abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:07:59 #1
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126275858
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_126276412
Ik mis de zoete bv poep geur! hele kamer dat naar caramel ruikt :Y)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126276845
Ik vond bv poep niet lekker ruiken, maar duizend keer beter dan met vast voedsel.

1 jaar bv *G*

[ Bericht 36% gewijzigd door Tinuviel op 10-05-2013 19:29:42 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:26:11 #4
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126276902
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 20:17 schreef bitterend het volgende:
Ik mis de zoete bv poep geur! hele kamer dat naar caramel ruikt :Y)
Ik voel me nog steeds bekocht :(
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:26:45 #5
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126276942
Ohhh O+

Spirit, nog gefeliciteerd met je dochter!! *O* En wat ben je goed bezig met de voeding!

Tinu, geen echt schema van de lk, maar wel een plan :) Op zich durf ik het nu ook wel iets meer aan E over te laten.
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:27:01 #6
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126276955
Mooie foto Tinu! O+

En inderdaad, ik heb ook liever de luiers van de meisjes dan die van M. Maar die stinken ook meer dan zijn kv luiers hoor.
pi_126276966
LB ik zie nu pas je avatar :D

oh Tinu O+

Ik was bij een kraamvisite waar kindje kv kreeg en poepte toen ze op mijn schoot zat :r je ruikt wel het verschil :X
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:29:58 #8
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126277123
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 20:27 schreef bitterend het volgende:
LB ik zie nu pas je avatar :D
Cool he? :D

En hier zitten de luiers nu ook af en toe propvol met zachte gele derrie ja :') en soms de romper ook :X Het kost mn meiske dsn ook flink wat moeite om het eruit te werken, levert hilarische geluiden en gezichten op _O-
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:31:22 #9
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126277202
Verschil ok, maar het stinkt nog steeds hoor. Of misschien heb ik gewoon stinkerds....

Ontzettend gave UI LB O+ O+
pi_126277218
Ja echt leuk gemaakt :D

Haha ja! soms meerdere keren per dag tot aan de nek vies :D heb je wel excuses om lekker te shoppen :P
pi_126277286
quote:
17s.gif Op donderdag 9 mei 2013 20:31 schreef Kyara het volgende:
Verschil ok, maar het stinkt nog steeds hoor. Of misschien heb ik gewoon stinkerds....

Ontzettend gave UI LB O+ O+
hmm misschien omdat ze mix van kv+bv krijgen?

ja soms stonk het maar soms ook niet! soms rook het echt gewoon zoet lol
of waren het mijn hormonen :@ :+
pi_126277513
quote:
17s.gif Op donderdag 9 mei 2013 20:26 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik voel me nog steeds bekocht :(
Haha idd
Zo'n vieze weeëige lucht bluh.
Tis wel een typische, herkenbare lucht. Na 2 jaar herkende ik dat luchtje nog wel als bv poep :D

Vind dr poep nu ook niet heel vies ofzo. Maar das misschien ook in vergelijking met broer :')

Oh en een baby waar de tandjes doorkomen is NIET leuk!
Mn tepels :X
pi_126277781
Gave UI LB, ik had het ook nog niet gezien. Zit altijd mobiel.

Sonnetje, jeetje wat naar. Hopelijk is het snel over. Bijt ze dan of ligt het aan de zuurdere spuug?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_126278039
Ze gaat kauwen, gelukkig aan de kant waar het tandje komt :P
En ze laat ook snel los. Ook meestal als.ze.dus blijkbaar geen honger heeft of aan t eind. En zie t wel aankomen vaak.
Maar prettig is t niet :D
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:13:59 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126279563
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 20:32 schreef bitterend het volgende:

[..]

hmm misschien omdat ze mix van kv+bv krijgen?

ja soms stonk het maar soms ook niet! soms rook het echt gewoon zoet lol
of waren het mijn hormonen :@ :+
Nee, ik heb het toen ook op je fb pagina gepost weet je nog? Toen kregen ze nog 100% bv.
Merk trouwens wel verfschil in de luiers wat dat betreft. Soms is het echt bv poep en als ze wat meer kv hebben gekregen kv poep. Gelukkig steeds vaker spuitluiers en zo :Y)
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:14:31 #16
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126279594
Oeh, dat klinkt wel pijnlijk Son :X
pi_126279689
quote:
17s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nee, ik heb het toen ook op je fb pagina gepost weet je nog? Toen kregen ze nog 100% bv.
Merk trouwens wel verfschil in de luiers wat dat betreft. Soms is het echt bv poep en als ze wat meer kv hebben gekregen kv poep. Gelukkig steeds vaker spuitluiers en zo :Y)
:D
Zijn spuitluiers echt iets van bv kindjes?
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:23:36 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126280176
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:16 schreef bitterend het volgende:

[..]

:D
Zijn spuitluiers echt iets van bv kindjes?
Kan ook een meisjesding zijn :+
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:33:32 #19
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126280742
quote:
17s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:23 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nope.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:45:14 #20
258612 nytar
boys boys boys
pi_126281194
quote:
17s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:23 schreef Kyara het volgende:

[..]

Zeker niet :+ tot aan de luxaflex!
pi_126281219
_O-
The good ol' days O+
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:54:05 #22
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126281634
M had iig geen spuitluiers. Of ik heb het verbannen uit mijn geheugen.
pi_126283217
Ik vind het naar te hard gekookte eieren/eigeel ruiken :')

En LB, thanks! Begin was even moeilijk, maar nu gaat het goed! M'n borsten zijn zo enthousiast, het spoot vanmiddag recht haar neus in nog voor ze kon aanhappen :') Wel rot dat het bij jou zo moeizaam gaat joh, en respect voor je doorzettingsvermogen!!
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 06:06:42 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126294145
Mijn kind slaapt gewoon echt erg graag :? Heb haar net toch maar weer wakker gemaakt na ruim 5 uur :{

Het is dat ze overdag ook zo wakker is, en ook voor langere perioden...
pi_126294156
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 06:06 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn kind slaapt gewoon echt erg graag :? Heb haar net toch maar weer wakker gemaakt na ruim 5 uur :{

Het is dat ze overdag ook zo wakker is, en ook voor langere perioden...
Is dat te lang bij bijna 4 weken oud? Ik heb geen idee wat normaal is eigenlijk..
pi_126295472
Het is te lang als er voedingsproblemen zijn ;)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 10:47:11 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126297329
Ja precies, ik durf er nog niet volledig op te vertrouwen dat ze zich uit een diepe slaap meldt met honger. Overdag gaat het prima!

Wat wel fijn is, is dat ik met volle borsten wakker werd, dus ze kon goed doordrinken en viel pas na een hele tijd in slaap :Y
pi_126297381
Klinkt goed LB! ^O^

komt ze nu ook goed aan?
pi_126297472
Klinkt goed LB!

Vond bv poep ook lekker ruiken, zoetig.

Mooie foto Tinu *O* voor 1jr bv!

S heeft veel tandjespijn en hapt met een klein mondje aan en bijt. Gister wilde ze niet drinken & ik zat met volle borsten. Vannacht en vanmorgen ging t beter.
pi_126298028
LB, fijn, dat het overdag goed gaat. S'nachts voeden is wel extra goed voor je productie, dus misschien toch iets eerder wakker maken? Ik vind jouw doorzettingsvermogen wel echt heel knap.

Zoe balen van de pijn, die je meisje heeft en het bijten en niet willen drinken. Ik hoop dat het gauw weer over is. Heb je gekolfd?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_126302357
Gewoon even een opmerking..
Mijn beste vriendin is 10 weken geleden bevallen. 's Avonds zitten we vaak op skype samen, en dan hoor ik haar kindje wakker zijn. Net als Elise toen altijd 's avonds wakker was. Zij geeft flesvoeding.

Haar kindje maakt soms huilgeluiden die ik super herken van Elise, in dat geval had ik meteen mijn bh omlaag gedaan en Elise aangekoppeld. Elise weer blij, ik weer blij.
Maar dat kindje moet dus nog een uur wachten, want het is nog geen tijd! Dat lijkt me moeilijk! (En onnodig in mijn bv-mama-ogen)
Niet dat een kindje niet mag huilen hoor, maar ik hoor haar dan ook echt 'zoeken'. Dat korte hijg-geluidje, en uiteindelijk een gefrustreerde krijs. Jullie kennen het vast wel :D

Alle respect voor fles hoor, maar ooooh wat was de borst toch ideaal!

Hier alweer 3 maanden zonder borstvoeding, en ik vind er geen zak aan. Mis het enorm! (tijd voor een 2e kindje.. Op naar de spermabank, lol)
Wel leuk is dat Elise mijn borsten nog steeds 'happie' noemt, maar ook haar eigen borst :D
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:20:04 #32
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126304478
Ja, ik denk nu ook vaak dat het toch wel heel makkelijk was geweest als de bv bij M wel was gelukt. Zeker met 1 is dat superhandig. Met flesjes moet je toch veel meer rekening houden met hoeveelheden en zo. Dus bij M hebben we ook wel eens moeten rekken. Teveel aan fv geeft ook weer krampjes en dat wil je ook niet. Overigens hield ik wel een marge aan dus een uur heeft hij nooit hoeven wachten. Maar het is inderdaad veel meer passen en meten.
pi_126307896
Sannne
Ben ook erg blij met bv & dat het onbeperkt mag. Geen idee hoe ik S al die maanden had moeten troosten. Ze had honger na overgeven enzo. Lijkt me zo lastig met Kv. Dan hadden we vast ook wel een manier gevonden, maar met bv kun je gewoon je gevoel volgen en aankoppelen zonder te hoeven rekenen hoeveel schepjes voeding je nog mag geven.

Schattig van elise

Tinuviel
Heb niet gekolfd, gisteravond wel een erg volle borst voelde ongemakkelijk maar ik weet dat ze begin vd nacht voor een voeding komt.

Ze is bijna 1, ik laat haar mijn productie bepalen. Afgekolfde bv wil ze niet. Alleen papfles. Als ik dan die melk moet weggooien en misschien mijn productie hoger hou dan S drinkt, lijkt me ook niet handig. Misschien doe ik daar iets verkeerd maar ik heb niet eerder gekolfd voor productie, alleen als mijn borst zeer deed of als S weg was ( of ik ) dan kolfde ik op de tijd dat ze meestal dronk.
pi_126308031
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:23 schreef Sannne het volgende:
Mijn beste vriendin is 10 weken geleden bevallen. 's Avonds zitten we vaak op skype samen, en dan hoor ik haar kindje wakker zijn. Net als Elise toen altijd 's avonds wakker was. Zij geeft flesvoeding.

Haar kindje maakt soms huilgeluiden die ik super herken van Elise, in dat geval had ik meteen mijn bh omlaag gedaan en Elise aangekoppeld. Elise weer blij, ik weer blij.
Maar dat kindje moet dus nog een uur wachten, want het is nog geen tijd! Dat lijkt me moeilijk! (En onnodig in mijn bv-mama-ogen)
Niet dat een kindje niet mag huilen hoor, maar ik hoor haar dan ook echt 'zoeken'. Dat korte hijg-geluidje, en uiteindelijk een gefrustreerde krijs. Jullie kennen het vast wel :D

Hier alweer 3 maanden zonder borstvoeding, en ik vind er geen zak aan. Mis het enorm! (tijd voor een 2e kindje.. Op naar de spermabank, lol)
Wel leuk is dat Elise mijn borsten nog steeds 'happie' noemt, maar ook haar eigen borst :D
Je kan ook met kunstvoeding prima voeden op verzoek het is alleen zo jammer dat heel weinig mensen dat doen. :Y

En het borstvoeden met een echte mini is het enige dat ik echt mis nu ik geen kleintje meer heb :D
pi_126308147
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:23 schreef Sannne het volgende:

In het boekje van het consultatiebureau staat ook bij kunstvoeding voeden op verzoek met in het begin max. 3 uur er tussen. Niet dat het moet.

Ik doe een combi. De vorige keer dat ik weinig bv en nu veel te veel. Het schiet in haar keelgat (ook na het kolven) en dan gaat ze spugen en wil weer eten :')
Tot nu toe niet 1 keer gelukt zonder dat ze niet gaat spugen ;( Ze krijgt het nu in de fles.
Maar kolven vinden mijn borsten niet erg tof dus krijg ik er niet genoeg uit (ook al voelen ze vol aan) om haar de hele dag bv te geven.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_126308675
Tally hier ook zo. Ze spuugde enorm en wou meteen weer eten. Er kwamen echt golven uit, ze dronk ook continu. Ik had mega overproductie (ik durfde het niet toe te geven omdat ik me niet wou aanstellen), wat mij hielp was blok voeden!
http://www.borstvoeding.c(...)-bezig/spugen-1.html

San :'( ik ben een beetje overgevoelig wat dat betreft, ik voel soms veel verdriet als ik hoor een baby huilen die niet mag/kan drinken..paar maanden geleden bij kraamvisite geweest. Baby kreeg gewoon bv maar toen hij huilde vroeg ik of hij niet mocht drinken? ze zei nee want hij heeft net gehad
:'(
want als het aan hem lag dronk hij de hele dag door ;(

Ik heb het voorzichtig uitgelegd maar ze vond het goed zo.......
pi_126309026
Zij wil niet op verzoek voeden, ik weet wel dat dat mag. Anders heeft ze geen ritme!
pi_126309183
Ha meiden,

Ik meld me hier ook even en ik heb direct een vraag...

Op 20 april is onze 2e zoon geboren, M. Verder hobbelt hier ook peuter R van 2,5 jaar rond (al is het nu vooral bilschuiven en bankhangen omdat hij op koninginnedag zijn beentje heeft gebroken).
M krijgt bv en dat gaat vrij goed. Alleen blijf ik pijn houden tijdens het voeden. Vanmorgen daarom naar een lk geweest en zij constateerde dat het tongriempje te strak is. Direct een verwijzing en afspraak gehad bij de kaakpoli in het Bronovo. Daar is het riempje geklieft. Nu is het dus de bedoeling dat het tongetje over de onderkaak heen gaat tijdens het aanhappen, maar dat gaat blijjkbaar niet vanzelf. Heeft iemand tips om dit aan te leren? Of heeft iemand ervaring met het klieven en hoe ging het drinken daarna?
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_126309269
:W

Wat erg voor je peuter trouwens! hoe lang mag hij niet lopen?

Ik heb een engelse link..heeft iemand hier de nl term? ik ben het vergeten :@
http://www.justmommies.co(...)eastfeeding?page=0,1
pi_126312242
Bedankt voor de link, ik ga hem bekijken!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  vrijdag 10 mei 2013 @ 18:11:37 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126313185
Ik moet over 3 weken weer werken en dat betekent ook dat ik toch een soort voorraadje moet kolven. Hoe hebben jullie dat gedaan. Baal wel een beetje want het gaat nu super, ze krijgen alleen 's avonds nog een beetje kv omdat ik niet genoeg bij elkaar gekolfd krijg.

Moet straks per dag 3 voedingen bij elkaar hebben, dus op een dag minimaal 600 ml kolven. Ik ben bang dat ik dat niet ga redden, lijkt me sowieso wel flink wennen om op je werk te kolven en dat zal ook wel wat gevolgen hebben voor de productie of niet?

Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
pi_126314635
Afgelopen nacht en vandaag was weer een drama eigenlijk.
Als ik hem in bed liggend de borst geef, drinkt ie heel sterk en ik kan toch stiekem slapen. Na een uur ofzo word ik wakker en is hij in diepe slaap. Breng hem naar bed, begint hij soms binnen een uur weer. :(
Weer eruit, weer aanleggen, drinkt ie 10 minuten (modderend), weer naar bed, roept hij mij weer na 10 minuten. Niet grappig meer want ik heb geen idee wanneer hij voldaan is/lijkt en ik hem wel veilig naar bed kan brengen zonder dat ik weer heel snel op mag staan. Te vroeg wegleggen = huilen. Te lang bij me houden en wegleggen = vaak ook huilen.
Overdag begint dit nu ook en ik heb soms amper de tijd om te eten en douchen zonder dat hij weer begint te huilen. Vindt het zo lastig want negeren is misschien niet goed, toegeven is ook niet altijd goed. Want hoe leer je nou of die jongen je niet gewoon een beetje voor de gek houdt omdat ie gewoon bij mij wilt slapen terwijl ik juist niet goed slaap. Kom dus niet echt aan rust toe zo.
Ik ben kapot en sta bijna dagelijks op het punt van huilen. ;(

Nu willen we toch proberen hem bijvoorbeeld vanaf 12 uur 's nachts tot 7 uur 's ochtends nutrilon te geven zondag ik toch wat rust kan pakken. Ook in de hoop dat hij langer teert op de voeding.
Overdag de borst en proberen iets eerder klaar te zijn zonder ik niet 2 uur met hem modder terwijl hij niet echt veel drinkt. :')
pi_126315468
Die frustratie is precies de reden dat ik het mezelf zo makkelijk mogelijk maakte. Kind in de cosleeper of in bed, liggend voeden en zelf doortukken. Manlief deed eventuele poepluiers. Ze zijn maar heel kort zo klein. En ja, natuurlijk wil hij ook 24/7 bij je zijn, dat is pure overlevingsdrang.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 19:27:27 #44
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126316214
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 18:11 schreef Kyara het volgende:
Ik moet over 3 weken weer werken en dat betekent ook dat ik toch een soort voorraadje moet kolven. Hoe hebben jullie dat gedaan. Baal wel een beetje want het gaat nu super, ze krijgen alleen 's avonds nog een beetje kv omdat ik niet genoeg bij elkaar gekolfd krijg.

Moet straks per dag 3 voedingen bij elkaar hebben, dus op een dag minimaal 600 ml kolven. Ik ben bang dat ik dat niet ga redden, lijkt me sowieso wel flink wennen om op je werk te kolven en dat zal ook wel wat gevolgen hebben voor de productie of niet?

Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
ik had van de kraamperiode nog in de vriezer staan. Maar als ik dat niet had dan zou ik denk 2 weken van tevoren elke ochtend een klein beetje weg gaan zetten.

Dat gaf trouwens een vals beeld hier. Hij kreeg natuurlijk melk mee wat voor een minibaby was en blijkbaar kon hij daar wel een halve liter van op. Sinds hij melk van nu meekrijgt is dat gelukkig al terug naar 300 à 400 cc max. Ik krijg op een dag rond de 400 gekolfd. Bram drinkt in de ochtend 1 borst. Dat deed hij altijd al. Om 7 uur begin ik thuis al met kolven. Op m'n werk kolf ik 2x. Zodra ik thuis ben wilt hij altijd meteen drinken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126316530
Kyara, ik begon met kolven en voeding uit de fles oefenen toen hij 6 weken was. Ik kon dan wel alles wat ik tussen voedingen door kolfde invriezen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_126317123
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 18:50 schreef vencodark het volgende:
Als ik hem in bed liggend de borst geef, drinkt ie heel sterk en ik kan toch stiekem slapen. Na een uur ofzo word ik wakker en is hij in diepe slaap. Breng hem naar bed, begint hij soms binnen een uur weer. :(
Weer eruit, weer aanleggen, drinkt ie 10 minuten (modderend), weer naar bed, roept hij mij weer na 10 minuten. Niet grappig meer want ik heb geen idee wanneer hij voldaan is/lijkt en ik hem wel veilig naar bed kan brengen zonder dat ik weer heel snel op mag staan. Te vroeg wegleggen = huilen. Te lang bij me houden en wegleggen = vaak ook huilen.
Overdag begint dit nu ook en ik heb soms amper de tijd om te eten en douchen zonder dat hij weer begint te huilen. Vindt het zo lastig want negeren is misschien niet goed, toegeven is ook niet altijd goed. Want hoe leer je nou of die jongen je niet gewoon een beetje voor de gek houdt omdat ie gewoon bij mij wilt slapen terwijl ik juist niet goed slaap. Kom dus niet echt aan rust toe zo.
Ik ben kapot en sta bijna dagelijks op het punt van huilen. ;(
Dat is normaal! Ze doen het niet zomaar dat huilen ze doen het omdat ze je nodig hebben en ze zijn niet in staat om je voor de gek te houden eerlijk waar echt niet :N Huilen = nodig zo simpel is het eigenlijk wel gewoon. Waarom niet gewoon bij je laten liggen? Na een uur weer voeden is namelijk helemaal niet zo gek :N

En verder is het stiekem ook best gewoon zwaar een baby :Y
pi_126317170
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 19:11 schreef WupWup het volgende:
Die frustratie is precies de reden dat ik het mezelf zo makkelijk mogelijk maakte. Kind in de cosleeper of in bed, liggend voeden en zelf doortukken. Manlief deed eventuele poepluiers. Ze zijn maar heel kort zo klein. En ja, natuurlijk wil hij ook 24/7 bij je zijn, dat is pure overlevingsdrang.
Ik weet het ook wel maar kan hem toch niet constant oppakken en bij me houden? Bedoel, je moet toch zelf ook douchen, eten etc. Mijn man doet wel huishouden maar ik kan niets en kom niet echt tot rust. Ben bang dat ik hem straks aanwen alleen bij mij te slapen en niet in zijn eigen bed.
Trouwens, als hij bij mij slaapt, word ik zelf na een uur ofzo wakker omdat ik het toch eng vindt en zelf behoefte krijg om lekker te draaien.
Moeilijk joh. Ik wil het niet fout doen. ;(
  vrijdag 10 mei 2013 @ 19:48:14 #48
378192 -mandy-
I am who I am
pi_126317276
Ik kom me hier ook melden in het borstvoedingstopic met een 2 weken oude D.

Dat advies om met 6 weken te beginnen met kolven kregen wij ook inderdaad van onze kraamzorg. Invriezen is dan een kleine moeite denk ik.

Vencodark, is deze link misschien wat? Het is een artikel over borstcompressie.
En deze link over clusteren kreeg ik vanmiddag in het babytopic.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_126317317
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 19:46 schreef vencodark het volgende:
Ik weet het ook wel maar kan hem toch niet constant oppakken en bij me houden? Bedoel, je moet toch zelf ook douchen, eten etc. Mijn man doet wel huishouden maar ik kan niets en kom niet echt tot rust. Ben bang dat ik hem straks aanwen alleen bij mij te slapen en niet in zijn eigen bed.
Trouwens, als hij bij mij slaapt, word ik zelf na een uur ofzo wakker omdat ik het toch eng vindt en zelf behoefte krijg om lekker te draaien.
Moeilijk joh. Ik wil het niet fout doen. ;(
Ik deed dat wel inderdaad. Altijd bij mij bij. Bij het douchen in de wimper er naast.
Verder bij alles in de draagdoek :)
En bij de oudste nog meer dan de jongste omdat het toen makkelijker kon.

Ze sliepen hier elke dag bij mij tijdens de borstvoedingsperiode en slapen nu beide heel goed in eigen bed. En overal waar ze logeren gaat het ook heel goed. :Y
pi_126317337
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 19:45 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat is normaal! Ze doen het niet zomaar dat huilen ze doen het omdat ze je nodig hebben en ze zijn niet in staat om je voor de gek te houden eerlijk waar echt niet :N Huilen = nodig zo simpel is het eigenlijk wel gewoon. Waarom niet gewoon bij je laten liggen? Na een uur weer voeden is namelijk helemaal niet zo gek :N

En verder is het stiekem ook best gewoon zwaar een baby :Y
En hoelang moet je dat volhouden voor hij het wel doorkrijgt, zeg maar?
Ja, weet dat het zwaar is natuurlijk. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')