Geen flauw idee, ben geen Suske en Wiske expert, maar www.catawiki.nl kan je al een heel eind op weg helpen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:42 schreef zatoichi het volgende:
Weet niet of dit nou het juiste topic is, maar gisteren bij mijn moeder even door haar oude Suske&Wiskes doorgenomen. Zij gaf aan dat sommige veel geld waard zijn; maar vind het lastig om in te te schatten en wat je er mee zou moeten; als ze echt veel geld waard zijn is het misschien prettig om ze een keer te sealen ofzo.
In ieder geval één met een blauwe kaft ipv rood en ook nog een hoop die zwart/wit (eigenlijk rood/blauw) zijn, allemaal eerste druk. Ze liggen nu een beetje los in de kast dus ik vraag me af of dat niet zonde is...
Volgens mij valt dat best mee. Die dingen hebben vooral vaak een emotionele waarde, maar volgens mij zijn er van de meeste Suske en Wiskes in die tijd genoeg gedrukt om ze niet zeldzaam te maken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:42 schreef zatoichi het volgende:
Weet niet of dit nou het juiste topic is, maar gisteren bij mijn moeder even door haar oude Suske&Wiskes doorgenomen. Zij gaf aan dat sommige veel geld waard zijn; maar vind het lastig om in te te schatten en wat je er mee zou moeten; als ze echt veel geld waard zijn is het misschien prettig om ze een keer te sealen ofzo.
In ieder geval één met een blauwe kaft ipv rood en ook nog een hoop die zwart/wit (eigenlijk rood/blauw) zijn, allemaal eerste druk. Ze liggen nu een beetje los in de kast dus ik vraag me af of dat niet zonde is...
in ieder geval niet door S&S. Dat was een van de keiharde voorwaarden die Studio Vandersteen stelde.quote:
Ik zou het ook niet aan kunnen zien, dat Suske Sidonia een veeg geeft.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:08 schreef WheeleE het volgende:
[..]
in ieder geval niet door S&S. Dat was een van de keiharde voorwaarden die Studio Vandersteen stelde.
2047 was volgens mij willekeurig gekozen door Wiske, dus dan is het een bijzonder toeval dat ze bij Krimson uitkomen. En hij heeft een kopie van de teletijdmachine laten bouwen, dus kan ook tussen heden en verleden reizenquote:Op maandag 27 mei 2013 10:49 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Heb hem ook gelezen van het weekend, en me wel vermaakt.
Maar zit er niet een gigantische plothole in het verhaal?
Barabas gaat weg op zakenreis en wordt ontvoerd door Krimson. Suske en Wiske gaan op het lab met de tijdmachine spelen, en door dat ongeluk worden ze naar 2047 (welke duidelijk wordt genoemd als de toekomst) gestuurd.
In deze tijd heeft Krimson echter Barabas net ontvoerd. Dus...hoe zit dat nou? Heb ik erover heen gelezen of er gewoon sprake van een gruwelijke fout?
Maar welk jaar is het heden dan? En Krimson heeft dus Barabas naar de toekomst ontvoerd, welke toevallig hetzelfde jaar is dat Wiske willekeurig invoer in de tijdmachine?quote:Op maandag 27 mei 2013 10:52 schreef DaMart het volgende:
[..]
2047 was volgens mij willekeurig gekozen door Wiske, dus dan is het een bijzonder toeval dat ze bij Krimson uitkomen. En hij heeft een kopie van de teletijdmachine laten bouwen, dus kan ook tussen heden en verleden reizen.
Heden zal wel 2013 zijn. En verder is het volgens mij allemaal toeval ja. Wel erg gemakkelijk natuurlijk om toeval te gebruiken om personages op dezelfde locatie te krijgen.quote:Op maandag 27 mei 2013 10:59 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Maar welk jaar is het heden dan? En Krimson heeft dus Barabas naar de toekomst ontvoerd, welke toevallig hetzelfde jaar is dat Wiske willekeurig invoer in de tijdmachine?
Leuk als in tijdverdrijf bij gebrek aan beter of leuk als in wel aardig qua verhaallijn en lekker onderhoudend zoals vroeger je de oude Suske en Wiske las.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb hem vandaag gekocht, hij is leuk!
Heb suske en wiske nooit echt verslonden, zoals ik Asterix en Kuifje verslonden hebquote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:47 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Leuk als in tijdverdrijf bij gebrek aan beter of leuk als in wel aardig qua verhaallijn en lekker onderhoudend zoals vroeger je de oude Suske en Wiske las.
Ik ook niet. Maar ik vind dit behoorlijk vermakelijk.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb suske en wiske nooit echt verslonden, zoals ik Asterix en Kuifje verslonden heb
Dus jij hebt deze S&W puur en alleen vanwege de nieuwsgierigheid gekocht/uitgelezen?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb suske en wiske nooit echt verslonden, zoals ik Asterix en Kuifje verslonden heb
Fuck Daddy vond ik niet bijzonder, Kuifje helemaal geweldigquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:13 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dus jij hebt deze S&W puur en alleen vanwege de nieuwsgierigheid gekocht/uitgelezen?
Als je Asterix & Obelix verslond dan ben ik benieuwd naar je activiteiten met onderstaande magazines die ook populair waren in diezelfde periode.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jep, en omdat de tekenstijl me aanstond. Ik lees nog veel stripsquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:13 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dus jij hebt deze S&W puur en alleen vanwege de nieuwsgierigheid gekocht/uitgelezen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |