In Tokyo zou ik zeker deze nemen: Ochanomizu Hotel Shoryukanquote:Op zondag 19 mei 2013 12:08 schreef Gladif het volgende:
Hebben jullie goede aanraders wat betreft goedkope overnachtingen in de grote steden van Japan (hostels, ryokan, guesthouses etc.)? Graag plekken in het centrum, lekker centraal.
Dat hangt er van af hoeveel je reist, denk ik. Wij overnachten op 5 plaatsen en reizen zo klein mogelijk. Dat wil zeggen twee redelijk koffers, waarvan we de een zo lang mogelijk in de ander vervoeren. We hebben dan dus demogelijkheid om veel mee naar huis te nemen, maar hoeven het grootste deel slechts met 1 koffer te sjouwen. Ik vind overigens het sjouwen met een tas vele malen zwaarder dan een koffer op 4 wielen.quote:Op zondag 19 mei 2013 22:03 schreef Araphin het volgende:
Even op zoek naar wat informatie over baggage.
Ik was van plan een reistas (duffle bag) met wieltjes mee te nemen van ongeveer 90liter inhoud. En dan nog een rugtas voor tijdens het rondwandelen overdag.
Na wat rond te googlen over baggage zag ik dat veel mensen aanraden om zo licht mogelijk te reizen.
Ik denk er nu over om een stuk minder mee te nemen en gewoon mijn sporttas te gebruiken ipv. die tas met wieltjes.
Wat waren jullie ervaringen m.b.t. baggage? Is het goed te doen met een echte reistas?
tsja, je zit niet midden in de rimboe. het enige waar je rekening moet houden is dat niet alle trappen voorzien zijn van roltrappen. Dan moet je ff sjouwenquote:Op zondag 19 mei 2013 22:03 schreef Araphin het volgende:
Even op zoek naar wat informatie over baggage.
Ik was van plan een reistas (duffle bag) met wieltjes mee te nemen van ongeveer 90liter inhoud. En dan nog een rugtas voor tijdens het rondwandelen overdag.
Na wat rond te googlen over baggage zag ik dat veel mensen aanraden om zo licht mogelijk te reizen.
Ik denk er nu over om een stuk minder mee te nemen en gewoon mijn sporttas te gebruiken ipv. die tas met wieltjes.
Wat waren jullie ervaringen m.b.t. baggage? Is het goed te doen met een echte reistas?
Thanks, even opgeslagenquote:Op zondag 19 mei 2013 22:14 schreef Peterrtt het volgende:
[..]
In Tokyo zou ik zeker deze nemen: Ochanomizu Hotel Shoryukan
Ontbijt zit erbij, super aardige mensen daar (ze zwaaien je zelfs uit als je uitcheckt), wel beetje kleine kamers. Maar echt een top hotel, zeker een aanrader.
je mag toch niet meer meenemen dan 23 kiloquote:Op zondag 19 mei 2013 22:42 schreef Araphin het volgende:
Ik heb niet echt een travel backpack, dus dan toch maar slepen met die tas.
Zolang ik hem niet helemaal volprop valt het gewicht hopelijk wel mee.
iig minder dan 15kg
Ik weet niet precies hoe lang je gaat maar volgens mij is een JR Pass (7 dagen) net zo duur als een retourtje Tokyo-Kyoto. Maar als ik jou was zou ik dan even kijken wat het kost als je geen JR pas hebt en of je dan goedkoper uit bent dan een JR pas.quote:Op zondag 19 mei 2013 22:50 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Thanks, even opgeslagen
Vraagje: wanneer heb jij nou wel een Japan Rail Pass nodig en wanneer niet? Kan je dit pas bepalen als je een reisroute hebt? Mijn hele grove reisroute, die ik nu in m'n hoofd heb is namelijk: Tokyo - Gunma - Kyoto - Osaka - Tokyo. Heb alleen nog geeeeen idee hoelang overal, omdat ik simpelweg nog niet echt weet wat we allemaal willen zien en wát er te zien is.
Japan is een paraplu land. Daar lekker kopen en daarna meenemen in het luchtruim als leuk aandenkenquote:Op zondag 19 mei 2013 22:58 schreef thedude1234 het volgende:
Eind mei, begin juni kan het best veel gaan regenen zag ik. Wat is beter ivm (harde?) wind, van die mini uitklap paraplus of een regenponcho of daar een grote paraplu kopen (ivm bagage limiet)?
De planning is 3 weken.quote:Op zondag 19 mei 2013 22:58 schreef Peterrtt het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe lang je gaat maar volgens mij is een JR Pass (7 dagen) net zo duur als een retourtje Tokyo-Kyoto. Maar als ik jou was zou ik dan even kijken wat het kost als je geen JR pas hebt en of je dan goedkoper uit bent dan een JR pas.
Op de meeste plekken is er gewoon OV (trein/bus/metro). En als je het niet zeker weet kan je altijd Google Maps gebruiken hiervoor, hierin staat ook alles precies beschreven.quote:Op zondag 19 mei 2013 23:15 schreef BlackRhino het volgende:
Maar hoe zit dat nou als je een Japan Rail Pass neemt, dan ben je dus afhankelijk van de treinen. Als je dan ergens zit in een hotel, en je wilt naar een mooie plek waar geen trein komt, hoe ga je daar dan heen?
Ik heb een Nederlandse mastercard en een Engelse Visa en ook 2 pinpassen. Ik hoorde van iemand die in Japan was 3 maanden geleden dat creditcard wel ok was bij hotels maar bij pinautomaten werd NLse pinpas vaak niet geaccepteerd..quote:Op zondag 19 mei 2013 23:00 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Japan is een paraplu land. Daar lekker kopen en daarna meenemen in het luchtruim als leuk aandenkenPoncho's kan je beter hier kopen. De Blokker of Action verkoopt ze soms voor 50 cent per stuk. Ze wegen geen drol en anders flikker je ze voor de terugweg uit je tas
Wat voor Creditcard heb je, Visa, mastercard of iets anders. Bijna overal worden deze wel geaccepteerd. Pinnen met Maestro is inderdaad moeilijker, maar bij banken of 7/11 moet het meestal wel lukken. Ik zou hier in nederland 100 euro in Yens pinnen voor de trein en de eerste dag, daarna lekker daar pinnen, dat is zelfs met extra kosten meestal goedkoper omdat ze een betere koers hanteren.
je moet op het maestro logo letten, maar bij 7/11 / citibank / hsbc kan je nu weer pinnen. ik pinde altijd voor 200 euro en dan kon ik 3 dagen verder. grote aankopen gingen met ccquote:Op zondag 19 mei 2013 23:37 schreef thedude1234 het volgende:
[..]
Ik heb een Nederlandse mastercard en een Engelse Visa en ook 2 pinpassen. Ik hoorde van iemand die in Japan was 3 maanden geleden dat creditcard wel ok was bij hotels maar bij pinautomaten werd NLse pinpas vaak niet geaccepteerd..
Is de JPR nog wel geldig op bussen? Ik lees tegenstrijdige dingen hierover. Ik lees vaak dat passen die uitgereikt zijn na 31 maart 2013, niet meer geldig zijn voor "express buss routes". Wat houdt dit precies in? Zou wel een domper zijn dan..quote:Op zondag 19 mei 2013 23:23 schreef Peterrtt het volgende:
[..]
Op de meeste plekken is er gewoon OV (trein/bus/metro). En als je het niet zeker weet kan je altijd Google Maps gebruiken hiervoor, hierin staat ook alles precies beschreven.
Zoals ik al zei: echt nog geen idee, maar ik kan me voorstellen dat natuurgebieden (om te wandelen), bepaalde tempels niet met de trein te bereiken zijn? Wij willen 3 weken gaan, is het dan ook aan te raden echt een 3 weekse JPR te halen? Het wordt onze eerste keer, dus wellicht spenderen we 4 dagen in Tokio, is dat aan te raden? Maar goed, ook in Tokyo heb je de JPR nodig lijkt me..?quote:Op maandag 20 mei 2013 10:44 schreef matthijst het volgende:
Wat ben je allemaal van plan dan?
Bussen zijn haast alleen in Kyoto handig en de rest kom je allemaal vrij simpel met de trein?
Sowieso; die (1 weeks) railpass haal je er normaal gesproken al uit als je een retourtje Kyoto doet, dus de rest is bonus.
verbazend veel plekken zijn in japan met de trein te bereiken, of anders de bus. die moet je dan wel gewoon betalen natuurlijk. in principe, als het iets is waar mensen naartoe komen, is er openbaar vervoer.quote:Op maandag 20 mei 2013 10:46 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: echt nog geen idee, maar ik kan me voorstellen dat natuurgebieden (om te wandelen), bepaalde tempels niet met de trein te bereiken zijn? Wij willen 3 weken gaan, is het dan ook aan te raden echt een 3 weekse JPR te halen? Het wordt onze eerste keer, dus wellicht spenderen we 4 dagen in Tokio, is dat aan te raden? Maar goed, ook in Tokyo heb je de JPR nodig lijkt me..?
loop gewoon in de hal van narita naar het trein kaartjes loket, ze hebben in principe twee opties, een snelle dure en een langzame goedkope. die snelle is wel relaxed, na zo lang in het vliegtuig.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij hebben onze hotels uitgezocht op de ligging. Dus geen hotels die verder zijn dan 15 minuten lopen vanaf de trein of metro. Lokaal kopen we dan een ov-kaart of leenfiets.
Wat is de snelste/voordeligste manier om van Narita naar Tokyo te komen? Op Japan-guide lees ik veel verschillende manieren, maar ben benieuwd wat jullie hebben gedaan.
De Rail Pass geldt alleen bij JR. Ik denk dat je de meeste waarde eruit haalt als je pak 'm beet een rondje Shinkansen Tokio - Kyoto - Hiroshima - Nagasaki en terug doet.quote:Op maandag 20 mei 2013 10:46 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: echt nog geen idee, maar ik kan me voorstellen dat natuurgebieden (om te wandelen), bepaalde tempels niet met de trein te bereiken zijn? Wij willen 3 weken gaan, is het dan ook aan te raden echt een 3 weekse JPR te halen? Het wordt onze eerste keer, dus wellicht spenderen we 4 dagen in Tokio, is dat aan te raden? Maar goed, ook in Tokyo heb je de JPR nodig lijkt me..?
Suica & N'ex is het handigst, omdat je dan meteen zo'n Suica ov kaart hebt en korting krijgt. Je hebt ook de Keisei Skyliner, die is sneller, maar duurder. En je moet waarschijnlijk overstappen (Nippori dacht ik).quote:Op maandag 20 mei 2013 11:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat is de snelste/voordeligste manier om van Narita naar Tokyo te komen? Op Japan-guide lees ik veel verschillende manieren, maar ben benieuwd wat jullie hebben gedaan.
Het verschil tussen de 2 weekse Japan Rail Pass en de 3 weekse, is 92 euro per persoon. Kan iemand mij zeggen of je het redt met 92 euro per persoon voor 5 dagen openbaar vervoer van Tokio?quote:Op maandag 20 mei 2013 11:23 schreef Igen het volgende:
Hij geldt sowieso alleen bij JR, in Tokio schijnt dat genoeg te zijn (ben daar zelf niet geweest), in de regio Kansai heb je er alleen echt wat aan voor de verbinding tussen de centraal stations van Kobe-Osaka-Kyoto, voor de rest hebben andere vervoersmaatschappijen handigere verbindingen en daar geldt de Rail Pass niet.
Volgens mij is het wel relaxt om je reis te beginnen en te eindigen met een paar dagen in Tokio, of wil je echt héél veel andere steden nog gaan zien die drie weken?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:38 schreef BlackRhino het volgende:
Duidelijk, 2 weekse Japan Rail Pass dus
Edit: alleen lastig weer als je besluit 5 dagen Tokio te doen en je koopt een 2 weekse Rail Pass, een gat van 2 dagen heb je dan..
Mijn idee was om 3 weken te gaan inderdaad, en bij dan aankomst eerst 5 dagen Tokio gaan verkennen. Dan hebben we nog 2 weken over om Osaka/Kyoto/Hiroshima te bezoekenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:22 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Volgens mij is het wel relaxt om je reis te beginnen en te eindigen met een paar dagen in Tokio, of wil je echt héél veel andere steden nog gaan zien die drie weken?
Ik ben zelf ook een 3-weken reis aan het uitzoeken, misschien een paar dagen langer. Ik twijfel dan ook tussen die 2 of 3-weken JRP. Ik ben wel van plan een dag of 3 + 4 o.i.d. in Tokio te blijven. Na die vlucht een fijn hotel voor de eerste dagen, daarna mag het wel wat spartaanser
Voor de eerste keer lijkt het me wel fijn om het aantal steden een beetje te beperken, en vanuit Kyoto en Tokio gewoon dagtripjes te maken. Misschien Osaka i.p.v. Kyoto, dat wordt hier ook vaker voorgesteld. Nagasaki/Hiroshima e.d. is alweer wat verder weg, dat is voor 3 weken misschien ook wat veel van het goede als je er een relaxte vakantie van wil maken?
Sowieso niet bezuinigen op je tijd in Tokyo en Kyoto bezoeken vanuit Osakaquote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:22 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Volgens mij is het wel relaxt om je reis te beginnen en te eindigen met een paar dagen in Tokio, of wil je echt héél veel andere steden nog gaan zien die drie weken?
Ik ben zelf ook een 3-weken reis aan het uitzoeken, misschien een paar dagen langer. Ik twijfel dan ook tussen die 2 of 3-weken JRP. Ik ben wel van plan een dag of 3 + 4 o.i.d. in Tokio te blijven. Na die vlucht een fijn hotel voor de eerste dagen, daarna mag het wel wat spartaanser
Voor de eerste keer lijkt het me wel fijn om het aantal steden een beetje te beperken, en vanuit Kyoto en Tokio gewoon dagtripjes te maken. Misschien Osaka i.p.v. Kyoto, dat wordt hier ook vaker voorgesteld. Nagasaki/Hiroshima e.d. is alweer wat verder weg, dat is voor 3 weken misschien ook wat veel van het goede als je er een relaxte vakantie van wil maken?
Werkt primaquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:47 schreef BlackRhino het volgende:
Over mobiele telefoons in Japan:
Overal lees je dat Japan geen GSM netwerk heeft, alleen 3G/UMTS. Mijn vraag, als je dus een smartphone hebt met 3G en UMTS, moet je toch hiermee prima kunnen werken of niet ?
heb je wel je pinpas unblocked voordat he op vakantie ging? Buiten Europa is dat verplicht. Anders zou ik je bank bellen.quote:Op maandag 27 mei 2013 04:20 schreef Roomsnoes het volgende:
Waar kan ik checken of er weer problemen zijn met betalingsverkeer? Wij kunnen niet pinnen en geen geld opnemen en niet in winkels pinnen. Niet met credit en debet :/
Verder is Tokyo fantatisch. Heb er geen woorden voor
ziet er prima uit, en flexibel dus dat komt goed. in osaka ben je zo overal, geen probleem. ik zou dagje extra tokyo doen. (niet dat osaka niet tof is hoor, maar tokyo is nog leuker)quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:35 schreef wormtrein het volgende:
Even een vraagje nog, ben nog aan het puzzelen![]()
M'n schema ziet er nu ongeveer als volgt uit (met 14-day railpass vanaf dag 5 t/m einde)
[vlucht + aankomstdag]
1 tokyo bij-kom-dagje
2 tokyo
3 tokyo
4 tokyo
5 kamakura dagtrip
6 tokyo > osaka
7 osaka
8 kyoto dagtrip
9 kyoto dagtrip
10 nara dagtrip
11 hiroshima/miyajima dagtrip
12 osaka > tokyo
13 tokyo
14 dagtrip nikko of hakone
15 tokyo
16 tokyo
17 tokyo
[vertrekdag + vlucht]
Waar ik nog een beetje over twijfel is het stukje in osaka: ik wil die stad gebruiken als 'uitvalsbasis' omdat ik niet teveel met m'n koffer wil slepen en vaak van slaapplek wisselen vind ik erg vermoeiend. Ik was gezien de dagtripjes van plan om op loopafstand van shinkhansen-station Shin-Osaka te gaan zitten. Is dat aan te raden? Het schijnt namelijk verder geen geweldige buurt te zijn. Ik verwacht er echter niet veel te zijn. Andere optie is om zuidelijker in het centrum te zitten wat voor Osaka zelf leuker is, maar voor de dagtripjes weer vermoeiender.
Verder weet ik niet of ik nog een dag extra in osaka moet plannen en minder in tokyo, om bijvoorbeeld nog koyasan te bezoeken op een dagtrip. Hiroshima/miyajima ga ik alleen doen als het goed weer is dus dat kan ik nog wisselen.
Verder moet ik takayama helaas laten schieten omdat het toch wel van de route af ligt.. Ik ben daarnaast ook de weervoorspellingen een beetje in de gaten aan het houden en voor juni ziet het er toch niet zo rooskleurig uit tot nu toe. Die hakone loop is met regen/bewolkt weer ook een stuk minder interessant bijvoorbeeld. Nog tips?![]()
Thnxquote:Op maandag 27 mei 2013 11:30 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ziet er prima uit, en flexibel dus dat komt goed. in osaka ben je zo overal, geen probleem. ik zou dagje extra tokyo doen. (niet dat osaka niet tof is hoor, maar tokyo is nog leuker)
ben nu onderweg terug van weer een dagtrip naar mn hotel in shinosaka. Echt aanrader, osaka is leuk voor een dagje maar alleandere dagen wil je zo snel mogelijk naar shinkansen.. dus hotel bij station is ideaalquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:35 schreef wormtrein het volgende:
Even een vraagje nog, ben nog aan het puzzelen![]()
M'n schema ziet er nu ongeveer als volgt uit (met 14-day railpass vanaf dag 5 t/m einde)
[vlucht + aankomstdag]
1 tokyo bij-kom-dagje
2 tokyo
3 tokyonu
4 tokyo
5 kamakura dagtrip
6 tokyo > osaka
7 osaka
8 kyoto dagtrip
9 kyoto dagtrip
10 nara dagtrip
11 hiroshima/miyajima dagtrip
12 osaka > tokyo
13 tokyo
14 dagtrip nikko of hakone
15 tokyo
16 tokyo
17 tokyo
[vertrekdag + vlucht]
Waar ik nog een beetje over twijfel is het stukje in osaka: ik wil die stad gebruiken als 'uitvalsbasis' omdat ik niet teveel met m'n koffer wil slepen en vaak van slaapplek wisselen vind ik erg vermoeiend. Ik was gezien de dagtripjes van plan om op loopafstand van shinkhansen-station Shin-Osaka te gaan zitten. Is dat aan te raden? Het schijnt namelijk verder geen geweldige buurt te zijn. Ik verwacht er echter niet veel te zijn. Andere optie is om zuidelijker in het centrum te zitten wat voor Osaka zelf leuker is, maar voor de dagtripjes weer vermoeiender.
Verder weet ik niet of ik nog een dag extra in osaka moet plannen en minder in tokyo, om bijvoorbeeld nog koyasan te bezoeken op een dagtrip. Hiroshima/miyajima ga ik alleen doen als het goed weer is dus dat kan ik nog wisselen.
Verder moet ik takayama helaas laten schieten omdat het toch wel van de route af ligt.. Ik ben daarnaast ook de weervoorspellingen een beetje in de gaten aan het houden en voor juni ziet het er toch niet zo rooskleurig uit tot nu toe. Die hakone loop is met regen/bewolkt weer ook een stuk minder interessant bijvoorbeeld. Nog tips?![]()
Dat klopt toch niet helemaal. Uiteindelijk is het gelukt bij een blauwe bank, san of sui-iets. Weet niet meer hoe ie heet. Citi wilde niet, terwijl die eerst wel eilde. En ook probleem in winkels. Maargoed, we hebben wat yens op zak nu.quote:Op maandag 27 mei 2013 12:10 schreef matthijst het volgende:
Misschien iets voor de OP:
Pinnen in Japan kan alleen bij postkantoren en Citibank ATM's.
Voorheen kon dit ook bij 7-11's maar dat is sinds 19 april niet meer mogelijk:
http://www.sevenbank.co.jp/support/info2013041901.html
Lokaties van Citibank vind je hier:
http://www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |