huilend kind in de wagen :@ ook in de supermarkt bijv. Hoor nooit andere baby's huilen :?
pi_126534099
Ik had het net ook. Tijdje in de stad gelopen en moest nog wat afhalen. Stond ik met een hard huilende baby bij de fotograaf.
Voelde me knap opgelaten ja.
pi_126534706
Vorige week ging F vanuit het niets keihard en luid persen bij Albert Heijn :D In zo'n doek heeft niet iedereen meteen door dat je een baby bij je hebt dus mensen keken heel verbaasd naar me om, haha!

Hier net een klant op bezoek, voor het eerst met baby in huis. Toch een beetje gek hoor, gelukkig kon mijn vriend het woord doen want F was het natuurlijk net even zat. Heb een uur op bed gelegen met slapende F op mijn borst O+ Daar viel hij meteen in slaap. Verplicht rust genomen dus!
pi_126534773
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:01 schreef Fieder het volgende:
Ja ik ga maar een stuk lopen idd. :) heb even wat gegeten en L ff weggelegd en nu voel ik me al wat beter
Ik schaam me altijd een beetje met zo'n huilend kind in de wagen :@ ook in de supermarkt bijv. Hoor nooit andere baby's huilen :?
Oh, ik weet nog toen Saartje ongeveer 2 maanden was :D Toen liep ik met haar en een vriendin in de supermarkt. Een grote supermarkt. Saar was niet, ik herhaal: niet blij. Vriendin moest nog iets halen terwijl ik bij de kassa stond. Kwam ze terug, bleek dat ze Saartje tot aan de andere kant van de supermarkt kon horen :D _O-

Niet voor schamen, nergens voor nodig. Baby's doen dat nou eenmaal :Y Ik ben maar gewoon trots op het stel longen/stembanden dat mijn kleintje blijkbaar in zich heeft :') :+
pi_126534797
Hoe vaak ik bij de oudste niet de boodschsppen in de kinderwagen deed en met de oudste op mijn arm liep. Dan was hij tenminste stil. En het commentaar dat je dan krijgt. 1x van een oud dametje. Die noemde hem een dwingelandje (kind was vier weken). Vervolgens zei ze wel ik heb nooit kinderen gekregen want ik zou daar niet goed mee om gaan :D

Maar lekker niets van aantrekken Fieder.
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:27:46 #205
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_126535237
En niet alleen baby's hoor ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_126536562
Ik denk dan altijd maar 'baby's huilen nou eenmaal' :) Ik vind het niet erg om een baby te horen huilen. Erger vind ik het als de moeder dan boos wordt op de baby. Bij Viktor hielp het juist om te wandelen. Want daar werd hij rustig van en viel hij van in slaap. Lekker wild hobbelen met de kinderwagen :+ Ik vond tussen maand 2-4 de lastigste periode. Dat slaperige van de eerste maand is weg en V was wat onrustig. Toen was hij 4 maanden en werd het ineens makkelijker. Snapte hij zijn speen ineens en kon hij zelf in slaap vallen. En nu is het zo'n makkelijk ventje en zo blij altijd *; het is makkelijk om van hem te genieten :Y

Vanochtend naar de huisarts geweest voor een verwijzing en we kunnen morgen al terecht bij de kinderarts. J. had eerst naar de buitenpoli gebeld - 30 mei, toen naar zhuis zelf - 4 juni. Toen laten doorverbinden met de assistent, morgen :D :7 Op naar de helm dus :Y
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:56:04 #207
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126536709
Hier slaapt E ook graag in de wagen, maar zodra je stil staat gaan de oogjes open en ligt ze alles wat te bekijken. Als het te lang duurt gaat ze mummelen en huilen...

En toen ik laatst de deur uitliep toen ze eigenlijk honger bleek te hebben, ging de sirene af :+ Vond ik ook genant, om mee door de buurt te lopen, maarja je kunt er niks aan doen! Baby's huilen inderdaad nou eenmaal!

Sola, spannend hoor, maar hopelijk helpt die helm goed!
En ik kijk altijd wat raar op van je posts; jouw zoon heeft exact dezelfde naam (ook de spelling) als mijn vriend oO<
pi_126536744
Wahaha dwingeland bij een baby van vier weken. Dat kind weet amper dat ie bestaat!

Afgelopen zondag bij een doopsel in de kerk ... galmt zo lekker. Djenna had tussen de middag veel te weinig geslapen en ik hoopte dat ze in demc in de kerk zou slapen. Ip daarvan zette ze het op een krijsen tenzij ik haar uit dat ding haalde en met haar een beetje ging lopen. Dan doen we dat maar :+

Verder nooit iets meegemaakt. Lette er tot nog toe goed op dat ze niet moe was en geen honger had :)
  woensdag 15 mei 2013 @ 16:08:11 #209
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126537373
J begint ook regelmatig te gillen in de wagen. Ik kan daar nu beter tegen dan vroegah (vorig jaar dus :') ). Beter tijdens het wandelen gillen dan thuis, zo krijgt ze iig nog buitenlucht.

Suiker, je mannetje O+
pi_126537905
Even een vraag tussendoor aam de meisjesmoeders
SPOILER
Sarcasme. Herken het.
pi_126537999
Volgens mij (3 jaar terug dus weet het niet helemaal zeker meer) deden we dat alleen na badje met een watje met warm water, heel voorzichtig. Maar het is wel normaal volgens mij, een wit laagje, heeft mijn meisje in elk geval nog steeds wel.
pi_126538049
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:18 schreef Spirit82 het volgende:
Even een vraag tussendoor aam de meisjesmoeders
SPOILER
Een beetje afscheiding is wel normaal volgens mij maar waarom mag je daar niet schoonmaken dan? Vraag me af hoe dat dan met poepexplosies moet want dan zit het overal tussen hier..
  woensdag 15 mei 2013 @ 16:23:29 #213
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126538101
De kraamzorg hier poetste er gewoon langs, niet al te secuur. Het is denk ik gewoon afscheiding, en dat hoef je in principe niet weg te halen (eigenlijk moet je dat bij jezelf ook niet doen, niet met zeep iig). Maar inderdaad, als er poep tussen de schaamlipjes zit gaat er zeker wel een billendoekje langs!
pi_126538127
Het was geen beetje meer maar echt een hele dikke witte laag. Meeste nu met billendoekje weggehaald, maar er zit nog steeds flink wat. Geen idee waarom het niet mocht eigenlijk, maar ik ben dan zo spastisch om het ook niet te doen :@
Sarcasme. Herken het.
pi_126538187
Mijn kraam zei ook dat dat vanzelf weg zou gaan. Is hier ook het geval. Poep zou ik wel heeeel zachtjes weg vegen.
  woensdag 15 mei 2013 @ 16:28:46 #216
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126538340
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:24 schreef Spirit82 het volgende:
Het was geen beetje meer maar echt een hele dikke witte laag. Meeste nu met billendoekje weggehaald, maar er zit nog steeds flink wat. Geen idee waarom het niet mocht eigenlijk, maar ik ben dan zo spastisch om het ook niet te doen :@
Als je de afscheiding weghaalt, verstoor je het milieu en kunnen andere bacteriën daar teveel huishouden, of droogt het uit / gaat het irriteren.

Dat is tenminste wat ik er altijd van begrepen heb. Zo lang afscheiding wit is en niet stinkt, hoef je er niets mee.
pi_126538346
Ervaring is wel hier dat billendoekjes niet fijn voelen daar, door de stoffen die er in zitten. Er wordt hard geklaagd als er nu eens na een poepluier daar gepoetst moet.
  woensdag 15 mei 2013 @ 16:32:25 #218
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126538521
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:28 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Als je de afscheiding weghaalt, verstoor je het milieu en kunnen andere bacteriën daar teveel huishouden, of droogt het uit / gaat het irriteren.

Dat is tenminste wat ik er altijd van begrepen heb. Zo lang afscheiding wit is en niet stinkt, hoef je er niets mee.
zoiets, bij mij werd twee keer gehamerd op het feit dat ik het het beste kon laten zitten vanwege natuurlijke balans en zo. Volgens mij is het ook gewoon gedeeltelijk huidsmeer dus het kan geen kwaad.
pi_126538739
Maar is het bij jullie ook zoveel dan en zo ingedroogd? Hier heb ik nu echt brokken weggehaald en er zit nog zeker een keer zoveel.
Sarcasme. Herken het.
pi_126539074
Nee bij Djenna was het maar een klein beetje. Zit het er nog zoveel als je haar hebt gebadderd? Je kan altijd even naar het cb bellen he :)
  woensdag 15 mei 2013 @ 16:46:28 #221
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126539215
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:36 schreef Spirit82 het volgende:
Maar is het bij jullie ook zoveel dan en zo ingedroogd? Hier heb ik nu echt brokken weggehaald en er zit nog zeker een keer zoveel.
Nee, brokken heb ik hier ook niet gezien :N

Ik zou ook even een badje proberen, en anders de verloskundige of het consultatiebureau bellen :Y
pi_126539706
Top. Gaan we eerst badje of douche proberen. Thanks!
Sarcasme. Herken het.
pi_126540263
Bedankt allemaal O+ O+ doet me zo'n goed te horen dat jullie het gevoel wel herkennen.
Ik heb het idee dat de moeders in mijn omgeving perfecte baby's hebben (of dat ze liegen...) :@

L is nog steeds uit zn hum maar hij is vrijdag 11 weken dus het kan een sprongetje zijn! Alhoewel ze dan geloof ik juist graag bij mama willen zijn en hij nu even helemaal niks wil.
pi_126540689
Ze liegen :Y
pi_126540806
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 17:12 schreef danic het volgende:
Haha dat zat ik ook al te denken :D
Beide kinderen zijn op zich makkelijk, maar ze hebben ook hun momenten :P
pi_126540898
Ik vind dat ik gewoon relaxed moet zijn als F gaat huilen maar ik ben het nog lang niet. Ik denk dat ik ook nog een hele lange weg te gaan heb. Als ik niet in de buurt van thuis ben breekt het zweet me uit. Maar thuis heb ik dat ook nog, dat ik dan eerst denk dat hij steeds harder zal gaan huilen, dan mezelf vermanend toespreek en F laat liggen en dan ligt hij een minuut later lekker te tukken ;)

Op straat laat ik ook iedereen voorgaan omdat ik me zo lomp voel met de wagen, maar dan doe je ineens drie keer zo lang over een meter of 300 :') Dus daar moet ik ook maar eens wat relaxter in worden!

Ik hoor trouwens ook nooit baby's huilen in de supermarkt, maar ik denk eigenlijk dat het komt doordat ik er niet op let en me er ook niet aan stoor.. net zoals de meeste mensen denk ik!
pi_126540929
Ze liegen Fieder :)

Ik had dat op vakantie, had afgesproken dat alleen als mini vrolijk was we mee gingen uit eten, indien toch sjagerijnig dan ging ik/ (8> met doggybag en mini weer naar huis en kon de rest gewoon door eten, no stress. Dus gedaan, krijg ik aan het eind te horen dat ik wel zo'n makkleijke baby had, dat hadden ze nog nooit gezien. Een baby die zonder problemen mee kon uit eten. 8-)

En indien stress ga ik hier ook wandelen, de eerste 200 meter met rood hoofd, de rest met slapende baby, want daar valt hij hier ook meestal van in slaap. Vaak is het dat ook, dat ik net te laat was met in bed leggen en dat hij dan helemaal over zijn toeren raakt. Wiebelende wandelwagen werkt prima.
pi_126540984
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 17:12 schreef danic het volgende:
:D *O* O+
pi_126540987
Of ze kunnen gewoon veel hebben :D Ieder mens ervaart de babytijd heel anders natuurlijk. :Y
pi_126541328
Ik heb met baby nooit meegemaakt dat iemand boos keek. Helemaal toen ze een week of 2 was. Ik ging even boodschappen doen en mevrouw had net gegeten. Nou dat was geen garantie toen :+ mensen vooral: ah heeft ze honger.
En ik, geen idee, net gegeten voor we weg gingen :')

Met peuter die een driftbui had (of gewoon boos, niet willen wachten) heb ik wel boze hoofden gezien :')
Want he, dat doe ik expres uiteraard :P
Maar gisteren moesten mensen er vooral om lachen en had ik medestanders :D
pi_126541760
Haha dat is ook mooi Sonnetje!

Op koninginnedag werd de kinderwagen niet echt gewaardeerd en toen ik 's nachts met een twee weken oude baby over de kneitertjedrukke vrijmarkt struinde heb ik wel wat rare blikken gekregen.
pi_126541765
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2013 17:19 schreef Pvoesss het volgende:
Of ze kunnen gewoon veel hebben :D Ieder mens ervaart de babytijd heel anders natuurlijk. :Y
Denk eerder dit. Saartje weet uiteraard ook hoe ze moet huilen enzo, maar ik heb het hele babygebeuren/ouderschap tot nu toe nog nooit als lastig/zwaar/frustrerend/hoejehetookwiltnoemen ervaren.

Alleen toen ik net bevallen was (na de ks) en toen ik die longembolie had, en haar niet eens kon optillen. Maar dat was onmacht vanuit mijn fysieke toestand, zeg maar. Het niet voor je baby kunnen zorgen.

Daarbuiten vind het ik tot nu toe allemaal makkelijk en simpel. Noem haar ook mijn modelbaby.

Maar ik denk dat ik gewoon veel meer kan hebben. Zie t als ik mezelf met schoonzusje vergelijk. Als haar baby een piep geeft (6 weken ouder dan S), dan springt ze bij wijze van spreken al op. Als Saar huilt (want uiteraard doet ze dat heus, ook al noem ik haar een modelkind), dan raak ik daar gewoon niet zenuwachtig van ofzo. Dan ga ik gewoon kijken wat ze wil. En dat gaat eigenlijk altijd goed.

Waarmee ik eigenlijk vooral wil aangeven dat er ouders zijn die de hele babytijd écht als heel makkelijk en easy-going ervaren.

Ze hoeven niet altijd te liegen, zeg maar.
pi_126541852
Nou precies. Dat iets gebeurt kan bij iedereen hetzelfde zijn, hoe je het ervaart kan dan toch heel anders zijn.
pi_126542269
Ja maar het ligt ook echt aan je kind hoor. Yaro was de eerste vier maanden een huilbaby. En als je 2,5 uur bezig bent met een krijsend oververmoeid kind die niet ksn slapen om uiteindelijk max 45 min te slapen x minimaal 3 keer op een dag. Dan vind ik dat best zwaar en niet altijd leuk. En daar was/ben ik ook eerlijk over. Terwijl ik mijn kind wel super vind en het ouderschap ook maar op die momenten niet.
Kyan is wat dat betreft zo anders. Die leg ik over het algemeen wakker weg. Valt zelf in slaap en tukt overdag zo 1,5 uur. Natuurlijk ik ben meer ervaren maar dat is echt niet het enige verschil.
pi_126542435
Maar er zijn natuurlijk ook moeders die een situatie als dat toch heel anders ervaren :)
pi_126543022
Het zal vast een combinatie zijn. Hoe is je baby en hoe ben je zelf.

Mij ging het er vooral om dat niet iedere ouder 'liegt' als hij/zij beweert een modelbaby te hebben.

Saartje sliep na nog geen 3 weken al door. Heb ook al vaker gelezen (en irl gehoord) dat dat in de praktijk vaak heel anders is, als ouders beweren dat hun kind zo snel doorslaapt. Dan durf ik al nauwelijks meer te zeggen dat Saartje echt zo snel doorsliep. Alsof ik dan vast niet eerlijk ben. Soms is het gewoon echt zo makkelijk/snel.

Misschien wordt nummer twee wel een echte huilbaby! Ben benieuwd hoe ik er dan mee omga.
pi_126543362
Dat was dan wel het voordeel mijn eerste sliep snel door.

En vast gaat iedereen er anders mee om. Maar ik kan toch vrij eerlijk naar mezelf kijken en zeggen dat ik eigenlijk vrij relax ben.
pi_126543482
Oh en ik heb nooit echt geklaagd. Wel gewoon eerlijk verteld hoe het was en op vragen gezegd dat het zwaar was want dat was zo. Maar om dat te ontkennen omdat mijn baby als een modelbaby moet over komen, nee.
pi_126543957
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 18:18 schreef As1981 het volgende:
Oh en ik heb nooit echt geklaagd. Wel gewoon eerlijk verteld hoe het was en op vragen gezegd dat het zwaar was want dat was zo. Maar om dat te ontkennen omdat mijn baby als een modelbaby moet over komen, nee.
Respect hoor! Dat je durft te zeggen dat het soms ook zwaar is... Ik ben dus zo iemand die dat (al wat minder op het anonieme forum) die dat vaak niet zo goed durft!

Maar vind dat ik best een relaxe baby heb, maar tante en oma vinden hem vaak lief maar soms pittig... Ik denk gewoon dat m'n nichtje een echte modelbaby was ;)
  woensdag 15 mei 2013 @ 18:33:14 #240
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126544094
Hier is dus andersom. Dat iedereen er vanuit gaat dat het zo ontzettend pittig is en dan je het vast niet alleen gaat redden. Terwijl het eigenlijk -vooralsnog!- prima te doen is. :@
pi_126544238
Mijn eerste was een modelbaby. In het begin wat krampjes maar daarna nooit iets aan de hand gehad. Zelfs huilen deed ze minimaal en soms dagen niet.

De tweede is het tegenovergestelde. Reflux. Ontstoken tenen. Niet gewoon huilen maar standje luchtalarm. En dat is ontzettend zwaar nu ik er een peuter bij heb. Wat familiedingen die meespelen.
Fee kan er niets aan doen en het huilen vind ik niet vervelend. Ik vind het vervelend dat ze pijn heeft en ik er weinig aan kan doen. Maar ook dit zal allemaal overgaan ooit :)
pi_126544297
Ja kyara af en toe denk ik bij jou wel: hoe krijgt ze het gedraaid met drie kleine kindjes?! Super knap!

Ik hoor van iedereen die weleens op Djenna heeft gepast dat het een hendig kindje is. Dat denk ik zelf ook wel.. al heb ik zeker de eerste paar maanden veel onzekere momenten gekend. Vooral als ze huilde.
pi_126544374
O Tally dat lijkt me idd zo klote dat je kindje huilt van de pijn maar dat je er niks aan kunt doen.

Djenna heeft luieeruitslag. Zouden de tandjes er dan toch aan komen? Geen rare spetterpoep.. geen koorts.
pi_126544992
Mijn eerste was pittig. Geen huilbaby ofzo. Maar gedoe met slecht groeien, slecht drinken, veel spugen en nooit lekker slapen overdag alleen hazeslaapjes. V is een modelbaby. Huilt amper, slaapt lekker en lacht heel veel. En dan nog heb ik dagen dat ik gewoon leeg ben aan het einde van een dag. Dan mag papa ze in bad doen en doe ik iets anders.

LB, grappig dat je vriend ook zo heet! Ik ben zijn naam nog niet eerder tegengekomen met deze spelling. Maar daarom heb ik daar niet voor gekozen. We vonden met een K mooier. De naam zelf kom ik wel ineens vaker tegen.

Tally, wat rot dat ze pijn heeft. Hopelijk krijg je snel goede medicijnen!
pi_126547332
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 18:40 schreef Twinkle20 het volgende:
O Tally dat lijkt me idd zo klote dat je kindje huilt van de pijn maar dat je er niks aan kunt doen.

Djenna heeft luieeruitslag. Zouden de tandjes er dan toch aan komen? Geen rare spetterpoep.. geen koorts.
had Luc ook afgelopen weekend.. Dacht ook gelijk aan tandjes, maar tot nu toe nog niks.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_126547635
Van tandjes over naar een ander onderdeel van de mond: het toompje onder de tong (mooi bruggetje he? ;))
Is dat bij jullie baby's ook zo lang? Ik weet dat mijn vriend zijn tong ook niet zo ver kan uitsteken, dus misschien is het iets genetisch, maar F's tong zit echt tot bijna aan zijn tanden vast aan de onderkant.
pi_126547751
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 19:48 schreef Suikertante het volgende:
Van tandjes over naar een ander onderdeel van de mond: het toompje onder de tong (mooi bruggetje he? ;))
Is dat bij jullie baby's ook zo lang? Ik weet dat mijn vriend zijn tong ook niet zo ver kan uitsteken, dus misschien is het iets genetisch, maar F's tong zit echt tot bijna aan zijn tanden vast aan de onderkant.
Daar heb ik eigenlijk nog nooit op gelet. Mevrouw ligt net in bed, anders was ik het even voor je gaan checken.
pi_126548348
Hij kan gewoon de fles leeg drinken dus ik zie geen probleem, maar het viel me op!

Baby Bjorn wipstoeleigenaren, vraagje:
Mag een baby van een maand alleen op de ligstand of ook op die andere twee standen waarin hij meer rechtop zit?
pi_126548512
Ik gebruikte alleen de allerhoogste stand niet, die heb ik heel wat later pas in gebruik genomen.
  woensdag 15 mei 2013 @ 20:05:50 #250
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_126548593
Goed, ik heb bijna alles gelezen.

Ik vind het ook echt knap van je kyara hoe je het doet met 3 jonge kids en je komt echt relaxed over O+ .

Ik vind het ook regelmatig wel zwaar hoor. Maar ik wil zoveel mogelijk van deze fase genieten. Voor ik het weet heb ik MN oudste al op school en Lauren op de psz, dit is zo'n korte periode wat dat betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')