Wil eigenlijk Lorenzo zijn reactie nog zien tegen Marquez, maar dit gaat toch voorquote:Op zondag 5 mei 2013 14:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah bedankt, direct na de MotoGP-finish overgeschakeld en op tijd
Oude man hequote:
Ik denk dat de oude man morgen een pittig dagje heeftquote:
Valt wel mee als Muller een drive through krijgt en Chilton en Coronel dichterbij kunnen komen (door bijvoorbeeld te winnen).quote:Op zondag 5 mei 2013 14:51 schreef heywoodu het volgende:
Race 8 van 26 en de spanning in het WK lijkt al ver te zoeken
Coronel had er nog 1 of 2 plekken meer uit kunnen halen, t/m de eerste bocht ging het perfect
Zou mooi zijn als ie dit vast kan houdenquote:Op zondag 5 mei 2013 15:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Dat gaat een leuk gevecht worden met die hele groep rond Tommeke
Zou nog beter zijn als ie verder naar voren zou gerakenquote:
Tja, als ie Muller al voorbij komt verliest ie die plek op het rechte stuk wel weer...quote:Op zondag 5 mei 2013 15:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zou nog beter zijn als ie verder naar voren zou geraken
Jammer dat het niet echt dichtbij is dit jaar, Zandvoort is wel een mooi circuit voor zulke racesquote:Op zondag 5 mei 2013 15:19 schreef Sinister-D- het volgende:
't blijft toch geweldig close racing in het WTCC
Ja, zou leuk zijn om er heen te gaan. Afgelopen jaren was het nog op Zolder, maar nu is het dichtsbijzijnde circuit de Salzburgring in Oostenrijk.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer dat het niet echt dichtbij is dit jaar, Zandvoort is wel een mooi circuit voor zulke races
Ik heb altijd gedacht dat Zandvoort een perfect circuit is voor het WTCC maar de keer dat ze er geraced hebben waren het 2 erg saaie races.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer dat het niet echt dichtbij is dit jaar, Zandvoort is wel een mooi circuit voor zulke races
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 | [img=658,139]http://oi44.tinypic.com/2yuawjd.jpg[/img] Wat is het WTCC? WTCC is het officiële wereld kampioenschap voor tourwagens, georganiseerd onder leiding en regelgeving van de autosport bond FIA. Het WK heeft in 2013 26 races, verdeeld over 13 weekenden. Er wordt, in tegenstelling tot veel andere race klassen, enkel gereden op zaterdag en zondag. Zaterdags staan 2 vrije trainingen van 30 minuten, en 2 kwalificaties op het programma. De eerste kwalificatie duurt 20 minuten en bepaald de grid voor de eerste race. De tweede kwalificatie duurt 10 minuten, en bepaald de grid voor race 2. Zondags bestaat het programma uit een warm-up van 15 minuten die 's morgens plaats vindt, en 2 races 's middags. Race 1 heeft een rollende start, er wordt een afstand gereden tussen de 50- en 60km afhankelijk van het circuit. Meestal zijn dit tussen de 10 en 13 ronden. Race 2 heeft een stilstaande start, er worden evenveel ronden gereden als in race 1. [b][u]Punten systeem.[/u][/b] Het punten systeem wat gehanteerd wordt is hetzelfde systeem als andere prominente klassen van de FIA, gelijk aan bv. Formule1. De eerste 5 rijders in de kwalificatie krijgen ook punten. [img=330,123]http://oi42.tinypic.com/650176.jpg[/img] Het WK heeft een officieel rijders en constructeurs kampioenschap, met prijsuitreikingen voor het FIA-gala. Het constructeurs WK telt maar 2 deelnemers, en dat zijn de fabrieksteams van Honda en Lada. Maar er is ook een Yokohama Trophies-cup, wat eigenlijk betiteld kan worden als een kampioenschap voor privateers. De 2 fabrieksteams Honda en Lada (incl. rijders) worden niet meegenomen in dit WK. [u][b]Deelnemers[/b][/u] [img]http://oi39.tinypic.com/2isv9dc.jpg[/img] [img]http://oi40.tinypic.com/nf1ton.jpg[/img] [img]http://oi44.tinypic.com/281es0j.jpg[/img] [img]http://oi40.tinypic.com/30mpwsl.jpg[/img] [img=363,717]http://oi44.tinypic.com/2wpmava.jpg[/img] [b][u]Kalender[/u][/b] [img=530,665]http://oi40.tinypic.com/2zs6wk4.jpg[/img] En uiteraard steunen de meeste in dit topic onze w/ nationale w/ WTCC-trots: [img=635,420]http://oi42.tinypic.com/5zk2s2.jpg[/img] Game on!! |
quote:Op zondag 5 mei 2013 17:49 schreef Sinister-D- het volgende:
omdat ik me nu toch maar wat verveel: een nieuwe OP [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is het WTCC? WTCC is het officiële wereld kampioenschap voor tourwagens, georganiseerd onder leiding en regelgeving van de autosport bond FIA.
Het WK heeft in 2013 26 races, verdeeld over 13 weekenden. Er wordt, in tegenstelling tot veel andere race klassen, enkel gereden op zaterdag en zondag.
Zaterdags staan 2 vrije trainingen van 30 minuten, en 2 kwalificaties op het programma.
De eerste kwalificatie duurt 20 minuten en bepaald de grid voor de eerste race. De tweede kwalificatie duurt 10 minuten, en bepaald de grid voor race 2.
Zondags bestaat het programma uit een warm-up van 15 minuten die 's morgens plaats vindt, en 2 races 's middags.
Race 1 heeft een rollende start, er wordt een afstand gereden tussen de 50- en 60km afhankelijk van het circuit. Meestal zijn dit tussen de 10 en 13 ronden.
Race 2 heeft een stilstaande start, er worden evenveel ronden gereden als in race 1.
Punten systeem.
Het punten systeem wat gehanteerd wordt is hetzelfde systeem als andere prominente klassen van de FIA, gelijk aan bv. Formule1.
De eerste 5 rijders in de kwalificatie krijgen ook punten.
[ afbeelding ]
Het WK heeft een officieel rijders en constructeurs kampioenschap, met prijsuitreikingen voor het FIA-gala. Het constructeurs WK telt maar 2 deelnemers, en dat zijn de fabrieksteams van Honda en Lada.
Maar er is ook een Yokohama Trophies-cup, wat eigenlijk betiteld kan worden als een kampioenschap voor privateers. De 2 fabrieksteams Honda en Lada (incl. rijders) worden niet meegenomen in dit WK.
Deelnemers
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kalender
[ afbeelding ]
En uiteraard steunen de meeste in dit topic onze nationale WTCC-trots:
[ afbeelding ]
Game on!!
[ code verwijderd ]
En MotoGP, alweerquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit weekend live op Eurosport:
FIA WORLD TOURING CAR CHAMPIONSHIP: Round in Salzburg, Austria
Zondag:
08:30 - Qualifying Round (15min) (enkel samengevat, niet live op zaterdag )
08:45 - Warm-Up (30min)
12:30 - 9th round (60min)
13:30 - 10th round (60min)
Jammer dat alweer de 2 races tegelijk zijn met het DTM
miljaar, dat ook nogquote:
De vorige race kon ik de ene kijken (WTCC) en de andere opnemen en direct erna kijken.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit weekend live op Eurosport:
FIA WORLD TOURING CAR CHAMPIONSHIP: Round in Salzburg, Austria
Zondag:
08:30 - Qualifying Round (15min) (enkel samengevat, niet live op zaterdag )
08:45 - Warm-Up (30min)
12:30 - 9th round (60min)
13:30 - 10th round (60min)
Jammer dat alweer de 2 races tegelijk zijn met het DTM
De eerste was redelijk, de 2e heb ik grotendeels gemist ivm MotoGP/DTM/mountainbike/wielrennenquote:Op zondag 19 mei 2013 15:59 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
De moeite waard om de races terug te kijken?
Teveel autosport dit weekend.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De eerste was redelijk, de 2e heb ik grotendeels gemist ivm MotoGP/DTM/mountainbike/wielrennen
quote:MOSKOU – Nu het Wereldkampioenschap Toerwagens voor het eerst Rusland aandoet en elk jaar aan populariteit groeit, kwamen er berichten naar buiten dat BMW geen toekomst meer ziet in het FIA Toerwagenkampioenschap en de strijd zal staken voor het komende seizoen in 2014 wanneer er nieuwe reglementen zullen komen. De Duitse fabrikant, ook al eerder weg uit de F1, heeft zich al als fabrieksteam terug getrokken in 2010 en levert nu motoren aan klantenteams als ROAL Motorsport, Wiechers-Sport en Team Engsteler.
Tom Coronel
Eén van de redenen van de wellichte staking van BMW is de 1.6liter turbo motor die men al voor het derde jaar gebruikt en nu zes overwinningen heeft behaald. Zo legde BMW Motorsportbaas Jens Marquardt als uit dat BMW niet meer de motor kan ontwikkelen voor 2014, wat voor volgend jaar een geheel ander vermogen krijgt met de kijk op duurzaamheid.
“Ik zie geen mogelijkheid om een nieuwe motor voor de nieuwe reglementen te bouwen, wat ook nog steeds niet zeker is”, zegt Jens Marquardt over de toekomst van BMW. “Ze praten over een vermogen rondom de 400pk, maar dat is onmogelijk voor ons. We hebben besloten geen ‘Global Race Engine’ te maken, onze TC motor was gebaseerd op een 1.6liter productiemotor en dat is waar onze limiet ligt”.
“We zitten al aan ons limiet als het gaat om het vermogen en ons is verteld dat de FIA een doel zoekt qua vermogen wat ver buiten ons bereik ligt. Stel als we onze TC motor met de huidige reglementen zullen gebruiken, is het zeker geen project waar we volledig kunnen achter staan”.
Erg jammer (ik heb liever dat ze met dat saaie DTM stoppen), maar niet echt onverwacht als er nieuwe technische regels komen.quote:
quote:I don't need luck. I need money and sex
Race 2 al.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:49 schreef Sinister-D- het volgende:
Helemaal vergeten dat dit weekend ook WTCC is
Net nog de start meegepakt op E.S. Is dit race 1 pas?
ow, kutquote:
Hij heeft er nu al 5 ingehaald. In race 1 geeneen.quote:
Eigen fout, hij ging van zijn lijn af.quote:
Dat wil ik dan nog wel eens zien. Leek erop dat Tarquini naar binnen kwam door Thomson?.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Eigen fout, hij ging van zijn lijn af.
Kweet 't niet, van voor gezien zag het eruit alsof Tom naar rechts ging (van zijn POV dan) en van achter lijkt 't juist dat 't maar minimaal was..quote:Op zondag 9 juni 2013 12:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat wil ik dan nog wel eens zien. Leek erop dat Tarquini naar binnen kwam door Thomson?.
Yep helaasquote:Op zondag 9 juni 2013 13:12 schreef sasquatsch het volgende:
Muller gaat wel in een zetel naar het kampioenschap zo. Al zijn concurrenten vallen voor hem weg.
quote:Citroën has confirmed the long-awaited news that it will contest the 2014 World Touring Car Championship (WTCC) with nine-time World Rally Champion (WRC) Sébastien Loeb, who is currently racing on a full-time basis in the FIA GT Series.
The marque, which has claimed eight WRC Constructors' titles since 2003, first tested its new WTCC contender at the Circuit Ricardo Tormo in February, with Loeb assessing a prototype car based on the successful Citroën DS3 WRC model.
"I'm proud to confirm that Citroën will compete in the 2014 FIA World Touring Car Championship with Sébastien," explained Citroën Managing Director Frédéric Banzet, speaking at the brand's Versailles headquarters. "It is a new challenge for Sébastien, our driver for more than ten years. We wanted to continue our story together."
"It is also a new challenge for the people at Citroën, who will have to discover a new discipline and build a new car. Citroën wanted to remain in international motorsport, and with our WTCC programme we are able to reduce our motorsport budget."
Citroën added that its WTCC entry will have no bearing on its WRC efforts.
Ze hebben getest met een DS3, dat wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk een DS3 inzetten.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:38 schreef Meike26 het volgende:
Raar dat ze met een DS3 nemen als WTCC wagen. Waarom geen C4 ? Ten eerste loopt de DS3 al aardig goed in Europa volgens mij en kunnen ze wat betreft de C4 en DS4 wel wat meer exposure gebruiken.
Bovendien lijkt de DS3 mij aan de kleine kant. Ideaal voor de kleinere circuits natuurlijk, maar volgens mij krijgt het wagentje dan wel veel extra strafgewicht aan boord waar niet zo 1,2,3 mee te schuiven valt.
Maar ze zullen het bij Citroen vast allemaal doordacht hebben en volgend jaar wéér een merk er bij. Maar misschien met een merk minder als BMW inderdaad gaat stoppen met het WTCC programma. Erg jammer lijkt me dat.
Denk dat hij best een kans heeft tegen al die 2e rangs coureurs van het WTCC.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:32 schreef Sinister-D- het volgende:
Hoe meer teams hoe beter, en dan ook nog met een coureur zoals Loeb Dat kan wel eens meer aandacht opleveren , en dat is niet verkeerd
7 volgens mij... maar ik ben bang dat Tom zijn punten weer ziet wegvliegen en dat hij bestraft gaat worden op dat tikje tegen Basseng.. Niet geheel onterecht, maar het is een stratencircuit en ze hebben Tom sowieso al genaaid door die tijd-waarneming problemen...quote:Op zondag 30 juni 2013 12:39 schreef Sinister-D- het volgende:
Knalt er iemand op een sleepwagen!!!
Monteiro live commentaar geven vanuit de wagen tijdens de race
En ja hoor, gaat nog fout in de laatste ronde
Tom nog een plaats gewonnen en op 8 gefinisht, 0.08s voor op D'Aste
Zal denk ik het einde van BMW in de WTCC betekenen, want die zijn volgens eigen zeggen niet in staat de huidige motoren krachtiger te maken.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:45 schreef TargaFlorio het volgende:
Citroen met de C-Elysée in WTCC:
http://www.touringcartime(...)he-c-elysee-in-2014/
Komend jaar de wagens dus meer power en spoilers.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
was min of meer al bekend toch dat BMW na dit seizoen de stekker er definitief uit zou trekken?
Ja, als de nieuwe regels door zouden gaan. Nu dat inderdaad het geval lijkt te zijn zullen ze er inderdaad wel mee stoppen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
was min of meer al bekend toch dat BMW na dit seizoen de stekker er definitief uit zou trekken?
Deed hij in de opwarmronde.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:26 schreef Breaker.Faker het volgende:
Geweldig van Tom. Tom ging ook commentaar leveren uit de auto maar ik hoor nog niets.
quote:Citroën Racing signed WTCC recordman Yvan Muller to join his fellow countryman Sébastien Loeb for the teams first two seasons in the FIA World Touring Car Championship: 2014 and 2015.
Muller has already tested the C-Elysée, Citroëns new WTCC racing car at the Circuit Paul Ricard in the South of France.
Its really terrific. I think we will be able to do great things with it, he said in a film released by the
French Manufacturer.
Muller had surely played a role in Citroëns decision to join WTCC, because he had invited Loeb to
test his Chevrolet Cruze two years ago at Rockingham.
Now he will find himself to form a dreadful pair with Loeb. Together they boast an impressive loot of twelve FIA World Titles, that might soon become thirteen as Muller is just one step away from being crowned WTCC champion for the fourth time.
I am really honoured to represent the colours of Citroën. Its fantastic that a brand that has won so much in motor sport has decided to join a category where it needs to learn everything. And this is a great motivation for me, as I can bring my experience and give my contribution to build a successful programme, said Muller.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:37 schreef sasquatsch het volgende:
De tweede race werd trouwens gewonnen door debutant Lopez, precies 27 jaar nadat voor het laatst een Argentijn een wereldkampioenschapswedstrijd wist te winnen. En hij was de eerste debutant na Duncan Huisman in 2005 die een wedstrijd in de WTCC wist te winnen.
Verder nieuws is dat Yvan Muller voor twee jaar voor Citroen heeft getekend als teamgenoot van Sebastien Loeb.
[..]
(bron).quote:According to WTCC General Manager Marcello Lotti, another team with a support of a yet unnamed manufacturer is expected to join with at least two cars.
Ik denk dat het verschil vooral gemaakt zal worden door de auto. Citroen zal volgens mij een veel betere auto hebben dan de rest.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:26 schreef M.Melandri het volgende:
Ben benieuwd naar Loeb volgend jaar, tussen al die matige coureurs zou hij toch wel voor het podium moeten kunnen vechten.
Zorgen dat hij in race 1 geen schade oploopt en dan in race 2 een goede start en met een beetje geluk is na bocht 1 de winst binnen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:37 schreef sasquatsch het volgende:
Coronel kwalificeert zich als 10de voor de 1ste race in Macau. dat betekent dat hij op pole staat in de 2de race, zijn allerlaatste race voor BMW.
Ja, in mijn ogen echte helden die daar racen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zorgen dat hij in race 1 geen schade oploopt en dan in race 2 een goede start en met een beetje geluk is na bocht 1 de winst binnen.
Geweldig circuit.
Niet voor te stellen dat ze hier ook een race met superbikes organiseren.
Race 1 was behoorlijk clean. Meestal gaat het bij bocht 1 al fout.quote:Op zondag 17 november 2013 05:26 schreef heywoodu het volgende:
Een echte Macau-crash bij de start van race 2
Volgens de Sporting Regulations van de FIA moet je je daarvoor aanmelden als fabrikant. Omdat Honda en Lada de enige fabrieksteams zijn, zullen die dat wel gedaan hebben, maar de andere fabrikanten niet, omdat die vertegenwoordigd worden door onafhankelijke teams. waarvoor ook een kampioenschap is.quote:Op donderdag 12 december 2013 16:42 schreef Xaobotnik het volgende:
Effe een vraagje over het WTCC. Hoe werkt dat constructeurskampioenschap eigenlijk? Alleen Honda en Lada lijken mee te doen. Hoe zit het met de andere merken die meedoen in het kampioenschap? Waarom dingen die niet mee naar die titel?
Of zijn dat de enige twee echte fabrieksteams terwijl derest louter klantenteams zijn?
Top!quote:Op donderdag 12 december 2013 17:30 schreef sasquatsch het volgende:
En ook maar even hier posten.
Tom Coronel rijdt volgend jaar weer in de WTCC voor ROAL Motorsport met een Chevrolet Cruze, die gebouwd gaat worden door RML. Teamgenoot van Coronel wordt Tom Chilton, die afgelopen jaar voor RML uitkwam.
Goede keuze van Citroen. Lopez is een topper.quote:Op maandag 16 december 2013 15:51 schreef sasquatsch het volgende:
De Argentijn Jose Maria Lopes zal de derde Citroen besturen in het WTCC kampioenschap volgend jaar. Ook zal in sommige events een vierde (Chinese) coureur ingezet worden.
Ik vond vooral zijn races voor USF1 zeer indrukwekkend. Oh wacht...quote:Op maandag 16 december 2013 18:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Goede keuze van Citroen. Lopez is een topper.
Hij is al 3 keer kampioen geweest in het sterke Argentijnse toerwagen kampioenschap.quote:Op maandag 16 december 2013 19:02 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik vond vooral zijn races voor USF1 zeer indrukwekkend. Oh wacht...
Nu serieus: reed vorig jaar beide races in Argentinië, waarvan hij er eentje won. Benieuwd of hij ook buiten zijn landsgrenzen weet te presteren in de WTCC.
Tofquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:19 schreef TargaFlorio het volgende:
Twintig jaar na de Volvo 850 Estate opnieuw een stationwagon in het BTCC: Honda Civic Tourer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.touringcartime(...)-for-the-first-time/
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 14 april Marokko Marrakech 20 april Frankrijk Paul Ricard 4 mei Hongarije Hungaroring 11 mei Slovakië Slovakia Ring 25 mei Oostenrijk Red Bull Ring 8 juni Rusland Moscow Raceway 22 juni België Spa-Francorchamps 3 augustus Argentinië Autodromo Termas de Rio Hondo 14 september Verenigde Staten Infineon Raceway 12 oktober China Shanghai 26 oktober Japan Suzuka 16 november Macau Macau |
Mweh, een redelijk beperkte station qua grootte. Die Accord station zou een waardige opvolger van die 850 zijn...quote:
www.touringcartimes.com/2(...)or-2014-wtcc-season/quote:2014 FIA World Touring Car Championship Entry List (Provisional)
No – Driver – Team Name – Car – Class
1 – Yvan Muller – Citroën Racing – Citroën C-Elysée – TC1
9 – Sébastien Loeb – Citroën Racing – Citroën C-Elysée – TC1
37 – José María López – Citroën Racing – Citroën C-Elysée – TC1
33 – Ma Qing Hua* – Citroën Racing – Citroën C-Elysée – TC1
2 – Gabriele Tarquini – Honda Racing Team JAS – Honda Civic WTCC – TC1
18 – Tiago Monteiro – Honda Racing Team JAS – Honda Civic WTCC – TC1
5 – Norbert Michelisz – Zengõ Motorsport – Honda Civic WTCC – TC1
25 – Mehdi Bennani – Proteam Racing – Honda Civic WTCC – TC1
11 – James Thompson – LADA Sport Lukoil – Lada Granta Sport – TC1
12 – Rob Huff – LADA Sport Lukoil – Lada Granta Sport – TC1
14 – Mikhail Kozlovskiy – LADA Sport Lukoil – Lada Granta Sport – TC1
7 – Hugo Valente – Campos Racing – Chevrolet RML Cruze TC1 – TC1
98 – Du¨an Borković – Campos Racing – Chevrolet RML Cruze TC1 – TC1
3 – Tom Chilton – ROAL Motorsport – Chevrolet RML Cruze TC1 – TC1
4 – Tom Coronel – ROAL Motorsport – Chevrolet RML Cruze TC1 – TC1
10 – Gianni Morbidelli – Münnich Motorsport – Chevrolet RML Cruze TC1 – TC1
77 – René Münnich – Münnich Motorsport – Chevrolet RML Cruze TC1 – TC1
6 – Franz Engstler – Liqui Moly Team Engstler – BMW 320 TC – TC2
TBC – TBC – Liqui Moly Team Engstler – BMW 320 TC – TC2
27 – John Filippi – Campos Racing – SEAT León WTCC – TC2
* Partial season only, competing in five rounds
quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
Tom Coronel rijdt dit weekend met een BMW E90 320si in het Taiwanese Super 2000-kampioenschap
http://www.touringcartime(...)ed-test-at-valencia/quote:...
Coronel didn’t attend the test and instead drove this weekend in the Taiwan Option Touring Car Grand Prix in a BMW 320si, where he took pole position, won the race and broke the lap record at the Penbay International Circuit.
quote:Op maandag 24 maart 2014 11:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
http://www.touringcartime(...)ed-test-at-valencia/
Lijkt me wel ja.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zegt wel iets over het niveau van die Taiwanezen
Wat wel net bekend wordt gemaakt bij de AutoGP uitzending, met Peter Baert, is dat Tarquini zo goed als zeker niet meedoet dit weekend wegens een T-bone crash met Morbidelli in FP2. Rolkooi constructie naar de vaantjes.quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:24 schreef Meike26 het volgende:
Tom is net gecrashed in FP1. Hij heeft niets, maar schijnt een stevige crash geweest te zijn. Zou zo maar kunnen dat zijn weekend nu al over is...
Die wou ik ook kijken, totdat m'n vrouw me er op attent maakte dat ze de afstandsbediening ook al moet gaan afgeven voor MotoGP, dus ben ik alsnog maar wat gaan vervenquote:Op zondag 13 april 2014 17:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ook. Ik zat nog bij de Blancpain-race.
Het zag er tijdens de race uit alsof er het een en ander los hing aan de voorkant van zijn auto.quote:Op zondag 13 april 2014 18:02 schreef Jigzoz het volgende:
Toch wel even benieuwd naar wat er met Coronel is...
Klinkt gay.quote:Op zondag 13 april 2014 18:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat is er gebeurt met Huff en Coronel? Huff had het er net over, maar kreeg het niet mee, het enige wat ik hoorde was "I had a rough time with Tom''
Huffy had iets met de motor.quote:Op zondag 13 april 2014 18:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat is er gebeurt met Huff en Coronel? Huff had het er net over, maar kreeg het niet mee, het enige wat ik hoorde was "I had a rough time with Tom'' of zoiets.
Ze zien er iig wat agressiever uit, meer richting de DTM look. En dat is idd niet slecht.quote:
Nu alleen nog wat meer merken die meedoen. Alfa Romeo, Mercedes, Opel, noem maar op.quote:Op zondag 13 april 2014 18:21 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ze zien er iig wat agressiever uit, meer richting de DTM look. En dat is idd niet slecht.
Ik hoop alleen niet dat de wagens van die stomme vleugeltjes gaan krijgen zoals in DTM.quote:Op zondag 13 april 2014 18:21 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ze zien er iig wat agressiever uit, meer richting de DTM look. En dat is idd niet slecht.
quote:Op zondag 13 april 2014 18:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Coronel die eventjes twijfelde om ''de'' vinger op te steken
En dan bedoel ik niet dezelfde vinger welke Vettel ook altijd in de lucht steekt stak
Hoe meer luchthappers, gaten en vleugels, hoe beter.quote:Op zondag 13 april 2014 18:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik hoop alleen niet dat de wagens van die stomme vleugeltjes gaan krijgen zoals in DTM.
Echt niet. Hoe meer van die rotzooi hoe saaier de races.quote:Op zondag 13 april 2014 18:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoe meer luchthappers, gaten en vleugels, hoe beter.
Compenseren met grotere motoren en eh... NOS of zo.quote:Op zondag 13 april 2014 18:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Echt niet. Hoe meer van die rotzooi hoe saaier de races.
Das een kwestie van smaak. Ik vind die vleugels er persoonlijk lekker agressief uitzien. Zo vond ik die 2007/08 F1-wagens er ook lekker futuristisch uitzien Aerodynamische kunstwerken, maar voor de airflow achter de wagen een ramp, waardoor idd het racen zelf er minder op wordt....quote:Op zondag 13 april 2014 18:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Echt niet. Hoe meer van die rotzooi hoe saaier de races.
Er ontbraken enkel teams en/of wagens omdat die nog niet gereed zouden zijn.quote:
Dan nog. Er staan er nu 15 klaar en nog eens 3 in de pit.quote:Op zondag 13 april 2014 18:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Er ontbraken enkel teams en/of wagens omdat die nog niet gereed zouden zijn.
Of ik vergis me met het WSR waar ze dat verteld zouden hebben vanmiddag
Ik was net hetzelfde aan het denken, dit is koren op de molen van Wilders _!quote:
Gaat een wonder zijn als ze dat gaan redden.quote:Op zondag 13 april 2014 18:37 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volgende week al een race in Frankrijk.
Nu je het zegt.. Ik zou geen andere raceklasse kunnen noemen waarin dat het geval is.quote:Op zondag 13 april 2014 18:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Vind ik altijd raar. Als merk een klasse sponsoren, maar zelf niet in die klasse racen.
BMW in MotoGP.quote:Op zondag 13 april 2014 18:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nu je het zegt.. Ik zou geen andere raceklasse kunnen noemen waarin dat het geval is.
Kijk ik nooit.quote:
Nederlanders en Marokkanen.. dat blijft een moeizame bedoeling.quote:
Een zwarte vlag was ook niet gek geweest.quote:Op zondag 13 april 2014 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
Een DT voor Bennani Wat een kut straf
Hebben ze toffere auto's, is de race alleen maar kutter geworden.quote:Op zondag 13 april 2014 19:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Huff terug uit. Dure testsessie dus
-=edit=- die Borkovic, hendige boom Begrijpelijk dat ie niet in de singleseaters zit
-=edit2=- heb het maar afgezet, Citroëns rijden hendig weg, en Tom is er niet bij
De regelwijziging van dit jaar was natuurlijk wel een ideaal moment om in te stappen voor een nieuw fabrieksteam. Misschien niet de allergrootste wijzigingen, maar toch groot genoeg om al direct dominant te kunnen zijn. Het helpt natuurlijk als je het talent Loeb hebt en een zekere Yvan Muller, eentje die al bijna 2 decennia tour-wagens rijdt.quote:Op zondag 13 april 2014 21:50 schreef LuckyLuQ het volgende:
Ik ben groot Citroën fan, maar dit gaat eigenlijk nergens over. Een merk wat voor het eerst een race op asfalt rijdt maakt even de dienst uit in een klasse als de WTCC.
Waarschijnlijk teveel onderdelen verloren n.a.v. de crashquote:Op maandag 14 april 2014 07:10 schreef Meike26 het volgende:
Trouwens, Bennani is gediskwalificeerd omdat zijn auto te licht is bevonden, geen 16 punten voor hem dus
Dat zou mij niks verbazen.quote:Op maandag 14 april 2014 12:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk teveel onderdelen verloren n.a.v. de crash
Dat vind jij ?quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
Tom Coronel zal komend weekend niet van start gaan. Hij krijgt zijn auto niet op tijd gerepareerd
Bedankt voor de tip. Even snel douchen (na het sporten) en dan kwalificatie kijken & Tom Cruze luisterenquote:Op zaterdag 19 april 2014 14:19 schreef TargaFlorio het volgende:
In de practice sessions zit het veld dichter bij elkaar dan vorige week:
http://www.touringcartime(...)-fp1-at-paul-ricard/
http://www.touringcartime(...)sion-in-paul-ricard/
Ben benieuwd of dat straks bij de kwalificatie (15:00, Eurosport 2) ook is.
Omdat Tom z'n auto niet op tijd klaar was geeft hij eenmalig (hopelijk althans ) commentaar.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:20 schreef heywoodu het volgende:
Is dit toevallig Martin Haven die het commentaar doet met Tom?
Ja dat het Tom was wist ik wel, maar ik wist niet dat Martin Haven naast livestreamcommentator voor de bobslee- en skeletonbond ook dit nog doetquote:Op zaterdag 19 april 2014 15:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Omdat Tom z'n auto niet op tijd klaar was geeft hij eenmalig (hopelijk althans ) commentaar.
Die andere is inderdaad Martin Haven.
Ik wist niet dat hij die sporten ook doet. Zijn eerste bezigheid is autosport.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja dat het Tom was wist ik wel, maar ik wist niet dat Martin Haven naast livestreamcommentator voor de bobslee- en skeletonbond ook dit nog doet
Hmmm, naar mijn mening niks mis met Peter Baert.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:30 schreef Meike26 het volgende:
Een stuk fijner dan die Belg in iedergeval. Lijkt wel alsof je dan naar wielrennen zit te kijken met 'Koersen, Omloop, Op de meet en zelfs een keer het woord Demarage gehoord
Het Belgische accent, niets mis mee, zijn commentaar op zich, ook niet eens, maar al die andere woorden, regelrecht uit het wielrennen, dat stoort mij echt enorm. Ik zit naar autosport te kijken en dan zijn die woorden als koers, omloop, op de meet en volgens mij nog een aantal woorden die hij vaak uitspreekt, erg misplaatst naar mijn gevoel.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hmmm, naar mijn mening niks mis met Peter Baert.
Moest in het begin ook even denken wat hij precies met 'Anduuranse racen' bedoelde... (Endurance)quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:37 schreef Meike26 het volgende:
Ik zit naar autosport te kijken en dan zijn die woorden als koers, omloop, op de meet en volgens mij nog een aantal woorden die hij vaak uitspreekt, erg misplaatst naar mijn gevoel.
Koers is een snelheidswedstrijd.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het Belgische accent, niets mis mee, zijn commentaar op zich, ook niet eens, maar al die andere woorden, regelrecht uit het wielrennen, dat stoort mij echt enorm. Ik zit naar autosport te kijken en dan zijn die woorden als koers, omloop, op de meet en volgens mij nog een aantal woorden die hij vaak uitspreekt, erg misplaatst naar mijn gevoel.
Maar alles beter dan die Verdamme
Vorige week race 2 gewonnen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:49 schreef heywoodu het volgende:
Volg je het een tijdje niet, doet ineens Loeb mee in het WTCC
Ik luister ook heel erg graag niet naar die Belg, volgens mij doet hij ook langlaufen in de winter en daar bakt hij echt he-le-maal niks van. Commentaar gaat dan vaak zo: "De Fransman, voor de Sloveen, dan de Noor, de Zweed en de andere Noor daarachter maar het is de Fransman die wint!" En als de uitslag dan in beeld komt gaat ie namen noemen eindelijkquote:Op zaterdag 19 april 2014 15:30 schreef Meike26 het volgende:
Een stuk fijner dan die Belg in iedergeval. Lijkt wel alsof je dan naar wielrennen zit te kijken met 'Koersen, Omloop, Op de meet en zelfs een keer het woord Demarage gehoord
Zo bedoel je dus?quote:Op zondag 20 april 2014 13:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Valante en Huff vechten, en Loeb gaat er dadelijk van profiteren.
Jep Maar tijdens de tests voor het seizoen was dat al duidelijk.quote:Op zondag 20 april 2014 13:25 schreef Sinister-D- het volgende:
Gaat wel heel makkelijk ja. Zo kun je stellen dat het WTCC seizoen ook al om is, net als het F1 seizoen
Gedaan nu, die heeft totaal geen grip meer en is continue aan het power-sliden....quote:
Ben ik het niet mee eens.quote:Op zondag 20 april 2014 13:48 schreef M.Melandri het volgende:
WTCC is al overleden toen BMW besloot om naar de DTM te gaan.
Die steken er ook amper geld in, BMW nam toen ook nog eens de beste coureurs van het WTCC mee. Huidige veld stelt helemaal niks voor, alleen leuk om te zien wat Loeb doet.quote:Op zondag 20 april 2014 13:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Als Honda gewoon beter haar best had gedaan hadden ze korter bij Citroen gedaan.
Voor wat ik hoorde was dat Honda in een hele korte tijd een wagen moest bouwen die voldoet aan de nieuwe regels, Citroën had daar veel meer tijd voor.quote:Op zondag 20 april 2014 13:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Als Honda gewoon beter haar best had gedaan hadden ze korter bij Citroen gedaan.
Dat BTCC project (= Team Dynamics / Honda UK) staat helemaal los van Honda in WTCC (= JAS / Honda Europe).quote:Op zondag 20 april 2014 19:22 schreef Kenju het volgende:
Honda doet daarnaast ook nog eens in het BTCC mee, met twee verschillende auto's, en hebben daarnaast ook nog eens een F1 motor waar ze aan moeten werken waar waarschijnlijk sowieso de prioriteit ligt. Zou zomaar kunnen dat het een ten koste van het ander gaat.
Er rijdt in de BTCC toch ook zo'n zelfde Civic mee? Dus niet die Tourer? Die wordt toch gewoon afgenomen bij Honda neem ik aan? Verder staan ze misschien wel ingeschreven als Honda Europe, maar de development van de auto van vorig jaar was wel degelijk in Japan gedaan. Neem aan dat dat met deze ook het geval is. Of worden de Civics (niet Tourer) uit het BTCC en WTCC onafhankelijk van elkaar ontwikkeld? En misschien is Citroën gewoon onwijs snel en hebben ze iets gevonden wat de anderen niet hebben. Het is in de F1 ook niet zo alsof alle teams afgezien van Mercedes hun best niet hebben gedaan.quote:
BTCCquote:Op zondag 20 april 2014 20:12 schreef Kenju het volgende:
[..]
Er rijdt in de BTCC toch ook zo'n zelfde Civic mee? Dus niet die Tourer? Die wordt toch gewoon afgenomen bij Honda neem ik aan? Verder staan ze misschien wel ingeschreven als Honda Europe, maar de development van de auto van vorig jaar was wel degelijk in Japan gedaan. Neem aan dat dat met deze ook het geval is. Of worden de Civics (niet Tourer) uit het BTCC en WTCC onafhankelijk van elkaar ontwikkeld? En misschien is Citroën gewoon onwijs snel en hebben ze iets gevonden wat de anderen niet hebben. Het is in de F1 ook niet zo alsof alle teams afgezien van Mercedes hun best niet hebben gedaan.
Dankzij hun rally ervaring?quote:Op zondag 20 april 2014 20:26 schreef bietelboer het volgende:
De engineers van Honda waren onder de indruk van de wiel ophanging van de Citroën, daar wint Citroën blijkbaar aardig wat.
Ah, ok. Duidelijk.quote:Op zondag 20 april 2014 20:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
BTCC
Het chassis wordt gebouwd door Team Dynamics. Dit team runt ook de wagens tijdens de races en krijgt ondersteuning van Honda UK. Daarnaast zet prive team Eurotech Racing 2 wagens in. De motoren worden gebouwd door Neil Brown Engineering.
WTCC
Het chassis van de wagen wordt gebouwd door het Italiaanse JAS team. Dit team runt de wagens tijdens de races. De motor wordt gebouwd door Mugen. Volgens mij gebeurd dit in Engeland, maar kan ook zijn dat dit in Japan is.
Dus nogmaals beide projecten staan los van elkaar. Technisch gezien zijn er ook geen overeenkomsten omdat beide series een ander technische reglement hebben voor zowel chassis als motor.
Misschien hebben ze daar gewoon de juiste mensen in het algemeen. De (asfalt-) rally van Corsica wonnen ze met een tweewiel aangedreven auto ook en daarna met de volwaardige wagen ook een paar keer. Het hoeft niet specifiek de rally-ervaring te zijn, maar het is wel zo dat die mensen gewoon meegenomen worden. Deed Toyota ook toen ze de F1 in gingen, wat een veel grotere stap lijkt. Het blijven automotive engineers die in de top van hun sport zitten en vaak niet specifiek aan één tak van sport verbonden zitten met die skills.quote:
quote:29 april 2014 – Tom Coronel kan komende vrijdag waarschijnlijk niet in actie komen tijdens de eerste oefensessies voor de WTCC-races in Hongarije. De Chevrolet van de Nederlander raakte twee weken geleden zwaar beschadigd bij een crash in de straten van Marrakech en is op dit moment nog steeds in reparatie.
"Een tekort aan reserveonderdelen heeft voor veel vertraging gezorgd bij het repareren van de auto", legt Coronel uit. "Ondanks de inspanningen van het ROAL Motorsport-team om de auto op tijd gereed te krijgen, zullen we waarschijnlijk niet kunnen deelnemen aan de trainingen. Dat betekent dat we de wagen pas in de kwalificatie een shakedown kunnen geven. Dit is niet bepaald de meest ideale voorbereiding op de races van zondag, maar we moeten het ermee doen. Ik zou al tevreden als ik dit weekend kan racen in Hongarije."
Coronel miste eerder het volledige WTCC-weekend in Frankrijk door zijn crash in Marokko.
Toch wel een heel schril contrast met allerlei andere grote raceklasses.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:59 schreef sasquatsch het volgende:
De wagen van Tom Coronel is waarschijnlijk niet op tijd klaar voor de trainingen van de race in Hongarije aankomend weekend. De verwachting is dat hij pas in de kwalificatie kan gaan rijden.
[..]
Wow, gewaagde uitspraak!quote:
Citroen is inderdaad te dominant momenteel.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:00 schreef Ferry_76 het volgende:
Godver, wat is het WTCC saai geworden zeg....
Het is ook echt Citroen, honda, chevrolet, lada en TC2 BMW in slagvolgorde, en als ze niets meer met het strafgewicht kunnen doen gaat dit dus een lang en saai seizoen worden.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Citroen is inderdaad te dominant momenteel.
Race toch live om 11:45?quote:Op zondag 11 mei 2014 09:02 schreef Sinister-D- het volgende:
11:24 - AUTOSPORT: Porsche Super Cup - Vooruitblik op het seizoen (16min)
quote:11:40
Autosport
AUTOSPORT: Porsche Super Cup in Valencia (Spanje) (44min)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |