abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126400560
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

R&P / Depressie & Angst #1
R&P / Depressie & Angst #2
R&P / Depressie & Angst #3
R&P / Depressie & Angst #4
R&P / Depressie & Angst #5
R&P / Depressie & Angst #6
R&P / Depressie & Angst #7
R&P / Depressie & Angst #8
R&P / Depressie & Angst #9
R&P / Depressie & Angst #10
R&P / Depressie & Angst #11
R&P / Depressie & Angst #12
R&P / Depressie & Angst #13
R&P / Depressie & Angst #14 ..... waar we het kabinet NIET leuk vinden
R&P / Depressie & Angst #15 ..... zonder bijwerkingen!
R&P / Depressie & Angst #16
R&P / Depressie & Angst #17
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_126402546
Ik merk dat ik rustiger begin te worden en m'n leven er weer wat normaler uit begint te zien, fijn! Ik heb zo heus nog m'n buien in de avond/nacht, maar ook daarvan merk ik dat ze minder worden.

Héél voorzichtig positief hier O+
Tante minthy!! O+
pi_126403135
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:44 schreef minthy het volgende:
Ik merk dat ik rustiger begin te worden en m'n leven er weer wat normaler uit begint te zien, fijn! Ik heb zo heus nog m'n buien in de avond/nacht, maar ook daarvan merk ik dat ze minder worden.

Héél voorzichtig positief hier O+
Goed! :)

Want ik shake en bibber en denk dat ik maar eens iets tegen mijn eigen wil in ga doen en haar een mailtje ga versturen. Morgen weer op reis. 8 uur lang in een fucking trein. Word tijd, kan ik mijn gedachten weer ergens anders op gooien. Ik ren weg :+
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 12 mei 2013 @ 21:47:12 #4
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_126406776
wat kreeg je voor bericht van haar SE? Was het de inhoud van het bericht wat je over de zeik maakte, of het feit dat je een bericht kreeg?

In het algemeen zou ik trouwens zeggen: doodzwijgen, dus niet mailen. zo iemand moet je geen aandacht geven, dan blijven te trekken.

Verder: klotesituatie. dat van die hobbies wist ik niet. kan je niet een manier vinden om de associatie die ze met haar hebben los te koppelen? Dus bijv alleen doen (ook al is dat de eerste 10x misschien kut) of met anderen? Want ervan weg blijven lopen werkt ook niet, dan blijf je hierin hangen denk ik.
:*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_126407695
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Want ik shake en bibber en denk dat ik maar eens iets tegen mijn eigen wil in ga doen en haar een mailtje ga versturen. Morgen weer op reis. 8 uur lang in een fucking trein. Word tijd, kan ik mijn gedachten weer ergens anders op gooien. Ik ren weg :+
Met ogen open en handen op de rug je naar het hol van de leeuw begeven? Jezelf koppig als een kat op het spek binden? Nogmaals die steen schoppen? :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_126413147
quote:
Zucht, steekt nog een peuk op. Was gestopt maar met dit soort rommel in bepaalde topics te verspreiden heeft geen nut hoor.
pi_126414470
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:47 schreef Murmeli het volgende:
wat kreeg je voor bericht van haar SE? Was het de inhoud van het bericht wat je over de zeik maakte, of het feit dat je een bericht kreeg?

In het algemeen zou ik trouwens zeggen: doodzwijgen, dus niet mailen. zo iemand moet je geen aandacht geven, dan blijven te trekken.

Verder: klotesituatie. dat van die hobbies wist ik niet. kan je niet een manier vinden om de associatie die ze met haar hebben los te koppelen? Dus bijv alleen doen (ook al is dat de eerste 10x misschien kut) of met anderen? Want ervan weg blijven lopen werkt ook niet, dan blijf je hierin hangen denk ik.
:*
ff van me afschrijven :)

Ik heb geen idee, gezien ik het niet lees, en bij de 1e reactie direct mijn laptop dichtknal, 2 rondjes loop en spugend richting de badkamer ga. Het was dus puur de trigger die het hem deed. Ik lees het bericht dan vaak een week later als ik ff een goed moment heb. Het is zo irrationeel dat ik er duizelig van kan worden.

Het probleem was dus, dat vanaf het begin, zij dingen begon leuk te vinden die ik ook leuk vond. Nu weet ik dat dat met name projection/mirroring was, en dat had een rood vlaggetje moeten zijn, maar toen stonk ik er in. Maw, je leeft samen met een vrouwelijke 'jij' en alles wat jou aan het stimuleren is qua leukigheid is ook bij haar dus het geval. Alleen wanneer de stekker er uit is, zit ik dus voor het eerst in mijn leven met het probleem dat ik niks heb om mijn gedachten ergens anders op te zetten. Als jij een ruzie hebt, of je voelt je even shit, dan ga je even wat leuks doen. Een film zien, tv serie, hardlopen, bioscoopje, etc. Dit werkte nu gewoon niet meer. En plots vind je dus niks meer leuk. En ik heb vaker relaties gehad, ook wel langere, maar dan kom je er uit door dingen te doen die je hiervoor ook al leuk vond. En ik kan wel een heel boek verhaal schrijven over het einde van die relatie, maar laten we het houden op het feit dat die erg nasty was. Stel je bent madly in love, alles is gepland, trouwen, kids, etc. En dan word je wakker een dag later en is alles weg. Poef.. De pijn was hartverscheurend en heb het idee dat ik mezelf 2 jaar voor de gek heb gehouden, mijn kop zat zo ver in het zand dat het een wonder is dat hij er ooit nog eens is uitgetrokken. Dat is niet lekker wakker worden. En het feit dat je niks hebt om je frustratie of wat dan ook bot te vieren is bizar frustrerend. Echt ik hoop dat je nooit meemaakt dat, wat je ook doet, hoe je het ook doet, niks is leuk. Niks houdt de aandacht vast. En dan ook echt niks hae, niet een beetje. Nee niks. Helemaal niks. En elke trigger, zoals zo net, is een trigger die je maag letterlijk doet omturnen. Bizar.

De enige manier qua oplossen is er inderdaad door heen beuken... En daar zijn we langzaam mee bezig. Gewoon trauma-behandeling dus. Iets wat ook wel vaker voorkomt bij behandeling van ex-b orderline relaties.

Dus al ga ik morgen weer ff op pad qua reizen, ik weet ook dat ik eind van de week weer ff in Nederland ben om rust op te zoeken om daarna weer verder te gaan.

quote:
12s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:59 schreef Gray het volgende:

[..]

Met ogen open en handen op de rug je naar het hol van de leeuw begeven? Jezelf koppig als een kat op het spek binden? Nogmaals die steen schoppen? :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I know, vragen om problemen. De laatste mail die ik las waren excuses van haar dat ze niet heel vriendelijke dingen tegen me zei over de telefoon een aantal dagen daarvoor (en dat waren geen vriendelijke dingen). Tot dusverre heb ik daar nog niet op gereageerd. Ik wil zo graag weer normaal contact met haar. ;(

Deze ervaring heeft letterlijk mijn hele leven volledig op de kop gezet. Ik gooi er maar weer een filmpje van Mr. Watts in. ;(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_126414913
Ik stuur het morgen denk ik toch maar wel, weet het ook niet. Kutzooi. Het is letterlijk het enige wat mij van de tafel kan krijgen. Bizar ook. Vanaf morgen heb ik weer heel andere dingen aan me hoofd dus misschien maar ook even goed dat ik een berichtje die kant op ga sturen. Ik wil het liefst gewoon fatsoenlijke reciprocal communication, zoals dat zo mooi heet. En bizar, bizar dat het je fysiek, lichamelijk helemaal overstuur kan maken. Past goed in dit topic, gezien de angsten. Al besef ik zelf ook wel dat het keihard irrationeel is :').
  maandag 13 mei 2013 @ 00:53:42 #10
103397 minthy
Lief-ish
pi_126416693
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is vechten of vluchten, soms is dat laatste gewoon even beter ;)

Als het tegen je wil is, waarom doe je het dan? Volgens mij is het enige wat je bij haar bereikt dat ze weer wat aandacht heeft en een aanleiding om te reageren.
Tante minthy!! O+
pi_126416785
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 00:53 schreef minthy het volgende:

[..]

Het is vechten of vluchten, soms is dat laatste gewoon even beter ;)

Als het tegen je wil is, waarom doe je het dan? Volgens mij is het enige wat je bij haar bereikt dat ze weer wat aandacht heeft en een aanleiding om te reageren.
Omdat je valse hoop hebt dat ze ooit weer eens zo zou reageren zoals ze deed toen ze in de 'clinging/loving' fase zat. Die hoop is er nog steeds. Het is tegen me wil omdat anderen tegen me zeggen, gast, ze is een damsel in distress. Logisch dus dat je je zo voelt, maar niet doen(!)

Het is echt apart dat het je fysiek volledig over de rooie kan brengen ;(
  maandag 13 mei 2013 @ 01:38:39 #12
103397 minthy
Lief-ish
pi_126417504
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 00:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Omdat je valse hoop hebt dat ze ooit weer eens zo zou reageren zoals ze deed toen ze in de 'clinging/loving' fase zat. Die hoop is er nog steeds. Het is tegen me wil omdat anderen tegen me zeggen, gast, ze is een damsel in distress. Logisch dus dat je je zo voelt, maar niet doen(!)

Het is echt apart dat het je fysiek volledig over de rooie kan brengen ;(
Ik begrijp je maar al te goed, al vraag ik me af waarom anderen dat tegen je zeggen. Kennen ze haar goed?
Die fase die je beschrijft komt niet meer terug, het zou vrij snel weer omslaan naar het negatieve. Dat weet je zelf ook, dat is het hele kloterige aan je situatie.
Persoonlijk zou ik haar niet mailen, je wint er helaas niets mee in deze situatie.

Dat fysiek over de rooie herken ik maar al te goed helaas, kan weer niet lopen van de spierpijn. Geen idee waarom ook; wel een drukke maar ook goede dag gehad :')
Tante minthy!! O+
  maandag 13 mei 2013 @ 02:53:52 #13
103397 minthy
Lief-ish
pi_126418150
Ik kan weer niet slapen, zelfs niet met pil. Nu heb ik iets onnozels gedaan, overal een nieuwe profielfoto neergezet, het mocht wel iets vrolijker. Voor de één een normaal iets (blijkbaar, want op FB zie ik sommigen soms meerdere keren per dag wisselen van foto), voor mij een stom iets. Nu ga ik aan de haal met "wat zullen ze wel niet denken?" :')

Strontirritant... :')
Tante minthy!! O+
pi_126418379
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik stuur het morgen denk ik toch maar wel, weet het ook niet. Kutzooi. Het is letterlijk het enige wat mij van de tafel kan krijgen. Bizar ook. Vanaf morgen heb ik weer heel andere dingen aan me hoofd dus misschien maar ook even goed dat ik een berichtje die kant op ga sturen. Ik wil het liefst gewoon fatsoenlijke reciprocal communication, zoals dat zo mooi heet. En bizar, bizar dat het je fysiek, lichamelijk helemaal overstuur kan maken. Past goed in dit topic, gezien de angsten. Al besef ik zelf ook wel dat het keihard irrationeel is :').
Ben je niet nog een beetje teveel bezig met je ex om je alweer in een nieuwe relatie te storten?
  maandag 13 mei 2013 @ 09:57:16 #15
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_126420317
Ik ben verwezen naar het UCP.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 13 mei 2013 @ 10:01:34 #16
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_126420420
door de huisarts of door een (gezamenlijke) kennis? waarom niet Lentis?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 13 mei 2013 @ 10:03:47 #17
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_126420486
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:01 schreef Andromache het volgende:
door de huisarts of door een (gezamenlijke) kennis? waarom niet Lentis?
Ik heb met een studentenpsycholoog gesproken. Het gesprek was trouwens veel korter dan ik had gedacht. Ik had gedacht dat ik meer kwijt kon, maar daar was blijkbaar geen tijd meer voor (of ze wist genoeg).
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_126427127
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 02:53 schreef minthy het volgende:
Ik kan weer niet slapen, zelfs niet met pil. Nu heb ik iets onnozels gedaan, overal een nieuwe profielfoto neergezet, het mocht wel iets vrolijker. Voor de één een normaal iets (blijkbaar, want op FB zie ik sommigen soms meerdere keren per dag wisselen van foto), voor mij een stom iets. Nu ga ik aan de haal met "wat zullen ze wel niet denken?" :')

Dus je lag te piekeren?
Dat is inderdaad erg vervelend, daardoor kan ik ook vaak niet goed inslapen. Laats was dat ook weer heel erg, maar nu met bepaalde mediatie heb ik meer rust in mijn hoofd.
  maandag 13 mei 2013 @ 14:24:27 #19
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_126428616
Wat is UCP?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_126428707
Ik geloof dat ik het overzicht een beetje kwijt ben op het moment.
Maar eens een poging doen om het weer te krijgen en waar ik nou ook alweer naar toe werk: wat waren ook al weer kernachtig de punten....
  maandag 13 mei 2013 @ 15:02:55 #21
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_126429889
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 14:24 schreef Murmeli het volgende:
Wat is UCP?
http://www.umcg.nl/NL/UMC(...)e/Pages/default.aspx

Eerste hit Google.
  maandag 13 mei 2013 @ 16:57:56 #22
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_126435702
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 02:53 schreef minthy het volgende:

ben leip, op foto's, kom maar op :P
  maandag 13 mei 2013 @ 19:27:26 #23
103397 minthy
Lief-ish
pi_126442825
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:35 schreef Catnip het volgende:

[..]

Dus je lag te piekeren?
Dat is inderdaad erg vervelend, daardoor kan ik ook vaak niet goed inslapen. Laats was dat ook weer heel erg, maar nu met bepaalde mediatie heb ik meer rust in mijn hoofd.
Ja, het lijkt weer wat erger te worden naarmate het afstuderen dichterbij komt. Ook wel logisch misschien, maar het blijft vervelend :r
Tante minthy!! O+
  maandag 13 mei 2013 @ 19:27:57 #24
103397 minthy
Lief-ish
pi_126442851
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 16:57 schreef Zelus het volgende:

[..]

ben leip, op foto's, kom maar op :P
Nee, ik hoef niet met m'n kop op Fok :P
Tante minthy!! O+
pi_126443369
hey :W interessant forum wel. Ik lees hier en daar reacties waar ik mezelf best wel in terug kan vinden :')
  maandag 13 mei 2013 @ 19:45:25 #26
103397 minthy
Lief-ish
pi_126443944
quote:
17s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:37 schreef Sodapoppin het volgende:
hey :W interessant forum wel. Ik lees hier en daar reacties waar ik mezelf best wel in terug kan vinden :')
Welkom!
Waar herken je je in?
Tante minthy!! O+
pi_126444207
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:45 schreef minthy het volgende:

[..]

Welkom!
Waar herken je je in?
Dankjewel :D ! Męh. Gemengde gevoelens/gedachten wel. Heb ADD, narcolepsie, HSP (hoog sensitief) en licht autistisch. Als ik ergens tegenaan loop weet ik dus al gauw niet hoe ik eruit moet komen en vaak is dat wel lastig :O Weinig tot vrienden en mijn familie zie ik niet. Ik woon bij mijn moeder thuis die me gelukkig kan onderhouden. Maar ik ben nog wel eens bang dat ik voor alles alleen kom te staan wanneer ze er niet meer is, en ik weet dan niet wat ik aan moet.

Vooral 's winters zit ik echt in zo'n lange winter depressie :r ik ben altijd blij als het mooiere weer er weer aan begint te komen en alles buiten begint te bloeien, fluitende vogeltjes enzo.. Ik voel me dan gelijk energieker ^O^ Maar vroeg of laat zal er wel weer zo'n intense dip aankomen :') Dankjewel nogmaals
  maandag 13 mei 2013 @ 20:09:10 #28
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_126445584
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Seroxat staat berucht(!) om suicidale gedachten als bijwerkingen te hebben. Daar kwam ik uiteraard (later) pas achter :).

[..]

Dat komt met name door het feit dat ik mijn ex ben gaan geloven op haar woorden. Ik was altijd een sociaal extravert figuur en plots durfde ik niks meer. Die trip was echt zo'n mindshock, de tievus. Het kon dus nog wel! Een goede tijd beleven! :) En ben daar een dame tegen gekomen die ik op het moment date.

Echt, stappen in Nederland is echt :'). Ik haal daar nul plezier uit. Ben daar een aantal nachten flink doorgezakt. Men oh men :D. Daar haalde ik de eerste paar nachten weer echt voldoening uit.

Voorbeeld van die vakantie, je doet mee aan een gratis rondwandeling waar veel toeristen aan mee doen. Je komt daar een gast tegen (die nu een goede vriend is), je gaat na die tocht het restaurant in, praten over het leven, je gaat daarna de kroeg in, kroeg uit, kroeg in. Toen naar zijn hostel gegaan, die hadden gratis shots van 8 tot 10 voor een 10tje. Daarna kroegentocht tot 7 uur in de ochtend. Het enige wat ik die dag op de planning had staan was die rondleiding in de stad :D. Die nacht dus die dame ontmoet en een dag later een ONS. Dat zijn ketting reacties in het leven waar ik met een glimlach op terug kan kijken. (En het was by far de meest dronken nacht ever :') _O-).

(Overigens was dit zo'n success dat ik volgende keer met een aantal kameraden die kant op wil, en daar een feestje bouwen :D)

Ik kom oorspronkelijk uit het hoge noorden. Ik was het na mijn VWO zo zat dat ik, na op aanraden van mijn leraar economie naar Londen ben gegaan om mijn talenten daar beter te kunnen gebruiken. Ik werd kotsmisselijk van de burgerlijke truttigheid in dit land. Let alone al die gasten die hun basisschool, middelbare school, universiteit, huisje/boompje/beestje en doodgaan in dezelfde stad doen. Ik kan daar niet tegen. Dus ben als jonge knul na mijn VWO naar Londen verhuist en daar bijna 4 jaar woonachtig geweest. Word je snel volwassen kan ik je wel zeggen :+

Ik merk sowieso dat ik haast nooit geestelijke voldoening of uitdaging uit iets haal. Ik kan je gerust vertellen dat dat een enorm kutgevoel is. Niet uit school, niet uit werk, niet uit relaties. So why continue aye?

[..]

Yes! Morgen zit ik weer in Luxemburg en vanuit daar hoppen we weer ergens heen. Jeugdhostels, gekkigheid. Andere mensen ontmoeten en kijken of we dit keer wel het doel van het leven kunnen vinden :').
Ik dacht dat het algemeen was, bij SSRI's, dat er in de eerste periode juist een verslechtering kan zijn van de situatie in plaats van een verbetering. Dat juist Seroxat er berucht om was wist ik niet. Dan ben ik oprecht blij dat ik daar toentertijd geen last van gehad heb.
Hoe heb jij je door die periode geloodst dan?

Dan moet ze jou goed gemindfucked hebben, dat jij je ex gelooft op basis van haar woorden. Ik bedoel, als een relatie uit is (en niet op de goede manier) dan kan er natuurlijk wel eens wat onaardigs/gemeens gezegd worden. Juist een goede reden om de woorden van die persoon met wat zout te nemen. Nou zijn er natuurlijk altijd exemplaren, die dusdanig vuige dingen weten te zeggen dat je alsnog volop met een rechtse kaakslag geraakt wordt. Jammer dat jij zo'n exemplaar getroffen hebt. Hopelijk dat je huidige date niet uit hetzelfde hout gesneden is. :).

Maar misschien dat de desbetreffende kettingreactie in je leven die je in Oost-Europa had wel iets wat zin aan het leven geeft. Het feit dat je daar veel mensen tegenkwam die met depressies kampten en ook op zoek waren naar de zin van het leven, kleurt natuurlijk wel jouw ervaring in die zin dat "thuis" niet de plek is waar de zin van het leven gevonden kan worden.

Zin van het leven. Ik wou dat ik je er antwoord op kon geven. Misschien dat de zin van het leven voor mij de momenten zijn dat er iets van een flow is, het gevoel dat je volop in het leven staat en je in contact staat met alles. Jammer dat deze momenten karig zijn.
Mocht je de zin vinden, dan hoor ik het graag. :P.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  maandag 13 mei 2013 @ 21:50:52 #29
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_126452805
en heel soms wat leuke foto's O-)

Verkeerd topic.
  maandag 13 mei 2013 @ 21:54:52 #30
103397 minthy
Lief-ish
pi_126453088
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:48 schreef Sodapoppin het volgende:

[..]

Dankjewel :D ! Męh. Gemengde gevoelens/gedachten wel. Heb ADD, narcolepsie, HSP (hoog sensitief) en licht autistisch. Als ik ergens tegenaan loop weet ik dus al gauw niet hoe ik eruit moet komen en vaak is dat wel lastig :O Weinig tot vrienden en mijn familie zie ik niet. Ik woon bij mijn moeder thuis die me gelukkig kan onderhouden. Maar ik ben nog wel eens bang dat ik voor alles alleen kom te staan wanneer ze er niet meer is, en ik weet dan niet wat ik aan moet.

Vooral 's winters zit ik echt in zo'n lange winter depressie :r ik ben altijd blij als het mooiere weer er weer aan begint te komen en alles buiten begint te bloeien, fluitende vogeltjes enzo.. Ik voel me dan gelijk energieker ^O^ Maar vroeg of laat zal er wel weer zo'n intense dip aankomen :') Dankjewel nogmaals
Graag gedaan! :D
Heb je de behoefte om ooit zelfstandig te gaan wonen?
Herkenbaar, meestal ben ik in het voorjaar ook een stuk beter te spreken dan in de herfst/winter :P
Tante minthy!! O+
pi_126454453
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:54 schreef minthy het volgende:

[..]

Graag gedaan! :D
Heb je de behoefte om ooit zelfstandig te gaan wonen?
Herkenbaar, meestal ben ik in het voorjaar ook een stuk beter te spreken dan in de herfst/winter :P
Ja opzich wel :o Ik heb al 2 jaar op mezelf gewoond, maar liep vast met school en heb toen even een jaar pauze genomen. Omdat ik de huur aan mijn vader niet meer kon betalen (rare situatie ja :') ) ben ik maar terug gegaan naar mijn moeder. Maar zit niet zo mee met motivatie om werk te zoeken vanwege de ADD :( Dan komt er ook nog bij kijken dat ik me maar op 1 ding kan richten en dat is op dit moment school. Volgend jaar moet ik vijf dagen in de week stage lopen van 9 tot 5 en met mijn narcolepsie ga ik dat ook niet echt volhouden :') Dit is ook het laatste jaar dat ik studifinanciering krijg dus ik weet niet straks hoe het verder moet :N Geen inkomen verder, maar wel zorgverzekering en telefoonkosten die ik maandelijks moet betalen.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:14:43 #32
103397 minthy
Lief-ish
pi_126454577
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:12 schreef Sodapoppin het volgende:

[..]

Ja opzich wel :o Ik heb al 2 jaar op mezelf gewoond, maar liep vast met school en heb toen even een jaar pauze genomen. Omdat ik de huur aan mijn vader niet meer kon betalen (rare situatie ja :') ) ben ik maar terug gegaan naar mijn moeder. Maar zit niet zo mee met motivatie om werk te zoeken vanwege de ADD :( Dan komt er ook nog bij kijken dat ik me maar op 1 ding kan richten en dat is op dit moment school. Volgend jaar moet ik vijf dagen in de week stage lopen van 9 tot 5 en met mijn narcolepsie ga ik dat ook niet echt volhouden :') Ik weet dus niet echt hoe of wat ik moet doen voor het zo ver is
Weten ze op school van je problematiek af? Mogelijk kunnen jullie samen naar een andere oplossing zoeken, zodat je toch je stage kan volhouden.
Tante minthy!! O+
pi_126455171
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:14 schreef minthy het volgende:

[..]

Weten ze op school van je problematiek af? Mogelijk kunnen jullie samen naar een andere oplossing zoeken, zodat je toch je stage kan volhouden.
Ja klopt maar ik zit meer met het idee dat dit mijn laatste jaar stufi is en daarna geen geld meer binnen krijg. Naast de stage ga ik het niet volhouden om alleen op zaterdag nog eens bij te verdienen. En dat zou niet genoeg zijn ben ik bang voor ;( Ik heb het er nog wel over op school. Dankje O+
  maandag 13 mei 2013 @ 22:27:06 #34
103397 minthy
Lief-ish
pi_126455481
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:22 schreef Sodapoppin het volgende:

[..]

Ja klopt maar ik zit meer met het idee dat dit mijn laatste jaar stufi is en daarna geen geld meer binnen krijg. Naast de stage ga ik het niet volhouden om alleen op zaterdag nog eens bij te verdienen. En dat zou niet genoeg zijn ben ik bang voor ;( Ik heb het er nog wel over op school. Dankje O+
Ja, dan wordt het lastig... :)
Tante minthy!! O+
  maandag 13 mei 2013 @ 23:55:26 #35
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_126461076
Vertel eens, wat is voor jullie de zin van het leven? Wat zorgt er bij jullie voor dat je door blijft gaan?

Misschien dat ik wat oppik :') Ik voel de spiraal naar beneden al komen.
Guilty as changed.
The Best of Seńor Chang --- Part II
  dinsdag 14 mei 2013 @ 10:09:04 #36
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_126467095
quote:
11s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:55 schreef Senor__Chang het volgende:
Vertel eens, wat is voor jullie de zin van het leven? Wat zorgt er bij jullie voor dat je door blijft gaan?

Dingen blijven doen die je interesseren. Wat vind jij interessant?
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:06:50 #37
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_126468886
In mijn vakantie in Vietnam en Cambodja heb ik dusdanige armoede gezien (zeker in Cambodja), dat ik weer even wat zin in het leven ontleen aan het bijdragen aan een goed doel daar.
Misschien dat iets betekenen voor anderen het leven voor mij nog enigszins betekenisvol maakt. :P.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_126473680
Vandaag naar de psych, ben echt bang voor wat ze allemaal wil weten en gaat doen.
Volgens mij is het alleen maar eevn voo de bijwerkingen..(die ik niet heb) maar toch ben ik heel erg nerveus.

Vanavond een afspraak met mijn pgb'er..dat vind ik dan wel weer fijn. Zij is heel aardig, en we praten wel veel over mijn problemen. Dat voelt goed.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:18:27 #39
103397 minthy
Lief-ish
pi_126473780
quote:
11s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:55 schreef Senor__Chang het volgende:

Ik blijf altijd in m'n achterhoofd houden dat het over een tijdje weer beter gaat. Die ervaring heb ik, alles komt goed O+
Tante minthy!! O+
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:19:13 #40
103397 minthy
Lief-ish
pi_126473818
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:15 schreef Catnip het volgende:
Vandaag naar de psych, ben echt bang voor wat ze allemaal wil weten en gaat doen.
Volgens mij is het alleen maar eevn voo de bijwerkingen..(die ik niet heb) maar toch ben ik heel erg nerveus.

Vanavond een afspraak met mijn pgb'er..dat vind ik dan wel weer fijn. Zij is heel aardig, en we praten wel veel over mijn problemen. Dat voelt goed.
Succes en sterkte :*
Tante minthy!! O+
pi_126474083
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:19 schreef minthy het volgende:

[..]

Succes en sterkte :*
Dankjewel Minthy O+
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:54:17 #42
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_126480947
afspraak voor 6-6 bij de pyscholoog gemaakt. wil af van mijn obsessie en gewoon gelukkig zijn en vertrouwen dat het goed komt.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 14 mei 2013 @ 16:00:25 #43
103397 minthy
Lief-ish
pi_126481229
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 15:54 schreef Andromache het volgende:
afspraak voor 6-6 bij de pyscholoog gemaakt. wil af van mijn obsessie en gewoon gelukkig zijn en vertrouwen dat het goed komt.
Goed gedaan meid, ik ben trots op je! :*
Tante minthy!! O+
pi_126487593
Sinds ik mij zaterdagavond zorgde maakte over de nacht, slaap ik slecht. Nu al 3 nachten een paar uur per nacht geslapen. Ondanks de enorme moeheid, lukt het me niet om overdag in te dommelen.

Naar buiten gaan zorgt voor paniek en mijn hele schema ligt op zijn zij. Inmiddels zit ik al 1,5 jaar thuis en begint het thuis zitten met op te breken. Door slechte nachten, maakt het mij de dagen nog moeilijker. Ik weet vol te houden, maar vind het wel erg moeilijk.

Ik sta op de wachtlijst voor een klinische behandeling. Deze kan wat mij betreft niet vroeg genoeg beginnen.
pi_126517253
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:06 schreef Detroit het volgende:
In mijn vakantie in Vietnam en Cambodja heb ik dusdanige armoede gezien (zeker in Cambodja), dat ik weer even wat zin in het leven ontleen aan het bijdragen aan een goed doel daar.
Misschien dat iets betekenen voor anderen het leven voor mij nog enigszins betekenisvol maakt. :P.
Armoede zien helpt wel heel erg goed om ook te realizeren hoe gruwelijk goed we het hebben in NL. En wij hebben het ook echt goed :)
pi_126517444
Dacht dat ik eindelijk van mijn depressie's af was. En ja hoor heb er weer eentje te pakken :r Weer van voren beginnen met heel de mik mak hulpverleners.
pi_126517553
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 00:35 schreef Originele_Naam het volgende:
Dacht dat ik eindelijk van mijn depressie's af was. En ja hoor heb er weer eentje te pakken :r Weer van voren beginnen met heel de mik mak hulpverleners.
Vertel?
pi_126518723
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 00:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Armoede zien helpt wel heel erg goed om ook te realizeren hoe gruwelijk goed we het hebben in NL. En wij hebben het ook echt goed :)
Inderdaad, misschien helpt het zelfs wel op de momenten dat je jezelf enorm zielig vindt en dat je dan beseft dat je eigen problemen eigenlijk niks voorstellen vergeleken met de strijd die zulke mensen elke dag voeren om de voor ons meest onbenullige dingen.
pi_126518731
Maar het moet niet zo gek worden dat je een eigen schuldgevoel gaat aanpraten. :+
pi_126518836
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 05:32 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ben je niet nog een beetje teveel bezig met je ex om je alweer in een nieuwe relatie te storten?
Ik heb de hoop dat ik ooit nog steeds reciprocal communicatie met haar kan hebben. Ik weet alleen dat de kans hierop klein is. Ik zoek ook geen contact met haar op, maar heb wel een mail opgesteld. Alleen niet op send gedrukt. Met deze huidige dame loop ik niet te hard van stapel. Ik ben angstig dat ik weer emotioneel attached zal worden bij haar dus, I keep my distance..

Stel het is morgen over, dat ik dan niet weer maanden harry in de warry ben. Vandaar blijf ik skeptisch, maar we hebben gewoon een leuke tijd samen. Thats it.

Bedankt voor de schop overigens. Je weet dat ik hem altijd apprecieer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')