Die kijkcijfers zeggen niets. Jij zal zeker wel weten dat er nog steeds ouderwetse kastjes worden gebruikt die in de huiskamer worden geïnstalleerd? Weet jij ook hoe weinig kastjes er worden gebruikt? Veel te weinig om ook maar enigszins representatief te kunnen zijn volgens eender welk respectabel statistiekboek. Nog minder representatief dan de peilingen van Maurice de Hond.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is veel? De kijkcijfers houden niet bepaald over.
Ach, het geeft in elk geval enige indicatie. Jij denkt dat er wel dagelijks veel mensen genieten van pownews?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die kijkcijfers zeggen niets. Jij zal zeker wel weten dat er nog steeds ouderwetse kastjes worden gebruikt die in de huiskamer worden geïnstalleerd? Weet jij ook hoe weinig kastjes er worden gebruikt? Veel te weinig om ook maar enigszins representatief te kunnen zijn volgens eender welk respectabel statistiekboek. Nog minder representatief dan de peilingen van Maurice de Hond.
Vertel eens wat de N zou moeten zijn volgens een 'respectabel' statistiekboek dan?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die kijkcijfers zeggen niets. Jij zal zeker wel weten dat er nog steeds ouderwetse kastjes worden gebruikt die in de huiskamer worden geïnstalleerd? Weet jij ook hoe weinig kastjes er worden gebruikt? Veel te weinig om ook maar enigszins representatief te kunnen zijn volgens eender welk respectabel statistiekboek. Nog minder representatief dan de peilingen van Maurice de Hond.
Ik denk dat de kijkcijfers een zeer vertekend beeld geven en niet alleen omdat ze totaal arepresentatief zijn. Ook omdat veel mensen die naar PowNews kijken via het internet kijken of wanneer het 's nachts wordt uitgezonden (telt volgens mij niet mee bij die pak hem beet 1000 kastjes die in Nederland staan).quote:Op donderdag 7 november 2013 11:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, het geeft in elk geval enige indicatie. Jij denkt dat er wel dagelijks veel mensen genieten van pownews?
Ik vind het te dom van woorden dat er mensen zijn die aannemen dat die fusies noodzakelijk zouden zijn. In sommige gevallen gaat dat misschien probleemloos (ik denk aan een de KRO en de NCRV en de TROS en de AVRO), in andere gevallen veel moeilijker.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:42 schreef JeMoeder het volgende:
Niemand ontkomt aan fusies, dat Powned daar onderuit dacht/denkt te komen is te dom voor woorden. Òf je gaat een fusie aan, òf je verdwijnt binnen het nieuwe publieke bestel.
Internet wordt wel meegenomen. En die paar mensen die naar herhalingen kijken haalt niet aan.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk dat de kijkcijfers een zeer vertekend beeld geven en niet alleen omdat ze totaal arepresentatief zijn. Ook omdat veel mensen die naar PowNews kijken via het internet kijken of wanneer het 's nachts wordt uitgezonden (telt volgens mij niet mee bij die pak hem beet 1000 kastjes die in Nederland staan).
Ik heb het niet over de noodzakelijkheid als in fundamenteel noodzakelijk, maar in noodzakelijk als in het aan de wet voldoen.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind het te dom van woorden dat er mensen zijn die aannemen dat die fusies noodzakelijk zouden zijn. In sommige gevallen gaat dat misschien probleemloos (ik denk aan een de KRO en de NCRV en de TROS en de AVRO), in andere gevallen veel moeilijker.
Omdat je daar niets aan hebt. Niemand is echt geïnteresseerd in hoeveel mensen precies naar programma X kijken, maar wel welke mensen en in welke hoeveelheid naar programma X hebben gekeken. De onderzoeksmarkt heeft verschillende methodes omdat te achterhalen, maar het systeem met de kastjes voorziet verreweg het beste in de vraag. Dit is echt een specialiteit van GFK en zij zullen ook nog wel een tijdje marktleider erin blijven.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Oh ja, tegenwoordig houden ze wel bij hoe vaak iets via Uitzending Gemist wordt bekeken, ik had daar even niet aan gedacht. Wat als je via de website van de omroep zelf kijkt in plaats van via de hoofdsite Uitzendinggemist? Wordt het dan ook verwerkt in de statistieken? In welke mate zou er een bias zijn doordat bepaalde groepen mensen (sociaaleconomische milieu, subcultuur) eerder geneigd zijn om mee te werken dan anderen? Nog een bedenking: in welke mate laten mensen hun kijkgedrag beïnvloeden door die kastjes?
Los hiervan, waarom zo laat (ze zijn er mee bezig maar het is nog lang niet ingevoerd) de overstap naar het registreren via de digitale signaaldoorgave?
Dominique en Rutger hebben hun hand behoorlijk overspeeld. Behoorlijke afgang ditquote:Op donderdag 7 november 2013 00:03 schreef Nemephis het volgende:
Zie de reacties van de trouwe leden.. dat cluppie gaat zo roemloos ten onder
Och de wurgprofessor en die sketch met dat bad zijn toch wel blijven hangenquote:Op donderdag 7 november 2013 11:36 schreef .PRISM het volgende:
Ik kan mij geen één uitzending van Powned bedenken die mij echt bijgebleven is, dus echt vernieuwend is het niet geweest.
Ik zie Powned ook een beetje als waakhond voor bestuurlijke arrogantie. Zoals ze afgelopen week al die Amsterdamse parkeerwachters die zelf massaal fout blijken te parkeren gingen aanpakken was daar weer aardig typerend voor. Vind het goed voor de democratie als er omroepen zijn die tegen de heilige huisjes aan durven te schoppen.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Och de wurgprofessor en die sketch met dat bad zijn toch wel blijven hangen
Maar daar ga ik ook geen lid voor worden.
Leuk en wel allemaal, maar veel reden om die slecht bekeken geld slurpende vertoning te blijven financieren is er, laten we eerlijk zijn, niet. Het was een grappig avontuur voor de eerste paar weken en bij vlagen nog langer dan dat. De modus operandi werkte alleen met het verrassingseffect, en als je de humor door had was het gewoon niet grappig meer. De hufterjournalist was leuk, voor even, maar geen manier om een gedegen netwerk op te bouwen en een consistente kwaliteit af te leveren.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik zie Powned ook een beetje als waakhond voor bestuurlijke arrogantie. Zoals ze afgelopen week al die Amsterdamse parkeerwachters die zelf massaal fout blijken te parkeren gingen aanpakken was daar weer aardig typerend voor. Vind het goed voor de democratie als er omroepen zijn die tegen de heilige huisjes aan durven te schoppen.
Dat er zoveel tegenstanders zijn komt doordat mensen met een ander gevoel voor humor totaal niet doorhebben welk gedeelte ze met een korrel zout moeten nemen bij het kijken van Powned en omdat ze - om het maar oneerbiedig te zeggen - nog een beetje van de oude stempel zijn en derhalve geloven dat politici heren van stand zijn die het allemaal goed met ons voor hebben en dus ook te allen tijde buitengewoon respectvol aangesproken dienen te worden.
Eigenlijk is het enkele feit dat de omroep bij zoveel mensen weerstand en discussie oproept op zichzelf al genoeg reden om het als een toevoeging aan de publieke omroep te beschouwen.
Iedere dag is er een te veel.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hoe lang duurt het voordat we van dat powned af zijn?
Want je hebt last van hun aanwezigheid? Is diversiteit niet juist de enige reden dat de publieke omroep bestaat? Omdat de PO zich nadrukkelijk als doel stelt alle verschillende bevolkingsgroepen aan te spreken. Powned is behoorlijk populair onder studenten.quote:
dat deed theo van gogh ooit al in nederland...quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:35 schreef Ryon het volgende:
Ik heb mijn lidmaatschap ook weer opgezegd. Het bleek toch gewoon een maatje te groot te zijn voor de internetboys. Ook de beloofde radioprogramma's zijn nooit goed van de grond gekomen. Talkradio naar Amerikaans voorbeeld zou geweldig zijn geweest.
Bestaat die moderniseringswet al of is het nog maar slechts een wetsvoorstel?quote:Op donderdag 7 november 2013 14:18 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de noodzakelijkheid als in fundamenteel noodzakelijk, maar in noodzakelijk als in het aan de wet voldoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |