abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126424504
quote:
Kinderen van dode man vermist in Doorn

UTRECHTSE HEUVELRUG -
In Doorn is de politie op zoek naar twee jongetjes (7 en 9), die nooit zijn teruggekeerd nadat ze met hun vader op pad waren gegaan.

De vader heeft zelfmoord gepleegd en is gevonden in Het Doornse Gat, meldt de politie volgens RTV Utrecht. Maar van zijn twee zoontjes mist ieder spoor. De kinderen hebben donkerblond haar en een mager postuur.

Best ernstig dit...
Triest dat hun vader dood is en dat ze mischien zelf... :(

Updates:
http://www.nu.nl/binnenla(...)imburgse-elsloo.html
http://nos.nl/artikel/504661-nieuwe-zoektocht-broers-zeist.html

Overzichtkaart waar al gezocht is en waar ze zijn geweest
http://goo.gl/maps/TO2Ew

Amber Alert:
http://www.amberalertnederland.nl/default.aspx?lang=nl
Inmiddels ook internationaal

Tijdlijnen:
http://www.rtl.nl/compone(...)_ruben_en_julian.xml

http://www.hartvannederla(...)ing-ruben-en-julian/

Liveblog Utrecht

https://twitter.com/FloortjeHVNL
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 13 mei 2013 @ 12:18:22 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_126424517
quote:
5s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:13 schreef Pisces29 het volgende:
of er ooit eens een lijk ergens in een container gedumpt wordt, zodat het vinden écht onmogelijk is. Er wordt wel eens een pasgeboren baby ergens in een container gevonden,
Dat spreekt elkaar nogal tegen ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 13 mei 2013 @ 12:19:04 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126424543
quote:
5s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:13 schreef Pisces29 het volgende:
Misschien een hele akelige gedachte, maar ik zat me af te vragen of er ooit eens een lijk ergens in een container gedumpt wordt, zodat het vinden écht onmogelijk is. Er wordt wel eens een pasgeboren baby ergens in een container gevonden, maar gebeurt het ook met oudere kinderen?
Het zou kunnen, hoewel ik dat niet erg logisch vindt voor een ouder die een groter kind heeft.
Meestal betreft het pasgeboren babies en denk ik dat de moeder min of meer onverwachts (al dan niet weggedrongen) bevallen is en dan niet weet wat ze er mee moet.

Bij kinderen van deze leeftijd zou het afhankelijk van de container wel kunnen, maar wat mij betreft past dat weer niet bij de daad van een ouder die immers een sterke band heeft met het kind.
Het dumpen van het lichaam (ongeacht of dat in een container of in een rivier is), lijkt gevoelsmatig denk ik teveel op het wegwerken van iets ongewensts of afval, en dat geloof ik in deze zaak niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_126424558
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:27 schreef moeke1 het volgende:

[..]

Ik denk geen 1 ;)
Minder postuum doodsbedreigingen dan Karst T?
Zou het echt?! ;(
pi_126424585
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:19 schreef Leandra het volgende:

Bij kinderen van deze leeftijd zou het afhankelijk van de container wel kunnen, maar wat mij betreft past dat weer niet bij de daad van een ouder die immers een sterke band heeft met het kind.
Het dumpen van het lichaam (ongeacht of dat in een container of in een rivier is), lijkt gevoelsmatig denk ik teveel op het wegwerken van iets ongewensts of afval, en dat geloof ik in deze zaak niet.
Ja ik dacht ook meteen aan het artikel wat jij gister postte. Zal dan idd ook meer over een pasgeborene gaan waarvan de ouder zich er geen raad mee weet.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_126424594
Over een kwartier weten we meer volgens dit bericht :

JulianRubenNL twitterde op maandag 13-05-2013 om 12:17:35 : @rikdoggerIn bus worden de beelden bekeken. Over ong. een kwartier duidelijkheid is verwachting #vermistebroertjes http://t.co/N7M629jZvh reageer retweet
  maandag 13 mei 2013 @ 12:22:31 #7
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_126424652
quote:

[..]

Het zou kunnen, hoewel ik dat niet erg logisch vindt voor een ouder die een groter kind heeft.
Meestal betreft het pasgeboren babies en denk ik dat de moeder min of meer onverwachts (al dan niet weggedrongen) bevallen is en dan niet weet wat ze er mee moet.

Ik weet het niet, rivier zou wat mij betreft nog steeds kunnen, om het terugvinden maar zo moeilijk mogelijk te maken.
pi_126424654
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:20 schreef Rachilda het volgende:
Over een kwartier weten we meer volgens dit bericht :

JulianRubenNL twitterde op maandag 13-05-2013 om 12:17:35 : @rikdoggerIn bus worden de beelden bekeken. Over ong. een kwartier duidelijkheid is verwachting #vermistebroertjes http://t.co/N7M629jZvh reageer retweet
Dat kwartier in politie taal ken ik zo onderhand, zal wel 2 uur duren denk ik...
  maandag 13 mei 2013 @ 12:24:42 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126424727
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:22 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik weet het niet, rivier zou wat mij betreft nog steeds kunnen, om het terugvinden maar zo moeilijk mogelijk te maken.
Als hij dat heeft kunnen doen, dan heeft hij ze afhankelijk van de rivier en de locatie waarop hij ze in het water heeft gegooid niet eens eerst hoeven vermoorden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_126424745
trouwens de TopicTitel is nu een beetje raar :@
Als je nu leest is het of er staat dat 2 kinderen een man hebben vermoord en vermist zijn.
misschien ff wijzigen naar: Twee kinderen van dode man vermist (of iets dergelijks)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_126424748
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:22 schreef Wazigwijfke het volgende:

[..]

Dat kwartier in politie taal ken ik zo onderhand, zal wel 2 uur duren denk ik...
Wellicht dat er straks duikers bij de visvijver verschijnen, dan kunnen we zelf wel afleiden dat ze waarschijnlijk wel "iets" hebben gezien
pi_126424763
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:25 schreef Crazy-M het volgende:
Als je nu leest is het of er staat dat 2 kinderen een man hebben vermoord en vermist zijn.
misschien ff wijzigen naar: Twee kinderen van dode man vermist (of iets dergelijks)
Even een topic report aanmaken of posten in FB als je het graag anders ziet :)
  maandag 13 mei 2013 @ 12:26:40 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126424787
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:25 schreef Rachilda het volgende:

[..]

Wellicht dat er straks duikers bij de visvijver verschijnen, dan kunnen we zelf wel afleiden dat ze waarschijnlijk wel "iets" hebben gezien
Dat kan dan van alles zijn.... ook Patrick Diks.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_126424796
Wat ik niet zo goed begrijp dat de politie ook in de diepe gedeeltes in de vijver zoekt, als hij de kindjes al in het water heeft gedaan, kan dat toch alleen vlakbij de kant van de visvijver zijn geweest? want zo ver kan de vader toch niet het water in..?
  maandag 13 mei 2013 @ 12:27:38 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126424816
quote:
Het is al 19 topics zo.... iedereen weet waar het over gaat en het staat er prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_126424824
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat kan dan van alles zijn.... ook Patrick Diks.
ja hoor, dat klopt, valt me nog mee dat ze tijdens de zoekacties verder niks zijn tegengekomen, dus ook iets of iemand anders
  maandag 13 mei 2013 @ 12:28:40 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126424837
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:26 schreef Rachilda het volgende:
Wat ik niet zo goed begrijp dat de politie ook in de diepe gedeeltes in de vijver zoekt, als hij de kindjes al in het water heeft gedaan, kan dat toch alleen vlakbij de kant van de visvijver zijn geweest? want zo ver kan de vader toch niet het water in..?
Want als je een lijk verzwaart dan zakt het niet af naar het diepe gedeelte van een vijver? Dan blijft het automatisch liggen waar je het in het water gooit?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_126424852
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want als je een lijk verzwaart dan zakt het niet af naar het diepe gedeelte van een vijver? Dan blijft het automatisch liggen waar je het in het water gooit?
Ik gaf al aan dat ik het niet zo goed begrijp!
pi_126424870
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:29 schreef Rachilda het volgende:

[..]

Ik gaf al aan dat ik het niet zo goed begrijp!
maar nu wel :9
pi_126424886
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

maar nu wel :9
juist
pi_126424904
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is al 19 topics zo.... iedereen weet waar het over gaat en het staat er prima.
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:25 schreef Puala het volgende:

[..]

Even een topic report aanmaken of posten in FB als je het graag anders ziet :)
was meer suggestie om te kijken wat de rest ervan vind ;)
maar stoort verder ook niet echt. Net wat Leandra zegt.
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_126424912
quote:
Volgens mij niet hoor? Dan zou de zin toch echt anders geformuleerd moeten zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 13 mei 2013 @ 12:31:19 #23
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_126424923
quote:

[..]

Het dumpen van een stoffelijk overschot is best lastig.
Het is redelijk groot en gaat stinken als je het lang laat liggen.
Een gat graven kunnen de mariniers snel bespeuren.
De beste methode zou denk ik zijn middels een houtversnipperaar het overschot versnipperen en de resten van verspreiden, liefst in diep water.
Dan heb je alleen een bebloede versnipperaar om van af te komen.
Al met al, erg omslachtig dus....
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_126424943
Maar wat ik niet snap.. Infrarood zoekt toch warmte? Als die kinderen al een week in die plas liggen, zijn ze toch niet meer warm? Of ben ik nu dom :$
pi_126424969
Nog even speculerend: nog iemand een idee wat de vader de avond in Neerbeek is gaan doen behalve tanken of ex-vriendin opzoeken (aangezien politie heeft aangegeven dat hij niet bij de vriendin is geweest die avond)
pi_126424985
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:31 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

De beste methode zou denk ik zijn middels een houtversnipperaar het overschot versnipperen en de resten van verspreiden, liefst in diep water.
mmm -O-
Tap tap tap
pi_126424987
Re: auto's -ik weet ook van niemand van de buren het merk auto, en nauwelijks de kleur... maar dan herken ik sowieso geen enkel merk als ik niet kijk wat er achterop staat (en dan liefst in gewone letters want van logo's kom ik ook niet veel verder dan de Mercedes)... heb gewoon 0,0 interesse in auto's, geen rijbewijs, en op straat kijk ik er alleen maar naar om er niet tegenaan te fietsen en te voorkomen dat zij tegen mij aanrijden. :P Afgezien van de heel bijzondere modellen, zo'n echte race wagen of een oldtimer ofzo, zijn het voor mij allemaal 'auto's' en verder registreer ik die informatie niet. Maar het verbaasd me niet dat er mensen zijn die het wel opvalt, en die wel na een week of langer nog weten welk model auto ze waar gezien hebben. Ken genoeg mensen die alles over auto's weten, naar elk nieuw model kijken, enzovoort. Ieder z'n hobby, en het is wel handig voor de politie :)
  maandag 13 mei 2013 @ 12:32:44 #28
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_126424990
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:31 schreef afsje het volgende:
Maar wat ik niet snap.. Infrarood zoekt toch warmte? Als die kinderen al een week in die plas liggen, zijn ze toch niet meer warm? Of ben ik nu dom :$
Rottend vlees verspreid ook warmte.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:33:19 #29
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_126425004
quote:
Je moet je eind-ennen niet inslikken!
  maandag 13 mei 2013 @ 12:33:48 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126425022
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:31 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Of je moet het begraven goed voorbereid hebben....

Ik kan me jouw methode trouwens ook niet voorstellen als het om een ouder gaat die zijn kind moet wegwerken.
Op een of andere manier gaat dat gevoelsmatig nog vele stappen verder dan het vermoorden van het kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_126425026
VermistNL twitterde op maandag 13-05-2013 om 12:33:32 Er word vanmiddag op 2 plekken gedoken in de vijver in geulle #vermistebroertjes Politie acht de kans klein dat er iets gevonden word. reageer retweet
pi_126425044
quote:
10s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dit, inderdaad...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_126425049
Imagine2B twitterde op maandag 13-05-2013 om 12:33:37 @Honingpot @MadWorld2012 @JulianRubenNL VermistNL @VermistNLEr word vanmiddag op 2 plekken gedoken in de vijver in geulle #vermistebroertjes reageer retweet
  maandag 13 mei 2013 @ 12:34:51 #34
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_126425060
quote:

[..]

Kan je dat alsjeblieft ook de nieuwslezers van de NOS vertellen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_126425063
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:31 schreef afsje het volgende:
Het is een beetje onsmakelijk, maar juist na een week komt er weer wat warmte vrij. Rottingsproces gaat gepaard met warmte, denk ook maar aan broei in een composthoop enzo.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:34:58 #36
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_126425065
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

mmm -O-
Klopt. Het goed wegwerken is iets wat tijd en een goede voorbereiding vraagt, en ik denk hier meer gehaast en impulsief is gehandeld.

Tenminste, ik KAN/WIL me namelijk niet voorstellen dat iemand uitgebreid gaat plannen hoe hij zijn kinderen gaat vermoorden en uitgebreid de lijken weg gaat werken.
pi_126425095
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:33 schreef webb2012 het volgende:
VermistNL twitterde op maandag 13-05-2013 om 12:33:32 Er word vanmiddag op 2 plekken gedoken in de vijver in geulle #vermistebroertjes Politie acht de kans klein dat er iets gevonden word. reageer retweet
Ow nou ok...tja...dus voor de zekerheid duiken maar men verwacht eigenlijk niks....en nu??? het wordt tijd dat de politie alle info deelt met de mensen, dan komt er misschien verder weer meer gerichte tips, dit schiet niet op zo
  maandag 13 mei 2013 @ 12:36:14 #38
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_126425099
Iemand hier die weet hoe het zit met zinken/drijven van lichamen? Er is een proces van rotten/gassen waardoor het lichaam weer zal gaan drijven, maar over welke tijdspanne spreken we dan??
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_126425100
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:32 schreef Rachilda het volgende:
Nog even speculerend: nog iemand een idee wat de vader de avond in Neerbeek is gaan doen behalve tanken of ex-vriendin opzoeken (aangezien politie heeft aangegeven dat hij niet bij de vriendin is geweest die avond)
Hij is er 3 kwartier geweest toch zoiets?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 13 mei 2013 @ 12:36:20 #40
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_126425102
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:32 schreef Sheriam het volgende:
Re: auto's -ik weet ook van niemand van de buren het merk auto, en nauwelijks de kleur... maar dan herken ik sowieso geen enkel merk als ik niet kijk wat er achterop staat (en dan liefst in gewone letters want van logo's kom ik ook niet veel verder dan de Mercedes)... heb gewoon 0,0 interesse in auto's, geen rijbewijs, en op straat kijk ik er alleen maar naar om er niet tegenaan te fietsen en te voorkomen dat zij tegen mij aanrijden. :P Afgezien van de heel bijzondere modellen, zo'n echte race wagen of een oldtimer ofzo, zijn het voor mij allemaal 'auto's' en verder registreer ik die informatie niet. Maar het verbaasd me niet dat er mensen zijn die het wel opvalt, en die wel na een week of langer nog weten welk model auto ze waar gezien hebben. Ken genoeg mensen die alles over auto's weten, naar elk nieuw model kijken, enzovoort. Ieder z'n hobby, en het is wel handig voor de politie :)
De politie heeft gezegd dat het verhaal van de auto-tip onzin was?

quote:
De duikers zoeken na een tip van iemand uit het dorp, weet Merken. ''Die heeft een auto gezien en denkt dat die van de vader is van de twee kinderen. Maar er rijden hier zoveel van die auto's rond."
Volgens een woordvoerder van de politie is de opmerking van Merken over de tip onzin.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  maandag 13 mei 2013 @ 12:36:32 #41
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_126425111
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je moet het begraven goed voorbereid hebben....

Nee, getrainde spoorzoekers kunnen echt nog heel lang zien of er iemand in de grond heeft zitten wroeten. Je moet toch al snel 1 meter diep graven en dat is best wat grond om te verplaatsen.
pi_126425151
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:36 schreef Wazigwijfke het volgende:

[..]

Hij is er 3 kwartier geweest toch zoiets?
Ik dacht dat er beelden zijn bij een tankstation, en een half uur later ergens in Neerbeek GSM contact met een mast...
pi_126425167
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:34 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Het is een beetje onsmakelijk, maar juist na een week komt er weer wat warmte vrij. Rottingsproces gaat gepaard met warmte, denk ook maar aan broei in een composthoop enzo.
Ah, zo.. Natuurlijk!
Bedankt voor de verduidelijking.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:38:29 #44
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126425185
quote:
dikke speculatie: de plek(ken) bezoeken waar hij zo gelukkig is geweest met de kinderen?om ze misschien op een voor hun drieën mooie plek achter te laten? Dan heeft ie ze over het graf heen voor zichzelf en ik stel me voor dat je je dan wijsmaakt dat die kinderen dan daar altijd gelukkig zijn ofzo. :@ Als ik me probeer voor te stellen hoe je brein werkt in zo'n situatie kom ik op zoiets. In zoverre je je kan inleven in iemand die zo ver 'heen' is dat ie tot dit in staat is.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:38:51 #45
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_126425198
quote:
De kinderen het idee geven op weg te zijn naar een leuk uitje? Vertrouwde omgeving, wat rondrijden tot ze slapen...?
pi_126425204
Ik vind het nog steeds vreemd dat een "verwarde" man zijn kinderen ergens anders ombrengt, dan waar hij zich zelf verhangt. Als het hem werkelijk gelegen was dat de kinderen gevonden werden had hij zich bij hun opgehangen. Waarom hij op een andere plek dan de kinderen? Dat is toch om een reden geweest. En ik denk niet omdat hij graag wilde dat ze snel gevonden zouden worden. Hij had de kinderen dan bij zich gehad in Doorn.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:39:19 #47
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_126425214
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:36 schreef Ireth het volgende:
Iemand hier die weet hoe het zit met zinken/drijven van lichamen? Er is een proces van rotten/gassen waardoor het lichaam weer zal gaan drijven, maar over welke tijdspanne spreken we dan??
Klopt. In de eerste instantie zal een lijk zinken. Daarna zullen de rottingsgassen ervoor zorgen dat het gaat drijven. Nadat de rottingsgassen er uit zijn zal er een neutraal drijfvermogen zijn waardoor het afhangt van de lichaamsbouw of het net wel of net niet drijft.
pi_126425227
Ik las op geenstijl dat alle hobby-tovenaars zich er inmiddels ook weer mee bemoeien :')
  maandag 13 mei 2013 @ 12:40:29 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126425252
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:36 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Nee, getrainde spoorzoekers kunnen echt nog heel lang zien of er iemand in de grond heeft zitten wroeten. Je moet toch al snel 1 meter diep graven en dat is best wat grond om te verplaatsen.
Moet je wel weten waar je moet gaan spoorzoeken..... en vooralsnog zoeken ze redelijk beperkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_126425279
KempesHVNL twitterde op maandag 13-05-2013 om 12:39:24 Er worden wel twee duikers gestuurd om specifieke plek te onderzoeken. Dit om alles uit te sluiten zegt sonarteam. #vermistebroertjes #hvnl reageer retweet
pi_126425286
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:38 schreef moeke1 het volgende:
Ik vind het nog steeds vreemd dat een "verwarde" man zijn kinderen ergens anders ombrengt, dan waar hij zich zelf verhangt. Als het hem werkelijk gelegen was dat de kinderen gevonden werden had hij zich bij hun opgehangen. Waarom hij op een andere plek dan de kinderen? Dat is toch om een reden geweest. En ik denk niet omdat hij graag wilde dat ze snel gevonden zouden worden. Hij had de kinderen dan bij zich gehad in Doorn.
Ik heb geen flauw idee hoe iemand reageert als hij net zijn kinderen heeft omgebracht en begraven/gedumpt, wie weet is hij van gekte in de auto gestapt en gaan rijden?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:41:40 #52
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_126425290
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:34 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Klopt. Het goed wegwerken is iets wat tijd en een goede voorbereiding vraagt, en ik denk hier meer gehaast en impulsief is gehandeld.

Tenminste, ik KAN/WIL me namelijk niet voorstellen dat iemand uitgebreid gaat plannen hoe hij zijn kinderen gaat vermoorden en uitgebreid de lijken weg gaat werken.
Misschien beter voor te stellen vanuit een 'hoe kan ik het mijn ex zo moeilijk mogelijk maken'.
pi_126425292
Iemand enig idee hoe vaak het voorkomt dat iemand zelfmoord pleegt maar geen boodschap achterlaat?
Het lijkt er op dat hij een behoorlijke boodschap had voor de moeder van zijn kinderen maar dit maakt hij niet duidelijk in geschrift (of het zou bij de lichamen van de kids moeten liggen)
  maandag 13 mei 2013 @ 12:42:13 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126425312
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:38 schreef moeke1 het volgende:
Dat bij zich houden schijnt iets te zijn wat vooral moeders doen, vaders schijnen juist een grote afstand tussen hun kinderen en zichzelf te creëren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_126425320
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:37 schreef Rachilda het volgende:

[..]

Ik dacht dat er beelden zijn bij een tankstation, en een half uur later ergens in Neerbeek GSM contact met een mast...
Ja bedoelde ik tussen tankstation en gsmcontact zit geruime tijd... Maar hij kan natuurlijk ook moeite hebben gehad met de weg vinden, waren wegwerkzaamheden
pi_126425338
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:39 schreef Disorder het volgende:
Ik las op geenstijl dat alle hobby-tovenaars zich er inmiddels ook weer mee bemoeien :')
quote:
Oprichters burgerinitiatief blijven zoeken naar broertjes

De een is een bezorgde moeder die 'aanvoelt' wat een ouder van vermiste kinderen doorstaat. De ander heeft een onbedwingbare drang naar organiseren en ondernemen. Wanda van de Bovenkamp (46) en Marc Satijn (20) zijn de drijvende krachten achter al die burgers die blíjven zoeken naar de vermiste broers Ruben en Julian.

Wanda en Marc sturen honderden burgers aan die zich niet kunnen en niet willen neerleggen bij de onvindbaarheid van de broertjes en de conclusies van de politie. 'Na de zoektocht in het Bunderbos in Limburg wilde de politie stoppen met zoeken,' vertelt Wanda vandaag in het AD. 'Terwijl er nog zoveel plekken zijn waar je kunt zoeken. Ik bedoel: wij kennen de omgeving hier hč.'

'We hebben iets teweeggebracht,' zegt Wanda. 'Ik ben trots op die saamhorigheid. Zelfs als we niets vinden, is het daarom toch niet mislukt.' Wanda spoorde met een oproep op Facebook vorige week inmiddels honderden mensen aan die zelf de bossen uit zijn gaan kammen in de hoop een spoor te vinden van de vermiste broertjes, van wie de vader zelfmoord pleegde. Ze moest het doen, vond ze.

In Geulle gaat maandagochtend rond 9 uur de zoekactie van de politie naar de twee vermiste broertjes Ruben en Julian weer verder. Er wordt gespeurd in een grote visvijver in het Limburgse dorp.

Op de hoogte
Ook Marc Satijn meldde zich aan bij Wanda's speurderslegioen. 'Iets ondernemen' zit in Marcs bloed. Hij stopte met z'n studie omdat hij twee internetbedrijfjes runt. Gebeurt er iets in Doorn, dan kun je de klok erop gelijkzetten dat Marc er weet van heeft of erbij betrokken is. Al op zijn 10de wees Marc de burgemeester er bloedserieus op dat het met de prullenbakken in Doorn niet goed gesteld was.

Er is nóg een reden dat mensen in Doorn zo begaan zijn met Iris van der Schuit en haar vermiste jongens. Marcs vader René laat de naam van het in 1999 verdwenen meisje Sybine Jansons vallen. Zij was afkomstig uit het nabijgelegen Maarn. Ze bleek vermoord te zijn. 'Dat zijn we hier nog niet vergeten.'

Paragnost
Langzaam gaan Wanda en Marc het stokje overdragen aan andere dorpen waar burgers willen gaan zoeken. Komt straks alsnog de kater, als alles niets oplevert? 'Dan zal ik pissed zijn,' zegt Wanda.

'Een paragnost heeft gezegd dat die vader de kinderen wilde laten verdwijnen. Als wij ze niet vinden, dan wint hij dus. Maar alles wat we hebben gedaan zet ik in een draaiboek. Dat andere mensen in Nederland bij eventuele nieuwe zaken vanaf de start meteen weten wat ze moeten doen. Dan is deze zoektocht nooit voor niks geweest.'
  maandag 13 mei 2013 @ 12:43:29 #57
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_126425365
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:42 schreef Wazigwijfke het volgende:

[..]

Ja bedoelde ik tussen tankstation en gsmcontact zit geruime tijd... Maar hij kan natuurlijk ook moeite hebben gehad met de weg vinden, waren wegwerkzaamheden
Hij kan ook gewoon ergens stil hebben gestaan. Shaggie draaien... blik op zijn slapende kinderen.. om zich heen kijkend, blik op de sterren...
pi_126425397
quote:
'We hebben iets teweeggebracht,' zegt Wanda. 'Ik ben trots op die saamhorigheid. Zelfs als we niets vinden, is het daarom toch niet mislukt.'
Eh, jawel, behoorlijk.

Met Austerlitz hebben jullie al een dag verneukt.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:44:56 #59
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_126425417
quote:
9s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:42 schreef Specularium het volgende:

Die mafkezen wanen zich echt superspeurders. Vooral ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:45:59 #60
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_126425454
quote:
9s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die mafkezen wanen zich echt superspeurders. Vooral ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
Het zou me niets verbazen als ze zich van te voren had opgetut voor de eventuele foto's bij het artikel... en dan ook nog vragen "weet u zeker dat er geen foto bij moet??"
pi_126425458
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:43 schreef Ireth het volgende:

[..]

Hij kan ook gewoon ergens stil hebben gestaan. Shaggie draaien... blik op zijn slapende kinderen.. om zich heen kijkend, blik op de sterren...
Ja kan.... Maar in deze zaak kunnen zoveel dingen. Er wordt ook vrij weinig naar buiten gebracht, maar daar zullen ze ook zo hun redenen voor hebben...
pi_126425511
Beelden sonarboot vijver Geulle bekeken Het onderzoek op de vijsvijver in Geulle is voorlopig afgerond.
De gemaakte beelden van een sonarbootje worden bekeken. Onduidelijk is nog of er iets op de beelden te zien is.

Pas wanneer duidelijk is of de beelden helderheid verschaffen wordt al dan niet besloten verder te gaan met het onderzoek in Geulle.

Het sonarbootje was maandag ongeveer een uur op de vijver in Geulle. Daar wordt gezocht naar aanleiding van een tip in de zaak van de twee vermiste broertjes Ruben en Julian.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:48:52 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126425561
quote:
9s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

[..]

Darn, waarom krijgen deze mensen zo'n platform.... laat dat soort aandachtsorgels lekker links liggen, wat ze "organiseren" is al erg genoeg, en dat ze zich daarbij zo in de kijker willen spelen is dieptriest.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_126425590
Wel beelden, maar route vader nog deels onduidelijk Er komen voortdurend nieuwe particuliere camerabeelden en tips binnen, maar nog steeds is volstrekt onduidelijk wat er is gebeurd tussen Neerbeek en de Rijnbrug in Rhenen.
Dat zegt de politie die maandag opnieuw met vele tientallen agenten aan de slag is gegaan om de vermiste broertjes Ruben en Julian uit Zeist terug te vinden.

"We hebben van de heenweg die de vader heeft gereden vanaf Vleuten naar Zuid-Limburg voldoende gegevens om zeker te weten welke route hij heeft genomen. Maar van de tijd en de route tussen maandagavond kwart over 10 in Neerbeek en dinsdagmorgen 10 over half 2 in Rhenen ontbreekt elk spoor'', aldus de politie.

Telefoon uitgeschakeld

Het rechercheteam houdt er rekening mee dat de 38-jarige vader, die later in Doorn zelfmoord pleegde, in Zuid-Limburg expres zijn mobiele telefoon heeft uitgeschakeld, zodat zendmasten geen gegevens van zijn route konden oppikken. Pas vorige week dinsdagochtend vroeg was er weer een signaal via een zendmast in Leersum.

Kort daarvoor is op een camerabeeld te zien dat de vader in het nabijgelegen Rhenen rijdt. ,,Op dat beeld kunnen we de kinderen niet zien. Maar misschien zaten ze toch in de auto, zo midden in de nacht kunnen ze wel liggen te slapen op de achterbank. We moeten de kinderen zelf zien om te weten wanneer ze nog bij hun vader waren.''

Een gerucht dat de politie flyers zou hebben verspreid in Duitsland, is volgens de woordvoerder ,,onzin.''
pi_126425607
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:43 schreef Ireth het volgende:

[..]

mee eens
pi_126425669
Dus de politie gaat er ook vanuit dat hij expres zijn telefoon heeft uitgezet.
pi_126425690
Sorry, houdt er rekening mee.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:52:38 #68
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_126425697
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:52 schreef moeke1 het volgende:
Dus de politie gaat er ook vanuit dat hij expres zijn telefoon heeft uitgezet.
Nee, ze houden er rekening mee dat hij dat gedaan zou kunnen hebben...
pi_126425716
Onderzoek vijver Geulle levert niets op Het onderzoek met sonar-apparatuur in de visvijver in Geulle heeft niets opgeleverd.
Twee plekken in de vijver zijn moeilijk te zien op de beelden. Er komen daarom nog duikers om die locaties nader te onderzoeken. De kans dat dit nog iets oplevert wordt door de politie omschreven als 'nihil'.

In de grote visvijver aan de Kleivelderweg werd gezocht naar de vermiste broers Julian en Ruben uit Zeist.
stuur door:Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printShare on more
mail de redactie
pi_126425781
Extra uitzending L1NWS om 13.00 uur Om 13.00 uur is er op L1TV een extra nieuwsuitzending over de zoekactie naar de vermiste jongens in Geulle.
Verslaggever Lody Trepels meldt de laatste stand van zaken over de zoektocht in en rond de visvijver aan de Kleivelderweg.
pi_126425893
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:54 schreef moeke1 het volgende:
Extra uitzending L1NWS om 13.00 uur Om 13.00 uur is er op L1TV een extra nieuwsuitzending over de zoekactie naar de vermiste jongens in Geulle.
Verslaggever Lody Trepels meldt de laatste stand van zaken over de zoektocht in en rond de visvijver aan de Kleivelderweg.
Maar er is geen nieuws.

Misschien moeten ze dit dan ook niet doen.
pi_126426027
quote:
9s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Maar er is geen nieuws.

Misschien moeten ze dit dan ook niet doen.
IDD, maar zal wel gepland hebben gestaan. Was om 10.30 al aangekondigd.
  maandag 13 mei 2013 @ 13:13:59 #73
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_126426360
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als hij dat heeft kunnen doen, dan heeft hij ze afhankelijk van de rivier en de locatie waarop hij ze in het water heeft gegooid niet eens eerst hoeven vermoorden.
Of wel begraven maar met 50 km er tussen.
pi_126426375
VermistNL twitterde op maandag 13-05-2013 om 13:13:12 Politie zoekt opnieuw met honden in #doornsegat naar #vermistebroertjes. Vlakbij plek waar vader werd gevonden http://t.co/SCqYZ6029C reageer retweet
pi_126426413
quote:

[..]

:P
Ik luister NL-Talig
pi_126426439
RTV Utrecht ‏@rtvutrecht 8m
De politie zoekt met honden aan rand van bos bij Doornse Gat. Vorige week werd Jeroen Denis daar dood aangetroffen. http://rtvu.nl/n/990021

Openen Beantwoorden
Retweeten

Toevoegen aan favorieten

Meer

RTV Utrecht RTV Utrecht ‏@rtvutrecht 16m
Verslaggever @DvanOmmeren ziet politiebusjes met honden bij Doornse Gat, waar vader vermiste broertjes werd gevonden. http://rtvu.nl/n/990021

Openen
pi_126426537
quote:
12.40 uur: Onduidelijk hoe laat de duikers aankomen. Ze hebben eerst nog een andere klus, die ze moeten afmaken.
Hebben we maar 2 duikers ofzo?
pi_126426583
quote:
9s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:18 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hebben we maar 2 duikers ofzo?
Per veiligheidsregio zijn er meestal maar 1 of 2 kazernes die het doen.
  maandag 13 mei 2013 @ 13:24:28 #79
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_126426764
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:16 schreef moeke1 het volgende:
RTV Utrecht ‏@rtvutrecht 8m
De politie zoekt met honden aan rand van bos bij Doornse Gat. Vorige week werd Jeroen Denis daar dood aangetroffen. http://rtvu.nl/n/990021

Openen Beantwoorden
Retweeten

Toevoegen aan favorieten

Meer

RTV Utrecht RTV Utrecht ‏@rtvutrecht 16m
Verslaggever @DvanOmmeren ziet politiebusjes met honden bij Doornse Gat, waar vader vermiste broertjes werd gevonden. http://rtvu.nl/n/990021

Openen
En nu daar weer zoeken, ze hebben echt geen idee waar ze moeten zijn... ;(
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_126426778
Waardoor wordt er in Doorn weer gezocht?
  maandag 13 mei 2013 @ 13:36:05 #81
264694 blanket
its human nature
pi_126427149
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:24 schreef moeke1 het volgende:
Waardoor wordt er in Doorn weer gezocht?
Geen idee. Het is vlakbij waar vader gevonden is.
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
pi_126427176
Het zou logisch zijn, maar waarom is hij in jezusnaam naar Limburg gegaan? Of ik mis een stukje tijdlijn.
Tap tap tap
pi_126427180
Wanneer wordt die vader begraven cq gecremeerd?
  maandag 13 mei 2013 @ 13:39:37 #84
264694 blanket
its human nature
pi_126427247
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:37 schreef moeke1 het volgende:
Wanneer wordt die vader begraven cq gecremeerd?
Hij wordt gebalsemd en op de Dam gezet. (maw geen idee)
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
pi_126427287
De verdachte is dood. Waarom maakt men zo weinig bekend? Zouden ze niet meer hebben?
  maandag 13 mei 2013 @ 13:42:22 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_126427341
Wat is dat toch dat men denkt als publiek direct over alle informatie te moeten beschikken. Alsof het een recht is.
  maandag 13 mei 2013 @ 13:42:24 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126427342
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

Of wel begraven maar met 50 km er tussen.
Ik denk dat dat teveel tijd zou hebben gekost; 1 graf graven in die tijdsspanne is al lastig, zeker als je het ook weer goed genoeg wilt afdekken, maar twee is helemaal moeilijk.
En als hij het voorbereid had dan zou hij dus op 2 plekken het risico lopen dat het vroegtijdig ontdekt was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_126427346
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:19 schreef Puala het volgende:

[..]

Per veiligheidsregio zijn er meestal maar 1 of 2 kazernes die het doen.
Het zijn marineduikers, en die heb je (zeker in Limburg) niet om de hoek zitten. Volgens mij zitten ze zelfs alleen maar in Den Helder, deze speciaal getrainde duikers.
pi_126427376
quote:
9s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:42 schreef Copycat het volgende:
Wat is dat toch dat men denkt als publiek direct over alle informatie te moeten beschikken. Alsof het een recht is.
Vaak hebben ze hulp nodig van publiek.
  maandag 13 mei 2013 @ 13:44:15 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_126427400
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:43 schreef moeke1 het volgende:
Geen ongevraagde.
pi_126427413
ZEIST - Duikers gaan op twee plaatsen in een visvijver in Geulle zoeken naar Ruben en Julian. De kans dat de vermiste broertjes uit Zeist er gevonden worden, wordt volgens de politie echter gering geacht.
  maandag 13 mei 2013 @ 13:45:38 #92
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_126427432
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:43 schreef moeke1 het volgende:

[..]

Doe eens rustig aan, de politie zijn ook mensen hoor. Ze hebben beschikking tot iets meer informatie, (ANPR, GSM lokatie) dan wij, maar weten bijna het evenveel..
  maandag 13 mei 2013 @ 13:45:43 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126427436
quote:
9s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:42 schreef Copycat het volgende:
Dit, de verontwaardiging van mensen ook dat ze niet gelijk te horen kregen wat er op het briefje stond dat Theo van Gogh op z'n borst geprikt kreeg..... alsof het een grondrecht is, en men ongezien kon beoordelen dat de inhoud van dat briefje verder geen onderzoek behoefde.

In deze is het idem; je kunt wel van alles vrijgeven, maar daarmee loop je het risico dat je eventuele sporen niet meer kunt onderzoeken omdat mensen die verstoord hebben als je gaat melden dat er gele klei onder de nagels van vader aangetroffen is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_126427464
VUILNISBAK
Ze zei het jammer te vinden dat de politie nu pas bekend maakt op zoek te zijn naar twee schoenen, een deel van een sleepkabel en een spantouw. "Als we dat eerder hadden geweten, hadden we daar gericht naar kunnen zoeken. Bovendien hadden mensen dan in hun vuilnisbak kunnen kijken of daar iets in gegooid was. Nu is het vuilnis al opgehaald."

Misschien vrijwilligers om vuilnisbelt te doorzoeken.
  maandag 13 mei 2013 @ 13:47:02 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126427473
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:46 schreef moeke1 het volgende:
VUILNISBAK
Ze zei het jammer te vinden dat de politie nu pas bekend maakt op zoek te zijn naar twee schoenen, een deel van een sleepkabel en een spantouw. "Als we dat eerder hadden geweten, hadden we daar gericht naar kunnen zoeken. Bovendien hadden mensen dan in hun vuilnisbak kunnen kijken of daar iets in gegooid was. Nu is het vuilnis al opgehaald."

Wie zei dat? Bron?

Als er ineens een paar schoenen en een stuk sleepkabel in je kliko liggen dan zie je dat niet?
Okay, ik zal wel visueel ingesteld zijn dan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 13 mei 2013 @ 13:47:11 #96
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_126427479
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:46 schreef moeke1 het volgende:

...

gericht zoeken, blabla.. Je kijkt naar de kleinste details maar een knalgeel koord mis je. zou je denken?

Die beste man is doelbewust tewerk gegaan, GSM heeft uit gestaan en zijn schoenen zijn pleiten.Onder zijn schoenen zouden sporen kunnen zitten wat een aanwijzing kan bevatten in wat voor bos hij geweest is buiten die in doorn.
  maandag 13 mei 2013 @ 13:47:48 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_126427490
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:47 schreef Leandra het volgende:

Wie zei dat? Bron?
Ik gok die Wanda die zich Miss Marple waant.
pi_126427503
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:40 schreef moeke1 het volgende:
De verdachte is dood. Waarom maakt men zo weinig bekend? Zouden ze niet meer hebben?
Is niet in het belang van het onderzoek waarschijnlijk. Verder moeten wij als buitenstaanders niet vergeten dat wij geen "recht" hebben op meer informatie dan de politie wenst prijs te geven.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 13 mei 2013 @ 13:48:14 #99
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_126427510
quote:
15s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:47 schreef blup het volgende:
...

gericht zoeken, blabla.. Je kijkt naar de kleinste details maar een knalgeel koord mis je. zou je denken?
Ja, geweldig toch.
  maandag 13 mei 2013 @ 13:48:43 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126427534
quote:
9s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik gok die Wanda die zich Miss Marple waant.
Wanda vergeet kennelijk dat Miss Marple vrijwel niet achter haar geraniums vandaan kwam :{
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')