Leuk, dan zie ik je daar misschien welquote:Op zondag 21 april 2013 10:19 schreef happynjitram het volgende:
[..]
Ik ga er wel heen. Heb al een oranje shirt gekocht bij de Uniqlo haha.
Het niet kunnen pinnen is echt verschrikkelijk. Zit hier gewoon echt zonder geld nu. Heb maar even wat van mijn vriendin geleend, en morgen even kijken of mijn creditcard het bij het postkantoor doet.
De vorige keren dat ik naar japan ging had ik nieteens een creditcard. Ik had dan echt geen kant op gekund.
Ik ga niet echt voor het feest, wil graag de inhuldiging zienquote:Op zondag 21 april 2013 09:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een van de redenen dat ik naar Japan geimigreerd ben, is om geen Koninginnedag te hoeven vieren.
de vismarkt bedoel je? Daar kan je gewoon naar binnenlopen en dan rondkijken. Begint rond 4 uur, dus kom op tijdquote:Op woensdag 24 april 2013 14:47 schreef Peterrtt het volgende:
Beste mensen ik ga zaterdag naar Japan en dinsdag zou ik graag naar de Tokyo Metropolitan Central Wholesale Market gaan. Maar hoe werkt dit precies is had ergens gelezen dat je er vroeg heen moet gaan en reserveren, maar kan dit nergens meer vinden.
Geen ideequote:Ook las ik dat hij in 2013 gaat sluiten. Is hij dus nog open?
Tuurlijk lukt datquote:En kan ik gewoon bellen met een iPhone en KPN daar?
Bedankt!
Leuk blog, met inderdaad veel poppen.quote:Op woensdag 24 april 2013 14:58 schreef matthijst het volgende:
Yep, bellen werkt hier gewoon. Kan zijn dat je iets moet aanzetten bij KPN, maar technisch gezien lukt het (iPhone 5 / KPN)
5e dag in Tokyo nu. Pinautomaten nog steeds door, maar goed, dat mag de pret niet drukken
Blogje, wel veel poppenspul de eerste week, maar goed:
http://japan013.blogspot.jp/
Tof! Ik heb meteen zin om kook-matcha te kopen en groentheecake enzo te gaan makenquote:Op woensdag 24 april 2013 14:58 schreef matthijst het volgende:
Yep, bellen werkt hier gewoon. Kan zijn dat je iets moet aanzetten bij KPN, maar technisch gezien lukt het (iPhone 5 / KPN)
5e dag in Tokyo nu. Pinautomaten nog steeds door, maar goed, dat mag de pret niet drukken
Leuke blog om te volgenquote:Op woensdag 24 april 2013 14:58 schreef matthijst het volgende:
Zo lekker dat spulquote:Op woensdag 24 april 2013 16:35 schreef kciR het volgende:
[..]
Leuk blog, met inderdaad veel poppen.
Okonomiyaki is echt de ontdekking van mijn reis, ik heb het nu twee keer gehad, een keer in Hiroshima (hoog in een warenhuis) en in Osaka (bij Chibu, in de buurt van die grote krab).
Ah, bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 25 april 2013 00:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zo lekker dat spul
Bovenin yodobashi hebben ze t ook vaak (Osaka en Akihabara iig).
Takoyaki vind ik ook erg lekker, bij Harajuku zat zo'n winkeltje waar ze t met eiersalade erbij verkochten. Damn
En we willen nog een keer naar een Korean BBQ. Waarschijnlijk in Osaka ff kijken. Mocht iemand nog een tip hebben voor een restaurant met Engelse kaart....
Traditionale Koreaanse BBQ is zo veel mogelijk vlees. Dat kun je dan zelf roosteren. Meestal hebben ze op het menu een fotootje van al dat vlees staan. Mijn echtgenote is er dol op, en ik eet dan bibimbap zonder vlees.quote:Op donderdag 25 april 2013 00:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zo lekker dat spul
Takoyaki vind ik ook erg lekker, bij Harajuku zat zo'n winkeltje waar ze t met eiersalade erbij verkochten. Damn
En we willen nog een keer naar een Korean BBQ. Waarschijnlijk in Osaka ff kijken. Mocht iemand nog een tip hebben voor een restaurant met Engelse kaart....
Vraag aansluitend op opmerking hierboven. Wij gaan in juli en augustus 3 weken naar Japan. Heen op Osaka, terug van Tokyo. Gok in totaal 7 nachten in Osaka/Kyoto/Tokyo, rest in bergplaatsen. Wij zijn niet zo gefortuneerdquote:Op donderdag 25 april 2013 15:34 schreef Lyrebird het volgende:
Tip voor de gefortuneerde reizigers hier.
Haha, de eerste keer dat we tegen zo'n restaurant tegen kwamen, dachten we dat het een soort individuele teppanyaki was. Wisten wij veel - was ook niemand anders aanwezig op dat moment. Toen we de kaart (met plaatjes) kregen begon het al te dagen, met de bakjes was het duidelijkquote:Op donderdag 25 april 2013 00:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zo lekker dat spul
Fuck dat ding is grootquote:Op donderdag 25 april 2013 23:54 schreef matthijst het volgende:
Keer een andere foto van die Gundam bij Odaiba
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
In Osaka kan ik Hotel Mikado aanraden, dat is een budgethotel, zo presenteren ze zich ook. Ik heb daar voor drie nachten voor een private single room 6300 yen betaald geloof ik. Het hotel is dan ook niet supersjiek (tl bak aan het plafond en gedeelde badkamer) maar de service is echt heel goed en ze spreken er vloeiend Engels. De ligging is misschien niet heel optimaal als je niet zo lang in Osaka blijft, maar wel naast een belangrijk JR station.quote:Op donderdag 25 april 2013 20:08 schreef Knakker het volgende:
[..]
Vraag aansluitend op opmerking hierboven. Wij gaan in juli en augustus 3 weken naar Japan. Heen op Osaka, terug van Tokyo. Gok in totaal 7 nachten in Osaka/Kyoto/Tokyo, rest in bergplaatsen. Wij zijn niet zo gefortuneerdmaar hebben relatief lage eisen (schoon en goed bed is voldoende). We hebben/hopen (max) 10,000 yen per nacht te besteden.
A: Is dit reeel en B: is het wel of niet handig om van te voren via internet te reserveren?
Sugoiquote:Op donderdag 25 april 2013 23:54 schreef matthijst het volgende:
Keer een andere foto van die Gundam bij Odaiba
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:40 schreef Araphin het volgende:
Het lijkt erop dat Maestro kaarten het vanaf morgen weer doen bij Citibank en postkantoren.
http://mastercard.pressdo(...)eld-opnemen-in-japan
Helaas niets over 7/11 supermarkten.
Wat was/is er precies aan de hand dan?quote:MasterCard betreurt het dat er desondanks een kleine groep Nederlandse kaarthouders hinder heeft ondervonden van de geldopnamebeperking in Japan, maar benadrukt geen concessies te hebben willen doen aan de veiligheid van het internationale betalingsverkeer.
Mooi dat het weer werkt. Ik ga nog wel een creditcard aanvragen voor ik vertrek. Voor het geval dat er weer een storing is, of als ik geld nodig heb en de postkantoren al dicht zijn.quote:Op zaterdag 27 april 2013 07:22 schreef matthijst het volgende:
Pinnen werkt weer
Suica doet het nu ook in Osaka: erg handig!
Is dat die ene die je op voorhand via internet moet aanschaffen of heb je die ergens lokaal gekocht ?quote:Op zaterdag 27 april 2013 12:04 schreef matthijst het volgende:
Zijn wel te vinden op Google Maps
Heb dit keer een simkaart gekocht; 1GB voor 30 dagen, 4750 yen.
Best handig, werkt overal.
Nee dat zeker niet maar als het dan 30.000yen kost dan heb ik het er niet voor overquote:Op zaterdag 27 april 2013 16:04 schreef Igen het volgende:
30.000 yen? Is dat met een prive-vliegtuig ofzo? Een gewone enkele reis met de trein vanaf Osaka kost 1.230 yen.
En je laat je plannen toch niet volledig bepalen door wat toevallig met een JR-pass te bereiken is?
Ja superquote:Op zondag 28 april 2013 14:29 schreef Hello_Kitty het volgende:
Als je maar 1 nacht in Koya wil blijven kan je de Koyasan World Heritage Ticket overwegen blijkbaar, 2780 yen heen- en terugreis, bus vervoer ter plaatse plus nog korting bij inkom van verschillende tempels en pagodes.
Ze is wel enkel voor 2 aansluitende dagen geldig, ik ben van plan in oktober ook te gaan maar ik heb 2 overnachtigen in Koya dus kom niet in aanmerking
En?quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:47 schreef p-etr-a het volgende:
Waarom zou Visa beter zijn? Ik heb ook een MasterCard van de ING en daarmee kon ik gewoon geld opnemen.
We zijn trouwens terug in Nederland en hebben een toptijd gehad. Binnenkort meer, nu te moe.
Met http://travel.rakuten.com/ kom je meestal voordeliger uit dan booking.com. Buiten Tokyo is het zeker doenbaar om rond Y5000 te blijven. In Tokyo zijn er zeker kamers te vinden onder Y10.000, het valt reuzemee. Daar de Yen zo laag staat kan je je ook wat laten gaan als je een net iets grotere kamer wiltquote:Op donderdag 25 april 2013 20:08 schreef Knakker het volgende:Vraag aansluitend op opmerking hierboven. Wij gaan in juli en augustus 3 weken naar Japan. Heen op Osaka, terug van Tokyo. Gok in totaal 7 nachten in Osaka/Kyoto/Tokyo, rest in bergplaatsen. Wij zijn niet zo gefortuneerd
maar hebben relatief lage eisen (schoon en goed bed is voldoende). We hebben/hopen (max) 10,000 yen per nacht te besteden.
A: Is dit reeel en B: is het wel of niet handig om van te voren via internet te reserveren?
jup. voor het importeren van goederen maakt het niet uit of je al in het land waar je de spullen hebt gekocht belasting hebt betaald of niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:03 schreef Strolie75 het volgende:
Wat zijn de spelregels voor taxfree shoppen in Japan? Gewoon hopen dat je op Schiphol niet gecontroleerd wordt?
Wij kopen alles altijd taxfree. Sommige winkels doen het automatisch als ze merken dat je geen Japanner bent (een drogist wilde zelfs bij de aankoop van een wimperkruller van 300 yen een taxfreeforrmulier gaan invullen. Toen hebben we 'm maar even afgeremdquote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:03 schreef Strolie75 het volgende:
Wat zijn de spelregels voor taxfree shoppen in Japan? Gewoon hopen dat je op Schiphol niet gecontroleerd wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |