quote:
Op zaterdag 4 mei 2013 20:43 schreef picodealion het volgende:Klote. Besloot net nog even een klein ritje te maken met een stukkie snelweg erbij (even een bepaalde route onder de knie krijgen waar ik 2x verkeerd ben gereden), begint 'ie opeens enorm te ratelen. Even wat dingen geprobeerd maar het ligt niet aan de snelheid, maar aan de toeren. Telkens bij de 5k krijg ik dat geluid.
Vanmiddag ook flink kilometers gemaakt maar allemaal max 80 gereden, dus nooit boven de 5k toeren geweest. Gisteren liep 'ie nog prima op de snelweg.
Wat nu?
Vat eens een flinke schroevendraaier. Zet het handvat tegen je oor en het bitje tegen het motorblok. Je kunt dan horen waar het geluid precies vandaan komt. Één van de cilinders (recht boven/onder uitlaat of carbs) nnokkenasketting (hoogstwaarschijnlijk precies in het midden, maar kan ook uiterst links of rechts) de nokkenassen (helemaal bovenin het blok) de krukas (onderin, recht onder de cilinders) of de koppeling en bak (achterin het blok). Zo kun je beginnen met lokaliseren.
Edit: jij woonde toch in omgeving Tilburg/Den Bosch? Als je er niet uit komt wil ik best eens luisteren. Of ben ik nu in de war met iemand anders?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!