abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126753827
quote:
2s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:04 schreef Senor__Chang het volgende:
Over 4 maanden wil ik weer gaan studeren, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik echt wil doen. En of ik het echt wil doen. Stufi is volgend jaar verdwenen dus ik voel wel een bepaalde druk om het in september nog 1 keer te proberen. Het is een vreemd gevoel, want aan de ene kant wil ik graag studeren, ik wil een soort van bevestiging naar mezelf toe van mijzelf en ik vind het sowieso ook leuk om kennis op te doen. Maar aan de andere kant heb ik weinig discipline (waar ik een hekel aan heb, niet discipline zelf, maar het gebrek daaraan) en ben ik bang dat ik weer in een diepere depressie zal raken. Nou loop ik toch al wat meer met het gevoel van 'wat kan het me allemaal nog schelen', maar dat blijft toch wel hangen altijd. Ik heb ook het gevoel dat ik pas kan 'loslaten' als ik een bepaalde mate van zekerheid heb, wat nu nog ontbreekt met enkel een vwo-diploma.

What do?
Ik zat ook in zo'n situatie en 't werd 1 grote faal voor mij. Sorry dat ik je niet helpen kan.
Heb nu ook alleen maar m'n VWO papiertje.

Succes!
  maandag 20 mei 2013 @ 02:08:09 #277
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126753867
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ok, maar hoe breng ik zoiets dan in de praktijk? Gewoon naar een kroeg gaan? Been there, heb al eens een stamkroeg gehad.
Naar de discotheek (of hoe het ook heet)? Vond ik geen reet aan, deed pijn aan mijn oren en leverde me niks op.
Sowieso uitgaan vind ik geen reet aan (en 't levert me niks op).
Dan moet je naar een betere plek toe. Dit soort hostels bijv. Waar je in die zin ook gewoon een handje wordt geholpen :). Niemand kent elkander daar, het zijn leuke bijeenkomsten en volgens mij waren zij de 2e hostel van de wereld?

quote:
En uit m'n comfortzone stappen? Ik heb al fietstochten ondernomen en kwam niks tegen.
Alleen reizen? Ja, leuk voor wat gesprekjes, maar leverde me wederom niks op.
Heb jij ook issues met contacten vasthouden?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 20 mei 2013 @ 02:09:38 #278
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126753901
quote:
2s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:04 schreef Senor__Chang het volgende:
Over 4 maanden wil ik weer gaan studeren, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik echt wil doen. En of ik het echt wil doen. Stufi is volgend jaar verdwenen dus ik voel wel een bepaalde druk om het in september nog 1 keer te proberen. Het is een vreemd gevoel, want aan de ene kant wil ik graag studeren, ik wil een soort van bevestiging naar mezelf toe van mijzelf en ik vind het sowieso ook leuk om kennis op te doen. Maar aan de andere kant heb ik weinig discipline (waar ik een hekel aan heb, niet discipline zelf, maar het gebrek daaraan) en ben ik bang dat ik weer in een diepere depressie zal raken. Nou loop ik toch al wat meer met het gevoel van 'wat kan het me allemaal nog schelen', maar dat blijft toch wel hangen altijd. Ik heb ook het gevoel dat ik pas kan 'loslaten' als ik een bepaalde mate van zekerheid heb, wat nu nog ontbreekt met enkel een vwo-diploma.

What do?
Gaan :) Doen en genieten :) Je hebt weer een nieuwe mogelijkheid in het leven, je gaat weer nieuwe mensen ontmoeten. Gaat leuk en gezellig worden! En wat is nu 3 jaar je best doen om de rest van je leven het er beter financieel voor te hebben? Dat zou een drijfveer genoeg moeten zijn.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_126753920
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan moet je naar een betere plek toe. Dit soort hostels bijv. Waar je in die zin ook gewoon een handje wordt geholpen :). Niemand kent elkander daar, het zijn leuke bijeenkomsten en volgens mij waren zij de 2e hostel van de wereld?

[..]

Heb jij ook issues met contacten vasthouden?
Ok, dan zit ik in zo'n hostel. En wat moet ik daar dan doen??

Ikke? Ik heb problemen met contacten leggen en vasthouden. Echter heb ik nu genoeg vrienden om me heen dus zit niet om vrienden verlegen.
Alleen een (levens)partner mis ik nu nog. Das de enige uitdaging die ik zou willen aangaan.
  maandag 20 mei 2013 @ 02:10:28 #280
103397 minthy
Lief-ish
pi_126753923
"Enkel een vwo-diploma"?? Tering, is dat al iets om van te balen?!

Ik heb jarenlang een lts-diploma gehad en ben nu pas aan het afstuderen na meerdere opleidingen.
Wees er iig trots op dat je dat gehaald hebt ipv het een alleen-maartje te vinden :D
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_126753972
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:10 schreef minthy het volgende:

Ik heb jarenlang een lts-diploma gehad en ben nu pas aan het afstuderen na meerdere opleidingen.
Wees er iig trots op dat je dat gehaald hebt ipv het een alleen-maartje te vinden :D
Nou, tis niet alsof ik er moeite voor heb moeten doen. Ik heb me er min of meer doorheen gebluft.
In VWO-6 heb ik ongeveer 40% van alle lesuren gespijbeld. De docenten vonden het wel best want het was toch wel duidelijk dat ik het in 1 keer ging halen.

Dat VWO papiertje is voor mij min of meer vanzelf gegaan. Zonder huiswerk te maken, zonder boeken te lezen (want ik las toch alleen maar uittreksels), in de biologieles deed ik m'n natuurkunde en in natuurkundeles deed ik m'n Nederlands, zo ging het ongeveer.
  maandag 20 mei 2013 @ 02:13:01 #282
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_126753975
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:10 schreef minthy het volgende:

Ja, maar daar heb ik weinig voor moeten doen dus ik zie het niet als een accomplishment. Daarom dat ik het als een maar bestempel. Hoeft niet terecht te zijn overigens.
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
  maandag 20 mei 2013 @ 02:14:50 #283
358102 Senor__Chang
pi_126754012
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gaan :) Doen en genieten :) Je hebt weer een nieuwe mogelijkheid in het leven, je gaat weer nieuwe mensen ontmoeten. Gaat leuk en gezellig worden! En wat is nu 3 jaar je best doen om de rest van je leven het er beter financieel voor te hebben? Dat zou een drijfveer genoeg moeten zijn.
Yep, ik ga het zeker proberen en kijk er ook wel een beetje naar uit, al durf ik het bijna niet toe te geven. Weet alleen niet wat ik zou moeten doen..
Guilty as changed.
pi_126754076
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:14 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Yep, ik ga het zeker proberen en kijk er ook wel een beetje naar uit, al durf ik het bijna niet toe te geven. Weet alleen niet wat ik zou moeten doen..
Vergeet niet bij een vereniging te gaan, van studie vereniging tot sport vereniging tot magic the gathering vereniging, ze zijn overal en je leert mensen kennen! Mensen zijn cool!!

quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik weet het dus ook niet, heb al vanalles geprobeerd. Ik ben in limbo nu
Ik bedoel wordt trainer bij de lokale voetbal club?

https://medium.com/what-i-learned-building/9216e1c9da7d
  maandag 20 mei 2013 @ 02:19:36 #285
103397 minthy
Lief-ish
pi_126754096
Wat ik bij jullie beide lees is dat je geen enkele uitdaging zag in die opleiding. Misschien moeten jullie op dat vlak iets veranderen :+

Hier ging ik pas meer leven toen m'n relatie na 11jr stukliep, m'n pa overleed en ik ontslag kreeg binnen een aantal weken tijd. Ik ben de zorg weer ingegaan, doorgestroomd naar een baan in de hulpverlening (ggz) en rond nu m'n tweede studie af. Ik ben eigenlijk op dat gebied wel klaar met uitdagingen :r
Tante minthy!! O+
pi_126754116
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:18 schreef hetBestuur het volgende:

[..]

Afgezien dat ik voetbal min of meer haat (vooral de voetbalcultuur staat me erg tegen) zie ik mezelf niet als een voetbaltrainer van die agressieve jongetjes enzo.
Kinderwerk heb ik al eens gedaan en is mijn ding niet.
  maandag 20 mei 2013 @ 02:21:27 #287
358102 Senor__Chang
pi_126754138
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:18 schreef hetBestuur het volgende:

[..]

Vergeet niet bij een vereniging te gaan, van studie vereniging tot sport vereniging tot magic the gathering vereniging, ze zijn overal en je leert mensen kennen! Mensen zijn cool!!

[..]

Ja, is een mogelijkheid. Maar ik houd niet zo van die ballen-cultuur dus even aankijken welke verenigingen de moeite zijn.
Guilty as changed.
pi_126754173
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Afgezien dat ik voetbal min of meer haat (vooral de voetbalcultuur staat me erg tegen) zie ik mezelf niet als een voetbaltrainer van die agressieve jongetjes enzo.
Kinderwerk heb ik al eens gedaan en is mijn ding niet.
Ik deed dit met je;

Nieuwe suggestie; rotoract club
  maandag 20 mei 2013 @ 02:24:39 #289
358102 Senor__Chang
pi_126754204
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:19 schreef minthy het volgende:
Wat ik bij jullie beide lees is dat je geen enkele uitdaging zag in die opleiding. Misschien moeten jullie op dat vlak iets veranderen :+

Hier ging ik pas meer leven toen m'n relatie na 11jr stukliep, m'n pa overleed en ik ontslag kreeg binnen een aantal weken tijd. Ik ben de zorg weer ingegaan, doorgestroomd naar een baan in de hulpverlening (ggz) en rond nu m'n tweede studie af. Ik ben eigenlijk op dat gebied wel klaar met uitdagingen :r
Dat weet ik niet. Maar ik merkte wel dat ik er niet eens aan kon beginnen. Ik ben niet na een aantal maanden gestopt, maar 2 keer al na een aantal weken en in die weken ook bijna niks gedaan. Alleen depressief in bed liggen. Verschil dit keer is dat ik nu wel hulp heb gezocht en dat ik minder het gevoel heb dat ik moet studeren ipv wil studeren.

Nee, ik kan wel snappen dat je nu ff rust zoekt. Wat voor studie doe je dan?
Guilty as changed.
pi_126754226
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:19 schreef minthy het volgende:

Middelbare school was vrij saai. Ik deed m'n best om met zo min mogelijk werk zoveel mogelijk te doen. Dat is dus wat ik er geleerd heb. Echter, op de uni werkt het niet op die manier en dat werd 1 grote tegenvaller voor mij.
  maandag 20 mei 2013 @ 02:26:26 #291
358102 Senor__Chang
pi_126754238
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Middelbare school was vrij saai. Ik deed m'n best om met zo min mogelijk werk zoveel mogelijk te doen. Dat is dus wat ik er geleerd heb. Echter, op de uni werkt het niet op die manier en dat werd 1 grote tegenvaller voor mij.
Hoe lang heb jij het volgehouden op de uni dan?
Guilty as changed.
  maandag 20 mei 2013 @ 02:28:11 #292
103397 minthy
Lief-ish
pi_126754275
quote:
19s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:24 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Maar ik merkte wel dat ik er niet eens aan kon beginnen. Ik ben niet na een aantal maanden gestopt, maar 2 keer al na een aantal weken en in die weken ook bijna niks gedaan. Alleen depressief in bed liggen. Verschil dit keer is dat ik nu wel hulp heb gezocht en dat ik minder het gevoel heb dat ik moet studeren ipv wil studeren.

Nee, ik kan wel snappen dat je nu ff rust zoekt. Wat voor studie doe je dan?
Willen is ook beter voor je motivatie dan moeten, dat laatste is killing voor je motivatie :P
Ik ben bijna GGZ-agoog, al werken de laatste loodjes me belachelijk tegen op het moment.
Tante minthy!! O+
pi_126754291
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:23 schreef hetBestuur het volgende:

[..]

Ik deed dit met je;

Nieuwe suggestie; rotoract club
Das zo'n beetje de manier waarop ik door het leven ben gegaan :P
Het leverde me alleen niet op wat ik nu mis.
  maandag 20 mei 2013 @ 02:29:42 #294
103397 minthy
Lief-ish
pi_126754314
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ook een groot verschil tussen schools leren (in de klas zitten en luisteren) en het wat meer competentiegericht leren of valt dat mee?
Tante minthy!! O+
pi_126754330
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:26 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Hoe lang heb jij het volgehouden op de uni dan?
Laat ik het zo zeggen: Ik heb van de 140 studiepunten die ik kon halen, er daadwerkelijk maar 2 gehaald. Alle andere tentamens ben ik voor gezakt, voor vrijwel alles dus -_-
Het was beide keren vrij snel afgelopen. Een desillusie
pi_126754349
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:29 schreef minthy het volgende:

[..]

Ook een groot verschil tussen schools leren (in de klas zitten en luisteren) en het wat meer competentiegericht leren of valt dat mee?
Schools leren is me altijd wel goed afgegaan. Ik deed nooit huiswerk en van de docent volgen kreeg ik -net- voldoende info binnen om toch nog een voldoende te halen.
Ik weet trouwens niet eens wat competentiegericht leren is :P
  maandag 20 mei 2013 @ 02:36:41 #297
358102 Senor__Chang
pi_126754416
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: Ik heb van de 140 studiepunten die ik kon halen, er daadwerkelijk maar 2 gehaald. Alle andere tentamens ben ik voor gezakt, voor vrijwel alles dus -_-
Het was beide keren vrij snel afgelopen. Een desillusie
Ach, je hebt het in ieder geval langer volgehouden dan ik. :Y) Ik hoop op 3 keer is scheepsrecht.

Wat ben je daarna gaan doen?
Guilty as changed.
  maandag 20 mei 2013 @ 02:38:02 #298
103397 minthy
Lief-ish
pi_126754439
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Schools leren is me altijd wel goed afgegaan. Ik deed nooit huiswerk en van de docent volgen kreeg ik -net- voldoende info binnen om toch nog een voldoende te halen.
Ik weet trouwens niet eens wat competentiegericht leren is :P
Kort uitgelegd; een opleiding stelt competenties op per opleidingsniveau. Als student moet je bewijzen dat je aan die competenties voldoet, door middel van portfolio's, beroepsproducten, reflecties en het aantonen dat je zelfinzicht hebt. Tenminste, op het hbo. Je wordt verder vrijgelaten in de uitvoering daarvan, dit zorgt voor veel uitvallers.
Tante minthy!! O+
pi_126754469
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:36 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ach, je hebt het in ieder geval langer volgehouden dan ik. :Y) Ik hoop op 3 keer is scheepsrecht.

Wat ben je daarna gaan doen?
Na m'n 1e mislukte studie ben ik 3 maanden in het buitenland gaan wonen (mede om mijn verrotte thuissituatie te ontvluchten). Beide keren ben ik na mijn studies dieper in een depressie beland.

Ik kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren wat ik in die tijd gedaan heb.
Ik had ook in die tijd geen enkele vriend meer, dat heb ik later allemaal weer moeten opbouwen.
pi_126754482
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:38 schreef minthy het volgende:

[..]

Kort uitgelegd; een opleiding stelt competenties op per opleidingsniveau. Als student moet je bewijzen dat je aan die competenties voldoet, door middel van portfolio's, beroepsproducten, reflecties en het aantonen dat je zelfinzicht hebt. Tenminste, op het hbo. Je wordt verder vrijgelaten in de uitvoering daarvan, dit zorgt voor veel uitvallers.
Ja, ik ben daar 1 van. Neerlands trots! ^O^
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')