Klinkt als een boek dat ik ook wel kan waarderen. Ik ga ´m onthouden!quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:19 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Het boek begint met een quote uit de brief van John Hinckley aan Jodie Foster (haar stalker, die om indruk op haar te maken een aanslag pleegde op Ronald Reagan).
[ afbeelding ]
Toevallig had ik daar net fragmenten van gezien op NatGeo. Het zal dus de stalker-kant opgaan en ik ben nu al geboeid
Ik moet spontaan aan het tijdschrift van het instuut uit het bureau denken (het bureau van Voskuyl)quote:
Goede keuze. Veel leesplezierquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:33 schreef douche-eendje het volgende:
Salaris binnen dus deze gekocht:
[ afbeelding ]
Je hebt een Drooooooom?quote:Op zondag 26 mei 2013 03:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Boeken van Dr Martin Luther King
Proust is toch die gast die af en toe zinnen gebruikt van meerdere pagina's lang.quote:
En uit. Nu net begonnen in:quote:Op maandag 27 mei 2013 14:46 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[ afbeelding ]
De Engelse. Bijna uit. Vind 'm beter dan The Lost Symbol, vergelijkbaar met Da Vinci Code. Vond Bernini Mysterie het beste tot nu toe, daar gaat deze niet overheen.
Zijn erg leuke boeken! Ik heb de eerste 5 boeken gelezen en me zeer vermaakt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:22 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben nu de Septimus Heap boeken aan het lezen, het was even wennen want het is redelijk kinderachtig, maar ik begin het nu halverwege boek 2 wel heel erg leuk te vinden! Ik hoop dat die stijgende lijn blijft!
Ik heb m uit en hij viel me tegen. Misschien door de hype had ik een te hoge verwachting, ik weet het niet. Ik vond het geen goed verhaalquote:Op maandag 20 mei 2013 17:33 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Zou je willen zeggen wat je ervan vond als je ´m uit hebt? Ik heb er al wel veel positieve recensies over gelezen en ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Enorm goed ja, ik schiet er ook doorheen. Geen idee waarom ik Philip K. Dick tot nu toe altijd links heb laten liggen, maar dat gaat veranderen.quote:
vond er niet zoveel aan, maar verwachtte dan ook dat het een echte science fiction boek was, geen idee waar het over zou gaan.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:15 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Eens!
Ga nu beginnen aan:
[ afbeelding ]
klinkt interessantquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:19 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Het boek begint met een quote uit de brief van John Hinckley aan Jodie Foster (haar stalker, die om indruk op haar te maken een aanslag pleegde op Ronald Reagan).
[ afbeelding ]
Toevallig had ik daar net fragmenten van gezien op NatGeo. Het zal dus de stalker-kant opgaan en ik ben nu al geboeid
staat wel op m'n lijst, maar ik wacht even tot de Engelse versie wat goedkoper is. 12,50 ofzo. Vond zijn eerste twee boeken enorm goed, met name de duizend zonnenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 09:47 schreef Reflectionne het volgende:
Vandaag beginnen in:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd, iemand 'm al gelezen?
Ik moet zeggen dat ik 'm een beetje warrig vond. Spannend, maar wel warrigquote:Op zondag 2 juni 2013 10:05 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
klinkt interessant
* _Dido_ ook op lijst zet.
Klinkt als een boek dat ik een keer uit de bieb ga halen. Als ik een keer lid geworden benquote:Op zondag 2 juni 2013 10:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik 'm een beetje warrig vond. Spannend, maar wel warrig
Bedankt voor de tip ('Waanzin' van Wulf Dorn) nog!quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:19 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Ik lees inderdaad in de verkeerde volgorde, Ijzige stilte moet ik ook nog eens lezenquote:Op zondag 2 juni 2013 11:50 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip ('Waanzin' van Wulf Dorn) nog!Er bleek nog een voorloper te zijn op 'Waanzin', nl. 'IJzige stilte', ook met hoofdpersoon Jan Forstner. Deze heb ik beide gelezen, en daarna nog een boek dat zich ook afspeelt in de Boskliniek in Fahlenberg, nl. 'Trigger', die overigens heel goed los van de andere 2 te lezen is. Ik vond ze erg spannend. Als iemand nog iets dergelijks kan aanraden hou ik me aanbevolen.
Ah, jammer dat ie tegenviel. Ik kan me wel goed voorstellen dat dat deels door de hype komt; dan valt een boek snel tegen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:30 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Ik heb m uit en hij viel me tegen. Misschien door de hype had ik een te hoge verwachting, ik weet het niet. Ik vond het geen goed verhaal
Niet te zuinig he? Heb de eerste twee delen pas gelezen maar waarom ze bij elkaar zijn is mij een compleet mysterie, lijkt me op het Bureau nog gezelliger dan bij hun thuis:Pquote:Op maandag 27 mei 2013 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een vreselijk kutwijf is die Nicolien toch
Zelfde strekking.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]Tijdje terug deze nog gelezen:
[ afbeelding ]
Ben er bijna doorheen, dan kan ik eindelijk aan Dan Brown beginnenquote:Op woensdag 5 juni 2013 13:13 schreef florfy het volgende:
[..]
Niet te zuinig he? Heb de eerste twee delen pas gelezen maar waarom ze bij elkaar zijn is mij een compleet mysterie, lijkt me op het Bureau nog gezelliger dan bij hun thuis:P
On topic: Lees nu The history of England van Thomas Macaulay
Leuk, gaat op de 'to read'-lijstquote:Op woensdag 5 juni 2013 14:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zelfde strekking.WIDBB is wat uitgebreider.
Het is de tekst van dit fotoboek . Op bol.com kost Wie zijn Wij maar liefst 24 euro excl. verzendkosten en da's toch wel wat aan de prijs voor een boekje van 64 pagina's.quote:
Ik ben lid van de bibliotheekquote:Op woensdag 5 juni 2013 14:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is de tekst van dit fotoboek . Op bol.com kost Wie zijn Wij maar liefst 24 euro excl. verzendkosten en da's toch wel wat aan de prijs voor een boekje van 64 pagina's.
Ik heb hem zelf ook voor 6,00 tweedehands gekocht. Ben niet zo van de fotoboeken met tekst.
Oh, da's natuurlijk helemaal ideaal. Witte Dame?quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:41 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ben lid van de bibliotheekBibl. Eindhoven kennende hebben ze hem wel
Yupquote:Op woensdag 5 juni 2013 14:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oh, da's natuurlijk helemaal ideaal. Witte Dame?
Helaas is dat zo. Succes met zoeken en veel plezier als je hem hebt.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:42 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
YupDe Centrale
Volgens mij worden alle of veel van de kleintjes gesloten.
Ga je op vakantie?quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben er bijna doorheen, dan kan ik eindelijk aan Dan Brown beginnen
Nee, hoezo? Heb wel wat lichte kost nodig na het bureau, pfff, Celine is daar een humorist bijquote:
quote:
Gesproken als een kenner.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]tof boek
leuk kijkje in de keuken
gonzo journalistiek
Die foto op de kaft is humorquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Vriend van me raadde deze aan, dus daar maar in beginnen. Inferno van Brown inmiddels uit dus tijd voor een nieuw boek.
[ afbeelding ]
In de verfilming (die trouwens geweldig is) komt de sanseferia vaak terugquote:
Notitie maakquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
In de verfilming (die trouwens geweldig is) komt de sanseferia vaak terug
(trouwens nu ik even op sanseferia google vind ik deze: http://nl.wikipedia.org/wiki/Houd_de_sanseferia_hoog potentieel boeiend)
Top! Ga 'm straks even lezen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Fans van Gonzo journalistiek moeten ook eens het artikel "How to Drive Fast on Drugs While Getting Your Wing-Wang Squeezed and Not Spill Your Drink" lezen van pj o'rourke
http://felixhoward.net/20(...)ot-spill-your-drink/
Nee alleen de geijkte 1984 en animal farm.quote:
Zie dat het gecesureerd is, ik mis in de eerste alinia al de opmerking, I just shaved my pussy, wanna feel?quote:
Dat is een behoorlijk gemis inderdaad...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie dat het gecesureerd is, ik mis in de eerste alinia al de opmerking, I just shaved my pussy, wanna feel?
Down and out is veel leukerquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee alleen de geijkte 1984 en animal farm.
Hoe bevalt het tot nu toe? Wil deze ook nog graag eens lezen.quote:
Leuk, maar als ik even twee quotes mag neerplanten hier, dan kun je zelf beoordelen welke van de twee schrijvers je meer aanspreekt:quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie dat het gecesureerd is, ik mis in de eerste alinia al de opmerking, I just shaved my pussy, wanna feel?
tegenoverquote:Look for these signs when picking up crazy girls: pierced ears with five or six earrings in them, unusual shoes, white lipstick, extreme thinness, hair that’s less than an inch long, or clothing made of chrome and leather.
quote:The grils stood quietly in a group, wearing tight slacks, kerchiefs and sleeveless blouses or sweaters, with boots and dark glasses, uplift bras, bright lipstick and the blank, wary expressions of half-bright souls turned mean and nevrous from too much bitter wisdom in too few years.
De eerste is PJ, de tweede Hunter S Thompson, dat hoef ik geeneens op te zoeken dat zie je direct.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:48 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Leuk, maar als ik even twee quotes mag neerplanten hier, dan kun je zelf beoordelen welke van de twee schrijvers je meer aanspreekt:
[..]
tegenover
[..]
Ik kan me een brits historicus herinneren die het onderzocht had, de jappenkampen, en bij van Dis zat, het was net zo erg als hoe de Nederlanders de koelies (chinese contractarbeiders) hadden behandeld, als je naar Kcal en werkbelasting keek.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:00 schreef friskvind het volgende:
[ afbeelding ]
Dit boek met verhalen en essays over Indië heeft voor tegenstrijdige reacties gezorgd.
'Sommigen gooien met bloemen, anderen gooien met bloempotten.
Karel van het Reve heeft het boek drie keer gelezen, zoals op de voorkant en de achterkant te lezen is.
Een aanbeveling? Als van het Reve het drie keer moet lezen voor hij het snapt!
Ik heb nu 130 van de 570 bladzijden gelezen en vind het tot nu toe erg de moeite waard.
Ben nog niet ver genoeg om daar een goed antwoord op te geven. Kom ik op terugquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:44 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Hoe bevalt het tot nu toe? Wil deze ook nog graag eens lezen.
Van het Reve zegt iets dergelijks:quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik kan me een brits historicus herinneren die het onderzocht had, de jappenkampen, en bij van Dis zat, het was net zo erg als hoe de Nederlanders de koelies (chinese contractarbeiders) hadden behandeld, als je naar Kcal en werkbelasting keek.
Van Dis wilde het niet weten
Kan hem alleen maar gelijk geven.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:42 schreef friskvind het volgende:
[..]
Van het Reve zegt iets dergelijks:
Kousbroek laat zien dat de verontwaardiging van de oud-Indischgasten ook een racistisch kantje heeft. "De Jappen behandelden ons als koelie", roepen zij, zonder te beseffen dat die kreet eigenlijk betekent: de Jappen behandelden ons zoals wij vroeger onze koelies behandelden. Zij voelen zich beledigd door die kleine gele mannetjes, die inferieur zijn aan ons blanken en nochtans de baas over ons speelden en ons dwongen te buigen voor het pertret van de keizer.
Mooi boek!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Vriend van me raadde deze aan, dus daar maar in beginnen. Inferno van Brown inmiddels uit dus tijd voor een nieuw boek.
[ afbeelding ]
Kees de jongen misschien?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:18 schreef De_Fietser het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een of twee (niet al te lange) klassiekers uit de Nederlandse Taal, iemand suggesties?
Titaantjes!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:18 schreef De_Fietser het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een of twee (niet al te lange) klassiekers uit de Nederlandse Taal, iemand suggesties?
Kaasquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:18 schreef De_Fietser het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |