quote:Op zondag 28 juli 2013 17:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik weet er nog wel 1 alleen is het eerder een dorp dan een stad![]()
Vianden in Luxemburg. Ontzettend mooi met een heUL mooi kasteel.
Brazilië en Australië.quote:Op zondag 28 juli 2013 19:32 schreef qwerty-nl het volgende:
Ik wil zelf ooit graag een wereldreis maken. Welke landen raden jullie mij aan?
Zelf hou ik van historie/natuur/landschap/avontuur
Wat ik sowieso op mijn lijstje heb zijn Egypte en Venetië (historie). Daarnaast wil ik een keer op safari gaan in Zuid-Afrika (avontuur).
Zijn deze het waard om ze een keer te bezoeken? Zo ja, waarom? Wat maakte indruk op je?
Welke landen hebben indruk op je gemaakt betreft natuur en landschap?
Smaken verschillenquote:Op zondag 28 juli 2013 17:50 schreef ejfaar het volgende:
[..]Dat dorp is echt totaal niet noemenswaardig. Kasteel stelt ook heel weinig voor
Filipijnen, Mexico, Bolivia, Ecuador (incl Galapagos), Noorwegen, Andorra, Kroatië o.a.quote:Op zondag 28 juli 2013 19:32 schreef qwerty-nl het volgende:
Wat ik sowieso op mijn lijstje heb zijn Egypte en Venetië (historie). Daarnaast wil ik een keer op safari gaan in Zuid-Afrika (avontuur).
Zijn deze het waard om ze een keer te bezoeken? Zo ja, waarom? Wat maakte indruk op je?
quote:Op zondag 28 juli 2013 21:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
mooi....nee! apart...ja!
zelden zo'n stad gezien en zeker een bezoek waard....
[ afbeelding ]
Venetië is zo overrated. Zijn in Italië wel mooiere steden.quote:Op zondag 28 juli 2013 19:32 schreef qwerty-nl het volgende:
Er is niks te doen op het kasteel na en er woont ook echt bijna niemand. Kan ik moeilijk te een van de mooiste steden ter wereld scharen.quote:
Deels mee eens. Venetië is vooral leuk in de avonduren, als de meeste dagjesmensen weer vertrokken zijn. Maar er zijn inderdaad mooiere steden in Italië.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:32 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Venetië is zo overrated. Zijn in Italië wel mooiere steden.
Zo overdreven dat het weer mooi is!quote:Op zondag 28 juli 2013 21:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
mooi....nee! apart...ja!
zelden zo'n stad gezien en zeker een bezoek waard....
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:53 schreef Kaas- het volgende:
Geen idee waarom ik er zin in had, want het bleek een paar uurtjes te kosten maar hier een toplijst op basis van deze topicreeks tot aan dit bericht. Uiteraard is het slechts een lijst van de populairste mooie steden, niet per definitie van de mooiste steden. Zo staat Eindhoven bijvoorbeeld op gelijke voet met het Italiaanse Siena, iets wat me eerder lijkt te komen door het aantal users die ook daadwerkelijk beide plekken heeft bezocht dan dat Eindhoven mooier zou zijn.
Methodologie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooiste steden volgens Fok:
1. Rome (Italië) - 40 pt.
2. Londen (Engeland) - 39 pt.
2. New York (VS) - 39 pt.
4. Praag (Tsjechië) - 32 pt.
5. Amsterdam (Nederland) - 29 pt.
5. San Francisco (VS) - 29 pt.
7. Parijs (Frankrijk) - 28 pt.
8. Barcelona (Spanje) - 26 pt.
9. Boedapest (Hongarije) - 23 pt.
10. Stockholm (Zweden) - 20 pt.
11. Florence (Italië) - 17 pt.
12. Berlijn (Duitsland) - 15 pt.
12. Sevilla (Spanje) - 15 pt.
14. Istanbul (Turkije) - 13 pt.
15. Hong Kong (S.A.R. van China) - 12 pt.
16. Brugge (België) - 11 pt.
16. Rio de Janeiro (Brazilië) - 11 pt.
16. Wenen (Oostenrijk) - 11 pt.
19. Edinburgh (Schotland) - 10 pt.
19. Kaapstad (Zuid-Afrika) - 10 pt.
21. Kopenhagen (Denemarken) - 9 pt.
21. Lissabon (Portugal) - 9 pt.
23. Sydney (Australië) - 8 pt.
23. Tokio (Japan) - 8 pt.
23. Venetië (Italië) - 8 pt.
26. Brussel (Belgie) - 7 pt.
26. Maastricht (Nederland) - 7 pt.
26. Rotterdam (Nederland) - 7 pt.
29. Chicago (VS) - 6 pt.
29. Valencia (Spanje) - 6 pt.
31-36. Boston (VS), Buenos Aires (Argentinië), Peking (China), Singapore (Singapore), Sjanghai (China), St. Petersburg (Rusland)
37-43. Damascus (Syrië), Eindhoven (Nederland), Groningen (Nederland), Los Angeles (VS), München (Duitsland), Siena (Italië), Vancouver (Canada)
44-53. Antwerpen (België), Bangkok (Thailand), Beaune (Frankrijk), Dubrovnik (Kroatië), Gent (België), Helsinki (Finland), Keulen (Duitsland), Oslo (Noorwegen), Perth (Australië), Tallinn (Estland)
54-160.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.161-429.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en 4 leftoversMet terugwerkende kracht respect voor dit staaltje telwerk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik vind Monaco en Monte Carlo ook zeker een bezoekje waard!
En voor degene die niet eerder in Breda zijn geweest, vind ik persoonlijk Breda wel een van de mooiste Nederlandse steden.![]()
Inderdaad. Echter, de meeste FOK!kers zijn niet in alle steden geweest, dus is het ook moeilijk een oordeel te scheppenquote:Op maandag 29 juli 2013 13:06 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Met terugwerkende kracht respect voor dit staaltje telwerk!![]()
![]()
Ben zelf erg onder de indruk van Berlijn. Prachtige geschiedenis, ruim cultuuraanbod en heerlijke sfeer.
Daarnaast vond ik San Francisco ook erg gaaf:
Zelf zou ik graag nog een keer naar Chicago en Minneapolis willen.There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.![]()
Veliko Tarnovo
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Victoria ziet er heel tof uit.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:43 schreef andreas612 het volgende:
Victoria (ca)
[ afbeelding ]
Alesund
[ afbeelding ]
Monschau
[ afbeelding ]There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.![]()
Alleen de haven is wel aardig. Verder valt er niet veel te beleven. Er staat wel een aardig museum over British Columbia rechts van het hotel dat je nu in het midden ziet staan.Waarschijnlijk staat dat niet op de foto, omdat tussen het hotel en het museum de Nederlanders een hele lelijke stalen klokkentoren hebben neergezet. Als cadeau.quote:.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:53 schreef Kaas- het volgende:
en 4 leftoversVictoria in Canada dus hoogstwaarschijnlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben overigens deze zomer in Ljubljana geweest. Dankzij het schitterende centrum van die stad zou het niet misstaan in deze lijsten.Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
Deze zomer nog een dobbelavontuur?quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:04 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Victoria in Canada dus hoogstwaarschijnlijk.
Ben overigens deze zomer in Ljubljana geweest. Dankzij het schitterende centrum van die stad zou het niet misstaan in deze lijsten."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik zie het er niet meer van komen. Het waren drie leuke avonturen en dat deel van ons leven hebben we afgesloten. Zowel mijn mede-dobbelsteenavonturier als ik hebben inmiddels een vaste relatie en met onze vriendinnen zijn we wel eens op een dobbel-dubbeldate geweest, maar meer ook niet. Wellicht dat we ooit een weekendje weg dobbelen met z'n vieren, maar dat gaat dan buiten FOK! om vermoed ik.quote:Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
Ah zoquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:21 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik zie het er niet meer van komen. Het waren drie leuke avonturen en dat deel van ons leven hebben we afgesloten. Zowel mijn mede-dobbelsteenavonturier als ik hebben inmiddels een vaste relatie en met onze vriendinnen zijn we wel eens op een dobbel-dubbeldate geweest, maar meer ook niet. Wellicht dat we ooit een weekendje weg dobbelen met z'n vieren, maar dat gaat dan buiten FOK! om vermoed ik.Al eens in Bulgarije geweest?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: