Liever For Tomorrow of Charmless Man van Blurquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:31 schreef ranja het volgende:
[..]
ik was toen al 23
en jaren 90 anthems? in elk geval:
- killing in the name - ratm
- smells like teen spirit - nirvana
- no rain - blind melon
- alive - pearl jam
- song 2 - blur
Neuh, maar wel erg herkenbaar voor de '90.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:41 schreef ranja het volgende:
Pavement, Suede, Paul Weller horen niet bij de klassiekers die elk weekend gedraaid werden hoor.
Dus tenzij er met anthems wat anders bedoeld wordt, hits waren het ook al niet.
Ik dacht nummers die toen al erg bekend/populair waren.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:42 schreef Felagund het volgende:
Gaat het nu om indie klassiekers uit de jaren 90 of echt om hits?
Dan vind ik dat er toch iets van Trip-hop in moet, dat kwam toch pas sinds begin jaren 90 echt op?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Neuh, maar wel erg herkenbaar voor de '90.
Maar idd, dat is heel persoonlijk. Ik heb de LP van Paul Weller grijs gedraaid destijds
Het begrip "anthem" wijst idd op de nummer die op dat moment de sfeer bepaalden. Streep dan maar een paar uit mijn lijst weg
Zeker!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dan vind ik dat er toch iets van Trip-hop in moet, dat kwam toch pas sinds begin jaren 90 echt op?
Jeuj nu komen we bij mijn specialiteit. Mijn favo albums uit die tijd:quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:49 schreef Norrage het volgende:
DJ Shadow is ook jaren 90 toch? En al die geniale hiphop uit die tijd natuurlijk
die wel natuurlijk. alle singles van de eerste 2 albumsquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:49 schreef Moody het volgende:
Björk hoort daar ook bij toch? Geniaal bij vlagen zullen we maar zeggen
Eminemquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:52 schreef DO2 het volgende:
Ik ga hiermee vast geen vrienden maken, maar deze hoort er natuurlijk ook bij:
Blue werd grijsgedraaid op MTV en op alle radiozenders. Weet niet of dat onder de noemer indie valtquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:52 schreef Felagund het volgende:
Luisterden jullie toentertijd ook al indiemuziek?
Mijn herinneringen zijn vooral aan dit soort nummers:
(Geniaal ook dat de youtube gebruiker nog de moeite heeft gedaan om er de erg simplele lyrics onder te zetten).
Ja, elke woensdagmiddag de vpro op radio 3, elke zondagavond op mtv 120 minutes en later alternative nation... dat was nog eens wat anders dan Elbow en Mumford ands Sonsquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:52 schreef Felagund het volgende:
Luisterden jullie toentertijd ook al indiemuziek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |