Ik voel me nog steeds bekochtquote:Op donderdag 9 mei 2013 20:17 schreef bitterend het volgende:
Ik mis de zoete bv poep geur! hele kamer dat naar caramel ruikt
Cool he?quote:
hmm misschien omdat ze mix van kv+bv krijgen?quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:31 schreef Kyara het volgende:
Verschil ok, maar het stinkt nog steeds hoor. Of misschien heb ik gewoon stinkerds....
Ontzettend gave UI LB![]()
Haha iddquote:
Nee, ik heb het toen ook op je fb pagina gepost weet je nog? Toen kregen ze nog 100% bv.quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:32 schreef bitterend het volgende:
[..]
hmm misschien omdat ze mix van kv+bv krijgen?
ja soms stonk het maar soms ook niet! soms rook het echt gewoon zoet lol
of waren het mijn hormonen![]()
quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:13 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nee, ik heb het toen ook op je fb pagina gepost weet je nog? Toen kregen ze nog 100% bv.
Merk trouwens wel verfschil in de luiers wat dat betreft. Soms is het echt bv poep en als ze wat meer kv hebben gekregen kv poep. Gelukkig steeds vaker spuitluiers en zo
Kan ook een meisjesding zijnquote:Op donderdag 9 mei 2013 21:16 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
Zijn spuitluiers echt iets van bv kindjes?
Nope.quote:
Is dat te lang bij bijna 4 weken oud? Ik heb geen idee wat normaal is eigenlijk..quote:Op vrijdag 10 mei 2013 06:06 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn kind slaapt gewoon echt erg graagHeb haar net toch maar weer wakker gemaakt na ruim 5 uur
Het is dat ze overdag ook zo wakker is, en ook voor langere perioden...
Je kan ook met kunstvoeding prima voeden op verzoek het is alleen zo jammer dat heel weinig mensen dat doen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:23 schreef Sannne het volgende:
Gewoon even een opmerking..
Mijn beste vriendin is 10 weken geleden bevallen. 's Avonds zitten we vaak op skype samen, en dan hoor ik haar kindje wakker zijn. Net als Elise toen altijd 's avonds wakker was. Zij geeft flesvoeding.
Haar kindje maakt soms huilgeluiden die ik super herken van Elise, in dat geval had ik meteen mijn bh omlaag gedaan en Elise aangekoppeld. Elise weer blij, ik weer blij.
Maar dat kindje moet dus nog een uur wachten, want het is nog geen tijd! Dat lijkt me moeilijk! (En onnodig in mijn bv-mama-ogen)
Niet dat een kindje niet mag huilen hoor, maar ik hoor haar dan ook echt 'zoeken'. Dat korte hijg-geluidje, en uiteindelijk een gefrustreerde krijs. Jullie kennen het vast wel
Alle respect voor fles hoor, maar ooooh wat was de borst toch ideaal!
Hier alweer 3 maanden zonder borstvoeding, en ik vind er geen zak aan. Mis het enorm! (tijd voor een 2e kindje.. Op naar de spermabank, lol)
Wel leuk is dat Elise mijn borsten nog steeds 'happie' noemt, maar ook haar eigen borst
In het boekje van het consultatiebureau staat ook bij kunstvoeding voeden op verzoek met in het begin max. 3 uur er tussen. Niet dat het moet.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:23 schreef Sannne het volgende:
Gewoon even een opmerking..
Mijn beste vriendin is 10 weken geleden bevallen. 's Avonds zitten we vaak op skype samen, en dan hoor ik haar kindje wakker zijn. Net als Elise toen altijd 's avonds wakker was. Zij geeft flesvoeding.
Haar kindje maakt soms huilgeluiden die ik super herken van Elise, in dat geval had ik meteen mijn bh omlaag gedaan en Elise aangekoppeld. Elise weer blij, ik weer blij.
Maar dat kindje moet dus nog een uur wachten, want het is nog geen tijd! Dat lijkt me moeilijk! (En onnodig in mijn bv-mama-ogen)
Niet dat een kindje niet mag huilen hoor, maar ik hoor haar dan ook echt 'zoeken'. Dat korte hijg-geluidje, en uiteindelijk een gefrustreerde krijs. Jullie kennen het vast wel
Alle respect voor fles hoor, maar ooooh wat was de borst toch ideaal!
Hier alweer 3 maanden zonder borstvoeding, en ik vind er geen zak aan. Mis het enorm! (tijd voor een 2e kindje.. Op naar de spermabank, lol)
Wel leuk is dat Elise mijn borsten nog steeds 'happie' noemt, maar ook haar eigen borst
ik had van de kraamperiode nog in de vriezer staan. Maar als ik dat niet had dan zou ik denk 2 weken van tevoren elke ochtend een klein beetje weg gaan zetten.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:11 schreef Kyara het volgende:
Ik moet over 3 weken weer werken en dat betekent ook dat ik toch een soort voorraadje moet kolven. Hoe hebben jullie dat gedaan. Baal wel een beetje want het gaat nu super, ze krijgen alleen 's avonds nog een beetje kv omdat ik niet genoeg bij elkaar gekolfd krijg.
Moet straks per dag 3 voedingen bij elkaar hebben, dus op een dag minimaal 600 ml kolven. Ik ben bang dat ik dat niet ga redden, lijkt me sowieso wel flink wennen om op je werk te kolven en dat zal ook wel wat gevolgen hebben voor de productie of niet?
Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Dat is normaal! Ze doen het niet zomaar dat huilen ze doen het omdat ze je nodig hebben en ze zijn niet in staat om je voor de gek te houden eerlijk waar echt nietquote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:50 schreef vencodark het volgende:
Als ik hem in bed liggend de borst geef, drinkt ie heel sterk en ik kan toch stiekem slapen. Na een uur ofzo word ik wakker en is hij in diepe slaap. Breng hem naar bed, begint hij soms binnen een uur weer.
Weer eruit, weer aanleggen, drinkt ie 10 minuten (modderend), weer naar bed, roept hij mij weer na 10 minuten. Niet grappig meer want ik heb geen idee wanneer hij voldaan is/lijkt en ik hem wel veilig naar bed kan brengen zonder dat ik weer heel snel op mag staan. Te vroeg wegleggen = huilen. Te lang bij me houden en wegleggen = vaak ook huilen.
Overdag begint dit nu ook en ik heb soms amper de tijd om te eten en douchen zonder dat hij weer begint te huilen. Vindt het zo lastig want negeren is misschien niet goed, toegeven is ook niet altijd goed. Want hoe leer je nou of die jongen je niet gewoon een beetje voor de gek houdt omdat ie gewoon bij mij wilt slapen terwijl ik juist niet goed slaap. Kom dus niet echt aan rust toe zo.
Ik ben kapot en sta bijna dagelijks op het punt van huilen.![]()
Ik weet het ook wel maar kan hem toch niet constant oppakken en bij me houden? Bedoel, je moet toch zelf ook douchen, eten etc. Mijn man doet wel huishouden maar ik kan niets en kom niet echt tot rust. Ben bang dat ik hem straks aanwen alleen bij mij te slapen en niet in zijn eigen bed.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:11 schreef WupWup het volgende:
Die frustratie is precies de reden dat ik het mezelf zo makkelijk mogelijk maakte. Kind in de cosleeper of in bed, liggend voeden en zelf doortukken. Manlief deed eventuele poepluiers. Ze zijn maar heel kort zo klein. En ja, natuurlijk wil hij ook 24/7 bij je zijn, dat is pure overlevingsdrang.
Ik deed dat wel inderdaad. Altijd bij mij bij. Bij het douchen in de wimper er naast.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:46 schreef vencodark het volgende:
Ik weet het ook wel maar kan hem toch niet constant oppakken en bij me houden? Bedoel, je moet toch zelf ook douchen, eten etc. Mijn man doet wel huishouden maar ik kan niets en kom niet echt tot rust. Ben bang dat ik hem straks aanwen alleen bij mij te slapen en niet in zijn eigen bed.
Trouwens, als hij bij mij slaapt, word ik zelf na een uur ofzo wakker omdat ik het toch eng vindt en zelf behoefte krijg om lekker te draaien.
Moeilijk joh. Ik wil het niet fout doen.
En hoelang moet je dat volhouden voor hij het wel doorkrijgt, zeg maar?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:45 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is normaal! Ze doen het niet zomaar dat huilen ze doen het omdat ze je nodig hebben en ze zijn niet in staat om je voor de gek te houden eerlijk waar echt nietHuilen = nodig zo simpel is het eigenlijk wel gewoon. Waarom niet gewoon bij je laten liggen? Na een uur weer voeden is namelijk helemaal niet zo gek
En verder is het stiekem ook best gewoon zwaar een baby![]()
Ik heb de eerste 4weken alleen kunnen douchen 'savonds toen mijn man terug uit zijn werk kwam. Ik zat in pyjama op de bank en ik rook zuur van baby had op me gespuugd.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik weet het ook wel maar kan hem toch niet constant oppakken en bij me houden? Bedoel, je moet toch zelf ook douchen, eten etc. Mijn man doet wel huishouden maar ik kan niets en kom niet echt tot rust. Ben bang dat ik hem straks aanwen alleen bij mij te slapen en niet in zijn eigen bed.
Trouwens, als hij bij mij slaapt, word ik zelf na een uur ofzo wakker omdat ik het toch eng vindt en zelf behoefte krijg om lekker te draaien.
Wat bedoel je? wat moet hij door krijgen? het is een kleine baby hequote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
En hoelang moet je dat volhouden voor hij het wel doorkrijgt, zeg maar?
Ja, weet dat het zwaar is natuurlijk.
Misschien ben ik wat minder toegeweid dan ofzo.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:50 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik heb de eerste 4weken alleen kunnen douchen 'savonds toen mijn man terug uit zijn werk kwam. Ik zat in pyjama op de bank en ik rook zuur van baby had op me gespuugd.
Huishouden was niet gedaan en eten hebben we om en om gegeten.
Ze is constant op mij geweest.
Ik vond het ook niet lekker hoor! ik moest soms echt huilen want ik was moe! en vies, en ik had honger..quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:52 schreef vencodark het volgende:
[..]
Misschien ben ik wat minder toegeweid dan ofzo.Want ik vind het al niets als ik te laat douche. Meestal kan het wel voor de middag. En misschien verwacht of denk ik teveel.
Kraamzorg zei laatst dat ook baby's niet gek zijn. Ze krijgen het door als je bij elke kick bijvoorbeeld al komt. Of als ze altijd bij jou in slaap mogen vallen zodat ze niet meer alleen in slaap kunnen vallen want dat zijn ze niet gewend.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:51 schreef bitterend het volgende:
[..]
Wat bedoel je? wat moet hij door krijgen? het is een kleine baby he
Het is je eerste toch? Ik denk niet dat het te maken heeft met toewijding. Ik denk dat het er meer aan ligt dat je vaak niet verder kijkt dat de bevalling en eigenlijk geen voorstelling kan maken hoe het is om een baby 24 uur bij je te hebben. Misschien had je het je allemaal anders voorgesteld?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:52 schreef vencodark het volgende:
[..]
Misschien ben ik wat minder toegeweid dan ofzo.Want ik vind het al niets als ik te laat douche. Meestal kan het wel voor de middag. En misschien verwacht of denk ik teveel.
Wil je de waarheid weten?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Kraamzorg zei laatst dat ook baby's niet gek zijn. Ze krijgen het door als je bij elke kick bijvoorbeeld al komt. Of als ze altijd bij jou in slaap mogen vallen zodat ze niet meer alleen in slaap kunnen vallen want dat zijn ze niet gewend.
Je kan kleine baby's niet verwennen door ze vaak bij je te hebben en te troosten als ze huilen. Maar je kan een baby wel degelijk dingen aanwennen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Kraamzorg zei laatst dat ook baby's niet gek zijn. Ze krijgen het door als je bij elke kick bijvoorbeeld al komt. Of als ze altijd bij jou in slaap mogen vallen zodat ze niet meer alleen in slaap kunnen vallen want dat zijn ze niet gewend.
Omdat dat bij jouw kind zo was is het opeens onzin?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:57 schreef bitterend het volgende:
[..]
Wil je de waarheid weten?
Dat is onzin. en waarom? ik heb mijn kind in slaap gevoed elke nacht/middag/ochtend. Elke slaap heb ik haar in slaap gevoed. en rond 7 maanden sliep ze ineens zonder dat ik haar hoefde te voeden. Helemaal zelf. Ze heeft het niet geleerd, ze was er aan toe.
Niks gewenning, niks die bang makkerij van boeken en mensen..je verwent haar, je voedt haar in slaap...nop!
De eerste ja. Ik had niet echt een voorstelling qua voeden en slapen. Weet dat het moet gebeuren dus hoe bereid je je daar op voor?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is je eerste toch? Ik denk niet dat het te maken heeft met toewijding. Ik denk dat het er meer aan ligt dat je vaak niet verder kijkt dat de bevalling en eigenlijk geen voorstelling kan maken hoe het is om een baby 24 uur bij je te hebben. Misschien had je het je allemaal anders voorgesteld?
Daarom, aanwennen. Dus ook het verkeerde zeg maar.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan kleine baby's niet verwennen door ze vaak bij je te hebben en te troosten als ze huilen. Maar je kan een baby wel degelijk dingen aanwennen.
Dat herken ik.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
De eerste ja. Ik had niet echt een voorstelling qua voeden en slapen. Weet dat het moet gebeuren dus hoe bereid je je daar op voor?
Ik weet ook gewoon niets van baby's an sich eigenlijk.
Die geweven doeken en ergonomische dragers zijn daar wel geschikt voor. Maar ik zou eerst even proberen of je kindje dat wel wil voordat je iets duurs koopt.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:03 schreef vencodark het volgende:
Is een draagdoek echt goed voor meer uren? Dacht dat dat niet altijd zo was.
ja hoor, als je hem goed knoopt (niet in de kommahouding, in de OP van het draagdoektopic staan goede plaatjes) is dat geen probleemquote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:03 schreef vencodark het volgende:
Is een draagdoek echt goed voor meer uren? Dacht dat dat niet altijd zo was.
Maar wat is er zo erg aan aanwennen dat je er bent als je kind je nodig heeft.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:55 schreef vencodark het volgende:
En dat vanaf de 2e week?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat herken ik.
Wat ik bij Bram anders doe is dat hij vanaf 2 weken ook gewoon z'n eigen plek heeft om te slapen. Hij slaapt wel bij me op de kamer maar niet in bed. Als hij niet meer drinkt dan leg ik m ook echt weg. Overdag leg ik m bij de eerste tekenen dat hij moe is ook gewoon op zichzelf. En dan mag hij best even pruttelen. Huilen hoeft niet, maar ik pak m niet op bij elk kickje. Ik kan m ook prima even troosten als hij in z'n bedje ligt, dan aai ik m over z'n gezichtje en zing ik nog een liedje ofzo.
Omdat je een kind op meerdere manieren kan geven wat het nodig heeft. Misschien is het gewoon even zoeken welke manier voor allebei fijn is?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:06 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar wat is er zo erg aan aanwennen dat je er bent als je kind je nodig heeft.
Een goede draagdoek kan je de hele dag gebruiken!
Bedoel aanwennen dat hij dus niet meer alleen in slaap kan vallen zonder naast mij te liggen. Dat idee.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:06 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar wat is er zo erg aan aanwennen dat je er bent als je kind je nodig heeft.
Een goede draagdoek kan je de hele dag gebruiken!
Bram werd bij 2 weken opgenomen.... In het ziekenhuis lag hij aan allemaal draden, hij was ook echt wel ziek dus de hele tijd op me en bij me kon gewoon niet.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
En dat vanaf de 2e week?
Aiden is nu 2,5 week en hij slaapt bij ons op de kamer, in zijn ledikantje. Vorige keer hielp zowaar ook een vinger in zijn mond. Binnen 3 minuten sliep hij.
Maar kan wel.quote:
Je doet het alleen fout als je een keuze maakt waar je niet achter staat. Iedereen kan hier zijn ervaringen en mening roepen, maar jij moet bepalen welke weg je neemt met jouw kind.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
De eerste tijd is het ook gewoon erg zoeken naar wat voor jullie werkt. Ik vond die periode ook echt niet leuk. Wie zei verdorie dat je door je moederinstinct precies zou weten wat je kindje nodig heeft?? Nou ik wist het echt niet.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
En dat vanaf de 2e week?
Aiden is nu 2,5 week en hij slaapt bij ons op de kamer, in zijn ledikantje. Vorige keer hielp zowaar ook een vinger in zijn mond. Binnen 3 minuten sliep hij.
+1. Het is ook lastig in het beginquote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:14 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je doet het alleen fout als je een keuze maakt waar je niet achter staat. Iedereen kan hier zijn ervaringen en mening roepen, maar jij moet bepalen welke weg je neemt met jouw kind.
Ik vind het niet stom om kinderen bij je te laten slapen. De meiden sliepen ook bij mij in bed. Bram niet. Jen is een drama geweest om naar een eigen bed te gaan en leyla ging ook niet erg makkelijk toen ze een jaar oud was.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:15 schreef Pvoesss het volgende:
Ja tico maar dat kan ook als je ze altijd in hun eigen bed legt.
Mijn neef en nicht riepen altijd hoe afschuwelijk stom ik was want kind moest in eigen bed.
Nou mijn X van bijna 5 slaapt ongeveer al 4 jaar bijna altijd in haar eigen bed.
Hun kind dat het eerste jaar altijd in eigen bed lag ligt nu al 4 jaar bij ze.
Aan verhalen en situaties heb je niets maar de keus is voor mij wel heel simpel
ik heb liever dat het als klein baby'tje weet dat ik kom en er ben wanneer nodig en dat het er eens een keertje misbruik van maakt dan dat het huilt en drama en dat gevoel niet heeft.
Eigen bedje en staat binnen een meter naast ons bed. Lijkt mij niets vroeg aan toch? Eerste week sliep hij prima alleen wordt hij nu vroeger/eerder na de voeding wakker. Ik weet dat het ook te maken heeft met groei en meer vraag naar melk. Maar ik slaap steeds minder lijkt het wel. Misschien verwacht ik teveel van hem.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:14 schreef bitterend het volgende:
Ik vind het met 2.5 week beetje vroeg om te wennen aan een eigen bed/kamer..maar dat is echt persoonlijk. Mijn kind slaapt nog steeds op onze kamer omdat we het zo gezellig vinden.
Ik ben inmiddels zo ver dat ik nu twijfel of het alleen de overproductie is.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:13 schreef bitterend het volgende:
Tally hier ook zo. Ze spuugde enorm en wou meteen weer eten. Er kwamen echt golven uit, ze dronk ook continu. Ik had mega overproductie (ik durfde het niet toe te geven omdat ik me niet wou aanstellen), wat mij hielp was blok voeden!
http://www.borstvoeding.c(...)-bezig/spugen-1.html
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Eigen bedje en staat binnen een meter naast ons bed. Lijkt mij niets vroeg aan toch? Eerste week sliep hij prima alleen wordt hij nu vroeger/eerder na de voeding wakker. Ik weet dat het ook te maken heeft met groei en meer vraag naar melk. Maar ik slaap steeds minder lijkt het wel. Misschien verwacht ik teveel van hem.
Owquote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:21 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels zo ver dat ik nu twijfel of het alleen de overproductie is.
Ik denk namelijk (door andere symptonen) dat ze ook last heeft van reflux.
Probeer zelf zoveel mogelijk te slapen als hij slaapt. Ook overdag. Je hebt niet voor niets verlof. Daar is het voor.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Eigen bedje en staat binnen een meter naast ons bed. Lijkt mij niets vroeg aan toch? Eerste week sliep hij prima alleen wordt hij nu vroeger/eerder na de voeding wakker. Ik weet dat het ook te maken heeft met groei en meer vraag naar melk. Maar ik slaap steeds minder lijkt het wel. Misschien verwacht ik teveel van hem.
Dit helemaal.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:14 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je doet het alleen fout als je een keuze maakt waar je niet achter staat. Iedereen kan hier zijn ervaringen en mening roepen, maar jij moet bepalen welke weg je neemt met jouw kind.
Man doet ook heel veel voor me. Koken, huishouden etc. Maar ik rust ook te weinig hoor. Ik vind het ook ongezellig om overdag te gaan slapen want man werkt in ploegen dus is overdag ook nogal eens thuis.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:35 schreef Ticootje het volgende:
Wat dat betreft heb ik echt een onwijze lieverd! J stuurde me ook echt naar bed. Geen gemaar, ik moet elke dag na de lunch gewoon gaan liggen. Kind mee. Huishouden kwam later wel.
Hier lag ze ook naast me in de wieg. De eerste weken (geen idee meer hoelang) viel ze s nachts regelmatig niet meer in slaap in dr wieg na een voeding en tegen mij aan wel. Daar heb ik toen maar aan toe gegeven en opeens was dat ook over.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is idd een belangrijke!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Probeer zelf zoveel mogelijk te slapen als hij slaapt. Ook overdag. Je hebt niet voor niets verlof. Daar is het voor.
Kan je man dan de kleine troosten terwijl je doucht? misschien idd een vinger geven, beetje heen en weer lopen,zingen, wiegen...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
Man doet ook heel veel voor me. Koken, huishouden etc. Maar ik rust ook te weinig hoor. Ik vind het ook ongezellig om overdag te gaan slapen want man werkt in ploegen dus is overdag ook nogal eens thuis.
Ik vind dat soort dingen gewoon nog erg wennen. Voel mij dan ook beter als ik in ieder geval fris gedoucht heb.
Douchen is het probleem niet. En vaak wilt de baby toch even drinken.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:45 schreef bitterend het volgende:
[..]
Kan je man dan de kleine troosten terwijl je doucht? misschien idd een vinger geven, beetje heen en weer lopen,zingen, wiegen...
Inderdaad. Ik deed het niet, en dat ga ik bij een volgende echt anders doen. Ik probeerde die eerste weken veel te veel mijn eigen ritme aan te houden en dat zorgde ervoor dat ik eruit zag als een lijk dat de dagen doorkwam op adrenaline en megagefrustreerd was vanwege alles wat ik niet had kunnen doen die dag. Niks willen, alles wat wel lukt buiten eten en douchen is mooi meegenomen, en laat je baby je dag (en nacht) bepalen, dat heb ik inmiddels wel geleerd.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat is idd een belangrijke!
Deed ik hier de eerste paar weken ook echt. Al was t alleen maar op bed liggen, dan rust je toch wat.
Lekken zegt niks over je productie! Door vaak aan te leggen wordt vanzelf meer melk geproduceerd, het aanbod stemt zich af op de vraag. No worries!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
Douchen is het probleem niet. En vaak wilt de baby toch even drinken.
Hij slaapt nu al bijna 3 uur met zwaardere kunstvoeding. Was ik nu maar een dutje gaan doen.![]()
Straks wakker maken voor de borst, rond 0:00/0:30 nog een keer en laatste voeding dan wellicht weer kunst.
Even denken nog.Borsten lekken amper meer omdat hij zoveel wilt drinken. Zou ik nog wel genoeg maken?
Nou als je flesvoeding gaat bijgeven, dan weet je zeker dat je dat binnenkort in ieder geval niet meer genoeg aanmaakt. Je verstoort zo het natuurlijke vraag een aanbod proces en zo help je je bv om zeep.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
Douchen is het probleem niet. En vaak wilt de baby toch even drinken.
Hij slaapt nu al bijna 3 uur met zwaardere kunstvoeding. Was ik nu maar een dutje gaan doen.![]()
Straks wakker maken voor de borst, rond 0:00/0:30 nog een keer en laatste voeding dan wellicht weer kunst.
Even denken nog.Borsten lekken amper meer omdat hij zoveel wilt drinken. Zou ik nog wel genoeg maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |