Oh zo. Nee is onzin. Sinds ik m'n bar heb doe ik elke dag pull ups en chins. Ik kan er 5 - 7 met goede vorm, dus ik doe tussen de 5 en 10x per dag, verdeeld over de dag, 5 - 7 pull ups en chins. Dat zijn er maximaal dus 70 per dag. En ik merk alleen maar vooruitgang, vooral op mijn BP en OHP.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:45 schreef Levolution het volgende:
[..]
Niet over chins/pulls specifiek, maar het gebruikelijke over 'overtrainen'. Nu zijn full body-schema's vaak ook 3x in de week maar daar zit vaak wel een rustdag tussen. Dagen achter elkaar chinnen klinkt katabool maar werkt best goed.

Ik doe zelf ook Kroc Rows, over een paar maanden wil ik ze met Fat Gripz doen. Wil het rustig opbouwen, ben nog maar een novice.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:53 schreef Snakey het volgende:
Ow, die Kroc rows ga ik volgende week eens proberen. Volgens mij sterf je dan met een dumbbell in je hand.

quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:51 schreef Snakey het volgende:
[..]
Oh zo. Nee is onzin. Sinds ik m'n bar heb doe ik elke dag pull ups en chins. Ik kan er 5 - 7 met goede vorm, dus ik doe tussen de 5 en 10x per dag, verdeeld over de dag, 5 - 7 pull ups en chins. Dat zijn er maximaal dus 70 per dag. En ik merk alleen maar vooruitgang, vooral op mijn BP en OHP.

Maar moet ik Scooby geloven? Die zegt dat die natty is maar aan de roids zit?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:48 schreef Snakey het volgende:
[..]
Iedereen kan het. Als je echt géén kan, doe dit.
Okee morgen probeer ik het. Ik beloof het!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:49 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nee, gewoon harder trekken. Ik woog eens 90kg (1.78m) in mijn puberjaren maar heb altijd kunnen chinnen.

Als ik deadlift is m'n enige warming up, de deadlift met BW (even los komen) de bar, 40 kilo, 60, dan door naar de 100 en daarna naar m'n max, 120 - 130 kilo, afhankelijk van m'n dag.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:52 schreef skudkind het volgende:
[..]
Ik doe zelf ook Kroc Rows, over een paar maanden wil ik ze met Fat Gripz doen. Wil het rustig opbouwen, ben nog maar een novice.
Maak niet dezelfde fout als ik en zorg dat je al je pull movements en met name je deadlift sets uit de weg hebt voordat je gaat Kroc rowen. Als je denkt dat je hiermee gaat opwarmen ga je wat beleven jongen.

Dat inderdaad, het lijktquote:
Dat. Het lijkt me evident dat Scooby niet aan de roids zit of heeft gezeten, hij traint al jaren en zijn fysiek is zonder roids zeker haalbaar.quote:

De beste man BB al 30 jaar.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:53 schreef Beach het volgende:
Maar moet ik Scooby geloven? Die zegt dat die natty is maar aan de roids zit?
Succes!quote:Okee morgen probeer ik het. Ik beloof het!

quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:27 schreef ZetaOS het volgende:
Beste mede leden,
Ik lees maar al te vaak dat sporters, bodybuilders, gym rats moeite hebben met Chin-ups, pull-ups en daardoor opgeven en weer de eeuwig de lat pulldown gaan gebruiken.
Vandaag kreeg ik weer een mailtje over dit onderwerp, vandaar mijn antwoord hierop.
Je rug definieert je lichaamsbouw. Het geeft je de veel gewilde V-vorm, en een enorme uitstraling. Een V-vorm is wat echt je t-shirt vult.
Je ziet er breed en groot mee uit.
Een indrukwekkende fysiek is nooit compleet zonder een goede set brede lats en een dikke rug. Veel mensen hebben moeite de ontwikkeling van hun rug spieren, en voor goede reden. Je kunt ze zelf niet zien. Het is erg moeilijk om te trainen wat je niet kunt zien.
Vandaag ga ik je vertellen over de beste manieren om aan je rug te werken!
(Bron www.triceps-trainen.nl )
Om verwarring te voorkomen.
Wat is een Pull-up:
[ afbeelding ]
WTF is een Chin-up dan?
[ afbeelding ]
Als je moeite hebt om massa aan de rug spieren te krijgen is chin-ups en pull-ups uitstekende Compound oefeningen.
Helaas geven velen het chinnen op omdat het erg zwaar en er bijna geen vooruitgang in zit.
Voor de zwaardere lichaamstype lijkt het zelfs een onmogelijke opgaven, right?
Ik heb zelf hard getraind op deze twee oefeningen en talloze variaties die er mogelijk zijn (close grip pull up, close grip chin ups..)
Als eerste is het belangrijk dat je naast je normale Bodybuilding Schema of Fitness schema een paar keer per week gaat oefenen op deze discipline. Als je te weinig tijd hebt vervang dan tijdelijk je schema zo dat chin en pullups je nieuwe rug oefeningen worden.
3 uur trainen:
Normale BB / Fitness training bevat 3 tot 5 setjes pullups en 3 tot 5 setjes chinups van +/- 8 herhalingen. Dit gaat nu anders.
Eerste ding wat je moet weten is dat een training wat langer mag duren, mijn training duurt makkelijk twee uur! maar je doet veel rustiger aan. Neem je pauzes en eet wat tussendoor.
Dit is dus niet wat we gewent zijn, maar uit mijn ervaring werkt dit uitstekend. En ben niet de enige, kijk maar op Youtube, die gasten trainen de halve middag soms 3 dagen achter elkaar. Ze zijn enorm groot, en de wetenschap van overtraining lijkt voor hen niet te gelden.
Het is belangrijk dat je absoluut zo hoog mogelijk optrekt, Minimaal je kin boven de bar en als je sterker wordt Stang tot op de borst. Hou zeker 2 tellen vast zodat je verzekerd bent van spierspanning.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wissel van uitvoering, close grip, wijdere grip, chinup met benen vooruit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook een ondersteunende oefening zaols deze mag niet ontbrekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Varieer en wees creatief in je oefeningenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door deze voor voor bodybuilders oogpunt absurd lange training zal je je spieren dwingen sterker te worden, ze zullen wel moeten groeien, je geeft ze geen keuze.
Welcome to Muscleville
Zoals CT Fletcher zei, "overtraining, snap city resident modafuka!"
Je overtraind echt niet zo snel, na een paar weken zal je zien dat 3 trainingen geen probleem zal zijn, en als je nog tijd over hebt nog steeds kracht voor je BB rug workout hebt.
Voeding
Na een middag trainen, heeft je lichaam veel voedingstoffen nodig voor herstel, neem je proteïne als een echte guido. Klinkt raar maar je cheat of refeed dag plannen op 1 van die dagen is geen verkeerd idee.
Motivering
Een goede les en stimulans is youtube filmpjes kijken, hierin leer je snel alle mogelijkheden in verschillende oefeningen die je kunt doen. De gangsterrap op de achtergrond vinden vele een gewaardeerd deuntje.
Een andere stimulans kan trainen buiten zijn, een hoog klimrek is al voldoende, laat een gevoel van Fitness van "The Hood" over je komen.
Een bijkomend voordeel is dat je niet de hele tijd het chinup/kabel rek bezet houd met je lange workout.
Je lichaam zal door deze compound Tsunami veel groeihormonen los maken.
Bij 3 workouts per week kan je na een week of 4 al enorme progressie boeken in je reps. Zelfs je deadlift zal verbeteren.
Het enige wat nog ontbreek is een shake van Jesse, je volgende doel zal zijn "Hanibal" van zijn troon te stoten.Thanks!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tot nu toe braaf SS gedaan, met soms wat toevoegingen van cable flies en leg presses. Pas besloten om toch ook eens de biceps te isoleren: Met een kromme stang op het preacherbankje 5 kilo aan beide kanten (dus 20 in totaal incl. stang) 21en. Het 2e setje kon ik al niet meer volmaken. Conclusie: Ik heb amper kracht in mijn biceps en ik loop twee dagen later nog met pijn in de biceps en kan mijn armen niet helemaal strekken.
Bench press doe ik nu weer met heel lage gewichten om die vorm onder de knie te krijgen.![]()
Was ook niet serieusquote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
De beste man BB al 30 jaar.
[..]
Succes!maar back to onz.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Wat heb je al die tijd met SS gedaan dan met je BP? En, hoe lang doe je het nu?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:00 schreef DrParsifal het volgende:
Tot nu toe braaf SS gedaan, met soms wat toevoegingen van cable flies en leg presses. Pas besloten om toch ook eens de biceps te isoleren: Met een kromme stang op het preacherbankje 5 kilo aan beide kanten (dus 20 in totaal incl. stang) 21en. Het 2e setje kon ik al niet meer volmaken. Conclusie: Ik heb amper kracht in mijn biceps en ik loop twee dagen later nog met pijn in de biceps en kan mijn armen niet helemaal strekken.
Bench press doe ik nu weer met heel lage gewichten om die vorm onder de knie te krijgen.![]()
Ik doe het zo'n 9 maanden (tussendoor er vanwege werk en gebrek aan gym wel eens wat weken tussenuit geweest). Mijn bp vorm was bagger en ik drukte niet vanuit de borst, waardoor ik verdraaid vast zat op 60 kg. Ik had me beter moeten inlezen en misschien af en toe een spotter moeten hebben (ik doe mijn oefeningen meestal in de personeelsgym waar het powerrack vrijwel altijd beschikbaar is omdat er maar 2 of 3 anderen rondlopen, die hun eigen ding doen).quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat heb je al die tijd met SS gedaan dan met je BP? En, hoe lang doe je het nu?
Ook mijn squat vorm is niet optimaal vooral door gebrek aan flexibiliteit (vandaar niet zwaarder dan 80kg squatten en zwaarder legpressen).![]()
Ja met SS pak je natuurlijk de biceps wel mee in compounds, maar dat is veel minder extreem dan bij isolatie. Echt pure bicepskracht zul je denk ik minder snel krijgen dan wanneer je gewoon 1-2x per week wat curlvariaties doet.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:00 schreef DrParsifal het volgende:
Bench press doe ik nu weer met heel lage gewichten om die vorm onder de knie te krijgen.
SS is natuurlijk wel een goed schema, maar ik zou na een tijdje zelf meer isolatie erin stoppen. Gewoon een van de drie dagen wat armen erbij doen, andere dag wat borstoefeningen en derde dag wat voor je schouders.
En na een tijdje kun je ook een splitschema volgen waarin je wel gewoon alle compounds verwerkt. BP + borstisolatie, Squat met beenisolatie, deadlift met rugisolatie, pullups, bent over rows, Overhead Press met schouderisolatie. Dat soort dingen.![]()
Als je nu wel tijd hebt om ononderbroken te trainen zou ik, min of meer, opnieuw beginnen. Niet met een lege bar uiteraard, maar vanaf een gewicht waar je vorm goed bij is. En dan weer opbouwen. Je beter inlezen, filmpjes kijken, alles om het goed te doen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:09 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Ik doe het zo'n 9 maanden (tussendoor er vanwege werk en gebrek aan gym wel eens wat weken tussenuit geweest). Mijn bp vorm was bagger en ik drukte niet vanuit de borst, waardoor ik verdraaid vast zat op 60 kg. Ik had me beter moeten inlezen en misschien af en toe een spotter moeten hebben (ik doe mijn oefeningen meestal in de personeelsgym waar het powerrack vrijwel altijd beschikbaar is omdat er maar 2 of 3 anderen rondlopen, die hun eigen ding doen).
Ook mijn squat vorm is niet optimaal vooral door gebrek aan flexibiliteit (vandaar niet zwaarder dan 80kg squatten en zwaarder legpressen).
9 maanden SS doen om terug te gaan in gewicht is zonde van je tijd.![]()
Heb nu pas ontdekt hoe ik me kuiten echt goed kan trainen.
Op de legpress kuiten trainen geeft voor mij een veeeel betere stretch dan de standing calf raise.
Calfraise voelde ik nooit zo goed en nu denk ik dat met die legpress me kuiten hopelijk wel gaan groeien.![]()
Volgens mij mag je met SS op vrijdag Friday Isolation doen na je workout A/B. Dus je biceps en triceps slopen met 2 oefeningen voor elk om gebruik te maken van de twee dagen rust tot de volgende workout op maandag.The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.![]()
Yep, maar dan zo:quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:15 schreef Hiatus het volgende:
Is een kroc row niet hetzelde als dumbell row?
Fuck wat is Kroc groot.![]()
![]()
Hoe je het went of keert, sterke armen zijn belangrijk.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:23 schreef skudkind het volgende:
Volgens mij mag je met SS op vrijdag Friday Isolation doen na je workout A/B. Dus je biceps en triceps slopen met 2 oefeningen voor elk om gebruik te maken van de twee dagen rust tot de volgende workout op maandag.![]()
Polska Genetics. Wat kracht en uithoudingsvermogen betreft mogen die Polen er best wezen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:28 schreef Snakey het volgende:
[..]
Yep, maar dan zo:
Fuck wat is Kroc groot.The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.![]()
Ja of je doet gewoon elke trainingsdag isolatie, kun je bijvoorbeeld nog je schouders en kuiten meepakken.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:23 schreef skudkind het volgende:
Volgens mij mag je met SS op vrijdag Friday Isolation doen na je workout A/B. Dus je biceps en triceps slopen met 2 oefeningen voor elk om gebruik te maken van de twee dagen rust tot de volgende workout op maandag.![]()
Ja ik was een begenadigd dumbell presser... Zo begenadigd dat mn linkerschouder op een dag zei: doe het zelf maar.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Hier nog 1. Ik denk dat ik jaren geleden niet ver af was van m'n schouders totaal verzieken. Toen geloofde ik nog dat alles ALTIJD zo zwaar mogelijk moest.![]()
Altijd gewrichtspijn, altijd strontmoe. Eten ook niet op orde natuurlijk en lekker feesten in het weekend. Vraag me wel eens af hoe ik het in die tijd in periodes van 2 - 3 jaar volhield.
Dat is.nooit goed weggetraind, maar daar werk ik nu dus aan. Rugdag (begonnen als pull dag) is hier een heilig moment geworden waarop steeds meer row varianten worden geëerd O:)
Ik mis alleen nog steeds een v-greep. Ik lijk ook de enige die weet wat dat is![]()
![]()
Ben dan altijd bang dat ik niet genoeg hersteld ben voor de workout van overmorgen. Ik ga niet verder dan chins of dips + wat setjes voor de abs als het niet vrijdag is. Vrijdag zelf ga ik all out Kai Greene style, vooral omdat zaterdag mijn cheatdag is wat voeding betreft.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:34 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja of je doet gewoon elke trainingsdag isolatie, kun je bijvoorbeeld nog je schouders en kuiten meepakken.The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.![]()
Misschien kan je hem zo pakken.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:37 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Ja ik was een begenadigd dumbell presser... Zo begenadigd dat mn linkerschouder op een dag zei: doe het zelf maar.
Dat is.nooit goed weggetraind, maar daar werk ik nu dus aan. Rugdag (begonnen als pull dag) is hier een heilig moment geworden waarop steeds meer row varianten worden geëerd O:)
Ik mis alleen nog steeds een v-greep. Ik lijk ook de enige die weet wat dat is![]()
![]()
Mjah dat is wel zo, vooral als je elke training er gewicht bij gooit. Dan heb je iets langer nodig om te herstellen of je bent al te kapot om ook nog isolatie te pakken.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:42 schreef skudkind het volgende:
[..]
Ben dan altijd bang dat ik niet genoeg hersteld ben voor de workout van overmorgen. Ik ga niet verder dan chins of dips + wat setjes voor de abs als het niet vrijdag is. Vrijdag zelf ga ik all out Kai Greene style, vooral omdat zaterdag mijn cheatdag is wat voeding betreft.
Maar je kunt het een keertje proberen en kijken hoe het aanvoelt.![]()
Ligt dat een beetje stabiel? Volgens mij al eens geprobeerd. Maar kan altijd nog eens kijken natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:43 schreef Snakey het volgende:
[..]
Misschien kan je hem zo pakken.
[ afbeelding ]
Met mn handen levert vooral eelt op mn ballen op![]()
![]()
Ik weet het niet, nooit geprobeerd. In Nederland hebben ze geen T-bar row in de gym. Ik ga het daar eens met een gewone bar tegen de muur proberen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:50 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Ligt dat een beetje stabiel? Volgens mij al eens geprobeerd. Maar kan altijd nog eens kijken natuurlijk.
Met mn handen levert vooral eelt op mn ballen op
Dan moet ik wel echt m'n balans houden, anders vlieg ik ineens naar opzij.![]()
![]()
Als het binnen 1 a 2 dagen over is zijn het geen blessures en moet je gewoon kunnen squaten.quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:19 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Ze zijn vaak binnen 1-2 dagen weer over alleen mijn onderrug kan ik nog steeds niet belasten zonder pijn, anyway nog tips voor beenoefeningen waar de onderrug niet bij betrokken wordt?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Bij mijn oude gym hadden ze er gelukkig wel een.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:54 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik weet het niet, nooit geprobeerd. In Nederland hebben ze geen T-bar row in de gym. Ik ga het daar eens met een gewone bar tegen de muur proberen.
Dan moet ik wel echt m'n balans houden, anders vlieg ik ineens naar opzij.![]()
Hier hebben ze nu ook van die betonnen (?) strongman kogels (130 kg ofzo) en van die grote banden om te flippen.![]()
Dit doe ik nu zo'n beetje. Het stomme is dat ik al die dingen wel gelezen had/of gezien op youtube, maar het niet allemaal even goed is blijven hangen. In het bijzonder met de bp.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:12 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je nu wel tijd hebt om ononderbroken te trainen zou ik, min of meer, opnieuw beginnen. Niet met een lege bar uiteraard, maar vanaf een gewicht waar je vorm goed bij is. En dan weer opbouwen. Je beter inlezen, filmpjes kijken, alles om het goed te doen.
9 maanden SS doen om terug te gaan in gewicht is zonde van je tijd.
Nu zijn mijn stats zo'n beetje
DL 105 (en gaat nog omhoog na mijn vorige plaffond op 100)
SQ 62.5 (na deload was 80)
BP 25 (was 60, bij begin beginnen en nu echt er op letten dat ik de borst pak)
OHP 30 (was 40, nog steeds lastig om niet te veel terug te leunen)
Cleans heb ik vervangen door negatieve pullupps en sinds kort BORs![]()
Bij mij werkte het om mijn glutes goed aan te spannen bij de millitary press om recht te blijven.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:59 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Dit doe ik nu zo'n beetje. Het stomme is dat ik al die dingen wel gelezen had/of gezien op youtube, maar het niet allemaal even goed is blijven hangen. In het bijzonder met de bp.
Cleans heb ik vervangen door negatieve pullupps en sinds kort BORsNo citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Okee, het is niet vreselijk slecht. Je BP en OHP zijn duidelijk te laag, en dat zal inderdaad aan techniek liggen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:59 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Dit doe ik nu zo'n beetje. Het stomme is dat ik al die dingen wel gelezen had/of gezien op youtube, maar het niet allemaal even goed is blijven hangen. In het bijzonder met de bp.
Cleans heb ik vervangen door negatieve pullupps en sinds kort BORs
Uiteraard moet je met je borst benchen, maar denk er aan dat je in principe met je héle lichaam benched. Dus:
Schouderbladen naar binnen (niet tegen elkaar aan proberen te drukken!)
Je rug een klein beetje hol trekken.
Voeten onder je knieen, plat op de grond voor balans.
Knijpen in de bar tot de bar begint te gillen als een meisje.
Je onderarmen niet 90 graden tov je lichaam, maar iets naar beneden. (Ontlast je schouders iets)
Altijd je ellenbogen recht onder de bar houden! (Anders krijg je ongelukken)
Je hele lichaam aanspannen, voeten in de vloer douwen, kont dichtknijpen (je weet nooit wie er langsloopt als je niet kijkt..!)![]()
Bar unracken, even boven je laten en je balans vinden, rustig naar beneden, explosief omhoog.
Je grip moet je zelf uitzoeken, dat is voor iedereen verschillend, De 1 zweert bij een wijde grip, ik heb een redelijk smalle grip. Daar ben ik het sterkst, maar ik heb vrij sterke triceps.
Zo moet het lukken.
Fuck ik moet aan het werk.![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Snakey op 10-05-2013 13:22:11 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: