abonnement Unibet Coolblue
pi_126122213
Ik zou je vakantie niet helemaal volplannen. Niet in Japan, maar ook niet elders. Als je alle bezienswaardigheden gaat bezoeken vergeet je dat je een land het beste ervaart door er gewoon te zijn. Je kan altijd een paar dingen schrappen. In de toekomst kan je nog terug komen.
  maandag 6 mei 2013 @ 11:48:46 #27
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126122882
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:26 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zou je vakantie niet helemaal volplannen. Niet in Japan, maar ook niet elders. Als je alle bezienswaardigheden gaat bezoeken vergeet je dat je een land het beste ervaart door er gewoon te zijn. Je kan altijd een paar dingen schrappen. In de toekomst kan je nog terug komen.
helemaal mee eens. japan is heelijk om gewoon doelloos rond te dwalen. om elke hoek een verrassing.
en bijna iedereen wordt op gegeven moment tempel-moe (in kyoto)
  maandag 6 mei 2013 @ 14:30:10 #28
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_126128650
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

helemaal mee eens. japan is heelijk om gewoon doelloos rond te dwalen. om elke hoek een verrassing.
en bijna iedereen wordt op gegeven moment tempel-moe (in kyoto)
Zeer herkenbaar, vooral dat laatste. Ik ben begonnen met de Sensoji in Tokyo en dat was ook de laatste die ik heb bezocht. De eerste keer was ik die onder de indruk, de tweede keer dacht ik: oke, leuk, weer een tempel..

En ik zie dat Onomichi veel is opgenomen in de reisschema's. De stad zelf stelt niet zoveel voor, echt een havenstadje. Enige attractie is de tempelroute, maar daarvan zou ik alleen de Senkoji Park echt van harte aanraden, een waanzinnig uitzicht over de Binnenzee! Tevens een goede preview voor de fietsroute.
Ik heb daar geslapen in Guesthouse Anago. Een soort ryokan, gerund door een (voormalig) Fransman en een Japanner met beneden een café en achter een gedeelde woonkamer (met tatami matten) en boven twee slaapzalen van 8 bedden. Maar erg leuk ingericht en pas een half jaar open. Ze hebben het gemaakt van het bouwmateriaal van een oude school, de bar is bijvoorbeeld van traptreden.
pi_126128875
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:26 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zou je vakantie niet helemaal volplannen. Niet in Japan, maar ook niet elders. Als je alle bezienswaardigheden gaat bezoeken vergeet je dat je een land het beste ervaart door er gewoon te zijn. Je kan altijd een paar dingen schrappen. In de toekomst kan je nog terug komen.
Wat zou jij dan schrappen uit mijn reisschema?
Ik vind het echt te moeilijk :')
pi_126129076
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef kciR het volgende:

[..]

Zeer herkenbaar, vooral dat laatste. Ik ben begonnen met de Sensoji in Tokyo en dat was ook de laatste die ik heb bezocht. De eerste keer was ik die onder de indruk, de tweede keer dacht ik: oke, leuk, weer een tempel..

En ik zie dat Onomichi veel is opgenomen in de reisschema's. De stad zelf stelt niet zoveel voor, echt een havenstadje. Enige attractie is de tempelroute, maar daarvan zou ik alleen de Senkoji Park echt van harte aanraden, een waanzinnig uitzicht over de Binnenzee! Tevens een goede preview voor de fietsroute.
Ik heb daar geslapen in Guesthouse Anago. Een soort ryokan, gerund door een (voormalig) Fransman en een Japanner met beneden een café en achter een gedeelde woonkamer (met tatami matten) en boven twee slaapzalen van 8 bedden. Maar erg leuk ingericht en pas een half jaar open. Ze hebben het gemaakt van het bouwmateriaal van een oude school, de bar is bijvoorbeeld van traptreden.
Mijn reden voor Onomichi is ook echt de fietsroute :p.
Deze bedoel je? http://www.dutch.hostelwo(...)shima-Onomichi/69889
Ziet er leuk uit!
  maandag 6 mei 2013 @ 14:45:20 #31
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_126129222
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:41 schreef sempervirens het volgende:

[..]

Mijn reden voor Onomichi is ook echt de fietsroute :p.
Deze bedoel je? http://www.dutch.hostelwo(...)shima-Onomichi/69889
Ziet er leuk uit!
Klopt! Die voorlaatste foto is de slaapzaal, geen normale stapelbedden dus :)
  maandag 6 mei 2013 @ 15:29:07 #32
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126131011
die fietsroute lijkt me wel echt leuk.
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:35 schreef sempervirens het volgende:

[..]

Wat zou jij dan schrappen uit mijn reisschema?
Ik vind het echt te moeilijk :')
donderdag 16-mei aankomst Tokyo Tokyo
vrijdag 17-mei sightseeing Tokyo Tokyo
zaterdag 18-mei sightseeing Tokyo Tokyo
zondag 19-mei (reizen naar) Nikko Nikko
maandag 20-mei Ashikaga flowerpark Nikko
dinsdag 21-mei (reizen naar) Hakone Hakone
woensdag 22-mei mnt Fuji Hakone
donderdag 23-mei (reizen naar) Kyoto Kyoto
vrijdag 24-mei dagtrip Nara Kyoto
zaterdag 25-mei Kyoto Kyoto
zondag 26-mei (reizen naar)Koya san Koyasan tempel
maandag 27-mei Koyasan /(reizen naar) Osaka osaka
dinsdag 28-mei Osaka osaka
woensdag 29-mei (reizen naar) Naoshima Naoshima
donderdag 30-mei Naoshima(reizen naar) Onomichi Onomichi
vrijdag 31-mei Fietsen Shimanami Kaido Onomichi
zaterdag 1-jun (reizen naar) Kanazawa Kanazawa
zondag 2-jun Kanazawa Kanazawa
maandag 3-jun (reizen naar) Matsumoto Matsumoto
dinsdag 4-jun Matsumoto/ reizen naar Narita Narita
woensdag 5-jun Naar huis vliegtuig

deze valt nog wel mee, lijkt me te doen.
de 1ste keer 3 weken dat ik in japan was, heb ik gedaan: tokyo kyoto osaka nara (dagtripje vanuit kyoto) hiroshima itsukushima. ongeveer een week in tokyo geweest, begin/eind van de reis. . dus op maar 5 verschillende plekken geslapen.

maar ja, dingen als naoshima, nikko mastumoto zijn wel erg leuk. maar ik vind persoonlijk het gevoel te hebben dat je van de ene naar de andere plek rent, niet leuk. dan zie je uiteindelijk minder, als je begrijpt wat ik bedoel.
  maandag 6 mei 2013 @ 15:49:18 #33
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_126131776
Ik zou Nikko als dagtrip vanuit Tokyo doen en dat hele stuk vanaf Kanazawa skippen.
Dagtrip kamakura vond ik leuk. Je kan evt ook Osaka vanaf kyoto doen (13 min met shinkansen), scheelt weer slepen met koffers, inpakken, uitpakken. Pfffffff

Vier keer geweest nu.
1e keer: tokyo, hiroshima, kyoto, hakone, tokyo (miyajima, nara, kamakura, nikko, yokohama, himeji trips)
2e keer: tokyo, osaka, kyoto, kanazawa, takayama, tokyo
3e keer: tokyo, kyoto, osaka, tokyo
4e keer: tokyo, osaka, tokyo

Moet zeggen dat ik het rustgevender vind als je minder met al je zooi hoeft te slepen. Die Japanners zijn ook altijd strikt met inchecken om 14:00, dus dan kom je ergens aan en kan je niet je kamer op. Moet je weer gaan rondsjokken tot het tijd is... Probeer nu zo min mogelijk te reizen en veel mogelijk dagtrips te doen (kyoto vanaf osaka geweest bv. Ipv in kyoto te slapen).
Overal is wel wat te zien, dus je loopt je elke dag wel zo'n beetje helemaal suf :)

Als ik nu zou moeten plannen voor een eerste keer zou het er zo uit zien:
5 nachten Tokyo (kamakura, nikko trip, 2 dagen over
2 nachten Hiroshima (miyajima trip)
5 nachten kyoto (osaka en nara/fushimi inari trip)
1 nacht Hakone (dure ryokan voor de ervaring, dagje die Hakone Loop doen)
5 nachten Tokyo (harajuku, shinjuku, shibuya, akihabara, ueno etc. Desnoods kawagoe, yokohama)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_126155237
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 13:46 schreef sempervirens het volgende:

[..]

En? :D
Ik ben erg benieuwd naar je ervaring. Vooral de Shimanami fiets route :)
Sorry dat ik zooo lang niet heb gepost! Ik ben echt best druk geweest terug in Nederland, al is dat natuurlijk geen excuus. Hierbij dan eindelijk een verslag van onze reis.

We kwamen op 2 april in de ochtend aan in Tokio. Helemaal kapot natuurlijk van de lange reis, vooral mijn man is nogal jetlaggevoelig, dus toen bleek dat we niet konden pinnen (ING had zonder aankondiging de pas alvast geblokkeerd, grr!) was dat even flink balen. Gelukkig deed de creditcard het wel - tot 400 euro, iets waar we pas na bellen met de klantenservice achter kwamen - en konden we met de goedkope boemeltrein naar Ueno reizen. Ons hotel (Juyoh) lag in het noorden van Tokio, dus dat kwam goed uit. Mijn ervaring met treinen in Japan is dat de duurdere weliswaar sneller zijn, maar niet heel veel, en dat het de extra kosten - vaak meer dan het dubbele - niet waard is. Afijn, we kwamen dus compleet gejetlagd aan bij het hotel en moesten nog even wachten tot we op de kamer konden. Gelukkig kon dat iets eerder dan officiële inchecktijd en hebben we ook een douche kunnen nemen. Daarna heel lang geslapen en uiteindelijk de volgende dag pas tegen het einde van de middag op pad gegaan. Kwam ook omdat het die dag, 3 april, vreselijk hard regende. Echt niet grappig meer. Pas laat in de middag klaarde het op. Toen zijn we naar Roppongi Hills gegaan - toffe plek om eens rond te kijken - waar we wat gegeten hebben, en daarna naar de nabijgelegen Tokyo Tower. Die was by night erg indrukwekkend.

De eerste dag met echt goed weer, was meteen ook heel goed: boven de 20 graden en hartstikke zonnig. We besloten naar Kamakura te gaan. Omdat we net allebei een Pasmo hadden aangeschaft, ging dat met het openbaar vervoer super. Gewoon yens erop kwakken en verder hoefde je je nergens zorgen om te maken! Kamakura was ook erg leuk. We hebben het centrale straatje gezien, het strand en de grote boeddha. Alles bij elkaar een flink stuk gelopen ook, maar het was nog niks vergeleken bij de tientallen kilometers die we in de vakantie als geheel hebben gemaakt. Ik moet nog steeds naar de pedicure om alle sporen uit te wissen. ;)

Daarna bleef het eigenlijk alleen maar goed weer. We hebben na de eerste slechte dag nauwelijks meer regen gezien en bijna continu boven de twintig graden. Dus ook Ueno Park en Ueno Zoo waren prachtig in dat weer. Wat ons vooral meeviel was hoe goedkoop zoiets als de dierentuin was; ongeveer 5 euro per kaartje en dat voor een echt heel grote dierentuin. Er waren met het mooie weer ook veel mensen en dat maakte het erg gezellig. Ik vind Japanse kinderen werkelijk superschattig! De kersenbloesems waren trouwens als grotendeels uitgebloeid toen wij er waren. Ze kwamen erg vroeg dit jaar en op een paar bomen na was het vooral vergane bloesem die we hebben gezien. Jammer, maar uiteindelijk vond ik het geen heel groot gemis. In de middag/avond gingen we nog naar Akihabara. Was leuk om te zien, maar haalde het toch niet bij de dag in Ueno Park.

We gingen naar Asakusa in de ochtend om de tempel te zien (wat een drukte daar, vooral in het souvenirstraatje erheen!) en hebben daarna de Himiko-boot gepakt naar Odaiba. Dat was een leuk boottochtje. Odaiba zelf vond ik ook erg cool, al heb je na twee megamalls dat ook wel weer gezien, vooral met de enorme drukte overal. We kwamen op een enorm food court waar geen vrije zitplek meer was, zo druk. De Gundam hebben we uiteraard ook nog even aanschouwd.

Laatste dag in Tokio gingen we naar Harajuku/Shinjuku/Shibuya. Het mooiste daaraan vond ik Yoyogi Park, echt een oase in de stad. Ook de Shibuya Crossing was uiteraard een belevenis - al hebben we nog wel meer van die 'all walk'-kruisingen gezien, maar niet zo groot en druk als hier - en we zijn speciaal bij station Shibuya op zoek gegaan naar Hachi-ko, om hem even over z'n snuit te aaien. :)

Op 8 april hebben we onze rail passes laten ingaan en meteen het halve land doorkruist, helemaal naar Nagasaki. Dat was een mooie reis. Het ging van Tokio-Osaka, Osaka-Hakata (Fukuoka) en Hakata-Nagasaki. Dat laatste stuk is het kortst, maar duurde bijna net zo lang als de andere etappes. Nagasaki is niet zo goed bereikbaar omdat er geen shinkansen naartoe gaat. Desondanks vonden wij deze stad heel erg de moeite waard. Vooral Mt. Inasa, fantastisch uitzicht over de stad, en de excursies naar Gunkanjima en Huis ten Bosch waren super. Maar wat ons het meest beviel is de sfeer in de stad. Het is echt heel anders dan grotere steden; Nagasaki is rustiger en heeft een beetje een badplaatsgevoel, ook al is er geen strand.

Na Nagasaki gingen we met de trein naar Hiroshima. Hier waren onze belangrijkste doelen het peace park (dat we in Nagasaki niet hebben gezien om die reden) en Miyajima. Beide waren zeer de moeite waard. Ik vond het museum echt heel indrukwekkend, je leert ineens op zo'n andere manier iets over de geschiedenis. Maar Miyajima was wel echt heel mooi. De natuur daar is ook zeer de moeite waard als je een stukje van de gebaande paden af gaat. In Hiroshima zijn we ook nog naar het Mazda-museum geweest, wat zéker een goed idee is als je tijd over hebt. De tour is gratis en je ziet alles van de geschiedenis van de auto's die ze daar maken tot de assembly line.

Onze laatste bestemming was Osaka, waarvandaan het de bedoeling was om veel dagtripjes te maken naar plaatsen in de omgeving. Van tevoren had ik van mensen gehoord dat Osaka zelf niet zo de moeite waard zou zijn. Nou, daar dachten wij heel anders over! Meteen vanaf het begin voelden we ons thuis in Osaka. Wat een leuke, levendige stad! Overal is wel iets te doen. We hebben natuurlijk Shinsaibashi gezien en Dotonbori, America-Mura en Den-Den Town, maar ook heel veel musea: het Museum of Modern Transportation (echt een aanrader als je de spoorwegen interessant vindt), het Momofuku Ando Instant Ramen Museum (erg leuk, en ook een goede manier om eens een ander stukje Osaka te zien - officieel zelfs een ander plaatsje; Ikeda), Osaka castle en de tuin eromheen, waar we toevallig allemaal vogelspotters tegenkwamen, het Museum of Housing and Living (dat in een soort kantoorgebouw op de bovenste verdiepingen zit, alleen dat is al de ervaring waard!), het aquarium... nou ja, Osaka is ons dus heel goed bevallen.

Vooral daarom hebben we maar twee side trips gemaakt. De eerste was meteen op onze eerste dag Osaka en ging naar Kyoto. Ik weet dat veel mensen die stad prachtig vinden, maar ons viel het heel erg tegen. Het zal de befaamde tempelmoeheid wel zijn, maar bij het zoveelste mooie bouwwerk met dezelfde rituelen hadden wij het echt wel gezien. Het philosopher’s path was wel leuk om te lopen, Gion daarentegen viel weer tegen. Ook vonden wij Kyoto de duurste stad die we zijn tegengekomen – ik weet niet of dat in werkelijkheid ook klopt, maar dat was wel onze ervaring. Het was ook gewoon een beetje viezig, met al die uitlaatdampen, iets wat in de rest van het land juist heel erg meeviel. Misschien komt dat ook omdat we zelf met de bus moesten reizen door de stad in plaats van met de metro of tram, wat in andere steden kon en zo goed beviel. De andere dagtrip, naar Nara, was een groter succes. Weliswaar gingen we hier ook een tempel bezoeken, maar de Todai-ji is zo indrukwekkend dat het ook voor de meest tempelvermoeide reiziger de moeite waard is. Het park waardoor je loopt om er te komen is ook heel mooi en de schoolklasjes die we daar tegenkwamen, waren echt heel leuk. Dat was trouwens bij Osaka castle ook zo.

We hebben ook overal geweldig gegeten. Van sushi tot takoyaki en de worst-op-een-stok van de convenience stores, waar mijn man helemaal stuk op ging. En wat ik erg leuk vond was de ‘stamp rally’, dat je bij allerlei attracties stempels kon verzamelen. Zo zijn er nog veel meer dingetjes die heel typisch Japans zijn, ik kom er niet eens op maar het was echt fantastisch. We zijn nog maar twee weken terug en nu al denk ik geregeld: ik wil terug! Aan de anderen in dit topic te zien is de kans dat het daar binnen afzienbare tijd van komt, niet ondenkbaar. Japan is nergens mee te vergelijken en ik hou ervan.
pi_126155454
O zoals je ziet hebben we de Shimamani-route dus niet gefietst. We zijn er niet eens in de buurt geweest. Als ik iets heb geleerd (ahem) in de afgelopen weken, is dat het onmogelijk is om precies te plannen wat je gaat doen en waar als je er bent je voorkeur naar uitgaat. Het lijkt me desondanks nog steeds tof om die route te fietsen, maar dan wellicht tijdens een volgende trip naar Japan, en met een overnachting onderweg - dat wil zeggen, echt de tijd nemen om de route te fietsen.
pi_126156183
Hier nog een paar foto's:





















  woensdag 8 mei 2013 @ 15:40:03 #37
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_126219865
Mooi verslag en leuke foto's!
Ik krijg er ook weel helemaal japan-kriebels van! :D

Op de 3e foto zie je ook van die zwarte wouwen (roofvogels).
Daar stikt het van in Japan hé, echt overal!
Prachtig om ze te zien daar (ben vogelliefhebber... dus dan krijg je dat :P).

Over beesten gesproken..
Toen wij bij Meoto Iwa (Futami) waren zaten langs de rotsen allemaal ontzettend onsmakelijke beesten. Leek op een soort kruising tussen een kreeft/garnaal/duizenpoot/kakkerlak.
Ik heb zitten zoeken op google maar kan niet vinden wat voor beesten het zijn. Heeft iemand enig idee? Krijg er nog de rillingen van als ik eraan denk brrr.. ik hou niet van kruip-beestjes :')
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 8 mei 2013 @ 23:58:06 #38
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_126245484
Alles geregeld. *G*
5 dagen tokyo, 3 dagen kyoto en dan weer 2 dagen tokyo. *O*
:')
  donderdag 9 mei 2013 @ 00:06:56 #39
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_126246083
In de N'EX op weg naar Narita. 3 weekies voor bij gevlogen. Al is dit ook wel lang genoeg. Koffer is vol en moe van elke dag giga stukken lopen :D

Volgende keer denk ik twee weken Tokyo doen. Paar dagtripjes voor de gein.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_126250360
mn broer vertrekt morgen, 1 week china, 2 weken japan.
  donderdag 9 mei 2013 @ 02:24:44 #41
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_126250472
Ik wil op het lijstje: 6 juni - 22 juni. Van Tokyo naar Hokkaido. Stops in Sendai, Hiraizumi, Hirosaki, Hakodate, Sapporo, Asahikawa, Kitami. Vol programma, zin in :)

Beetje van het bewandelde pad af :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 9 mei 2013 @ 02:33:22 #42
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_126250561
Cool! Ben wel benieuwd hoe het in de zomer qua hitte is. Vond het nu al behoorlijk heet soms en dan was het 22 graden.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_126251316
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 02:33 schreef matthijst het volgende:
Cool! Ben wel benieuwd hoe het in de zomer qua hitte is. Vond het nu al behoorlijk heet soms en dan was het 22 graden.
En dan is het nu nog kurkdroog. In de zomer loopt de relatieve luchtvochtigheid al snel tegen de 80%.

Dit is trouwens de koudste lente die ik hier heb meegemaakt, de afgelopen vijf jaar.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_126254452
in thailand is het ook heet. gewoon lekker rustig aan doen, en de ochtenden/avonden/nachten benutten.
pi_126255769
Ik lees op verschillende websites dat je een reis het 'beste' voor en ná het regenseizoen kunt plannen, t/m zegmaar half juni en daarna vanaf half juli weer in de zomer. Is het echt af te raden of valt dat wel mee? Ik amuseer me meestal prima, ook als het regent. Maar als het hele land nu in de mist hangt tijdens die paar weken dat je er bent is het natuurlijk wel jammer..

Ik zit namelijk na te denken om eind mei/begin juni voor ongeveer drie weken op vakantie te gaan voor de eerste keer naar Japan, maar ik heb nog niks gepland :P Misschien is het een beter idee om wat langer te wachten en me wat beter in te kunnen lezen e.d. voordat ik ga, want ik vind het bijvoorbeeld ook geen bepaald goedkope vakantie. Aan de andere kant zou een beetje rustig en onvoorbereid rondlopen ook wel wat zijn, al is dat niet echt mijn stijl.

Door de foto's en reisverslagen van anderen ben ik erg enthousiast geworden over Japan, en hoewel ik er nog nooit geweest bent voelt het op de een of andere manier alsof het wel een land is waar ik me wel thuis zou voelen. Dat moet ik natuurlijk dan maar eens gaan ondervinden ;)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_126255862
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:48 schreef wormtrein het volgende:
Ik lees op verschillende websites dat je een reis het 'beste' voor en ná het regenseizoen kunt plannen, t/m zegmaar half juni en daarna vanaf half juli weer in de zomer. Is het echt af te raden of valt dat wel mee? Ik amuseer me meestal prima, ook als het regent. Maar als het hele land nu in de mist hangt tijdens die paar weken dat je er bent is het natuurlijk wel jammer..

Ik zit namelijk na te denken om eind mei/begin juni voor ongeveer drie weken op vakantie te gaan voor de eerste keer naar Japan, maar ik heb nog niks gepland :P Misschien is het een beter idee om wat langer te wachten en me wat beter in te kunnen lezen e.d. voordat ik ga, want ik vind het bijvoorbeeld ook geen bepaald goedkope vakantie. Aan de andere kant zou een beetje rustig en onvoorbereid rondlopen ook wel wat zijn, al is dat niet echt mijn stijl.

Door de foto's en reisverslagen van anderen ben ik erg enthousiast geworden over Japan, en hoewel ik er nog nooit geweest bent voelt het op de een of andere manier alsof het wel een land is waar ik me wel thuis zou voelen. Dat moet ik natuurlijk dan maar eens gaan ondervinden ;)
Dan ben je er toch tot half juni?
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:57:03 #47
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_126256082
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:48 schreef wormtrein het volgende:
Ik lees op verschillende websites dat je een reis het 'beste' voor en ná het regenseizoen kunt plannen, t/m zegmaar half juni en daarna vanaf half juli weer in de zomer. Is het echt af te raden of valt dat wel mee? Ik amuseer me meestal prima, ook als het regent. Maar als het hele land nu in de mist hangt tijdens die paar weken dat je er bent is het natuurlijk wel jammer..

Ik zit namelijk na te denken om eind mei/begin juni voor ongeveer drie weken op vakantie te gaan voor de eerste keer naar Japan, maar ik heb nog niks gepland :P Misschien is het een beter idee om wat langer te wachten en me wat beter in te kunnen lezen e.d. voordat ik ga, want ik vind het bijvoorbeeld ook geen bepaald goedkope vakantie. Aan de andere kant zou een beetje rustig en onvoorbereid rondlopen ook wel wat zijn, al is dat niet echt mijn stijl.

Door de foto's en reisverslagen van anderen ben ik erg enthousiast geworden over Japan, en hoewel ik er nog nooit geweest bent voelt het op de een of andere manier alsof het wel een land is waar ik me wel thuis zou voelen. Dat moet ik natuurlijk dan maar eens gaan ondervinden ;)
Het regenseizoen verschilt per jaar. Sommige jaren regent het hevig voor 3 dagen is er verder niets aan de hand, andere jaren verpest het je vakantie. Het regenseizoen daar betekent vooral heel warm en benauwd, waardoor je geen zin hebt om dingen te doen. Daar zul je je dan echt doorheen moeten zetten. Verder daarbij dan ook nog echt regen.

Ik zou zeggen: ga toch mid juli, dan kun je naar Gion Matsuri http://en.wikipedia.org/wiki/Gion_Matsuri
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_126256357
Familie wil ook wel eens op bezoek komen, en ik adviseer hen om of in oktober te komen, of nu. Het is nu echt lekker, en ik verwacht dat het nog wel een paar weken zo blijft, maar eind juni, begin juli zal het snel een stuk warmer worden. Zelf kan ik erg van (warme) regen (en onweer!) genieten, maar voor vochtige warmte (> 30 graden, > 80% R.V.) hoef je me niet wakker te maken.

Oktober/november is ook erg lekker. De afgelopen zomer duurde erg lang, waardoor de natuur een maand achter lag. Wij hadden toen ergens geboekt om de kleurswisselingen van de bomen te zien, maar het was allemaal nog hartstikke groen. En dat was de laatste week van oktober!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_126258711
Ik was twee jaar terug in Japan, het heeft toen in de 45 dagen dat ik er was (28 juni - 12 aug ofzo) slechts 3 x geregend voor een paar uur (Tokyo/Kyoto). Het had van mij wel vaker mogen regenen, want het bracht de temperatuur van 35 naar 25 graden... toch wel een stuk aangenamer!
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:26:55 #50
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_126261963
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2013 02:24 schreef star_gazer het volgende:
Ik wil op het lijstje: 6 juni - 22 juni. Van Tokyo naar Hokkaido. Stops in Sendai, Hiraizumi, Hirosaki, Hakodate, Sapporo, Asahikawa, Kitami. Vol programma, zin in :)

Beetje van het bewandelde pad af :)
Dan ga ik ook! Maar niet zoveel rondreizen. We hebben nog 3 dagen openstaan voor evt rondreizen. Anders boeken we hostel bij.
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')