Of je kunt ook zeggen, ex-atheïst. Maar dat klinkt niet lekker.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:35 schreef SpecialK het volgende:
Let the record show (in het bijzonder voor Deelnemer) dat ook dit topic weer geopend is door een gelovige.
Nu weet ik nog niet of je atheïst bent of niet.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:35 schreef SpecialK het volgende:
Let the record show (in het bijzonder voor Deelnemer) dat ook dit topic weer geopend is door een gelovige.
Kun je zeggen. Maar dan moet je ook de meeste atheïsten ex-gelovigen noemen. Anders klinkt dat wel een beetje vooringenomen hé.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:38 schreef man1986 het volgende:
[..]
Of je kunt ook zeggen, ex-atheïst. Maar dat klinkt niet lekker.
Dat is op zich geen slecht idee, aangezien vele atheïsten vroeger zelf ook gelovig waren.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kun je zeggen. Maar dan moet je ook de meeste atheïsten ex-gelovigen noemen. Anders klinkt dat wel een beetje vooringenomen hé.
Ik ben een raadsel... verwikkeld in een mysterie.... verpakt in een koetjesreep.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nu weet ik nog niet of je atheïst bent of niet.
Zullen we anders mensen gewoon beschrijven aan de hand van wat ze zijn, niet aan de hand wat ze zijn geweest? Dat maakt de zaak wel wat duidelijker.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:45 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dat is op zich geen slecht idee, aangezien vele atheïsten vroeger zelf ook gelovig waren.
Ook zulke atheïsten (ex-gelovigen) zijn welkom hier.
Toch geen agnost hé?quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik ben een raadsel... verwikkeld in een mysterie.... verpakt in een koetjesreep.
Of zoiets.
quote:
Pijnlijkquote:
Gaan we schelden?quote:
Ik ben een atheïst en daar bovenop ben ik, afhankelijk van de godsclaim een agnost of niet mbt die claim. Mensen zien agnosticisme (onterecht) als een soort van neutrale positie maar het is een standpunt binnen de epistemologie.quote:
Volgens mij zien mensen agnosticisme als een standpunt waarmee ze zich moreel en intellectueel superieur kunnen wanen aan religieuzen en atheïsten.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik ben een atheïst en daar bovenop ben ik, afhankelijk van de godsclaim een agnost of niet mbt die claim. Mensen zien agnosticisme (onterecht) als een soort van neutrale positie maar het is een standpunt binnen de epistemologie.
Mensen die zichzelf agnost noemen weten 9 van de 10 keer niet wat het is. Dat is een probleem want ik moet dus elke week wel een keer uitleggen aan iemand dat hij/zij antwoord geeft op een compleet andere vraag dan gesteld werd.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Volgens mij zien mensen agnosticisme als een standpunt waarmee ze zich moreel en intellectueel superieur kunnen wanen aan religieuzen en atheïsten.
Agnosten worden verkeerd begrepen?quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:57 schreef SpecialK het volgende:
Mensen die zichzelf agnost noemen weten 9 van de 10 keer niet wat het is.
Elke week? Wat vreet jij dan wel niet allemaal uit? Ga jij net als de Jehovah's langs de deuren?quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mensen die zichzelf agnost noemen weten 9 van de 10 keer niet wat het is. Dat is een probleem want ik moet dus elke week wel een keer uitleggen aan iemand dat hij/zij antwoord geeft op een compleet andere vraag dan gesteld werd.
De term wordt verkeerd begrepen door mensen die te lui zijn zich ergens in te verdiepen en denken dat ze zich daarmee boven beide groepen kunnen stellen.quote:
Op fok, he.quote:Op woensdag 8 mei 2013 01:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Elke week? Wat vreet jij dan wel niet allemaal uit? Ga jij net als de Jehovah's langs de deuren?
Nee, agnosten begrijpen het zelf niet. Die zien iets dat jong en hip is, en ze willen graag intelligent doen. Dus zijn ze plots agnosten, want 'je kunt dat helemaal niet weten!!!!!'.quote:
99% van fok dusquote:Op woensdag 8 mei 2013 01:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, agnosten begrijpen het zelf niet. Die zien iets dat jong en hip is, en ze willen graag intelligent doen. Dus zijn ze plots agnosten, want 'je kunt dat helemaal niet weten!!!!!'.
Zo zijn er overigens ook veel atheïsten hoor, die alleen atheïst zijn omdat ze ergens hebben gehoord dat religieuzen domme schapen zijn en dat atheïsten de enigen zijn die hun hersens gebruiken. Maar als je ze dan vraagt naar waarom ze atheïst zijn, komen ze vaak niet verder dan: "Dat is toch logisch?"
En, is er al ooit iemand geweest die het niet alleen gesnopen heeft, maar zich er ook nog iets van aangetrokken heeft?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |