Ze zijn wat groot zie ikquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Zoë23 op 13-05-2013 08:30:25 ]
Inderdaadquote:Op zondag 12 mei 2013 15:32 schreef Kyara het volgende:
Ziet lekker en mooi uit Sanne!
Clubsoda, gewoon uit nieuwsgierigheid: ik lees dat je d'r bij jouw wil hebben. Heb je nu een relatie met een vrouw?
Opgeruimd huis is ook lekker Soemp
Susie, dat schort![]()
Wij woonden allebei in dezelfde stad toen we elkaar leerden kennen. Lekker overzichtelijk. Maar dat weerhield ons er ook niet van om binnen 5 maanden te gaan samenwonen.
Dank uquote:Op maandag 13 mei 2013 13:07 schreef Jipster het volgende:
Hier nog een keer: F_R geweldige foto! Blij hoofdTot het volgende topic!
Het zal erom hangen waar we elkaar weer eerst treffen, J is van 6 oktober, en ben nu 12 oktober uitgerekend, en jij net erna toch?quote:Op maandag 13 mei 2013 13:12 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dank u
Ja daar of in het babytopicik heb geen idee wanneer J jarig is
![]()
Ja klopt volgens mijn berekening 16okt volgens het z-huis 15 okt. Ik hou 16okt aan. En dat hoop ik dit keer te halen dus in het babytopic zien we elkaar sowieso.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:26 schreef Jipster het volgende:
[..]
Het zal erom hangen waar we elkaar weer eerst treffen, J is van 6 oktober, en ben nu 12 oktober uitgerekend, en jij net erna toch?
Maar vooralsnog in het zwanger topic en als we meelurken![]()
Jij heb tnooit gehad dat mensen commentaar gaven als ze langskwamen en hun cadeautje niet in de woonkamer stond? Daar ben ik namelijk bang voor want het is gewoon echt niet leuk met al die troep. Mijn moeder vind dat het zo hoort met kinderen maar ik moet ook zelf nog wel kunnen lopen in mijn huis.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:26 schreef Clubsoda het volgende:
Sam, als je er last van hebt, dan zou ik de kleine prulletjes wat meer opbergen, in een dichte doos en buiten bereik houden. En dan één keer in de zoveel tijd met die doos gaan zitten en die leegtrekken, maar dan niet óók nog eens 10 ander speeltjes. M heeft puzzelblokjes bijvoorbeeld (een soort 3d lego), en hij vindt het maar wat tof om die uit de doos te halen, maar na tien blokjes berg ik de doos weer op. Verder zou ik het pakken van speelgoed een beetje beperken, als er genoeg ligt de mand aan de kant zetten. Of alles wat verspreid ligt buiten bereik opbergen en verder uit de kist laten halen. Ik merk dat M soms een beetje zoekend kan zijn. Dan ligt er al zoveel en dan wil hij nog meer en meer en wordt daar onrustig van. Dat perk ik dan een beetje in door een deel gewoon weg te zitten en dan wisselen we dat na een tijdje weer door.
oh, dan kan ik misschien ook met jou nog in twee topics tegelijkertijd postenquote:Op maandag 13 mei 2013 13:26 schreef Jipster het volgende:
[..]
Het zal erom hangen waar we elkaar weer eerst treffen, J is van 6 oktober, en ben nu 12 oktober uitgerekend, en jij net erna toch?
Maar vooralsnog in het zwanger topic en als we meelurken![]()
Nee. En if so, dan zou ik me daar weinig van aan trekken eigenlijk.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:31 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Jij heb tnooit gehad dat mensen commentaar gaven als ze langskwamen en hun cadeautje niet in de woonkamer stond? Daar ben ik namelijk bang voor want het is gewoon echt niet leuk met al die troep. Mijn moeder vind dat het zo hoort met kinderen maar ik moet ook zelf nog wel kunnen lopen in mijn huis.
In 2 topics tegelijk..... dus ook in het dreumestopic. Maar misschien heb je al een peuter als je baby geboren wordt toch?quote:Op maandag 13 mei 2013 13:33 schreef Jipster het volgende:
Niet misschien, maar zeker weten toch? Ik heb geen olifantendracht tot januari en jouw dames alweer 1 zijn hoor
Mijn tante zeurt graag ''vond je het niet leuk dan koop je het voortaan zelf maar'' is een veelvoorkomend zinnetje bij d'r en ik ben er allemaal heel blij mee maar ik heb gewoon veel onrust in mijn hoofd en dan kan ik al die troep er niet bij hebben. Zowiezo ga ik zometeen die tent opruimen want die is toch wel het ergste van allemaal en de skippy koe kan ook nog wel naar boven want daar is ze te klein voor nogquote:Op maandag 13 mei 2013 13:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee. En if so, dan zou ik me daar weinig van aan trekken eigenlijk.
wtf? Nee. Ik zou ook echt niet meer weten wat ik van wie heb gekregen hoorquote:Op maandag 13 mei 2013 13:31 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Jij heb tnooit gehad dat mensen commentaar gaven als ze langskwamen en hun cadeautje niet in de woonkamer stond? Daar ben ik namelijk bang voor want het is gewoon echt niet leuk met al die troep. Mijn moeder vind dat het zo hoort met kinderen maar ik moet ook zelf nog wel kunnen lopen in mijn huis.
Nou das niet zo leuk dat t zo moet. T is jou huis..quote:Op maandag 13 mei 2013 13:38 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Mijn tante zeurt graag ''vond je het niet leuk dan koop je het voortaan zelf maar'' is een veelvoorkomend zinnetje bij d'r en ik ben er allemaal heel blij mee maar ik heb gewoon veel onrust in mijn hoofd en dan kan ik al die troep er niet bij hebben. Zowiezo ga ik zometeen die tent opruimen want die is toch wel het ergste van allemaal en de skippy koe kan ook nog wel naar boven want daar is ze te klein voor nog
Nou ja zegquote:Op maandag 13 mei 2013 13:38 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Mijn tante zeurt graag ''vond je het niet leuk dan koop je het voortaan zelf maar'' is een veelvoorkomend zinnetje bij d'r en ik ben er allemaal heel blij mee maar ik heb gewoon veel onrust in mijn hoofd en dan kan ik al die troep er niet bij hebben. Zowiezo ga ik zometeen die tent opruimen want die is toch wel het ergste van allemaal en de skippy koe kan ook nog wel naar boven want daar is ze te klein voor nog
Hij is erg stabiel en ook recht dus ze kunnen er goed achter staan en omdat het hout is schieten de wieltjes niet heel snel weg. ze moet echt wel een beetje duwen om vooruit te komen. Hij is ook heel leuk om gewoon voor te gaan zitten. Alleen lisa probeert via de achterkant erin te gaan staan (ze klimt overal waar ze klimmen kan) Je hebt trouwens het zelfde model ook met andere thema'squote:Op maandag 13 mei 2013 13:39 schreef Kuukske het volgende:
Volgens mij zag ik bij Tinu en Sam een Nijntje loopwagen. Is die fijn? Billie heeft er een van Chicco maar dat ding weegt niets dus dat schiet weg als hij er aan gaat staan.
Niet echt ze is van mening dat als ze vanuit tilburg naar maastricht komt ik ook wel dankbaarheid mag laten zien en het dus niet zomaar op zolder moet zetten. maar we gaan het maar gewoon proberen want zo schiet ook niet op de hond weet niet eens meer waar hij kan gaan liggenquote:Op maandag 13 mei 2013 13:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou ja zegWat een flauwekul. Luistert ze niet naar je uitleg?
Owwwww ja, ik ga er vanuit dat het weer geen 40 weken wordt, maar dat is natuurlijk nergens opgebaseerd en zul je zien dat ik lekker 41 weken loopquote:Op maandag 13 mei 2013 13:38 schreef Kyara het volgende:
[..]
In 2 topics tegelijk..... dus ook in het dreumestopic. Maar misschien heb je al een peuter als je baby geboren wordt toch?
quote:Op maandag 13 mei 2013 13:51 schreef Jipster het volgende:
Kiek tan, op vakantie onderweg een broodje eten, dan is t toch net een peutertje![]()
[ link | afbeelding ]
Wij kregen 1 wiel niet vast ( 2 uur bezig geweest) Daarna met dat ding op de scooter naar de intertoys en heb toen het showmodel meegekregen die stond al in elkaar. Als je er problemen mee blijft houden gewoon bellen want ze geven je een nieuwe denk dat er van sommige gewoon een foutje inzit bij ons was het schroefgat te grootquote:Op maandag 13 mei 2013 13:49 schreef Tinuviel het volgende:
Hier wordt vaak pas s'avonds opgeruimd. Grote is natuurlijk de hele dag wakker. Hoewel hij beter snapt om eerst iets anders op te ruimen. Mijn dreumes trekt ook alles voor de leuk uit de kast en speelt er niet mee.
Groot speelgoed een plek geven in de hoek of aan de zijkant, klein speelgoed in mandjes of los in de kast. Wij hebben open boekenkasten en expedit staan, expedit is echt een aanrader.
Nijntje loopwagen is hier goedgekeurd. Hij is fijn stabiel, de speeltjes vind mijn dreumes leuk en sinds gisteren gaat hij er ook achter lopen. Bij oms raakt steeds een wiel los, maar kan ook daarvan komen, dat de kleuter ermee door de kamer raast.
Lekker in de poppenwagen zitten!quote:Op maandag 13 mei 2013 13:33 schreef Zoë23 het volgende:
Sam hoef je toch niet bang voor te zijn?
Heb daar iig nooit een opmerking over gehad. En je kunt altijd iets tevoorschijn toveren als bepaalde mensen op bezoek komen die het belangrijk vinden.
Ik trek ook niet speciaal kleding die ik gekregen heb aan als mensen op bezoek komen. Daar heb ik t niet voor gekregen neem ik aan.
Dit is vandaag;
[ afbeelding ]
Zo speelt ze al de hele dag
Lekker een krentenbol eten.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:51 schreef Jipster het volgende:
Kiek tan, op vakantie onderweg een broodje eten, dan is t toch net een peutertje![]()
[ link | afbeelding ]
Bekende groene rups heb je daar trouwensquote:Op maandag 13 mei 2013 12:49 schreef Kyara het volgende:
Speelgoed
[ link | afbeelding ]
en er staan ook nog blokken, duplo en een hoppel/rijding achter het gordijn. Het lijkt hier af en toe een complete speelgoedwinkel.....
Jaaquote:
of dat papa 's ochtends zijn schoenen aan wil doen maar er eerst een paar blokjes en autootjes uit moet halenquote:Op maandag 13 mei 2013 14:14 schreef Soempie het volgende:
Of dat je je 's avonds moe achterover op bed laat vallen en je vervolgens afdrukken van harde speeltjes in je rug hebt staan.
quote:Op maandag 13 mei 2013 14:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
of dat papa 's ochtends zijn schoenen aan wil doen maar er eerst een paar blokjes en autootjes uit moet halen
Die is ook herkenbaar.quote:Op maandag 13 mei 2013 14:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
of dat papa 's ochtends zijn schoenen aan wil doen maar er eerst een paar blokjes en autootjes uit moet halen
Kyara, weet jij toevallig hoe die kubussen, waarin je het speelgoed hebt zitten, heten?quote:Op maandag 13 mei 2013 12:49 schreef Kyara het volgende:
Speelgoed
[ link | afbeelding ]
en er staan ook nog blokken, duplo en een hoppel/rijding achter het gordijn. Het lijkt hier af en toe een complete speelgoedwinkel.....
En terecht! Wat goed!quote:Op maandag 13 mei 2013 18:38 schreef Asyniur het volgende:
Ik kwam even trots vertellen dat Huubke een paar stappen los kan lopen!
Ik had vanmorgen een broodkorst met pindakaas in mijn schoen!quote:Op maandag 13 mei 2013 14:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hier hetzelfde toen maar de AH luiers hebben het probleem verholpenquote:Op maandag 13 mei 2013 22:29 schreef Sannne het volgende:
Hier 5+ maar daarmee lekt ze sinds een week door. Hij past wel prima, maarja.. (Pampers baby dry)
ja. Zit al een hele tijd in mt 5. Nu trouwens Bumblies, doen het ook perfect!!quote:Op maandag 13 mei 2013 21:48 schreef bitterend het volgende:
Wat een leuke foto's de kleintjes zo met de speelgoed![]()
![]()
Aventura beterschap voor je manneke!!
Susie was het Anouk die door pampers 4+ lekte?? R ook! maar niet meer sinds we etos 4+ hebben
(moest er ineens aan denken vandaag)
Op de wc zetten!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 07:36 schreef Nirak het volgende:
Maat 4 pampers zonder doorlekken hier.. Die van ons plast snachts niet zoveel.. Soms zit er zelfs niets in z'n luier, dan wacht ik even met wisselen want dan komt het binnen 10 minuten nadat ik hem wakker heb gemaakt
Wel als je hem er op wijst! Eerst zijn het toevalstreffers maar daarna snapt hij het wel hoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 07:41 schreef Nirak het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 14 mei 2013 07:39 schreef Asyniur het volgende:
Hij is zich nog niet bewust van plassen en poepen... Dus dat worden dan toevalstreffers.
ah, gelukkig maar, ben niet helemaal dom dusquote:
DM Luiers maat 4+ had ik onderlaatst voor Cristel, een doos voor 10 of 11 euro geloof ik. En daar zitten er 76 in. En die zijn beter dan die van de Müller vind ikquote:Op dinsdag 14 mei 2013 07:36 schreef Asyniur het volgende:
DM luiers zijn fijn. Ik weet alleen niet wat ze kosten. Je moet niet de 'nature' pakken want die gaan heel erg snel stuk.
De 'windelslips' maat 4 kosten in elk geval ¤4,95 per 22 stuks.
Maar die houden het niet door de nacht.
Als je dr op klikt dat doet het filmpje het gewoon hoorquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:43 schreef Sam1993 het volgende:
Kyara filmpje is nog steeds niet te zien:-(
Daar maakte (en maak) ik mij ook iedere keer druk om, daarom nu gelukkig half 9 afspraak staan (vorige keer ook), maar dan nog, met zo'n dreumes die vindt dat het om 6 uur al dag isquote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:42 schreef Tinuviel het volgende:
Nuchter blijven ging prima. Daar had ik me veels te druk over gemaakt. Had een wekker gezet voor 4.30 uur om hem nog te kunnen voeden voor de etensstop, zodat hij zo min mogelijk zonder moest blijven. Hij was ook om 1.30 uur s'nachts vanzelf gekomen. Hij sliep tot bijna 7.30 uur dus we hadden maar 30 minuten voordat we naar het ziekenhuis vertrokken. En eenmal daar was hij veels te druk bezig met die speeltjes daar, hij heeft geen tekenen van honger vertoont uberhaupt. En ik heb Nijna's tip opgevolgd om niet voor hem te eten, dat was ook niet moeilijk, aangezien hij zo lang had geslapen.
Daar had ik ook al aan gedacht heb nog zalf daarvoor liggen en als ik die smeer doet het dus helemaal niks dus ging er van uit dat het dat niet was.quote:
Nog wat langer smeren dus ze heeft al eens een flinke schimmel gehad en twee dagen en was het weg met sudocreme voorkwam ik dan dat het weer ging broeien.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:21 schreef bitterend het volgende:
Met zalf duurde hier echt 5 dagen tot dat de blaasjes weg waren...
Ja die heb ik inderdaad ook liggen nog van de vorige keer maar toen was ze een stuk jonger gaan die op sterkte? Want dan kan ik bellen voor een nieuw receptquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:35 schreef bitterend het volgende:
Sam heb je miconazol? daarmee heb ik gesmeerd
Komkommer! zit veel vocht in en vinden ze lekker om op te sabbelenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:12 schreef PAAC het volgende:
Grootste probleem is dus dat ik totaal niets binnen krijg...
Misschien een optie om het dan maar aan tafel te proberen i.p.v achter de computer? En anders maar aquarius als hij/zij maar drinkt dat is het belangrijkste vind ik dat het dan niet zo gezond is is wat anders. En inderdaad komkommer kan je geven of tomaten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:42 schreef PAAC het volgende:
Lepeltje komt niet dichter in de buurt dan 5cm en als ik teveel ga proberen dan eindigt het denk ik over m'n monitor en toetsenboord heen oid![]()
Maar na wat voorzichtig met speentje te dopen, kan ik het er nu op scheppen en dan geven
Ik heb de sensitive lotiondoekjes van kruidvat, gebruik ik ook als snoetenpoetserquote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:47 schreef Kyara het volgende:
nou, toch maar eens naar de aldi dan. Kan geen kwaad om een keer te proberen. Alleen de meisjes reageren nogal snel, die zitten nu ook op sensitive maar daar zitten er nog minder in. Snoetenpoetsers haal ik meestal bij action of big bazar.
een keer bumblies gehad en daar reageerde M trouwens ook op.
Ik gebruik die doekjes ook, voor alles, heel fijn! Heb ook 2 pakken staanquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:08 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik heb de sensitive lotiondoekjes van kruidvat, gebruik ik ook als snoetenpoetsernu in de aanbieding: 12 pakken ¤11,99
Ja natte koude washandjes, deed ik vroeger ook altijd, lekkerquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:14 schreef PAAC het volgende:
Geen tomaat binnen gekregen (als mevrouwtje iets niet wilt, dan neemt ze het ook niet).
Maar toen ik d'r mondje wilde afvegen begon ze aan het doekje te zuigen, dus schoon doekje goed vochtig gemaakt en ze loopt eraan te zuigen(heeft ze tenminste beetje vocht binnen).
Ik vind ze heerlijkquote:
En de aqarius waar fr het over had werkt het zelfde als ORS maar is lekkerderquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:53 schreef PAAC het volgende:
Toch maar naar bedje gebracht, kijken of ze vannacht wakker wordt voor een flesje.
Koorts was nu goed gezakt (37.8, wss door zetpil).
Nu maar de restjes yoghurt en tomaat weg werken
Bedankt voor de tips(ORS kende ik niet eens en komkommer/tomaat had ik ook niet aan gedacht).
Ahh, helemaal vergeten jaquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:10 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
En de aqarius waar fr het over had werkt het zelfde als ORS maar is lekkerder
Ze hebben kleine flesjes in de winkel je zou er 1 in de voorraadkast k,unnen zetten het bederft niet zomaar en je moet iets als ORS altijd in huis hebben met kleintjes eigenlijk. Zegt de gene die het nu ook niet in huis heeftquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:13 schreef PAAC het volgende:
[..]
Ahh, helemaal vergeten ja![]()
Vaak had ik hier wel wat staan voor bij de voetbal, maar ivm blessure speel ik niet dus hebben we het hier nooit meer staan. Zelf zou ik het ook eerder geven dan ORS denk ik.
Ik heb het opgeschreven en stuur moeders morgen op pad om het te halenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:14 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Ze hebben kleine flesjes in de winkel je zou er 1 in de voorraadkast k,unnen zetten het bederft niet zomaar en je moet iets als ORS altijd in huis hebben met kleintjes eigenlijk. Zegt de gene die het nu ook niet in huis heeft![]()
Ik ook! Die doekjes danquote:
quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:22 schreef Kyara het volgende:
Mijn dreumes heeft de lege flessen ontdekt. En die liggen nu overal
Bij de apotheek kun je die kopen in het ziekenhuis hangen ze ook de poster kost volgens mij iets van 4 euro die hebben ze altijd onder in de balie liggenquote:Op woensdag 15 mei 2013 10:05 schreef Soempie het volgende:
Zo'n gifwijzer is wel handig. Ik kan me herinneren dat er vroeger zo'n poster bij ons in de keuken hin.g met daarop ook hoe je moest handelen als het wel mis was gegaan.
Mijn kind eet paardenbloemenquote:Op woensdag 15 mei 2013 08:29 schreef Kuukske het volgende:
Kijk twee tellen niet en meneer zet z'n tanden in de vetplant. Aargh.. Gelukkig kan ik zo gauw niet vinden dat het een giftig ding is. Maar toch gaat ie de deur uit.
Lisa heeft zeo ok pas 1.5 wee geleden gehad. Het viel reuze mee en ze is er ook niet ziek van geweest. Wel had ze deze keer dus last van harde plekken in haar benen die zeer deden als ze bewoog. was erg druk op het cb en ik moest dr aankleden en wegwezen kortgezegd. Deze prikjes vond ik echt het minst erg van allemaal.quote:Op donderdag 16 mei 2013 08:49 schreef Zoë23 het volgende:
Thee kan ik wel proberen, drink ik zelf ook veelheb haar alleen nog nooit laten proeven.
Ze krijgt vandaag haar 11maanden prikjes. Toen niet gegeven omdat we net bezig waren met de Reflux en de medicatie (die nog niet goed viel).
Echt geen zin in
Das wel fijn om te horen, waarom vond je ze minder erg? Of is het dat ze iets groter zijn en er anders mee omgaan?quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:16 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Lisa heeft zeo ok pas 1.5 wee geleden gehad. Het viel reuze mee en ze is er ook niet ziek van geweest. Wel had ze deze keer dus last van harde plekken in haar benen die zeer deden als ze bewoog. was erg druk op het cb en ik moest dr aankleden en wegwezen kortgezegd. Deze prikjes vond ik echt het minst erg van allemaal.
Ze ging er inderdaad rustiger mee om omdat ze zo bewegelijk is en wou spelen was het echt twee tellen huilen en toen op de grond gezet huilend en wel en madam ging meteen spelen. Het voelde veel relaxter op de drukte na dan ze huilde minder en vond alles wel best als ze maar kon spelen Aangezien die van jou ook al flink kruipt en stapt vermoed ik dat die ook zo weer afgeleid isquote:Op donderdag 16 mei 2013 09:20 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Das wel fijn om te horen, waarom vond je ze minder erg? Of is het dat ze iets groter zijn en er anders mee omgaan?
Dat t zo druk is bij het cb vind ik ook irritant
Als je alleen nee zegt weet ze niet niet wat de nee is.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:40 schreef Sam1993 het volgende:
Ik zeg nee en laat het daarbij mijn stem verheffen gebeurd soms ook wel eens maar daar is ze dus helemaal niet gevoelig voor...
En dit dus.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:45 schreef Juud79 het volgende:
Ze begrijpen wel dat iets niet mag, maar de drang om het te doen is groot en de consequentie overzien ze dan niet altijd.
Ik probeer me altijd erg in de beelden hoe een kind denkt, dat helpt een boel.
Ik heb liever dat je niet... Zou je willen stoppen metquote:Op donderdag 16 mei 2013 10:49 schreef bitterend het volgende:
Zeggen jullie dat "het mag niet want.." met uitleg erbij?
Bij dingen die echt gevaarlijk zijn zeg ik dat wel en ben ik een stuk strenger, zoals Jipster zegt: 'Nee, niet aan de knop (gasfornuis) komen', bijvoorbeeld. Uitleg is nog heel beperkt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:49 schreef bitterend het volgende:
Zeggen jullie dat "het mag niet want.." met uitleg erbij?
Hou altijd maar in gedachten dat ze over het algemeen meer begrijpen dan jij denkt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:54 schreef bitterend het volgende:
Ik vind het soms moeilijk te weten of ze iets kunnen begrijpen of niet..zijn er daar leuke boeken voor? ik wil niet te veel van haar verwachten, maar ik kan niet altijd bedenken of ze iets wel of niet begrijpt (dus wel uitleggen waarom iets niet mag of heeft het geen zin want ze het niet zou begrijpen)
Baby's zijn echt makkelijk wat dat betreft hihi
Dat probeer ik ook, maar ik hoor mezelf toch nog vaak roepen 'Nee, dat mag niet' en dan vervolgens pas het gewenste gedrag benoemen....ipv dat meteen te doen. Ingesleten gedrag bij mij want al lang werkzaam in de kinderopvang en 13 jaar geleden ging het er wat anders aan toe. (understatement)quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:55 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik heb liever dat je niet... Zou je willen stoppen met
Iig het op een positieve manier brengen en zo dat ze weten wat je wel wil dat ze doen
Ik heb liever niet dat je met je eten gooit.
Ik wil dat je stopt met aan de gordijnen trekken
Geef je aan wat je in plaats van het gedrag graag ziet maakt het makkelijker voor ze.
Inderdaad aangeven welk gedrag je wel wilt zien. Ik zou het alleen niet zo vrijblijvend verwoorden als 'zou je willen..'.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:55 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Iig het op een positieve manier brengen en zo dat ze weten wat je wel wil dat ze doen
Geef je aan wat je in plaats van het gedrag graag ziet maakt het makkelijker voor ze.
Ja, het is soms ook echt vermoeiend. En soms een spelletje wie het langste volhoud.. Meneertje die 'stout' blijft doen, en ik die hem er weghaalt/corrigeer etc. Maar ik geloof er wel in dat nu consequent etc. gaat werken en later profijt van hebt. Want die dreumesjes zijn zeker slim en begrijpen heel veel!quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:56 schreef Juud79 het volgende:
Ow en ik ben alle dagen met haar thuis en soms heel blij als ze een dag lekker speelt zonder gedoe en soms ook heel blij als het 12.00 uur of 19.00 uur is en ze gaat slapen.... want het is wel flink vermoeiend en veel investeren.
Maar je plukt er uiteindelijk de vruchten van, want een kind dat zichzelf fijn kan vermaken en ook nog eens een beetje weet wat wel en niet mag, dat is dan weer erg prettig.
En als ik eens een mindere dag heb en zij ook en ik geen 10 keer per uur wil opstaan omdat ze iets doet wat niet mag, dan zijn mijn vrienden Pippi, Nijntje, Knofje & David de Kabouter en ook nog....
Ik let hier ook op inderdaad, eerst betrapte ik me bv op dat ik zei, ga je even in de wagen zitten? En dat had ie eigenlijk geen keus, dus dan voorkom ik wel gedoe door zelf gelijk duidelijker te zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:00 schreef Soempie het volgende:
[..]
Inderdaad aangeven welk gedrag je wel wilt zien. Ik zou het alleen niet zo vrijblijvend verwoorden als 'zou je willen..'.
Bedoel je nou dat je eerst zegt Ik heb liever niet dat etc. en dan het gewenste gedrag? Of gelijk het gewenste gedrag zegt en niks van ik heb liever niet etc.?quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:55 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Combi, aangezien ik niet in elke situatie direct bedenk wat ik wel wilquote:Op donderdag 16 mei 2013 11:03 schreef Jipster het volgende:
[..]
Bedoel je nou dat je eerst zegt Ik heb liever niet dat etc. en dan het gewenste gedrag? Of gelijk het gewenste gedrag zegt en niks van ik heb liever niet etc.?
Ze is ook nog klein he, net 1 of bijna 2 maakt een groot verschil, ik ben steeds meer taal gaan gebruiken gedurende dit jaar, gewoon op gevoel.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:09 schreef Zoë23 het volgende:
Bij S moet ik soms wel echt duidelijk zijn, hele verhalen komen niet aan. Ik leg altijd uit waarom en als het gevaarlijk is ben ik wat korter.
Woorden als 'zachtjes' 'voorzichtig' 'auw' 'zitten' 'aaien' 'lief' 'kriebelen' enz herkent ze.
Dus als ze kat stevig vastpakt zeg ik 'aaien' anders doet het zeer, en gaat ze aaien.
Als ze me slaat dan zeg ik 'auw', dat doet zeer, doe maar 'kriebelen' en gaat ze kriebelen.. zeg ik weer.. ohh lief.. En dan knuffelt ze me
Ik vind het knap hoor Juud, kinderopvang als werk! Ik kom juist even tot rust op mijn werk!quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:15 schreef Juud79 het volgende:
Hier zijn ondertussen twee peutertjes al een uurtje lief aan het spelen, zonder ingrijpen van mijn kant.
Zo om half twaalf een boterham erin en dan om 12.00 in bedje tot 14.00 uur.
Terwijl ze slapen is dan het kleinste oppaskind wakker, heerlijk al die schema's die langs elkaar lopen.....
Het is normal haske leuk, want lekker bezig de hele dag en ik wil gewoon graag thuis zijn bij mijn kindjes. Maar nu zo zwanger is het minder, ik heb eigenlijk genoeg aan alleen de zorg voor Lientje en mijn huishouden, lichamelijk gezien dan. Lig geregeld om 21.00 in bed en ga om 22.00 slapen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:17 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoor Juud, kinderopvang als werk! Ik kom juist even tot rust op mijn werk!
Is ook zo maar ze hebben gewoon ook nog niet de woordenschat om dat allemaal duidelijk te maken..quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:17 schreef Jipster het volgende:
Als hij boos is, heeft ie de neiging om alles op de grond te gooien binnen handbereik en heeft dat donders goed door, dat het niet mag, want dan staat ie met zn 19mdn je toch uitdagend aan te kijken..
Dan kijk je vast heel leuk of grappig als je boos bent..quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:20 schreef Susie het volgende:
Ze doet het dus niet als ze boos is, gewoon zomaar? k heb een paar wondjes op mijn gezicht zitten ervan....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |