abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126396834
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Over vallende dreumesen en eigenwijzige bijna 2-jarigen..
pi_126396857
Net nieuw in dit topic en open ik al een nieuwe :+

Hier verder over Moederdag, verjaardag en..?
pi_126396981
Sam en Evenstar, van sojamelk is er volgens mij slagroom. Hoewel ik dat nog niet aan mijn dreumes durf te geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 12 mei 2013 @ 19:09:53 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_126397383
Ja weet ik maar bij mijn lurk-kennis mag ze dat ook niet.. En hier zou dat geen optie zijn.
Ken ook wel op basis van rijstemelk maar die zag er bij mij nooit zo slagromerig uit :)
Vandaar mijn interesse want wellicht maak il het verkeerd !
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 12 mei 2013 @ 19:12:16 #5
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126397503
Sam en Zoe, welkom met jullie dreumessen! :W
pi_126397573
Rijstemelk zelf ken ik ook. Wist niet, dat je daar ook slagroom van hebt. Heb ik hier in de supermarkt nog niet gezien.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_126400457
Ben zo trots, mijn dreumes loopt achter de loopwagen.

[ Bericht 88% gewijzigd door Tinuviel op 12-05-2013 22:17:44 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 12 mei 2013 @ 20:11:58 #8
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126400599
Wat een leuk filmpje! Knap hoor! O+
  zondag 12 mei 2013 @ 20:51:55 #9
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_126403002
Lief Tinuviel!

En nog welkom Sam en Zoe!

En Fee, het schort was wel professioneel beschilderd door mijn dochter uiteraard :6 (en grote paars-roze vlek, maar gaat om het idee :D )
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 12 mei 2013 @ 20:58:22 #10
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_126403460
Zoo, net de niet-meer-dreumes op haar bedje gelegd.
Het was een hele leuke dag, en ik heb het idee dat Larissa het ook naar haar zin heeft gehad :)
Wel een raar idee, ik moest al zo wennen aan het niet meer hebben van een baby, en nu moet ik wennen aan het idee dat ze een peutertje is geworden.
Ik zal binnenkort even een paar foto's hier neerplempen en afscheid nemen van jullie.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_126403636
T_t gefeliciteerd met Larissa. Nu had jij een Moederdag jarige O+
  zondag 12 mei 2013 @ 21:02:14 #12
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_126403781
Whoot, Larissa ook al peuter! Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar de foto's O+ :W Tot over een hele poos :P
pi_126403864
Gefeliciteerd met je peuter Tt! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126404048
Tankgirl gefeliciteerd met je mooie peuter! Tot snel in het andere topic :)

Sam en Zoe, welkom en gefeliciteerd!

Ik vind die zwartwit foto juist mooi Sam. Ik hou ervan!
pi_126404305
Gefeliciteerd TT!
pi_126404347
Krijgen wij ook foto's zoe? *O*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 12 mei 2013 @ 21:30:38 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126405545
TT gefeliciteerd met je peuter!
pi_126405741
Tt gefeliciteert met je peuter!

Lisa kan loslopen <3
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_126405997
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:11 schreef bitterend het volgende:
Krijgen wij ook foto's zoe? *O*
Ze zijn wat groot zie ik

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door Zoë23 op 13-05-2013 08:30:25 ]
pi_126406262
Sam O+

Zoe wat is ze groot O+ en mooi! een echte meisje meisje he! ze lijkt echt op je!
  zondag 12 mei 2013 @ 21:41:20 #21
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_126406310
O+ Wat een schatje Zoë O+

En Sam had ook leuke foto's zag ik O+ O+

En mooie filmpjes van Tinu en Sam, leuk :)

@Kyara, Die krijtjes die in het vorige topic stonden kan ik hier zo in de winkel halen mocht je ze willen, Ik dacht dat ze iets van 6 euro waren ofzo.

Cristel is vanavond uitgegleden in de badkamer. zo plat naar achter gevallen, op dr hoofd :{
pi_126406383
Tinu ook een schattig filmpje!

PE :o hoe gaat het met haar nu? dat is echt schrikken@
  zondag 12 mei 2013 @ 21:44:15 #23
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_126406558
Wat een moppies! O+

En jeetje PE! Schrikken zeg! Hoe is het met haar?
  zondag 12 mei 2013 @ 21:44:21 #24
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_126406566
Ja, ze ligt nu lekker te slapen, Maar was idd behoorlijk schrikken. Maar na knuffelen/troosten (en een fles :P ) was het wel weer goed gelukkig :)
pi_126406708
Leuke filmpjes Tinu en Sam

Thanks O+

PE
:o das schrikken
pi_126408310
Jullie zijn alweer een topic verder :o

quote:
17s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:32 schreef Kyara het volgende:
Ziet lekker en mooi uit Sanne!

Clubsoda, gewoon uit nieuwsgierigheid: ik lees dat je d'r bij jouw wil hebben. Heb je nu een relatie met een vrouw?

Opgeruimd huis is ook lekker Soemp :D

Susie, dat schort _O-

Wij woonden allebei in dezelfde stad toen we elkaar leerden kennen. Lekker overzichtelijk. Maar dat weerhield ons er ook niet van om binnen 5 maanden te gaan samenwonen.
Inderdaad :Y

Tinu, Berlijn is ook wel heel ver inderdaad. Kom je daar vandaan? Soemp, dat is voor mij wel een verschil, dat ingebed zijn. Vijf jaar geleden was het allemaal makkelijker geweest om heen en weer te reizen. Maar zij werkt fulltime en kan niet thuiswerken, mijn baan is flexibel maar ik heb een kind wat ik niet voortdurend op sleeptouw wil nemen. Er blijft wat weinig tijd over voor elkaar.

Welkom Sam en Zoe! Wat een mooie foto's van de jarige jetjes O+ En dag T_T, veel plezier in het volgende topic!

Mijn arme knul heeft vier kiezen die op springen staan -O- Hij houdt zich heel goed, al was hij vanavond koortsig. Ik hoop dat hij met het paracetamolletje een beetje kan slapen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_126408843
Wow, Sam, wat goed van je dochter!

Zoe, mooie fotos.

Tankgirl nog gefeliciteerd met je peuter *O*

PE, dat is schrikken. Gelukkig niets ernstigs gebeurd en was ze snel getroost.

CS, beterschap voor je knul! Ik ging daar voor mijn studie heen, ik kom oorspronkelijk uit zuid Duitsland.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_126420961
Goedemorgen! Vakantie weer voorbij dus de oudste kindjes weer naar school denk ik?

Lisa vond het nodig om om 5 uur schreeuwend wakker te worden ze drinkt haar avond fles niet meer leeg waardoor ze sochtends dus wakker word rond half 5 5 uur. Gelukkig is ze wel weer terug gaan slapen na een flesje. Ze is nu heerlijk mijn woonkamer op zijn kop aan het zetten.

De mama's met maar een kindje. Hadden jullie ook zo'n moeite met al dat grote speelgoed door je hele woonkamer en dan al die kleine zooi ertussen en dat je niet meer wist waar je het savonds moest laten? Ik zie de hele dag alleen maar speelgoed mijn huis ziet er ineens zo rommelig uit.
  maandag 13 mei 2013 @ 10:35:45 #29
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126421245
Clubsoda, Bijzonder! O+
Wel jammer dat jullie zo ver van elkaar wonen en dat het niet makkelijk is om elkaar vaak te zien. -O- Maar snap wel dat je niet te vaak met M wil gaan zeulen. Gaat M ook af en toe een weekend naar zijn vader?

PE, is wel schrikken.

Sam, wel meer dan 1 kindje maar al het speelgoed is van M dus ik reageer toch maar even. WIj hebben altijd een speelkleed in de kamer waarbij het speelgoed ligt. Probeer hem steeds maar een aantal soorten speelgoed te geven (iets om te stapelen (bakjes etc), iets om te bouwen (blokjes, duplo), iets om mee te rijden (autootjes) en iets om mee te knuffelen. Werkt niet altijd want soms gaat hij het zelf gewoon halen. Zijn boeken (inclusief onze cd's en dvd's) haalt hij gewoon zelf uit zijn kast.

Als hij slaapt dan leg ik al zijn speelgoed weer op zijn kleed en 's avonds wordt alles opgeruimd. DUs ja, overdag is het een puinhoop qua speelgoed maar na 7 uur weer keurig netjes. Heb daar eigenlijk niet zoveel moeite mee.

M deed gister ook een beetje eng. Als er iets onder de bank of box rolt, probeert hij het zelf weer te pakken (heel schattig, ligt hij daar op zijn buik voor de bank met zo'n kort armpjes onder de bank te maaien). Maar gister dacht ie slim te zijn om zijn hoofd onder de box te steken. En toen kon ie niet meer terug. Flinke paniek dus (bij hem, wij niet zo). Was wel zielig.
pi_126421590
Ja, Kyara, vind ik ook. Het leven neemt soms verrassende wendingen O+ M is om het weekend bij zijn papa, dus dan hebben we in principe tijd. Maar ik probeer natuurlijk ook enigszins een sociaal leven in stand te houden en daar zijn die weekenden ook fijn voor. Meestal komt het neer op eens in de drie weken, ik daarheen als M er niet is en zij daarna weer bij ons. Maar het is een continue balans tussen tijd met M alleen (vind ik ook heel belangrijk), tijd samen, tijd met z'n drieën (omdat ik wil dat M en zij elkaar ook rustig leren kennen) en tijd voor mezelf. Gelukkig is er skype en whatsapp!

Sam, ik heb een hoekje van de kamer met de spulletjes van M. Ik heb een grote mand waar als zijn speelgoed in ligt, nog een kist met wat spullen die we niet zo vaak gebruiken en dan nog een loopkar en wheelybug. M pakt zelf zijn spul uit de mand, en af en toe vis ik er wat uit wat onderop lag. Zodra M in bed ligt ('s middags of 's avonds), gooi ik alle zooi weer terug in de mand. Af en toe word ik wel eens kriebelig van de zooi overdag, maar opruimen werkt toch niet. 's Avonds is alles uit het zicht.

Jeetje Kyara, arme M, ik kan me voorstellen dat hij schrok! Zomaar z'n hoofdje vast -O- Mijn spookje heeft ondanks alle kiezen en koorts goed geslapen en het was zonnig gehumeurd.
pi_126422442
Sam
1x wakker worden snachts is toch geen ramp :+ druk weekend met verjaardag en visite zal vast ook indruk maken op haar

Ik heb een ladekast die ik gebruik als commode, verder geen kasten in de huiskamer. Onderste lade is voor speelgoed en heb een Boxzak. S heeft niet echt veel speelgoed denk ik, als ik sommige andere kinderen zie. Het enige wat niet in de lade of Boxzak past is haar nieuwe koopkar/kinderwagen maar die ziet er leuk uit dus vind ik het niet erg dat hij in de kamer staat :9
Waar ze niet meer mee speelt geef ik weg of zet ik op zolder.

Kyara
Arme M, lijkt me ook schrikken

Clubsoda
Bijzondere wending maar fijn dat je liefde hebt gevonden :)
Afstand is ook lastig

Hier weer een moeizame nacht, door het autorijden en meer werken komt de bekkenpijn terug en S is ook veel wakker. Als S slaapt kan ik niet slapen van de pijn. Vandaag nieuwe afspraken gemaakt met het werk, weer gas terug.
pi_126422652
Welkom nieuwe dreumesjes!

Hier ruim ik het speelgoed ook altijd op als J. op bed ligt overdag, en 's avonds ook uiteraard. We hebben een ladenblok van ikea en daar zit zijn speelgoed in, en dat regelt ie allemaal zelf.

Ik vind dit zo'n leuke tijd, hij gaat echt wat bouwen met duplo, dat vind ik zo leuk! Kan niet wachten tot ie straks ook met treinen en rails gaat spelen.

Wij zijn een weekje op vakantie geweest, zo'n 700km, ging goed! Alleen sliepen we met hem op de kamer en was het elke nacht/ochtend om 4.30u feest, wakker en niet meer slapen.. Ik hield mn hart vast voor thuis, maar dat gaat gelukkig beter, 6 uur wakker!
pi_126422998
Oeh, verse dreumesjes!!

Hier ligt het speelgoed overdag meestal ook door de kamer verspreid. Bij het middagslaapje en voor/na avondbedtijd even snel een rondje. Is schone rommel..
Alleen iets als de grote zak duplo, of dingen met veel onderdelen die ruim ik tussendoor wel op. Anders kan ik het onder alle banken en kasten vandaan pluizen 's avonds ;)

Afgelopen paar daagje met de jongens bij mijn ouders gelogeerd. Even koetjes kijken op hun boerderij, en lekker uitwaaien.. Mijn ouders vonden het maar een ondernemend mannetje. Van alle kinderen en kleinkinderen (2kind, 5 kleinkinderen) is dit de eerst die een tuigje nodig had in de tafelstoel.. En zo ook met klimmen op de tafel, staan wiebelen tegen een rugleuning op een grote stoel, of in de oude kinderwagen (ook zonder tuigje) waar meneer binnen 2 tellen tegen de rugleuning stond.. Mijn ouders zaten tussen het lachen (om zijn doorzetten en avontuurlijkheid) en grote schrik (vanwege de stunts) in.. Heerlijk van genoten dus!
Alleen jammer van de nachten. Daan zijn kamertje was wat lawaaiig door de wind, en hij kon niet echt goed de slaap krijgen zelf. Vooral niet in de nacht en rond 6 uur was het wel klaar. Dus aardig wat uurtjes samen geslapen. Ook leuk voor de verandering, positief bekeken. Vannacht thuis gelukkig alleen een paar keer wakker, maar met een aai over zijn bol wel verder geslapen.
pi_126424784
Ik kom nog even een afscheidsfoto plaatsen

Ze werd erg vrolijk wakker op haar verjaardag.

:W allemaal tot over een poos(je) in het peutertopic.
pi_126424929
Fr nog gefeliciteerd met je kleintje!

Zoë nee het is ook geen ramp maar was wel weer wennen haha :P

Nou we hebben hier dus nu een skippy koe een balancerende pinguin een loopauto een duwkar een keukentje en dan ook nog amber haar speelgoed wat al extreem ingedunt is een speelgoed kist en dan heeft ze ook nog zo'n super grote ballenbak tent gekregen die ik eigenlijk uit mijn woonkamer wil hebben maar ze speelt er ontzettend veel mee en het is geen weer om hem buiten te zetten dus ik word helemaal gek in mijn kleine huisje. Ze heeft ook nog onder de box 2 lades vol speelgoed. Hoezo we hebben veel..

Ze vind het ook kei leuk om die kist met blokjes enzo om te gooien en in voor een door de kamer te gooien en er dan niet mee te spelen (volgens mij is dat het spel opzich?) haha het is zo lief om te zien maar op een of andere manier stoor ik me telkens aan al dat spul door mijn woonkamer (ik was altijd een enorme rommelkont)
pi_126425179
We wisselen hier het speelgoed wel af. Grote dingen staan afwisselend in de kamer of op zolder. Kleine dingen grotendeels in de commode, een beetje beneden. Zo blijft het beneden te doen, en als ik wat omruil is dat weer helemaal hip. En dan speelt hij er ook mee. Toen er veel meer beneden was speelde hij nergens meer mee. Chris hetzelfde verhaal. Hoe meer speelgoed, hoe slechter de spelen ;)
pi_126425235
Fr
Leuk foto! Nog gefeliciteerd!

Sam
Ja dat is idd veel, wij hebben ook een tentje maar die heb ik weer in de doos gedaan, wachten tot t mooi weer is dan kan hij in de tuin.
Je hebt natuurlijk 2kinderen met speelgoed.
Kun je ook iets op de slaapkamer zetten? Wij hebben een ringenpiramide en iets met blokjes boven voor als ik de was ophang enzo kan ze boven spelen.
pi_126425416
Het meeste van Amber staat zowiezo al boven omdat die er niet zoveel is die heeft alleen haar babyborn met wipstoeltje en haar speelgoedkist met blokken nog beneden. Voor lisa heb ik ook al enorm veel boven staan en ik sorteer het iedere week uit waar niet mee gespeeld word. Nou had mijn moeder als tip om alles in de tent te stoppen en die in de hoek maar dan kan ze ook niet meer met de tent spelen. Naja ik zal er aan moeten wennen :P
  maandag 13 mei 2013 @ 12:49:09 #39
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126425572
Speelgoed :')

en er staan ook nog blokken, duplo en een hoppel/rijding achter het gordijn. Het lijkt hier af en toe een complete speelgoedwinkel.....
pi_126425652
Haha kyar. dat is inderdaad ook veel maar het meeste is gelukkig wel allemaal klein spul. En straks als je meisjes ouder zijn dan ligt er nog veel meer speelgoed in je kamer. denk dat wat ik nu heb rondslingeren er niks bij is dan
  maandag 13 mei 2013 @ 12:54:11 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126425753
Nou, wat dat betreft vind ik die kisten ideaal. Daar zit nu speelgoed in waar M nog niet aan toe is, specifiek speelgoed voor de meisjes en oud speelgoed van M wat nu op de meisjes wacht. In de bakken zit allerlei troep waar hij nu mee speelt.

mijn schoonouders nemen regelmatig speelgoed mee. Ook voor de meiden en dan voor 1,5 jaar en ouder. Heel lief maar ze hebben al zoveel en op een gegeven moment weet ik ook echt niet meer waar ik het allemaal moet laten.
pi_126425959

En nu is daar dus nog een tent (ik nreek hem straks toch ff af is niet leuk hier binnen) Een balancerende piguin een duwkar een skippy koe en een keukentje bijgekomen aan groot speelgoed. De kleine dingen heb ik plek genoeg voor maar die grote dingen doen het he.

Oja die troep op de foto heeft ze helemaal alleen gemaakt alleen het mandje rechts heeft amber gedaan want die komt uit de kast daar kan Lisa niet bij.
pi_126426158
Hier nog een keer: F_R geweldige foto! Blij hoofd :D Tot het volgende topic!
pi_126426187
Die tent kan er wel weer in als de box eruit is ;)

En probeer 2 grote dingen beneden te houden? Hier is de duwkar er net uit, geruild met de glijbaan, maar die blijft tenminste aardig staan ;)
Over een week of wat gaat het rolkonijn (kan hij op zitten) eruit voor de loopbakfiets. En dan is er nog een rijdende gereedschapstrolley die weer leuker gaat worden als hij kan schroeven. Dus die staat ook nog aan de kant. Hij kan er wel mee spelen, maar het wordt me ook te gek. Zeker met ook nog kleuterspeelgoed. Chris heeft 1 kastdeurtje/2 planken van het dressoir met spullen en de rest boven. Daan heeft een half deurtje (1 plank met veel duplo), en een lade met losse auto's/boekjes/geluidsblokken, en verder wat stapeldingen/knuffels in een losse mand.
pi_126426299
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:07 schreef Jipster het volgende:
Hier nog een keer: F_R geweldige foto! Blij hoofd :D Tot het volgende topic!
Dank u
Ja daar of in het babytopic ;) ik heb geen idee wanneer J jarig is :@
pi_126426470
Ik heb ook best moeite met dat speelgoed altijd. Elise is nu op een leeftijd dat ze het opruimen gaat begrijpen dus we ruimen eerst het ene op voor ze met het andere gaat spelen. Maar ik hou het moeilijk opgeruimd, alles gaat door elkaar.. Wil graag een expedit kast gaan kopen met manden, 1 voor little people, 1 voor duplo, etc etc. Dan kan ze 1 mand per keer pakken!

Maar goed vaak zat dat het hier alsnog op de kop staat hoor :D

F_R Wat een vrolijk bekkie!! O+
  maandag 13 mei 2013 @ 13:18:34 #47
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_126426535
Whaha! FR wat een blije foto! O+

Tering Sam, wat een zooi! Kleine rommelmaker heb je! Ik ruim tijdens de middagslaap en 's avonds als ze er weer in ligt op, maar zo'n bende als bij jou maakt ze er niet van..... nu heeft ze ook wel wat minder zo te zien, maar als je je er zo aan stoort, paar spullen opbergen (verstoppen dus :P ) ?
  maandag 13 mei 2013 @ 13:25:07 #48
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126426789
hier ook nog een oude foto gevonden....

pi_126426843
Sam, als je er last van hebt, dan zou ik de kleine prulletjes wat meer opbergen, in een dichte doos en buiten bereik houden. En dan één keer in de zoveel tijd met die doos gaan zitten en die leegtrekken, maar dan niet óók nog eens 10 ander speeltjes. M heeft puzzelblokjes bijvoorbeeld (een soort 3d lego), en hij vindt het maar wat tof om die uit de doos te halen, maar na tien blokjes berg ik de doos weer op. Verder zou ik het pakken van speelgoed een beetje beperken, als er genoeg ligt de mand aan de kant zetten. Of alles wat verspreid ligt buiten bereik opbergen en verder uit de kist laten halen. Ik merk dat M soms een beetje zoekend kan zijn. Dan ligt er al zoveel en dan wil hij nog meer en meer en wordt daar onrustig van. Dat perk ik dan een beetje in door een deel gewoon weg te zitten en dan wisselen we dat na een tijdje weer door.
pi_126426845
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:12 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dank u
Ja daar of in het babytopic ;) ik heb geen idee wanneer J jarig is :@
Het zal erom hangen waar we elkaar weer eerst treffen, J is van 6 oktober, en ben nu 12 oktober uitgerekend, en jij net erna toch? :D

Maar vooralsnog in het zwanger topic en als we meelurken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')