abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 mei 2013 @ 01:02:23 #51
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 01:02:51 #52
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_126158863
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 00:59 schreef starla het volgende:
Wat is dat nummer Birds van Anouk toch ultiem kut zeg. Ik vind die akkoordenprogressie zo verschrikkelijk lelijk...Was vandaag bezig om een nieuwe harmonie te creeeren onder die zanglijn, maar dan kom je erachter dat die melodie ook fakking kut is. Komt ook door die geforceerde modulatie, tot fricking 3 maal aan toe. Zit echt te klooien met die voice leading.

Heb iig nu wel een progressie die niet zo
abrupt en niet af klinkt.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie zouden doen :)

Kijken hoeveel het van elkaar verschilt :P
Ik kan niet eens naar dat nummer luisteren :') Ik vind het echt waardeloos.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 01:03:14 #53
20720 brother52
Dus..........
pi_126158871
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 00:59 schreef starla het volgende:
Wat is dat nummer Birds van Anouk toch ultiem kut zeg. Ik vind die akkoordenprogressie zo verschrikkelijk lelijk...Was vandaag bezig om een nieuwe harmonie te creeeren onder die zanglijn, maar dan kom je erachter dat die melodie ook fakking kut is. Komt ook door die geforceerde modulatie, tot fricking 3 maal aan toe. Zit echt te klooien met die voice leading.

Heb iig nu wel een progressie die niet zo
abrupt en niet af klinkt.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie zouden doen :)

Kijken hoeveel het van elkaar verschilt :P
Ik zou het hele nummer gewoon in de prullenbak gooien denk ik.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 7 mei 2013 @ 01:07:06 #54
20720 brother52
Dus..........
pi_126158931
quote:
Ik heb mindere weekenden gehad :P
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 7 mei 2013 @ 01:11:06 #55
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_126159006
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 01:07 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ik heb mindere weekenden gehad :P
Ik ook :')

Ik word echt weer blij als ik die beelden terug zie :D
pi_126159293
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 01:03 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ik zou het hele nummer gewoon in de prullenbak gooien denk ik.
Ja, dat had ik ook gedaan als ik haar was, maar nu probeer ik obsessief er nog iets van te maken...lol
I feel kinda Locrian today
pi_126159548
Hoppa, het couplet in de pocket. Zonder modulatie bitches en MET een cadens!

Morgen die kutovergang naar het couplet fixen :(
I feel kinda Locrian today
pi_126159881
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 01:24 schreef starla het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook gedaan als ik haar was, maar nu probeer ik obsessief er nog iets van te maken...lol
Ben benieuwd! Altijd interessant om te zien wat andere muzikanten er nou van maken :)
pi_126160102
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 02:21 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ben benieuwd! Altijd interessant om te zien wat andere muzikanten er nou van maken :)
Hoop hem morgen af te hebben. Zanglijn hier en daar wat bijschrapen, maar ik houd het simpel.

Heb een manier gevonden om die modulatie wat strakker te laten klinken naar die A majeur, door de geniale (ahum) ingeving om kort een Fsus4 op het einde te spelen van het couplet.

Nummer heb ik even voor het gemak in Bb mineur gezet. Die F op het einde is dus de dominant van de Bb, ergo een authentieke cadens (niet zoals Anouk een zwakke E > Bbm). Die Fsus4 bevat F Bb en C. Dat geeft ook een sterke cadens naar A (F > E, Bb > A en C naar C#). Alle drie verschuiven ze een halve toon.

Wel grappig dat ik begin met een B majeur i.p.v. Bm zoals Anouk, terwijl ik hem toch in B mineur heb staan.

Het nummer blijft kut, maar biedt wel leuke opties :P
I feel kinda Locrian today
pi_126160111
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 02:57 schreef starla het volgende:

[..]

Hoop hem morgen af te hebben. Zanglijn hier en daar wat bijschrapen, maar ik houd het simpel.

Heb een manier gevonden om die modulatie wat strakker te laten klinken naar die A majeur, door de geniale (ahum) ingeving om kort een Fsus4 op het einde te spelen van het couplet.

Nummer heb ik even voor het gemak in Bb mineur gezet. Die F op het einde is dus de dominant van de Bb, ergo een authentieke cadens (niet zoals Anouk een zwakke E > Bbm). Die Fsus4 bevat F Bb en C. Dat geeft ook een sterke cadens naar A (F > E, Bb > A en C naar C#). Alle drie verschuiven ze een halve toon.

Wel grappig dat ik begin met een B majeur i.p.v. Bm zoals Anouk, terwijl ik hem toch in B mineur heb staan.

Het nummer blijft kut, maar biedt wel leuke opties :P
Je begint in Bmaj terwijl hij in Bm staat....Leg eens uit :') (Mijn muzikale kennis is nog niet zo denderend groot dat ik echt kan meepraten over modulaties en trappen etc )
pi_126160142
Sorry, ik bedoelde natuurlijk Bb majeur. Krijg daar een chromatische lick van (D > Db > C)

Ik begin met Bb > Bbm > Ab > Eb7.

Anouk met Bbm > B > Abm > E

Lol...but it works :P

Die B vervloek ik in haar originele versie. Net zoals die misplaatste E. Ik gebruikt later ook een Emaj7, maar iig op een plek waar het goed klinkt :D
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:48:04 #62
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_126161526
quote:
_O_
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 09:29:32 #63
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_126162280
quote:
Heb jullie alleen vanbeen afstand gezien, maar het was erg gaaf! Klonk super vet, en de groep waarvik mee was vroeg zich soms af of het echt geen DJ was :D
  dinsdag 7 mei 2013 @ 11:20:09 #64
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_126165444
quote:
8s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 08:48 schreef genakt het volgende:

[..]

_O_
*O*

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 09:29 schreef KaMo het volgende:

[..]

Heb jullie alleen vanbeen afstand gezien, maar het was erg gaaf! Klonk super vet, en de groep waarvik mee was vroeg zich soms af of het echt geen DJ was :D
:D Dat is goed om te horen :P Thnx!

Helaas doet Youtube weer kut (begrijpelijk) met een auteursrechtelijke claim. Dus maar een ander nummer er onder geknald.... :')

pi_126167424
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 02:21 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ben benieuwd! Altijd interessant om te zien wat andere muzikanten er nou van maken :)
http://speedy.sh/9KPp7/kutnummer.mid

Voor de geïnteresseerden:

Couplet1: | Bb | - | Bbm | - | Ab | - | Eb Eb7 | - | Ab Absus4 | - | Emaj7 | - | B | - | Gb Fsus4 |

Couplet2: | Bb | - | Bb | - | Ab | - | Eb Eb7 | - | Ab Absus4 | - | Emaj7 | - | B | - | E |

Refrein: | A | - | A | - | Fadd9 | - | G | - | A | - | E | - | A |

Iig gaan de akkoorden vloeiend in elkaar over. Dat noemen we nu leidtonen kut-Anouk!
Kon het niet laten om een Beethoven-achtig einde te maken door nog ff die dominant ertussen te knallen. Alleen herhaal ik dat niet 50 keer zoals hij :D

[ Bericht 5% gewijzigd door starla op 07-05-2013 14:41:40 ]
I feel kinda Locrian today
pi_126174202
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:18 schreef starla het volgende:

[..]

http://speedy.sh/9KPp7/kutnummer.mid

Voor de geïnteresseerden:

Couplet1: | Bb | - | Bbm | - | Ab | - | Eb Eb7 | - | Ab Absus4 | - | Emaj7 | - | B | - | Gb Fsus4 |

Couplet2: | Bb | - | Bb | - | Ab | - | Eb Eb7 | - | Ab Absus4 | - | Emaj7 | - | B | - | E |

Refrein: | A | - | A | - | Fadd9 | - | G | - | A | - | E | - | A |

Iig gaan de akkoorden vloeiend in elkaar over. Dat noemen we nu leidtonen kut-Anouk!
Kon het niet laten om een Beethoven-achtig einde te maken door nog ff die dominant ertussen te knallen. Alleen herhaal ik dat niet 50 keer zoals hij :D
Waarom hebben die kut nummers altijd van die kut akkoorden ;(
pi_126174460
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 15:27 schreef BMTH182 het volgende:

[..]

Waarom hebben die kut nummers altijd van die kut akkoorden ;(
Dat gaat hand in hand. Maar oppassen he, dit zijn mijn akkoorden. Voor de kutakkoorden van Anouk verwijs ik je graag naar:

http://tabs.ultimate-guitar.com/a/anouk/birds_crd.htm

:P
I feel kinda Locrian today
pi_126174505
Ik bedoel omdat ze zo moeilijk zijn ;)
pi_126174665
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 15:33 schreef BMTH182 het volgende:
Ik bedoel omdat ze zo moeilijk zijn ;)
Braddie wil het vast wel transponeren naar C majeur :D
I feel kinda Locrian today
pi_126174961
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 15:37 schreef starla het volgende:

[..]

Braddie wil het vast wel transponeren naar C majeur :D
Hahaha :D
Daar doe ik niet meer aan ;) C is de meest saaie toonsoort die ik me maar kan bedenken sinds ik ook in alle andere toonsoorten speel :)
pi_126182641
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 00:59 schreef starla het volgende:
Wat is dat nummer Birds van Anouk toch ultiem kut zeg. Ik vind die akkoordenprogressie zo verschrikkelijk lelijk...Was vandaag bezig om een nieuwe harmonie te creeeren onder die zanglijn, maar dan kom je erachter dat die melodie ook fakking kut is. Komt ook door die geforceerde modulatie, tot fricking 3 maal aan toe. Zit echt te klooien met die voice leading.

Heb iig nu wel een progressie die niet zo
abrupt en niet af klinkt.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie zouden doen :)

Kijken hoeveel het van elkaar verschilt :P
Ik vind hem niet zo verkeerd eigenlijk.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:04:08 #72
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_126182825
Beetje een janknummer, maar ze heeft wel slechtere. En het is tenminste geen Kane.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_126182956
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:04 schreef The_Dean het volgende:
Beetje een janknummer, maar ze heeft wel slechtere. En het is tenminste geen Kane.
Kane :r
pi_126183134
Sinds wanneer maakt de toonsoort van een nummer het trouwens saai? Wat een geneuzel weer...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_126185200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:59 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik vind hem niet zo verkeerd eigenlijk.
Aangezien ik me er nu meer in verdiept heb door hem aan te passen, begin ik het origineel ook meer te waarderen :P

Toonsoort maakt idd niet zoveel uit. Mozart heeft meerdere piano concertos in C majeur geschreven. Zijn alles behalve saai!
I feel kinda Locrian today
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')