abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker vrijdag 10 mei 2013 @ 11:11:39 #201
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:13:07 #202
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_126298013
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat snap ik niet, want hij mocht wel met ze op vakantie/naar het buitenland?
Ik weet niet of de regeling al was ingegaan en wat deze inhield. Veel medicijnen kunnen de werkelijke toestand van iemand goed camoufleren, even een afwijking van de medicatie en je krijgt gekke uitspattingen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_126298062
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 10:01 schreef Jik32 het volgende:
Ik bedoel dat iedereen het over het stukje "ik was al bang dat dit zou gebeuren" (anders geformuleerd) heeft.
Als het echt zo bedoeld is als het er staat, dat ze dan echt de kinderen niet had afgegeven.

Ik (maar dat ben ik) zou er alles aan gedaan hebben (als ik wist dat mijn man gek was) dat er begeleiding bij zou zijn of dat ze dus bij mij zouden blijven.
Of desnoods dat ik mee ging.
Maar ja dat ben ik ;) En dan alleen als ik wist dat hij niet spoorde.

Het is gewoon te bizar voor woorden om überhaupt aan dit soort dingen te denken. Vreselijk allemaal.

Edit: daarom geloof ik ook niet echt dat ze wist dat hij niet spoorde en is het misschien in een opwelling gebeurt allemaal.
Maar er staat toch nergens dat hij gek was?
Oke de regeleling is versoepeld vanwege een reden, maar de reden was niet ernstig genoeg dat vader geen contact of contact onder toezicht moest hebben.
Jeroen kwam als een normale man over op veel mensen in zijn omgeving, maar je hebt uiterlijk en innerlijk. Niet iedereen weet wat er binnenin iemand speelt.

De regeling was net versoberd. Tenminste, zo heb ik het ergens gelezen. De kans is groot dat er vanaf dat moment iets in hem geknapt is. Dat hoeft de buitenwereld niet meteen te zien, hij kan nog leuk zwaaien naar de mensen en groeten. Hij kan nog leuk aan het sporten zijn en zijn werk gewoon uitvoeren.

De relatie tussen Iris en Jeroen was aardig verstoord, anders vraag je als moeder volgens mij geen versombering van de omgangsregeling aan. Er moet wel iets aan de hand zijn. Wat dat was? Geen idee. Misschien kwam hij wel eens niet opdagen tijdens papadagen...misschien liet hij zijn ouders oppassen op papadagen en ging hij zelf andere dingen doen. We weten niet wat de reden daarvoor is geweest. Feit is dat het wel is goedgekeurd door de rechter(?, neem aan dat die daar een beslissing over neemt, weet het eigenlijk niet eens zeker). Wat al eerder is gezegd, als je je als moeder daar niet aan houdt, dan werk je jezelf tegen, dan kan de regeling weer worden aangepast. Dus als moeder geef je je kinderen wel mee. Maar een onderbuikgevoel kan je wel blijven houden.

En over ineens niet sporen...
Ik heb een kennis, daar leek het allemaal goed mee te gaan. Getrouwd, 2 lieve kindjes, leuke baan. Hij is 2 weken weg voor het werk, vrouw wordt gebeld, het werk: we zetten hem op het vliegtuig, er gaat iets niet goed. Zonder dat iemand het heeft zien aankomen, was hij psychotisch geworden.
Vrouw, kinderen, familie, ouders, vrienden, niemand die iets heeft iets aan heb gemerkt de week daarvoor.

Misschien heeft hij het ook allemaal wel voorbereid, weten wij veel. Misschien is er wel iets geknapt op het moment dat de uitspraak over de regelen werd gedaan. Weet niet wat de regeling was en hoe hij nu zou zijn geweest, maar misschien heeft hij wel gedacht: als ik ze zo weinig mag zien, dan pak ik je daarvoor, dan zie jij ze niet meer.
Misschien gebeurde het in een opwelling, had hij zijn kinderen voor het eerst na de uitspraak. Gezelligheid van de kinderen op de achterbank, de gedachte: dit ga ik misssen door die uitspraak, dan ga jij ze maar niet meer zien. Knap...kinderen vermoord...en op automatische piloot/in een roes terug naar huis gereden, daar aangekomen beseffend wat hij gedaan heeft, daar niet mee kunnen leven of in paniek en zichzelf opgehangen.

Over het in een roes naar huis rijden....ik denk dat iedereen dat vaker doet. Soms ben je tijdens een reis zo in gedachten verzonken, dat je je ineens ziet waar je bent, geen idee hoe je er gekomen bent. Of dat je ineens op de plaats van bestemming bent zonder dat je echt bewust hebt gereden/gelopen/gefietst.
Vader kende die wegen waarschijnlijk aangezien zijn ex daar woonde. Het zal niet de eerste keer zijn dat hij daar reed. Daarbij, het was avond/nacht, de wegen zouden wel wat rustiger zijn dan overdag (er was iemand die het had over het terugrijden zonder schade aan te richten).

Maar....allemaal mijn gedachten...mijn mogelijkheden over wat er zou kunnen zijn gebeurd. Geen idee of het natuurlijk allemaal klopt.
pi_126298097
Ik moet steeds maar denken aan drogeren. Rijden tot je kinderen in slaap zijn gevallen op de achterbank. Alles om te voorkomen dat je die jochies in de ogen moet kijken op moment dat hij (vul maar in)

Ik kan alleen maar hopen dat die jongens, die hopelijk ergens samen zijn en ws dood, snel gevonden worden.
Die onzekerheid moet vreselijk zijn, kan me er niet eens goed een voorstelling van maken..
  Spellchecker vrijdag 10 mei 2013 @ 11:17:31 #205
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_126298138
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:16 schreef Flores het volgende:
Ik moet steeds maar denken aan drogeren. Rijden tot je kinderen in slaap zijn gevallen op de achterbank. Alles om te voorkomen dat je die jochies in de ogen moet kijken op moment dat hij (vul maar in)

Ik kan alleen maar hopen dat die jongens, die hopelijk ergens samen zijn en ws dood, snel gevonden worden.
Die onzekerheid moet vreselijk zijn, kan me er niet eens goed een voorstelling van maken..
Dat het ene kind heeft gezien dat hij het andere kind....
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:19:10 #206
393141 Jik32
I am good, but not an angel
pi_126298177
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:15 schreef kvd het volgende:

[..]

Maar er staat toch nergens dat hij gek was?
Oke de regeleling is versoepeld vanwege een reden, maar de reden was niet ernstig genoeg dat vader geen contact of contact onder toezicht moest hebben.
Jeroen kwam als een normale man over op veel mensen in zijn omgeving, maar je hebt uiterlijk en innerlijk. Niet iedereen weet wat er binnenin iemand speelt.

De regeling was net versoberd. Tenminste, zo heb ik het ergens gelezen. De kans is groot dat er vanaf dat moment iets in hem geknapt is. Dat hoeft de buitenwereld niet meteen te zien, hij kan nog leuk zwaaien naar de mensen en groeten. Hij kan nog leuk aan het sporten zijn en zijn werk gewoon uitvoeren.

De relatie tussen Iris en Jeroen was aardig verstoord, anders vraag je als moeder volgens mij geen versombering van de omgangsregeling aan. Er moet wel iets aan de hand zijn. Wat dat was? Geen idee. Misschien kwam hij wel eens niet opdagen tijdens papadagen...misschien liet hij zijn ouders oppassen op papadagen en ging hij zelf andere dingen doen. We weten niet wat de reden daarvoor is geweest. Feit is dat het wel is goedgekeurd door de rechter(?, neem aan dat die daar een beslissing over neemt, weet het eigenlijk niet eens zeker). Wat al eerder is gezegd, als je je als moeder daar niet aan houdt, dan werk je jezelf tegen, dan kan de regeling weer worden aangepast. Dus als moeder geef je je kinderen wel mee. Maar een onderbuikgevoel kan je wel blijven houden.

En over ineens niet sporen...
Ik heb een kennis, daar leek het allemaal goed mee te gaan. Getrouwd, 2 lieve kindjes, leuke baan. Hij is 2 weken weg voor het werk, vrouw wordt gebeld, het werk: we zetten hem op het vliegtuig, er gaat iets niet goed. Zonder dat iemand het heeft zien aankomen, was hij psychotisch geworden.
Vrouw, kinderen, familie, ouders, vrienden, niemand die iets heeft iets aan heb gemerkt de week daarvoor.

Misschien heeft hij het ook allemaal wel voorbereid, weten wij veel. Misschien is er wel iets geknapt op het moment dat de uitspraak over de regelen werd gedaan. Weet niet wat de regeling was en hoe hij nu zou zijn geweest, maar misschien heeft hij wel gedacht: als ik ze zo weinig mag zien, dan pak ik je daarvoor, dan zie jij ze niet meer.
Misschien gebeurde het in een opwelling, had hij zijn kinderen voor het eerst na de uitspraak. Gezelligheid van de kinderen op de achterbank, de gedachte: dit ga ik misssen door die uitspraak, dan ga jij ze maar niet meer zien. Knap...kinderen vermoord...en op automatische piloot/in een roes terug naar huis gereden, daar aangekomen beseffend wat hij gedaan heeft, daar niet mee kunnen leven of in paniek en zichzelf opgehangen.

Over het in een roes naar huis rijden....ik denk dat iedereen dat vaker doet. Soms ben je tijdens een reis zo in gedachten verzonken, dat je je ineens ziet waar je bent, geen idee hoe je er gekomen bent. Of dat je ineens op de plaats van bestemming bent zonder dat je echt bewust hebt gereden/gelopen/gefietst.
Vader kende die wegen waarschijnlijk aangezien zijn ex daar woonde. Het zal niet de eerste keer zijn dat hij daar reed. Daarbij, het was avond/nacht, de wegen zouden wel wat rustiger zijn dan overdag (er was iemand die het had over het terugrijden zonder schade aan te richten).

Maar....allemaal mijn gedachten...mijn mogelijkheden over wat er zou kunnen zijn gebeurd. Geen idee of het natuurlijk allemaal klopt.
Snap niet zo goed waarom je mij quote?
Ik heb nergens gezegd dat hij gek was.
Over de rest heb ik niks gezegd

Edit: k ben juist degene die niet echt gelooft dat hij gek is/was en dat daarom ook de moeder de kinderen met een gerust hart met Jeroen liet mee gaan. + dat de tekst: "Hier was ik altijd zo bang voor"imo ook iets kan zijn in de trant van : Ik ben altijd zo bang geweest om mijn kinderen te verliezen en nu gebeurt het. (zoals zo veel ouders dat voelen)

Jouw gedachten en mijn gedachten. Iedereen denkt erover na en niemand weet iets zeker.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jik32 op 10-05-2013 11:25:41 ]
"Your clothes should be thight enough to show you're a woman, but loose enough to show you're a lady"
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:21:40 #207
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126298247
Doet me ook denken aan Richard Harteveld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoetermeers_familiedrama
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:22:21 #208
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_126298269
http://www.nu.nl/algemeen(...)-zaak-broertjes.html

"De politie mag geen gebruik maken van de gegevens van het automatische kentekenplaatherkenningsysteem ANPR."

dat is wel raar
We zullen zien, zei de blinde.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:23:32 #209
43642 Bayswater
pi_126298313
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:21 schreef SEMTEX het volgende:
Doet me ook denken aan Richard Harteveld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoetermeers_familiedrama
Mij totaal niet, heeft een hele andere achtergrond dit verhaal.
Life lies a slow suicide
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:26:08 #210
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126298371
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:23 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Mij totaal niet, heeft een hele andere achtergrond dit verhaal.
Hmmm ja, Richard Harteveld was wel een stuk koelbloediger en hartelozer (Harteveld-harteloos), maar ook hij kwam over als een normale familyman, terwijl hij zijn kinderen (en vrouw) had omgebracht dat was meer wat ik bedoelde.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_126298451
Is het gebruikelijk dat de politie zo nadrukkelijk communiceert over de stand van het onderzoek of is het gewoon komkommertijd in de media?

quote:
Na een oproep kreeg de politie donderdag veel beelden van particulieren en bedrijven binnen. ''Maar aangezien het Hemelvaartsdag was en veel mensen een lang weekeinde hebben, zijn vast nog niet alle camerabezitters bereikt. Nu zoeken we zelf elke camera langs de route op'', aldus een politiewoordvoerder.

De afstand tussen Rhenen en Doorn is ongeveer 17 kilometer. De politie mag geen gebruik maken van de gegevens van het automatische kentekenplaatherkenningsysteem ANPR.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:37:15 #212
43642 Bayswater
pi_126298669
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:26 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Hmmm ja, Richard Harteveld was wel een stuk koelbloediger en hartelozer (Harteveld-harteloos), maar ook hij kwam over als een normale familyman, terwijl hij zijn kinderen (en vrouw) had omgebracht dat was meer wat ik bedoelde.
Begrijp het, die Harteveld had wel een hele aparte aanleiding om zijn gezin uit te moorden.
Life lies a slow suicide
pi_126298740
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 03:15 schreef Messina het volgende:

[..]

Inderdaad, want van speculatie gaan die kinderen dood, als ze dat nog niet zijn!
Nee, maar het zegt wel iets over de personen die op deze manier speculeren. Wat er in dit topic gebeurt is namelijk niets anders dan digitaal ramptoerisme.

Daarnaast gaat het nergens over. Conclusies trekken uit aannames is namelijk vrij kansloos.

Lees alleen al de laatste paar pagina's. Niemand weet wat de reden van een vermeende rechtzaak over de voogdij is geweest, maar direct is de man een gevaar en een krankzinnige. De rol van de moeder wordt voor het gemak maar even onbesproken gelaten, want volgens de media een 'aardige vrouw' enzo. Werkelijk totale bullcrap. Om over de theorietjes met betrekking tot wat er nou gebeurd is en motieven e.d. maar te zwijgen.

Assumption is the mother of all fuck-ups!
pi_126299025
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:39 schreef 1-0-8 het volgende:

[..]

Nee, maar het zegt wel iets over de personen die op deze manier speculeren. Wat er in dit topic gebeurt is namelijk niets anders dan digitaal ramptoerisme.

Daarnaast gaat het nergens over. Conclusies trekken uit aannames is namelijk vrij kansloos.

Lees alleen al de laatste paar pagina's. Niemand weet wat de reden van een vermeende rechtzaak over de voogdij is geweest, maar direct is de man een gevaar en een krankzinnige. De rol van de moeder wordt voor het gemak maar even onbesproken gelaten, want volgens de media een 'aardige vrouw' enzo. Werkelijk totale bullcrap. Om over de theorietjes met betrekking tot wat er nou gebeurd is en motieven e.d. maar te zwijgen.

Assumption is the mother of all fuck-ups!
Ik snap je punt wel hoor. Wellicht ben ìk pessimistisch. Maar kan moeilijk de zelfmoord van pa los zien van de verdwijning van de jongens.
Verder eens dat zich hier een menselijk drama afgespeeld heeft, en vast niet alleen in de afgelopen vier dagen.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:58:56 #215
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_126299398
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:09 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ze hebben die vader gek gemaakt....welke ze?
En hoe kan je je ex beter pakken......en dan bedenk je niet dat je je kinderen nog veel erger pakt?

Ik vraag me af of er dan een schep gevonden is in de auto, dan zouden ze het soort aarde kunnen onderzoeken wat er nog aanplakt...micro-organismen etc.
-De instanties die de bezoekregelingen regelen tussen de vader en kinderen.
-Nee, het is erger voor een moeder dat haar kinderen worden vermoord dan zelf te worden vermoord, hij zal daarmee kunnen laten voelen hoe het is om je kinderen te moeten missen.

Hij zal niet zo dom zijn geweest om sporen in de auto te laten liggen zoals een schep, dan had hij ze net zo goed op de plaats kunnen leggen waar hij zich zelf heeft opgehangen.

Het is een ziek "spel" van wraak en afrekening.
pi_126299559
Burgers kammen opnieuw Utrechtse Heuvelrug uit
10-05-13 11:33 uur - Bron: NOS
© anp

Burgers gaan vanmiddag op de Utrechtse Heuvelrug opnieuw op zoek naar de vermiste broertjes Julian en Ruben uit Zeist. Via Facebook trommelen de initiatiefnemers zoveel mogelijk mensen uit de buurt op om mee te helpen. Dit meldt de NOS.

Rond 14.00 uur zal de zoekactie starten. Het gebied waar gezocht wordt, de bossen langs de n225 tussen Rhenen en Doorn, is daarbij in secties verdeeld. Twee mensen hebben de leiding en zorgen dat de zoektocht in goede banen geleid wordt. Onder deze coördinatoren zijn leden van de vrijwillige brandweer, die beschikken over gedetailleerde kaarten van het gebied.

Zowel de de bossen als de dorpskernen in het gebied zullen door de groep vrijwilligers doorzocht worden. De groep zegt nauw contact te onderhouden met de politie over hun actie. Gisteren nog doorzochten leden van dezelfde groep een stuk bos bij Doorn waar de politie nog niet geweest was.

De politie meldde eerder al dat de zoekacties door burgers begrijpelijk zijn, maar niet altijd handig omdat eventuele sporen makkelijk onbedoeld vernietigd kunnen worden.
pi_126299561
Ik kan simpelweg niet geloven dat een vader zo ín en ín slecht kan zijn.. Misschien naïef gedacht.
pi_126299960
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:58 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

-De instanties die de bezoekregelingen regelen tussen de vader en kinderen.
-Nee, het is erger voor een moeder dat haar kinderen worden vermoord dan zelf te worden vermoord, hij zal daarmee kunnen laten voelen hoe het is om je kinderen te moeten missen.

Hij zal niet zo dom zijn geweest om sporen in de auto te laten liggen zoals een schep, dan had hij ze net zo goed op de plaats kunnen leggen waar hij zich zelf heeft opgehangen.

Het is een ziek "spel" van wraak en afrekening.
Waar baseer je dat op dan? Voor zover ik weet is er vrij weinig bekend over de omstandigheden, dus het lijkt me wat voorbarig om je "het is een ziek spel van wraak en afrekening" hier min of meer als feit te brengen.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:37:40 #219
321874 Cucumissativus
pi_126300635
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op dan? Voor zover ik weet is er vrij weinig bekend over de omstandigheden, dus het lijkt me wat voorbarig om je "het is een ziek spel van wraak en afrekening" hier min of meer als feit te brengen.
Er zijn genoeg feiten bekend gemaakt om een goede afloop onwaarschijnlijk te maken. Je kan altijd blijven hopen dat ze in goede gezondheid worden terug gevonden, maar dit is naïef gedacht.

Hij had ook alleen zelfmoord kunnen plegen, maar hij nam natuurlijk niet zomaar zijn kinderen mee dit had een doel.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:43:56 #220
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126300884
Álles blijft speculatie. We weten nog altijd niks. Ik vrees nog steeds het ergste (en zelfs dat is speculatie)
pi_126300947
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:37 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Er zijn genoeg feiten bekend gemaakt om een goede afloop onwaarschijnlijk te maken. Je kan altijd blijven hopen dat ze in goede gezondheid worden terug gevonden, maar dit is naïef gedacht.

Hij had ook alleen zelfmoord kunnen plegen, maar hij nam natuurlijk niet zomaar zijn kinderen mee dit had een doel.
Ik heb het ook niet over of ze dood zijn of niet, maar je weet niks over de omstandigheden waaronder dit is gebeurd. Dus om dan als feit te brengen dat het een spel van wraak en afrekening is lijkt me nog veel te vroeg. Net als zeggen dat de instanties hem gek hebben gemaakt, er is veel te weinig informatie bekend om dat zo stellig te kunnen beweren.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:47:36 #222
321874 Cucumissativus
pi_126301042
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:45 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over of ze dood zijn of niet, maar je weet niks over de omstandigheden waaronder dit is gebeurd. Dus om dan als feit te brengen dat het een spel van wraak en afrekening is lijkt me nog veel te vroeg. Net als zeggen dat de instanties hem gek hebben gemaakt, er is veel te weinig informatie bekend om dat zo stellig te kunnen beweren.
We zullen zien of er nog een ander scenario is.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:17:15 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126302135
Wie is nou de wraakzuchtige ouder? De vader die de kinderen laat verdwijnen en zichzelf verhangt, of de moeder die de omgangsregeling heeft laten versoberen?

Gezien de gebeurtenissen had ze gewoon gelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 10 mei 2013 @ 13:27:11 #224
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_126302487
Ik denk dat iedereen hier te weinig weet om te oordelen over wie er gelijk had. Maar de rechter heeft blijkbaar geoordeeld dat een versobering van de omgang op zijn plaats was en dat doen ze inderdaad niet alleen omdat moeder dat wilde, daar moeten goede redenen voor zijn.

Aan de andere kant waren de redenen blijkbaar niet zo zwaar wegend dat de omgang gestopt moest worden of onder toezicht moest.

Ik ben bang dat de kinderen niet meer leven. Op de één of andere manier geloof ik niet dat een vader die vecht voor de omgang met zijn kinderen zich zou verhangen in de wetenschap dat zijn kinderen ergens alleen achterblijven.
En dat ze nu nergens te vinden zijn geeft me een beetje een "Maar jij krijgt ze dan ook niet!" gevoel.

Maar wat een vreselijke hel voor die moeder zeg. Ik hoop echt dat er snel wat duidelijkheid gaat komen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_126302706
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 00:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het waren niet de kinderen van Jeroen en die vrouw in Beek... dus die vrouw in Beek is een verkering van na de scheiding, en inmiddels heeft hij weer een volgende relatie.

Als je al 2 relaties verder bent, waarom moet je de moeder van je kinderen dan nog gaan dwarszitten?
Wie zegt dat hij HAAR dwarszat? Misschien was t wel andersom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')