abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:50:32 #101
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_126350078
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:37 schreef Bombshell het volgende:
Bizar aantaal. Dat komt alleen nog goed met drastiche maatregelen. Een bloedige revolutie.
Dat gaat gebeuren het hele Zuiden komt in opstand tegen de Duitsers
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_126350174
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat gaat gebeuren het hele Zuiden komt in opstand tegen de Duitsers
Nee, dat is vooral waar de ramptoeristen op hopen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:54:01 #103
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_126350195
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, dat is vooral waar de ramptoeristen op hopen.
nee het is onvermijdelijk
Dit wordt steeds erger
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_126350294
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:48 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Hoe wou je dat doen dan? ze registreren gewoon in een land waar de belasting het laagst is
Daar heb ik geen verstand van. Er moet toch wel een truukje zijn om ze te belasten ook al is de vlagstaat niet grieks. Ik ontkom ook niet aan inkomstenbelasting in Nederland omdat ik voor nederlandse bedrijven werk.
Misschien is het een idee om ze extra te laten betalen als ze een haven in Europa aandoen.

Ik zal er waarschijnlijk te simpel over denken.
pi_126350321
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee het is onvermijdelijk
Dit wordt steeds erger
Misschien wat spandoeken en relletjes hier en daar.

Overigens ook wat onzinnig om als Griek je woede te richten op Duitsland/EU. Er moet nou eenmaal bezuinigd worden, ook als de EU zich er niet mee zou bemoeien.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:58:58 #106
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_126350381
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens ook wat onzinnig om als Griek je woede te richten op Duitsland/EU. Er moet nou eenmaal bezuinigd worden, ook als de EU zich er niet mee zou bemoeien.
Daar gaat het niet om, de Euro is voor het Zuiden veel te duur om ooit nog concurrerend te worden , dus zal het afknijpen doorgaan en doorgaan

Duitsland moet uit de Euro dan komt er iets van evenwicht terug

pi_126350406
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:50 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat het niet goed gaat met de export komt natuurlijk door de apathische houding van de Grieken. Als de Grieken massaal innoverende bedrijfjes zouden starten slingert de export vanzelf aan. Maar aan het strand hangen en schelden op de noorderlingen is blijkbaar meer bevredigend.
Wauw, zelden zo'n theoretische en kortzichtige post gezien.
#freefrederike
pi_126350411
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, de Euro is voor het Zuiden veel te duur om ooit nog concurrerend te worden , dus zal het afknijpen doorgaan en doorgaan
Naar mijn weten staat het een lidstaat vrij om uit de eurozone te stappen.
pi_126350442
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

nou als griekenland dus uit de euro stapt dan word hun nieuwe munt minder waard, gevolg import duurder, export goedkoper , meer toerisme ( want goedkoper ) gevolg: werkloosheid omlaag, belasting inkomsten omhoog, tekort lager, minder bezuinigingen....
  zaterdag 11 mei 2013 @ 16:01:41 #110
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_126350474
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:26 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Op het moment dat het organiseren op vrijwillige basis gebeurt kan men ook weer it de organisatie stappen als de top uit graaiers is gaan bestaan. Die optie is er bij de staat niet. Het is de gedwongen winkelnering die voor corruptie en verspilling zorgt.
Een vrije markt is niet de natuurlijke staat in een samenleving en is er dus niet vanzelf. Er is van nature geen bezit of eigendomsrecht. Men eigent zich dingen toe, zoals grond of grondstoffen. Er ontstaat van nature een vorm van machtsverhoudingen. Deze zijn onderdrukkend voor velen. Vervolgens is er een eindeloze opeenvolging van reacties op de geldende situatie afhankelijk van wie wie onderdrukt. Onze samenleving is het product van tal van deze reacties en is redelijk uitgebalanceerd. De belangrijke elementen in onze democratische rechtstaat hebben goede gronden. Alleen worden deze vergeten. Met ziet alleen problemen in de huidige situatie. Radicale oplossingen zijn zelden een goed idee.

In je post zet je twee totaal oplossingen tegenover elkaar. Staat en markt, zonder je te realiseren dat je dit doet tegen de huidige achtergrond, waarin je de markt en een grote mate van gelijkheid voor vanzelfsprekend aanneemt. Een situatie waarin het aannemelijk lijkt dat iedereen voldoende basis en vrijheid heeft om te kunnen kiezen tussen redelijke alternatieven.

Een kern probleem is dat je voor een functionerende markt je ook een marktmeester nodig hebt, een bestaansminimum, voldoende ontwikkelingsvoorwaarden en een rechtssysteem die dat alles waarborgt. De overheid dit deze rol vervult, denkt zelf niet in markttermen maar in het algemeen belang. Dwz mensen die deze taak waarnemen, zitten daar niet om als en marktspeler uit te zijn op hun eigenbelang. Dat gaat meestal fout, want mensen die wel uit zijn op het eigenbelang infiltreren deze instituties en proberen deze naar hun hand te zetten.
The view from nowhere.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 16:01:43 #111
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_126350476
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar mijn weten staat het een lidstaat vrij om uit de eurozone te stappen.
Dat zal op een moment ook gaan gebeuren
pi_126350534
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 16:01 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

nou als griekenland dus uit de euro stapt dan word hun nieuwe munt minder waard, gevolg import duurder, export goedkoper , meer toerisme ( want goedkoper ) gevolg: werkloosheid omlaag, belasting inkomsten omhoog, tekort lager, minder bezuinigingen....
Ik ken het riedeltje. Maar laat die Grieken dan lekker hun woede op hun eigen leiders richten. Mafketels.
pi_126350547
dat doen ze volgens mij ook
pi_126350609
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 16:03 schreef arjan1212 het volgende:
dat doen ze volgens mij ook
Michael Moore had het over haat richting de noordelijke landen en een conflict.

Vandaar mijn verhaal.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 16:11:09 #115
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_126350803
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:35 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als je arbeidsvoorwaarden ridicuul zijn zal niemand er mee instemmen. Ook die komen tot stand door vraag en aanbod. Alleen bij werk wat door een veredeld lastdier gedaan kan worden zal het moeilijk zijn om een goed loon en bijbehorende arbeidsvoorwaarden te bedingen.
Goede arbeidsvoorwaarden ontstaan pas als het leger van goedkope arbeid volledig is benut. Dat probeert men te voorkomen en lukt vrij aardig. In west Europa zijn betere arbeidsvoorwaarden door wetgeving tot stand gekomen (40-urige werkweek, verbod op kinderarbeid, minimumloon), onder druk van een revolutionaire dreiging / de opkomst van het communisme.
The view from nowhere.
  maandag 13 mei 2013 @ 09:41:25 #116
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_126419996
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

1
Dat ben je zeker zelf?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 13 mei 2013 @ 13:45:54 #117
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_126427445
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 09:41 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat ben je zeker zelf?
_O- Ik voorzie voor u een carrière op de bühne. Volle zalen zult u trekken. *O*
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 13 mei 2013 @ 22:48:35 #118
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_126456960
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:45 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

_O- Ik voorzie voor u een carrière op de bühne. Volle zalen zult u trekken. *O*
Daar krijg je anders wel ruwe handen van.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 14 mei 2013 @ 00:04:27 #119
111528 Viajero
Who dares wins
pi_126461497
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:56 schreef niels0 het volgende:

[..]

Daar heb ik geen verstand van. Er moet toch wel een truukje zijn om ze te belasten ook al is de vlagstaat niet grieks. Ik ontkom ook niet aan inkomstenbelasting in Nederland omdat ik voor nederlandse bedrijven werk.
Misschien is het een idee om ze extra te laten betalen als ze een haven in Europa aandoen.

Ik zal er waarschijnlijk te simpel over denken.
Je hebt er meer verstand van dan je denkt. Natuurlijk is het mogelijk om de rijken belasting te laten betalen. Alleen dan moet de wil er wel zijn, en die is er absoluut niet.

Er wordt nu, na zes jaar crisis waarvan het einde nog niet in zicht is schoorvoetend een klein beetje aan symboolpolitiek gedaan, maar de rijken en de grote bedrijven zullen nooit eerlijk belasting betalen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')