quote:Op zaterdag 4 mei verdedigt de wereldkampioen boksen in het zwaargewicht (IBF/WBA/WBO/IBO en The Ring Magazine), Wladimir Klitschko uit de Oekraïne, zijn titels tegen zijn nog ongeslagen uitdager Francesco Pianeta.
Dit wereldtitelgevecht is live in tientallen landen ter wereld te volgen, in Nederland bij RTL 7.
De in Italië geboren en in Duitsland opgegroeide Pianeta (1.96 meter) versloeg 28 tegenstanders en kwam eenmaal op een ‘onbeslist’ uit. Op zijn startlijst prijken namen van beduchte tegenstanders, zoals voormalig wereldkampioen Oliver McCall en ex-wereldtiteluitdager Francois Botha. Maar zijn zwaarste tegenstander was de ziekte kanker. In 2009 werd hij hierdoor genoodzaakt te stoppen met zijn sport. Nadat hij de ziekte had overwonnen maakte hij in 2010 zijn comeback.
Voor de 36-jarige Wladimir Klitschko (1.98 meter) is het de eerste keer in 2013 dat hij in de ring verschijnt. Vorig jaar verdedigde ‘Dr. Steelhammer’ driemaal met succes zijn titel. Zijn record staat nu op 59 winstpartijen (50 op KO) en slechtst driemaal verlies. In 1996 wist hij goud te winnen op de Olympische Spelen. Zijn oudere broer Vitali Klitschko is de wereldkampioen in het zwaargewicht bij de WBA. Beide broers hebben hun moeder gezworen het nooit tegen elkaar op te nemen in de ring.
Francesco Pianeta: 'Vorig jaar was ik sparringpartner van Wladimir. Ik ken dus zijn zwakke plekken goed en zal daar zeker op inspelen. Ik weet dat velen mij als underdog zien maar die rol bevalt me prima. Ik zal de bokswereld op z’n kop zetten door uiteindelijk Klitschko KO te slaan.'
Wladimir Klitschko: 'Ik heb veel respect voor Francesco Pianeta. Hij is jong, staat linksvoor en heeft een enorm vechtershart. Als hij zijn doel wil bereiken, is hij niet af te stoppen. Ik ben wat dat betreft een gewaarschuwd man en zal mezelf daarom bijzonder grondig op dit gevecht voorbereiden.'
Klitschko vs. Pianeta vindt plaats voor 15.000 toeschouwers in de SAP-Arena in Mannheim. De gebroeders Klitschko zijn in Duitsland super populair. De wedstrijd Vitali Klitschko – Dereck Chisora was vorig jaar met 13 miljoen kijkers en een zenderaandeel van 56,5 procent de best bekeken uitzending van RTL in Duitsland.
'WK Boksen Zwaargewicht Klitschko vs. Pianeta', zaterdag 4 mei vanaf 23.00 uur bij RTL 7.
Ik heb alle respect voor de kwaliteiten van de Klitschko's, maar dit soort partijen zijn natuurlijk zinloos.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:15 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Klitschko is een -3300 favoriet. Volgens de bookies zit er in ieder geval totaal geen spanning in deze partij. Bij betfair krijg je 28x je inzet als je inzet op Pianeta en hij daadwerkelijk wint.
De Klitschko's torenen (letterlijk en figuurlijk) boven de rest uit.!Ze hebben niet echt veel competitie. Alleen David Haye en Chisora vormen nog een bedreiging. Haye is al verslagen doo Wlad en Chisora moest het onderspit delven tegen Vitaly.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:16 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik heb alle respect voor de kwaliteiten van de Klitschko's, maar dit soort partijen zijn natuurlijk zinloos.
Zal vast wel 'live' zijn. Ik neem aan dat het ook wel op de Duitser komt.quote:
Hmm vannacht, hoelaat?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:09 schreef Tazmaniac het volgende:
Wat een mismatch weer
Geef mij maar Mayweather vs. Guerrero
Ghost will shock the boxing world
5:00 uur geloof ikquote:
Ik verwacht dat het ergens op de Duitser wel gewoon live is, dus jammer dan voor RTL-(kijkers).quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:14 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Hopelijk gaat niemand hier spoilen dan net als laatst met Badr
Anders gewoon een apart topic?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:14 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het ergens op de Duitser wel gewoon live is, dus jammer dan voor RTL-(kijkers).
Staat toch RTL in tt of kijk ik scheel?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:16 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Lijkt me zwaar overdreven voor zo'n potje hè. Dan kijk je hier niet?
Je kijkt niet scheel hoor.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:17 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Staat toch RTL in tt of kijk ik scheel?
Dit is RTL, RTL7quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:32 schreef Ambrosius het volgende:
Voorbeschouwing is trouwens begonnen op RTL, RTL Duitsland.
Tsja, zo zitten die boksfederaties in elkaar he.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:16 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik heb alle respect voor de kwaliteiten van de Klitschko's, maar dit soort partijen zijn natuurlijk zinloos.
Mayweather is een lafaard die Pacquiao omzeilt.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:09 schreef Tazmaniac het volgende:
Wat een mismatch weer
Geef mij maar Mayweather vs. Guerrero
Ghost will shock the boxing world
Daar is het nu te laat voorquote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Mayweather is een lafaard die Pacquiao omzeilt.
nee johquote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:32 schreef Ambrosius het volgende:
Zou die Italiaan nou echt met het idee te kunnen winnen die ring instappen?
Kans dat je iemand vol op zijn slaap mept bij toeval, zit er altijd inquote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:32 schreef Ambrosius het volgende:
Zou die Italiaan nou echt met het idee te kunnen winnen die ring instappen?
Ik heb Povetkin vaak genoeg gezien. Dat wordt een makkie voor Klotschkoquote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:25 schreef Nielsch het volgende:
Klitschko vs. Povetkin later dit jaar zal leuker worden dan dit...
Ach, die Italiaan wel meer uiteindelijk.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:39 schreef tongytongylickylicky het volgende:
30miniten van mijn leven kwijt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |