Ik heb genoeg afleveringen van PowNews gezien om te weten wat die mensen doen, het is nooit erger dan wat kattenkwaad of iemand ergens op aanspreken. Nogmaals, de enige manier om machsmisbruik van een autoriteit aan te pakken is met onorthodoxe middelen aangezien de autoriteit niet de autoriteit zelf kan worden aangepakt. Dan rechtvaardigt het doel dus behoorlijk wat middelen, zeker het plaatsen van een wielklem en het aanspreken op hun gedrag of iets dergelijks. Het enige wat ik me kan herinneren wat op het randje was van PowNews was de 'achtervolging' van de klootzakjes die die jongen in Eindhoven bijna doodschopten en een grensrechter helemaal doodschopten. Ik heb geen greintje medelijden met die jongens maar het is op het randje in verband met het risico op eigen rechter spelen.quote:Op zondag 10 november 2013 19:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een neuslengte verder zijn er nog meer afleveringen van Powned.
Je weet toch dat je nog minstens 6 of 7 jaar gaat moeten wachten?quote:Op zondag 10 november 2013 21:36 schreef Unquote het volgende:
puberaal gebrul van volwassen kerels doorspekt met leugens en speculaties. Powned is een walgelijke omroep en ik kan niet wachten tot het weer oprot.
Het is een goed programma, het programma is wel gekocht van een buitenlandse producent. Eigenlijk zou het programma natuurlijk overbodig moeten zijn, het is triestig dat hoge managers - terwijl ze elkaar zo ruim betalen (manager bij de een, commissaris bij de ander en vice versa) - niet uit zichzelf inzien dat een bedrijf veel beter draait als de hoge heren ook eens wat tijd doorbrengen op de werkvloer. Een grove overschatting van hun eigen vermogen om alles goed te regelen? "We hebben op papier prima de interne communicatie geregeld..."quote:Ondertussen gaat HUMAN waarschijnlijk ook ten onder, terwijl De Vloer Op één van de weinige goeie programma's op de publieke zenders is. Dat vind ik een stuk erger.
Ik tel nu alvast de dagen af.quote:Op maandag 11 november 2013 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je weet toch dat je nog minstens 6 of 7 jaar gaat moeten wachten?
[..]
Het is een goed programma, het programma is wel gekocht van een buitenlandse producent. Eigenlijk zou het programma natuurlijk overbodig moeten zijn, het is triestig dat hoge managers - terwijl ze elkaar zo ruim betalen (manager bij de een, commissaris bij de ander en vice versa) - niet uit zichzelf inzien dat een bedrijf veel beter draait als de hoge heren ook eens wat tijd doorbrengen op de werkvloer. Een grove overschatting van hun eigen vermogen om alles goed te regelen? "We hebben op papier prima de interne communicatie geregeld..."
Jij begint wel heel erg vroeg met aftellen. Normaal gesproken doen enkel gedetineerden dat.quote:
Ik dacht inderdaad aan dat andere programma. Dit programma heb ik ook wel eens gezien, ik vond het niet boeiend maar het is wel een redelijk uniek programma dus ik erken dat het wat toevoegt voor de publieke omroep.quote:En je bent in de war met een ander programma, De Vloer Op is een improvisatieprogramma, Nederlandse productie.
Jij wil alleen nog gesponsorde programma's bij de commerciëlen, zodat Unilever bepaalt wat jij wel en niet te zien krijgt?quote:Op maandag 11 november 2013 01:24 schreef OllieWilliams het volgende:
Wat mij betreft schaffen ze de hele publieke omroep af.
Ik heb niet eens een televisie. Ben er blij om ook.quote:Op maandag 11 november 2013 01:27 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Jij wil alleen nog gesponsorde programma's bij de commerciëlen, zodat Unilever bepaalt wat jij wel en niet te zien krijgt?
Jij bent niet de enige inwoner van Nederland. Zonder publieke omroep heb je geen educatieve televisie, geen podium voor minderheden of aparte interesses etc. Dan kan je alleen nog maar kansloze talentenshows kijken, daar zal Nederland als geheel echt stukken van opknappen.quote:Op maandag 11 november 2013 01:29 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een televisie. Ben er blij om ook.
Tja, ik vind de NPO ook wel meevallen qua educatieve televisie. Een van de weinige goede informatieve programma's die ik heb gezien de laatste tijd was Klimaatjagers. De rest van de quasi-intellectuele programma's (zoals bijv de colleges van dwdd) missen diepgang en moeten maar zoveel mogelijk entertainment bevatten, omdat anders de kijkers te snel afhaken. Mijns inziens zou de NPO juist dát tegen moeten gaan, die waanzin van de kijkcijfers.quote:Op maandag 11 november 2013 01:31 schreef Unquote het volgende:
[..]
Jij bent niet de enige inwoner van Nederland. Zonder publieke omroep heb je geen educatieve televisie, geen podium voor minderheden of aparte interesses etc. Dan kan je alleen nog maar kansloze talentenshows kijken, daar zal Nederland als geheel echt stukken van opknappen.
In principe kan je vandaag de dag bijna alles wat op de televisie wordt uitgezonden via het internet zien.quote:Op maandag 11 november 2013 01:29 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een televisie. Ben er blij om ook.
Uiteraard maar de overheid zelf gaf de PO de opdracht om meer kijkers te trekken en gezien de reclamefinanciering wordt de PO hier ook sterk toe gestimuleerd. Tja, dan krijg je dus een soort van commerciële programmering op de PO.quote:Op maandag 11 november 2013 01:41 schreef OllieWilliams het volgende:
Mijns inziens zou de NPO juist dát tegen moeten gaan, die waanzin van de kijkcijfers.
Je gaat compleet voorbij aan de kinderprogrammering, School TV, Klokhuis en al die shit, dat is ook de publieke omroep. DWDD is inderdaad geen intellectueel programma en zo moet je het dus ook niet behandelen. Tuurlijk ligt er teveel nadruk op kijkcijfers op dit moment, maar dat betekent niet dat de publieke omroep in z'n geheel moet verdwijnen.quote:Op maandag 11 november 2013 01:41 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Tja, ik vind de NPO ook wel meevallen qua educatieve televisie. Een van de weinige goede informatieve programma's die ik heb gezien de laatste tijd was Klimaatjagers. De rest van de quasi-intellectuele programma's (zoals bijv de colleges van dwdd) missen diepgang en moeten maar zoveel mogelijk entertainment bevatten, omdat anders de kijkers te snel afhaken. Mijns inziens zou de NPO juist dát tegen moeten gaan, die waanzin van de kijkcijfers.
In de hiërarchie van functionarissen die met openbaar gezag bekleed zijn staan de parkeerwachters (die al geen geliefde baan hebben) wel als allerlaatst. Goed natuurlijk om daar een item over te maken (of bijv straatvegers die een jointje roken) uit puur principieel opzicht. Maar dat is het niveau van een landelijke zender eigenlijk onwaardig. At5 zet op dergelijke ' onderzoeksjournalistiek' haar stagiaires op. Een gevalletje van ' vrouw ziet rat in Osdorp, stadsdeel ontkent' . Leuk item, maar daar heb je geen landelijke omroep voor nodig.quote:Op zondag 10 november 2013 18:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In dit geval heiligt het doel de middelen aangezien hier sprake is van een autoriteit die zijn macht (in dit geval het feit dat ze niet bekeurd kan worden aangezien ze zelf de bekeurders zijn) misbruikt, in zo'n geval is veel verantwoord, behalve natuurlijk fysiek geweld of iets dergelijks. Helaas blijkt het moeilijker te zijn om de buitenlandse diplomaten en hun aanverwanten het licht te doen zien. Wat dat betreft vind ik het ook mooi dat GeenStijl af en toe de politie aanpakt als zij zich niet aan de wetgeving houdt, ik denk bijv. aan een audio-opname waaruit blijkt dat de politie weigert om aangifte op te nemen (illegaal!), het verspreiden van een filmpje waaruit blijkt dat een journalist die op de openbare weg filmt wordt geintimideerd door de politie (een filearrestatie, op zichzelf al een walgelijk misbruik van middelen als je het mij vraagt gezien de overlast en de kosten voor de maatschappij) en het laten zien hoe politieagenten een verdachte/arrestant mishandelen. Ook een goed voorbeeld van het aanpakken van machtsmisbruik: het in beeld brengen als de overheid niet (fatsoenlijk) een WOB-verzoek afhandelt.
Ik ben niet anti-overheid zoals jullie weten maar een autoriteit die haar macht misbruikt kan bijna niet stevig genoeg worden aangepakt en om die reden ben ik dan ook een groot voorstander van een absolute vrijheid van meningsuiting en onafhankelijke functionerende media die een bijna onbegrensde vrijheid hebben in de uitoefening van hun vak.
Ik heb er ook wel meer van gezien en ik vind ze met name tegenover gewone mensen bijzonder hufterig. Ik vind parkeerwachters die hun gegeven macht misbruiken ook hufterig, alleen lijkt het me niet aan hufters die de macht van de camera misbruiken om hufterigheid aan de kaak te stellen. Het zijn ordinaire pestkoppen en ze komen dan ook niet verder dan die parkeerwachten pesten.quote:Op maandag 11 november 2013 01:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb genoeg afleveringen van PowNews gezien om te weten wat die mensen doen, het is nooit erger dan wat kattenkwaad of iemand ergens op aanspreken. Nogmaals, de enige manier om machsmisbruik van een autoriteit aan te pakken is met onorthodoxe middelen aangezien de autoriteit niet de autoriteit zelf kan worden aangepakt. Dan rechtvaardigt het doel dus behoorlijk wat middelen, zeker het plaatsen van een wielklem en het aanspreken op hun gedrag of iets dergelijks. Het enige wat ik me kan herinneren wat op het randje was van PowNews was de 'achtervolging' van de klootzakjes die die jongen in Eindhoven bijna doodschopten en een grensrechter helemaal doodschopten. Ik heb geen greintje medelijden met die jongens maar het is op het randje in verband met het risico op eigen rechter spelen.
Ik zeg ook helemaal niet dat alles slecht is, ik stel alleen dat het aan de kaak stellen van hufterigheid in slechte handen is bij hufters met een camera.quote:Het is algemeen bekend dat de boys van GeenStijl politiek gezien rechts zijn. Jij weet dat dit niet mijn politieke kleur is maar dat wil niet zeggen dat alles van PowNews/PowNed slecht is. Je kan als kijker verdomme toch wel je eigen onderbouwde mening vormen? Hoop ik. Soms ben ik het eens met de stellingen van die jongens en meisjes, soms schud ik mijn hoofd omdat ze het duidelijk niet helemaal hebben begrepen. Boeiend.
Voor het geval het verkeerd werd begrepen, mijn punt was dat aangezien zij in dit geval de controlerende instantie zijn zij zelf niet worden gecontroleerd en dat zij hier misbruik van maken, hoewel die macht relatief gezien peanuts is is dat een duidelijk geval van machtsmisbruik. Kleinschalig of niet, hiërarchisch laag of niet, het is belangrijk dat het wordt bestreden aangezien je de toon zet door dit wel of niet te doen. Voorbeeld stellen, een duidelijk signaal afgeven etc.quote:Op maandag 11 november 2013 10:55 schreef Ryon het volgende:
[..]
In de hiërarchie van functionarissen die met openbaar gezag bekleed zijn staan de parkeerwachters (die al geen geliefde baan hebben) wel als allerlaatst.
Als de politie een file veroorzaakt om iemand te arresteren - mijns inziens een walgelijke methode gezien de risico's (het heeft al eens de dood van een onschuldige omstander opgeleverd), de kosten en de maatschappelijke overlast (doe maar wat meer moeite als politie) - en jij staat als journalist toevallig vooraan in de file dan mag jij dat toch opnemen en uitzenden? Misschien moet je mensen onherkenbaar maken maar het filmen en uitzenden mag zeker. Als zo'n politieagent dan vervolgens die journalist intimideert, dreigt zijn camera in beslag te nemen etc. dan is er duidelijk sprake van machtsmisbruik.quote:Over wetgeving gesproken: veel journalisten denken dat zolang je maar op de openbare weg bent, je iedereen en alles mag filmen en dit ook mag publiceren want 'openbare weg'. Waar dit fabeltje precies vandaan komt is onduidelijk, aangezien het portretrecht en privacy ook gewoon geldt op de openbare weg. Uitzonderingen hiervoor zijn bekende mensen of mensen bij wie er zwaarwegend publiek belang bestaat. Bij ' gewone Nederlanders' kan het belang van het individu zich tegen een publicatie verzetten.
Ook dat doet PowNed. Helaas doet ons staatsjournaal dat ook.quote:Powned is echter een zender die nadrukkelijk onbekende mensen filmt die op de openbare weg is semi- tot helemaal niets boeiends aan het doen zijn. Meisjes die in de rij staan voor een of andere winkel of iets dergelijks. Levert wellicht quasi-grappige beelden op, maar tegelijkertijd ook een zeer problematische praktijk.
Ach, het is natuurlijk vooral lekker schoppen vanuit powned en consorten. Ze weten dat dit goed scoort bij hun niet al te snuggere achterban.quote:Op maandag 11 november 2013 16:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor het geval het verkeerd werd begrepen, mijn punt was dat aangezien zij in dit geval de controlerende instantie zijn zij zelf niet worden gecontroleerd en dat zij hier misbruik van maken, hoewel die macht relatief gezien peanuts is is dat een duidelijk geval van machtsmisbruik. Kleinschalig of niet, hiërarchisch laag of niet, het is belangrijk dat het wordt bestreden aangezien je de toon zet door dit wel of niet te doen. Voorbeeld stellen, een duidelijk signaal afgeven etc.
Corruptie en machtsmisbruik zijn als tumoren, ze beginnen klein en onopvallend, vervolgens groeien ze, invaderen ze gezonde weefsels en vernietigen ze je lichaam. De metafoor zal wel duidelijk zijn.Bestrijd het fel waar en wanneer het nog kan.
Ik heb toch liever dat zij dit aanpakken dan dat niemand het aanpakt.quote:Op maandag 11 november 2013 12:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb er ook wel meer van gezien en ik vind ze met name tegenover gewone mensen bijzonder hufterig. Ik vind parkeerwachters die hun gegeven macht misbruiken ook hufterig, alleen lijkt het me niet aan hufters die de macht van de camera misbruiken om hufterigheid aan de kaak te stellen. Het zijn ordinaire pestkoppen en ze komen dan ook niet verder dan die parkeerwachten pesten.
[..]
Ik zeg ook helemaal niet dat alles slecht is, ik stel alleen dat het aan de kaak stellen van hufterigheid in slechte handen is bij hufters met een camera.
Serieus machtsmisbruik kunnen zij niet aanpakken, dit soort kleinere maar daarom niet onbelangrijke zaken wel. Hoewel? Volgens mij misdragen de buitenlandse diplomaten en hun familieleden zich nog steeds in Nederland.quote:Op maandag 11 november 2013 16:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, het is natuurlijk vooral lekker schoppen vanuit powned en consorten. Ze weten dat dit goed scoort bij hun niet al te snuggere achterban.
Als ze nu eens serieus machtsmisbruikt aan gingen pakken dan had je met dit hele verhaal meer een punt gehad.
Tuurlijk wel, alleen moeten ze dan serieus aan het werk.quote:Op maandag 11 november 2013 16:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Serieus machtsmisbruik kunnen zij niet aanpakken,
Ach, als dit hun voornaamste bestaansrecht is kunnen we net zo goed Peter R. de Vries eens inschakelen, die doet dat vast sneller en goedkoper.quote:dit soort kleinere maar daarom niet onbelangrijke zaken wel. Hoewel? Volgens mij misdragen de buitenlandse diplomaten en hun familieleden zich nog steeds in Nederland.
Dan moeten ze een Alberto Stegeman/Pieter Storms/Peter R de Vries achtig type hebben. Die hebben ze dus niet. En ook programma's met de strekking van Tegenlicht of Zembla hebben ze niet.quote:Op maandag 11 november 2013 16:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Serieus machtsmisbruik kunnen zij niet aanpakken, dit soort kleinere maar daarom niet onbelangrijke zaken wel. Hoewel? Volgens mij misdragen de buitenlandse diplomaten en hun familieleden zich nog steeds in Nederland.
Die kwal Stegeman en Pieter jankbal Storms hebben ook nooit iets serieus gedaan met hun programma. KIJK, KIJK DAN HOE ERG DIT IS! KIJK DAN, EN KIJK VOORAL VOLGENDE WEEK WEER. KIJK MIJ! Het ging hun nooit om de inhoud, alleen maar om hun eigen faam.quote:Op maandag 11 november 2013 23:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan moeten ze een Alberto Stegeman/Pieter Storms/Peter R de Vries achtig type hebben. Die hebben ze dus niet. En ook programma's met de strekking van Tegenlicht of Zembla hebben ze niet.
Het enige dat ze doen is een beetje vrijblijvend etteren.
Ach op beide valt genoeg af te dingen maar zelfs iets van hun niveau krijgt Powned niet geproduceerd.quote:Op maandag 11 november 2013 23:30 schreef Unquote het volgende:
[..]
Die kwal Stegeman en Pieter jankbal Storms hebben ook nooit iets serieus gedaan met hun programma. KIJK, KIJK DAN HOE ERG DIT IS! KIJK DAN, EN KIJK VOORAL VOLGENDE WEEK WEER. KIJK MIJ! Het ging hun nooit om de inhoud, alleen maar om hun eigen faam.
Had je dat wel verwacht dan? Ze hebben nooit de indruk gewekt enige vorm van inhoud te hebben, enige visie, enige moraal. Schoppen om het schoppen, dat is het online geweest en dat is het op tv nog steeds.quote:Op maandag 11 november 2013 23:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach op beide valt genoeg af te dingen maar zelfs iets van hun niveau krijgt Powned niet geproduceerd.
Dat zeg ik.quote:Op maandag 11 november 2013 23:35 schreef Unquote het volgende:
[..]
Had je dat wel verwacht dan? Ze hebben nooit de indruk gewekt enige vorm van inhoud te hebben, enige visie, enige moraal. Schoppen om het schoppen, dat is het online geweest en dat is het op tv nog steeds.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |