Same here, het is gewoon niet uitdagend genoeg. Ik moet muziek hebben die me telkens laat afvragen of het wel goed is, om het vervolgens minuten later kei en keihard te bevestigen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:16 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik vond het ook leuk en dan knap ik daar ineens zo zwaar op af. Eigenlijk al die muziek van de LumineersZelfde als Mumford en zelfde als Of Monsters And Men.
vind jijquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:17 schreef Arn0 het volgende:
Ondergewaardeerd niet, maar Radiohead is daar het beste voorbeeld van. Creep was maar een dertien in een dozijn rocknummertje, daarna kwam pas het echte werk.
Daar is vrijwel iedereen - die een beetje bekend is met Radiohead na PH - het eigenlijk wel over eens, hoor.quote:
Ik zou het knap vinden als Ben Howard vanaf album 1 al op het grote publiek mikt en die weet te vinden. Ik denk dat ie toen ook al deed wat ie leuk vond, maar dat zijn is geevolueërd of verbreedtquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:18 schreef Moody het volgende:
[..]
Tuurlijk. Veel artiesten gebruiken juist hun populariteit om de muziek waarvan ze echt houden onder de aandacht te brengen. Niet elke artiest is uit op een oneindige bak geld gelukkig
Ben Howard zal wel 1 miljoen+ op zijn rekening hebben. Een prima basis om te gaan doen waar je hart ligt.
Ik buig me ff over wat voorbeelden
Hohohoo.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:19 schreef DO2 het volgende:
Ik denk dat ik Spoon in retrospect misschien wel de beste band van de jaren '00 vind, zelfs.
Zeer consistent. Hebben in die 10 jaar tijd 4 of 5 albums uitgebracht die ik allemaal nog met veel plezier beluister.
Kan niet zo snel een andere band bedenken die 'm dat geflikt heeft, eigenlijk.
Creep is natuurlijk wel in een ander stijl. Ik snap alleen niet dat jij dat nummer als enige wel kan waarderen, het heeft nog steeds een vrij hoog "zeik"gehalte. Wel nog steeds een goed nummer.quote:
dEUS hun hoogtepunt lag toch echt in de vorige eeuw, met alle respectquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Hohohoo.
Madrugada, Andrew Bird, The National, Damien Rice, dEUS, Mark Lanegan. Allemaal kinderen van de laatste 10 jaar
Daar zijn niet veel bij die ten tijde van Creep uit hun dak gingen. Vooral veel jongeren die pas later Radiohead zijn gaan luisteren volgens mij.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:23 schreef DO2 het volgende:
Daar is vrijwel iedereen - die een beetje bekend is met Radiohead na PH - het eigenlijk wel over eens, hoor.
Mark Laneganquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Hohohoo.
Madrugada, Andrew Bird, The National, Damien Rice, dEUS, Mark Lanegan. Allemaal kinderen van de laatste 10 jaar
Ik vond Creep ook een geniaal nummer. Maar dat was toch vooral omdat ik 16 was.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Daar zijn niet veel bij die ten tijde van Creep uit hun dak gingen. Vooral veel jongeren die pas later Radiohead zijn gaan luisteren volgens mij.
Sowieso zijn er geen algemeenheden in de muziek.
Portishead: Roads of Massive Attack: Unfinished sympathy?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:25 schreef Moody het volgende:
Creep is een van de anthems van de jaren '90. Geweldig nummer.
Nieuw thema; anthems van de jaren '90. Wie volgt?
Misschien omdat het de eerste was en het toch prima in de muziek van die tijd paste.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:23 schreef Felagund het volgende:
Creep is natuurlijk wel in een ander stijl. Ik snap alleen niet dat jij dat nummer als enige wel kan waarderen, het heeft nog steeds een vrij hoog "zeik"gehalte. Wel nog steeds een goed nummer.
Spoon maakt geen leuke nummertjes man. Dat doen bands als Coldplay, Keane en The Verve al.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:29 schreef Norrage het volgende:
Topic gaat weer hard heren
En Spoon...tsja...Leuke nummertjes, maar doet me toch altijd niet bijster veel...ik heb het maar weer eens in mijn playlist gestopt om dat weer te beoordelen. Transference is wel erg fijn
ik was toen al 23quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:28 schreef DO2 het volgende:
Ik vond Creep ook een geniaal nummer. Maar dat was toch vooral omdat ik 16 was.
Daarna ben ik - samen met Radiohead - toch wel wat volwassener geworden.
Ik merk dat ik alleen Transference en Gagagagagagaga ken...Ik ga eens meer uitproberenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:30 schreef DO2 het volgende:
[..]
Spoon maakt geen leuke nummertjes man. Dat doen bands als Coldplay, Keane en The Verve al.
ja, ook natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:33 schreef Arn0 het volgende:
Voor mij persoonlijk Suds & Soda, qua jaren '90 anthems.
"FRIDAY FRIDAY FRIDAY FRIDAY FRIDAY FRIDAY".
quote:Life is good
And I feel great
'cause mother says I was
A great mistake
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik merk dat ik alleen Transference en Gagagagagagaga ken...Ik ga eens meer uitproberen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |