Denk jij nou echt dat je een keus had in die tijd? Nah... Bovendien was er sprake van propaganda en was je dus helemaal gehersenspoeld.quote:
Wie zegt dat ze vrijwillig een wapen hebben opgepakt? Wie zegt dat ze niet door propaganda gehersenspoeld zijn en daardoor denken dat Hitler ''de man'' is.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik neem aan dat als jij dat wapen oppakt om mensen te gaan doden, je dondersgoed weet waarom je dat doet. Als je dat niet weet , dan verdien je het niet om herdacht te worden.
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:57 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Het feit dat je meedoet maakt je al fout, of je nou een keus hebt of niet.
Was het allemaal maar zo simpel. Dan zou jij zonder twijfel de grootste held van de oorlog zijn geweest.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:57 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Makkelijk praten achteraf.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:57 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Dat zijn heel veel mensen, maar slechts een relatief klein gedeelte van de bevolking.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:43 schreef RapperSjors het volgende:
[..]
Aan het eind van de tweede wereld oorlog telde de NSDAP meer dan 7 miljoen leden
Het is eigenlijk heel mooi hoe hij die partij groot heeft gemaaktquote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:03 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Dat zijn heel veel mensen, maar slechts een relatief klein gedeelte van de bevolking.
Terug naar het onderwerp: Alle slachtoffers moeten herdacht worden, ook de Duitse slachtoffers.
En dat betekend dat we ze maar moeten herdenken?!?! Ik wil er best in meegaan dat ze niet allemaal hitlers waren, maar dat betekent nog niet dat je ze moet herdenken. Er zijn een heleboel mensen de afgelopen 60 jaar doodgegaan die een stuk onschuldiger waren dan die duitsers, herdenken we die?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:57 schreef nodig het volgende:
Wie zegt dat ze vrijwillig een wapen hebben opgepakt? Wie zegt dat ze niet door propaganda gehersenspoeld zijn en daardoor denken dat Hitler ''de man'' is.
Wie is er erger? De gek of de mensen die hem volgen..quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:18 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En dat betekend dat we ze maar moeten herdenken?!?! Ik wil er best in meegaan dat ze niet allemaal hitlers waren, maar dat betekent nog niet dat je ze moet herdenken. Er zijn een heleboel mensen de afgelopen 60 jaar doodgegaan die een stuk onschuldiger waren dan die duitsers, herdenken we die?
Dat zeg ik niet maar ik vind dat iedereen dat lekker voor zichzelf moet bepalen. Je moet dat niet gaan bannen ofzo..quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:18 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En dat betekend dat we ze maar moeten herdenken?!?! Ik wil er best in meegaan dat ze niet allemaal hitlers waren, maar dat betekent nog niet dat je ze moet herdenken. Er zijn een heleboel mensen de afgelopen 60 jaar doodgegaan die een stuk onschuldiger waren dan die duitsers, herdenken we die?
Gelukkig kunnen we goed en fout onderscheiden en als je vocht aan hitlers zijde dan ben je wat mij betreft fout. Als groep of als individu. Of je er wat aan kon doen of niet.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Was het allemaal maar zo simpel. Dan zou jij zonder twijfel de grootste held van de oorlog zijn geweest.
Tot zo allen.
Alsof dat kan!quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:20 schreef nodig het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar ik vind dat iedereen dat lekker voor zichzelf moet bepalen. Je moet dat niet gaan bannen ofzo..
Wat lijkt het me heerlijk om alles zo zwart/wit te zien.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:21 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen we goed en fout onderscheiden en als je vocht aan hitlers zijde dan ben je wat mij betreft fout. Als groep of als individu. Of je er wat aan kon doen of niet.
Je wou zeggen dat je dan niet fout bezig bent? Als duitse soldaat?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:22 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wat lijkt het me heerlijk om alles zo zwart/wit te zien.
Elke soldaat is fout bezig.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:23 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Je wou zeggen dat je dan niet fout bezig bent? Als duitse soldaat?
Wat bedoel je hiermee?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:57 schreef nodig het volgende:
[..]
Bovendien was er sprake van propaganda en was je dus helemaal gehersenspoeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |