Ik wil er heen maar krijg die dag ook visite en ws heb ik een klus in Leiden. Desondanks ga ik kijken wat ik kan fixen met mn planningquote:De eerste editie van The Color Run is uitverkocht. De 5000 beschikbare tickets waren vanochtend binnen 20 minuten uitverkocht. Dat heeft Net5, die de ‘fun run’ op 26 mei organiseert in het Amsterdamse Sloterpark, laten weten. The Color Run is een fun run van vijf kilometer waarbij de deelnemers na iedere kilometer in kleurpoeders worden ondergedompeld. Na de Verenigde Staten hebben ook landen als het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Spanje een Color Run gekregen.
Net5 is in samenwerking met partner Fjuze nu al druk bezig met het organiseren van een volgende Color Run. “De datum en locatie voor deze run worden zo snel mogelijk bekend gemaakt via de officiële Facebook-pagina van The Color Run Nederlan
http://petapixel.com/2013(...)era-gear-dont-do-it/quote:Frequently I just lick my lens to clean it and wipe it off with my tshirt and the photos still come out fine.
Ligt ook aan t soort camera denk ik, sommige cameras en lensen van Canon zijn behoorlijk goed gesealedquote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:47 schreef Mirjam het volgende:
Die foto's van Petapixel... Die troep komt echt in je lensmechanieken, dat kan nooit goed zijn voor je camera
Pigmenten worden extreem fijn gemalen, sommige zelfs op nanogrote, want hoe fijner het pigment, hoe hoger de dekkracht.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:46 schreef Stefan het volgende:
Volgens mij is een mondkapje wel handig ja
Weet niet wat voor spul t is maar dat fijne stof
Kan me goed voorstellen dat cameras naar de klote gaanquote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pigmenten worden extreem fijn gemalen, sommige zelfs op nanogrote, want hoe fijner het pigment, hoe hoger de dekkracht.
Persoonlijk zou ik dit soort events gewoon mijden als de pest. Mensen maken zich druk op fijnstof van snelwegen, maar hier adem je waarschijnlijk in een keer 20 jaar wonen naast een snelweg in.
Erger dan een dagje naar het strand. Mijn Pentax K1000 deed het na een paar weken in de sahara ook niet meer.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:16 schreef zquing het volgende:
Dat stof kruipt echt overal, heb wel eens op een Holi festival gestaan met mn camera. Die is nooit meer dezelfde geweest.
2 jaar geleden paar keer met de Canon Xl2 naar t strand geweest en die helemaal in folie gewikkeld. Bewegende onderdelenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Erger dan een dagje naar het strand. Mijn Pentax K1000 deed het na een paar weken in de sahara ook niet meer.
Dagje strand vind mn spotmatic primaquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Erger dan een dagje naar het strand. Mijn Pentax K1000 deed het na een paar weken in de sahara ook niet meer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fijnstofquote:Effecten op de gezondheid.
De kleine zwevende deeltjes komen bij inademing in de longen terecht. Deeltjes groter dan 10 micrometer (een honderdste millimeter) worden door de neus vastgehouden en uitgescheiden via het slijmvlies. In de longen treedt schade op, maar het mechanisme waardoor dit gebeurt is niet precies bekend. De hypothese is dat de kleine deeltjes ontstekingsreacties veroorzaken en de zuurstofopname bemoeilijken. Deze ontstekingsreacties, waarbij radicalen vrijkomen, zijn schadelijk voor het hart. Mogelijk zorgt fijnstof er ook voor dat het bloed viskeuzer wordt, waardoor de kans op een hartinfarct toeneemt. Er zijn neurologische effecten van fijnstof gevonden, waardoor bijvoorbeeld de hartspierfunctie negatief kan worden beďnvloed. Ten slotte worden radicalen geassocieerd met vervroegde veroudering.[6]
Wetenschappelijke onderbouwing heb ik niet, maar volgens mij valt het aantal doden doden door fijnstof welke wordt ingeademd tijdens het Holi festival wel mee. Ik heb er in iedergeval nog nooit iets over gehoord en verwacht dat het poeder dat hier gestrooid wordt wel vergelijkbaar is.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fijnstof
Ga daar wel heenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:50 schreef Timmos het volgende:
Voor de Zeeuwen hier, 14 juni is het Colours By The Sea, de color run in Vlissingen op een prachtige locatie, heeft nu al meer deelnemers dan de Net5 run in Amsterdam..
Van die link uit de OP:quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:46 schreef Stefan het volgende:
Volgens mij is een mondkapje wel handig ja
Weet niet wat voor spul t is maar dat fijne stof
quote:I've done several color run events in the last year - and everytime by the 24-48 hours post run I ended up with a raging case of Bronchitis requiring a trip to Urgent Care and antibiotics - I'll be skipping all future runs that involve color being thrown at my face - and just as a sidenote - I wore a "buff" over my face during each of the runs as well - in an attempt to keep the dust out of my nose/mouth - and yet I still blew techinolor blobs out of my nose for days after the event.
India is natuurlijk al een open riool, dus een beetje stof kan er dan vast ook nog wel bij. Ik mijd die dingen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:10 schreef zquing het volgende:
[..]
Wetenschappelijke onderbouwing heb ik niet, maar volgens mij valt het aantal doden doden door fijnstof welke wordt ingeademd tijdens het Holi festival wel mee. Ik heb er in iedergeval nog nooit iets over gehoord en verwacht dat het poeder dat hier gestrooid wordt wel vergelijkbaar is.
Ik heb zelf astmatisch bronchitus, niet erg gezondquote:
Ja maar dan mis je wel het er midden instaan gevoel.quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:14 schreef Ener-G het volgende:
Gewoon met een 600mm telelens ver buiten de buurt van het poeder gaan staan
Het lijkt me ook wel tof om te fotograferen, maar meer dan mn Xperia Z of een GoPro in een ziploc zakje zou ik er ook niet mee naartoe nemen.
Ga je toch hyperfocaal? Dan hoef je alleen nog op het knopje te klikken.quote:
Wat was dat ookweer? Instellen op een bepaald punt qua focus en dan vanaf daar werken? Dan mislukken toch een heleboel foto's?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:02 schreef zquing het volgende:
[..]
Ga je toch hyperfocaal? Dan hoef je alleen nog op het knopje te klikken.
Valt wel mee denk ik? Bedoelde echt het aan je zoom draaien wat dan weer vanalles vanbinnen aanzuigt, met een nikkor 50 1.8 valt het nog wel mee volgens mij het focussen, kwa beweging etc..quote:
Digitaal? Ik ben best wel benieuwd wat voor foto's hieruit komenquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:20 schreef DonJames het volgende:
Onverwoestbaar, kleurig en niet giftig bovendien:
[ afbeelding ]
Dus jij was 1 van de deelneemsters van buiten Zeeland.. Verbaasde me daar wel over, veel meer dan de helft van de deelnemers kwam van buiten Zeeland..quote:Op zondag 16 juni 2013 14:16 schreef ChipsZak. het volgende:
Was leuk om te doen als deelneemster! Dat stof is trouwens gekleurd maiszetmeel.
Dat! Ik vond het ook leukquote:Op zondag 16 juni 2013 14:16 schreef ChipsZak. het volgende:
Was leuk om te doen als deelneemster! Dat stof is trouwens gekleurd maiszetmeel.
Oh, ik heb de eerste, die in Amsterdam, gedaan!quote:Op zondag 16 juni 2013 14:25 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dus jij was 1 van de deelneemsters van buiten Zeeland.. Verbaasde me daar wel over, veel meer dan de helft van de deelnemers kwam van buiten Zeeland..
Mn neus is soms nog wat blauwig.. Maar zeker voor herhaling vatbaar.. Heel misschien komt er nog een in Terneuzen dit jaar!
Mooi, vraag me af wie de foto's heeft gemaaktquote:Op zondag 16 juni 2013 21:44 schreef Timmos het volgende:
Ah, dat kan natuurlijk ook..
Alle foto's staan inmiddels online..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.tim-koster.nl/2013/06/colours-by-the-sea-vlissingen/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |