Power chords zijn geen akkoordenquote:Op zondag 5 mei 2013 14:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
Lijkt mij gewoon een vereedeld powerchord(of zie ik dit verkeerd?)
Blink 182 waren vroeger wel vet hoorquote:Op zondag 5 mei 2013 18:26 schreef The_Dean het volgende:
Wat staan daar voor mislukte emo's in de OP?
Dat ging over een ander plaatjequote:
Oeps niet gezienquote:
Die op de achtergrond is Mitch lucker dat was een baas. De rest zijn wel kut emo'squote:
Niemand noemt Tay Jardine een kut emoquote:Op maandag 6 mei 2013 16:56 schreef genakt het volgende:
[..]
Die op de achtergrond is Mitch lucker dat was een baas. De rest zijn wel kut emo's
Smerige polsen krassers zijn het!quote:Op maandag 6 mei 2013 17:09 schreef BMTH182 het volgende:
[..]
Niemand noemt Tay Jardine een kut emo![]()
![]()
[ afbeelding ]
en Jack Barakat is ook tof![]()
[ afbeelding ]
Emo`s zijn vervelend volk.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:28 schreef stefanhaan het volgende:
Wat een haters hier.
Zeiken op mensen die een stijl vertonen is nogal kansloos.
Zo kan je ook wel gaan zeiken op burgerlijke mensen etc etc.
Dat je het persoonlijk niks vind kan, maar kun je ook gewoon anders verwoorden.
BAM BEN ER WEER JONGE.
Het grootste probleem is dat ze van die kutmuziek maken...quote:Op maandag 6 mei 2013 18:53 schreef stefanhaan het volgende:
Was dit jaar nog bij een "emo" concert. De sfeer was niet anders dan bij andere concerten waar ik geweest ben.
Alleen de pit was anders.
Was gewoon aardig volk. Lopen altijd wel wat rauwdouwers tussen. Maar dat is overal.
Denk dat het dan meer aan jezelf ligt dan aan anderen
Als je al bevooroordeeld bent word het sowieso niks.
Wie leest de op nu,quote:Op maandag 6 mei 2013 19:29 schreef Cynic het volgende:
Dat stukje over elkaars smaak en mening respecteren kan ook wel uit de OP geloof ik.
Heeft bosbeetle dat niet ooit gedaan?quote:
Nee, de tekst in de OP is al een jaar of 7 oud schat ik zo.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:10 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Heeft bosbeetle dat niet ooit gedaan?
Wireless bazen.quote:
Ja dat is echt de beste beslissing die we tot nu toe hebben genomen om allemaal volledig draadloos te zijn.quote:
Hij bent zelf vervelend folk...quote:Op maandag 6 mei 2013 18:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Emo`s zijn vervelend volk.
Ze hebben een (naar mijn mening) bepaalde sfeer die ze met zich mee brengen, en die is kut.
(Er zijn wel aardige emo`s trouwens)
Iemand zoals jij laat nou ook niet echt de indruk bij mij achter dat hij een heel fijn iemand is in de omgangquote:
Ik kan niet eens naar dat nummer luisterenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:59 schreef starla het volgende:
Wat is dat nummer Birds van Anouk toch ultiem kut zeg. Ik vind die akkoordenprogressie zo verschrikkelijk lelijk...Was vandaag bezig om een nieuwe harmonie te creeeren onder die zanglijn, maar dan kom je erachter dat die melodie ook fakking kut is. Komt ook door die geforceerde modulatie, tot fricking 3 maal aan toe. Zit echt te klooien met die voice leading.
Heb iig nu wel een progressie die niet zo
abrupt en niet af klinkt.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie zouden doen
Kijken hoeveel het van elkaar verschilt
Ik zou het hele nummer gewoon in de prullenbak gooien denk ik.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:59 schreef starla het volgende:
Wat is dat nummer Birds van Anouk toch ultiem kut zeg. Ik vind die akkoordenprogressie zo verschrikkelijk lelijk...Was vandaag bezig om een nieuwe harmonie te creeeren onder die zanglijn, maar dan kom je erachter dat die melodie ook fakking kut is. Komt ook door die geforceerde modulatie, tot fricking 3 maal aan toe. Zit echt te klooien met die voice leading.
Ik heb mindere weekenden gehadquote:
Ja, dat had ik ook gedaan als ik haar was, maar nu probeer ik obsessief er nog iets van te maken...lolquote:Op dinsdag 7 mei 2013 01:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zou het hele nummer gewoon in de prullenbak gooien denk ik.
Ben benieuwd! Altijd interessant om te zien wat andere muzikanten er nou van makenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 01:24 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook gedaan als ik haar was, maar nu probeer ik obsessief er nog iets van te maken...lol
Hoop hem morgen af te hebben. Zanglijn hier en daar wat bijschrapen, maar ik houd het simpel.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 02:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ben benieuwd! Altijd interessant om te zien wat andere muzikanten er nou van maken
Je begint in Bmaj terwijl hij in Bm staat....Leg eens uitquote:Op dinsdag 7 mei 2013 02:57 schreef starla het volgende:
[..]
Hoop hem morgen af te hebben. Zanglijn hier en daar wat bijschrapen, maar ik houd het simpel.
Heb een manier gevonden om die modulatie wat strakker te laten klinken naar die A majeur, door de geniale (ahum) ingeving om kort een Fsus4 op het einde te spelen van het couplet.
Nummer heb ik even voor het gemak in Bb mineur gezet. Die F op het einde is dus de dominant van de Bb, ergo een authentieke cadens (niet zoals Anouk een zwakke E > Bbm). Die Fsus4 bevat F Bb en C. Dat geeft ook een sterke cadens naar A (F > E, Bb > A en C naar C#). Alle drie verschuiven ze een halve toon.
Wel grappig dat ik begin met een B majeur i.p.v. Bm zoals Anouk, terwijl ik hem toch in B mineur heb staan.
Het nummer blijft kut, maar biedt wel leuke opties
quote:
Heb jullie alleen vanbeen afstand gezien, maar het was erg gaaf! Klonk super vet, en de groep waarvik mee was vroeg zich soms af of het echt geen DJ wasquote:
quote:
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:29 schreef KaMo het volgende:
[..]
Heb jullie alleen vanbeen afstand gezien, maar het was erg gaaf! Klonk super vet, en de groep waarvik mee was vroeg zich soms af of het echt geen DJ was
http://speedy.sh/9KPp7/kutnummer.midquote:Op dinsdag 7 mei 2013 02:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ben benieuwd! Altijd interessant om te zien wat andere muzikanten er nou van maken
Waarom hebben die kut nummers altijd van die kut akkoordenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:18 schreef starla het volgende:
[..]
http://speedy.sh/9KPp7/kutnummer.mid
Voor de geïnteresseerden:
Couplet1: | Bb | - | Bbm | - | Ab | - | Eb Eb7 | - | Ab Absus4 | - | Emaj7 | - | B | - | Gb Fsus4 |
Couplet2: | Bb | - | Bb | - | Ab | - | Eb Eb7 | - | Ab Absus4 | - | Emaj7 | - | B | - | E |
Refrein: | A | - | A | - | Fadd9 | - | G | - | A | - | E | - | A |
Iig gaan de akkoorden vloeiend in elkaar over. Dat noemen we nu leidtonen kut-Anouk!
Kon het niet laten om een Beethoven-achtig einde te maken door nog ff die dominant ertussen te knallen. Alleen herhaal ik dat niet 50 keer zoals hij![]()
Dat gaat hand in hand. Maar oppassen he, dit zijn mijn akkoorden. Voor de kutakkoorden van Anouk verwijs ik je graag naar:quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:27 schreef BMTH182 het volgende:
[..]
Waarom hebben die kut nummers altijd van die kut akkoorden
Hahahaquote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:37 schreef starla het volgende:
[..]
Braddie wil het vast wel transponeren naar C majeur
Ik vind hem niet zo verkeerd eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:59 schreef starla het volgende:
Kanequote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:04 schreef The_Dean het volgende:
Beetje een janknummer, maar ze heeft wel slechtere. En het is tenminste geen Kane.
Aangezien ik me er nu meer in verdiept heb door hem aan te passen, begin ik het origineel ook meer te waarderenquote:
Heb nergens zien staan dat de toonsoort een nummer saai maakt, maar ik persoonlijk vind de toonsoort C een verschrikkelijk saaie toonsoort om in te spelen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:11 schreef Cynic het volgende:
Sinds wanneer maakt de toonsoort van een nummer het trouwens saai? Wat een geneuzel weer...
Ik zag het al op Facebook. Vroeg me al af of jij het was die weg ging. Succes met de zoektoch in ieder gevalquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:08 schreef The_Dean het volgende:
Zo, de zoektocht naar een vervanger kan beginnen. Ik ga stoppen als gitarist bij die gothic darkwave band.
Leuke mensen, alleen die muziek en image is toch niet echt helemaal mijn ding.
Vanavond was er al een eerste mogelijke kandidaat, even afwachten wat dat word
Wat wil je nu gaan doen qua muziek?quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:08 schreef The_Dean het volgende:
Zo, de zoektocht naar een vervanger kan beginnen. Ik ga stoppen als gitarist bij die gothic darkwave band.
Highway to Hell gaat nog wel door mag ik aannemen?quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:08 schreef The_Dean het volgende:
Jazeker, doe alles nog wel gewoon mee, totdat de nieuwe helemaal ingewerkt is. De band moet wel op stoom blijven, dat is het belangrijkstequote:Op woensdag 8 mei 2013 00:21 schreef brother52 het volgende:
[..]
Highway to Hell gaat nog wel door mag ik aannemen?
Sowieso bassen met Kramtried. Verder moet ik nog even zien, of bassen in een thrash/punk/hardcore bandje ofzo. Gitaar in zo'n band is ook vet, maar als bassist heb je eerder 'werk', gitaristen in overvloedquote:
Dean de roadiequote:Op woensdag 8 mei 2013 00:40 schreef The_Dean het volgende:
Of ergen roadiën, in plaats van spelen, dat ligt me nog beter
Let it be vind ik dan weer een schijtnummer zonder een spannend moment.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb nergens zien staan dat de toonsoort een nummer saai maakt, maar ik persoonlijk vind de toonsoort C een verschrikkelijk saaie toonsoort om in te spelen.
Neemt niet weg dat er prachtige klassieke stukken zijn geschreven in C en Let It Be is ook een goed voorbeeld
Ben jij datquote:Op woensdag 8 mei 2013 16:39 schreef Zorro het volgende:
Feedback
Via actie kaartjes gewonnen voor Helloïse
Same here, al speel ik wel al een behoorlijk aantal jarenquote:Op woensdag 8 mei 2013 18:45 schreef Fuszy het volgende:
het gaat steeds beter. Waarschijnlijk omdat ik meer oefen
. Hopelijk binnenkort wat liedjes leren
Oké ik ben wel heel erg beginner in vergelijking met jullie.
quote:
Ik denk het. Onze bassiste is in blijde verwachting, dus dan word hem niet meer. Ik neem het bassen over, dat leek me toch al erg leuk, en nu een mooie kans. En, de baspartijen zijn erg simpel, en als ik dat doe is er eventueel ruimte voor een betere gitarist dan ik nu ben, wat het geheel ook naar een hoger plan tilt.quote:
Alles op zijn tijd tochquote:Op woensdag 8 mei 2013 21:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Same here, al speel ik wel al een behoorlijk aantal jaren. Kwestie van tijd erin steken, heb ik niet gedaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |