Dat is zeker waar, maar het voordeel van de railpass is dat je wel een stuk flexibeler bentquote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:25 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Zo'n railpass loont ook niet altijd. Wij gaan Tokyo-Hakone-Kyoto-Takayama-Tokyo plus wat dagtrips en dan nog is de JRpass (2 weken) 60 euro duurder.
Hoezo? Behalve dan dat je misschien iets spontaner op de trein stapt, weerhoudt het mij er niet van om te gaan en staan waar ik wil. Zeker niet als ik per saldo goedkoper uit ben. (Ik vind de treinen in Japan sowieso niet duur.) En bepaalde treinen moeten we hoe dan ook nemen omdat we een hotel hebben in die andere plaats.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 01:51 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar het voordeel van de railpass is dat je wel een stuk flexibeler bent
Scheelt denk ik dat ik zo'n beetje in 's werelds duurste land woon. Dan is de rest van de wereld al snel goedkoopquote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:14 schreef matthijst het volgende:
Vind het ook een stuk makkelijker. Flash die pas en je mag doorlopen.
En wat hierboven iemand zei; als extra voordeel dat je vooraf betaalt en dan weet je wat je kwijt bent aan reiskosten die twee weken.
Treinen in Japan zijn wel iets goedkoper dan in NL, maar volgens mij vooral door de koers van de Yen. 50 km in NL kost 7,60 euro en in Japan rond de 770 yen (Apeldoorn - Amersfoort, vs Shinjuku - Yokohama).
Voor een week, zoals imenand vroeg met Osaka, Kyoto en Hiroshima erin:
Shinjuku - Osaka - 13750
Osaka - Kyoto - 1170
Kyoto - Osaka - 1170
Osaka - Hiroshima - 9950
Hiroshima - Osaka - 9950
Osaka - Shinjuku - 13750
Ik heb daar ook naar zitten kijken, en mede door de lage prijs (en het feit dat ik eigenlijk ook tijd zat heb), lijkt me dat wel wat. Toch moet ik natuurlijk niet hebben dat je door zo'n vlucht zó vermoeid aankomt dat je je de eerste paar dagen in Japan maar beroerd voelt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is al een tijdje samen met Aeroflot de goedkoopste manier om in Tokyo te komen. Nadeel is de lange vluchttijd en dat je ook nog een halve nacht op een lege luchthaven zit. Als Aeroflot nog dezelfde prijs heeft, zou ik daar voor kiezen. Ook daar wel even op de overstaptijden letten.
Ja heerlijk. Ik heb ook niks gepland en dat lijkt me ook niet slim. Ik ben nog nooit ech tin het land geweest, ik denk dat je pas echt weet wat je wil zien als je echt de cultuur/sfeer geproeft hebt. Daarom ga ik de eerste week alleen tokyo doenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:25 schreef pokkerdepok het volgende:
als je niks van tevoren vastlegd, is het wle echt super makkelijk, zo'n pas. alle vrijheid in de wereld om waar dan ook uit of in te stappen.
Ik heb met Emirates gevlogen (met de andere heb ik geen ervaring), was een heerlijke vlucht (prima eten en ik had met mijn 1,90m genoeg beenruimte). Het prijsverschil met die eerste maatschappij in jou schema is dan wel weer best groot, misschien dat iemand anders daar advies over kan geven.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:34 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Ik heb daar ook naar zitten kijken, en mede door de lage prijs (en het feit dat ik eigenlijk ook tijd zat heb), lijkt me dat wel wat. Toch moet ik natuurlijk niet hebben dat je door zo'n vlucht zó vermoeid aankomt dat je je de eerste paar dagen in Japan maar beroerd voelt.
Iemand ervaring met die 20+ uur reis incl. overstap? Ik heb ook geen idee of dat het jetlag-verschijnsel hélpt of alleen maar erger maakt. Gewoon de goedkoopste maar nemen dan..?![]()
[ afbeelding ]
of je mist de trein en je kan een nieuw kaartje kopen. Daarom is de pas zo leuk, dan kan je net even langer op het terrasje zitten om dat ene maanzaadijsje te eten.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:25 schreef pokkerdepok het volgende:
als je niks van tevoren vastlegd, is het wle echt super makkelijk, zo'n pas. alle vrijheid in de wereld om waar dan ook uit of in te stappen.
Ik kom bij Etihad Airways goedkoper uit en mét overstap. Ik vind dat persoonlijker fijner dan non-stop (wat bij Aeroflot is, bij mijn reis in elk geval wel), aangezien ik écht niet tegen lang stilzitten kan. Liever heb ik dus een tussenstop (op Dubai in dit geval) om even de benen te strekken enzo. Heb ik ook Dubai ook nog even gezienquote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:34 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Ik heb daar ook naar zitten kijken, en mede door de lage prijs (en het feit dat ik eigenlijk ook tijd zat heb), lijkt me dat wel wat. Toch moet ik natuurlijk niet hebben dat je door zo'n vlucht zó vermoeid aankomt dat je je de eerste paar dagen in Japan maar beroerd voelt.
Iemand ervaring met die 20+ uur reis incl. overstap? Ik heb ook geen idee of dat het jetlag-verschijnsel hélpt of alleen maar erger maakt. Gewoon de goedkoopste maar nemen dan..?![]()
[ afbeelding ]
niet bij het station natuurlijkquote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:38 schreef matthijst het volgende:
Kwartier voor vertrek kan ook uiteraard, kan alleen dat gereserveerd vol is.
Terrasjes bij een station heb ik nooit gezien trouwens
Wat is er zo speciaal aan Sunroute? want ik zie hem wel vaker voorbij komen maar ik weiger 140 euro voor een kamer te betalen waar je toch bijna niet bent.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:09 schreef matthijst het volgende:
3 weken, 6000 euro voor 2 personen kom ik meestal op uit.
Grofweg zo:
1400 tickets
2100 hotels
700 railpass
1400 eten en uitgaven (70 euro per dag)
Hotel in Tokyo altijd Sunroute (en Astina), die zijn rond de 140-150 per nacht, kan ook een stuk goedkoper (toyoko inn bijvoorbeeld voor rond de 60).
Sowieso bezoeken: zie japan guide.com
Japan Rail Pass is ideaal voor toeristen.
Thx, ik ga eens lezenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:09 schreef matthijst het volgende:
3 weken, 6000 euro voor 2 personen kom ik meestal op uit.
Grofweg zo:
1400 tickets
2100 hotels
700 railpass
1400 eten en uitgaven (70 euro per dag)
Hotel in Tokyo altijd Sunroute (en Astina), die zijn rond de 140-150 per nacht, kan ook een stuk goedkoper (toyoko inn bijvoorbeeld voor rond de 60).
Sowieso bezoeken: zie japan guide.com
Japan Rail Pass is ideaal voor toeristen.
Nochtans is er een Starbucks met terras aan de zuidkant van Shinjuku. Je bent er vast al een keer langsgekomen, gezien je Sunroute boektquote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:38 schreef matthijst het volgende:
Kwartier voor vertrek kan ook uiteraard, kan alleen dat gereserveerd vol is.
Terrasjes bij een station heb ik nooit gezien trouwens
Het kan ook goedkoper. Nu zit ik zelf ook vaak in Sunroute als ik in Tokio zit, maar miet zo duur. Vaak net onder de 100. De ligging is wel nice.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:15 schreef BlackRhino het volgende:
Ik weiger ook +100 euro voor een kamer te betalen.... het is maar om te slapen vind ik
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nochtans is er een Starbucks met terras aan de zuidkant van Shinjuku. Je bent er vast al een keer langsgekomen, gezien je Sunroute boekt
Dat is niet gemakkelijker. Het OV in Japan is iets waar de OV-bedrijven in Nederland van kunnen dromen. Of je een railpas nodig hebt is stomweg uitrekenen met bv http://www.hyperdia.com/en/ als je je reisroute weet. Ik heb het niet altijd nodig gehad en was goedkoper uit zonder de pas.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:25 schreef BlackRhino het volgende:
Is het trouwens niet makkelijker om een auto te huren i.p.v. openbaar vervoer te gebruiken of zeg ik nu iets heel raars?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |