Ja, dat is nu natuurlijk niet leuk, maar als je er doorheen bent straks, zo heerlijk!quote:Op zondag 5 mei 2013 13:35 schreef Karloklp het volgende:
Laatste week van meivakantie non stop in de bieb leren
Hahaa ja inderdaad. Heb dan lekker 8/9 weken vakantiequote:Op zondag 5 mei 2013 13:39 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja, dat is nu natuurlijk niet leuk, maar als je er doorheen bent straks, zo heerlijk!
Ga je ook nog op vakantie zelf? of werkenquote:Op zondag 5 mei 2013 13:41 schreef Karloklp het volgende:
[..]
Hahaa ja inderdaad. Heb dan lekker 8/9 weken vakantie
Ik ga waarschijnlijk op vakantie, naar IJsland of Schotlandquote:Op zondag 5 mei 2013 13:44 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ga je ook nog op vakantie zelf? of werken
Ik geloof in jequote:Op zondag 5 mei 2013 14:55 schreef arachide. het volgende:
Omg ik heb spanningen. Ben net begonnen aan examen wiA2009-2
Schijnt een moeilijke te zijn
Welkom op aardequote:Op zondag 5 mei 2013 15:01 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ik geloof in je
Ben nu zelf ook oude examens aan het doorkijken om me in te levenstaat die wiA2009-2 ergens online ook denk je?
Ja ik ben dan wel jullie trouwe EXA mod, maar ik zit er niet middeninquote:Op zondag 5 mei 2013 15:13 schreef Nafi het volgende:
[..]
Welkom op aarde![]()
Alle examens zijn op internet te vinden, o.a. hier: http://alleexamens.nl/alleexamens/welkom/
Jupquote:Op zondag 5 mei 2013 15:19 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja ik ben dan wel jullie trouwe EXA mod, maar ik zit er niet middenindoe jij ook nu examen?
Ara ik heb nu iets met een zeemonster voor me, zit ik goed?
Ah ik heb hetzelfde man, echt dat het je gewoon geen kut interesseert maar wel weet dat je het beter moet halen.quote:Op zondag 5 mei 2013 18:23 schreef _-_ het volgende:
0,0 stress. Echt niet goed, ik heb totaal geen motivatie, het boeit me gewoon niet meer. Ik was nog wel zo goed bezig het hele jaar, echt jammer.
Ben er ook naar aan het kijken, gaat best lekker, behalve 5, geen idee hoe ik dat stelsel met de GR oplosquote:
opdracht 9 is niet op ons van toepassing geloof ik, recursieve formules?quote:Op zondag 5 mei 2013 19:05 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ben er ook naar aan het kijken, gaat best lekker, behalve 5, geen idee hoe ik dat stelsel met de GR oplos
Maar als je er nu niet ff doorheen bijt dan moet het weer allemaal opnieuw hequote:Op zondag 5 mei 2013 18:23 schreef _-_ het volgende:
0,0 stress. Echt niet goed, ik heb totaal geen motivatie, het boeit me gewoon niet meer. Ik was nog wel zo goed bezig het hele jaar, echt jammer.
Is geen examenstof idd.quote:Op zondag 5 mei 2013 19:15 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
opdracht 9 is niet op ons van toepassing geloof ik, recursieve formules?
Kwam deze site tegenquote:Op zondag 5 mei 2013 19:05 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ben er ook naar aan het kijken, gaat best lekker, behalve 5, geen idee hoe ik dat stelsel met de GR oplos
ojaquote:Op zondag 5 mei 2013 19:23 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Kwam deze site tegenmisschien heb je er wat aan http://www.hhofstede.nl/opgaven/examens/VWOWA122009II.htm en dan naar beneden scrollen voor de uitwerkingen
Ik deed het zelf ook verkeerd toen ik hem ging proberenquote:Op zondag 5 mei 2013 19:38 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
ojagod dat ik daar niet opkwam
__!!!!! weggevertje
quote:Op zondag 5 mei 2013 19:54 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ik deed het zelf ook verkeerd toen ik hem ging proberenwant ik wist dat je van die b iets met a moest maken maar toen ging ik het in dezelfde ipv de andere formule invullen
Dat doe ik dan ookquote:Op zondag 5 mei 2013 20:29 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]ach ik maak me niet zo druk om het wiskunde examen, zitten best wat weggevertjes in waar je maar iets in hoeft te voeren.. en je krijgt vaak al punten als je de formule opschrijft
Heeft je zus hetzelfde als jou gedaan? ik was de eerste thuis die er aan moest geloven en kmoest dan ook de rest er doorheen supportenquote:Op zondag 5 mei 2013 20:58 schreef arachide. het volgende:
Wow mijn zus appt me gewoon om te vragen hoe het met mijn examens gaat. Wat lief
Dat heb ik juist helemaal niet, ik vind het wel fijn om 'eventjes' de examens te maken en dan klaar te zijn!quote:Op zondag 5 mei 2013 21:14 schreef Knotsaap het volgende:
Zoo! ook maar even een accountje aangemaakt.![]()
Vandaag begonnen met leren, mijjngod, wat zei ik er tegenop!
Nah, ik slaag vast wel, sta voor de meeste vakken wel een 8. Hierdoor heb ik juist alleen geen motivatie om iets te doen.quote:Op zondag 5 mei 2013 19:17 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Maar als je er nu niet ff doorheen bijt dan moet het weer allemaal opnieuw he
Ik kan het me wel voorstellen, had ik met mn Bachelor eind project ook, dat je er gewoon geen eind in ziet, maar dat moet je je juist voorstellen, dat je je diploma ondertekend, de eindexamen feestjes, vanalles.
Er zijn vast medeleerlingen waarvan je denkt dat ze er minder van bakken dan jij. Maar als zij het straks halen, dan moet jou dat ook toch gewoon lukken?
Ooooh ja dat is een ander verhaal. Zou wel zonde zijn als je nu je examencijfers lager hebt dan, maar het is stof die je hebt gehad, en waar je goede cijfers voor gehaald hebt, dus je zou met niet al teveel moeite er toch iets moois van kunnen makenquote:Op zondag 5 mei 2013 21:47 schreef _-_ het volgende:
[..]
Nah, ik slaag vast wel, sta voor de meeste vakken wel een 8. Hierdoor heb ik juist alleen geen motivatie om iets te doen.
Same here.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:47 schreef _-_ het volgende:
[..]
Nah, ik slaag vast wel, sta voor de meeste vakken wel een 8. Hierdoor heb ik juist alleen geen motivatie om iets te doen.
Mijn zus deed in 2008 eindexamen. Havoquote:Op zondag 5 mei 2013 21:06 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Heeft je zus hetzelfde als jou gedaan? ik was de eerste thuis die er aan moest geloven en kmoest dan ook de rest er doorheen supporten
Ja ik zie best veel mensen hier die niet goed weten hoe ze het leren voor Aardrijkskunde moeten aanpakken, heb jij dat ook? Misschien zijn er wel wat tips te vindenquote:Op maandag 6 mei 2013 12:12 schreef Miss_Lioness het volgende:
Ik maak mij het meest zorgen om Aardrijkskunde en Economie
Ja ook, maar het ergste is dat ik pas 2 jaar aardrijkskunde heb =D! Heb wel een Samengevat besteld en zou morgen binnen moeten komen!quote:Op maandag 6 mei 2013 12:15 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja ik zie best veel mensen hier die niet goed weten hoe ze het leren voor Aardrijkskunde moeten aanpakken, heb jij dat ook? Misschien zijn er wel wat tips te vinden
Dit is mijn eerste jaar aardrijkskunde..quote:Op maandag 6 mei 2013 12:18 schreef Miss_Lioness het volgende:
[..]
Ja ook, maar het ergste is dat ik pas 2 jaar aardrijkskunde heb =D! Heb wel een Samengevat besteld en zou morgen binnen moeten komen!
Heb het ook gehad tot 3 havo.. maar ik heb op de havo, en vooral in de onderbouw, nauwelijks iets gedaan dus daar weet ik niks meer vanquote:Op maandag 6 mei 2013 13:42 schreef Maisnon het volgende:
Maar eh, hoe kan dat dan? Vroegah in mijn tijd was in de onderbouw ak verplicht
Bedoel je dan eerste jaar als in, eerste jaar dat je er examen in doetquote:Op maandag 6 mei 2013 14:37 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Heb het ook gehad tot 3 havo.. maar ik heb op de havo, en vooral in de onderbouw, nauwelijks iets gedaan dus daar weet ik niks meer vanis ook alweer 3 tot 4 jaar geleden
Nee, ik heb aardrijkskunde sinds het begin van dit schooljaar (6 vwo)quote:Op maandag 6 mei 2013 14:42 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Bedoel je dan eerste jaar als in, eerste jaar dat je er examen in doet
Ik heb eerst de havo gedaan.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:50 schreef Maisnon het volgende:
Oh ja ik snapte het al nietja de onderbouw Havo en het laatste jaar VWO lijkt me ook wel een verschil.
Ik weet er ook bijna niks meer van, maar een van mn beste vrienden is planologie gaan doen en dat is door en door aardrijkskunde volgens mij
Wat gaat er mis dan?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:07 schreef Sucuk het volgende:
Klote Nederlands..... Als die er niet was, was ik al zeker dat ik geslaagd was....
Het samenvatting en de openvragen....quote:
Ik sta voor alles voldoende... Talen 6.3 en de rest van de vakken in de 7. Ik maak me alleen wat druk wat betreft de NL en DU taal..quote:Op maandag 6 mei 2013 15:23 schreef Maisnon het volgende:
Ik had voor Nederlands een onvoldoendevind het nog steeds erg. En voor letterkunde een 9..
Maar dat kan je hebben hè, één slecht vak. Sta je voorderest wel goed Sucuk?
Ik knijp hem wel een beetje hoor voor de examens, maar ga er wel vanuit dat het goed komt.. tuurlijk was het een beetje raar, ik had gezworen nooit meer naar die &*$(*$@ school te gaanquote:Op maandag 6 mei 2013 15:06 schreef Maisnon het volgende:
Ja een beetje welmaar wat een dikke reis zeg, was het niet raar om weer terug naar de middelbare te gaan zeg maar? Examens moeten dan sowieso goed gaan toch?
En wat ga je nu doen als je klaar bent?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:29 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ik knijp hem wel een beetje hoor voor de examens, maar ga er wel vanuit dat het goed komt.. tuurlijk was het een beetje raar, ik had gezworen nooit meer naar die &*$(*$@ school te gaanMaar na een paar maanden is dat weer vertrouwd
Mijn doel is gewoon om alle vragen behalve de samenvatting foutloos te maken, dan heb ik sowieso een 6,4 a 6,7.. Heb even paar oude examens bekeken qua scores en vergeleken wat voor cijfer ik zou hebben als ik bij de samenvatting 0 punten scoor.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:29 schreef Etsu het volgende:
Ik faalde ook hard in Nederlands.Hoe dat komt, geen idee. Ik had voor letterkunde ook een 7, en voor alle onderdelen ook gewoon (ruime) voldoende. Ik faal gewoon hard in begrijpend lezen en samenvatten. Sowieso ben ik ook geen talen-mens. Ligt ook heel erg aan de tekst die je krijgt denk ik, of het je ligt of niet. Twee jaar geleden had ik een 4,6 voor centraal (samenvatting had verneukt) en vorig jaar een 4,8 (samenvatting ook verneukt)
![]()
Hier een filmpje van m'n oude school, het schijnt wel goed te geholpen te hebben bij anderen.
En als je ze maakt, wat heb je dan?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:31 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Mijn doel is gewoon om alle vragen behalve de samenvatting foutloos te maken, dan heb ik sowieso een 6,4 a 6,7.. Heb even paar oude examens bekeken qua scores en vergeleken wat voor cijfer ik zou hebben als ik bij de samenvatting 0 punten scoor.
Ik heb een beetje het probleem dat ik een hele brede interesse heb en mijn interesse op het moment vaak om de paar maanden verandertquote:Op maandag 6 mei 2013 15:30 schreef Maisnon het volgende:
[..]
En wat ga je nu doen als je klaar bent?
Nee. Je moet afgerond een 5 staan voor Nederlands, Engels of Wiskunde.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:35 schreef Sucuk het volgende:
Het grappige is dat ik bij alle examens die ik tot nu toe geoefend heb voor elk vak (behalve geschiedenis) hoog heb gescoord, minimaal een 7 en soms wel een 8.. Op NL en DU na, daar haal ik steeds een 4/5...
Ben je trouwens gezakt als je voor je CE een 4 voor NL & DU haalt?
Zeker weten?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee. Je moet afgerond een 5 staan voor Nederlands, Engels of Wiskunde.
Het gaat om het gemiddelde. Niet om wat je haalt.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:37 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Zeker weten?
Sinds het schooljaar 2011-2012 zijn de exameneisen aangescherpt. Je moet gemiddeld een voldoende halen voor alle vakken van het centraal examen. Vanaf het schooljaar 2012-2013 geldt ook dat je op havo of vwo niet meer dan één 5 mag halen voor de vakken Nederlands, Engels en wiskunde.
Bij de kernvakken geldt het cijfer op je eindlijst, niet dat van alleen je CSE.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:37 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Zeker weten?
Sinds het schooljaar 2011-2012 zijn de exameneisen aangescherpt. Je moet gemiddeld een voldoende halen voor alle vakken van het centraal examen. Vanaf het schooljaar 2012-2013 geldt ook dat je op havo of vwo niet meer dan één 5 mag halen voor de vakken Nederlands, Engels en wiskunde.
Daar ging ik al. Begrip van de tekst....quote:Op maandag 6 mei 2013 15:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
Het gaat om het gemiddelde. Niet om wat je haalt.
Niet jouw fout hoor. In de tekst staat het niet zo duidelijk weergegeven, maar weet zeker dat het zo is.quote:
Wat houdt dat in?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:41 schreef Etsu het volgende:
Dus: gewoon dit jaar slagen, heb je niet te maken met een verplichte rekentoets!
Gewoon, rekenen wordt een onderdeel van het examen en daar moet je een voldoende voor hebben. Gaat vanaf volgend schooljaar in volgens mij.quote:
Heel snel even gekeken naar de voorbeeldtoetsen op de site van CITO, maar daar kan ik zo een 10.0 voor halen johquote:Op maandag 6 mei 2013 15:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Gewoon, rekenen wordt een onderdeel van het examen en daar moet je een voldoende voor hebben. Gaat vanaf volgend schooljaar in volgens mij.
Een 10 zou mij niet lukken, maar een voldoende wel.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:45 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Heel snel even gekeken naar de voorbeeldtoetsen op de site van CITO, maar daar kan ik zo een 10.0 voor halen joh
Mua ieder zijn kwaliteiten. Last question: worden zowel de opgaven(vragen) als de antwoorden geplaatst op internet op dezelfde dag van de examens? Zodat ik uit nieuwsgierigheid kan controleren hoe ik het gemaakt heb.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
Een 10 zou mij niet lukken, maar een voldoende wel.Helaas zijn er mensen die daarin grandioos falen.
quote:Op maandag 6 mei 2013 15:47 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Mua ieder zijn kwaliteiten. Last question: worden zowel de opgaven(vragen) als de antwoorden geplaatst op internet op dezelfde dag van de examens? Zodat ik uit nieuwsgierigheid kan controleren hoe ik het gemaakt heb
Ja, maar je moet wel beseffen dat er rek zit in die correctievoorschriften, docenten zijn professioneel genoeg om andere antwoorden ook goed te kunnen tellen. Op de havo dacht ik bijvoorbeeld dat ik net een 5 had, toen ik het had 'nagekeken'. Bleek uiteindelijk een 7,8 te zijn.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:47 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Mua ieder zijn kwaliteiten. Last question: worden zowel de opgaven(vragen) als de antwoorden geplaatst op internet op dezelfde dag van de examens? Zodat ik uit nieuwsgierigheid kan controleren hoe ik het gemaakt heb.
Echt geen zin om zelfde school overnieuw te doen een jaar..Want het voelt dan alsof je een jaar bent blijven hangen in de tijd. En dan achterloopt, vanwege het feit dat je dan niet je leeftijdsgenoten treft, maar steeds jongere mensen...quote:Op maandag 6 mei 2013 15:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar of je het moet doen, is de tweede. Er zijn genoeg mensen die helemaal in paniek raakten toen ze 1ste CE verneukt hadden (volgens hen) en de rest van de examens met tegenzin maakten.
Ik heb dat altijd wel gedaan, soms met een gelukkig gevoel, soms niet.Op havo had ik het wel gedaan en had op alles een voldoende behalve Engels. En ik had ook gelijk achteraf.
Twee jaar geleden had ik mezelf rijk gerekend en ging vanuit dat ik ging slagen.Toch niet.
Vorig jaar heb ik me voorgenomen om het niet te doen, maar toch wel gedaan (had toch 2 weken daarna economie CE), en bleek dus dat ik Nederlands ontzettend had verneukt en daar ging m'n laatste hoop. Maar toch opzij gezet en verder gegaan.
Ik heb 3 vakken overnieuw moeten doen, dus zoveel was ik niet op school. Maandag 2 uurtjes, dinsdag 3 uurtjes, woensdag van 9 tot 6 en toen had ik alweer weekend. Ik praatte met niemand want ik had geen klik met ze. Ik kwam en ik ging weer. Het is ruk, maar je kan daarnaast wel veel werken, sociaal doen etc.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:57 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Echt geen zin om zelfde school overnieuw te doen een jaar..Want het voelt dan alsof je een jaar bent blijven hangen in de tijd. En dan achterloopt, vanwege het feit dat je dan niet je leeftijdsgenoten treft, maar steeds jongere mensen...
Ja, je eindcijfers worden afgerond (en je SE- en CE-cijfers niet).quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:57 schreef Sucuk het volgende:
Worden de cijfers trouwens afgerond? Stel je eindcijfer wordt een 4.6, en dat het afgerond wordt naar een 5? Zou zo maar zonde zijn als je eindcijfer een 4.6 wordt en het wordt niet afgerond en het telt voor de zakregel mbt eindcijfer een 4 en een 5.
Niet dat het bij mij zal gebeuren, maar ben wel nieuwsgierig.
Ik was geslaagd ergens in de 20st eeuw toen geluk nog heel gewoon was.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:40 schreef Merkie het volgende:
Zeven jaar geleden al geslaagd, geen zenuwen hier dus.
Is die uitreiking bij jullie zo chique?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:23 schreef arachide. het volgende:
Ik heb een jurkje voor mijn diploma uitreiking gevondenmaar hij is van mijn moeder en zij wil hem aan. Maar hij is zo leuk
[ afbeelding ]
Wij hebben van die toga's, maar ja, de meeste mensen trekken wel iets netters aan.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:36 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Is die uitreiking bij jullie zo chique?
Ik ook. Ik had een 4. Normaal rond de 7quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:25 schreef Knotsaap het volgende:
Nederlandse vragen van vorig jaar gemaakt, D-R-A-M-A!
Godverdomme weer een 4,6quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:14 schreef arachide. het volgende:
En weer een poging tot AK ( vwo 2012-2 voor de liefhebbers)
bijlage, check!
flesje water, check!
pen, check!
papier, check!
Atlas, check!
Lets goooooooooo
Ik vind dat eigenlijk vrij terecht... niveau van wiskunde is dramatischquote:Op maandag 6 mei 2013 15:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Gewoon, rekenen wordt een onderdeel van het examen en daar moet je een voldoende voor hebben. Gaat vanaf volgend schooljaar in volgens mij.
Haha inderdaad, je kan al zijn teksten samenvatten in 1 zinquote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:07 schreef _-_ het volgende:
Gister weer niks gedaanGelukkig ben ik vandaag al 2 uur met Latijn bezig. Lekker fijn open deuren intrappen met Seneca. Die man heeft echt pagina's nodig om 1 dingetje te zeggen.
Verkeerd begrijpen van de vraag en te weinig opschrijven.quote:
Heb ik ook af en toe problemen mee.. weet soms ook niet hoe 'diep' je moet gaan: moet je nog uitleggen waarom de oceanische plaat zwaarder is? (bestaat uit het zwaardere basalt en de continentale plaat uit graniet) vraag ik me dan af.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:40 schreef arachide. het volgende:
[..]
Verkeerd begrijpen van de vraag en te weinig opschrijven.
Ik schrijf op: er is subductie en daarom blablabla
Antwoord: er zijn twee convergente platen waarvan de een zwaarder is waardoor er subductie ontstaat en door subductie komt er magma omhoog endaarom blablabla
Geschiedenis draait niet 100% om stof uit je hoofd kennen. Daar komt 't door.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:09 schreef Sucuk het volgende:
Alles klaar! Ready voor examens! Alleen nog even twee dagen van te voren van een examen even alles herhalen en de dag ervoor natuurlijk.
Ik moet zeggen dat toen ik een examen van 2012 zowel tijdvak 1 en 2 van geschiedenis over de REP. Even ging bekijken om mijzelf te testen, dat het wat fout gaat, dan weet ik even niks meer.. terwijl ik alles echt letterlijk weet en zo uit mijn hoofd kan voorlezen...
En zo slecht sta ik niet voor geschiedenis. Sta een 8... weet niet of het door de zenuwen komt ofzo...?
Het gaat om verbanden zien. Kijk heel goed naar de bronnen en als je een jaartal ziet, dan weet je in welke richting je moet zoeken. Je kan wel alles opdreunen wat je weet en alles letterlijk uit je boek opnoemen, maar je moet echt verbanden zien en kijken in welke richting je moet denken. Ik weet niet welk niveau je doet, maar vwo is niet alleen maar feitjes opnoemen en dat je dan een 10 haalt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:09 schreef Sucuk het volgende:
Alles klaar! Ready voor examens! Alleen nog even twee dagen van te voren van een examen even alles herhalen en de dag ervoor natuurlijk.
Ik moet zeggen dat toen ik een examen van 2012 zowel tijdvak 1 en 2 van geschiedenis over de REP. Even ging bekijken om mijzelf te testen, dat het wat fout gaat, dan weet ik even niks meer.. terwijl ik alles echt letterlijk weet en zo uit mijn hoofd kan voorlezen...
En zo slecht sta ik niet voor geschiedenis. Sta een 8... weet niet of het door de zenuwen komt ofzo...?
Klopt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:26 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk vrij terecht... niveau van wiskunde is dramatisch
Oorzaak en gevolg. Altijd in die richting denken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:40 schreef arachide. het volgende:
[..]
Verkeerd begrijpen van de vraag en te weinig opschrijven.
Ik schrijf op: er is subductie en daarom blablabla
Antwoord: er zijn twee convergente platen waarvan de een zwaarder is waardoor er subductie ontstaat en door subductie komt er magma omhoog endaarom blablabla
Genoeg slapen, leren en oefenen beetje afwisselen. Hele dag leren heeft geen zin, dan onthoud je het op een gegeven moment toch niet meer.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:33 schreef acalaca het volgende:
Ik ben zooo moe... Te veel geleerd... Ik kan serieus echt niet meer!!!
Hebben jullie tips???
je kunt hetquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:33 schreef acalaca het volgende:
Ik ben zooo moe... Te veel geleerd... Ik kan serieus echt niet meer!!!
Hebben jullie tips???
Als ik je posts zo lees zou ik vandaag even stoppen met AK, lekker wat anders gaan doen en er morgen weer naar gaan kijken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:44 schreef arachide. het volgende:
Als de lijn qua ak examens zo doorgaat, haal ik straks echt een 1
Ah joh, dat heb ik ook. Ik snap de theorie wel allemaal, maar als ik vragen lees dan denk ik echt waaaaaaat? Kop op, gewoon flink oefenen en dan gaat het goed komenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:44 schreef arachide. het volgende:
aw komt wel goedquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:44 schreef arachide. het volgende:
Daar had ik een 4,7 op.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:17 schreef arachide. het volgende:
Ik ga weer een nieuwe poging doen met ak. Vwo 2011-1
Wish me luck!
HAVO, maar ik sta een 8 en op SE scoor ik altijd hoog...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Het gaat om verbanden zien. Kijk heel goed naar de bronnen en als je een jaartal ziet, dan weet je in welke richting je moet zoeken. Je kan wel alles opdreunen wat je weet en alles letterlijk uit je boek opnoemen, maar je moet echt verbanden zien en kijken in welke richting je moet denken. Ik weet niet welk niveau je doet, maar vwo is niet alleen maar feitjes opnoemen en dat je dan een 10 haalt.
[..]
Klopt.
[..]
Oorzaak en gevolg. Altijd in die richting denken.
Heuuuu box!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:52 schreef Thezeurminator het volgende:
Hallo allemaal in dit mooie subforum. Ik zal hier vanaf nu ook meegaan posten, Ik ben ongeveer ervaringsdeskundige.
Ik heb in 2010 mijn mavo afgerond. In 2011 geslaagd voor mijn HAVO. in 2012 4 vakken op het VWO gehaald en nu doe ik de laatste 4 vakken VWO. Vierde jaar op rij examen heerlijk dus. Het is allemaal niet zo moeilijk mijn tip: ga niet leren maar ga examens maken. Verder heeft informatie in je GR zitten over het algemeen weinig zin. En taalvakken moet je het minst aan doen want daar valt het minst op te verbeteren. Succes iedereen.
Ook een lange omweg in je middelbare school carrière? Het klinkt trouwens heel lang hoe ik het doe maar heb uiteindelijk maar 7 jaar over vwo gedaan als ik nu slaag.quote:
Examens oefenen, geldt dat ook voor het vak geschiedenis? Bovendien kijk ik liever de examens door samen met het correctievoorschrift i.p.v. het serieus te zitten maken (kan mij moeilijk daarvoor concentreren ivm met het spek-en-bonen).quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:52 schreef Thezeurminator het volgende:
Hallo allemaal in dit mooie subforum. Ik zal hier vanaf nu ook meegaan posten, Ik ben ongeveer ervaringsdeskundige.
Ik heb in 2010 mijn mavo afgerond. In 2011 geslaagd voor mijn HAVO. in 2012 4 vakken op het VWO gehaald en nu doe ik de laatste 4 vakken VWO. Vierde jaar op rij examen heerlijk dus. Het is allemaal niet zo moeilijk mijn tip: ga niet leren maar ga examens maken. Verder heeft informatie in je GR zitten over het algemeen weinig zin. En taalvakken moet je het minst aan doen want daar valt het minst op te verbeteren. Succes iedereen.
Ik zelf maak mijn examens op www.examen.studyflow.nl maar ik maak ook vaak geen volledige examens. Mijn advies is gewoon alles doornemen. En als je iets niet weet gewoon correctievoorschrift er bij houden. Zelf schrijf ik ook bijna niets uit maar dat hoeft niet je moet het gewoon gezien hebben.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:11 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Examens oefenen, geldt dat ook voor het vak geschiedenis? Bovendien kijk ik liever de examens door samen met het correctievoorschrift i.p.v. het serieus te zitten maken (kan mij moeilijk daarvoor concentreren ivm met het spek-en-bonen).
quote:
2009 examen in mavo (5 jaar over gedaan ivm speciaal onderwijs).quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:10 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ook een lange omweg in je middelbare school carrière? Het klinkt trouwens heel lang hoe ik het doe maar heb uiteindelijk maar 7 jaar over vwo gedaan als ik nu slaag.
Ja ik had ook 2 jaar vwo in 1 jaar kunnen doen maar vond het iets teveel een aanslag op mijn vrije tijd. Heb het nu gewoon rustig aan gedaan en de afgelopen 2 jaar gewoon 4 vakken. Nu freewheelend slagen hoop ik.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
[..]
2009 examen in mavo (5 jaar over gedaan ivm speciaal onderwijs).
2010 examen in havo (2 jaar in 1 jaar gedaan)
2011 examen in vwo (2 jaar in 1 jaar gedaan, op 0,1 punt gezakt)
2012 examen in gezakte vakken (Nederlands en economie (met informatica als extra vak))
8 jaar dus, toch best netjes vind ik.Doe nu WO en het gaat me erg goed af.
account aangemaakt, maar stof (bv. geschiedenis) zijn van jaren oud..quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:13 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ik zelf maak mijn examens op www.examen.studyflow.nl maar ik maak ook vaak geen volledige examens. Mijn advies is gewoon alles doornemen. En als je iets niet weet gewoon correctievoorschrift er bij houden. Zelf schrijf ik ook bijna niets uit maar dat hoeft niet je moet het gewoon gezien hebben.
Geschiedenis is het enige vak waar je bijna niet kan oefenen omdat de stof elk jaar veranderd. Bij alle andere vakken is het de afgelopen 5 jaar bijna helemaal gelijk. Dus voor Geschiedenis is het niet het meest handige programma.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:19 schreef Sucuk het volgende:
[..]
account aangemaakt, maar stof (bv. geschiedenis) zijn van jaren oud..
Bij mij op school waren er heel veel leerlingen die na havo ook vwo achteraan plakten en toch alsnog zakten. Ze raadden mij ook aan om in het 2 jaar te doen, maar ik wilde het gewoon proberen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:17 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ja ik had ook 2 jaar vwo in 1 jaar kunnen doen maar vond het iets teveel een aanslag op mijn vrije tijd. Heb het nu gewoon rustig aan gedaan en de afgelopen 2 jaar gewoon 4 vakken. Nu freewheelend slagen hoop ik.
Check dit: EXA / Handige pro-tip van een examenveteraanquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:47 schreef acalaca het volgende:
Dankjulliewel voor jullie tips en opbeurende woorden. Morgen ga ik gewoon rustig aan natuurkunde oefenen en economie, zonder druk en tussendoor een filmpje ofzo kijken![]()
Ook nog eens mijn gezeur kado gedaan aan andere mensen en die wisten mij ook weer te motiveren!!!
goed bezig araquote:Op woensdag 8 mei 2013 15:03 schreef arachide. het volgende:
Eeeeeeeeeeeeeeennnn weer verder met AK 2011-1
Netjes, 2012-II?quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:10 schreef Push. het volgende:
6,4 voor Nederlands II. Samenvatten blijft moeilijkMaar er zit verbetering in.
Nope. 2010 II. Heb 2012 II wel gemaakt. Kan wel even kijken wat ik daar voor had als je wilt?quote:
Voor 2012 II had ik een ~7,0 geloof ik. 20 punten voor de tekst, 8 of 12 voor het samenvatten. Ik dacht 12. 2012 had een hogere N-term. Dat ligt mij beter. Ben best wel slordig, dus als ik dan een stom foutje maak wordt het bij een lage N-term me veel strenger aangerekend.quote:
Die samenvatting vond ik echt niet te doen, had maar 8 punten, dat zonder aftrek voor fouten...quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:34 schreef Push. het volgende:
[..]
Voor 2012 II had ik een ~7,0 geloof ik. 20 punten voor de tekst, 8 of 12 voor het samenvatten. Ik dacht 12. 2012 had een hogere N-term. Dat ligt mij beter. Ben best wel slordig, dus als ik dan een stom foutje maak wordt het bij een lage N-term me veel strenger aangerekend.
Had trouwens dik een uur over bij 2010. Zit dus nog wel wat rek in het cijfer als ik al m'n tijd gebruik.
Moet toch helemaal goed komen met jouw cijfersquote:Op woensdag 8 mei 2013 16:49 schreef acalaca het volgende:
Lekker ochtend/middag natuurkunde gedaan. Nu even wiskunde doen. Eindelijk een beta dagje
Nog geen enkel examen geoefend, afgezien van Nederlands en Engels... Ben bang dat ik het verpest haha!!!quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:24 schreef Nafi het volgende:
[..]
Moet toch helemaal goed komen met jouw cijfers![]()
Ben je nog aan het leren of maak je oude examens? Zo ja, wat haal je er dan zowat voor? Ik sta een 8.6 voor natuurkunde bijvoorbeeld, maar haal magere zesjes/zevens voor de examens. Zelfde geldt voor bio, scheikunde enzo
Mja, vind die antwoorden van de cito zelf ook een beetje dubieus soms. Rekenen ook heel veel verschillende redenen onder één kopje soms, terwijl een andere reden weer wel een nieuw punt waard is. Dus zeg maar in het antwoordmodel:quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:19 schreef Nafi het volgende:
[..]
Die samenvatting vond ik echt niet te doen, had maar 8 punten, dat zonder aftrek voor fouten...
Ik ben ook zowat met elk examen ruim voor tijd klaar, meestal halfuurtje. Ik merk dat ik bij de samenvatting vaak niet door heb wat de auteur precies wil zeggen, ik begin gelijk aan het samenvatten zonder de tekst helemaal te begrijpen dus misschien kan ik op het examen beter de samenvattingstekst 2x lezen.
Ik ga zo ook 2010-II proberen
Zelfde probleemquote:Op woensdag 8 mei 2013 18:24 schreef Nafi het volgende:
[..]
Moet toch helemaal goed komen met jouw cijfers![]()
Ben je nog aan het leren of maak je oude examens? Zo ja, wat haal je er dan zowat voor? Ik sta een 8.6 voor natuurkunde bijvoorbeeld, maar haal magere zesjes/zevens voor de examens. Zelfde geldt voor bio, scheikunde enzo
Ja hè, sommige dingen zijn te simpel voor woorden maar er zitten ook zat vragen bij waarvan je geen idee hebt hoe je het moet aanpakken.quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:29 schreef Nutkicker22 het volgende:
Natuurkunde en Wiskunde B zijn lastig zeg. Lange verhalen en vage grafieken. Soms heb ik geen flauw idee hoe ik aan een vraag moet beginnen. En dan als je het antwoordmodel kijkt, blijkt het best wel logisch te zijn.
Af en toe zitten er ook vragen bij waarbij ik denk: is dit echt wel vwo-niveau waarbij je soms wat getalletjes invult in de formules en het goede antwoord eruit krijgt. Maar er zitten ook van die vage inzichtsvragen bij waarbij ik echt niet op dat ene antwoord kom volgens het correctiemodel. Kwestie van oefenen dus, maar wanneer is het genoeg. Ik ga niet alle examens doornemen natuurlijk.
Ik heb het leren opgegeven. Ik wilde scheikunde, natuurkunde, bio en wiskunde nog echt gaan leren/oefenen uit al die boeken maar daar is gewoon geen tijd meer voor. Ik probeer nu alleen maar op oude examens te focussen, kijken wat ik telkens fout doe enz.quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:38 schreef acalaca het volgende:
[..]
Nog geen enkel examen geoefend, afgezien van Nederlands en Engels... Ben bang dat ik het verpest haha!!!
Dus nog lekker aan het leren en samenvatten
Hoe gaat het leren bij jou?? Natuurkunde examencursus zijn ongelofelijk ingewikkeld door die verhaaltjes hè!!!
Ja klopt, erg raar af en toe...quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:05 schreef Push. het volgende:
[..]
Mja, vind die antwoorden van de cito zelf ook een beetje dubieus soms. Rekenen ook heel veel verschillende redenen onder één kopje soms, terwijl een andere reden weer wel een nieuw punt waard is. Dus zeg maar in het antwoordmodel:
.../..../..../.... 1 punt
.../.... 1 punt
Maar waarom die tweede dan weer een nieuw punt waard is, is mij persoonlijk een raadsel.
Zag hier ergens een filmpje van het Luzac. Is op zich wel handig. Daarin zeggen ze gewoon: let op de signaalwoorden. Maak ook gebruik van onderstrepen, kan best veel helpen.
[..]
Zelfde probleem. Sta overal tussen de 7.5 en 8, maar haal echt hele middelmatige cijfers voor de examens. Ben ook een beetje 'bang' dat al m'n 8'en naar 7'tjes of 6'jes gaan. Zou toch zonde zijn..
Huh?quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:32 schreef Vydushki het volgende:
Ik droomde vannacht dat de examens begonnen. De zenuwen gierden door mijn lijf. En toen kwam ik op een vraag.. Je mag een 4 halen op je CE, maar valt een 4,9 ook tot de 4? Of wordt dat gerekend als een 5?
Ja, dat snap ik wel. Maar kijk, je mag geen 3 halen. Als ik een 3.9 haal, ben ik dan gelijk gezakt of is dat een 4?quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:10 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Huh?
Je CE punten worden afgerond op decimalen, niet op helen. Dus stel je hebt een 6.0 voor je SE en een 4.9 voor je CE:
6.0 + 4.9 / 2 = 5.45, dat wordt afgerond, dus een 5.
Stel nu je hebt een 5.0 voor je CE:
6.0 + 5.0 /2 = 5.5 = 6
Ik volg je niet, je mag best een 3.9 halen voor je CE, zolang het gecombineerd met het SE maar een 4 of hoger is. Dat eindpunt is wat telt. Als je een 3.9 voor je CE en een 3.9 voor je SE zou hebben, heb je gewoon een 4 want die 2 punten worden dus afgerond, enkel op helen. Moet je natuurlijk wel voor alle examens gemiddeld een 5.5 hebben, geen andere voldoendes en genoeg compensatiepunten.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:19 schreef Vydushki het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel. Maar kijk, je mag geen 3 halen. Als ik een 3.9 haal, ben ik dan gelijk gezakt of is dat een 4?
Niemand volgt me, haha. Je mag geen 3 halen op je CE, dan ben je meteen gezakt, toch?. Maar als ik een 3,9 haal voor mijn CE, dus zonder mijn SE-cijfer op te tellen, ben ik dan ook gezakt? Of wordt dat dan nog afgerond?quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:23 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ik volg je niet, je mag best een 3.9 halen voor je CE, zolang het gecombineerd met het SE maar een 4 of hoger is. Dat eindpunt is wat telt. Als je een 3.9 voor je CE en een 3.9 voor je SE zou hebben, heb je gewoon een 4 want die 2 punten worden dus afgerond, enkel op helen. Moet je natuurlijk wel voor alle examens gemiddeld een 5.5 hebben, geen andere voldoendes en genoeg compensatiepunten.
Waar heb je dat vandaan, dat je geen 3 mag halen op je CE? Mag volgensmij wel hoor, zolang je voldoet aan de rest van de eisen. Je eindcijfer mag geen 3 zijn, maar da's iets anders dan het CE cijfer.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:25 schreef Vydushki het volgende:
[..]
Niemand volgt me, haha. Je mag geen 3 halen op je CE, dan ben je meteen gezakt, toch?. Maar als ik een 3,9 haal voor mijn CE, dus zonder mijn SE-cijfer op te tellen, ben ik dan ook gezakt? Of wordt dat dan nog afgerond?
Mijn AK-docent adviseert ons ook om 's middags niet naar de antwoorden te kijken omdat er nog zoveel aangepast wordt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:18 schreef jordyqwerty het volgende:
Even iets algemeens, toen ik twee jaar geleden havo examen deed (ga nu vwo doen) zou ik werkelijk waar zweren dat ik gezakt was, of op zijn minst een herkansing moest doen. Echt waar, na geschiedenis (dat ik echt slecht had doorgenomen) zag ik de bui al hangen. Ik was werkelijk waar een luie zak en voerde geen moer uit. Uiteindelijk geslaagd met geen enkele onvoldoende (had trouwens een 5.0 voor geschiedenis, snap écht niet dat ik dat nog geflikt heb). En zo was het wel bij meer vakken (wiskunde..)
Er zit écht wel speling in die correctievoorschriften, daar zijn docenten professioneel genoeg voor. Met het correctievoorschrift erbij dacht ik bijvoorbeeld dat ik net een 5 had voor economie, en dat was uiteindelijk een 7.8.
Je mag wel een 3 halen hoor.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:19 schreef Vydushki het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel. Maar kijk, je mag geen 3 halen. Als ik een 3.9 haal, ben ik dan gelijk gezakt of is dat een 4?
Huh, nee toch? Maar is die 3.9 een 4 of behoort dat tot mijn 3'en?quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:26 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan, dat je geen 3 mag halen op je CE? Mag volgensmij wel hoor, zolang je voldoet aan de rest van de eisen. Je eindcijfer mag geen 3 zijn, maar da's iets anders dan het CE cijfer.
Jawel, je mag gewoon een 3 halen hoor, voor je CE. Alleen SE+CE samen mag geen 3 gemiddeld zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:32 schreef Vydushki het volgende:
[..]
Huh, nee toch? Maar is die 3.9 een 4 of behoort dat tot mijn 3'en?
Ik snap je wel. een 3.9 is een 4. Het gaat om de afronding. Je mag dus als eindcijfer een 3,5 halen voor een vak. Dat wordt afgerond naar een 4.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:32 schreef Vydushki het volgende:
[..]
Huh, nee toch? Maar is die 3.9 een 4 of behoort dat tot mijn 3'en?
Hoop het niet nee. M'n zus zei dat je sowieso een punt hoger scoort op je CE doordat je het veel serieuzer maakt. Gewoon goed voorbereiden, meer kan je toch niet doen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:19 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ja klopt, erg raar af en toe...
Het zou gek zijn als we opeens veel lager dan onze schoolexamen-cijfers gaan halen. Meeste docenten zeggen dat de cijfers van het CE of rond je gemiddelde liggen, of zelfs hoger. Meer dan dit kan ik me ook niet voorbereiden dus de gezonde spanning tijdens het examen gaat er vast wel voor zorgen dat het goedkomt![]()
Oh gaat het hieromquote:Op woensdag 8 mei 2013 21:37 schreef Push. het volgende:
[..]
Ik snap je wel. een 3.9 is een 4. Het gaat om de afronding. Je mag dus als eindcijfer een 3,5 halen voor een vak. Dat wordt afgerond naar een 4.
Het liefst raad ik iedereen af uberhaupt de examens na te kijken. Je kan er toch niks meer aan veranderen. Maar goed, dat is subjectief natuurlijkquote:Op woensdag 8 mei 2013 21:31 schreef Thorb het volgende:
[..]
Mijn AK-docent adviseert ons ook om 's middags niet naar de antwoorden te kijken omdat er nog zoveel aangepast wordt.
[..]
Je mag wel een 3 halen hoor.
Oh zo, oké!quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:35 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Jawel, je mag gewoon een 3 halen hoor, voor je CE. Alleen SE+CE samen mag geen 3 gemiddeld zijn.
Die 3.9 behoort niet tot je 3'en en ook niet tot je 4'en omdat dat irrelevant is. Je moet kijken naar het gecombineerde cijfer, niet naar het CE cijfer.
Als ze gaan kijken naar of je een 5.5 gemiddeld hebt, gebruiken ze ook gewoon je CE punten met decimalen, dus geen afgeronde punten.
Ah, top! Dank u.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:37 schreef Push. het volgende:
[..]
Ik snap je wel. een 3.9 is een 4. Het gaat om de afronding. Je mag dus als eindcijfer een 3,5 halen voor een vak. Dat wordt afgerond naar een 4.
Hopen dat ze inderdaad soepel zijn, maar ik betwijfel of ze echt dingen gaan goed rekenen die niet overeenkomen met het correctievoorschrift.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:18 schreef jordyqwerty het volgende:
Even iets algemeens, toen ik twee jaar geleden havo examen deed (ga nu vwo doen) zou ik werkelijk waar zweren dat ik gezakt was, of op zijn minst een herkansing moest doen. Echt waar, na geschiedenis (dat ik echt slecht had doorgenomen) zag ik de bui al hangen. Ik was werkelijk waar een luie zak en voerde geen moer uit. Uiteindelijk geslaagd met geen enkele onvoldoende (had trouwens een 5.0 voor geschiedenis, snap écht niet dat ik dat nog geflikt heb). En zo was het wel bij meer vakken (wiskunde..)
Er zit écht wel speling in die correctievoorschriften, daar zijn docenten professioneel genoeg voor. Met het correctievoorschrift erbij dacht ik bijvoorbeeld dat ik net een 5 had voor economie, en dat was uiteindelijk een 7.8.
Ik had een 6.6 voor 2012-I en maak juist de makkelijke vragen verkeerdquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:58 schreef Push. het volgende:
6,7 voor aardrijkskunde 2011 I. Gaat de goeie kant op. Was er een uur mee bezig.
Volgens mij is het ook beter om te oefenen want eigenlijk moet je de stof al 6 jaar hebben gestamptquote:Op woensdag 8 mei 2013 20:06 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ja hè, sommige dingen zijn te simpel voor woorden maar er zitten ook zat vragen bij waarvan je geen idee hebt hoe je het moet aanpakken.
Inderdaad een kwestie van oefenen en 'zien'. Ik heb nu 2/3 natuurkunde examens helemaal gemaakt, dus gewoon als een echt examen met binas erbij, zonder af en toe te spieken bij de antwoorden. Maar wat ik ga doen de dag voor het examen is alle examens van de afgelopen jaren gewoon alleen bekijken, dus per vraag checken hoe ik het zou aanpakken en vervolgens het correctievoorschrift bekijken. Dat moet qua tijd wel te doen zijn denk ik.
[..]
Ik heb het leren opgegeven. Ik wilde scheikunde, natuurkunde, bio en wiskunde nog echt gaan leren/oefenen uit al die boeken maar daar is gewoon geen tijd meer voor. Ik probeer nu alleen maar op oude examens te focussen, kijken wat ik telkens fout doe enz.
Natuurkunde is inderdaad maar lastig, al die teksten en leg-uit-vragen
Het correctievoorschrift is een richtlijn, geen documentje met vaste antwoorden als er staat 'Een voorbeeld van een juist antwoord is:'. Dan oordelen de docenten zelf of het antwoord juist is of niet. Zijn ze deskundig genoeg voor.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:16 schreef Nafi het volgende:
[..]
Hopen dat ze inderdaad soepel zijn, maar ik betwijfel of ze echt dingen gaan goed rekenen die niet overeenkomen met het correctievoorschrift.
Ja precies, alles moet je nu wel begrijpenquote:Op donderdag 9 mei 2013 16:43 schreef acalaca het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook beter om te oefenen want eigenlijk moet je de stof al 6 jaar hebben gestampt!!!
Gaan je oefenexamens goed???
Ik hoop dat je gelijkt hebtquote:Op donderdag 9 mei 2013 17:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Het correctievoorschrift is een richtlijn, geen documentje met vaste antwoorden als er staat 'Een voorbeeld van een juist antwoord is:'. Dan oordelen de docenten zelf of het antwoord juist is of niet. Zijn ze deskundig genoeg voor.
Heyhey, houd je emoties in bedwang, jij hebt duidelijk geen apatheia bereikt!quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:42 schreef _-_ het volgende:
Jezus wat is latijn ongelooflijk kutIk hoop voor de toekomende generaties dat deze onzin afgeschaft wordt. Die teksten uit je hoofd leren is echt het meest geestdodende werk dat ik ooit gedaan heb. Het is toch "het hoogste niveau"? Ga wat hogere wiskunde geven ofzo. Elke pinda kan die teksten wel uit zijn hoofd leren zodat die weet welk persoonlijk voornaamwoord waar op terug slaat.
Gozer zelfs Seneca niet en die heeft in ballingschap geleefd...quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:47 schreef Nafi het volgende:
[..]
Heyhey, houd je emoties in bedwang, jij hebt duidelijk geen apatheia bereikt!![]()
We hebben nog het geluk dat Seneca (imo) niet heel erg moeilijke teksten schrijft. Het leren hiervan is inderdaad minder leukquote:Op donderdag 9 mei 2013 20:19 schreef MrRiot het volgende:
[..]
Gozer zelfs Seneca niet en die heeft in ballingschap geleefd...
Ik haal voor al mijn oefenexamens gewoon dikke voldoendes (niks lager dan 6,5) maar ik zie gewoon op tegen Latijn (sta wel een 6,8) maar zou het zonde vinden als ik door 1 zo'n toets een 6/5 zou staan :S
Het besef komt nu dus wel dat het volgende week dan moet gebeuren.
Dat heb ik ook.. met m&o maandag.quote:Op donderdag 9 mei 2013 23:43 schreef Thermo16 het volgende:
Opeens slaat het toe. Aaaaaaaah natuurkunde dinsdag HELP
Misschien omdat we heeeeel graag weg willen van de middelbare school en een vervolgopleiding willen doen. En als we zakken, lopen we hoogstwaarschijnlijk enorm veel geld mis. En misschien omdat er allerlei regelingen zijn die er een paar jaar geleden niet waren (kernvakken, 5,5 gemiddeld voor CE) waardoor het nu minder makkelijk is om te slagen dan toen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:56 schreef ReyNemaattori het volgende:
Ik snap niet waarom jullie zenuwachtig zijn
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 00:16 schreef kimandthedoctor het volgende:
[..]
Misschien omdat we heeeeel graag weg willen van de middelbare school en een vervolgopleiding willen doen. En als we zakken, lopen we hoogstwaarschijnlijk enorm veel geld mis. En misschien omdat er allerlei regelingen zijn die er een paar jaar geleden niet waren (kernvakken, 5,5 gemiddeld voor CE) waardoor het nu minder makkelijk is om te slagen dan toen.
Schot in de roosquote:Op vrijdag 10 mei 2013 00:16 schreef kimandthedoctor het volgende:
[..]
Misschien omdat we heeeeel graag weg willen van de middelbare school en een vervolgopleiding willen doen. En als we zakken, lopen we hoogstwaarschijnlijk enorm veel geld mis. En misschien omdat er allerlei regelingen zijn die er een paar jaar geleden niet waren (kernvakken, 5,5 gemiddeld voor CE) waardoor het nu minder makkelijk is om te slagen dan toen.
Meer, juist.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 00:16 schreef kimandthedoctor het volgende:
[..]
Ooh M&O als begin is ook niet echt fijn als het je niet ligt. Ik ben echt blij dat ik lekker rustig met Nederlands beginquote:Op donderdag 9 mei 2013 23:45 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Dat heb ik ook.. met m&o maandag.
Het gevoel van: "aaaahhhhm&o maandag HELP, heb ik wel genoeg geleerd????? Shit.." terwijl ik 3 examens heb gemaakt vandaag.
Dat had ik ook, tot ik ergens examen.studyflow.nl vond. Die gebruik ik nuquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:06 schreef TommieAH het volgende:
Mijn printer draait hier over uren met oude examens
Dan ben je zelfs goedkoper uit als je examenbundels had aangeschaft.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:06 schreef TommieAH het volgende:
Mijn printer draait hier over uren met oude examens
Die ken ik inderdaad ook al, maar voor M&O niet zo heel handig vind ik. Moet je de hele tijd die vervelende frame's openen. Daarnaast wordt ik dan niet afgeleid door FOK bijvoorbeeld haha.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:07 schreef arachide. het volgende:
Dat had ik ook, tot ik ergens examen.studyflow.nl vond. Die gebruik ik nu
quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:47 schreef Nafi het volgende:
[..]
Heyhey, houd je emoties in bedwang, jij hebt duidelijk geen apatheia bereikt!![]()
2011 ging bij mij echt top, 2012 was echt janken geblazenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:05 schreef AppleBite het volgende:
Net Nederlands VWO 2011- I gedaan in anderhalf uur(geen opperste concentratie om rustig de tijd te nemen) maar alsnog een 7,1 gehaald. Vanavond maar eens 2012 proberen, die was behoorlijk pittig als ik de verhalen mag geloven (en dan wel even 2,5/ 3 uur de tijd nemen haha).
Het antwoordmodel van die samenvattingen van Nederlands is ook altijd frustrerend, dan vraag ik me echt af hoe ik het in godsnaam zo moeilijk kan maken terwijl het er zo eenvoudig uitziet.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:19 schreef TommieAH het volgende:
Begin wel te merken dat na een hele dag M&O de concentratie aardig weg valt. Gewoon van die kleine foutjes maken..
Beetje kritisch zijn is goed dan kan het echte cijfer alleen maar beter uitvallenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:24 schreef TommieAH het volgende:
NL oefenen vind ik niet zo erg, maar zn samenvatting schrijven en dan jezelf moeten nakijken.. Weet niet of je dat echt goed kan doen. Sommige mensen zijn heel kritisch daarin en andere totaal niet.
Ben daar inderdaad wat te lui voorquote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:43 schreef nodig het volgende:
[..]
Beetje kritisch zijn is goed dan kan het echte cijfer alleen maar beter uitvallenIk heb ook echt een hekel aan die samenvatting schrijven
Lekker bezig hoor, 8,4 is wel heel netjes!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:08 schreef AppleBite het volgende:
En net 2011 - II gemaakt voor Nederlands, wat ruim twee uur de tijd genomen en de samenvatting wat meer gestructureerd aangepakt, en het resultaat is dus ook flink verbeterd, met een 8,4 deze keer!
Open vragen zijn inderdaad over het algemeen lastiger dan de multiple choice vragen (uitzonderingen daargelaten), daar pak ik dan soms ook maar de helft van de punten. Examen van dit jaar bestaat uit veel open vragen dus daar nog even flink op oefenen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:34 schreef Nafi het volgende:
[..]
Lekker bezig hoor, 8,4 is wel heel netjes!
Ik merk dat de vragen bij mij ook wel beter gaan, alleen verlies ik veel punten bij de open vragen.
Samenvatting gaat ook best moeizaam.
Hoe doe jij dat 'gestructureerd aanpakken'? Lezen in 3 rondes? Of?
En wat voor gestructeerd aanpak gebruik je bij de vragen mbt de tekst (geen samenvatting, maar de tekstbegrip vragen) ?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:07 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Open vragen zijn inderdaad over het algemeen lastiger dan de multiple choice vragen (uitzonderingen daargelaten), daar pak ik dan soms ook maar de helft van de punten. Examen van dit jaar bestaat uit veel open vragen dus daar nog even flink op oefenen.
Gestructureerd aanpakken is ongeveer wel hetzelfde als die 3 rondes lezen denk ik ja, misschien dat ik er 1 oversla, of in een andere volgorde. Ik lees eerst de hele tekst door, dan onderstreep ik de kernzinnen, vervolgens arceer ik alle signaalwoorden en andere woorden die mijn inziens belangrijk zijn (zoals primair, hoofdzakelijk, paradoxaal etc.). Dan splits ik die geleide punten uit in kopjes van een tekst (kunnen bijvoorbeeld meerdere kopjes in een geleid punt zitten), en nummer ik die. Die werk ik vervolgens stuk voor stuk af (door de betreffende alinea/context opnieuw te lezen en dan het punt te verwerken), en dan pak ik per punt of per ''kopje'' een alinea. Die alinea laat ik altijd beginnen door het verwerken van de vraag/het kopje in de eerste zin. Door telkens een nieuwe alinea te gebruiken heb je ook meteen een duidelijk beeld waar je evt. teveel woorden hebt gebruikt.
Ik hoop dat het zo duidelijk is, een hele lap (ongestructureerde) tekst namelijk haha
Hmm, daar heb ik niet echt een gestructureerde aanpak voor. Gewoon de tekst 1x in zijn geheel doorlezen, en dan per vraag de alinea/alinea's weer een keer helemaal doorlezen (over het algemeen kan je toch stellen dat je tijd zat hebt). Zo heb je uiteindelijk, als je alle vragen gehad hebt, de tekst een keer of 2/3 doorgelezen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:08 schreef Sucuk het volgende:
[..]
En wat voor gestructeerd aanpak gebruik je bij de vragen mbt de tekst (geen samenvatting, maar de tekstbegrip vragen) ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#TeamMiley
Als een echte prof doe jij hetquote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:07 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Open vragen zijn inderdaad over het algemeen lastiger dan de multiple choice vragen (uitzonderingen daargelaten), daar pak ik dan soms ook maar de helft van de punten. Examen van dit jaar bestaat uit veel open vragen dus daar nog even flink op oefenen.
Gestructureerd aanpakken is ongeveer wel hetzelfde als die 3 rondes lezen denk ik ja, misschien dat ik er 1 oversla, of in een andere volgorde. Ik lees eerst de hele tekst door, dan onderstreep ik de kernzinnen, vervolgens arceer ik alle signaalwoorden en andere woorden die mijn inziens belangrijk zijn (zoals primair, hoofdzakelijk, paradoxaal etc.). Dan splits ik die geleide punten uit in kopjes van een tekst (kunnen bijvoorbeeld meerdere kopjes in een geleid punt zitten), en nummer ik die. Die werk ik vervolgens stuk voor stuk af (door de betreffende alinea/context opnieuw te lezen en dan het punt te verwerken), en dan pak ik per punt of per ''kopje'' een alinea. Die alinea laat ik altijd beginnen door het verwerken van de vraag/het kopje in de eerste zin. Door telkens een nieuwe alinea te gebruiken heb je ook meteen een duidelijk beeld waar je evt. teveel woorden hebt gebruikt.
Ik hoop dat het zo duidelijk is, een hele lap (ongestructureerde) tekst namelijk haha
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:07 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Heel lief bedoeld, maar een beetje engig!quote:
Nu op de overgang van leren naar oefenenquote:Op donderdag 9 mei 2013 17:26 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ja precies, alles moet je nu wel begrijpen![]()
Examens gaan wisselvallig, ene keer goed, andere keer slecht... Jij nog steeds bezig met leren?
[..]
Ik hoop dat je gelijkt hebt
Hoe komt dat met bio? Bij ons zit er geen nieuwe stof bij, alles al gehad voorgaande jaren.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:55 schreef acalaca het volgende:
[..]
Nu op de overgang van leren naar oefenenNog een lesbrief economie en ik kan complete examens oefenen. Morgen ga ik 2 domeinen natuurkunde (licht en elektriciteit) oefenen en dan hoop ik zondag examens van na te maken.
Ik loop wel gigantisch achter met bio, moet het lastste weekend nog 8 hoofdstukken nieuw leren...
Wat voor punten heb jij voor de natuurkunde examens?? Maak je ze in de examenbundel of print je de bijlagen uit??
In principe werden die hoofdstukken ook opgegeven, maar het accent lag op de SE stof en die werd uitgebreid getoetst...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:02 schreef Nafi het volgende:
[..]
Hoe komt dat met bio? Bij ons zit er geen nieuwe stof bij, alles al gehad voorgaande jaren.
Ehm ik heb 2 examens gemaakt, voor de ene had ik een 7.6 en voor de ander ergens in de 6. Wil een 8.4 halen dus valt beetje tegen... Ik heb een examenbundel van vorig jaar dus heb 2012-II die ik heb gemaakt uitgeprint, 2011-I die er wel in staat gewoon in examenbundel gemaakt.
Ah op die manier... Wordt een weekendje hard werken dan, maar is vast te doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:12 schreef acalaca het volgende:
[..]
In principe werden die hoofdstukken ook opgegeven, maar het accent lag op de SE stof en die werd uitgebreid getoetst...
Hmmm die 6 en 7,6 vallen wel tegen als je een 8,4 wil!!! Gelukkig nog twee dagen om vol te oefenen!! Wil je een 8,4 voor een 9 of voor een 8?
Die was idd makkelijk,quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:55 schreef coolekido het volgende:
Nederlands VWO 2010 heeft een N-norm van 0,0?
Als je open vragen moeilijk vind voor Nederlands zou ik 2009 I en 2011 I eens maken (VWO). veel open vragen..quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:34 schreef Nafi het volgende:
[..]
Lekker bezig hoor, 8,4 is wel heel netjes!
Ik merk dat de vragen bij mij ook wel beter gaan, alleen verlies ik veel punten bij de open vragen.
Samenvatting gaat ook best moeizaam.
Hoe doe jij dat 'gestructureerd aanpakken'? Lezen in 3 rondes? Of?
Ontduiken bewijslast: zoals in het voorbeeld te zien is worden er geen argumenten gegevenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:06 schreef 123eend het volgende:
hoi
kan iemand mij het verschil uitleggen tussen;
ontduiken bewijslast en bespelen van het publiek?
in het examenbundel staat als voorbeelden:
ontduiken bewijslast: de kabinet heeft zijn langste tijd gehad, dat zal iedereen met mij eens zijn''
bespelen publiek:wie wil er nou op die lieve zangvogels jagen?
het klinkt allebei een beetje als woorden in de mond leggen. kan iemand mij dit uitleggen?
* Dilemma. Toch nog even Nederlands oefenen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 15:50 schreef Thezeurminator het volgende:
Ik ben vrij goed voorbereid Nederland net een 8,3 gehaald en Economie een 6,8. Dat zijn mijn enige 2 examens tijdens de eerste week. Ik zit te denken om vanavond de stad in te gaan even lekker een biertje drinken. Alleen ik denk dat ik echt enorm spijt krijg als ik mijn examens niet haal. Dillema.
Ach, als je een 8.3 en een 6.8 haalt kan dat toch prima? Of sta je er zo slecht voor?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 15:50 schreef Thezeurminator het volgende:
Ik ben vrij goed voorbereid Nederland net een 8,3 gehaald en Economie een 6,8. Dat zijn mijn enige 2 examens tijdens de eerste week. Ik zit te denken om vanavond de stad in te gaan even lekker een biertje drinken. Alleen ik denk dat ik echt enorm spijt krijg als ik mijn examens niet haal. Dillema.
Hoe weet jij dat het examen van dit jaar voornamelijk uit open vragen bestaat?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:07 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Morgen 2009 I oefenen, even mijn zelfvertrouwen naar beneden halenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:13 schreef coolekido het volgende:
[..]
Als je open vragen moeilijk vind voor Nederlands zou ik 2009 I en 2011 I eens maken (VWO). veel open vragen..
Kan je hier vindenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:19 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat het examen van dit jaar voornamelijk uit open vragen bestaat?
en als je dat vergelijkt met die dingen van voorgaande jaren is het precies hetzelfde, toch? of ben ik nou blind?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:04 schreef TommieAH het volgende:
[..]
Kan je hier vinden
http://www.cito.nl/nl/Ond(...)013/havo_ce_tv1.aspx
dankjequote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:04 schreef TommieAH het volgende:
[..]
Kan je hier vinden
http://www.cito.nl/nl/Ond(...)013/havo_ce_tv1.aspx
Thanks, ik ga er naar kijken!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:13 schreef coolekido het volgende:
[..]
Als je open vragen moeilijk vind voor Nederlands zou ik 2009 I en 2011 I eens maken (VWO). veel open vragen..
Ja klopt, vragen als 'bij welk alinea begint deel 2' of 'wat is de functie van alinea 8, kies uit:...' zijn ook open vragen. Dus het is gelukkig niet zo dat al die open vragen leg-uit vragen zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:34 schreef coolekido het volgende:
[..]
en als je dat vergelijkt met die dingen van voorgaande jaren is het precies hetzelfde, toch? of ben ik nou blind?
Normaal gesproken hoef je niet gedetailleerd te zijn bij je samenvatting, maar het blijft op sommige momenten inderdaad heel vaag welk puntje er wel in moet en welke niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 15:43 schreef Push. het volgende:
Tips van AppleBite doorgevoerd vandaag bij een samenvatting Nederlands. 17 van de 19 puntenHad de laatste twee punten ook, maar had die geschrapt
. Kom nu wel een beetje te kort aan woorden. Weet iemand hoe je kan weten of je gedetailleerd moet zijn of niet? Er was nu bij 2011-I als antwoord 'internationale ontwikkelingen', maar ik had al die internationale ontwikkelingen uitgeschreven. Soms krijg je wel punten voor de losse ontwikkelingen, maar nu niet? Heel vaag..
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:02 schreef Festa94 het volgende:
Ik word wel een beetje bang eerlijk gezegd voor Nederlands. Want ik ben niet zo sterk in open-vragen en dit jaar zijn er best wel veel, je krijgt zes vragen die per vraag 3 punten waard zijn :S
Dat zijn gewoon die open vragen waarbij je ook een punt krijgt als je woorden aantal onder de x aantal woorden zit. Kan je op zich best oefenenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:02 schreef Festa94 het volgende:
Ik word wel een beetje bang eerlijk gezegd voor Nederlands. Want ik ben niet zo sterk in open-vragen en dit jaar zijn er best wel veel, je krijgt zes vragen die per vraag 3 punten waard zijn :S
Daarvoor is de n-term.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:53 schreef genster het volgende:
Ik ben zenuwachtig omdat ik denk nog niet voldoende geoefend te hebben. Niet dat mijn cijfers slecht waren, maar je weet nooit wat je kan verwachten. Zit altijd wel weer één belachelijk moeilijk examen tussen.
Klopt, je moet de strekking wel goed hebben. Als je die goed hebt krijg je 2 punten, houd je daarbij ook nog eens aan de grens van 20 woorden, dan krijg je ook het 3e punt. Het is niet zo dat je als je opschrijft: weet ik niet, je 1 punt krijgt omdat je onder de 20 woorden bent gebleven hahaquote:Op zondag 12 mei 2013 00:08 schreef nuckythompson het volgende:
Vaak krijg je toch pas dat punt van het woordenaantal als je ook het gehele antwoord goed hebt?
Wil ik ook eens weten ☺quote:Op zondag 12 mei 2013 00:52 schreef Sucuk het volgende:
Weet iemand hoe je antwoord moet geven op 'formuleer'vragen?
Mag je citeren of..? Ik ga telkens de fout in
Staat mij iets van bij dat je alleen mag citeren als dat ook daadwerkelijk gevraagd wordt..quote:Op zondag 12 mei 2013 00:52 schreef Sucuk het volgende:
Net een NL examen 2011-1 gemaakt. Cijfer 6.3 - 6.9
Beetje gesjoemeld etc.. dus vandaar daar tussen in. Sowieso wel 6.3 en niet hoger dan 6.9.
Alleen nog oefenen en werken aan de open vragen.
Weet iemand hoe je antwoord moet geven op 'formuleer'vragen?
Mag je citeren of..? Ik ga telkens de fout in
Je mag alleen niet citeren als er staat dat je het in eigen woorden moet doen. Anders mag je gewoon elementen uit de tekst overnemen. Een letterlijk citaat zou ik alleen niet doen...quote:Op zondag 12 mei 2013 10:55 schreef coolekido het volgende:
[..]
Staat mij iets van bij dat je alleen mag citeren als dat ook daadwerkelijk gevraagd wordt..
kloptquote:Op zondag 12 mei 2013 14:45 schreef Thezeurminator het volgende:
Ik had een vraagje de nieuwe eis is.
Vanaf het schooljaar 2012-2013 geldt ook dat je op havo of vwo niet meer dan één 5 mag halen voor de vakken Nederlands, Engels en wiskunde.
Dus je mag ook niet 1 4 halen? Dus met een 4,4 op je CE wisk ben je automatisch gezakt?
Je mag nog herkansing doen hequote:Op zondag 12 mei 2013 14:48 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Okee poeh dat is wel redelijk pittig. 1 inzakking tijdens je CE's en je bent al gezakt.
Zolang je gemiddeld met je SE maar een 5 staat mag je halen wat je wil.quote:Op zondag 12 mei 2013 14:55 schreef Sucuk het volgende:
Hoe zit het nou, mag je voor NL nou op je CE een 1,2,3,4,5 halen of mag moet je minstens een 5 halen?
Kan iemand mij de regelingen even verduidelijken?
Geldt niet voor je CE, dat gaat om je eindcijfer dus met je SE.quote:Op zondag 12 mei 2013 14:45 schreef Thezeurminator het volgende:
Ik had een vraagje de nieuwe eis is.
Vanaf het schooljaar 2012-2013 geldt ook dat je op havo of vwo niet meer dan één 5 mag halen voor de vakken Nederlands, Engels en wiskunde.
Dus je mag ook niet 1 4 halen? Dus met een 4,4 op je CE wisk ben je automatisch gezakt?
Worden eindcijfers afgerond? Dus stel ik sta gemiddeld (SE + CE / 2) voor Duits bv. een 4.55, wordt dat een 5? Waardoor ik dan één 5 heb.. of telt dat als een 4 ?quote:Op zondag 12 mei 2013 14:56 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Geldt niet voor je CE, dat gaat om je eindcijfer dus met je SE.
.5 en hoger wordt naar boven afgerondquote:Op zondag 12 mei 2013 14:58 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Worden eindcijfers afgerond? Dus stel ik sta gemiddeld (SE + CE / 2) voor Duits bv. een 4.55, wordt dat een 5? Waardoor ik dan één 5 heb.. of telt dat als een 4 ?
Ja, je SE en CE op 1 decimaal worden samengenomen tot een één cijfer en dat wordt op gehelen afgerond dus een 4,5 is een 5.quote:Op zondag 12 mei 2013 14:58 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Worden eindcijfers afgerond? Dus stel ik sta gemiddeld (SE + CE / 2) voor Duits bv. een 4.55, wordt dat een 5? Waardoor ik dan één 5 heb.. of telt dat als een 4 ?
Okee ik sta nu ditquote:Op zondag 12 mei 2013 14:56 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Geldt niet voor je CE, dat gaat om je eindcijfer dus met je SE.
Ja hoorquote:Op zondag 12 mei 2013 15:28 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Okee ik sta nu dit
Nl: 6,8
EN: 6,5
WI: 6,8
Dus ik slaag nog met een 4,2 , 4,5 ,4,2? (Ik heb meer dan voldoende compensatie voor de 5,5 gemiddeld)
quote:
Ik knijp hem wel een beetje, terwijl al mijn se cijfers tussen de 6 en 7 liggenquote:Op zondag 12 mei 2013 15:30 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]![]()
Ik heb mij al die tijd zorgen gemaakt om niets.Ik dacht dat je CE maximaal 1 5 mocht staan. En ik wil voor Nederland nog wel eens een 5,4 halen maar dat maakt niets uit dus. Ik ben nu in feite gewoon geslaagd. Of het moet heel raar lopen.
Ik heb van die CE regeling amper last want heb een 8,3 , 7,2 en een 5,8 van vorig jaar staan. Ik moet nu alleen nog 3 van mijn 5 vakken voldoende afsluiten.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:34 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ik knijp hem wel een beetje, terwijl al mijn se cijfers tussen de 6 en 7 liggen
Alleen die 5.5 regeling zou me kunnen nekken
Ja dan sta je 3 zessen, je mag in die vakken nog 1 vijf staan ook. Die 5,5 gemiddeld telt wel alleen voor je CE's dus daar kun je nu nog geen compensatie voor hebbenquote:Op zondag 12 mei 2013 15:28 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Okee ik sta nu dit
Nl: 6,8
EN: 6,5
WI: 6,8
Dus ik slaag nog met een 4,2 , 4,5 ,4,2? (Ik heb meer dan voldoende compensatie voor de 5,5 gemiddeld)
Ik moet het ook wel bont maken hoor.. maarja spanning ofzoquote:Op zondag 12 mei 2013 15:35 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ik heb van die CE regeling amper last want heb een 8,3 , 7,2 en een 5,8 van vorig jaar staan. Ik moet nu alleen nog 3 van mijn 5 vakken voldoende afsluiten.
Heb 'm net ook gemaakt, en die samenvatting ging bij mij ook nergens over.. 9 punten verdomme. Ben het inderdaad met je eens dat ze met allerlei punten kwamen dit niet in het punten genoemd stonden.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:33 schreef _-_ het volgende:
Net 2011-1 gemaakt van Nederlands. Samenvatting echt heel slecht gemaakt, 10 punten ofzo. Maar had echt alles goed bij dat tekstverklaren, geen idee hoeUiteindelijk een 7.6 dacht ik. Iemand nog tips voor het samenvatting? Ik snapte die punten nauwelijks. Ze vroegen naar de ontwikkelingen, maar in het antwoord model staan ook de oorzaken van die ontwikkelingen. Hoe moet ik opeens verzinnen dat ze dat er ook in willen.
En zou je mij vraag 5 ook uit kunnen leggen? Ik had antwoord Dquote:Op zondag 12 mei 2013 17:33 schreef _-_ het volgende:
Net 2011-1 gemaakt van Nederlands. Samenvatting echt heel slecht gemaakt, 10 punten ofzo. Maar had echt alles goed bij dat tekstverklaren, geen idee hoeUiteindelijk een 7.6 dacht ik. Iemand nog tips voor het samenvatting? Ik snapte die punten nauwelijks. Ze vroegen naar de ontwikkelingen, maar in het antwoord model staan ook de oorzaken van die ontwikkelingen. Hoe moet ik opeens verzinnen dat ze dat er ook in willen.
Mja, die hele tekst gaat over dat er nauwelijks meer ruimte is voor nuance in het debat en dat politici van tegenwoordig overtuigd zijn van hun gelijk en alleen de andere partij willen overtuigen. In oorlog ga je toch ook alleen voor de volledige overwinning. Dus antwoord B.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:38 schreef coolekido het volgende:
[..]
En zou je mij vraag 5 ook uit kunnen leggen? Ik had antwoord D
oui, totaal geen zenuwen alleen die examens komen mij wel mijn strot uit.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:00 schreef Etsu het volgende:
Spannneeeennndddddd!
Morgen vwo Nederlands en havo m&o toch?
Vanavond gewoon niks meer doen en eventueel morgen een samenvattinkje, en let's go.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:02 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
oui, totaal geen zenuwen alleen die examens komen mij wel mijn strot uit.
Ik ook.quote:
Juist.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:11 schreef AppleBite het volgende:
Zenuwen niet echt, meer gezonde spanning en eigenlijk nog wel meer nieuwsgierigheid.
Vergelijkbaar met de avond voordat je op schoolreisje gaat.
Als in sarcastisch of instemmend haha?quote:
Instemmend natuurlijk.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:14 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Als in sarcastisch of instemmend haha?
quote:Op zondag 12 mei 2013 18:21 schreef Festa94 het volgende:
Ik hoop dat Nederlands te doen is dit jaar. God please.
Gebruik je van élke alinea in de tekst íets?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:07 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Nee, ik werk puur de punten af. Komt met enige regelmaat voor dat je een (of zelfs meerdere) alinea's niet hoeft te gebruiken. Maar je moet gewoon de gevraagde punten herleiden naar de tekst, en vervolgens de gevonden tekst verwerken in je samenvatting.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:46 schreef coolekido het volgende:
[..]
Gebruik je van élke alinea in de tekst íets?
Heb je 2011 - I gemaakt? Ik kwam daar aardig in de war..quote:Op zondag 12 mei 2013 18:50 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Nee, ik werk puur de punten af. Komt met enige regelmaat voor dat je een (of zelfs meerdere) alinea's niet hoeft te gebruiken. Maar je moet gewoon de gevraagde punten herleiden naar de tekst, en vervolgens de gevonden tekst verwerken in je samenvatting.
SC?quote:Op zondag 12 mei 2013 19:30 schreef Maisnon het volgende:
Als ie vol zit kunnen jullie gewoon doorkletsen in 'n volgend deel trouwens. Ik weet niet of Zenuwen een goeie naam is voor de reeksSuggesties zijn altijd welkom, haha
Hehe ja. Ik verwacht dat er wel veel klachten voor Nederlands gaan komen. Is ieder jaar zo.quote:Op zondag 12 mei 2013 19:34 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ben wel benieuwd hoeveel klachten er zullen komen bij het LAKS na de 1ste dag. Vorig jaar was er nog iemand die had geklaagd voordat het examen überhaupt begon.
Was inderdaad verwarrend omdat er maar 3 punten werden gegeven. In dergelijke gevallen (altijd eigenlijk, maar in deze specifieke gevallen nog belangrijker) probeer ik altijd de gevraagde informatie per punt er uit te halen.quote:Op zondag 12 mei 2013 19:24 schreef coolekido het volgende:
[..]
Heb je 2011 - I gemaakt? Ik kwam daar aardig in de war..
Hoe is het met M&O?quote:
Jou ken ik nogquote:Op zondag 12 mei 2013 19:34 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ben wel benieuwd hoeveel klachten er zullen komen bij het LAKS na de 1ste dag. Vorig jaar was er nog iemand die had geklaagd voordat het examen überhaupt begon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |