abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin zaterdag 11 mei 2013 @ 11:27:49 #1
35723 crew  GGMM
pi_126340486
quote:
Kinderen van dode man vermist in Doorn

UTRECHTSE HEUVELRUG -
In Doorn is de politie op zoek naar twee jongetjes (7 en 9), die nooit zijn teruggekeerd nadat ze met hun vader op pad waren gegaan.

De vader heeft zelfmoord gepleegd en is gevonden in Het Doornse Gat, meldt de politie volgens RTV Utrecht. Maar van zijn twee zoontjes mist ieder spoor. De kinderen hebben donkerblond haar en een mager postuur.

Best ernstig dit...
Triest dat hen vader dood is en dat ze mischien zelf... :(

Updates:
http://www.nu.nl/binnenla(...)imburgse-elsloo.html
http://nos.nl/artikel/504661-nieuwe-zoektocht-broers-zeist.html

Overzichtkaart waar al gezocht is en waar ze zijn geweest
http://goo.gl/maps/TO2Ew

Amber Alert:
http://www.amberalertnederland.nl/default.aspx?lang=nl
Inmiddels ook internationaal

Tijdlijnen:
http://www.rtl.nl/compone(...)_ruben_en_julian.xml

http://www.hartvannederla(...)ing-ruben-en-julian/

Liveblog Utrecht

https://twitter.com/FloortjeHVNL

http://www.nu.nl/binnenla(...)s-gaat-zaterdag.html
http://www.nu.nl/binnenla(...)werk-frustreren.html
http://www.nu.nl/binnenla(...)vader-broertjes.html
http://www.telegraaf.nl/f(...)_deels_bekend__.html

http://hilfigerhilfiger.b(...)r-zijn-ruben-en.html
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_126340510
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:24 schreef Lpunt het volgende:

[..]

Vraag mij ook oprecht af waarom je kinderen maakt met iemand die zo'n stoornis heeft. Ik zou het noot doen.
Ja iedereen met stoornis X is hetzelfde inderdaad. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:29:39 #3
228921 poepa
Nergens vies van
pi_126340539
Ik denk dat het niet goed is om te speculeren over de achtergronden en al helemaal niet over mogelijke stoornissen. Nogmaals mensen kunnen raar gedrag vertonen in extreme situaties ook als ze geen stoornis hebben.
Daar sta je dan.
pi_126340568
Gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde, en reageren we gelukkig niet hetzelfde!
pi_126340586
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:29 schreef poepa het volgende:
Ik denk dat het niet goed is om te speculeren over de achtergronden en al helemaal niet over mogelijke stoornissen. Nogmaals mensen kunnen raar gedrag vertonen in extreme situaties ook als ze geen stoornis hebben.
Exact, dat probeer ik al een aantal topics duidelijk te maken. Maar mensen willen of kunnen dat niet bevatten blijkbaar.

Derhalve blijft het gespeculeer en psychologie van de koude grond dooremmeren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:32:08 #6
228921 poepa
Nergens vies van
pi_126340602
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Exact, dat probeer ik al een aantal topics duidelijk te maken. Maar mensen willen of kunnen dat niet bevatten blijkbaar.

Tja, velen vinden dat overheerlijk.
Daar sta je dan.
pi_126340642
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:29 schreef poepa het volgende:
Het is meer dat het voor de meesten een comfortabele gedachte is dat er een stoornis meespeelt.

Blijft het de ver van je bed show.
pi_126340644
Men zoekt toch een reden waarom de vader dat gedaan heeft? Dat noemt men speculeren.
pi_126340663
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:33 schreef moeke1 het volgende:
Men zoekt toch een reden waarom de vader dat gedaan heeft? Dat noemt men speculeren.
Nee, als het professioneel gebeurt heet dat analyseren.
pi_126340683
Een psychische stoornis is daar 1 van, de omgangsregeling 2 en de niet goedlopende zaak 3, wraak op de moeder 4 etc. Dat doen jullie toch allemaal, niet alleen over een stoornis.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:35:52 #11
228921 poepa
Nergens vies van
pi_126340718
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:33 schreef Specularium het volgende:

[..]

Het is meer dat het voor de meesten een comfortabele gedachte is dat er een stoornis meespeelt.

Blijft het de ver van je bed show.
Dat idee heb ik ook wel eens. En dan denken als ze geen stoornis hebben dat ze zoiets nooit zouden kunnen doen. Maar die kunnen dan uit de droom worden geholpen. Bij vele misdadigers wordt helemaal geen stoornis ontdekt en krijgen de volle mep bij een veroordeling.
Daar sta je dan.
pi_126340757
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:33 schreef moeke1 het volgende:
Ik snap wel dat er een aanleiding wordt gezocht, daar ben ik ook mee bezig. Ik ben ook nieuwsgierig naar hoe zo'n persoon tot zo'n daad komt, maar dat vind ik nog wat anders dan voorbarige conclusies trekken (of op z'n minst vanuit gaan) dat de man bepaalde stoornissen zal hebben gehad, en dat dat ook wel de hele aanleiding van de scheiding en/of deze gruweldaad zal zijn geweest.

We kunnen er simpelweg niets over zeggen, we weten niet eens wat het aandeel van de moeder is geweest in dit hele verhaal (wat betreft de scheiding, omgangsregeling etc).
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:38:08 #13
228921 poepa
Nergens vies van
pi_126340796
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:34 schreef moeke1 het volgende:
Een psychische stoornis is daar 1 van, de omgangsregeling 2 en de niet goedlopende zaak 3, wraak op de moeder 4 etc. Dat doen jullie toch allemaal, niet alleen over een stoornis.
Journalisten vissen in de omgeving naar achtergronden. Over die punten die je noemt is geschreven, maar NIET over een mogelijke stoornis. Tenminste niet wat ik meegekregen heb.
Daar sta je dan.
pi_126340799
Maar iedereen kan kortsluiting krijgen in zijn hoofd en iets afschuwelijks doen!
Wie weet hebben de jongens zo chago gedaan dat vader flipte en daarna schrok van zichzelf en zich maar van het leven beroofde. Je weet het niet. Het kan idd iedereen gebeuren. En dat is zo verdomd eng!
pi_126340811
Volgens berekening zou hij een relatie in Neerbeek hebben gehad tijdens huwelijk. (speculeren)
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:39:54 #16
228921 poepa
Nergens vies van
pi_126340849
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:38 schreef moeke1 het volgende:
Volgens berekening zou hij een relatie in Neerbeek hebben gehad tijdens huwelijk. (speculeren)
Kan je dat berekenen?
Daar sta je dan.
pi_126340892
meer dan 80% van de gedetineerden hebben een stoornis, en 100% van de recidivisten. Bron: Corine de Ruiter.
pi_126340937
Volgens iemand uit Neerbeek had hij 2 jaar een relatie met een vrouw uit Neerbeek, en deze relatie is 1,5 jaar geleden beeindigd.
pi_126340961
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:33 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, als het professioneel gebeurt heet dat analyseren.
Analyseren kunnen wij nooit doen want we hebben geen gegevens om te analyseren, feitelijk weten we niets van die man.
pi_126340981
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja iedereen met stoornis X is hetzelfde inderdaad. :')
Snap nooit waarom mensen bepaalde zaken invullen voor andere mensen. Ik hoef niemand met een stoornis als mijn partner, dat is simpelweg mijn keuze. :')
pi_126341003
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:41 schreef moeke1 het volgende:
meer dan 80% van de gedetineerden hebben een stoornis, en 100% van de recidivisten. Bron: Corine de Ruiter.
Deze bron spreekt over 60%, waarbij moet worden aangemerkt dat "10 tot 20% daarvan behandeling behoeft" en "5 tot 10% aan een psychiatrische stoornis lijdt".

https://www.nifpnet.nl/NI(...)etentie/Cijfers.aspx

Zijn overigens cijfers van het ministerie van Veiligheid en Justitie zelf.
pi_126341009
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Jij bent de persoon die het stoornissen-gezeur blijft aanhalen.
pi_126341016
Soms weet je het niet en doet die persoon zich heel anders voor. Ik heb er ook nooit voor gekozen, en wist niet eens dat het bestond of dat ik het niet zou doorzien.
pi_126341048
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:44 schreef Lpunt het volgende:

[..]

Snap nooit waarom mensen bepaalde zaken invullen voor andere mensen. Ik hoef niemand met een stoornis als mijn partner, dat is simpelweg mijn keuze. :')
Je trekt zo makkelijk conclusies, zo kort door de bocht. Alsof alle mensen met een bepaalde stoornis hetzelfde zijn en bijvoorbeeld niet kunnen liefhebben, of dat daar per definitie geen relatie mee valt op te bouwen.

Voor vele mensen met een bepaalde stoornis zal dat vast zo zijn, maar het merendeel zal gewoon normaal kunnen functioneren hoor (wellicht met de nodige hulp of beperkingen).
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:47:11 #25
228921 poepa
Nergens vies van
pi_126341054
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:45 schreef moeke1 het volgende:
Soms weet je het niet en doet die persoon zich heel anders voor. Ik heb er ook nooit voor gekozen, en wist niet eens dat het bestond of dat ik het niet zou doorzien.
Een mens is per definitie onberekenbaar...
Daar sta je dan.
pi_126341067
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:45 schreef Lpunt het volgende:

[..]

Jij bent de persoon die het stoornissen-gezeur blijft aanhalen.
Aangezien jij en Moeke1 daar iedere keer op terugkomen / vanuit lijken te gaan, inderdaad. :)
pi_126341070
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:41 schreef moeke1 het volgende:
Corine geeft toch diagnoses zonder eerst die mensen ontmoet te hebben?
pi_126341103
En persoonlijkheidsproblematiek is niet per definitie een stoornis.
pi_126341108
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je trekt zo makkelijk conclusies, zo kort door de bocht. Alsof alle mensen met een bepaalde stoornis hetzelfde zijn en bijvoorbeeld niet kunnen liefhebben, of dat daar per definitie geen relatie mee valt op te bouwen.

Voor vele mensen met een bepaalde stoornis zal dat vast zo zijn, maar het merendeel zal gewoon normaal kunnen functioneren hoor (wellicht met de nodige hulp of beperkingen).
Nee, dat maak jij ervan, dat heb ik helemaal nergens, maar dan ook nergens, gezegd. Ik wil d'r zelf alleen geen relatie mee, simpel. Maar ik ben ervan overtuigd dat mensen met een stoornis goede relaties kunnen opbouwen en kunnen liefhebben. En ik weet ook dat alle mensen met een stoornis niet hetzelfde zijn.

Gewoon niet zomaar dingen invullen voor mensen.
pi_126341117
Dit is een rapport dat ze nooit heeft mogen uitbrengen, omdat men heel bang voor de cijfers. Je hoeft mensen daar niet voor te zien. Dat blijkt uit gegevens van de gedetineerden zelf.
pi_126341128
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:48 schreef Lpunt het volgende:

[..]

Nee, dat maak jij ervan, dat heb ik helemaal nergens, maar dan ook nergens, gezegd. Ik wil d'r zelf alleen geen relatie mee, simpel. Maar ik ben ervan overtuigd dat mensen met een stoornis goede relaties kunnen opbouwen en kunnen liefhebben. En ik weet ook dat alle mensen met een stoornis niet hetzelfde zijn.

Gewoon niet zomaar dingen invullen voor mensen.
Waarom zeg je dan zo kort door de bocht dat jij daar simpelweg geen relatie mee zou willen? :')
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:49:37 #32
228921 poepa
Nergens vies van
pi_126341129
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:47 schreef Specularium het volgende:

[..]

Corine geeft toch diagnoses zonder eerst die mensen ontmoet te hebben?
Als dat zo is, dan speculeert ze.
Daar sta je dan.
pi_126341130
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Aangezien jij en Moeke1 daar iedere keer op terugkomen / vanuit lijken te gaan, inderdaad. :)
Ik heb nooit iets over een stoornis gezegd mbt deze zaak. Ik ben geen psychiater en ik ken de man niet eens. :') Jij lult ook maar zomaar dingen.
pi_126341143
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:49 schreef moeke1 het volgende:
Dit is een rapport dat ze nooit heeft mogen uitbrengen, omdat men heel bang voor de cijfers. Je hoeft mensen daar niet voor te zien. Dat blijkt uit gegevens van de gedetineerden zelf.
Ja hoor, BNW is een paar subgroepen verderop.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:51:03 #35
228921 poepa
Nergens vies van
pi_126341169
quote:
Lies...damned lies and....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar sta je dan.
pi_126341177
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:49 schreef Lpunt het volgende:

[..]

Ik heb nooit iets over een stoornis gezegd mbt deze zaak. Ik ben geen psychiater en ik ken de man niet eens. :') Jij lult ook maar zomaar dingen.
Ik zeg zeker niet zomaar wat, ik meen mijn posts toch aardig te onderbouwen. Wat mij betreft geen speld tussen te krijgen. :)

Feit is dat jij en een aantal anderen nogal geneigd zijn mee te gaan in dat gespeculeer over een eventuele stoornis.
pi_126341201
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Misschien helpt het om iets meer je eigen verhaal hier neer te zetten en niet iedereen persoonlijk aan te vallen over ''hoe kort door de bocht'' ze wel niet zijn.
Hoewel je meestal wel gelijk hebt hoor. Maar het doet de kwaliteit van het topic niet echt ten goede.
Digo
pi_126341216
Goed, dat de kinderen nog steeds weg zijn is wel een feit.
pi_126341228
quote:
Waarschijnlijk mocht ze dat niet uitbrengen omdat het nergens op gebaseerd is.

Behalve wat twijfelachtige kansberekeningen.
pi_126341247
De vraag is waar zijn ze? De vader kan niets meer zeggen (stoornis of niet)
pi_126341259
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:52 schreef moeke1 het volgende:
Goed, dat de kinderen nog steeds weg zijn is wel een feit.
Ik denk dat ze niet meer worden gevonden.
pi_126341263
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:52 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Misschien helpt het om iets meer je eigen verhaal hier neer te zetten en niet iedereen persoonlijk aan te vallen over ''hoe kort door de bocht'' ze wel niet zijn.
Ach, als dat een terugkerend iets is dan mag dat best, bij herhaling, gezegd worden vind ik.

Ik erger me gewoon dood aan dergelijke kortzichtige beredenaties.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:53:56 #43
228921 poepa
Nergens vies van
pi_126341267
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:53 schreef moeke1 het volgende:
De vraag is waar zijn ze? De vader kan niets meer zeggen (stoornis of niet)
Bidden en blijven hopen.
Daar sta je dan.
pi_126341272
Ik weet dat het rapport wel ergens op gebaseerd is, maar los daarvan. Ik werk in het gevangeniswezen.
pi_126341275
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:51 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik zeg zeker niet zomaar wat, ik meen mijn posts toch aardig te onderbouwen. Wat mij betreft geen speld tussen te krijgen. :)

Feit is dat jij en een aantal anderen nogal geneigd zijn mee te gaan in dat gespeculeer over een eventuele stoornis.
:')

Ik heb niks over een stoornis gezegd. Je onderbouwt niks, je onderbouwt deze onzin pas als je met quotes aankomt waarin ik het specifiek over een stoornis heb. Maar zulke posts zijn er simpelweg niet omdat ik niet over stoornissen speculeer aangezien ik niet heb geleerd om iemand dmv een daad met een stoornis te bestempelen en ik de man niet eens ken/nooit heb gezien.
pi_126341292
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:54 schreef moeke1 het volgende:
Ik weet dat het rapport wel ergens op gebaseerd is, maar los daarvan. Ik werk in het gevangeniswezen.
Dit is wel een erg vreemde post.
Ik denk niet dat veel mensen jou op deze manier zullen snappen.
Digo
pi_126341310
Er zijn wel veel mensen die terug komen van vakantie, of gaan wandelen met de hond.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:56:06 #48
228921 poepa
Nergens vies van
pi_126341327
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:54 schreef moeke1 het volgende:
Een rapport is natuurlijk ergens op gebaseerd. Bij onderzoek weet je nooit helemaal zeker of de basis deugdelijk genoeg is. Veronderstelde feiten worden nog al eens ingehaald door nieuwe inzichten.
Daar sta je dan.
pi_126341341
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:55 schreef moeke1 het volgende:
Er zijn wel veel mensen die terug komen van vakantie, of gaan wandelen met de hond.
Nu zeg je zowat over honden. Ik mag aannemen dat de politie ook al honden heeft ingezet? Wellicht kunnen die de geur achterhalen van de jongens.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:56:59 #50
228921 poepa
Nergens vies van
pi_126341352
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nu zeg je zowat over honden. Ik mag aannemen dat de politie ook al honden heeft ingezet? Wellicht kunnen die de geur achterhalen van de jongens.
Die zijn ingezet.
Daar sta je dan.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:57:23 #51
228921 poepa
Nergens vies van
pi_126341367
Honden zijn trouwens goddelijke wezens.
Daar sta je dan.
pi_126341379
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:54 schreef Lpunt het volgende:

[..]

:')

Ik heb niks over een stoornis gezegd. Je onderbouwt niks, je onderbouwt deze onzin pas als je met quotes aankomt waarin ik het specifiek over een stoornis heb. Maar zulke posts zijn er simpelweg niet omdat ik niet over stoornissen speculeer aangezien ik niet heb geleerd om iemand dmv een daad met een stoornis te bestempelen en ik de man niet eens ken/nooit heb gezien.
Dan moet ik een aantal topics terug gaan lezen.

Ik doelde wat betreft mijn onderbouwing meer op het feit dat ik mijn posts onderbouw tav de stoornis-discussies, niet ten aanzien van de eventuele "beschuldiging" dat jij met dit gespeculeer zou mee doen of niet.
pi_126341381
Politie is niet overal ingezet. Tussen Neerbeek en Rhenen zullen ook mensen gaan wandelen, fietsen etc. Het is weekend. Alhoewel het weer niet echt mee speelt om een wandeling te maken.
pi_126341419
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:56 schreef poepa het volgende:

[..]

Die zijn ingezet.
Logisch ook, had daar toch wel resultaat van verwacht als ze op de juiste locaties hebben gezocht.

Dan vermoed ik dat ze nog niet op de juiste locaties hebben gezocht, al weet ik niet hoe grondig en hoe diep in het bos ze hebben gezocht.
pi_126341468
Bos, water....... waar moet je zoeken? Hij heeft ze goed verstopt. Dan is een klein land groot.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:02:04 #56
228921 poepa
Nergens vies van
pi_126341485
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Logisch ook, had daar toch wel resultaat van verwacht als ze op de juiste locaties hebben gezocht.

Dan vermoed ik dat ze nog niet op de juiste locaties hebben gezocht, al weet ik niet hoe grondig en hoe diep in het bos ze hebben gezocht.
Precies...als ze op de juiste locaties hadden gezocht. Het is ook een groot uitgestrekt gebied in het Bunderbos. Los van het feit dat niet scherp was, of ze daar voor het laatst zijn geweest.
Daar sta je dan.
pi_126341496
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dan moet ik een aantal topics terug gaan lezen.

Ik doelde wat betreft mijn onderbouwing meer op het feit dat ik mijn posts onderbouw tav de stoornis-discussies, niet ten aanzien van de eventuele "beschuldiging" dat jij met dit gespeculeer zou mee doen of niet.
Lees maar terug, je vergist je.

Bovendien vind ik dat jij net zo 'erg' bent als de mensen die nu al denken te weten dat de man een stoornis zou hebben: je blijft er tegenin gaan en blijft aangeven 'dat het zou kunnen' dat de man heel normaal was. Waarom zou je? Mensen blijven speculeren en er wordt toch van alles bijgehaald. Er tegenin gaan helpt niet.

En dan dat je zegt dat mensen die denken dat de man een stoornis had, kortzichtig zijn. Irritant vind ik het want uiteindelijk ben je zelf kortzichtig als je niet kunt bevatten dat er mensen zijn die deze daad zo gruwelijk vinden dat zulke mensen denken dat de man per definitie een stoornis moet hebben gehad. Een normaal mens doet zoiets nou eenmaal niet; en zó denken bepaalde mensen en dat vind ik ook een normale gedachte. En niet kortzichtig.

Iedereen denkt nou eenmaal anders.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:02:34 #58
132605 kawotski
Il Dottore
pi_126341497
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:53 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze niet meer worden gevonden.
Ik heb het idee dat ze op de verkeerde plek zoeken. Wordt er wel gezocht in Limburg? Daar was die vader toch eerst geweest?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_126341516
Er wordt nu gewoon afgewacht tot de beelden die ze al hebben van de auto duidelijker zijn, dat ze kunnen zien wanneer de jongens er niet meer inzitten.
Dan weet je op welk gebied je je moet concentreren.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:03:43 #60
103012 Nies
Die hekse
pi_126341526
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:02 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ze op de verkeerde plek zoeken. Wordt er wel gezocht in Limburg? Daar was die vader toch eerst geweest?
In Limburg heeft hij toch zijn mobiel uitgezet? Zou dat niet een reden zijn om juist daar te zoeken?
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_126341535
Waarom reed hij naar Neerbeek? Bij zijn ex vriendin aldaar zou hij niet zijn geweest, maar kende wel de weg. Ik denk nog steeds dat ze ergens in Limburg zijn. Bos, heuvelachtig, beekjes, rivieren, kanaal, maas.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:04:30 #62
228921 poepa
Nergens vies van
pi_126341550
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:03 schreef Nies het volgende:

[..]

In Limburg heeft hij toch zijn mobiel uitgezet? Zou dat niet een reden zijn om juist daar te zoeken?
Of batterij daar opgeraakt?
Daar sta je dan.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:05:43 #63
103012 Nies
Die hekse
pi_126341583
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:04 schreef poepa het volgende:

[..]

Of batterij daar opgeraakt?
En daarna plots weer aangegaan?
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_126341585
Ja, juist en in Rhenen was hij vol? Opgeladen in auto? Of eruit gehaald. Wat lijkt waarschijnlijker?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:06:41 #65
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_126341613
Toch wel knap:

Vader heeft schijnbaar niet een bepaalde route in zijn tomtom gezet,
Niets besproken met vrienden
Niets gegoogled of genoteerd (ideeen opgeschreven)
Zijn telefoon is toevallig uitgegaan tijdens de rit
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_126341616
Het leek me geen domme dan en heel doordacht. 170 km rijden lijkt niet op een opwelling.
pi_126341653
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:06 schreef The_Tankgirl het volgende:
Toch wel knap:

Vader heeft schijnbaar niet een bepaalde route in zijn tomtom gezet,
Niets besproken met vrienden
Niets gegoogled of genoteerd (ideeen opgeschreven)
Zijn telefoon is toevallig uitgegaan tijdens de rit
Ja, daarom worden die kinderen ook niet meer gevonden. Het is te goed voorbereid allemaal
pi_126341665
Ik vraag me zelfs af of hij wel zelfmoord wilde plegen, maar omdat hij zijn kinderen iets aangedaan had, toen besloten dit te doen.
pi_126341689
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:02 schreef Lpunt het volgende:

[..]

Lees maar terug, je vergist je.

Bovendien vind ik dat jij net zo 'erg' bent als de mensen die nu al denken te weten dat de man een stoornis zou hebben: je blijft er tegenin gaan en blijft aangeven 'dat het zou kunnen' dat de man heel normaal was. Waarom zou je? Mensen blijven speculeren en er wordt toch van alles bijgehaald. Er tegenin gaan helpt niet.

En dan dat je zegt dat mensen die denken dat de man een stoornis had, kortzichtig zijn. Irritant vind ik het want uiteindelijk ben je zelf kortzichtig als je niet kunt bevatten dat er mensen zijn die deze daad zo gruwelijk vinden dat zulke mensen denken dat de man per definitie een stoornis moet hebben gehad. Een normaal mens doet zoiets nou eenmaal niet; en zó denken bepaalde mensen en dat vind ik ook een normale gedachte. En niet kortzichtig.

Iedereen denkt nou eenmaal anders.
In deeltje 6 van dit topic vind ik een discussie waardoor mijn gedachte is ontstaan dat jij met deze discussie over stoornissen zou hebben meegedaan. Maar als ik het strikt bekijk heb jij inderdaad nergens letterlijk gezegd dat jij denkt dat de man al voordat hij tot deze daad kwam een stoornis moet hebben gehad.

Ik begrijp dat het voor veel mensen niet te bevatten is en zo ontzettend gruwelijk dat ze graag het goede van het kwade scheiden en er een etiketje op plakken. Dat maakt het overzichtelijk en veilig voor sommige mensen.

Maar ik stoor me gewoon mateloos aan de voorbarige conclusies en aan het feit dat er zo makkelijk vanuit wordt gegaan. Dat mag toch? Wat mij betreft volkomen terecht dat ik mij daaraan stoor, en ik ben niet de enige wat dat betreft.

Het zou best kunnen dat de man wel een stoornis bezat, maar daar zomaar vanuit gaan dat helpt de discussie, waarheidsvinding en nieuwsgaring geenszins.
pi_126341697
Waarom aan een schommel? Schijnbaar had hij zelf geen touw voor handen. Hij zal geweten hebben dat hij er niet mee weg zou komen.
pi_126341738
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:08 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja, daarom worden die kinderen ook niet meer gevonden. Het is te goed voorbereid allemaal
Of juist niet. Dat kan ook nog. Dat er helemaal niets lijkt te worden gevonden dat aanwijst op voorbereidingen zou daar ook op kunnen wijzen.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:11:08 #72
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_126341741
Of hij wilde niets kopen omdat hij dan getraceerd zou kunnen worden
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_126341790
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:08 schreef moeke1 het volgende:
Ik vraag me zelfs af of hij wel zelfmoord wilde plegen, maar omdat hij zijn kinderen iets aangedaan had, toen besloten dit te doen.
Dat kan. Ze waren toch onderweg op een vakantie? Misschien kreeg hij ruzie met zijn kinderen en is het helemaal uit de hand gelopen.
Daarmee wil ik het niet goedpraten natuurlijk he. Maar dat het misschien niet eens echt met zijn ex te maken heeft dat hij het heeft gedaan.
pi_126341799
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:06 schreef moeke1 het volgende:
Het leek me geen domme dan en heel doordacht. 170 km rijden lijkt niet op een opwelling.
170 kilometer rijden kan best in een opwelling gebeuren hoor. Zeker als hij in eerste instantie wel onderweg is geweest naar een vakantie-adres (al weet ik niet of dat echt zo is geweest). Maar normaal gesproken zou je inderdaad onderweg wel tot bezinnen moeten komen. Maar het kwaad zou toen al geschied kunnen zijn.

Maar inderdaad, mocht hij nu nog geleefd hebben, dan zou hij er bij de rechter niet vanaf komen met doodslag. Als hij de jongens om het leven heeft gebracht uiteraard, maar die kans acht ik inmiddels wel meer dan 90%.
pi_126341853
Ik denk dat veel vragen onbeantwoord zullen blijven. En zijn vriendin? Die was eerst niet bereikbaar. Waarom ging zij niet mee op vakantie? Mogelijk heeft hij een smoes verzonnen of kon ze niet mee.
pi_126341928
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:14 schreef moeke1 het volgende:
Ik denk dat veel vragen onbeantwoord zullen blijven. En zijn vriendin? Die was eerst niet bereikbaar. Waarom ging zij niet mee op vakantie? Mogelijk heeft hij een smoes verzonnen of kon ze niet mee.
Of hij heeft het allemaal wel zeer goed voorbereid en zijn huidige vriendin daarbij willen betrekken, die daar niet aan wenstte bij te dragen (maar desondanks haar mond heeft gehouden).

Nee, bij nader inzien lijkt mij dat ook niet zo'n realistisch scenario. :@
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:17:32 #77
228921 poepa
Nergens vies van
pi_126341945
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:05 schreef Nies het volgende:

[..]

En daarna plots weer aangegaan?
Sigarenaansteker ;)
Daar sta je dan.
pi_126341966
Ik weet van een ged. dat die een hogere straf kreeg omdat hij zich voor de bewuste aanrijding van de man die was 15 mtr, had kunnen bedenken om het niet te doen. De vader was er niet mee weggekomen dat hij zich 170 km had kunnen bedenken.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:19:10 #79
228921 poepa
Nergens vies van
pi_126341995
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:09 schreef moeke1 het volgende:
Waarom aan een schommel? Schijnbaar had hij zelf geen touw voor handen. Hij zal geweten hebben dat hij er niet mee weg zou komen.
Ik geloof dat iemand die zo handelt niet rationeel meer denkt.
Daar sta je dan.
pi_126342023
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:18 schreef moeke1 het volgende:
Ik weet van een ged. dat die een hogere straf kreeg omdat hij zich voor de bewuste aanrijding van de man die was 15 mtr, had kunnen bedenken om het niet te doen. De vader was er niet mee weggekomen dat hij zich 170 km had kunnen bedenken.
Heh?
pi_126342058
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:18 schreef moeke1 het volgende:
Dat is wat ik zeg inderdaad. :)

Als het 170 kilometer is geweest, de kinderen kunnen eerder in het traject al om het leven zijn gebracht.

Maar dat doet voor 'moord' niet terzake, of hij zich nu 170 kilometer of 100 kilometer van mijn part, heeft kunnen bedenken. Bedenktijd heef hij wel gehad. Ongetwijfeld.

Waarmee niet gezegd is dat het nog steeds in eerste aanleg een opwelling kan zijn geweest, als hij tenminste echt op weg is geweest naar een vakantie-adres in eerste instantie. Of dat zo is weet ik nog steeds niet.
pi_126342076
Waarom heeft hij niet bij zijn kinderen zelfmoord gepleegd? Waarom hij pas in Doorn? Mogelijk toch omdat hij geen touw voor handen had. Jezelf wurgen gaat moeilijk.
pi_126342098
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:21 schreef moeke1 het volgende:
Waarom heeft hij niet bij zijn kinderen zelfmoord gepleegd? Waarom hij pas in Doorn? Mogelijk toch omdat hij geen touw voor handen had. Jezelf wurgen gaat moeilijk.
Slechte voorbereiding in dat geval.
pi_126342127
Zou hij dan niets geboekt hebben? Gen navigatie? Geen koffers in de auto? Er wijst niets op een vakantie, alleen wat de vader gezegd zou hebben. Ook moeder wist niet waar ze naar toe gingen. Het contact was niet van dien aard dat vader dat aan moeder bekend maakte.
pi_126342177
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:23 schreef moeke1 het volgende:
Zou hij dan niets geboekt hebben? Gen navigatie? Geen koffers in de auto? Er wijst niets op een vakantie, alleen wat de vader gezegd zou hebben. Ook moeder wist niet waar ze naar toe gingen. Het contact was niet van dien aard dat vader dat aan moeder bekend maakte.
Er is inderdaad niets bekend geworden over eventuele boekingen of bagage die ze bij zich hadden. Dat zegt niet dat er ook niet geboekt is of dat ze echt geen bagage bij zich hadden, al komen dit soort zaken meestal wel naar buiten.

Maar dat zou dan inderdaad wijzen op een bewuste opzet.
pi_126342226
Daar was men allang achter gekomen lijkt me.
pi_126342246
Kinderen hadden alleen een sporttas mee.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:28:21 #88
228921 poepa
Nergens vies van
pi_126342266
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:21 schreef moeke1 het volgende:
Je denkt dat iemand in zo'n toestand nog goed rationeel kan denken. Ik denkt het niet.
Daar sta je dan.
pi_126342295
Ja precies, dan was dat denk ik al wel bekend gemaakt. Al was het maar omdat de politie dan vragen zou hebben of men de vader en de kinderen in de directe omgeving van het bewuste vakantie-adres heeft gezien. Of men zou daar een zoekactie op touw gaan zetten omdat men niet kan uitsluiten dat hij daar niet is geweest (indien het past in het tijdspad).
pi_126342322
Daarom had hij zich toch na zijn kinderen kunnen verhangen. Hij had ook gewoon in Doorn kunnen blijven.
pi_126342343
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:27 schreef moeke1 het volgende:
Kinderen hadden alleen een sporttas mee.
In een sporttas past genoeg bagage voor een (lang) weekendje weg in ieder geval.

Maar goed, dat zegt nog niets. Als de vader niets bij zich had, of er was geen boeking bij een vakantiepark bekend ofzo dan nog lijkt het op een bewuste opzet.
pi_126342376
weekje weg zul je bedoelen. Maandag ochtend heeft hij ze al opgehaald.
pi_126342420
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:31 schreef moeke1 het volgende:
weekje weg zul je bedoelen. Maandag ochtend heeft hij ze al opgehaald.
Oh ja, dat bedoel ik. :P
pi_126342463
Hopelijk komt er snel duidelijkheid. Hij zal binnenkort toch ook wel begraven/gecremeerd worden of niet?
pi_126342729
Hij ging denk ik niet op vakantie.
Dan was hij die maandag al eerder vertrokken.
Dit tijdstip van vertrekken dan zijn de kids al redelijk moe.
Dit is puur opzet en een geniaal doordacht plan (helaas)
pi_126342894
@hartloper. Dat denk ik ook.
pi_126342911
Daarbij kwam het verzoek aan de moeder om de kinderen mee te nemen op vakantie ook uit het niets. De kinderen zijn verstopt en hij pleegt op een andere locatie zelfmoord. Het blijft speculeren, maar er zijn genoeg aanwijzingen of aanknopingspunten waardoor je voorlopig kan stellen dat het een bewuste actie is geweest.
pi_126343189
Het verhaal dat vader zat met de versoberde omgang kwam van vaders kant. Hun zeggen ook niet waarom de omgang versobert is.
pi_126343260
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:54 schreef moeke1 het volgende:
Het verhaal dat vader zat met de versoberde omgang kwam van vaders kant. Hun zeggen ook niet waarom de omgang versobert is.
Oh dat maakt het verhaal wel heel anders. Na de woorden 'vechtscheiding' en 'versoberde omgang' had ik een beeld dat door verhaal (en wellicht goeie redenen) van moeder (en rechter) de omgang versoberd was.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_126343320
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

beperkt,regen is een grote spelbreker en conditie van,,het veld"
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')