Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:32 |
![]() Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. ![]() Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ![]() Agenda: 18 mei 2013 - Motorrijders newbierit! In de planning: - Newbierit in en rond de randstad - Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik ![]() • Honda CBR600F '94 - (dribbel79) • Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085) • Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje) • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier) • Suzuki GS500e- (Cocktailprikker) • Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie) • Suzuki GSX750F '05 - (bwt) • Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie) • Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon) • Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK) • Yamaha SZR660 - (-XX-) • Yamaha XJ600 '91 - (Geerd) • Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-) ![]() • Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982) • Honda Transalp XL600V '94 - (Anne) • Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria) • Honda VFR800Fi '00 - (Mirgeam) • Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys) • Kawasaki ZX6R 636 '05 - (Danger.Mouse) • Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r) • Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee) • Suzuki GSX600F '97 - (WhiteJoker) • Suzuki GSX600F '98 - (lipjes) • Suzuki SV650S '01 - (Tankiej) • Suzuki SV650S '07 - (mstx) • Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi) • Yamaha SRX 600 '86 - (Skv) • Yamaha XJ900 '92 - (whY...) • Yamaha XT660Z Tenere '12 - (Salatrel) ![]() ![]() Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. ![]() Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. ![]() Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. ![]() Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. ![]() Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. ![]() Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. ![]() Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. ![]() Nee, dit is naar aanleiding van eerdere incidenten ten strengste verboden. ![]() Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden. ![]() Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden ![]() ![]() Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt. Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen. ![]() Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen. Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden! Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit ![]() ![]() • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • BPM-Calculator • Tarieven snelheidsovertredingen Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Ontwerp je eigen motorpak • Reflectiestickers Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez Motorreparatie • Motorcycle repair • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico ![]() Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:32 |
Want er moet koelvloeistof in! | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:33 |
Ik ken er wel een die heeft laatst zijn koelvloeistof aangevuld met water ![]() Kerel heeft veel geluk gehad dat zijn vuldop van de KVS eraf geklapt is, en dat er niet meer schade was ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:33 |
Kan wel, als je het voor de winter maar weer vervangt voor kvs | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:34 |
Zet meer uit toch? Krijg je overdruk in het systeem. | |
klawie | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:34 |
als ik beun aan auto`s altijd water erin nooit kv | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:34 |
welnee man, geloel. | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:34 |
Idd bij autoraces in het zand moet er ook water in van de dierenpoes etc milieu | |
klawie | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:34 |
water bevriest in de winter ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:35 |
Soms mengen ze het ook. | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:35 |
Thanks, Sherlock. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:35 |
Dat, verder maakt het geen kont uit, je radiateurtje gaat roesten van binnen. | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:35 |
Sowieso hoort in een motorblok alleen olie en benzine, daar blijf ik bij ![]() | |
klawie | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:36 |
![]() | |
klawie | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:36 |
en gaat verstoppen ivm kalk | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:37 |
Ja mot er ook geen kraan water in gooien toch gedistilleerd pleuren ze er dan toch in of maakt dat geen fuck uit? | |
klawie | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:38 |
lol pleur er gwn kv in ben je van al het gezeik af | |
WallyPower118 | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:39 |
Kvs is puur om je pomp en rubbers te smeren. Met gewoon water loopt je pomp binnen notime stuk.. | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:39 |
Mwoah, alleen als je veel bij moet vullen lijkt me. Voor zoveel ik weet gaat desti allen in accu's, maar zou misschien iets beter zijn.. Water is gewoon voor nood>.< | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:39 |
Ja maar daar ging het niet om ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:41 |
1e deel: waar 2e deel; niet waar. Vroegahh, liepen bijna alle motoren op wasser, gooide je er in de winter antivries bij. n die pompen waren echt niet veel anders als nu. | |
klawie | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:41 |
anders heb je vast wel een kv tankje op je fiets om het uit te proberen maar moet kunnen denk bij scheikunde leerde we dat bhet niet anders is als heel schoon water | |
WallyPower118 | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:42 |
Demiwater wordt gebruikt voor aanlengen omdat de ionen in kraanwater redoxreacties beginnen met de verschillende metalen binnen je systeem. (Aanvreten) | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:43 |
Tip: destiwater pik je natuurlijk uit het waterreservoir van de wasdroger ![]() | |
WallyPower118 | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:44 |
Misschien is notime wat overdreven, maar je pomp heeft echt de smering nodig van kvs of een waterwetter. Anders verkort je echt de levensduur van je pomp | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:44 |
Jep, komt door mineralen enzo geloof ik, weeniemeer precies, is lang geleden dat ik een scheikunde boek zag. | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:44 |
| |
WallyPower118 | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:49 |
Mineraal is een verzamelnaam voor een grote groep stoffen. Ionen zijn moleculen/atomen met een lading. De werking erachter ga ik nu maar ff niet uitleggen xd | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:54 |
Nee idd film time! | |
Salatrel | zaterdag 11 mei 2013 @ 08:23 |
tip: wasdroger aansluiten op de afvoer van e wasmachine dan hoef je niet elke keer dat bakje te legen ![]() | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 09:24 |
Of je haalt het voor een prikkie bij de Appie. | |
WallyPower118 | zaterdag 11 mei 2013 @ 09:38 |
Jup, die zooi is nog goedkoper dan spa blauw | |
picodealion | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:53 |
Regen. | |
pindaplukker | zaterdag 11 mei 2013 @ 13:02 |
haha ![]() ! | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 13:11 |
KLR ![]() Zou dat zelf niet kunnen, zo'n ding verkopen waar je al die reizen op hebt gemaakt. Dat ding wordt een deel van jezelf na verloop van tijd. | |
Yreal | zaterdag 11 mei 2013 @ 13:46 |
En wat moet ie nou kosten? ![]() En dit. Ik zou hem gewoon op de boot zetten | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 13:58 |
Van de kosten daarvan zul je ook niet vrolijk worden ![]() | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 14:00 |
Paar honderd euro kun je je motor naar de andere kant van de wereld sturen. Is ie wel een half jaar onderweg trouwens. Maar voor zo'n machine met zo'n verleden zou ik dat nog wel doen denk ik | |
KneusTeun | zaterdag 11 mei 2013 @ 14:24 |
Nieuwe pants onderweg!![]() | |
Salatrel | zaterdag 11 mei 2013 @ 14:38 |
3in1 of wat? | |
KneusTeun | zaterdag 11 mei 2013 @ 14:45 |
Het is eigenlijk een overpants, maar schijnt ook gewoon als normale textile pants goed te werken. | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 14:48 |
Heb een tijd rondgescheurd in een Landrover in Afrika. Kon wel janken toen die niet mee mocht naar huis. ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 16:09 |
http://www.politie.nl/nie(...)d&utm_medium=twitter Wat een verrassende oorzaak. | |
Saninl | zaterdag 11 mei 2013 @ 16:31 |
Fuck, morgen rit op de agenda staan met een aantal vrienden... Dat zal niet doorgaan als k het weerbericht zo zie... Een beetje regen is niet erg, maar dit is wat teveel van het goede ![]() | |
Salatrel | zaterdag 11 mei 2013 @ 16:39 |
mensen uit Vlaardingen ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 16:43 |
Kreeg in een keer weer de rillingen boa. | |
pindaplukker | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:30 |
Mijn eerste boete met de motor is binnen ![]() Welgeteld 30 eurie___! ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:31 |
Toch zonde 2 kratjes bier. | |
pindaplukker | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:34 |
Kan ik opzich nog me leven, kan alleen niet uitstaan dat het op de beruchte N65 is gebeurd. Ken die weg bijna blind inclusief flitspalen, en dan alsnog geflitst worden. | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:36 |
Elke cent aan die roofpraktijken zijn er 10 teveel. | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:36 |
Fijne is dat he ![]() Ik heb er ooit ééntje gekregen met 94 km/h en 114 euro. Dat is ook meteen de enige die ik op de N65 gekregen heb. En toch rij ik er meerdere keren per week. En van die flitspalen word ik zo recalcitrant dat ik er plezier in heb gekregen tussen de palen zo hard mogelijk te gaan rijden. Snelheden van rond de 150 a 160 zijn vrij normaal op de N65. Ik blijf er trouwens bij dat de N65 veiliger zou zijn zonder die flitspalen. Dat harmonica effect om de 250 meter is erg gevaarlijk, zeker voor motorrijders. Of dan remt er rechts weer iemand, diegene daar achter die er te dicht op zit wijkt uit naar links, en dan jij op het randje van het asfalt terecht komen. Vreselijke weg vind ik het. Wanneer mogelijk ga ik binnendoor via Oisterwijk, Haaren, Esch en Vught. [ Bericht 16% gewijzigd door BlackLining op 11-05-2013 17:52:46 ] | |
Salatrel | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:40 |
zijn die korstjes van goud of zo? Hier betaal je 9 euro voor een krat in de aanbieding. En zoveel verschillende supermarkten dat er altijd wel ergens bier in de aanbieding is | |
stinkie | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:23 |
Oi! | |
Yreal | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:25 |
+1 | |
Yreal | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:37 |
![]() f800gs adventure ![]() ![]() ![]() | |
Salatrel | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:40 |
dan maak ik het nog liever over aan cjib | |
KneusTeun | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:42 |
Liever dit ![]() | |
Yreal | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:43 |
Toch jammer dat dat meer een wegmotor is geworden ![]() | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:44 |
Wat een onwijs ielige beugels heeft die KTM. Viel me op de beurs ook al op. | |
Yreal | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:47 |
Hoe zou ik aan panniers kunnen komen voor de KLE? | |
Salatrel | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:49 |
en hoeveel mensen die een allroad kopen gaan er ook echt het onverharde mee op? Gravelwegen tellen niet mee | |
Yreal | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:50 |
ja niemand, maar het gaat even om het idee ![]() | |
Yreal | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:50 |
Van mijn volgende salaris maar even een middebok scoren, want van het kettingvetten word ik inmiddels helemaal kriegel. | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:54 |
Via het internet. | |
Yreal | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:56 |
Ik kan googlen wat ik wil, maar ik kom nergens iets tegen, alsof er voor deze niks bestaat ![]() | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:57 |
Panniers zijn niet zo moeilijk. Een rek om ze op te hangen, dat is wat lastiger. | |
KneusTeun | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:58 |
inderdaad je moet een rek vinden, of laten maken. | |
Salatrel | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:58 |
www.arokoffers.nl | |
KneusTeun | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:59 |
http://www.motor-forum.nl(...)-mounting-kit-1.html | |
Salatrel | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:02 |
Yreal is een google noob ![]() | |
Yreal | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:04 |
Dat is hendig ![]() | |
Yreal | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:04 |
Niet echt, maar ik had even niet bedacht dat ik een rek moest zoeken voor de KLE, geen bagage systeem ![]() | |
Salatrel | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:05 |
en nog redelijk geprijsd ook | |
Yreal | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:06 |
Jammer dat je weer 150e moet betalen voor zwarte ![]() | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:09 |
Alleen mensen op een Deauville vinden de kleur van reiskoffers belangrijk. | |
KneusTeun | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:09 |
![]() | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:20 |
Busje Motip kost ook maar een tientje | |
Yreal | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:45 |
maar zwart is mooi en past beter bij de kleur van mijn brommer ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:00 |
Bus vs motor. Motor won. ![]() Buschauffeur vond dat hij door rood mocht. ![]() Morgen nog erger.. dan moet Twente spelen en alle spoorlijnen liggen er hier uit. Enschede weer. ![]() ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:03 |
Wie had het over spoor? | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:04 |
Enschede. ![]() | |
Yreal | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:06 |
Onrendabele vervoer ![]() | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:06 |
Iemand enig idee wanneer die ContiClassicAttack-bandjes leverbaar zijn? Maten die ik moet hebben voor: 90/90-H18 en achter: 110/90-H18 of 110/80-H18 of 120/90-H18. Info: http://www.conti.nl/nieuw(...)conticlassicattack/# | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:09 |
Conti kennende zal dat eind deze maand, begin volgende maand worden dat het bij de groothandel ligt. (tenminste, zo ging dat wel met autobanden) | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:12 |
Andere maten zijn (waren) al wel leverbaar, maar ik kan nergens achterhalen hoe het met 'mijn' maatjes zit. ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:13 |
Auw.![]() Edit: Best wel wat gore erbij gezien de rare stand van zijn linkerbeen. ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:13 |
Is dat een erg afwijkende maat? Zoja, dan kan je beter bestellen en rekenen op een 3 weken levertijd. | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:16 |
Achter kan ik wel vinden: http://store.eaglerider.c(...)ke-radial-tire/17477 Alleen 90/90 voor is nog niet uit en ik wil het setje ineens vervangen. ![]() | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:18 |
Holy fuck ![]() ![]() | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:22 |
Die voorband hebben ze volgens mij sowieso alleen in 100/90 - 19 M/C 57V TL. Maar dat moet ook wel passen toch? Of wil je hem perse smaller? Anders even Continental bellen. Of even in Duitsland kijken ![]() Edit: Zie dat er wel meer van die beperkte keuze is in Continental voorbanden ![]() ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:22 |
Snap sowieso niet wat diegene te zoeken had tegen de weghelft aan. Bitje akward rijden idd. ![]() | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:41 |
Hebben jullie wel eens een ongeluk gehad overigens? Mijn fiets is drie keer omgevallen met mij er op. Eén keer toen ik scheef van een stoeprandje afging, één keer toen ik een bocht te krap maakte met mul zand en één keer toen ik een achtje probeerde toen ik 'm net nieuw had. ![]() ![]() | |
Yreal | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:43 |
Alleen met lessen een paar keer neergelegd. Overigens nu ik steeds een beetje door weilanden aan het tuffen ben wel erg vak gehad dat ik hem net kon redden met mijn tenen aan de grond | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:45 |
Niet echt een ongeluk. Wel omgelazerd tijdens straatje keren met de Alp dankzij hoog zwaartepunt en een ongelukkig geplaatste linkervoet. Met de les XJ ging het overigens wel goed. ![]() Eens een noodstopje moeten maken omdat ik niet goed uitkeek, blokkerende voorwiel, maar toch netjes opgevangen. En af en toe de motor laten flikkeren offroad, maar dan had het maar geen allroad moeten worden. Vroeger met de scooter daarentegen... ![]() | |
Salatrel | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:49 |
net nog bijna ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Mirgeam | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:49 |
vorig jaar bijna de amstel in gereden met m'n pa's zr7 ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:49 |
Op de div, mooie bocht goed door de bomen gekeken of er wat aankwam, en dan een koe aanzien voor een auto. Zo hoppa rechtdoor de sloot in(droog) En met de div op ijzel is ook geen goede combi. Met de triumph koude bandjes beetje wegtrekken een bocht in BAM!! (was allang blij dat er niemand fietste brommer klapte toch met een gangetje of 50 tegen de stoep aan) En de honda op de snelweg jongstleden onder uit geremd. | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:52 |
Daarnet maakte ik nog een uitstapje opzij. Eigen schuld wel, het regende en ik moest weer zonodig over een wit markeringsblok in de bocht rijden. ![]() | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:52 |
Pfoe, op de snelweg? Dat lijkt me doodeng. Vooral als je zo'n mongool in een koekblik die zit te sms'en achter je hebt rijden. ![]() | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:53 |
Ongeluk niet met een auto gelukkig. Wel een aantal keer op mijn bek gegaan. Keertje laten vallen bij het opbokken, afstappen met de jiffy maar half uit, etc. Een keer toen ik hier achteruit het parkeervak afging. Dan sta je op een drempel waar je achteruit af moet sturen om weg te kunnen rijden. Beetje tricky. Evenwicht verloren en daar ga je. Rijdend een keer een schuiver gemaakt op een rotonde met koude banden in de regen. Was spekglad, dus ik reed al langzaam, weinig aan de hand. Een keer in een bochtje per ongeluk in zijn vrij geschakeld in plaats van in zijn twee. Had al ingekanteld voor ik het in de gaten had, en dan krijg je hem niet meer recht. Gecontroleerd neergelegd, geen schade behalve een deuk in het ego. En nog een keer ergens op een industrieterrein in Breda voor flink wat publiek ![]() Nooit major schade gehad behalve een koplamp die kapot was. Gelukkig ook nooit met hoge snelheid gevallen, die rotonde was de hardste met misschien 10 km/h. En zelf nooit meer dan wat blauwe plekken gehad. Maar om even een cliché uit de kast te trekken: "Je hebt motorrijders die al gevallen zijn, en motorrijders die nog gaan vallen". | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:53 |
Was rijdende file 30/40 dus viel wel mee, ook gelukkig verder niemand schade. | |
Life2.0 | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:54 |
voornaamste reden dat ik snelwegen haat (en het is rechtdoor ![]() ![]() | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:54 |
![]() Greppeltje in Schotland. Kom je met 80-90 aankachelen, dan ineens een bord 'Keep in low gear' met scherpe bocht naar rechts, weet 'm daar nog door te loodsen maar vervolgens kwam er meteen een scherpe bocht naar links. Reteveel geluk ermee gehad overigens - was er een auto de andere richting uit gekomen had ik dit niet meer getypt. | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:55 |
![]() Zo zit ik nog eens te wachten om goed onderuit te gaan. Het is niet een kwestie óf het gebeurd, maar wanneer het gebeurd. | |
Mirgeam | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:56 |
telt niet ![]() | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:56 |
![]() Mijn schoonpa is hélemaal motorgek. Die heeft een keer een schuiver gemaakt op z'n korte broek door wat losliggend grind in een berm. ![]() ![]() | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:57 |
Moet ik je even omschoppen bij de rit? ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:57 |
Hehehehe! Ik had die kop wel eens willen zien van die Megane rijder. ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:57 |
![]() | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:59 |
Ben jij dat? ![]() Dat soort acties heb ik ook wel eens gehad. Beetje overmoedig een bocht in en hem niet halen. Gelukkig als je goed op je fiets zit krijg je optijd een teken van je banden dat ze te zwaar belast zijn en dan kun je lossen. Moet je wel je bocht afbreken, maar dat heb je hier netjes gedaan. Afbreken, oprichten en afhankelijk van de bocht en positie opnieuw erin of gecontroleerd de berm in. Vind ik niet onder een ongeluk vallen. Deukje in het ego en een leermomentje ![]() | |
Yreal | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:59 |
sjiek | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:03 |
Ik rij heul zo hard de bocht nog niet in. ![]() ![]() | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:04 |
Boh, wat zul jij lekker rijden dan met nieuwe banden ![]() Zo'n heerlijk gevoel altijd, nieuw rubber eronder ![]() ![]() Als ik het een beetje goed kan timen vervang ik zowel de banden voor nieuw rubber, tegelijk met HyperPro voor en een GSX-R progressieve shock achter ![]() | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:09 |
Waarom nieuwe schokdempers? Voor bij je nieuwe bandjes of bevallen die je nu hebt niet? Ik ben niet zo'n sleutelkoning dus laat het vooralsnog voor wat het is. Geld is voor mij ook een beetje het probleem. Wishlist: -Nieuwe bandjes(!) -Rechterspiegel -Nieuw achterlicht (zit een barst in) -Alpinestars Fastbacks -Lederen jack (of iets chiques voor in de zomer) Bedenk me dat ik de verzekering voor het hele jaar ook weer bijna af moet tikken. ![]() -edit- en eigenlijk wil ik m'n tank nog opnieuw laten spuiten. Die is van buiten niet zo chique meer. Binnenkant is afgelopen herfst opnieuw gecoat dus dat zou nog even moeten houden. ![]() | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:13 |
Omdat de vering van een Bandit bekend staat als dramatisch slecht. Stuitert werkelijk alle kanten op. Als ik optrek of rem heeft het meer weg van een schommel dan van een motor, als ik van een drempel af rij springt hij nog een keer extra. Maar Suzuki heeft tot '96 min of meer modulaire fietsen gemaakt. Onderdeel X op fiets Y bevalt niet? Dan gewoon onderdeel X van fiets Z op fiets Y monteren en gaan ![]() Overigens: Als je echt banden uit '96 hebt is die vervangen echt first priority! Ik zou daar niet graag meer op rijden. Uitgedroogd rubber ![]() | |
pindaplukker | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:15 |
Same here: -Achterlicht met ingebouwde knippers -Undertail -Knipperlichten voor -Kentekenhouder -Bellypan -Wave remschijven -Hyperpro vering heb alleen geen doekoeboom in mijn tuin staan ![]() | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:18 |
Mwa, ik hou twee wishlisten bij. Gewoon onderhoud wat moet gebeuren en dingen die ik graag wil. Het budget laat helaas alleen maar even ruimte voor onderhoud. ![]() Volgende rond van onderhoud komt volgende week denk ik. Nieuwe ketting, nieuwe bandjes en andere vering. En kleppen stellen/carbs syncen, maar dat kan ik zelf en is gratis. Dan weer even het budget aan laten sterken, en dan nieuwe olie en koppelingsplaten. Mocht ik weer een fatsoenlijk inkomen kunnen realiseren ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:18 |
Ik zat net weer ff op MF een beetje te lezen. Het valt mij op dat er nogal wat mensen zijn die last krijgen van een lekke koppakking. Ervan uitgaande dat 90% van de MFers een tupperwareracebak hebben die 12k rpm haalt, hooguit een ritje maken van 50km omdat ze anders last krijgen van hun polsjes, snap ik niet waarom men dat zo raar vind dat de pakking eruit wordt geblazen. Blokje kan je pas goed opentrekken na 25 a 30 km, dan is alles lekker warm en opelkaar ingespeeld. Of denk ik nu raar ![]() ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:22 |
Mwja dan lag mijn pakking er elke week wel uit ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:23 |
Ikzelf ben ook niet echt netjes met de Alp. Trek het hok vaak genoeg door naar 9k, en dat vind een twin niet lekker. ![]() Daarom snap ik het niet zo goed. ![]() | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:24 |
Kom op, het is een gebruiksvoorwerp. Alstie kapot is istie kapot. Een keer doortrekken naar de 13.000rpm is veel te leuk ![]() Daarnaast is een lekke koppaking eerder gewoon slecht onderhoud of beunwerk. Je ziet veel mensen hun ontsteking vervroegen. Dan loop je kans dat ie voor of op het BDP gaat onsteken. En dan krijgt ie een beste opneuker ja. | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:25 |
Zeg dat eens op MF. ![]() ![]() | |
Vrieskist | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:25 |
Ik check altijd de temperatuur van mijn motor, als die netjes rond de normale 80 zit, dan ga ik normaal rijden. | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:28 |
Dat doe ik soms. Als ik de snelweg op moet staat ie misschien net op 40 a 50 graden als ik de snelweg op rijd. Maar ja, ik ga dan echt niet nog een doelloos rondje rijden voor ik hem open gooi.. Ik zal niet met een burnout de stoep aftrekken 's ochtends, maar zo enorm zuinig ben ik er verder ook niet op. | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:28 |
Voor jou zou die motor APK er best mogen komen heah.. banden die bijna 20 jaar oud zijn; ben je een beetje levensmoe? ![]() | |
picodealion | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:28 |
Afgelopen woensdag nog ![]() Vond het vandaag wel een beetje spannend in de lichte regen, denk dat ik even mijn draai weer moet vinden. Na een uurtje gingen de rotondes alweer stukken soepeler. | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:29 |
![]() Helden. | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:29 |
Nee, dan traktorbanden onder een motor ![]() | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:30 |
Ik rij er bijna niet op omdat ik wacht tot die nieuwe banden er zijn. Ga even wat dealers bellen maandag. Overigens dénk ik dat ze zo oud zijn, kan zijn dat ze in de tussentijd vervangen zijn. Enige dat ik weet is dat de vorige eigenaar het ding in '96 heeft gekocht 'en er niet veel aan heeft gedaan'. Zal eens kijken of er een datum oid op staat. | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:30 |
Ja, das ook niet echt het voorbeeld SD ![]() | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:32 |
Lekker met het carter over de grond ![]() Da's weer eens wat anders dan de steppies aan de grond rijden. Dat is maar voor noobs. Echte bazen rijden hun cilinder aan de grond en gebruiken hun bougiedoppen als sliders ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:37 |
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr![]() | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:38 |
Aanrijding met blik; jep, één keer. Op mijn bek gegaan: keertje of 10 denk ik, meeste keren in een bocht, keertje verremd met een noodstop door te hoge snelheid, en ruim de helft van de gevallen met sneeuw/ijs. Offroad; ook zoiets. Auwie's; alleen de laatste keer pas geleden toen ik omflikkerde met populair doen -> hamstring verneuqt; ruim 3 weken 'lol' van gehad,. | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:38 |
Motor keer doortrekken is ook wel goed, stootrandjes wegwerken. | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:41 |
Valt prima op te rijden, denk dat er nog zat coureurs zijn hier die me er niet op bij houden. ![]() DOT code moet je hebben. die kun je terugzoeken on the webz. Ik zou in mijn broek kakken denk ik; klapbandje is gegarandeerd op je plaat gaan he. | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:41 |
Ik heb twee keer geprobeerd mijn motor die omviel (in stilstand) op te vangen met dezelfde pols. Spier natuurlijk helemaal verrekt, ook een week of vier last van gehad. ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:41 |
Challenge accepted ![]() | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:42 |
I know, ik zal morgen even die code checken ('t is nu te donker en voor ik die hoes er af heb..)! Profiel is nog wel prima. | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:42 |
Neh, te veel geld voor de km stand, heeft te veel asfaltbloed, en is niet apart genoeg naar mijn zin. | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:44 |
Dat teveel asfaltbloed klopt. Maar dan moet Honda maar eens met een volwaardige allroad op de proppen komen, anders ga ik over. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:44 |
Ik probeerde hem niet eens op te vangen eigenlijk, maar ik zette gewoon mijn poot heel verkeerd neer, en kon er zo rap niet vanaf stappen. | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:45 |
KTMmetje 690 pakken ofzo. Dat heeft nog een beetje karaker. | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:45 |
Neem een Alp! ![]() ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:45 |
Yamaha TDM 900 compleet wegens beëindiging hobby Beëindiging hobby?? Yea me reet, vrouwtje is zwanger van de 2e en er moet een dacia 4deurs komen. | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:46 |
Zo'n hendige sjieke slip kan je nogal verrassen kwam ik van de week achter. ![]() | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:46 |
Hehe, dat zal zeker ja. Duizend keer liever een vierkante band van max twee jaar oud, dan een ronde maar uitgedroogde band van 20 jaar oud. Die gaat gewoon een keer zijn middelvinger naar je opsteken in een bocht en dan is er geen houden meer aan. Maar ehh, hoe ouder het rubber, des te lekkerder het nieuwe rubber aan gaat voelen ![]() ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:46 |
Kheb al een Alp, en ook op deze manier ken ik een Alp. ![]() | |
yurian | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:47 |
Het is crisis mensen! | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:47 |
Die 20 kan overdreven zijn. Maar ik twijfel nu zelf ook. ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:48 |
Ik ben zo blij dat ik nog steeds bewust vrijgezel ben. ![]() | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:48 |
Profiel op een motorband is, althans op het asfalt, toch weinig relevant. Raakvlak is te klein en druk is te hoog voor water om er onder te komen. Daarnaast, de meeste goedgekeurde banden met profiel hebben het profiel zodanig uit elkaar zitten dat je alsnog de helft van de tijd op een vlak stuk rijd ![]() | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:49 |
Ik vat 'm. ![]() ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:49 |
Of de mannenversie ![]() ![]() | |
Skv | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:49 |
![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:49 |
Waarheid als een koe. Ik heb 3 jaar in de bandenwereld rondgelopen, wat je dan soms tegenkomt... ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:50 |
Gast ![]() ![]() | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:50 |
Het verste wat ik een bandje ooit opgereden had was dit trouwens ![]() ![]() Even inzoomen op de voorband ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:50 |
Wel netjes gestald ![]() | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:51 |
Die motor heeft nog nooit binnen gestaan? ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:51 |
Lekt een beetje ![]() | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:52 |
Regen ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:53 |
Op de bok lekt die zeker niet of wel? | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:54 |
Hij lekt uberhaupt niet ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:57 |
Een allroad stal je ook niet binnen of onder een afdakje. Een allroad ga je ook niet wassen, je bent trots op al het vuil en modder wat aan de allroad kleeft. Een allroad gebruik je en je laat dr modder vreten. En toch blijft zo'n allroad rijden. Ondertussen blijft de Harley rijder poetsen en hopen dat die de volgende dag start. ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:59 |
Ohw dacht ik, plaatselijke regenbui dus ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:59 |
Is niet de mijne heah, had wel gekund, maar dat stukkie van de baan had ik nog niet gehad gelukkig ![]() Dit ben ik dan weer wél; ![]() ![]() ![]() jammer, fotograaf was een beetje laat; in het midden was 'ie ruim tot halverwege de tank subbed; had ik ook niet op gerekend, maar was wel lachen. Alleen die 75 km terug met alles zeiknat was iets minder, maar de grijns beleef ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:59 |
Heb je geen allroad voor nodig heur ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:00 |
Maar jij hebt dan ook weer geen Harley. ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:00 |
Waar zit de luchthapper, onder de tank ofzo? | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:02 |
LLinks, iets onder de tank achter een zijpaneeltje. Das bij een Alp, zal bij een Twin hetzelfde zijn denk ik. | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:02 |
Nee, luchtfilter zit bij een AT bovenop ![]() Onder de koffiepot ![]() ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:03 |
Dacht al hoe ken dat anders ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:03 |
![]() ![]() | |
KneusTeun | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:04 |
Neem een S10 ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:05 |
Ik heb hem tot aan het schroefje in de kuip onder water gehad, da's wel effe listig, want als hij een slokkie neemt ben je fucked en sta je stil midden in de sloot ![]() Gevalletje "ik weet nu hoe ver hij kan" ![]() | |
BlackLining | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:10 |
Ziet de motor op die foto waar je op reageerde eruit als een allroad dan? ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:12 |
Met een berijder die weet wat die doet wel. ![]() Tevens gaat er alweer een hele pagina over allroads. ![]() Zelfs een TDM valt onder de allroads vreemd genoeg. | |
KneusTeun | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:13 |
Zoals gezegd super tenere is de all road versie ervan ![]() ![]() | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:17 |
Een XTZ750 de allroad versie van de AT? Mis ik iets? | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:17 |
Met dat kleine klote voorwieltje? Echnie... is een dikke vette wannabe ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:18 |
En toch wordt een TDM gezien als allroad.. vraag mij ook niet hoe t kan maar het schijnt zo te zijn. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:18 |
Net zoveel als ik, want ik snapte hem ook al niet. ![]() | |
KneusTeun | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:19 |
Nee dan de TDM. Maar ook beter dan de AT ![]() ![]() edit: niet happen, obvious troll | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:20 |
Iets langere veerweg en staat wat hoger op de poten, maar dat maakt het geen allroad. Tis een toerhok, niet meer, niet minder.. Als een TDM een allroad is, is een GSF dat ook ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:20 |
| |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:20 |
En de Versys, en de V-strom, en... | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:21 |
Zelfde lijstje inderdaad ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:21 |
Daarom is t ook wat vaagjes. Ik zou het ook in het tourhokje drukken, maar Yamaha spreekt over een allroad. ![]() | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:22 |
Ik vind die pre-millennium generatie zo mooi. Simpele, honest-to-god Tonka-toy engineering, met als heilige graal (en laatste der mohikanen) wat mij betreft de KLR650. Bijna 30 jaar nagenoeg ongewijzigd ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:23 |
Achja de mijne valt blijkbaar ook onder een ss volgens mf ![]() ![]() Dan mag er eerst wel flink gewerkt worden aan de grondspeling. | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:24 |
Het wordt nooit meer zoals de '90's...toen was alles nog mooi en simpel in hokken te plaatsen. Toen werden er nog AT's en (echte) Alpjes gemaakt... vroegah... ![]() Ik word een ouwe lul merk ik. ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:28 |
Ik hoop het voor je ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:29 |
Ik word niet oud ![]() ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:31 |
Kanker? | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:31 |
Dikke kans. Zal blij zijn als ik de 55 haal. Zit in de familie. | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:35 |
Kak man, | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:37 |
Toen was mijn doorwaai jack nog mooi rood ![]() ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:37 |
Tja, je gaat je jezelf op instellen he. Tot dan is het maximaal leven, wil nog veel dingen doen waaronder een flinke rit naar Nepal of ergens in Afrika. | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:38 |
Je kan ook morgen onder een bus lopen he. | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:39 |
Wrong side up! ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:39 |
Klinkt goed! | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:39 |
Daarom, zo denk ik ook! Yup! Ik heb er nu al zin in! ![]() | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:40 |
Plan van maken, en ervoor gaan. | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:40 |
Dat is anders, zelfde als "had ik maar" weet je nooit van te voren gummie weet het al blijkbaar. | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:41 |
Iedereen gaat dood, en er komt sowieso een tijd dat je te oud en krakkemikkig bent om dergelijke dingen te doen. Je moet dingen doen als je de kans hebt. | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:42 |
Eerst de Alp klaarmaken hiervoor, want zoals die er nu bij staat durf ik het niet aan. Daarom kijk ik ook naar een andere brommert om vervolgens de Alp uitelkaar te slopen en compleet te reviseren voor zo'n reis. | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:42 |
Mul Maasvlaktezand en Anakee's; slechte combi ![]() | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:43 |
Al die nieuwe Maasvlakte gezien? Ook een hoop leuke onafgezette braakliggende stukkies daar ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:43 |
Klopt maar dat word vaak uitgesteld omdat mensen denken komt nog wel, in dit geval weet gummie het al blijkbaar dat is wel anders. Je gaat er vanuit dat je tot 66 werkt en dan nog 20 jaar pensioen geniet. | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:43 |
Anakee's zijn voor asfaltridders! ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:43 |
Komt toch een hele uitbreiding van de haven? | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:44 |
Als je het een prioriteit maakt komen dingen in een stroomversnelling ![]() Alles kan, als je je kop er maar naar zet ![]() | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:46 |
De hele duinrand is al klaar, is nog een havengedeelte waar ze mee bezig zijn. | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:50 |
Heb daar gewerkt in de periode toen ze aan het opspuiten waren, toen kon je daar lekker blazen; net de sahara ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:51 |
Kun je met dat ding niet naar de locale crossbanen? | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:51 |
Paar weken terug even wezen kijken. Leuke secundaire wegen, en de rest: één grote zandbak ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:53 |
Ik ga uit van het verhaal van mijn tante en oom. Oom wou graag een grote rit maken, Enschede--->Nepal. Niet lang nadat dit geregeld was overleden 2 goede vrienden van mijn oom aan kanker. Toen werd het duidelijk om deze rit echt te maken omdat het snel afgelopen kan zijn met je leven. Met eerbetoon voor diegene deed hij ook de rit doorzetten. Maar halverwege de rit werdt duidelijk dat mijn tante ook kanker kreeg. Dit wist mijn oom nog niet omdat je zo'n reis niet wil vergallen. Bij aankomst in Nepal was mijn tante er ook bij, toen zag ze er al niet echt goed uit door die kanker. Half jaar later, 2 weken jongstleden, overleed mijn tante aan kanker. Mijn tante zei al altijd dat ze niet oud zou worden, voorgevoel waarschijnlijk. Ikzelf deel dit gevoel. Heb nu ook bepaalde dingen dat ik denk, eej, das bekend, dat heb ik ook. Gezien het verleden van mijn familie is dit niet vreemd. Daarom schat ik mijzelf op 55 top. Dan is het klaar, gezien mijn kwaaltjes nu. Ergens kan ik mij er niet druk over maken, ik vind het wel goed zo. Maar ik wil wel nog mooie dingen meemaken zolang ik nog leef, en daarbij hoort die monster rit. Nu kan het nog! | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:53 |
Half fucking mei en steek de cv maar even aan ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:53 |
Nee, een AT is te zwaar voor een crossbaan. ![]() Hier in de regio is zat onverhard te vinden als ik wil. | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:55 |
Daarom, prioriteit van maken, en gaan met die banaan ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:56 |
Prio 1! Die gaat er echt komen, al moet ik er alles voor laten gaan. En al houd ik mijzelf groot, toch jank ik van binnen. | |
KneusTeun | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:58 |
ik zoek in twente ook nog steeds leuke plek om beetje te oefenen ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:58 |
Rij eens een middag met mij mee. | |
pindaplukker | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:59 |
En het wordt er de komende week niet beter op ![]() | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:00 |
Je mag blij zijn dat je dat bewustzijn hebt, en het kan doen... dat heb ik liever dan dat ik straks op m'n sterfbed lig en nog van alles had willen doen, zoals bij het gros van de mensen. | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:02 |
Dat is ook zo. Ik merk wel dat je veel dingen laat. Zo ben ik bewust vrijgezel en bewust dus geen kinderen. Zo kan ik dus de dingen doen die IK wil doen zonder iemand te benadelen. klinkt egoistisch, maar t tis zo. | |
Joooo-pi | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:02 |
wat een diepgang in dit topic ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:03 |
Ja, sorry.. ![]() | |
KneusTeun | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:03 |
ik vind prima, zolang ik het bij kan houden. Moet alleen nog een voor de cross geschikte outfit fixen. boots en jas nog nodig, hopelijk volgende maand | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:05 |
Ik knal gewoon rond in textiel offroad, daar is een wasmachine voor. ![]() En ik let wel op anderen, maak je daar niet druk over. | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:05 |
Sterfbed hoop ik toch niet op, doe mij maar niet meer wakker worden na een avondje bbq en pils ![]() | |
KneusTeun | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:06 |
ik heb alleen een leren dainese jas.. beetje zonde geld ok die af te raggen | |
Joooo-pi | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:06 |
moet kunnen, op z'n tijd ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:08 |
Yup. Nu back ontopic, want dit is geen R&P! ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:08 |
Je bent toch niet van plan om te vallen toch? ![]() | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:09 |
Ik denk altijd aan m'n opa. Wilde altijd Schotland zien, maar z'n gezondheid liet het niet meer toe. Lijkt me verschrikkelijk als je iets wil, maar het er simpelweg te laat voor is. Mensen krijgen een liefie, gaan samenwonen, misschien wel trouwen en een paar koters erbij... en dan, oeps, ik wilde nog altijd een reis maken. Maar dan mag het niet van moeder de vrouw, en mag je bij wijze van compromis op een MP3 door de file kachelen als het mooi weer is. De groeten hoor ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:10 |
Goed plan. Ik ook niet, maar het gebeurt soms tóch, en leer kun je niet wassen, dus zo gek istie niet ![]() | |
KneusTeun | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:10 |
drek,takken etc | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:11 |
Idd zie het nu al bij me kameraden 2 zitten al onder de duim samenwonend, 3 en 4 duurt geen half jaar meer. | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:12 |
Kleffe zooi moet je niet aan beginnen als rookie, leer eerst maar eens rijden op los spul en een bochtje maken, en remmen... niet meteen te gek willen doen. | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:12 |
Anders kunnen we ook gewoon een asfaltritje of lichte offroadritje maken? Ik ken genoeg leuke weggetjes in de omgeving. | |
Anne | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:15 |
Wat kunnen die vrouwen er aan doen dat die mannen geen ballen hebben. | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:17 |
Ben ik het ook enigzins mee eens. ![]() Er is tot nu toe nog geen vrouw geweest die mij van de brommert af hield, en die zal er ook niet komen. ![]() | |
Geerd | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:17 |
Wel een vrouw geweest dan ![]() | |
KneusTeun | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:18 |
komt denk ik wel goed, cross al langer. Maar met deze motor nog niet aan toe gekomen. Woonde eerst met 248hectare bos om me heen en genoeg geoefend. Maar nu in de stad wat lastiger. | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:19 |
Ooit eens met 3 vrouwen gelopen, alle drie nix. Dan rij ik liever op m'n motor ![]() | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:20 |
Komt ook een beetje van twee kanten. De man is dan te laf, de vrouw wil controle uitoefenen en de man veranderen ![]() Wat in elk geval boven als een paal boven water steekt is dat des te minder verantwoordelijkheden je hebt t.o.v. anderen, des te makkelijker het is grote reizen te ondernemen per motor. Op een Kerstmisavond een jaar terug vertelde ik een oom over waar ik mee bezig was, waarop hij stelde dat het goed was dat ik ongebonden was. Snap nu dat ik een reis gemaakt heb wat hij bedoelde ![]() Werd overigens onderstreept toen ik een maand of wat terug het meisje terugvond waar ik op de basisschool heimelijk verliefd op was. Die had 3 kids, waarvan de oudste 8... en ze is evenoud als ik ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:21 |
Ah ok, dan zal het idd wel goed komen, maar het is heel wat anders als een 250je hoor ![]() ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:21 |
Laat maar es weten wanneer het schikt. Achter deze grote stad ligt genoeg speelterrein. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:30 |
Nepal: doen! En dan door naar de flanken van Everest (zonder motor, uiteraard). | |
JK1982 | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:36 |
Zo, daar had je een leuk uitlaatje voor kunnen kopen.. ![]() Netjes.. wel echt nog uit de greppel gehouden, of ben je buiten beeld toch naar beneden gerold? En terecht.. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:36 |
Hoe weet je eigenlijk of je ergens met de motor in mag? Mag het sowieso niet als er een bordje van staatsbosbeheer hangt? | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:39 |
Wat niet weet, wat niet deert. Met zo'n bordje van staats bosbeheer mag je eigenlijk niet rijden. Randmongolen op een mtb trouwens ook niet.. ![]() | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:49 |
Incl noppenbanden en zo'n peperdure Safari tank, en dan die biedingen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:49 |
Ik reed laatst een bospaadje (zonder bordje!) in, maar toen werd ik flink vuil aangekeken door twee dikkerds met een Jack Russellrat ![]() [ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2013 23:49:32 ] | |
Anne | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:51 |
Het gaat niet alleen om wandelaars dat je in bepaalde bossen of bepaalde stukken met je motor niet mag komen, heur.. | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:52 |
Overigens, SD: | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:52 |
Rustig langsgaan, knikje geven en dan volgas in de 1 wegtrekken met een mooi spoortje achter je. ![]() | |
JK1982 | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:52 |
http://link.marktplaats.nl/674726134 Niks voor jou? Kunnen mooi je kampeerspullen in straks ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:53 |
Zolang je netjes binnen paadjes blijft gaat de natuur er ook niet aan. ![]() | |
Dekatria | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:53 |
Als ik ooit zijspan ga rijden zal dat zeker niet met een Alp zijn. Dan liever wat meer vermogen, anders kom je helemaal niet vooruit. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:53 |
Krijg je de hont erbij? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2013 23:55:32 ] | |
Gummiebeer | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:54 |
Lijkt wel wat op mijn hont ![]() | |
klawie | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:55 |
net me motor opgehaald in de stormende regen 40 waar je 80 mag gereden ;p | |
Anne | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:56 |
Ook dat niet alleen. Je kunt met je motor wild opjagen die richting de wegen met asfalt gaan en daarmee ongelukken veroorzaken. En wat doe je als je een ruiter tegenkomt? Ruiter- (als ze die al hebben) en algemene paden komen op een moment weer samen namelijk. Enne, je kunt de wandelaar wel vriendelijk begroeten en leuk doen, maar dat werkt niet bij een boswachter. | |
JK1982 | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:56 |
Misschien bij een goed bod/t ![]() Maargoed.. was zomaar eens even aan het kijken was een zijspannetje zou kosten. Oud vrouwtje die ik ken zou nog wel es mee willen denk ik, met een ritje. Ging vroeger altijd mee op de Harley ![]() | |
KneusTeun | zondag 12 mei 2013 @ 00:01 |
ik weet dat boswachters en boa's tegenwoordig je al pakken als je uitlaat boven een verboden pad steekt ![]() | |
#ANONIEM | zondag 12 mei 2013 @ 00:04 |
Ik weet dat jullie niet van de BMW's zijn, maar toch: http://link.marktplaats.nl/1003116404 | |
Anne | zondag 12 mei 2013 @ 00:04 |
Ik weet niet of ze dat nog steeds doen omdat er een paar jaar terug nogal ophef over is geweest; maar ze trekken je ook gewoon van je motor af. | |
Gummiebeer | zondag 12 mei 2013 @ 00:05 |
Heel bot gezegd kan ik de motor ook weg doen. Scheelt weer uitstoot ![]() Ik snap jouw beredenering wel. En ik pas ook wel op voor wandelaars, ruiters, eekhoorntjes, konijntjes en ander grut. Maar af en toe moet je gewoon offroad. | |
#ANONIEM | zondag 12 mei 2013 @ 00:06 |
Sympathiek. Daar zou ik niet vrolijk van worden. | |
Gummiebeer | zondag 12 mei 2013 @ 00:07 |
![]() | |
Sounddragon | zondag 12 mei 2013 @ 00:08 |
Als je het bos in bent gereden via een pad waar geen bordje hangt, kunnen ze je geen reet maken als je niet als een mongool tekeer gaat en geen klachten veroorzaakt. kom je dieren (á la paarden of ander groot spul) tegen zet je hem stil en je motor uit, en als je rustig rijdt, zal kleiner wild meer tijd hebben om te reageren en niet als een dolle een weg overknallen. Ik vind blazen in het bos helemaal niet leuk, dan zie je niks. Lekker rustig aan rijden, af en toe effe stoppen voor een peukie, dan heb ik het best naar mijn zin. | |
Gummiebeer | zondag 12 mei 2013 @ 00:08 |
Eensch. | |
Sounddragon | zondag 12 mei 2013 @ 00:09 |
Grappig, maar die 2nd seat mag wel ergens achterin de schuur. | |
KneusTeun | zondag 12 mei 2013 @ 00:09 |
hebben ze in Drenthe niet speciale off road paden aangelegd tegenwoordig? | |
Anne | zondag 12 mei 2013 @ 00:09 |
Prima, maar doe dat dan op paadjes waar het mag ipv schijt hebben aan verbodsbordjes ed. | |
Anne | zondag 12 mei 2013 @ 00:11 |
Tuurlijk ![]() | |
Anne | zondag 12 mei 2013 @ 00:12 |
Op de Veluwe sowieso. Schijnt wel mooi te zijn. | |
Sounddragon | zondag 12 mei 2013 @ 00:12 |
Al diverse keren gedaan. no shit. Ik hoef niet op mijn geweten te hebben dat een ruiter van zijn/haar paard tieft, net zoals dat je mountainbikers niet de bosjes in trapt als ze in de weg rijden. | |
Gummiebeer | zondag 12 mei 2013 @ 00:13 |
Op de openbare weg trek in de koppeling in als ik ruiters tegen kom. ![]() Ik zal denk ik net als SD de motor uitzetten als ik ze offroad tegen kom. En laat de volgende TT aub niet over paarden gaan... | |
Sounddragon | zondag 12 mei 2013 @ 00:16 |
Ik ook, alleen als ze op een weiland staan heb ik er poep aan. Ik weet hoe knollen kunnen reageren om niks, en dat wil je niet op je geweten hebben als er iemand op zit. | |
Gummiebeer | zondag 12 mei 2013 @ 00:18 |
Yup. Idem met loslopende honden. Ze kunnen zo tussen je spaken zitten. Alleen daar zit niemand op dan. ![]() | |
Anne | zondag 12 mei 2013 @ 00:19 |
Dat is ook niet heel verstandig hoe goed bedoeld ook, want dan hoort een paard je slecht aan komen en is de schrikreactie groter als je er ineens voorbij floept (zeker als je ze van achteren benaderd). Daarnaast ben je dan volgens mij ook aardig je vaart kwijt als je er voorbij bent. Paarden hebben juist geluid nodig, alleen niet teveel en niet ineens een grote verandering daarin (dus niet zoals de meeste mensen doen met hun motor of vrachtwagen; afremmen op de motor). Je moet gewoon hetzelfde rijden, maar van te voren zorgen dat het iets rustiger is en uiteraard wat meer afstand houden. | |
Gummiebeer | zondag 12 mei 2013 @ 00:19 |
Dus toch bitje gas open? ![]() Ik rij vaak best hard eigenlijk. ![]() | |
Anne | zondag 12 mei 2013 @ 00:24 |
Daarom: "Je moet gewoon hetzelfde rijden, maar van te voren zorgen dat het iets rustiger is en uiteraard wat meer afstand houden." | |
Dekatria | zondag 12 mei 2013 @ 00:24 |
Koppeling in kan gewoon hoor. Gewoon heel hard schreeuwen.
| |
Gummiebeer | zondag 12 mei 2013 @ 00:26 |
![]() Ze kijken idd altijd ietsje verstijfd en boos op die paarden idd. | |
klawie | zondag 12 mei 2013 @ 00:53 |
morgen eindelijk vervelen op de motor ![]() ![]() | |
Geerd | zondag 12 mei 2013 @ 01:03 |
Hier in de achterhoek word nogal aardig geknolhobbelt gewoon tikkie terug uitrollend er langs en je krijgt ![]() ![]() | |
Geerd | zondag 12 mei 2013 @ 01:31 |
Iedereen de kroeg in zeker? ![]() | |
BlackLining | zondag 12 mei 2013 @ 02:47 |
Als ik nog even mag terugreferen naar de discussie van Gummie eerder vanavond, van dingen ondernemen om maar zoveel mogelijk te leven, wil ik toch nog even dit filmpje linken ![]() Paar keer langsgekomen al. Maar zo enorm waar. Heb het al aan meerdere mensen laten zien als enige argument waarom ik in godsnaam op zo'n "levensgevaarlijk ding" zou kruipen ![]() Ik trek ook mijn koppeling in en draai dan het gas rustig dicht. Beetje afhankelijk van de motor denk ik, maar de mijne komt dan rustig tot stationair. Waag ik het om het gas los te laten met de motor nog gekoppeld komen er klappen uit waarvan de gemiddelde burger gaat denken dat de Duitsers terug zijn. Ga ik er met het gas open voorbij, lijkt me dat niet al te gunstig. Al is het maar omdat je logischerwijs achter de motor meer hoort dan voor de motor. Terwijl er op stationair bij mijn motor meer geluid uit het carter komt dan uit de uitlaat. Wat je ook doet, al dan niet helemaal goed, ik merk wel altijd dat er waardering is voor een beetje meedenken ![]() ![]() Leven en laten leven ![]() Ook aanwezig op MFMM? [ Bericht 8% gewijzigd door BlackLining op 12-05-2013 02:55:43 ] | |
picodealion | zondag 12 mei 2013 @ 03:30 |
Zag vandaag een mooie toermotor staan in het centrum van Arnhem, maar eens gekeken hoe en wat:![]() Kawasaki GTR1000 Dat zou nog wel eens de opvolger kunnen worden van mijn XJ als ik 'm zat word. | |
Geerd | zondag 12 mei 2013 @ 03:38 |
Lol de xj overleeft jouw | |
Geerd | zondag 12 mei 2013 @ 04:46 |
Dat was het toch wel heur als kleine jongen kreeg ik nog een colaatje van pa, en dat was al tegen de middag, en het mooiste moest nog komen natuurlijk zijspan ![]() | |
Geerd | zondag 12 mei 2013 @ 05:46 |
En eentje voor Sd dan, | |
Geerd | zondag 12 mei 2013 @ 05:57 |
Eentje nog ![]() | |
Mirgeam | zondag 12 mei 2013 @ 08:05 |
Op het randje blijven staan, wel blij dat er iemand bij was om me een stukkie naar achteren te trekken ![]() | |
KneusTeun | zondag 12 mei 2013 @ 08:18 |
mooiste optredens zijn van normaal! niet echt mijn muziek smaak, maar god wat een feest! | |
JK1982 | zondag 12 mei 2013 @ 08:29 |
Over voorkruipen bij de stoplichten, zie 4:35 Pfff, mazzel! ![]() | |
Salatrel | zondag 12 mei 2013 @ 09:12 |
ik laat altijd even met mijn banshee horn weten dat ik eraan kom |