Sorry geen klb hierquote:
Hoiquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je blauwe reeks toevallig ziet liggen, hou me aangeradenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Erg interessant, wil ik zeker gaan lezen.
Suske en Wiske is natuurlijk ultiem jeugdsentiment. Heb door de jaren heen de albums volkomen willekeurig en kriskras door elkaar gelezen. Dan weer wat lenen van de bibliotheek. de andere keer ergens op de rommelmarkt een paar op de kop tikken. Maar nu probeer ik ze allemaal vanaf het begin (vanaf 67, de kleurenreeks) te lezen. Het vordert traag maar gestaag, ben nu bij nr. 86 (Tedere Tronica)
Hier ook, prachtige stripquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:36 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Suske & WiskeLaatste keer dat ik dat heb gelezen was het nog de 20e eeuw. Dit klinkt wel goed, ben inmiddels zelf ook volwassen.
Er zijn er maar 327? Sinds de 2e wereldoorlog? Best te doen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Erg interessant, wil ik zeker gaan lezen.
Suske en Wiske is natuurlijk ultiem jeugdsentiment. Heb door de jaren heen de albums volkomen willekeurig en kriskras door elkaar gelezen. Dan weer wat lenen van de bibliotheek. de andere keer ergens op de rommelmarkt een paar op de kop tikken. Maar nu probeer ik ze allemaal vanaf het begin (vanaf 67, de kleurenreeks) te lezen. Het vordert traag maar gestaag, ben nu bij nr. 86 (Tedere Tronica)
Kocht ze twee jaar geleden allemaal op Koninginnedag voor vijf tientjes.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:44 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Er zijn er maar 327? Sinds de 2e wereldoorlog? Best te doen.
Dit dus.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:36 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Suske & WiskeLaatste keer dat ik dat heb gelezen was het nog de 20e eeuw. Dit klinkt wel goed, ben inmiddels zelf ook volwassen.
Ben al op Marktplaats aan het kijken, zo te zien heb je wel geluk gehad.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Kocht ze twee jaar geleden allemaal op Koninginnedag voor vijf tientjes.
Sus antigoon, mijn jeugdheldquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:06 schreef teknomist het volgende:
En Sus Antigoon zit aan de cocaïne i.p.v. de drank?
"The saga unfolds!"quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:29 schreef MissionPhailed het volgende:
Ah, een Jerommeke a la Badr Hari die de kinders alle hoeken v/d kamer laat zien als ie z'n dag niet heeft?
In de "Blauwe" verhalen ook niet, dus dat is niet heel boeiend.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:55 schreef Fossieltje het volgende:
Wiske heeft geen strikje meer in haar haar
inderdaadquote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:44 schreef Ferdo het volgende:
Er was toch al een deel voor volwassenen: De Glunderende Gluurder?
Nee, ik post geen linkje i.v.m. policy, is ook niet aan te raden, maar is eenvoudig op te googlen.
Ja tuurlijk..................quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Kocht ze twee jaar geleden allemaal op Koninginnedag voor vijf tientjes.
Ik zou zeggen een 8 van de 10.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja tuurlijk..................![]()
En allemaal in nieuwstaat zeker?
Daar heb je gelijk in. De humor van de echte boeken is in de latere strips ver te zoeken. Ze werden veel te belerend en te moraliserend.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:16 schreef attila_de_hun het volgende:
Alleen de "echte" Willy Vandersteen Suske en Wiskeboeken bevallen mij goed. de rest doet mij weinig tot niks.
De grapjes in de oudere strips zijn echt wel geinig ja, dat onbreekt nogal eens in de nieuwe verhalen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. De humor van de echte boeken is in de latere strips ver te zoeken. Ze werden veel te belerend en te moraliserend.
Haha, die is wel grappig.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:53 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De grapjes in de oudere strips zijn echt wel geinig ja, dat onbreekt nogal eens in de nieuwe verhalen.
Kwam net deze toevallig tegen in Tedere Tronica
[ afbeelding ]
Ik ook hoewel ik liever had gezien dat het artwork gewoon S&W was gebleven.quote:Op zondag 5 mei 2013 00:19 schreef BoGu5 het volgende:
Toch heeft Paul Geerts veel van mijn favoriete Suske en Wiskes geschreven.
On topic: deze ga ik zeker kopen!
Suske en Wiske keren vaker terug naar Amoras... Zie "De Stalen Bloempot", "Amoris van Amoras", enz.quote:
In de persberichten staat ook al een spoiler over het einde van het verhaal. Lekker handig om de cliffhanger al te weten voordat je het album kooptquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:06 schreef Ceased2Be het volgende:
De recensie van de NRC.next had iig een gigantische spoiler al staan
En? Is het verhaal een beetje boeiend?quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:59 schreef Ronaldsen het volgende:
Net aangeschaft, als ik er vlug doorheen blader zijn de tekeningen mooi maar wel erg donker.
Hopen dat het verhaal in ieder geval boeiend is.
Het is wel ok, mooi gemaakt in ieder geval. Leest snel weg, weinig tekst.quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:51 schreef Kwi-Ukte-Uktena het volgende:
[..]
En? Is het verhaal een beetje boeiend?
Het worden toch 6 delen in totaal?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 08:18 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het is wel ok, mooi gemaakt in ieder geval. Leest snel weg, weinig tekst.
Maar ergens wel jammer dat het geen afgerond verhaal is vind ik.
Vind je? Neigt teveel naar Manga,iets dat ik nou niet direct associeer met volwassenheid zoals men dat voorstelt in de OP. Doet mij erg denken aan de transformatie van Lara Croft (Tombraider series) alleen was dat wel succesvol in zowel aanzien als verhaallijn.quote:
Geen flauw idee, ben geen Suske en Wiske expert, maar www.catawiki.nl kan je al een heel eind op weg helpen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:42 schreef zatoichi het volgende:
Weet niet of dit nou het juiste topic is, maar gisteren bij mijn moeder even door haar oude Suske&Wiskes doorgenomen. Zij gaf aan dat sommige veel geld waard zijn; maar vind het lastig om in te te schatten en wat je er mee zou moeten; als ze echt veel geld waard zijn is het misschien prettig om ze een keer te sealen ofzo.
In ieder geval één met een blauwe kaft ipv rood en ook nog een hoop die zwart/wit (eigenlijk rood/blauw) zijn, allemaal eerste druk. Ze liggen nu een beetje los in de kast dus ik vraag me af of dat niet zonde is...
Volgens mij valt dat best mee. Die dingen hebben vooral vaak een emotionele waarde, maar volgens mij zijn er van de meeste Suske en Wiskes in die tijd genoeg gedrukt om ze niet zeldzaam te maken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:42 schreef zatoichi het volgende:
Weet niet of dit nou het juiste topic is, maar gisteren bij mijn moeder even door haar oude Suske&Wiskes doorgenomen. Zij gaf aan dat sommige veel geld waard zijn; maar vind het lastig om in te te schatten en wat je er mee zou moeten; als ze echt veel geld waard zijn is het misschien prettig om ze een keer te sealen ofzo.
In ieder geval één met een blauwe kaft ipv rood en ook nog een hoop die zwart/wit (eigenlijk rood/blauw) zijn, allemaal eerste druk. Ze liggen nu een beetje los in de kast dus ik vraag me af of dat niet zonde is...
in ieder geval niet door S&S. Dat was een van de keiharde voorwaarden die Studio Vandersteen stelde.quote:
Ik zou het ook niet aan kunnen zien, dat Suske Sidonia een veeg geeft.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:08 schreef WheeleE het volgende:
[..]
in ieder geval niet door S&S. Dat was een van de keiharde voorwaarden die Studio Vandersteen stelde.
2047 was volgens mij willekeurig gekozen door Wiske, dus dan is het een bijzonder toeval dat ze bij Krimson uitkomen. En hij heeft een kopie van de teletijdmachine laten bouwen, dus kan ook tussen heden en verleden reizenquote:Op maandag 27 mei 2013 10:49 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Heb hem ook gelezen van het weekend, en me wel vermaakt.
Maar zit er niet een gigantische plothole in het verhaal?
Barabas gaat weg op zakenreis en wordt ontvoerd door Krimson. Suske en Wiske gaan op het lab met de tijdmachine spelen, en door dat ongeluk worden ze naar 2047 (welke duidelijk wordt genoemd als de toekomst) gestuurd.
In deze tijd heeft Krimson echter Barabas net ontvoerd. Dus...hoe zit dat nou? Heb ik erover heen gelezen of er gewoon sprake van een gruwelijke fout?
Maar welk jaar is het heden dan? En Krimson heeft dus Barabas naar de toekomst ontvoerd, welke toevallig hetzelfde jaar is dat Wiske willekeurig invoer in de tijdmachine?quote:Op maandag 27 mei 2013 10:52 schreef DaMart het volgende:
[..]
2047 was volgens mij willekeurig gekozen door Wiske, dus dan is het een bijzonder toeval dat ze bij Krimson uitkomen. En hij heeft een kopie van de teletijdmachine laten bouwen, dus kan ook tussen heden en verleden reizen.
Heden zal wel 2013 zijn. En verder is het volgens mij allemaal toeval ja. Wel erg gemakkelijk natuurlijk om toeval te gebruiken om personages op dezelfde locatie te krijgen.quote:Op maandag 27 mei 2013 10:59 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Maar welk jaar is het heden dan? En Krimson heeft dus Barabas naar de toekomst ontvoerd, welke toevallig hetzelfde jaar is dat Wiske willekeurig invoer in de tijdmachine?
Leuk als in tijdverdrijf bij gebrek aan beter of leuk als in wel aardig qua verhaallijn en lekker onderhoudend zoals vroeger je de oude Suske en Wiske las.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb hem vandaag gekocht, hij is leuk!
Heb suske en wiske nooit echt verslonden, zoals ik Asterix en Kuifje verslonden hebquote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:47 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Leuk als in tijdverdrijf bij gebrek aan beter of leuk als in wel aardig qua verhaallijn en lekker onderhoudend zoals vroeger je de oude Suske en Wiske las.
Ik ook niet. Maar ik vind dit behoorlijk vermakelijk.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb suske en wiske nooit echt verslonden, zoals ik Asterix en Kuifje verslonden heb
Dus jij hebt deze S&W puur en alleen vanwege de nieuwsgierigheid gekocht/uitgelezen?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb suske en wiske nooit echt verslonden, zoals ik Asterix en Kuifje verslonden heb
Fuck Daddy vond ik niet bijzonder, Kuifje helemaal geweldigquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:13 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dus jij hebt deze S&W puur en alleen vanwege de nieuwsgierigheid gekocht/uitgelezen?
Als je Asterix & Obelix verslond dan ben ik benieuwd naar je activiteiten met onderstaande magazines die ook populair waren in diezelfde periode.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jep, en omdat de tekenstijl me aanstond. Ik lees nog veel stripsquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:13 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dus jij hebt deze S&W puur en alleen vanwege de nieuwsgierigheid gekocht/uitgelezen?
Er zit ongeveer een half jaar tussen de delen. In 2014 komen deel 3 en 4 en in 2015 de laatste 2 delen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:05 schreef karr-1 het volgende:
Is er eigenlijk een overzicht van wanneer de delen uitkomen? Of zit er elke keer 2 maanden tussen?
Hmmm oke das dan best een tijd tussen de uitgaven.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:06 schreef DaMart het volgende:
[..]
Er zit ongeveer een half jaar tussen de delen. In 2014 komen deel 3 en 4 en in 2015 de laatste 2 delen.
Thanxquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:10 schreef DaMart het volgende:
Deel 3 komt 23 april 2014 uit volgens deze bron.
Idd, en met 6 delen is het natuurlijk ook een fikse 'saga'quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:10 schreef Copycat het volgende:
Suske en Wiske, the saga unfolds.
Tenenkrommend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |