Ik heb eerst de havo gedaan.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:50 schreef Maisnon het volgende:
Oh ja ik snapte het al nietja de onderbouw Havo en het laatste jaar VWO lijkt me ook wel een verschil.
Ik weet er ook bijna niks meer van, maar een van mn beste vrienden is planologie gaan doen en dat is door en door aardrijkskunde volgens mij
Wat gaat er mis dan?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:07 schreef Sucuk het volgende:
Klote Nederlands..... Als die er niet was, was ik al zeker dat ik geslaagd was....
Het samenvatting en de openvragen....quote:
Ik sta voor alles voldoende... Talen 6.3 en de rest van de vakken in de 7. Ik maak me alleen wat druk wat betreft de NL en DU taal..quote:Op maandag 6 mei 2013 15:23 schreef Maisnon het volgende:
Ik had voor Nederlands een onvoldoendevind het nog steeds erg. En voor letterkunde een 9..
Maar dat kan je hebben hè, één slecht vak. Sta je voorderest wel goed Sucuk?
Ik knijp hem wel een beetje hoor voor de examens, maar ga er wel vanuit dat het goed komt.. tuurlijk was het een beetje raar, ik had gezworen nooit meer naar die &*$(*$@ school te gaanquote:Op maandag 6 mei 2013 15:06 schreef Maisnon het volgende:
Ja een beetje welmaar wat een dikke reis zeg, was het niet raar om weer terug naar de middelbare te gaan zeg maar? Examens moeten dan sowieso goed gaan toch?
En wat ga je nu doen als je klaar bent?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:29 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ik knijp hem wel een beetje hoor voor de examens, maar ga er wel vanuit dat het goed komt.. tuurlijk was het een beetje raar, ik had gezworen nooit meer naar die &*$(*$@ school te gaanMaar na een paar maanden is dat weer vertrouwd
Mijn doel is gewoon om alle vragen behalve de samenvatting foutloos te maken, dan heb ik sowieso een 6,4 a 6,7.. Heb even paar oude examens bekeken qua scores en vergeleken wat voor cijfer ik zou hebben als ik bij de samenvatting 0 punten scoor.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:29 schreef Etsu het volgende:
Ik faalde ook hard in Nederlands.Hoe dat komt, geen idee. Ik had voor letterkunde ook een 7, en voor alle onderdelen ook gewoon (ruime) voldoende. Ik faal gewoon hard in begrijpend lezen en samenvatten. Sowieso ben ik ook geen talen-mens. Ligt ook heel erg aan de tekst die je krijgt denk ik, of het je ligt of niet. Twee jaar geleden had ik een 4,6 voor centraal (samenvatting had verneukt) en vorig jaar een 4,8 (samenvatting ook verneukt)
![]()
Hier een filmpje van m'n oude school, het schijnt wel goed te geholpen te hebben bij anderen.
En als je ze maakt, wat heb je dan?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:31 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Mijn doel is gewoon om alle vragen behalve de samenvatting foutloos te maken, dan heb ik sowieso een 6,4 a 6,7.. Heb even paar oude examens bekeken qua scores en vergeleken wat voor cijfer ik zou hebben als ik bij de samenvatting 0 punten scoor.
Ik heb een beetje het probleem dat ik een hele brede interesse heb en mijn interesse op het moment vaak om de paar maanden verandertquote:Op maandag 6 mei 2013 15:30 schreef Maisnon het volgende:
[..]
En wat ga je nu doen als je klaar bent?
Nee. Je moet afgerond een 5 staan voor Nederlands, Engels of Wiskunde.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:35 schreef Sucuk het volgende:
Het grappige is dat ik bij alle examens die ik tot nu toe geoefend heb voor elk vak (behalve geschiedenis) hoog heb gescoord, minimaal een 7 en soms wel een 8.. Op NL en DU na, daar haal ik steeds een 4/5...
Ben je trouwens gezakt als je voor je CE een 4 voor NL & DU haalt?
Zeker weten?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee. Je moet afgerond een 5 staan voor Nederlands, Engels of Wiskunde.
Het gaat om het gemiddelde. Niet om wat je haalt.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:37 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Zeker weten?
Sinds het schooljaar 2011-2012 zijn de exameneisen aangescherpt. Je moet gemiddeld een voldoende halen voor alle vakken van het centraal examen. Vanaf het schooljaar 2012-2013 geldt ook dat je op havo of vwo niet meer dan één 5 mag halen voor de vakken Nederlands, Engels en wiskunde.
Bij de kernvakken geldt het cijfer op je eindlijst, niet dat van alleen je CSE.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:37 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Zeker weten?
Sinds het schooljaar 2011-2012 zijn de exameneisen aangescherpt. Je moet gemiddeld een voldoende halen voor alle vakken van het centraal examen. Vanaf het schooljaar 2012-2013 geldt ook dat je op havo of vwo niet meer dan één 5 mag halen voor de vakken Nederlands, Engels en wiskunde.
Daar ging ik al. Begrip van de tekst....quote:Op maandag 6 mei 2013 15:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
Het gaat om het gemiddelde. Niet om wat je haalt.
Niet jouw fout hoor. In de tekst staat het niet zo duidelijk weergegeven, maar weet zeker dat het zo is.quote:
Wat houdt dat in?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:41 schreef Etsu het volgende:
Dus: gewoon dit jaar slagen, heb je niet te maken met een verplichte rekentoets!
Gewoon, rekenen wordt een onderdeel van het examen en daar moet je een voldoende voor hebben. Gaat vanaf volgend schooljaar in volgens mij.quote:
Heel snel even gekeken naar de voorbeeldtoetsen op de site van CITO, maar daar kan ik zo een 10.0 voor halen johquote:Op maandag 6 mei 2013 15:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Gewoon, rekenen wordt een onderdeel van het examen en daar moet je een voldoende voor hebben. Gaat vanaf volgend schooljaar in volgens mij.
Een 10 zou mij niet lukken, maar een voldoende wel.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:45 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Heel snel even gekeken naar de voorbeeldtoetsen op de site van CITO, maar daar kan ik zo een 10.0 voor halen joh
Mua ieder zijn kwaliteiten. Last question: worden zowel de opgaven(vragen) als de antwoorden geplaatst op internet op dezelfde dag van de examens? Zodat ik uit nieuwsgierigheid kan controleren hoe ik het gemaakt heb.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
Een 10 zou mij niet lukken, maar een voldoende wel.Helaas zijn er mensen die daarin grandioos falen.
quote:Op maandag 6 mei 2013 15:47 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Mua ieder zijn kwaliteiten. Last question: worden zowel de opgaven(vragen) als de antwoorden geplaatst op internet op dezelfde dag van de examens? Zodat ik uit nieuwsgierigheid kan controleren hoe ik het gemaakt heb
Ja, maar je moet wel beseffen dat er rek zit in die correctievoorschriften, docenten zijn professioneel genoeg om andere antwoorden ook goed te kunnen tellen. Op de havo dacht ik bijvoorbeeld dat ik net een 5 had, toen ik het had 'nagekeken'. Bleek uiteindelijk een 7,8 te zijn.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:47 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Mua ieder zijn kwaliteiten. Last question: worden zowel de opgaven(vragen) als de antwoorden geplaatst op internet op dezelfde dag van de examens? Zodat ik uit nieuwsgierigheid kan controleren hoe ik het gemaakt heb.
Echt geen zin om zelfde school overnieuw te doen een jaar..Want het voelt dan alsof je een jaar bent blijven hangen in de tijd. En dan achterloopt, vanwege het feit dat je dan niet je leeftijdsgenoten treft, maar steeds jongere mensen...quote:Op maandag 6 mei 2013 15:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar of je het moet doen, is de tweede. Er zijn genoeg mensen die helemaal in paniek raakten toen ze 1ste CE verneukt hadden (volgens hen) en de rest van de examens met tegenzin maakten.
Ik heb dat altijd wel gedaan, soms met een gelukkig gevoel, soms niet.Op havo had ik het wel gedaan en had op alles een voldoende behalve Engels. En ik had ook gelijk achteraf.
Twee jaar geleden had ik mezelf rijk gerekend en ging vanuit dat ik ging slagen.Toch niet.
Vorig jaar heb ik me voorgenomen om het niet te doen, maar toch wel gedaan (had toch 2 weken daarna economie CE), en bleek dus dat ik Nederlands ontzettend had verneukt en daar ging m'n laatste hoop. Maar toch opzij gezet en verder gegaan.
Ik heb 3 vakken overnieuw moeten doen, dus zoveel was ik niet op school. Maandag 2 uurtjes, dinsdag 3 uurtjes, woensdag van 9 tot 6 en toen had ik alweer weekend. Ik praatte met niemand want ik had geen klik met ze. Ik kwam en ik ging weer. Het is ruk, maar je kan daarnaast wel veel werken, sociaal doen etc.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:57 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Echt geen zin om zelfde school overnieuw te doen een jaar..Want het voelt dan alsof je een jaar bent blijven hangen in de tijd. En dan achterloopt, vanwege het feit dat je dan niet je leeftijdsgenoten treft, maar steeds jongere mensen...
Ja, je eindcijfers worden afgerond (en je SE- en CE-cijfers niet).quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:57 schreef Sucuk het volgende:
Worden de cijfers trouwens afgerond? Stel je eindcijfer wordt een 4.6, en dat het afgerond wordt naar een 5? Zou zo maar zonde zijn als je eindcijfer een 4.6 wordt en het wordt niet afgerond en het telt voor de zakregel mbt eindcijfer een 4 en een 5.
Niet dat het bij mij zal gebeuren, maar ben wel nieuwsgierig.
Ik was geslaagd ergens in de 20st eeuw toen geluk nog heel gewoon was.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:40 schreef Merkie het volgende:
Zeven jaar geleden al geslaagd, geen zenuwen hier dus.
Is die uitreiking bij jullie zo chique?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:23 schreef arachide. het volgende:
Ik heb een jurkje voor mijn diploma uitreiking gevondenmaar hij is van mijn moeder en zij wil hem aan. Maar hij is zo leuk
[ afbeelding ]
Wij hebben van die toga's, maar ja, de meeste mensen trekken wel iets netters aan.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:36 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Is die uitreiking bij jullie zo chique?
Ik ook. Ik had een 4. Normaal rond de 7quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:25 schreef Knotsaap het volgende:
Nederlandse vragen van vorig jaar gemaakt, D-R-A-M-A!
Godverdomme weer een 4,6quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:14 schreef arachide. het volgende:
En weer een poging tot AK ( vwo 2012-2 voor de liefhebbers)
bijlage, check!
flesje water, check!
pen, check!
papier, check!
Atlas, check!
Lets goooooooooo
Ik vind dat eigenlijk vrij terecht... niveau van wiskunde is dramatischquote:Op maandag 6 mei 2013 15:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Gewoon, rekenen wordt een onderdeel van het examen en daar moet je een voldoende voor hebben. Gaat vanaf volgend schooljaar in volgens mij.
Haha inderdaad, je kan al zijn teksten samenvatten in 1 zinquote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:07 schreef _-_ het volgende:
Gister weer niks gedaanGelukkig ben ik vandaag al 2 uur met Latijn bezig. Lekker fijn open deuren intrappen met Seneca. Die man heeft echt pagina's nodig om 1 dingetje te zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |