Ben nu 18. Ik denk na mijn eerste studiejaar.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:00 schreef Toto69 het volgende:
TT Zegt het al, op welke leeftijd zou jij (het liefst) uit huis willen en waarom precies? Voor je studie, of omdat het thuis niet zo goed loopt?
Ik zelf zit te denken aan een jaar of 22, na m'n studie dus...
Tip: ga tijdens je studie op kamers, anders mis je toch een leuk deel van het studentenleven.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:00 schreef Toto69 het volgende:
Ik zelf zit te denken aan een jaar of 22, na m'n studie dus.
Ik denk er wel over na, maar het is qua afstand niet echt nodig...quote:Op zondag 5 mei 2013 21:06 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Tip: ga tijdens je studie op kamers, anders mis je toch een leuk deel van het studentenleven.
Boks ouwe. Hier hetzelfde.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:05 schreef Etsu het volgende:
Ik was 19 toen ik uit huis ging ivm studie. Het bevalt me prima.
het zelf koken / huur betalen e.d.? kan later ook nog welquote:Op zondag 5 mei 2013 21:06 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Tip: ga tijdens je studie op kamers, anders mis je toch een leuk deel van het studentenleven.
Maar dat kan misschien financieel beter uitkomen als je gewoon thuis blijft wonen, als je op 1 km van de universiteit woontquote:Op zondag 5 mei 2013 21:06 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Vergeet niet dat wij verschillend zijn in vele opzichten: jij bent je portemonnee al eens kwijtgeraakt of je vindt het op een onlogische plek en je hebt totaal geen discipline.quote:
Het zijn maar details.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
Vergeet niet dat wij verschillend zijn in vele opzichten: jij bent je portemonnee al eens kwijtgeraakt of je vindt het op een onlogische plek en je hebt totaal geen discipline.
Wat.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:09 schreef RoW_0 het volgende:
Laats 22 geworden en ik zit rustig te kijken naar een appartementje.
[...]
Ik werd nu 24 in de week en ga 2 avonden naar school. Ik hou best veel cash over dan ik eigenlijk wel alles kan kopen waar ik zin in heb. Tot nu toe nog the good life.
Niet iedereen vindt een douche, wc en keuken delen met andere viespeuken een leuk deel van het studentenlevenquote:Op zondag 5 mei 2013 21:06 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
hahaquote:Op zondag 5 mei 2013 21:04 schreef TienVingers het volgende:
Ik ga als ik ga studeren het huis uit, 18, als ik niet blijf zitten haha.
Je moet toch ooit leren om op je eigen benen te staan. Kan nu ook.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:07 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
het zelf koken / huur betalen e.d.? kan later ook nog wel
doe het liever zonder schulden op te bouwen maar ieder zijn eigen dingquote:Op zondag 5 mei 2013 21:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je moet toch ooit leren om op je eigen benen te staan. Kan nu ook.
Ja waarom niet? Dan kan ik ook nog sparen zodat als ik uit huis ga een dergelijk bedrag heb om te beginnen!quote:
Ik heb het qua afstand ook nooit nodig gehad, maar man op kamers gaan is iets dat ik echt niet had willen missen. Feestjes, dames meenemen, bbqs voor op straat met vrienden etc.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:06 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik denk er wel over na, maar het is qua afstand niet echt nodig...
Lekker in deeltijd studeren en werken. Freeriden bij de ouders. Idd lekkerquote:Op zondag 5 mei 2013 21:28 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Ja waarom niet? Dan kan ik ook nog sparen zodat als ik uit huis ga een dergelijk bedrag heb om te beginnen!
Niet alle studenten moeten bijlenen. Met een baantje ernaast kan het prima.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:24 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
doe het liever zonder schulden op te bouwen maar ieder zijn eigen ding
volgens mij ligt het er ook een beetje aan of hoeveel stufi je krijgt, in mijn geval is/was dat niet genoeg.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:31 schreef Ezell het volgende:
[..]
Niet alle studenten moeten bijlenen. Met een baantje ernaast kan het prima.
Exact dit ja. Heb het thuis prima en op mezelf wonen is veel te duur tegenover de voordelen die het oplevert.quote:
De ervaring en lol die het oplevert is onbetaalbaar. Op kamers gaan in je leven maak je maar 1 keer mee.quote:Op maandag 6 mei 2013 10:15 schreef .Neovo. het volgende:
Ik ben 20 en woon nog steeds thuis.
En dat zal de komende 5 jaar waarschijnlijk ook nog wel zo blijven.. Denk ik
Hangt er vanaf hoe het straks met mijn vervolgstudie gaat. Mocht ik een opleiding gaan doen wat ver van mijn woonplaats is, dan zou het zo kunnen dat ik wel ga verkassen. Maar dan wil ik ook eerst werk in die omgeving hebben. Heb nu wat krantenwijkjes en verdien daar bijna 500 euro per maand mee. Dat is dan wel weer lekker. Maargoed, binnen een paar jaar kan er veel veranderen. Misschien heb ik dan een vriendin en gaan we dan wel uit huis.
Eerlijk gezegd kijk ik ook weinig naar een leuk huisje ofzo. Kopen gaat toch niet, geen bank die mij een lening wil geven. Omdat geen werk.
Voordeel van thuis wonen is wel dat je nog niet veel kosten hebt. Internet, TV, Gas, Water, Licht wordt allemaal door je ouders betaald. En je kan lekker geld sparen met leuke bijbaantjes, als je op je zelf zou wonen gaat het meeste geld op aan de rekeningen.
Onzin. Als je thuis woont kun je ook een prima studentenleven leiden. En je bespaart wat centjes.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 07:16 schreef Apekoek het volgende:
[..]
De ervaring en lol die het oplevert is onbetaalbaar. Op kamers gaan in je leven maak je maar 1 keer mee.
Veel saaie mutsen hier.
Gaan we weer, nee dat is echt niet te vergelijken. Misschien wel ok leven, maar die ervaring krijg je gewoon niet.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:25 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Onzin. Als je thuis woont kun je ook een prima studentenleven leiden. En je bespaart wat centjes.
True, true. Ik zou best op mezelf willen wonen. Maar dat is alleen als ik flinke afstanden moet gaan maken voor mijn opleiding.quote:Op woensdag 8 mei 2013 07:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Gaan we weer, nee dat is echt niet te vergelijken. Misschien wel ok leven, maar die ervaring krijg je gewoon niet.
En weer argument centjes bij halen zo sneu. Op kamers gaan en de ervaring is onbetaalbaar, daar kunnen centjes op het termijn echt niet tegen op.
Je studie eindigen met een schuld van 10k omdat je zo graag op een kamer van 4 bij 4 wilde zitten is echt onmisbaar inderdaadquote:Op woensdag 8 mei 2013 07:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Gaan we weer, nee dat is echt niet te vergelijken. Misschien wel ok leven, maar die ervaring krijg je gewoon niet.
En weer argument centjes bij halen zo sneu. Op kamers gaan en de ervaring is onbetaalbaar, daar kunnen centjes op het termijn echt niet tegen op.
Mwa. Als je eerlijk bent lijkt t je ook wel gaaf. Ja het kost geld. Ja je bent een stuk armer dan wanneer je thuis woont. Boeie. Je woont wel op jezelf met vrienden om je heen. Beetje je eigen gang gaan. Beetje lol trappen. Ik zie het voordeel wel.quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:57 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je studie eindigen met een schuld van 10k omdat je zo graag op een kamer van 4 bij 4 wilde zitten is echt onmisbaar inderdaad.
het studentenleven = geen fuck hebben.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:06 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat maakt je wel creatiever.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
het studentenleven = geen fuck hebben.
ja als je vind dat daar charmes aan zit...
Omdat mama je boterhammen met worst belegt?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:31 schreef GoodGawd het volgende:
Maarja thuis wonen betekent wel comfort en luxe.
Jij wil het gewoon niet snappen, ik heb de tijd van mn leven gehad. Makkelijk dames meenemen, dikke door de weekse parties hebben en +20 mensen uitnodigen gewoon omdat ik daar zin in had. Straat BBQs, balletje trappen met vrienden en mede studenten voor t studentenhuis. Ja allemaal toffe spontane studenten acties dat ik bij mijn ouders thuis niet zo maar had kunnen doen. Kortom was een geweldige tijd, dat mag iets kosten, nu heb ik een goede baan en met de centen zit het achteraf ook wel helemaal goed.quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:57 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je studie eindigen met een schuld van 10k omdat je zo graag op een kamer van 4 bij 4 wilde zitten is echt onmisbaar inderdaad.
Dit dus.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:02 schreef promisionxexposed het volgende:
Het liefst dit jaar nog mja de situatie moet het allemaal nog gaan toelaten
Moet er wel nog bijzetten dat ik voor school niet op mezelf hoef qua afstand enzo maar dat het ook puur voor een langere tijd is en alleen hoeft voor mij niet in elk gevalquote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:57 schreef Taexon het volgende:
[..]
Dit dus.
Hopen dat werk en zaken erg meezitten en dan hoop ik nog dit jaar het huis uit te kunnen
Geen zin om eerst naar kamers te gaan etc, vind dat iets voor studenten en niet om mezelf te settelen voor langere tijd.
Nee dat doe ik doe ik zelf wel, wel omdat ze de beste kokkin is, hoef niet zelf te koken, de was wordt gedaan. Thuis van alle gemakken voorzien, ruim leven.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 03:06 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Omdat mama je boterhammen met worst belegt?
mijn ouders zeggen me zelfs financieel te willen steunen als ik dit besluit :pquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:42 schreef .Neovo. het volgende:
Dat dit kan in dit Topic![]()
Hmmf, ik wil nu ook uit huys. Maar ouders gaan daar niet mee akkoord denk ik![]()
Ik heb zelf een appartement, maar mijn bedje staat nog steeds in mijn ouderlijk huisquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:45 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
mijn ouders zeggen me zelfs financieel te willen steunen als ik dit besluit :p
maar vind het op moment wel chill dat ik alles aan activiteiten in mijn woonplaats heb, ben dan wel echt een gewoonte mens :p kan prima met verandering omgaan, ben alleen te lui om dingen te veranderen
Ik denk dat mijn ouders mij financieel ook wel bij willen staan als ik vertrek. Maar ik denk niet dat ze akkoord gaan als ik nu ga zeggen dat ik uit huis wil.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:45 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
mijn ouders zeggen me zelfs financieel te willen steunen als ik dit besluit :p
maar vind het op moment wel chill dat ik alles aan activiteiten in mijn woonplaats heb, ben dan wel echt een gewoonte mens :p kan prima met verandering omgaan, ben alleen te lui om dingen te veranderen
Daar heb je toch whatsapp voor? Of sms?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:41 schreef Taexon het volgende:
[..]
Is goedben benieuwd
!
Oke sorry voor de SC ditdat
Zul je toch ooit zelf moeten leren dus beter is als je ouders je beetje bij beetje loslaten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:35 schreef siedss het volgende:
Volgend jaar lekker uit huis en genieten. Ben dan net 18. Me ouders betalen alles, maargoed dat zij beter om kunnen gaan met geld als mij, anders haddn ze ook geen spaarrekeningetje voor me gehad
Zelfde hier, alleen ik ben 21 danquote:[quote]Op vrijdag 17 mei 2013 08:12 schreef Osuchi het volgende:
Als ik klaar ben met mijn MBO, ben dan 20. Ga dan hoogstwaarschijnlijk een HBO doen en op kamers.
Ben nu 20, en heb bijna mijn MBO opleiding afgerond. Het liefste zou ik dan ook op mezelf willen gaan wonen. Mijn ouders hebben liever dat ik nog even wacht.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:37 schreef Aberkullie het volgende:
Ik was 18 toen ik een studio kon huren. Heb er geen moment over na moeten denken.
Ik snap al die mensen ook echt niet die tot hun 23/24 thuis blijven wonen, dat is toch niet gezond? Oke als het echt niet anders kan, maar op die leeftijd heb je je eigen leven en inkomsten, je bent volwassen, dan wil je toch niet afhankelijk zijn van je ouders
Nou ja ik ken jouw situatie niet, maar dan heb je weinig keus.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:49 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ben nu 20, en heb bijna mijn MBO opleiding afgerond. Het liefste zou ik dan ook op mezelf willen gaan wonen. Mijn ouders hebben liever dat ik nog even wacht.
Ik zou ook niet weten waar ik heen moet. Ik heb nu een krantenwijkje, maar als ik ga verhuizen ben ik die kwijt. Dat is wel even bijna 500 euro per maand. Dan hou ik alleen stufi over, wat niet genoeg is om iets te huren, laat staan de vaste kosten en boodschappen. En als ik wil huren wil ik wel een huisje waar nog ruimte is, ik heb geen zin om 400 euro te betalen voor een hokje wat net wat groter is dan een badkamer.
En een iemand als ik kom verder nergens meer aan de bak, en ook als ik mijn MBO heb afgerond wil nog steeds niemand mij hebben. Want daarvoor moet ik eerst weer zoveel jaar ervaring hebben, veel kennis van specifieke dingen hebben, enz. En die heb ik dus niet.
Ik zou dolgraag wegwillen, maar de situatie laat het momenteel niet toe. Als het zo doorgaat ben ik op mijn 24e nog thuis...
Leeuwarden is toch best wel een studentenstad? Er is iig een vrij goede hogeschool. En dan blijf je in Friesland.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:47 schreef .Neovo. het volgende:
Mja, hier in de omgeving is een tekort aan huurwoningen. De huurwoningen die nog leeg staan, vragen ze even een slordige 700 tot 1000 euro voor. Dat is voor mij niet te doen.
Dus als ik HBO wil gaan doen moet ik al sowieso al naar de grote plaatsen, aangezien er in Noord-Oost Friesland (waar ik nu woon) amper wat te doen is (qua school, wonen en uitgaan).
Als ik elke dag flinke afstanden moet gaan rijden om op school te komen kan huren wel goedkoper zijn dan de brandstof. Maar dan wil ik wel meteen in een leuk huisje wonen, niet in een hokje met een totale woonoppervlak die net zo groot is als onze huiskamer alleen.
Ga ik ergens een woning huren, dan is het dus een flink eindje van m'n huidige woonplaats af. Dus die krantenwijk kan ik dan wel opzeggen. En werk zoeken is tegenwoordig al niet zo'n makkelijke opgave.
Zou ik werk én een woning kunnen krijgen op een plaats die niet ver van een HBO instelling is, dan is het misschien nog het overwegen waard.
Ik heb gewoon de pech dat ik in the middle of nowhere woon
Opzich zou het kunnen ja.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:36 schreef msacras het volgende:
[..]
Leeuwarden is toch best wel een studentenstad? Er is iig een vrij goede hogeschool. En dan blijf je in Friesland.
wil je gelijk in een villa beginnen :pquote:Op zondag 26 mei 2013 23:14 schreef Sucuk het volgende:
Pff... als ik de kans krijg zsm. Maar heb echt geen idee hoe ik de kosten kan betalen? Een woning kost al 400/500 p/m en dan nog de bijkomende kosten zoals elektriciteit, gas, water, boodschappen, zorgverzekering, kleding etc..
Met stufi plus lening plus bijbaan red je het echt niet.. laat staan auto. Vraag me af hoe jullie het doen of van plan zijn? Aangezien ik zelf echt niet van plan ben om tot mijn 24e te blijven thuis.
Hahaha nee. Maar wel een eigen huurwoning.quote:Op zondag 26 mei 2013 23:36 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
wil je gelijk in een villa beginnen :p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |