Ach als je wel een huis te verkopen hebt moet je die ook met value for money op de markt zetten. Werkte bij mij wel in ieder geval, 4 maand en hij was weg. Scheelt natuurlijk wel als je niet onder water staat en niet uitgaat van maximale winst, wat toch al nergens over ging want een huis heb je om te wonen en niet om winst uit te halen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 09:26 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk wel zaak om te kijken hoeveel value for money je krijgt maar als je geen huis te verkopen hebt kan je nu echt mooi je slag slaan imho.
Veel te veel: google op "execution only" hypotheken en je bent een stuk goedkoper uit.quote:Op donderdag 9 mei 2013 09:26 schreef fedsingularity het volgende:
Slechts 2300 euro advieskosten voor de hypotheek wat nog aftrekbaar is ook.
Wacht even: de HRA is er ook nog: ik zit nu in een hogere schijf dan 27 jaar geleden. Verder klopt de beredenering wel redelijk, mijn bruto woonlast in ¤'s is gelijk aan de bruto woonlast 25 jaar geleden in NLG. En mensen maar roepen: "je moet eerst gaan huren, en dan pas kopen".quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
1986 is 27 jaar geleden. Laten we eens 3% salarisverhoging per jaar veronderstellen, wat laag is, zeker als we carriere stappen meenemen extreem laag. Dan is dat salaris nu 222% hoger, toevalligerwijs ongeveer de omrekenkoers hfl --> euro. Dus het inkomen in hfl is nu in euro.
Dus de woonlasten van een huis nu van 440k euro mag je vergelijken met de woonlasten van dat riante huis toen (4% ipv 8% en inkomen in euro ipv hfl.)
Die vraag is geen vraag maar jouw aanname. Als je daar wat mee hebt, zul je hem zelf moeten aanpassen. Ik heb het hier nergens over speculeren gehad.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Alleen de speculanten onder ons zetten die rente natuurlijk niet vast. Waarom, oh waarom, willen jullie zo graag speculeren met een dak boven jullie hoofd? (die vraag stond nog open trouwens, en die blijft maar open staan, is dat te confronterend, sorry in dat geval).
Relatief ten opzichte van inkomen? Volgens mij is het ongeveer gelijk. Het enige is dat je er nu veel meer hypotheekschuld en een hoger prijskaartje voor je woning bij cadeau krijgt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 23:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Mijn punt is en was, dat de woonlasten thans lager zijn dan toen, in relatieve zin. Zoals hierboven vermeld, is het vooral perceptie. Als je de cijfers op een rij zet is het effe wat anders.
Heeft een carriérestap nog wat te maken met de afweging tussen koop en huur, anders dan de HRA?quote:Op donderdag 9 mei 2013 09:26 schreef fedsingularity het volgende:
Zoals Dino voorrekent, met wat inflatie en carrièrestappen meegerekend is het tegen deze prijzen en rente bijna onmogelijk om nog lang negatief te blijven over een dak boven je hoofd.
Wel bijzonder dat je in 1 post iets kan ontkennen én aantonenquote:Op donderdag 9 mei 2013 14:12 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Die vraag is geen vraag maar jouw aanname. Als je daar wat mee hebt, zul je hem zelf moeten aanpassen. Ik heb het hier nergens over speculeren gehad.
En wat betreft het vastzetten: dat gaat enkel op voor je directe maandlasten. De waarde prijs van je woning (die mede afhankelijk is van de vigerende rente) kan je niet vastzetten voor zover ik weet.
Vertel?quote:Op donderdag 9 mei 2013 15:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat je in 1 post iets kan ontkennen én aantonen
Nee niet echt. Hier wil ik wel 20 jaar blijven en dan is locatie en betaalbaarheid het belangrijkst.quote:Op donderdag 9 mei 2013 14:19 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Heeft een carriérestap nog wat te maken met de afweging tussen koop en huur, anders dan de HRA?
(Overigens die beslissing van heel veel andere zaken afhankelijk, zoals of je op één plek wil blijven de komende tien jaar, of - bijvoorbeeld dankzij een carrièrestap - weer ergens anders naartoe wilt.)
Thanks. Dit ziet er best interessant uit.quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Veel te veel: google op "execution only" hypotheken en je bent een stuk goedkoper uit.
Ja dat was mooi! Ik had toen maar één reden om te roepen: "nu géén huis kopen", en dat was: de huizenprijzen dalen verder...........quote:Op donderdag 9 mei 2013 09:26 schreef fedsingularity het volgende:
Zelfs de nvm is gestopt met die schreeuwerige teksten als '7 redenen om NU een huis te kopen'![]()
Die instelling gaat uit van het execution only principe.quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:36 schreef blomke het volgende:
Blijft over: "de goedkoopste hypotheekadviseur" (¤695)
1. Dat vroeg FedSingulrity toch ook n.a.v. mijn advies?quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:45 schreef ikjijallebei het volgende:
1. Die instelling gaat uit van het execution only principe.
2. Als je als consument er niets van snapt, betaal je ook niet die prijs (maar een stuk hogere prijs dus).
Excuus ik las alleen jouw post.quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:47 schreef blomke het volgende:
[..]
1. Dat vroeg FedSingulrity toch ook n.a.v. mijn advies?
2. Dan moet je er als consument maar wel iets van gaan snappen, of het hier vragen. Anders ben je ook de lul bij een hypotheekadviseur.
Nou dat is dan 100 euriquote:Op donderdag 9 mei 2013 19:50 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Excuus ik las alleen jouw post.
Je kan overigens niet van een ieder verwachten dat hij alles snapt. Een goede adviseur legt alles begrijpelijk uit, dus ik snap je laatste zin niet.
Welnee. Kwestie van uren - dag. Het is, na de keuze gemaakt te hebben, veelal het verzamelen van de papieren en doornemen welke extra verzekekringen de hypotheekgever nog zou kunnen nemen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik sta nogal verbijsterd over de hoogte van die bedragen. Zijn ze daar twee weken mee bezig?
Daar staat dan weer tegenover dat veel mensen wel weten dat de huur over 5 jaar tegen het onbetaalbare aanhikt..quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:57 schreef blomke het volgende:
Terwijl veel mensen niet eens weten of ze over 5 jaar nog een betaald ebaan hebben.
Om ook die mythe (van noodzakelijke en voordelige verzekeringen) maar even uit de wereld te helpen: als het even kan, niet aan verzekeren beginnen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Verzekeringen zal ik maar alvast gratis een advies voor geven: als het ook maar even kan niet doen.
Nee, dat zie je verkeerd, dat is geld verdienenquote:Op donderdag 9 mei 2013 19:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daar staat dan weer tegenover dat veel mensen wel weten dat de huur over 5 jaar tegen het onbetaalbare aanhikt..
Daar gaat dit topic niet over.quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Daar staat dan weer tegenover dat veel mensen wel weten dat de huur over 5 jaar tegen het onbetaalbare aanhikt..
Dat kun jij wel beweren, maar resultaten uit het verleden...quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nee, dat zie je verkeerd, dat is geld verdienen
Ik had al wat advies ingewonnen, ze bieden eigenlijk alleen annuitair aan.quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nou dat is dan 100 euri
Ik sta nogal verbijsterd over de hoogte van die bedragen. Zijn ze daar twee weken mee bezig?
En wtf is er nog te kiezen? Annuitair of lineair. Verzekeringen zal ik maar alvast gratis een advies voor geven: als het ook maar even kan niet doen.
Je komt zelf iig niet bijster snugger overquote:Op donderdag 9 mei 2013 19:52 schreef ikjijallebei het volgende:
Ik vind jouw advies overigens nogal dom; je geeft een user plots een advies om iets maar "execution only" aan te pakken, terwijl die user nergens heeft vermeld (of ik lees weer niet goed) kundig genoeg te zijn om dit zelf te regelen.
2300 euro vind ik overigens ook aan de dure kant, dat kan een stuk goedkoper.
Vraag ook even of de offerte ook geldig is als je geen overlijdensverzekering erbij afsluitquote:Op donderdag 9 mei 2013 20:03 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Ik had al wat advies ingewonnen, ze bieden eigenlijk alleen annuitair aan.
Verder kostte een volledige overlijdensrisicoverzekering maar 15 euro per maand, dat viel me 100% mee. Niet dat ik het hele bedrag hoef af te dekken maar ik had een veelvoud verwacht.
Om een voorbeeld te geven: wij hebben erg veel aanbiedingen gekregen voor overlijdensrisicoverzekering e.d. Zo van: als één van u beiden overlijdt, heeft de achterblijvend epartner een groot probleem als u deze verzekering niet neemt.quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Verzekeringen zal ik maar alvast gratis een advies voor geven: als het ook maar even kan niet doen.
Precies. Het enige wat ik eigenlijk ff moet regelen is een taxatierapport.quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Welnee. Kwestie van uren - dag. Het is, na de keuze gemaakt te hebben, veelal het verzamelen van de papieren en doornemen welke extra verzekekringen de hypotheekgever nog zou kunnen nemen.
De werkelijke controles en het akkoord geven, vindt door de bank plaats.
Zal even voor je zoeken.quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:07 schreef fedsingularity het volgende:
Daar zal ik wel een mannetje voor in moeten schakelen of heb je daar ook een site voor?
Oh ja ik was bijna vergeten dat dit een CC en BVZ bolwerk was, sorry.quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Vraag ook even of de offerte ook geldig is als je geen overlijdensverzekering erbij afsluit
Overigens, ik kan het even niet vinden, is er in WGR een hypotheken topic waar een aantal kundige personen meeposten,, mocht je vragen hebben.
Dit topic gaat eigenlijk vooral hoe we de huizenmarkt op de knieen kunnen krijgen om de speculanten te plezieren, en over het terecht stellen van vermeende oorlogsmisdadigers enzo.
Noord-Holland noordquote:
Nee, maar aldaar krijg je ws. wat meer praktisch informatie, meer nietquote:Op donderdag 9 mei 2013 20:09 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Oh ja ik was bijna vergeten dat dit een CC en BVZ bolwerk was, sorry.
Ik zal het niet meer over woningen kopen hebben, straks krijg ik een ban
Noh zo noordelijk benne we nou ook weer niet hoorquote:Op donderdag 9 mei 2013 20:14 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
Helegoar?
http://www.taxatietarieve(...)fPibcCFQpZ3godOw8Asw
Jongen, ik woon op fietsafstand.quote:
Zal wel een leuk feestje op het plein worden, pak je fiets!quote:
Ja man. Want ik ben een fel tegenstander van woningen kopen. Dat weet iedereen die capabel is om topics begrijpend te lezen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:09 schreef fedsingularity het volgende:
Oh ja ik was bijna vergeten dat dit een CC en BVZ bolwerk was, sorry.
Ik zal het niet meer over woningen kopen hebben, straks krijg ik een ban
Oh, ja, dat kun jij vast en zeker goed beoordelen, aan de hand van een post hier.quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:04 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Je komt zelf iig niet bijster snugger overdoe jij het in ieder geval maar niet.
Dat mensen wel weten? .. I beg to differ. Cijfers willen we zienquote:Op donderdag 9 mei 2013 19:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
https://www.brandnewday.nl/ORV.html bekeken? de premie valt mij ook wel mee, heb er zelf trouwens geen ervaring mee.quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:03 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Ik had al wat advies ingewonnen, ze bieden eigenlijk alleen annuitair aan.
Verder kostte een volledige overlijdensrisicoverzekering maar 15 euro per maand, dat viel me 100% mee. Niet dat ik het hele bedrag hoef af te dekken maar ik had een veelvoud verwacht.
Als schoolverlater kan je bijna niet anders dan eerst gaan huren of zou jij hun adviseren om thuis te blijven wonen tot hun 30ste? Sowieso vind ik het absurd hoe weinig er voor starters wordt gedaan en er amper woningen in de categorie van zo'n 150k gebouwd worden.quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Wacht even: de HRA is er ook nog: ik zit nu in een hogere schijf dan 27 jaar geleden. Verder klopt de beredenering wel redelijk, mijn bruto woonlast in ¤'s is gelijk aan de bruto woonlast 25 jaar geleden in NLG. En mensen maar roepen: "je moet eerst gaan huren, en dan pas kopen".
Oh, dat zeker niet; ik raad iedereen aan voor je 20-ste het ouderlijk huis te verlaten.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 01:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Als schoolverlater kan je bijna niet anders dan eerst gaan huren of zou jij hun adviseren om thuis te blijven wonen tot hun 30ste?
Absurd gezien vanuit jouw positie ja. Maar bedenk waar het ondernemers, projectontwikkelaars en de gemeenten/grondbezitters om gaat: om de winst i.c. de poen. "Ze" verdienen meer aan dure panden&prestige-objecten dan aan starterswoningen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 01:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Sowieso vind ik het absurd hoe weinig er voor starters wordt gedaan en er amper woningen in de categorie van zo'n 150k gebouwd worden.
Er zijn genoeg huizen voor 150k in Emmen etc bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 01:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als schoolverlater kan je bijna niet anders dan eerst gaan huren of zou jij hun adviseren om thuis te blijven wonen tot hun 30ste? Sowieso vind ik het absurd hoe weinig er voor starters wordt gedaan en er amper woningen in de categorie van zo'n 150k gebouwd worden.
Hoezo tot het 30ste jaar? Tot 23-25 kan prima lijkt me. Als je dan een spaarbedragje hebt, en een baan, kun je zo een huis kopen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 01:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Als schoolverlater kan je bijna niet anders dan eerst gaan huren of zou jij hun adviseren om thuis te blijven wonen tot hun 30ste? Sowieso vind ik het absurd hoe weinig er voor starters wordt gedaan en er amper woningen in de categorie van zo'n 150k gebouwd worden.
http://www.marketwatch.co(...)w-up-euro-2013-05-08?quote:Stodgy Netherlands is nation that’ll blow up euro
LONDON (MarketWatch) — Which euro-zone country is most deeply in debt? The profligate Greeks, with their generous state-funded pensions? The Cypriots and their banks stuffed with dodgy Russian money? The recession-hit Spaniards or the boom-and-bust Irish?
None of the above. Actually, it is the sober, responsible Dutch.
Consumer debt in the Netherlands has hit 250% of available income, one of the highest levels in the world. In Spain, by comparison, it has never gone above 125%.
The Netherlands has turned into one of the most heavily indebted countries in the world. It has slumped into recession and shows very little sign of coming out of it. The euro crisis has been dragging on for three years now but so far has only infected the peripheral nations within the single currency. But the Netherlands is a core member of both the euro and the European Union. If it can’t survive in the euro zone, then the game really will be up.
Holland has always been one of the most prosperous and stable nations with Europe — and one of the most pro-EU. It was a founding member of the union, and it was among the most enthusiastic supporters of the launch of the single currency. With a rich, export-oriented economy, and plenty of successful multinational companies, it had much to gain, one would suppose, from the creation of the single economy that was meant to come into being once the euro was successfully launched.
Daar heb je het vaker over de laatste tijd (speculanten); blijkbaar een nieuw woord in je repertoire.quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dit topic gaat eigenlijk vooral hoe we de huizenmarkt op de knieen kunnen krijgen om de speculanten te plezieren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |