Best ernstig dit...quote:Kinderen van dode man vermist in Doorn
UTRECHTSE HEUVELRUG -
In Doorn is de politie op zoek naar twee jongetjes (7 en 9), die nooit zijn teruggekeerd nadat ze met hun vader op pad waren gegaan.
De vader heeft zelfmoord gepleegd en is gevonden in Het Doornse Gat, meldt de politie volgens RTV Utrecht. Maar van zijn twee zoontjes mist ieder spoor. De kinderen hebben donkerblond haar en een mager postuur.
Ja iedereen met stoornis X is hetzelfde inderdaad.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:24 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Vraag mij ook oprecht af waarom je kinderen maakt met iemand die zo'n stoornis heeft. Ik zou het noot doen.
Exact, dat probeer ik al een aantal topics duidelijk te maken. Maar mensen willen of kunnen dat niet bevatten blijkbaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:29 schreef poepa het volgende:
Ik denk dat het niet goed is om te speculeren over de achtergronden en al helemaal niet over mogelijke stoornissen. Nogmaals mensen kunnen raar gedrag vertonen in extreme situaties ook als ze geen stoornis hebben.
Tja, velen vinden dat overheerlijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Exact, dat probeer ik al een aantal topics duidelijk te maken. Maar mensen willen of kunnen dat niet bevatten blijkbaar.
Derhalve blijft het gespeculeer en psychologie van de koude grond dooremmeren.
Het is meer dat het voor de meesten een comfortabele gedachte is dat er een stoornis meespeelt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:29 schreef poepa het volgende:
Ik denk dat het niet goed is om te speculeren over de achtergronden en al helemaal niet over mogelijke stoornissen. Nogmaals mensen kunnen raar gedrag vertonen in extreme situaties ook als ze geen stoornis hebben.
Nee, als het professioneel gebeurt heet dat analyseren.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:33 schreef moeke1 het volgende:
Men zoekt toch een reden waarom de vader dat gedaan heeft? Dat noemt men speculeren.
Dat idee heb ik ook wel eens. En dan denken als ze geen stoornis hebben dat ze zoiets nooit zouden kunnen doen. Maar die kunnen dan uit de droom worden geholpen. Bij vele misdadigers wordt helemaal geen stoornis ontdekt en krijgen de volle mep bij een veroordeling.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is meer dat het voor de meesten een comfortabele gedachte is dat er een stoornis meespeelt.
Blijft het de ver van je bed show.
Ik snap wel dat er een aanleiding wordt gezocht, daar ben ik ook mee bezig. Ik ben ook nieuwsgierig naar hoe zo'n persoon tot zo'n daad komt, maar dat vind ik nog wat anders dan voorbarige conclusies trekken (of op z'n minst vanuit gaan) dat de man bepaalde stoornissen zal hebben gehad, en dat dat ook wel de hele aanleiding van de scheiding en/of deze gruweldaad zal zijn geweest.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:33 schreef moeke1 het volgende:
Men zoekt toch een reden waarom de vader dat gedaan heeft? Dat noemt men speculeren.
Journalisten vissen in de omgeving naar achtergronden. Over die punten die je noemt is geschreven, maar NIET over een mogelijke stoornis. Tenminste niet wat ik meegekregen heb.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:34 schreef moeke1 het volgende:
Een psychische stoornis is daar 1 van, de omgangsregeling 2 en de niet goedlopende zaak 3, wraak op de moeder 4 etc. Dat doen jullie toch allemaal, niet alleen over een stoornis.
Kan je dat berekenen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:38 schreef moeke1 het volgende:
Volgens berekening zou hij een relatie in Neerbeek hebben gehad tijdens huwelijk. (speculeren)
Analyseren kunnen wij nooit doen want we hebben geen gegevens om te analyseren, feitelijk weten we niets van die man.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, als het professioneel gebeurt heet dat analyseren.
Snap nooit waarom mensen bepaalde zaken invullen voor andere mensen. Ik hoef niemand met een stoornis als mijn partner, dat is simpelweg mijn keuze.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja iedereen met stoornis X is hetzelfde inderdaad.
Deze bron spreekt over 60%, waarbij moet worden aangemerkt dat "10 tot 20% daarvan behandeling behoeft" en "5 tot 10% aan een psychiatrische stoornis lijdt".quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:41 schreef moeke1 het volgende:
meer dan 80% van de gedetineerden hebben een stoornis, en 100% van de recidivisten. Bron: Corine de Ruiter.
Jij bent de persoon die het stoornissen-gezeur blijft aanhalen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Exact, dat probeer ik al een aantal topics duidelijk te maken. Maar mensen willen of kunnen dat niet bevatten blijkbaar.
Derhalve blijft het gespeculeer en psychologie van de koude grond dooremmeren.
Je trekt zo makkelijk conclusies, zo kort door de bocht. Alsof alle mensen met een bepaalde stoornis hetzelfde zijn en bijvoorbeeld niet kunnen liefhebben, of dat daar per definitie geen relatie mee valt op te bouwen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:44 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Snap nooit waarom mensen bepaalde zaken invullen voor andere mensen. Ik hoef niemand met een stoornis als mijn partner, dat is simpelweg mijn keuze.
Een mens is per definitie onberekenbaar...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:45 schreef moeke1 het volgende:
Soms weet je het niet en doet die persoon zich heel anders voor. Ik heb er ook nooit voor gekozen, en wist niet eens dat het bestond of dat ik het niet zou doorzien.
Aangezien jij en Moeke1 daar iedere keer op terugkomen / vanuit lijken te gaan, inderdaad.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:45 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Jij bent de persoon die het stoornissen-gezeur blijft aanhalen.
Corine geeft toch diagnoses zonder eerst die mensen ontmoet te hebben?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:41 schreef moeke1 het volgende:
meer dan 80% van de gedetineerden hebben een stoornis, en 100% van de recidivisten. Bron: Corine de Ruiter.
Nee, dat maak jij ervan, dat heb ik helemaal nergens, maar dan ook nergens, gezegd. Ik wil d'r zelf alleen geen relatie mee, simpel. Maar ik ben ervan overtuigd dat mensen met een stoornis goede relaties kunnen opbouwen en kunnen liefhebben. En ik weet ook dat alle mensen met een stoornis niet hetzelfde zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je trekt zo makkelijk conclusies, zo kort door de bocht. Alsof alle mensen met een bepaalde stoornis hetzelfde zijn en bijvoorbeeld niet kunnen liefhebben, of dat daar per definitie geen relatie mee valt op te bouwen.
Voor vele mensen met een bepaalde stoornis zal dat vast zo zijn, maar het merendeel zal gewoon normaal kunnen functioneren hoor (wellicht met de nodige hulp of beperkingen).
Waarom zeg je dan zo kort door de bocht dat jij daar simpelweg geen relatie mee zou willen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:48 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Nee, dat maak jij ervan, dat heb ik helemaal nergens, maar dan ook nergens, gezegd. Ik wil d'r zelf alleen geen relatie mee, simpel. Maar ik ben ervan overtuigd dat mensen met een stoornis goede relaties kunnen opbouwen en kunnen liefhebben. En ik weet ook dat alle mensen met een stoornis niet hetzelfde zijn.
Gewoon niet zomaar dingen invullen voor mensen.
Als dat zo is, dan speculeert ze.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Corine geeft toch diagnoses zonder eerst die mensen ontmoet te hebben?
Ik heb nooit iets over een stoornis gezegd mbt deze zaak. Ik ben geen psychiater en ik ken de man niet eens.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Aangezien jij en Moeke1 daar iedere keer op terugkomen / vanuit lijken te gaan, inderdaad.
Ja hoor, BNW is een paar subgroepen verderop.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:49 schreef moeke1 het volgende:
Dit is een rapport dat ze nooit heeft mogen uitbrengen, omdat men heel bang voor de cijfers. Je hoeft mensen daar niet voor te zien. Dat blijkt uit gegevens van de gedetineerden zelf.
Lies...damned lies and....quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:49 schreef moeke1 het volgende:
Dit is een rapport dat ze nooit heeft mogen uitbrengen, omdat men heel bang voor de cijfers. Je hoeft mensen daar niet voor te zien. Dat blijkt uit gegevens van de gedetineerden zelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar sta je dan.
Ik zeg zeker niet zomaar wat, ik meen mijn posts toch aardig te onderbouwen. Wat mij betreft geen speld tussen te krijgen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:49 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Ik heb nooit iets over een stoornis gezegd mbt deze zaak. Ik ben geen psychiater en ik ken de man niet eens.Jij lult ook maar zomaar dingen.
Misschien helpt het om iets meer je eigen verhaal hier neer te zetten en niet iedereen persoonlijk aan te vallen over ''hoe kort door de bocht'' ze wel niet zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je trekt zo makkelijk conclusies, zo kort door de bocht. Alsof alle mensen met een bepaalde stoornis hetzelfde zijn en bijvoorbeeld niet kunnen liefhebben, of dat daar per definitie geen relatie mee valt op te bouwen.
Voor vele mensen met een bepaalde stoornis zal dat vast zo zijn, maar het merendeel zal gewoon normaal kunnen functioneren hoor (wellicht met de nodige hulp of beperkingen).
Waarschijnlijk mocht ze dat niet uitbrengen omdat het nergens op gebaseerd is.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:49 schreef moeke1 het volgende:
Ik denk dat ze niet meer worden gevonden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:52 schreef moeke1 het volgende:
Goed, dat de kinderen nog steeds weg zijn is wel een feit.
Ach, als dat een terugkerend iets is dan mag dat best, bij herhaling, gezegd worden vind ik.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:52 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Misschien helpt het om iets meer je eigen verhaal hier neer te zetten en niet iedereen persoonlijk aan te vallen over ''hoe kort door de bocht'' ze wel niet zijn.
Bidden en blijven hopen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:53 schreef moeke1 het volgende:
De vraag is waar zijn ze? De vader kan niets meer zeggen (stoornis of niet)
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zeg zeker niet zomaar wat, ik meen mijn posts toch aardig te onderbouwen. Wat mij betreft geen speld tussen te krijgen.
Feit is dat jij en een aantal anderen nogal geneigd zijn mee te gaan in dat gespeculeer over een eventuele stoornis.
Dit is wel een erg vreemde post.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:54 schreef moeke1 het volgende:
Ik weet dat het rapport wel ergens op gebaseerd is, maar los daarvan. Ik werk in het gevangeniswezen.
Een rapport is natuurlijk ergens op gebaseerd. Bij onderzoek weet je nooit helemaal zeker of de basis deugdelijk genoeg is. Veronderstelde feiten worden nog al eens ingehaald door nieuwe inzichten.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:54 schreef moeke1 het volgende:
Ik weet dat het rapport wel ergens op gebaseerd is, maar los daarvan. Ik werk in het gevangeniswezen.
Nu zeg je zowat over honden. Ik mag aannemen dat de politie ook al honden heeft ingezet? Wellicht kunnen die de geur achterhalen van de jongens.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:55 schreef moeke1 het volgende:
Er zijn wel veel mensen die terug komen van vakantie, of gaan wandelen met de hond.
Die zijn ingezet.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nu zeg je zowat over honden. Ik mag aannemen dat de politie ook al honden heeft ingezet? Wellicht kunnen die de geur achterhalen van de jongens.
Dan moet ik een aantal topics terug gaan lezen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:54 schreef Lpunt het volgende:
[..]![]()
Ik heb niks over een stoornis gezegd. Je onderbouwt niks, je onderbouwt deze onzin pas als je met quotes aankomt waarin ik het specifiek over een stoornis heb. Maar zulke posts zijn er simpelweg niet omdat ik niet over stoornissen speculeer aangezien ik niet heb geleerd om iemand dmv een daad met een stoornis te bestempelen en ik de man niet eens ken/nooit heb gezien.
Logisch ook, had daar toch wel resultaat van verwacht als ze op de juiste locaties hebben gezocht.quote:
Precies...als ze op de juiste locaties hadden gezocht. Het is ook een groot uitgestrekt gebied in het Bunderbos. Los van het feit dat niet scherp was, of ze daar voor het laatst zijn geweest.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Logisch ook, had daar toch wel resultaat van verwacht als ze op de juiste locaties hebben gezocht.
Dan vermoed ik dat ze nog niet op de juiste locaties hebben gezocht, al weet ik niet hoe grondig en hoe diep in het bos ze hebben gezocht.
Lees maar terug, je vergist je.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan moet ik een aantal topics terug gaan lezen.
Ik doelde wat betreft mijn onderbouwing meer op het feit dat ik mijn posts onderbouw tav de stoornis-discussies, niet ten aanzien van de eventuele "beschuldiging" dat jij met dit gespeculeer zou mee doen of niet.
Ik heb het idee dat ze op de verkeerde plek zoeken. Wordt er wel gezocht in Limburg? Daar was die vader toch eerst geweest?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze niet meer worden gevonden.
In Limburg heeft hij toch zijn mobiel uitgezet? Zou dat niet een reden zijn om juist daar te zoeken?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:02 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze op de verkeerde plek zoeken. Wordt er wel gezocht in Limburg? Daar was die vader toch eerst geweest?
Of batterij daar opgeraakt?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:03 schreef Nies het volgende:
[..]
In Limburg heeft hij toch zijn mobiel uitgezet? Zou dat niet een reden zijn om juist daar te zoeken?
En daarna plots weer aangegaan?quote:
Ja, daarom worden die kinderen ook niet meer gevonden. Het is te goed voorbereid allemaalquote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:06 schreef The_Tankgirl het volgende:
Toch wel knap:
Vader heeft schijnbaar niet een bepaalde route in zijn tomtom gezet,
Niets besproken met vrienden
Niets gegoogled of genoteerd (ideeen opgeschreven)
Zijn telefoon is toevallig uitgegaan tijdens de rit
In deeltje 6 van dit topic vind ik een discussie waardoor mijn gedachte is ontstaan dat jij met deze discussie over stoornissen zou hebben meegedaan. Maar als ik het strikt bekijk heb jij inderdaad nergens letterlijk gezegd dat jij denkt dat de man al voordat hij tot deze daad kwam een stoornis moet hebben gehad.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:02 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Lees maar terug, je vergist je.
Bovendien vind ik dat jij net zo 'erg' bent als de mensen die nu al denken te weten dat de man een stoornis zou hebben: je blijft er tegenin gaan en blijft aangeven 'dat het zou kunnen' dat de man heel normaal was. Waarom zou je? Mensen blijven speculeren en er wordt toch van alles bijgehaald. Er tegenin gaan helpt niet.
En dan dat je zegt dat mensen die denken dat de man een stoornis had, kortzichtig zijn. Irritant vind ik het want uiteindelijk ben je zelf kortzichtig als je niet kunt bevatten dat er mensen zijn die deze daad zo gruwelijk vinden dat zulke mensen denken dat de man per definitie een stoornis moet hebben gehad. Een normaal mens doet zoiets nou eenmaal niet; en zó denken bepaalde mensen en dat vind ik ook een normale gedachte. En niet kortzichtig.
Iedereen denkt nou eenmaal anders.
Of juist niet. Dat kan ook nog. Dat er helemaal niets lijkt te worden gevonden dat aanwijst op voorbereidingen zou daar ook op kunnen wijzen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja, daarom worden die kinderen ook niet meer gevonden. Het is te goed voorbereid allemaal
Dat kan. Ze waren toch onderweg op een vakantie? Misschien kreeg hij ruzie met zijn kinderen en is het helemaal uit de hand gelopen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:08 schreef moeke1 het volgende:
Ik vraag me zelfs af of hij wel zelfmoord wilde plegen, maar omdat hij zijn kinderen iets aangedaan had, toen besloten dit te doen.
170 kilometer rijden kan best in een opwelling gebeuren hoor. Zeker als hij in eerste instantie wel onderweg is geweest naar een vakantie-adres (al weet ik niet of dat echt zo is geweest). Maar normaal gesproken zou je inderdaad onderweg wel tot bezinnen moeten komen. Maar het kwaad zou toen al geschied kunnen zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:06 schreef moeke1 het volgende:
Het leek me geen domme dan en heel doordacht. 170 km rijden lijkt niet op een opwelling.
Of hij heeft het allemaal wel zeer goed voorbereid en zijn huidige vriendin daarbij willen betrekken, die daar niet aan wenstte bij te dragen (maar desondanks haar mond heeft gehouden).quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:14 schreef moeke1 het volgende:
Ik denk dat veel vragen onbeantwoord zullen blijven. En zijn vriendin? Die was eerst niet bereikbaar. Waarom ging zij niet mee op vakantie? Mogelijk heeft hij een smoes verzonnen of kon ze niet mee.
Ik geloof dat iemand die zo handelt niet rationeel meer denkt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:09 schreef moeke1 het volgende:
Waarom aan een schommel? Schijnbaar had hij zelf geen touw voor handen. Hij zal geweten hebben dat hij er niet mee weg zou komen.
Heh?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:18 schreef moeke1 het volgende:
Ik weet van een ged. dat die een hogere straf kreeg omdat hij zich voor de bewuste aanrijding van de man die was 15 mtr, had kunnen bedenken om het niet te doen. De vader was er niet mee weggekomen dat hij zich 170 km had kunnen bedenken.
Dat is wat ik zeg inderdaad.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:18 schreef moeke1 het volgende:
Ik weet van een ged. dat die een hogere straf kreeg omdat hij zich voor de bewuste aanrijding van de man die was 15 mtr, had kunnen bedenken om het niet te doen. De vader was er niet mee weggekomen dat hij zich 170 km had kunnen bedenken.
Slechte voorbereiding in dat geval.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:21 schreef moeke1 het volgende:
Waarom heeft hij niet bij zijn kinderen zelfmoord gepleegd? Waarom hij pas in Doorn? Mogelijk toch omdat hij geen touw voor handen had. Jezelf wurgen gaat moeilijk.
Er is inderdaad niets bekend geworden over eventuele boekingen of bagage die ze bij zich hadden. Dat zegt niet dat er ook niet geboekt is of dat ze echt geen bagage bij zich hadden, al komen dit soort zaken meestal wel naar buiten.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:23 schreef moeke1 het volgende:
Zou hij dan niets geboekt hebben? Gen navigatie? Geen koffers in de auto? Er wijst niets op een vakantie, alleen wat de vader gezegd zou hebben. Ook moeder wist niet waar ze naar toe gingen. Het contact was niet van dien aard dat vader dat aan moeder bekend maakte.
Je denkt dat iemand in zo'n toestand nog goed rationeel kan denken. Ik denkt het niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:21 schreef moeke1 het volgende:
Waarom heeft hij niet bij zijn kinderen zelfmoord gepleegd? Waarom hij pas in Doorn? Mogelijk toch omdat hij geen touw voor handen had. Jezelf wurgen gaat moeilijk.
In een sporttas past genoeg bagage voor een (lang) weekendje weg in ieder geval.quote:
Oh ja, dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:31 schreef moeke1 het volgende:
weekje weg zul je bedoelen. Maandag ochtend heeft hij ze al opgehaald.
Oh dat maakt het verhaal wel heel anders. Na de woorden 'vechtscheiding' en 'versoberde omgang' had ik een beeld dat door verhaal (en wellicht goeie redenen) van moeder (en rechter) de omgang versoberd was.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:54 schreef moeke1 het volgende:
Het verhaal dat vader zat met de versoberde omgang kwam van vaders kant. Hun zeggen ook niet waarom de omgang versobert is.
beperkt,regen is een grote spelbreker en conditie van,,het veld"quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nu zeg je zowat over honden. Ik mag aannemen dat de politie ook al honden heeft ingezet? Wellicht kunnen die de geur achterhalen van de jongens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |