*kras*quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja.![]()
Want iedereen weet dat als je in 1986 een aflossingsvrije hypotheek afsluit voor 220,000 gulden, je in 2016 een groot probleem hebt. Zit je daar met je (riante woning) en een hypotheek van 100.000 euro... The horrorrr... Brrrrrr....
En als je in '86 voor 220k florijnen een lening op je woning aangaat, wat is dan je inkomen?quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja.![]()
Want iedereen weet dat als je in 1986 een aflossingsvrije hypotheek afsluit voor 220,000 gulden, je in 2016 een groot probleem hebt. Zit je daar met je (riante woning) en een hypotheek van 100.000 euro... The horrorrr... Brrrrrr....
Verkeerd pleidoooi imo. Een ieder die een fatsoenlijke technische opleiding gedaan heeft (en dat snapte) die wel net even wat verder gaat dan, dit stukje staal tegen dat stukje staal en dan de lastang ertegen houden, snapt dat financiele gegoochel best wel.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
IIk pleit nog steeds voor een verplicht vak op school: 'financien', want ik begin zowaar te begrijpen hoe dit soort ongelukken ontstaan.
Dat blijkt niet echt uit deze topicreeksquote:Op woensdag 8 mei 2013 21:23 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Verkeerd pleidoooi imo. Een ieder die een fatsoenlijke technische opleiding gedaan heeft (en dat snapte) die wel net even wat verder gaat dan, dit stukje staal tegen dat stukje staal en dan de lastang ertegen houden, snapt dat financiele gegoochel best wel.
Dat moge duidelijk zijn. Maar is het dan niet beter in leerrichting "logica" in te voeren.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat blijkt niet echt uit deze topicreeks
In die tijd op 1 goed inkomen prima te doen en voor 220K in guldens kocht je toen een erg riant huis.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:23 schreef GoedeVraag het volgende:
En als je in '86 voor 220k florijnen een lening op je woning aangaat, wat is dan je inkomen?
Doe eens een gok wat toen de hypotheekrente wasquote:Op woensdag 8 mei 2013 21:42 schreef sig000 het volgende:
[..]
In die tijd op 1 goed inkomen prima te doen en voor 220K in guldens kocht je toen een erg riant huis.
7%. Was het maar zo'n feest!quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Doe eens een gok wat toen de hypotheekrente was
Destijds waren de rentes net aan hun 30 jaar dalende trend begonnen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zal het maar verklappen: een percent of 8.
1986 is 27 jaar geleden. Laten we eens 3% salarisverhoging per jaar veronderstellen, wat laag is, zeker als we carriere stappen meenemen extreem laag. Dan is dat salaris nu 222% hoger, toevalligerwijs ongeveer de omrekenkoers hfl --> euro. Dus het inkomen in hfl is nu in euro.
Dus de woonlasten van een huis nu van 440k euro mag je vergelijken met de woonlasten van dat riante huis toen (4% ipv 8% en inkomen in euro ipv hfl.)
quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja.![]()
Want iedereen weet dat als je in 1986 2012 een aflossingsvrije hypotheek afsluit voor 220,000 gulden440,000 euro, je in 20162042 een groot probleem hebt. Zit je daar met je (riante woning) en een hypotheek van 100.000 440,000 euro... The horrorrr... Brrrrrr....
Alleen de speculanten onder ons zetten die rente natuurlijk niet vast. Waarom, oh waarom, willen jullie zo graag speculeren met een dak boven jullie hoofd? (die vraag stond nog open trouwens, en die blijft maar open staan, is dat te confronterend, sorry in dat geval).quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:10 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Destijds waren de rentes net aan hun 30 jaar dalende trend begonnen.
Het is voor sommige mensen dan maar te hopen dat hij nu ook weer 30 jaar gaat dalen.
[..]
5.6% had ik 7 jaar vast met 2 jaar bedenktijd, annuïteiten.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Doe eens een gok wat toen de hypotheekrente was
Knap, ik beurde 7% voor 1 jaar vast deposito. Dat hoor je niet vaak dat banken 1.4% toegeven en bovendien lang risico lopenquote:Op woensdag 8 mei 2013 22:38 schreef sig000 het volgende:
[..]
5.6% had ik 7 jaar vast met 2 jaar bedenktijd, annuïteiten.
Doet dat terzake? Ik heb die rente in 86 afgesloten bij de bank met werkgeverskorting.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Knap, ik beurde 7% voor 1 jaar vast deposito. Dat hoor je niet vaak dat banken 1.4% toegeven en bovendien lang risico lopen
werkgeverskortingquote:Op woensdag 8 mei 2013 23:03 schreef sig000 het volgende:
[..]
Doet dat terzake? Ik heb die rente in 86 afgesloten bij de bank met werkgeverskorting.
150k met bruto rente en aflossing van 880 Gulden.
De HRA stopte ik in onderhoud, het was een oud huis uit de jaren 30, de grond was het meeste waard.
Was een 0.5% zoiets, in tegenstelling tot nu wilde toen banken graag in zee met iemand die goede baan had en hypotheek was dan ook snel rond.quote:Op woensdag 8 mei 2013 23:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
werkgeverskortingja, dat doet terzake.... met werkgeverskorting is de huidige rente tegen de 2.....
dat is nu niet anders hoor. Ik ben gewend aan werkgeverskortingen van 25% tot 33% in die tijdquote:Op woensdag 8 mei 2013 23:10 schreef sig000 het volgende:
[..]
Was een 0.5% zoiets, in tegenstelling tot nu wilde toen banken graag in zee met iemand die goede baan had en hypotheek was dan ook snel rond.
Ik geloof het best, maar laten we het niet te kwetsend maken voor de postende goegemeente hier..... iets met te confronterend enzo - over 27 jaar weer een gekwetste generatie die zich misdeelt voelt.... ach historie die zich herhaalt....quote:Op woensdag 8 mei 2013 23:58 schreef sig000 het volgende:
880 gulden was mijn aflos + rente bruto, je kunt het geloven of niet.
Jij vindt dat we het echt zo slecht hebben in NL?quote:
Waar Remco op doelt is dat bij een hogere rente de huizenprijzen nog even flink onder druk komen te staan denk ik.quote:Op donderdag 9 mei 2013 01:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij vindt dat we het echt zo slecht hebben in NL?
Het is de hel op aarde hier.quote:Op donderdag 9 mei 2013 01:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij vindt dat we het echt zo slecht hebben in NL?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |